/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Stor bil i parkeringsbås
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 19:40

Er der en regel om, at hvis bilen er for stor til den parkeringsbås den skal
holde i, så skal man finde et andet sted? Altså hvis det fx. er en varevogn
der er for bred eller for lang til parkeringsbåsen?

St.M.



 
 
Ukendt (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 19:45

"St. M." <nej> skrev :

>Er der en regel om, at hvis bilen er for stor til den parkeringsbås den skal
>holde i, så skal man finde et andet sted?

Nej.

>Altså hvis det fx. er en varevogn der er for bred eller for lang til parkeringsbåsen?

tjaehhh ...


--
Jan_stevns

Brian H (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 13-02-09 19:50

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:8rfbp4tm4r766saj08ah5djuej736aqvev@news.tele.dk...
> "St. M." <nej> skrev :
>
>>Er der en regel om, at hvis bilen er for stor til den parkeringsbås den
>>skal
>>holde i, så skal man finde et andet sted?
>
> Nej.

Du ved simpelhen at intet P-selskab i hele DK ikke har sådan en regel?

>>Altså hvis det fx. er en varevogn der er for bred eller for lang til
>>parkeringsbåsen?
>
> tjaehhh ...

Godt svar! ;)
Jeg kunne sagtens forestille mig at begge tilfælde ville give en P-afgift.


Leonard (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-02-09 20:01

jan_stevns wrote:

> "St. M." <nej> skrev :
>
> > Er der en regel om, at hvis bilen er for stor til den parkeringsbås
> > den skal holde i, så skal man finde et andet sted?
>
> Nej.

Jo.

Bekendtgørelse om vejafmærkning
§49
Parkering i afmærkede parkeringsbåse skal ske inden for båsen.

--
Leonard

Ukendt (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 21:11

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :

>Bekendtgørelse om vejafmærkning
>§49
>Parkering i afmærkede parkeringsbåse skal ske inden for båsen.

Hvis mine hjul er indenfor båsen - mener jeg søreme jeg har parkeret
Spirilen lovligt ..... ;)

Sgu' da ikke min skyld den er lidt stor - vel ;)



--
Jan_stevns

Leonard (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-02-09 21:27

jan_stevns wrote:

> Hvis mine hjul er indenfor båsen - mener jeg søreme jeg har parkeret
> Spirilen lovligt ..... ;)

Tjah, om det så er lovligt, det vil kun kunne komme anpå en prøve ...
men du ville nok også trække en evt. afgift/bøde igennem hele møllen,
bare for at se hvad der skete, hvis ellers jeg kender dig bare lidt

> Sgu' da ikke min skyld den er lidt stor - vel ;)

Næh, du har vel ikke givet den steorider.

Jeg har ofte samme problem i Transporteren, det er ikke alle båse, der
er lange nok, men oftest holder jeg på tværs af 2 båse og lader liften
stå ude, så folk ikke parkerer for tæt på min skydedør, for så kan jeg
ikke komme ind igen. Og så har jeg jo et fint blåt skilt i forruden,
der indtil nu altid har givet tilgivelse

--
Leonard

Henning (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 13-02-09 22:25


>ikke komme ind igen. Og så har jeg jo et fint blåt skilt i forruden,
>der indtil nu altid har givet tilgivelse

Blåt skilt - det er vist udløbet for mange år siden? Så kom det lille
gule i den halve størrelse, i dag udleverer de ikke mere "bare lige"


Leonard (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-02-09 17:05

Henning wrote:

> Blåt skilt - det er vist udløbet for mange år siden? Så kom det lille
> gule i den halve størrelse, i dag udleverer de ikke mere "bare lige"

Næh, det blå skilt er skam gyldigt endnu, men det er rigtigt at der i
dag kun udleveres mindre, stadig blå, men med gule stjerner, p-kort,
som er personlige.
Der er aldrig bare blevet udleveret skilte, det har altid kostet en
begrundelse med beskrivelse af gangdistance osv. Jeg skulle aflevere en
lægeerklæring på at jeg ikke bare sådan lige rejste mig fra kørestolen.

