/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
V-Power oktan
Fra : Ukendt


Dato : 20-02-09 13:53

Hej

Jeg kan se at nogle bilister med nye biler tanker Shell V-Power på deres
95-oktan biler, men er V-Power ikke 99 oktan? Skader det ikke at bruge et så
højt oktantal til moderne motorer som er bygget til fx 95 oktan?



 
 
Klaus G. (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-02-09 14:11

> Jeg kan se at nogle bilister med nye biler tanker Shell V-Power på deres
> 95-oktan biler, men er V-Power ikke 99 oktan? Skader det ikke at bruge et
> så højt oktantal til moderne motorer som er bygget til fx 95 oktan?
Det eneste højere oktan gør, er at benzinen kan klare at komme under mere
tryk før det selvantænder. Hvis en bil ikke kan udnytte 99oktan, så er det
bare spild af penge.

F.eks. de 1.8TSI og 2.0TSI VW, Skoda, Audi og Seat bruger, de kan nemt køre
på 95oktan, men de vil yde mere og køre bedre, hvis de fik 99oktan. Sikkert
det du har observeret?


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Brian H (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 20-02-09 17:12

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:499eabe4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg kan se at nogle bilister med nye biler tanker Shell V-Power på deres
>> 95-oktan biler, men er V-Power ikke 99 oktan? Skader det ikke at bruge et
>> så højt oktantal til moderne motorer som er bygget til fx 95 oktan?
> Det eneste højere oktan gør, er at benzinen kan klare at komme under mere
> tryk før det selvantænder. Hvis en bil ikke kan udnytte 99oktan, så er det
> bare spild af penge.
>
> F.eks. de 1.8TSI og 2.0TSI VW, Skoda, Audi og Seat bruger, de kan nemt
> køre på 95oktan, men de vil yde mere og køre bedre, hvis de fik 99oktan.
> Sikkert det du har observeret?

Tænker du på FSI?


Klaus G. (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-02-09 17:21

> Tænker du på FSI?
Nej, den har ikke Turbo.

Før hed de TFSI, men nu hedder de kun TSI.


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Mogens (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-02-09 17:33


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:499ed853$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> Før hed de TFSI, men nu hedder de kun TSI.

Fakta er, at de motorer skal have oktan 98 for, at det virker 112%



Bo :o\) (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Bo :o\)


Dato : 20-02-09 18:17


>
>> Før hed de TFSI, men nu hedder de kun TSI.
>
> Fakta er, at de motorer skal have oktan 98 for, at det virker 112%
>
Til gengæld så trækker sådan en 160 HK's TSI i den nye Golf så også helt
vildt når den får 98 oktan.
De skulle lade nogle flere folk prøve sådan en

Bo



Mogens (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-02-09 18:32


"Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev i en meddelelse
news:499ee593$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Til gengæld så trækker sådan en 160 HK's TSI i den nye Golf så også helt
> vildt når den får 98 oktan.
> De skulle lade nogle flere folk prøve sådan en

Rolig nu - det er jo blot en alm. Golf :)
Og den kan sikkert ikke en gang følger med mit oliefyr,
mellemaccelerationsmæssigt. Nogle vil sige: "Here we go again..."



Klaus G. (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-02-09 18:39

>> Til gengæld så trækker sådan en 160 HK's TSI i den nye Golf så også helt
>> vildt når den får 98 oktan.
>> De skulle lade nogle flere folk prøve sådan en
>
> Rolig nu - det er jo blot en alm. Golf :)
> Og den kan sikkert ikke en gang følger med mit oliefyr,
> mellemaccelerationsmæssigt. Nogle vil sige: "Here we go again..."
Den 1.8TSI overrasker rigtig mange. Den har et moment på 250nm allerede ved
1500RPM. Jeg har hørt om flere som var sikker på at de skulle ud og have en
1.9TDI eller 2.0TDI, fordi deres måde at trække på, var det de bedst kunne
lide. Så prøvede de lige en 1.8TSI og så var det den de valgte :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Mogens (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-02-09 18:53


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:499eeaae$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> Den 1.8TSI overrasker rigtig mange. Den har et moment på 250nm allerede
> ved 1500RPM. Jeg har hørt om flere som var sikker på at de skulle ud og
> have en 1.9TDI eller 2.0TDI, fordi deres måde at trække på, var det de
> bedst kunne lide. Så prøvede de lige en 1.8TSI og så var det den de valgte
> :)

1,8? - det er en 1,4 og desuden jeg gider ikke små benzinmotorer under 3
liter...
www.volkswagen.dk/vw/personbiler/Golf/Modeller/Ny-Golf/Sub-Navigation/Tal-og-fakta/Priser



Klaus G. (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-02-09 19:01

>> Den 1.8TSI overrasker rigtig mange. Den har et moment på 250nm allerede
>> ved 1500RPM. Jeg har hørt om flere som var sikker på at de skulle ud og
>> have en 1.9TDI eller 2.0TDI, fordi deres måde at trække på, var det de
>> bedst kunne lide. Så prøvede de lige en 1.8TSI og så var det den de
>> valgte :)
>
> 1,8? - det er en 1,4 og desuden jeg gider ikke små benzinmotorer under 3
> liter...
> www.volkswagen.dk/vw/personbiler/Golf/Modeller/Ny-Golf/Sub-Navigation/Tal-og-fakta/Priser
Jamen der blev da kun snakket 1.8 og 160hk, så går jeg ud fra det stadigvæk
er 1.8 vi snakker om, og ikke en 1.4 med turbo og kompressor. Ih! :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Mogens (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-02-09 19:53


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:499eefcb$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...

> Jamen der blev da kun snakket 1.8 og 160hk, så går jeg ud fra det
> stadigvæk er 1.8 vi snakker om, og ikke en 1.4 med turbo og kompressor.
> Ih! :)

Manden skriver jo den NYE Golf. Gosh :)



Jesper Juul (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 20-02-09 20:18

Mogens skrev:
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:499eefcb$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jamen der blev da kun snakket 1.8 og 160hk, så går jeg ud fra det
>> stadigvæk er 1.8 vi snakker om, og ikke en 1.4 med turbo og kompressor.
>> Ih! :)
>
> Manden skriver jo den NYE Golf. Gosh :)

Hvilken mand, og hvor skriver han det henne?

Jesper

Mogens (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-02-09 20:20


"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:001ab84c$0$30733$c3e8da3@news.astraweb.com...

> Hvilken mand, og hvor skriver han det henne?

"Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev i en meddelelse
news:499ee593$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Til gengæld så trækker sådan en 160 HK's TSI i den nye Golf så også helt
> vildt når den får 98 oktan.
> De skulle lade nogle flere folk prøve sådan en



Jesper Juul (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 20-02-09 20:31

Mogens skrev:
> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:001ab84c$0$30733$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
>> Hvilken mand, og hvor skriver han det henne?
>
> "Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev i en meddelelse
> news:499ee593$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Ahh, den havde jeg helt misset. Er der nogen der har prøvet den i
forhold til 160 hk 1,8L versionen?

Jesper

Bo :o\) (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Bo :o\)


Dato : 21-02-09 19:23


"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:0025167e$0$2031$c3e8da3@news.astraweb.com...
> Mogens skrev:
>> "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:001ab84c$0$30733$c3e8da3@news.astraweb.com...
>>
>>> Hvilken mand, og hvor skriver han det henne?
>>
>> "Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev i en meddelelse
>> news:499ee593$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ahh, den havde jeg helt misset. Er der nogen der har prøvet den i forhold
> til 160 hk 1,8L versionen?
>
> Jesper

Hej

Ja det var 1,4 160hk jeg prøvede, og for øvrigt med DSG7 som tilsynelandende
er skruet ret godt sammen.

Jeg har aldrig været specielt imponeret af en Golf men den her var altså en
overraskelse.

Bo



Ukendt (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-02-09 20:49

Bo wrote:
> Ja det var 1,4 160hk jeg prøvede, og for øvrigt med DSG7 som
> tilsynelandende er skruet ret godt sammen.
>
> Jeg har aldrig været specielt imponeret af en Golf men den her var
> altså en overraskelse.

Golf 6 er også "bedre" end Golf 5.
Men jeg synes faktisk at den 1,4 liters 122HK motor er mere harmonisk end
160 HK. Sidstnævnte har et hul i momentkurven som kan gøre den lidt sær at
sætte igang med. Der er ikke rigtig noget bid. Selv med DGS kan man mærke
det. Derudover fås 160 HK kun med Highline udstyr som har nogle alt for
hårde sportssæder og store hjul. Der kan jeg bedre li' 122 HK Comfortline
med mere komfortable sæder og passende hjulstørrelse så den ikke bliver for
hård. Og motoren trækker virkelig fra bunden.



Klaus D. Mikkelsen (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 21-02-09 23:06

"St. M." skriver:
>
> Golf 6 er også "bedre" end Golf 5.

Nærmest det samme.

Hele undervognen er det samme, den er bedre støjdæmpet og så virker
mortotvalget mere moderne - omend 1,4TSI/DSG kombinationen også har
kunnet fås i Golf V



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 09:57


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49A07AC2.56270A82@du.kan.finde.den...
> "St. M." skriver:
>>
>> Golf 6 er også "bedre" end Golf 5.
>
> Nærmest det samme.

Tværtom.
ALLE motorjournalister er ellers
enige om, at 6'eren er VW's bedste
GOLF ever.
Selv priserne er fornuftige hvilket
i VW regi er noget nyt.

Men Skoda er stadig en tand bedre
til prisen.



Klaus D. Mikkelsen (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-02-09 10:51

">> Eque <<" skriver:
>
> ALLE motorjournalister er ellers
> enige om, at 6'eren er VW's bedste
> GOLF ever.

Det var de også om 5'eren da den kom.

> Selv priserne er fornuftige hvilket
> i VW regi er noget nyt.

Sjovt, den koster nu mere end en 5'er....

> Men Skoda er stadig en tand bedre
> til prisen.

Hvis man kan nøjes med de gamle motorer.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

TDN (22-02-2009)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 22-02-09 11:00


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:49A12007.D97AF1A9@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> ALLE motorjournalister er ellers
>> enige om, at 6'eren er VW's bedste
>> GOLF ever.
>
> Det var de også om 5'eren da den kom.
>
>> Selv priserne er fornuftige hvilket
>> i VW regi er noget nyt.
>
> Sjovt, den koster nu mere end en 5'er....
>
>> Men Skoda er stadig en tand bedre
>> til prisen.
>
> Hvis man kan nøjes med de gamle motorer.
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe



Der er kommet mere udstyr og priserne faldet og ja alle test roser den i
forhold til 5'eren:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C68FFF10-21B1-4F75-BA69-36AED1EFEC55/0/1621.pdf

Mvh
Thomas



Klaus D. Mikkelsen (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-02-09 11:11

TDN skriver:
>
> Der er kommet mere udstyr og priserne faldet og ja alle test roser den i
> forhold til 5'eren:

Jeg må have en

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C68FFF10-21B1-4F75-BA69-36AED1EFEC55/0/1621.pdf

"Blandt det mere bekostelige
komfortudstyr, som er standard, kan vi nævne
aircondition, fartpilot, elruder i alle døre og elspejle
med varme."

Hvilket absolut intet nyt er i forhold til 5'eren.

Jeg har svært ved at se, hvilket nyt udstyr de i det hele taget har
puttet i 6'er i forhold til 5......

Så roser FDM køreegenskaberne. De r fuldstændingt på en 5'er, det er
præcist samme teknik. Motorene der er i 6'eren harman også kunnet få i
5'eren her til sidst, så der er sådan set ikke meget nyt under solen end
en billigere konstruktion fra VW's side (blandt andet dørene, hvor
yderbeklædningen ikke længere er en aftagelig plade der kan udskiftes i
tilfælde af buler), lidt flytten frem og tilbage med sæder og
instrumenter og så en bedre lydisolering (blandt andet ruderne).

Men jeg bytter gerne min nuvlærende 5'er diesel med en 6'er benzin med
122HK og DSG....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 11:33


"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a1220c$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> Der er kommet mere udstyr og priserne faldet og ja alle test roser den i
> forhold til 5'eren:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C68FFF10-21B1-4F75-BA69-36AED1EFEC55/0/1621.pdf
>
> Mvh
> Thomas


AutoBild.dk:

"Den nye Golf VI bliver introduceret til lavere priser end Golf V, når den
rammer de danske forhandlere til november. Indstigningsprisen er 233.580
kroner.
Det er lykkes den danske VW-forhandler at hente fine priser hjem på den nye
Golf. Faktisk bliver sekseren billigere end den nuværende model. "



Armand (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-02-09 14:45

>> Eque << skrev:
>
>
>
> AutoBild.dk:
>
> "Den nye Golf VI bliver introduceret til lavere priser end Golf V, når den
> rammer de danske forhandlere til november. Indstigningsprisen er 233.580
> kroner.
> Det er lykkes den danske VW-forhandler at hente fine priser hjem på den nye
> Golf. Faktisk bliver sekseren billigere end den nuværende model. "
>
>
Og mon ikke at dét generelt bliver billedet for 2009's nye modeller fra
samtlige kriseramte bilfabriker :-/

--
Armand.

Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 11:31


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49A12007.D97AF1A9@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> ALLE motorjournalister er ellers
>> enige om, at 6'eren er VW's bedste
>> GOLF ever.
>
> Det var de også om 5'eren da den kom.

6'eren er dên Golf i nyere tid, som
har samlet de fleste af de gammelkendte
Golf-kvaliteter gennem tiderne modsat
et par 'fusere' de senere år. Alene prissætningen
gør den endnu mere attraktiv end både 4 og 5.


>> Selv priserne er fornuftige hvilket
>> i VW regi er noget nyt.
>
> Sjovt, den koster nu mere end en 5'er....

http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2334
"Fornyet og forfinet overalt, men introduceres til lavere pris end tidligere
model"


>> Men Skoda er stadig en tand bedre
>> til prisen.
>
> Hvis man kan nøjes med de gamle motorer.

Skoda er netop VW's største problem.
En VW-chef har endda indrømmet,
at VW branded er 'prøveklud' for
den nyeste teknik, hvorfor man vil
finde flere tekniske fejl i en VW
end i en Skoda...



Klaus D. Mikkelsen (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-02-09 11:34

">> Eque <<" skriver:
>
> 6'eren er dên Golf i nyere tid, som
> har samlet de fleste af de gammelkendte
> Golf-kvaliteter gennem tiderne modsat
> et par 'fusere' de senere år.

Hvilke kvaliteter?

Undervognen og motorene er kendt fra 5'eren.
Ydstyret er kendt fra 5'eren.

> http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2334
> "Fornyet og forfinet overalt, men introduceres til lavere pris end tidligere
> model"

Fornyet - hvor ?

Døre og kabineplacering. Teknikken er fuldstændigt det samme.

> Skoda er netop VW's største problem.

Næh.

> En VW-chef har endda indrømmet,
> at VW branded er 'prøveklud' for
> den nyeste teknik, hvorfor man vil
> finde flere tekniske fejl i en VW
> end i en Skoda...

Sludder, den påstand kan du selvfølgelig bakke op med et link....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 11:55


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49A12A0D.E825708E@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> 6'eren er dên Golf i nyere tid, som
>> har samlet de fleste af de gammelkendte
>> Golf-kvaliteter gennem tiderne modsat
>> et par 'fusere' de senere år.
>
> Hvilke kvaliteter?

De overordnede fornemmelser
for dên kvalitet, VW burde stå for
men som fik nogle drøje hug
fra og med 3'eren...nu er de
tilbage på rette spor - omend ikke
andet - hedder det sig. Tiden vil
vise dens sande ansigt.

>> http://www.bilpriser.dk/news.do?newsid=2334
>> "Fornyet og forfinet overalt, men introduceres til lavere pris end
>> tidligere
>> model"
>
> Fornyet - hvor ?
> Døre og kabineplacering. Teknikken er fuldstændigt det samme.

Bilen er åbenbart fofinet og skruet endnu bedre
sammen til en bedre pris.

>> Skoda er netop VW's største problem.
>
> Næh.

Jo. Og senere undersøgelser viser sandelig også,
at Skodaejerne er mere tilfredse end VW-ejerne.
Kilde: senere MOTOR eller BilMagasinet.


>> En VW-chef har endda indrømmet,
>> at VW branded er 'prøveklud' for
>> den nyeste teknik, hvorfor man vil
>> finde flere tekniske fejl i en VW
>> end i en Skoda...
>
> Sludder, den påstand kan du selvfølgelig bakke op med et link....

Du kan ta' på biblioteket og læse de senere udgaver
af Motor eller Bilmagasinet. En chef udtaler sig netop om,
at den seneste teknik først finder vej i VW og siver så ned
i søstermodellerne. Derfor fikses børnesygdommene i en
VW før de når Skoda og Seat

Og måske det hænger meget godt sammen med,
at Skoda for år tilbage havde bedre kvalitetesstyring
end VW selv. Stod også at læse i Motor og/eller
Bilmagasinet for år tilbage.
OG endelig passer det jo fint med, at VW ikke
gir' den kvalitet man forventer.



Klaus D. Mikkelsen (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-02-09 12:05

">> Eque <<" skriver:
>
> De overordnede fornemmelser
> for dên kvalitet, VW burde stå for
> men som fik nogle drøje hug
> fra og med 3'eren...nu er de
> tilbage på rette spor - omend ikke
> andet - hedder det sig. Tiden vil
> vise dens sande ansigt.

Hvis den er endnu bedre en 5'eren bliver det jo næsten gratis at holde
bil. Vi har kørt 90.000 km for under 10.000 kr i serviceomkostninger (3
serviceeftersyn).

> Bilen er åbenbart fofinet og skruet endnu bedre
> sammen til en bedre pris.

I følge?

Der er ingen tvivl om at den er forfinet, men måske dem der har teste
bilen ike er klar over at det er præcist samme teknik, men lader sig
"forblænde" af at det er en ny bil.

> Jo. Og senere undersøgelser viser sandelig også,
> at Skodaejerne er mere tilfredse end VW-ejerne.
> Kilde: senere MOTOR eller BilMagasinet.

Klart, nå rman tager værkstedstilfredshed med. VW i Danmark har et kæmpe
problem i de fleste af deres værksteder.......

> Du kan ta' på biblioteket og læse de senere udgaver
> af Motor eller Bilmagasinet. En chef udtaler sig netop om,
> at den seneste teknik først finder vej i VW og siver så ned
> i søstermodellerne. Derfor fikses børnesygdommene i en
> VW før de når Skoda og Seat

Hvilke børnesygdomme mener du at der er rettet i hvilke teknikker, inden
de er kommet videre?

> Og måske det hænger meget godt sammen med,
> at Skoda for år tilbage havde bedre kvalitetesstyring
> end VW selv. Stod også at læse i Motor og/eller
> Bilmagasinet for år tilbage.

Det er der ingen tvivl om de havde.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 13:39


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49A13169.82AF187A@du.kan.finde.den...

> Hvis den er endnu bedre en 5'eren.

Hvis ja.
Lad nu tiden vise, om de relativt
positive indtryk gjort af journalisterne
holder vand eller om det blot er endnu
en model i rækken.

>
>> Bilen er åbenbart forfinet og skruet endnu bedre
>> sammen til en bedre pris.
>
> I følge?

Anmelderne.
Der er gjort mere ud af kvalitetesfornemmelsen
i kabinen, støjniveauet er sænket betydeligt med
CR-teknik, støjdæmpende forruder, low-noise dæk,
bedre dørtætningslister og sidespejle som minimerer
vindstøj.

> Der er ingen tvivl om at den er forfinet, men måske dem der har teste
> bilen ike er klar over at det er præcist samme teknik, men lader sig
> "forblænde" af at det er en ny bil.

Tror de har for megen erfaring til at lade
sig nare af blændværk.

> Klart, nå rman tager værkstedstilfredshed med. VW i Danmark har et kæmpe
> problem i de fleste af deres værksteder.......

Bla. derfor er Skoda og Seat-ejerne mere tilfredse bilejere.

>> Du kan ta' på biblioteket og læse de senere udgaver
>> af Motor eller Bilmagasinet. En chef udtaler sig netop om,
>> at den seneste teknik først finder vej i VW og siver så ned
>> i søstermodellerne. Derfor fikses børnesygdommene i en
>> VW før de når Skoda og Seat
>
> Hvilke børnesygdomme mener du at der er rettet i hvilke teknikker, inden
> de er kommet videre?

Han nævnte ikke noget specifikt men blot
mere generelt hvilket er et større problem.

>> Og måske det hænger meget godt sammen med,
>> at Skoda for år tilbage havde bedre kvalitetesstyring
>> end VW selv. Stod også at læse i Motor og/eller
>> Bilmagasinet for år tilbage.
>
> Det er der ingen tvivl om de havde.



Klaus D. Mikkelsen (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 22-02-09 16:58

">> Eque <<" skriver:
>
> Hvis ja.
> Lad nu tiden vise, om de relativt
> positive indtryk gjort af journalisterne
> holder vand eller om det blot er endnu
> en model i rækken.

Endnu en god model i rækken.

> Der er gjort mere ud af kvalitetesfornemmelsen
> i kabinen, støjniveauet er sænket betydeligt med
> CR-teknik,

CR er langtfra nyt i nutidens VW modeller.

> Tror de har for megen erfaring til at lade
> sig nare af blændværk.

Nogle af dem måske.

> Bla. derfor er Skoda og Seat-ejerne mere tilfredse bilejere.

I gennemsnit - ja.
De VW ejere der har tilknytning til et godt VW værksted er en del mere
tilfredse end gennemsnittet af VW ejere der bruger SMC og lignende tyve.


> Han nævnte ikke noget specifikt men blot
> mere generelt hvilket er et større problem.

Sludder.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-02-09 21:34


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49A17609.DCB1BA9F@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> Hvis ja.
>> Lad nu tiden vise, om de relativt
>> positive indtryk gjort af journalisterne
>> holder vand eller om det blot er endnu
>> en model i rækken.
>
> Endnu en god model i rækken.

En bedre model,
end hvad der i længere
tid er set i rækken.


>> Der er gjort mere ud af kvalitetesfornemmelsen
>> i kabinen, støjniveauet er sænket betydeligt med
>> CR-teknik,
>
> CR er langtfra nyt i nutidens VW modeller.

CR er nyt i mainstream VW.
Ellers gad de fleste journalister
ikke kommentere den ro
der omsider er kommet
under motorhjelmen.

>> Bla. derfor er Skoda og Seat-ejerne mere tilfredse bilejere.
>
> I gennemsnit - ja.
> De VW ejere der har tilknytning til et godt VW værksted er en del mere
> tilfredse end gennemsnittet af VW ejere der bruger SMC og lignende tyve.

Der findes også tilfredse brugere
af eks. Fiat værksteder m.fl.
Men billedet af VW er ikke for godt.


>> Han nævnte ikke noget specifikt men blot
>> mere generelt hvilket er et større problem.
>
> Sludder.

Det er nu sandheden selvom
den måtte gøre ondt.



Klaus D. Mikkelsen (24-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 24-02-09 22:11

">> Eque <<" skriver:
>
> En bedre model,
> end hvad der i længere
> tid er set i rækken.

Tjek anmeldelserne i Motor for Golf V......

Den fik lige så mange roser.

> CR er nyt i mainstream VW.

Næh, Tiguan fik det da den kom frem.

> Men billedet af VW er ikke for godt.

Korrekt og det er mig uforståeligt hvordan det kan fortsætte.

> Det er nu sandheden selvom
> den måtte gøre ondt.

Så find da lige en håndfuld punkter.

DSG gear eksempelvis er en nyskabende teknik rullet ud genenm VW.
Fortæl mig om børesygdomme med det.
CR motorer er i følge dig en nyhed, hvilke børnesygdomme ahr der været
emd det?
Elektrisk parkeringsbremse - har der været børnesygdomme der?
Turbobenzinmotorer - du fortæller mig lige om børnesygdomme der også....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-02-09 20:46


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49A4626E.FE8C6F5C@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> En bedre model,
>> end hvad der i længere
>> tid er set i rækken.
>
> Tjek anmeldelserne i Motor for Golf V......

Gider jeg ikke.


> Den fik lige så mange roser.

Den nyeste Golf er en kraftig
forbedring selvom der er
anvendt (afprøvede) dele.
En ny oplevelse mht.
motorer støj og generel
feeling. Sjldent har der været
så entydig glæde bland
journalisterne.


>> CR er nyt i mainstream VW.
>
> Næh, Tiguan fik det da den kom frem.

PD var VW's varemærke.
Først nu CR er 'mainstream'
i en VW.
Var andet tilfældet, ville
den glæde over skiftet
man ser i praktisk taget
alle tests, ikke være
så massivt omtalt.



>> Men billedet af VW er ikke for godt.
>
> Korrekt og det er mig uforståeligt hvordan det kan fortsætte.

Igår i tv-avisen sagde de, VW også
er i stor krise nu.

>> Det er nu sandheden selvom
>> den måtte gøre ondt.
>
> Så find da lige en håndfuld punkter.

Gider jeg ikke.
Det er alment kendt
blandt interesserede.

> DSG gear eksempelvis er en nyskabende teknik rullet ud genenm VW.

Borg-warner opfindelse.

> Fortæl mig om børesygdomme med det.

Dårligt eksempel.
De færreste GOLF har DSG.


> CR motorer er i følge dig en nyhed, hvilke børnesygdomme ahr der været
> emd det?

CR er for såvidt en nyhed i
en standardvare fra VW.
Ellers ikke denne begejstring
man læser alle steder.

> Elektrisk parkeringsbremse - har der været børnesygdomme der?

Du glemte nakkestøtterne.
Også eet af de punkter, der
måske ikke har været noget.


> Turbobenzinmotorer - du fortæller mig lige om børnesygdomme der også....

Er turbo en ny ting i en Golf ?
Nok ikke hvis du spørger ham
chefen, som sagde den nye teknik
som regel afprøves i VW-branded
før det siver videre...jfr. de senere
motorblade mht. artiklen...



Klaus D. Mikkelsen (25-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 25-02-09 21:13

">> Eque <<" skriver:
>
> Gider jeg ikke.

Det kan jeg godt forstå. "Fred i Golfen" var overskriften og den roses
til skyerne som den nye model også gør det.

Men kommer du til at læse det, kan du så se at du tog fejl. Derfor _vil_
du ikek læse det.

> Den nyeste Golf er en kraftig
> forbedring selvom der er
> anvendt (afprøvede) dele.
> En ny oplevelse mht.
> motorer støj og generel
> feeling. Sjldent har der været
> så entydig glæde bland
> journalisterne.

Jo, da Golf V kom.

> Først nu CR er 'mainstream'
> i en VW.

Den kom med Tiguan, den har nu spredt sig til Golf. Den er ikek i alle
deres biler endnu.

> Igår i tv-avisen sagde de, VW også
> er i stor krise nu.

Hvilket intet har med den danske importør og deres værksteder at gøre.

> Gider jeg ikke.
> Det er alment kendt
> blandt interesserede.

Nej igen gider du ikke, for du kan ikke.......

> > DSG gear eksempelvis er en nyskabende teknik rullet ud genenm VW.
>
> Borg-warner opfindelse.

Jeps, men rullet ud gennem VW.


> Dårligt eksempel.
> De færreste GOLF har DSG.

Mange - rigtgit mange Touran har det. Altså rullet ud gennem VW og endda
på samme platform som Golf.

Børnesygdomme med DSG?

> CR er for såvidt en nyhed i
> en standardvare fra VW.

Nej, den har været i Tiguan i et år nu.

> Du glemte nakkestøtterne.

Hvad har de med den elektriske parkeringsbremse at gøre, men den kan du
måske heller ikke finde noget på?

> Er turbo en ny ting i en Golf ?

Nej, det har der været længe, men turbobenzinerne blev rullet ud gennem
VW.

> Nok ikke hvis du spørger ham
> chefen, som sagde den nye teknik
> som regel afprøves i VW-branded
> før det siver videre...jfr. de senere
> motorblade mht. artiklen...

Kom nu med de fucking børnesygdomme du påstår.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (26-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-02-09 17:00


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:49A5A63A.E53FA646@du.kan.finde.den...
>">> Eque <<" skriver:
>>
>> Gider jeg ikke.
>
> Det kan jeg godt forstå. "Fred i Golfen" var overskriften og den roses
> til skyerne som den nye model også gør det.

Journalisterne er mere begejstret for den nye
og især nu prisen er kommet ned i et
mere normalt niveau, og udstyrspakkerne
er iorden.
Der må være tale om en væsentlig forbedring
i det hele taget, siden de roser den samlede pakke.
Altså motorer, støjniveau, udstyr til prisen og endelig pris.
Den gamle var (som altid VW) for dyr, men nu er prisen
nede i et mere normalt niveau.

> Men kommer du til at læse det, kan du så se at du tog fejl. Derfor _vil_
> du ikek læse det.

Jeg læser det meste og kan ikke ta' fejl.


>> Den nyeste Golf er en kraftig
>> forbedring selvom der er
>> anvendt (afprøvede) dele.
>> En ny oplevelse mht.
>> motorer støj og generel
>> feeling. Sjldent har der været
>> så entydig glæde bland
>> journalisterne.
>
> Jo, da Golf V kom.

Nej. Prisen var for høj som altid.
Nu er prisen iorden, og det er noget
de sætter pris på. Det hele hænger
nu bedre sammen hvilket var på
tide i VW-regi.


>> Først nu CR er 'mainstream'
>> i en VW.
>
> Den kom med Tiguan, den har nu spredt sig til Golf. Den er ikek i alle
> deres biler endnu.

Tiguan er en forholdsvis ny model.
Så CR er det bedste der er sket
i lang tid. Noget du også vil kunne
læse, hvis du turde, alt imens du
har in mente, støniveauet var til
debat her i gruppen for ca. et års tid siden..
Nu er støjniveauet så iorden. Omsider..

>> Igår i tv-avisen sagde de, VW også
>> er i stor krise nu.
>
> Hvilket intet har med den danske importør og deres værksteder at gøre.

Korrekt. Men de har det svært.
Har heller ikke postuleret, der var en direkte
sammenhæng.

>> Gider jeg ikke.
>> Det er alment kendt
>> blandt interesserede.
>
> Nej igen gider du ikke, for du kan ikke.......

Kan alt hvis jeg gider.
Men for ikke-interesserede
kan det aldrig blive min opgave
at viderebringe almen viden...

>> > DSG gear eksempelvis er en nyskabende teknik rullet ud genenm VW.
>>
>> Borg-warner opfindelse.
>
> Jeps, men rullet ud gennem VW.

Borg-warner opfindelse.
Som radioen næppe er
en VW-opfindelse, men måske
en Blaupunkt-ting...


>> Dårligt eksempel.
>> De færreste GOLF har DSG.
>
> Mange - rigtgit mange

De færreste i DK nu og i fremtiden
har DSG. For dyrt, derfor en
relativ sjældenhed på basismodellerne
som der sikkert sælges flest af..

>Touran har det.

Igen, de færreste GOLF har DSG.
Hvorfor så nævne Touran ?
Fordi du taber terrain og er nødt
til at nævne anden model for at opnå mængde ??


> Altså rullet ud gennem VW.

Og stadig en Borg-Warner ting.
Som radioen nok er en Blaupunkt-ting.

> Børnesygdomme med DSG?

De færreste VW har DSG.
Derfor er børnesygdomme ved
DSG naturligvis begrænset kontra
den mængde af nyere teknik, som
først introduceres i VW og siden
siver ned om man vil.
DSG er stadig en Borg-Warner ting,
og måske een af de mere sikre komponenter.
VW kan dermed ikke godskrives for den
måske OK kvalitet i gearkassen...


>> CR er for såvidt en nyhed i
>> en standardvare fra VW.
>
> Nej, den har været i Tiguan i et år nu.

365 dage er heller ikke længe.

>> Du glemte nakkestøtterne.
>
> Hvad har de med den elektriske parkeringsbremse at gøre, men den kan du
> måske heller ikke finde noget på?

Du er så langt ude, jeg blov vil tilføje
komponeneter som ikke er nye som sådan.

>> Er turbo en ny ting i en Golf ?
>
> Nej, det har der været længe, men turbobenzinerne blev rullet ud gennem
> VW.

Hvorfor så nævne turbo'en som en typisk
børnesygdoms-komponent ?

>> Nok ikke hvis du spørger ham
>> chefen, som sagde den nye teknik
>> som regel afprøves i VW-branded
>> før det siver videre...jfr. de senere
>> motorblade mht. artiklen...
>
> Kom nu med de fucking børnesygdomme du påstår.

Gider jeg ikke.
Hvis du holder dig ajour, så kan du fise
på biblioteket og gennemtrave bilbladene.
Så finder du omtalte udtalelse fra en VW-chef...
Men du tør jo ikk'. Forståeligt, for så har du
taget fejl og udtalt dig mod bedrevidende.
Som altid.



Andreas M. Hansen (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 22-02-09 11:34

>> Men Skoda er stadig en tand bedre
>> til prisen.
>
> Hvis man kan nøjes med de gamle motorer.
>

Det er så også kun indtil lagrene er tømt, og den faceliftede model kommer
på gaden her i DK.
I Tyskland har man længe kunnet få Octavia med 1.4 TSI og DSG.

mvh

Andreas M.Hansen


Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 11:56


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49a12a32$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er så også kun indtil lagrene er tømt, og den faceliftede model kommer
> på gaden her i DK.

Bla. en årsag til, men ikke skal købe Rev. 1 af nye biler
og ofte anden teknik. Altid sundt at vente til de første
sygedage er overstået.



Klaus G. (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-02-09 21:47

> Manden skriver jo den NYE Golf. Gosh :)
Oh... :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Henrik B. (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-02-09 19:05

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:K5Cnl.6681$U5.71377@newsb.telia.net...

>> Den 1.8TSI overrasker rigtig mange. Den har et moment på 250nm allerede
>> ved 1500RPM. Jeg har hørt om flere som var sikker på at de skulle ud og
>> have en 1.9TDI eller 2.0TDI, fordi deres måde at trække på, var det de
>> bedst kunne lide. Så prøvede de lige en 1.8TSI og så var det den de
>> valgte :)
>
> 1,8? - det er en 1,4 og desuden jeg gider ikke små benzinmotorer under 3
> liter...

Ligesom nogle ikke gider langsomtbrændende oliefyr, under 2,3 liter. )

M.v.h.


Mogens (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-02-09 19:10


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a193dc$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ligesom nogle ikke gider langsomtbrændende oliefyr, under 2,3 liter. )

Det er præcis min anke over min nuværende dieselbil. Når du først har prøvet
at eje en 6 cylindret BMW diesel, er det meget svært at komme i en opløftet
stemning over TDI/HDI med 4 cylindre...



Henrik B. (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-02-09 19:14

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:7ygol.6726$U5.72511@newsb.telia.net...
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:49a193dc$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Ligesom nogle ikke gider langsomtbrændende oliefyr, under 2,3 liter.
>> )
>
> Det er præcis min anke over min nuværende dieselbil. Når du først har
> prøvet at eje en 6 cylindret BMW diesel, er det meget svært at komme i en
> opløftet stemning over TDI/HDI med 4 cylindre...

Har nok ikke så meget med stempel-antallet at gøre. En 4-cyl er ikke så træg
at sparke op i omdrejninger, som en 6- eller 8-cyl er...

M.v.h.


Ukendt (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-02-09 19:20

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>Har nok ikke så meget med stempel-antallet at gøre. En 4-cyl er ikke så træg
>at sparke op i omdrejninger, som en 6- eller 8-cyl er...

og vigtigheden af det er lige ?

Du glemmer vist at resten af karosseriet betyder en hel del for den
samlede bil's inerti ;)

Så hvad hulen betyder den sølle forskel (om nogen) mellem 4 og flere
propper


--
Jan_stevns

Mogens (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 22-02-09 19:20


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49a195f9$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har nok ikke så meget med stempel-antallet at gøre. En 4-cyl er ikke så
> træg at sparke op i omdrejninger, som en 6- eller 8-cyl er...

Har rigtig meget med cylinderantal at gøre - BMW motoren går på alle måder
inkl. lydoplevelsen langt mere kvalitativt . Iøvrigt er min TDI med 16V og
ryger op i det røde felt på omdrejningstælleren så let som ingenting. Meget
atypisk for dieselmotorer, som ofte "løber tør" for omdrejninger. Ikke min
:)



Henrik B. (22-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-02-09 19:32

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen
news:DHgol.6727$U5.72570@newsb.telia.net...

>> Har nok ikke så meget med stempel-antallet at gøre. En 4-cyl er ikke så
>> træg at sparke op i omdrejninger, som en 6- eller 8-cyl er...
>
> Har rigtig meget med cylinderantal at gøre - BMW motoren går på alle måder
> inkl. lydoplevelsen langt mere kvalitativt .

Nu snakker jeg jo effektivitet - ikke subjektiv kvalitetsopfattelse. Altså
hvor letløbende er motoren...

> Iøvrigt er min TDI med 16V og ryger op i det røde felt på
> omdrejningstælleren så let som ingenting.

My point exactly....

M.v.h.


Klaus D. Mikkelsen (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-02-09 18:53

"Klaus G." skriver:
>
> Den 1.8TSI overrasker rigtig mange. Den har et moment på 250nm allerede ved
> 1500RPM. Jeg har hørt om flere som var sikker på at de skulle ud og have en
> 1.9TDI eller 2.0TDI, fordi deres måde at trække på, var det de bedst kunne
> lide. Så prøvede de lige en 1.8TSI og så var det den de valgte :)

Har for nyligt haft fornøjelsen en A3 med selvsamme motor i et døgns tid
i sisdste uge.

Den er såmænd fornøjelig nok, men skriger på en "tomatkasse".



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus D. Mikkelsen (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-02-09 18:52

Mogens skriver:
>
> Fakta er, at de motorer skal have oktan 98 for, at det virker 112%

Nej, det var de gamle FSI motorer.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-02-09 19:06

>> Fakta er, at de motorer skal have oktan 98 for, at det virker 112%
>
> Nej, det var de gamle FSI motorer.
Alt VW laver med Turbo i dag skal have 98oktan for at yde det som der står
på papiret. Diesel maskiner undtaget :)


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-02-09 22:44

"Klaus G." skriver:
>
> Alt VW laver med Turbo i dag skal have 98oktan for at yde det som der står
> på papiret. Diesel maskiner undtaget :)

Nope, netop ikke.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 20-02-09 23:05

>> Alt VW laver med Turbo i dag skal have 98oktan for at yde det som der
>> står
>> på papiret. Diesel maskiner undtaget :)
>
> Nope, netop ikke.
Hvilket?


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Klaus D. Mikkelsen (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-02-09 23:22

"Klaus G." skriver:
>
> Hvilket?

De nye turbo yder maks ved 95 oktan.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (21-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 21-02-09 01:30

> De nye turbo yder maks ved 95 oktan.
>
Jeg vil godt gå med til at de måske yder det som der står på papiret. Men
hælder man 98oktan på, så yder den mere. Det har jeg set flere diskutioner
om rundt omkring, hvor folk har fået rullet deres biler med 95oktan og
98oktan.


--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Brian H (20-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 20-02-09 19:10

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:499ed853$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Tænker du på FSI?
> Nej, den har ikke Turbo.
>
> Før hed de TFSI, men nu hedder de kun TSI.

Nej de hedder stadig begge dele...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408930
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste