|
| Hollandsk Diesel motorcykel m. mulighed fo~ Fra : Ukendt |
Dato : 19-02-09 10:56 |
| | |
Hans Paulin \(6310\) (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 19-02-09 11:04 |
|
Allan skrev:
> Ser bestemt spændende ud!
Subscribe!
Sikken benzin...øhe - dieseløkonomi!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk
| |
Casper (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Casper |
Dato : 19-02-09 07:10 |
| | |
Preben Riis Sørensen (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 19-02-09 20:48 |
|
"Allan" <na> skrev i en meddelelse
news:499d2cbe$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Læs mere her:
> http://lifestyle.euroinvestor.dk/lifestyle/mc_med_tohjulstraek_koerer_overalt_10164791.html
Men hvad i alverden skal man med den? Eller rettere, hvad kan den som vi
både har brug for, og ingen andre kan? Det er da godt med en god
brændstoføkonomi, når den efter nogle år har sparet merprisen hjem, men er
det brændstoføkonomi der sælger cykler?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk
| |
Armand (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-02-09 21:00 |
|
Preben Riis Sørensen skrev:
> "Allan" <na> skrev i en meddelelse
> news:499d2cbe$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Læs mere her:
>> http://lifestyle.euroinvestor.dk/lifestyle/mc_med_tohjulstraek_koerer_overalt_10164791.html
>
> Men hvad i alverden skal man med den? Eller rettere, hvad kan den som vi
> både har brug for, og ingen andre kan? Det er da godt med en god
> brændstoføkonomi, når den efter nogle år har sparet merprisen hjem, men er
> det brændstoføkonomi der sælger cykler?
>
Visse fraktioner kan ikke tale om andet end bundtræk - Hvis ikke at dé
straks køber sig sådan en kutter er det jo bare omsvøb med den
bundtræks-snak :-|
--
Armand.
| |
Jesper Hedegaard (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 19-02-09 21:23 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:499dba3f$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Preben Riis Sørensen skrev:
>> "Allan" <na> skrev i en meddelelse
>> news:499d2cbe$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Læs mere her:
>>> http://lifestyle.euroinvestor.dk/lifestyle/mc_med_tohjulstraek_koerer_overalt_10164791.html
>>
>> Men hvad i alverden skal man med den? Eller rettere, hvad kan den som vi
>> både har brug for, og ingen andre kan? Det er da godt med en god
>> brændstoføkonomi, når den efter nogle år har sparet merprisen hjem, men
>> er det brændstoføkonomi der sælger cykler?
> >
> Visse fraktioner kan ikke tale om andet end bundtræk - Hvis ikke at dé
> straks køber sig sådan en kutter er det jo bare omsvøb med den
> bundtræks-snak :-|
>
> --
> Armand.
Snakke om bundtræk her i gruppen - nah - det plejer da at være i
dk.fritid.camping man snakker om det
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Armand (20-02-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-02-09 12:59 |
|
Jesper Hedegaard skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:499dba3f$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Preben Riis Sørensen skrev:
>>>
>>> ......... Men hvad i alverden skal man med den?
>>>
>> Visse fraktioner kan ikke tale om andet end bundtræk - Hvis ikke at dé
>> straks køber sig sådan en kutter er det jo bare omsvøb med den
>> bundtræks-snak :-|
>
> Snakke om bundtræk her i gruppen - nah - det plejer da at være i
> dk.fritid.camping man snakker om det
>
Så køb en campingvogn til at spænde efter den!
--
Armand.
| |
Ukendt (21-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-02-09 16:22 |
|
On Fri, 20 Feb 2009 12:58:38 +0100, Armand wrote:
>> Snakke om bundtræk her i gruppen - nah - det plejer da at være i
>> dk.fritid.camping man snakker om det
>>
> Så køb en campingvogn til at spænde efter den!
Høh, dieselfortalerne falder da vist, sjovt nok, i samme "momentfælde" som
V2'erne De dieselpotter, jeg har kørt, har da haft et uædvanligt
begrænset brugbart omdrejningsregister. :-/
--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08
| |
Torben Scheel (20-02-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 20-02-09 08:20 |
|
Armand wrote:
> Visse fraktioner kan ikke tale om andet end bundtræk - Hvis ikke at dé
> straks køber sig sådan en kutter er det jo bare omsvøb med den
> bundtræks-snak :-|
>
Det beror på en forveksling af begreberne "Resonans" og "Bundtræk".
Madoliemaskinen her kan muligvis ikke stille fraktionernes store behov
for resonans.
--
vh
Torben
| |
Jim Andersen (20-02-2009)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 20-02-09 09:01 |
|
Preben Riis Sørensen wrote:
> Eller rettere, hvad kan den som
> vi både har brug for, og ingen andre kan?
Tohjulstræk er der da ikke så mange der kan.
Og automatgear er det vel kun Mana og Yamaha der kan.
/jim
| |
Thore Jensen (20-02-2009)
| Kommentar Fra : Thore Jensen |
Dato : 20-02-09 15:33 |
|
Jim Andersen skrev:
> Preben Riis Sørensen wrote:
>> Eller rettere, hvad kan den som
>> vi både har brug for, og ingen andre kan?
>
> Tohjulstræk er der da ikke så mange der kan.
jo.. Det er vist efterhånden blevet opfundet nogle gange!
Har yamaha ikke også kørt nogle enduroløb med en 2WD'er??
> Og automatgear er det vel kun Mana og Yamaha der kan.
>
Og stort set samtlige scootere/scooter-MC'er
Thore
!
| |
Casper (19-02-2009)
| Kommentar Fra : Casper |
Dato : 19-02-09 14:49 |
|
On Feb 19, 8:48 pm, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:
> Men hvad i alverden skal man med den? Eller rettere, hvad kan den som vi
> både har brug for, og ingen andre kan? Det er da godt med en god
> brændstoføkonomi, når den efter nogle år har sparet merprisen hjem, men er
> det brændstoføkonomi der sælger cykler?
Der er både fordele og ulemper ved alting; der er den mennesker rundt
omkring som tilbage lægger > 40.000km om året på motorcykel, og for
dem er den en fordel (jeg har bare et lille problem med den
automatiske gearkasse). Jeg selv som ingen bil har (motorcykel
hverdag) er det en interessant ting (prisen er bare forkert, selv i
holland er prisen mere end 17.000€, hvilket side stiller den med en
R1200GSA).
Nu er det jo ikke den første 2 hjulet dims med diselmotor - der er et
amerikansk firma som laver disel KLR'ere for den amerikanske hær, og
de er meget glade for dem.
Jeg finder det generelt en genial ting.....
Casper
| |
Armand (20-02-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 20-02-09 12:57 |
|
Casper skrev:
> On Feb 19, 8:48 pm, "Preben Riis Sørensen" <pre...@esenet.dk> wrote:
>> Men hvad i alverden skal man med den? Eller rettere, hvad kan den som vi
>> både har brug for, og ingen andre kan? Det er da godt med en god
>> brændstoføkonomi, når den efter nogle år har sparet merprisen hjem, men er
>> det brændstoføkonomi der sælger cykler?
>
> Der er både fordele og ulemper ved alting; der er den mennesker rundt
> omkring som tilbage lægger > 40.000km om året på motorcykel, og for
> dem er den en fordel (jeg har bare et lille problem med den
> automatiske gearkasse). Jeg selv som ingen bil har (motorcykel
> hverdag) er det en interessant ting (prisen er bare forkert, selv i
> holland er prisen mere end 17.000€, hvilket side stiller den med en
> R1200GSA).
>
Nu må man ikke overse eksklusiviteten i sådan en håndbygget lav-serie
model: Dén er nærmest på niveau med Bimota
--
Armand.
| |
N/A (20-02-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 20-02-09 12:57 |
|
| |
|
|