--
Leonard

oz3bto (13-02-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 13-02-09 22:19


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4995d781$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> jan_stevns wrote:
>
>> Hvis mine hjul er indenfor båsen - mener jeg søreme jeg har parkeret
>> Spirilen lovligt ..... ;)
>
> Tjah, om det så er lovligt, det vil kun kunne komme anpå en prøve ...
> men du ville nok også trække en evt. afgift/bøde igennem hele møllen,
> bare for at se hvad der skete, hvis ellers jeg kender dig bare lidt
>
>> Sgu' da ikke min skyld den er lidt stor - vel ;)
>
> Næh, du har vel ikke givet den steorider.
>
> Jeg har ofte samme problem i Transporteren, det er ikke alle båse, der
> er lange nok, men oftest holder jeg på tværs af 2 båse og lader liften
> stå ude, så folk ikke parkerer for tæt på min skydedør, for så kan jeg
> ikke komme ind igen. Og så har jeg jo et fint blåt skilt i forruden,
> der indtil nu altid har givet tilgivelse
>
> --
> Leonard


Folk er bare begyndt at misbruge det blå skilt.. ikke andet som et par dage
siden at jeg så et par smide bilen foran blockbuster.. Den havde det fine
blå skilt men der var sku ingen af de to der havde brug for det skilt

OK bilen lignede lidt en bedstefar bil så den var nok lånt .. men anyways

I min gamle sierra lå der også et skilt i handskerummet.. Personen jeg købte
bilen af lignede ikke en der havde brug for den



Klaus D. Mikkelsen (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-02-09 22:34

oz3bto skriver:
>
> Folk er bare begyndt at misbruge det blå skilt.. ikke andet som et par dage
> siden at jeg så et par smide bilen foran blockbuster.. Den havde det fine
> blå skilt men der var sku ingen af de to der havde brug for det skilt

Sikker?

De to fyre med tophue på der onsdag morgen tog handicap parkeringen
foran Q8 ved Horsens vest i deres BMW cabriolet så ud til at have et
mentalt handicap


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leonard (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-02-09 17:08

oz3bto wrote:

> Folk er bare begyndt at misbruge det blå skilt..

Det er ikke noget nyt, det har de altid gjort.
Der er mange, der mener at de har ret til at holde på pladserne, fx
fordi de arbejder som hjælper eller er forældre til et barn i kørestol.
men det gælder altså kun, når den person, der har fået bevilget skiltet
er med i bilen.
Så er der alle dem, der bare lige skal holde der i 2 min. osv ...

--
Leonard

Ukendt (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 22:38

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :

>Tjah, om det så er lovligt, det vil kun kunne komme anpå en prøve ...
>men du ville nok også trække en evt. afgift/bøde igennem hele møllen,
>bare for at se hvad der skete, hvis ellers jeg kender dig bare lidt

Det har du helt ret i .......... og jeg vandt da.

>> Sgu' da ikke min skyld den er lidt stor - vel ;)

>Næh, du har vel ikke givet den steorider.

Netop

>Jeg har ofte samme problem i Transporteren, det er ikke alle båse, der
>er lange nok, men oftest holder jeg på tværs af 2 båse og lader liften
>stå ude, så folk ikke parkerer for tæt på min skydedør, for så kan jeg
>ikke komme ind igen. Og så har jeg jo et fint blåt skilt i forruden,
>der indtil nu altid har givet tilgivelse


Ovre ved vores lokale brugs, har nogen malet et stort X i båsen ved
siden af den handicap plads der er lige ved indgangen - det er jeg da
svært glad for, så er der nemlig altid en plads til mig derovre ;)

Uddelerens argument er at det skal give plads til handicappede har
bedre plads til at komme ind og ud af deres vogn - fint nok - jeg har
endnu ikke set en handicap bil medens jeg har været derovre

Samme Brugsuddeler har jeg foreslået at sælge bedetæpper - Nu har de
lavet hylder i mælkemontren, og anbragt sødmælken nederst, vanen tro
kan der dårligt stå en mælk i højden, ergo, når de to forreste rækker
mælk er væk, skal man ned på knæ, og række meget langt ind på hylden
for at få mælk.

Han havde forleden lige skabt sig over jeg holdt på krydset (eneste
nulevende Scorpio i byen) - hvorfor jeg lige spurgte ham, "hvordan en
person i rullestol køber sødmælk her i biksen"

han gik beskæmmet og nok også stortudende væk ;)

(....... Der blev grinet noget i biksen den dag )

Ligesom den dag, jeg var på kontoret i Vejle, og de serverede suppe
..... Hvordan fanden spiser man suppe af en flad tallerken med en
gaffel ?

--
Jan_stevns

Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 00:47

jan_stevns skrev:
> Ligesom den dag, jeg var på kontoret i Vejle, og de serverede suppe
> .... Hvordan fanden spiser man suppe af en flad tallerken med en
> gaffel ?
>
Over laaaaaang tid.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Leonard (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-02-09 17:15

jan_stevns wrote:

> Ovre ved vores lokale brugs, har nogen malet et stort X i båsen ved
> siden af den handicap plads der er lige ved indgangen - det er jeg da
> svært glad for, så er der nemlig altid en plads til mig derovre ;)
>
> Uddelerens argument er at det skal give plads til handicappede har
> bedre plads til at komme ind og ud af deres vogn - fint nok - jeg har
> endnu ikke set en handicap bil medens jeg har været derovre

Nu er du så ligeså dum som hende jeg spurgte om hun, hvorfor hun holdt
på handicappladsen og ikke i båsen ved siden af. Jamen hun holdt der
kun når der ikke var nogen der brugte pladsen. Hvordan hun og du så kan
vide, at der ikke kommer en, der har brug for pladsen, mens I holder
der, det er der ingen der har kunnet forklare mig.
Og pladsen ved siden af bilen er netop nødvendig for en kørestolsbruger
eller en med stiv hofte eller noget, der gør at døren skal kunne åbne
helt op.
Der en god grund til at 2 handicap-båse fylder som 3 almindelige.
Jeg har givet en bil en fed ridse hele vejen op af døren. Den var
parkeret på det skraverede felt ved siden af min bil. Liften kunne fint
drejes ud og køre ned, der var godt nok ikke meget plads, men det gik.
Så placerede jeg min dødvægt på liften og det fik min bil til at synke
lidt i fjedrene, så da jeg kørte liften op kunne den lige akkurat
trække lakken af døren på bilen ved siden af. Ærgerligt at få sådan en
skade på sin bil for at spare et par skridt.
Og nej, jeg efterlod ingen seddel med mine kontaktoplysninger.

--
Leonard

Ukendt (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-09 17:44

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :

>Nu er du så ligeså dum som hende jeg spurgte om hun, hvorfor hun holdt
>på handicappladsen og ikke i båsen ved siden af.

Spis nu lige brød til grønærterne, og læs hvad jeg skriver før du
kalder folk dumme - ok ?

Handicappladsen lader jeg skam urørt, og den er som den skal være

>Og pladsen ved siden af bilen er netop nødvendig for en kørestolsbruger
>eller en med stiv hofte eller noget, der gør at døren skal kunne åbne
>helt op.

Men skal være temmeligt handicappet for at placere sin handicapvogn,
på en måde, der gør man skal bruge 5 meter i bredden for at komme ind
eller ud - alternativt kan man sgu' da bakke ind i båsen, holde med
højreside af bilen mod nabobilen


--
Jan_stevns

Leonard (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-02-09 17:58

jan_stevns wrote:

> "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :
>
> > Nu er du så ligeså dum som hende jeg spurgte om hun, hvorfor hun
> > holdt på handicappladsen og ikke i båsen ved siden af.
>
> Spis nu lige brød til grønærterne, og læs hvad jeg skriver før du
> kalder folk dumme - ok ?

14 års erfaring med lift i siden er skam nk, der behøves ingen ærter
til.

> Handicappladsen lader jeg skam urørt, og den er som den skal være

Nej, for pladsen ved siden af er en del af manøvrepladsen til
handicappladsen, det er jo derfor den har fået et kryds, der betyder at
man ikke må holde der.

> > Og pladsen ved siden af bilen er netop nødvendig for en
> > kørestolsbruger eller en med stiv hofte eller noget, der gør at
> > døren skal kunne åbne helt op.
>
> Men skal være temmeligt handicappet for at placere sin handicapvogn,
> på en måde, der gør man skal bruge 5 meter i bredden for at komme ind
> eller ud - alternativt kan man sgu' da bakke ind i båsen, holde med
> højreside af bilen mod nabobilen

Næh, en underliggende lift under skydedøren i siden af bilen rager nemt
2 meter ud og så skal der lige være plads til at køre af liften og
dreje rundt, så 3,5 meter kommer man nemt til at have brug for.


--
Leonard

Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 18:09

Leonard skrev:
> Næh, en underliggende lift under skydedøren i siden af bilen rager nemt
> 2 meter ud og så skal der lige være plads til at køre af liften og
> dreje rundt, så 3,5 meter kommer man nemt til at have brug for.
>
Hvor er der handicappladser der er så store at du kan holde der med
Transporter, og have 3,5 m ved siden - udover det bilen fylder?

(I øvrigt enig med dig i at vi skal lade dig have "dine" pladser i fred.
Har blot ikke set dem SÅ store.)

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Leonard (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-02-09 18:19

Finn Guldmann wrote:

> Hvor er der handicappladser der er så store at du kan holde der med
> Transporter, og have 3,5 m ved siden - udover det bilen fylder?

Det er der fx ved min lokale brugs, når ellers folk lader være med at
parkere i feltet ved siden af, som er markeret med en bred gul streg og
ikke udlagt til parkering. For det meste er pladsen lukket inde af
skilte og pallevarer, men i går måtte jeg lige fortælle en pensionist,
at der kunne han altså ikke holde når jeg skulle ud.
Nu har jeg ikke brug for 3,5 meter, min lift svinger på langs af bilen,
så jeg har kun brug for samme plads som en fuldt åben dør, ca. 1. m,
men på højre side af bilen, det er der også mange der tager fejl af.

Men det er et problem for dem med de lifte, der går ligeud af siden på
bilen, de har brug for meget plads og må ofte parkere alternativt for
at være sikker på at kunne komme ind i bilen igen. Og så er det rigtigt
surt når et fæ har parkeret på et skraveret felt eller bare udenpå den
yderste bås i en række, gerne helt klinet op til højre side af bilen
ved siden af.

--
Leonard

Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 19:13

Leonard skrev:
>> Hvor er der handicappladser der er så store at du kan holde der med
>> Transporter, og have 3,5 m ved siden - udover det bilen fylder?
> Det er der fx ved min lokale brugs, når ellers folk lader være med at
> parkere i feltet ved siden af, som er markeret med en bred gul streg og
> ikke udlagt til parkering. For det meste er pladsen lukket inde af
> skilte og pallevarer, men i går måtte jeg lige fortælle en pensionist,
> at der kunne han altså ikke holde når jeg skulle ud.
> Nu har jeg ikke brug for 3,5 meter, min lift svinger på langs af bilen,
> så jeg har kun brug for samme plads som en fuldt åben dør, ca. 1. m,
> men på højre side af bilen, det er der også mange der tager fejl af.
> Men det er et problem for dem med de lifte, der går ligeud af siden på
> bilen, de har brug for meget plads og må ofte parkere alternativt for
> at være sikker på at kunne komme ind i bilen igen. Og så er det rigtigt
> surt når et fæ har parkeret på et skraveret felt eller bare udenpå den
> yderste bås i en række, gerne helt klinet op til højre side af bilen
> ved siden af.
>
Dem du skriver der kører væk fra bilen (og skal have mere plads) er det
"kun" en rampe og ikke en lift de har? Og hvor almindelig er det?

Og så kom jeg til at tænke på om du nogensinde er "kommet til" at bakke
ind på "din plads" så tæt på en der lige skulle låne lidt af pladsen at
vedkommende ikke kunne komme ind i sin bil?

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Leonard (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-02-09 20:18

Finn Guldmann wrote:

> Dem du skriver der kører væk fra bilen (og skal have mere plads) er
> det "kun" en rampe og ikke en lift de har? Og hvor almindelig er det?

Det er en lift, der hænger i en skuffe under bilen.
Pladen skydes ud, løftes op i højde med gulvet, der køres ud på pladen,
pladen sænkes ned på jorden og der fortsættes med at køre væk fra bilen
for at komme af.
For personer i manuelle kørestole, der kører deres bil selv vil jeg tro
det er 25%, 50% har en svinglift som min, der drejer, så der køres af
og på liften på langs af bilen, de sidste har en lift ud af bagdøren,
der fylder som dem på lastbiler.

Den underliggende lift har den fordel, at den ikke fylder inde i bilen,
den spærrer ikke døren og rasler heller ikke.
Svingliften fylder mindre udvendigt, det er fx muligt at parkere ved et
fortov, men den spærrer døren og rasler inde i bilen.
Lifte ud af bagdøren kan jeg ikke se andre fordele ved end at så kan
man parkere i en almindelig bås på en p-plads og komme ud af bagdøren
uden problemer, det er der bare sjældent nogen der udnytter, de holder
hellere og fylder på en bred handicapplads.

> Og så kom jeg til at tænke på om du nogensinde er "kommet til" at
> bakke ind på "din plads" så tæt på en der lige skulle låne lidt af
> pladsen at vedkommende ikke kunne komme ind i sin bil?

Åh, ja, og jeg har også bare parkeret bagved, så bilen ikke kunne komme
derfra før jeg var kørt. Men det er jeg holdt op med, folk kan ikke se
det sjove i det og finder på de underligste ting. I Svendborg, var der
en der havde sat et stort klistermærke på min forrude, lige midt i
synsfelten. Jeg kan ikke nå derop, så havde jeg ikke haft en gående
med, ved jeg ikke lige hvad jeg skulle have gjort, men det kom da af.
Det sjoveste var da jeg troede jeg havde lukket en bil inde i Odense
centrum. Der var kun 5 cm fra fronten på den og frem til skiltet og
bagved holdt jeg ligeså tæt. Jeg skulle bare lige i banken, det tog en
time. Da jeg kom tilbage var bilen væk og nu holdt min bil ret åndsvagt
parkeret på tværs bag en tom bås, det så tåbeligt ud og havde nogen
kommenteret det, var jeg nok blevet lidt flov

--
Leonard

Ukendt (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-09 18:26

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :

>14 års erfaring med lift i siden er skam nk, der behøves ingen ærter
>til.

Så spis dem ;)

>> > Og pladsen ved siden af bilen er netop nødvendig for en
>> > kørestolsbruger eller en med stiv hofte eller noget, der gør at
>> > døren skal kunne åbne helt op.

Så må man lave handicappladser der er 6 meter brede - hvad rager det
mig ......

jeg bruger dem ikke.

At man pludseligt efter 14 år, synes det er sjovt at inddrage en
normal parkeringsbås, fordi et enkelt lokalt fjols piver lidt, føler
jeg ikke rigtigt noget for - er der ikke andre ledige pladser holder
jeg på den nu afkrydsede plads

Der er masser af plads til at komme ud af sin h-bil derovre - er der
ikke nok, kan man bakke ind i sin bås, og have 10 meter plads at rulle
sig ud på
--
Jan_stevns

Leonard (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 14-02-09 18:34

jan_stevns wrote:

> At man pludseligt efter 14 år, synes det er sjovt at inddrage en
> normal parkeringsbås, fordi et enkelt lokalt fjols piver lidt, føler
> jeg ikke rigtigt noget for - er der ikke andre ledige pladser holder
> jeg på den nu afkrydsede plads

I dit første indlæg om denne plads lød det mest som om, at det var
fordi det var rart med en ledig plads lige ved døren.

Den afkrydsede plads er vel netop et forsøg på at lave en plads, der er
6 meter bred?

> Der er masser af plads til at komme ud af sin h-bil derovre - er der
> ikke nok, kan man bakke ind i sin bås, og have 10 meter plads at rulle
> sig ud på

Jeg kender ikke de lokale forhold. Der er kun brug for plads på den ene
side af bilen, den kan vendes så det passer. Det sker desværre også, at
nogen får reserveret for meget plads, som ikke er nødvendig, men som
kan fås bare fordi man har et blåt skilt. Det hjælper ikke på
forståelsen blandt andre bilister og gør at de bliver ligeglade med
afmærkningen. Det kan da godt være tilfældet hos dig.

--
Leonard

Ukendt (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-09 18:53

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :

>I dit første indlæg om denne plads lød det mest som om, at det var
>fordi det var rart med en ledig plads lige ved døren.

Så læser du teksten lidt sjovt (eller måske så den passer i dit kram?,
hvilket er en sjældenhad at opleve fra din side af)

citat :

Ovre ved vores lokale brugs, har nogen malet et stort X i båsen ved
siden af den handicap plads der er lige ved indgangen - det er jeg da
svært glad for, så er der nemlig altid en plads til mig derovre ;)

citat_slut

Hvis du noterer dig smiley'en skal det forståes temmeligt ironisk -
folk er sgu' så autoritetstro, at de ikke tør parkere sådan et sted,
så derfor - er alle andre pladser optaget, er den med X'et ledig - til
mig .... get my point ?


Som jeg forklarede Uddeleren - "hvis du er så ivrig efter at tækkes
en enlig svale her i byen, forstår jeg ikke dem med mælkekøleren"

enten er man konsekvent, eller også er man ikke.

>..............Det hjælper ikke på forståelsen blandt andre bilister
>og gør at de bliver ligeglade med afmærkningen. Det kan da godt være
>tilfældet hos dig.

Jeg er ret tolerant overfor mine medmennesker, men dumheder giver jeg
ikke folk medhold i - og er folk rigtigt dumsmart, kan jeg normalt
ikke dy mig for at hænge dem til tørre - ikke personerne, men deres
dumheder ( derfor den med bedetæpperne )




--
Jan_stevns

Mogens (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-02-09 19:48


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:br0ep4dbe3q441jek2e14ni1g5rd5t2e2k@news.tele.dk...

> enten er man konsekvent, eller også er man ikke.

Her i Sverige er parkeringspladserne for folk der ikke er handicappede på
størrelse med de P-pladser, I har for handicappede i DK. Desuden findes der
familiepladser (størrelsesmæssigt at sammenligne med parkeringspladser for
kvinder i Tyskland) samt egentlige handicappladser, som er på størrelse med
2 Bilka P-pladser i DK. Den strategi der ligger bag projektering af
P-pladser i DK er dybt go'nat, IMO...



Mogens (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-02-09 19:51


"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:ylEll.6598$U5.69634@newsb.telia.net...

> Her i Sverige er parkeringspladserne for folk der ikke er handicappede på
> størrelse med de P-pladser, I har for handicappede i DK. Desuden findes
> der familiepladser (størrelsesmæssigt at sammenligne med parkeringspladser
> for kvinder i Tyskland) samt egentlige handicappladser, som er på
> størrelse med 2 Bilka P-pladser i DK. Den strategi der ligger bag
> projektering af P-pladser i DK er dybt go'nat, IMO...

Og hermed stopper så min sammenligning med S - inden I flipper helt ud over
dét



Uffe Bærentsen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-02-09 20:44

Mogens wrote:
> <jan_stevns> skrev i en meddelelse
> news:br0ep4dbe3q441jek2e14ni1g5rd5t2e2k@news.tele.dk...
>
>> enten er man konsekvent, eller også er man ikke.
>
> Her i Sverige er parkeringspladserne for folk der ikke er
> handicappede på størrelse med de P-pladser, I har for handicappede i
> DK. Desuden findes der familiepladser (størrelsesmæssigt at
> sammenligne med parkeringspladser for kvinder i Tyskland) samt
> egentlige handicappladser, som er på størrelse med 2 Bilka P-pladser
> i DK. Den strategi der ligger bag projektering af P-pladser i DK er
> dybt go'nat, IMO...

Dvs. at Bilka-buler burde være ukendte hinsidan?
Lyder dejligt hvis det er tilfældet



--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Mogens (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-02-09 20:45


"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49971f10$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Dvs. at Bilka-buler burde være ukendte hinsidan?
> Lyder dejligt hvis det er tilfældet

Jep - man passer på bilerne og ikke mindst "naboens" her...



Armand (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-02-09 20:08

jan_stevns skrev:
> "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :
>
>> Nu er du så ligeså dum som hende jeg spurgte om hun, hvorfor hun holdt
>> på handicappladsen og ikke i båsen ved siden af.
>
> Spis nu lige brød til grønærterne, og læs hvad jeg skriver før du
> kalder folk dumme - ok ?
>
> Handicappladsen lader jeg skam urørt, og den er som den skal være
>
>> Og pladsen ved siden af bilen er netop nødvendig for en kørestolsbruger
>> eller en med stiv hofte eller noget, der gør at døren skal kunne åbne
>> helt op.
>
> Men skal være temmeligt handicappet for at placere sin handicapvogn,
> på en måde, der gør man skal bruge 5 meter i bredden for at komme ind
> eller ud - alternativt kan man sgu' da bakke ind i båsen, holde med
> højreside af bilen mod nabobilen
>
Du har tilsyneladende ikke set de tagmonterede sidelæssende
kørestols-containere?

--
Armand.

Ukendt (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-09 20:48

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :

>> Men skal være temmeligt handicappet for at placere sin handicapvogn,
>> på en måde, der gør man skal bruge 5 meter i bredden for at komme ind
>> eller ud - alternativt kan man sgu' da bakke ind i båsen, holde med
>> højreside af bilen mod nabobilen

>Du har tilsyneladende ikke set de tagmonterede sidelæssende
>kørestols-containere?

Du læste måske ikke den tekst du citerede ?

<mogens_mode>

Goshhh !!

</mogens_mode>
--
Jan_stevns

Mogens (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 14-02-09 20:51


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:vs7ep4d9htv2qm7ll3naujttn0gds60jc8@news.tele.dk...

> <mogens_mode>
> Goshhh !!
> </mogens_mode>

Jow jow



TL (15-02-2009)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 15-02-09 09:02

On 14 Feb 2009 16:14:32 GMT, in dk.fritid.bil "Leonard"
<piper28a@gmail.com> wrote:

>Og nej, jeg efterlod ingen seddel med mine kontaktoplysninger.

Ja, det er rigtigt noget at prale af.

Leonard (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 15-02-09 11:58

TL wrote:

> > Og nej, jeg efterlod ingen seddel med mine kontaktoplysninger.
>
> Ja, det er rigtigt noget at prale af.

Jeg praler ikke, fortæller bare fakta. Jeg skammer mig ikke over at
fortælle sandheden og løber heller ikke fra den.

--
Leonard

TL (15-02-2009)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 15-02-09 14:40

On 15 Feb 2009 10:58:16 GMT, in dk.fritid.bil "Leonard"
<piper28a@gmail.com> wrote:

>TL wrote:
>
>> > Og nej, jeg efterlod ingen seddel med mine kontaktoplysninger.
>>
>> Ja, det er rigtigt noget at prale af.
>
>Jeg praler ikke, fortæller bare fakta. Jeg skammer mig ikke over at
>fortælle sandheden og løber heller ikke fra den.

Men du løb fra den skade du forvoldte på andres ejendom.


Leonard (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 15-02-09 15:53

TL wrote:

> Men du løb fra den skade du forvoldte på andres ejendom.

Ja.

--
Leonard

Uffe Bærentsen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-02-09 20:15

jan_stevns wrote:


> Ligesom den dag, jeg var på kontoret i Vejle, og de serverede suppe
> .... Hvordan fanden spiser man suppe af en flad tallerken med en
> gaffel ?

Sluprer meget, hvad er der dog galt i det?







--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Ukendt (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-09 20:50

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>> Ligesom den dag, jeg var på kontoret i Vejle, og de serverede suppe
>> .... Hvordan fanden spiser man suppe af en flad tallerken med en
>> gaffel ?

>Sluprer meget, hvad er der dog galt i det?

.... der er nok det galt at hele optakten mangler ;)

Jeg var i det der unævnelige hjørne den dag
--
Jan_stevns

Uffe Bærentsen (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-02-09 21:01

jan_stevns wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :
>
>>> Ligesom den dag, jeg var på kontoret i Vejle, og de serverede suppe
>>> .... Hvordan fanden spiser man suppe af en flad tallerken med en
>>> gaffel ?
>
>> Sluprer meget, hvad er der dog galt i det?
>
> ... der er nok det galt at hele optakten mangler ;)
>
> Jeg var i det der unævnelige hjørne den dag

Du mener sådan her:

<jan_stevns_mode_on>


Disabled Functions
<jan_stevns_mode_off>







--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Ukendt (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-09 21:10

"Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :

>Du mener sådan her:

><jan_stevns_mode_on>

>Disabled Functions

><jan_stevns_mode_off>

Nej - men du er tæt på

<jan_stevns_mode>

Disable restrictions

</jan_stevns_mode>


--
Jan_stevns

Uffe Bærentsen (15-02-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 15-02-09 00:15

jan_stevns wrote:
> "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :
>
>> Du mener sådan her:
>
>> <jan_stevns_mode_on>
>
>> Disabled Functions
>
>> <jan_stevns_mode_off>
>
> Nej - men du er tæt på
>
> <jan_stevns_mode>
>
> Disable restrictions
>
> </jan_stevns_mode>







--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Henrik B. (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-02-09 22:48

"jan_stevns" skrev i meddelelsen
news:6rkbp4907b22imfs00tkaae344nbuinbr9@news.tele.dk...

> Hvis mine hjul er indenfor båsen - mener jeg søreme jeg har parkeret
> Spirilen lovligt ..... ;)
>
> Sgu' da ikke min skyld den er lidt stor - vel ;)

Det er sgu da ikke bilen som er for stor, men de forpu**** P-båse som er for
små...

--
Er du til Saab?: http://www.saabklub.dk


Ukendt (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 22:51

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :

>Det er sgu da ikke bilen som er for stor, men de forpu**** P-båse som er for
>små...

Hørt !!

Selv i Scorpioen er båsene tit noget trange ;)
--
Jan_stevns

Kim Voss Schrader (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 13-02-09 23:03

Hej!

jan_stevns wrote:
>
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :
>
>> Det er sgu da ikke bilen som er for stor, men de forpu**** P-båse som er for
>> små...
>
> Hørt !!
>
> Selv i Scorpioen er båsene tit noget trange ;)

Man laver sgu også p-båse meget smalle idag :( Selv Escorten føles bred
på visse p-pladser...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 00:50

jan_stevns skrev:
>> Det er sgu da ikke bilen som er for stor, men de forpu**** P-båse som er for
>> små...
> Hørt !!
> Selv i Scorpioen er båsene tit noget trange ;)
>
Almindelige p-båse er lavet af en størrelse så hveranden bil burde bakke
ind. Så kunne der blive plads til også at komme ud og ind af bilerne.

Er jeg passager i en bil der skal parkeres i en "standard" bås
"forlanger" jeg at komme ud inden bilen køres ind i båsen.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Knut (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Knut


Dato : 14-02-09 10:01


<jan_stevns> wrote in message
news:6rkbp4907b22imfs00tkaae344nbuinbr9@news.tele.dk...
> "Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev :
>
>>Bekendtgørelse om vejafmærkning
>>§49
>>Parkering i afmærkede parkeringsbåse skal ske inden for båsen.
>
> Hvis mine hjul er indenfor båsen - mener jeg søreme jeg har parkeret
> Spirilen lovligt ..... ;)
>
>

Det er ikke nok at hjulene er indenfor - i f.eks. Kbh. måles afstanden til
hjørner fra forreste/bagerste punkt på bilen - og kantstensparkeringspladser
opmærkes efter dette.
Så er hjulene indenfor men kofangeren for langt fremme får du en P-afgift.

Knut



N/A (14-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-02-09 20:06



hojvaelde@gmail.com (14-02-2009)
Kommentar
Fra : hojvaelde@gmail.com


Dato : 14-02-09 09:40

On 13 Feb., 22:50, jan_stevns wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :
>
> >Det er sgu da ikke bilen som er for stor, men de forpu**** P-båse som er for
> >små...  
>
> Hørt !!
>
> Selv i Scorpioen er båsene tit noget trange ;)

Vi har lige før jul fået et nyt supermarked her i byen. De har brugt
en Mascot som model.

Min deo st. car er nøjagtig 27 cm længer end båsen. Breden er der
heller ikke noget at skrive om.

Benny

Armand (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-02-09 20:06

hojvaelde@gmail.com skrev:
> On 13 Feb., 22:50, jan_stevns wrote:
>> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev :
>>
>>> Det er sgu da ikke bilen som er for stor, men de forpu**** P-båse som er for
>>> små...
>> Hørt !!
>>
>> Selv i Scorpioen er båsene tit noget trange ;)
>
> Vi har lige før jul fået et nyt supermarked her i byen. De har brugt
> en Mascot som model.
>
> Min deo st. car er nøjagtig 27 cm længer end båsen. Breden er der
> heller ikke noget at skrive om.
>
Kør videre til det næste! Det har jeg gjort med først Netto og nu det
lokale center p.g.a. P-terror!

De er tilsyneladende ikke interesseret i at have én som kunde (hvilket
mængden af reklamer indenfor døren ikke tyder på) :-/

--
Armand.

N/A (14-02-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 14-02-09 20:06



Hans Kjærgaard (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjærgaard


Dato : 13-02-09 20:07

On Fri, 13 Feb 2009 19:39:51 +0100, "St. M." <nej> wrote:

>Er der en regel om, at hvis bilen er for stor til den parkeringsbås den skal
>holde i, så skal man finde et andet sted?
Ja man skal parkerer indenfor parkeringsbåsens område.
Giver det ikke sig selv ? Er man for stor til parkeringsbåsen, ja så
kan man bare ikke parkerer der lovligt.

>Altså hvis det fx. er en varevogn der er for bred eller for lang til parkeringsbåsen?
Så må man bare finde en anden parkerings-plads/bås hvor man kan holde
lovligt.

/Hans

Ukendt (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-09 21:46

Hans Kjærgaard wrote:
> Ja man skal parkerer indenfor parkeringsbåsens område.
> Giver det ikke sig selv ?

Jo, det vil jeg også mene, men vi har en "fætter" her i området som gerne
tager 1-2-3 parkeringsbåse i brug til hans Fiat Ducato. Og det er lidt
ærgeligt når der i forvejen er trængsel om de få p-pladser. Der skal iøvrigt
bruges p-skilt på området da det er privat, men det har han iorden.
Jeg ville også mene, at hvis køretøjet ikke kan parkeres lovligt inden for
afmærkningen af parkeringsbåsen, så bedes han finde et andet sted at parkere
køretøjet.

St.M.



Leonard (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 13-02-09 21:48

St. M. wrote:

> Der skal iøvrigt bruges p-skilt på området da det er privat, men det
> har han iorden.

Så gælder privatretlige regler og det hele kommer anpå skiltningen og
andre vedtægter på stedet. En henvendelse til ejer eller administrator
af stedet er det eneste, der hjælper. Politiet er ligeglade på privat
område.

--
Leonard

Finn Guldmann (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 13-02-09 22:07

St. M. skrev:
>> Ja man skal parkerer indenfor parkeringsbåsens område.
>> Giver det ikke sig selv ?
> Jo, det vil jeg også mene, men vi har en "fætter" her i området som gerne
> tager 1-2-3 parkeringsbåse i brug til hans Fiat Ducato. Og det er lidt
> ærgeligt når der i forvejen er trængsel om de få p-pladser. Der skal iøvrigt
> bruges p-skilt på området da det er privat, men det har han iorden.
> Jeg ville også mene, at hvis køretøjet ikke kan parkeres lovligt inden for
> afmærkningen af parkeringsbåsen, så bedes han finde et andet sted at parkere
> køretøjet.
>
Da det tilsyneladende er en privat plads bliver det nok ejeren af
pladsen der kommer til at afgøre spørgsmålet.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Armand (13-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-09 23:11

Finn Guldmann skrev:
>
>>
> Da det tilsyneladende er en privat plads bliver det nok ejeren af
> pladsen der kommer til at afgøre spørgsmålet.
>
Det kan være at det ligefrem ér ejeren der parkerer sådan :-/

--
Armand.

Finn Guldmann (14-02-2009)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 14-02-09 00:51

Armand skrev:
>> Da det tilsyneladende er en privat plads bliver det nok ejeren af
>> pladsen der kommer til at afgøre spørgsmålet.
> Det kan være at det ligefrem ér ejeren der parkerer sådan :-/
>
Dem der er sure over parkeringen kunne jo være så uheldig.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk
www.danskvejbruger.dk
ice-net.dk Internet for mobile folk i Norden

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste