/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Yamaha RD500, hvad er det specielle ?
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-02-09 09:27

Hejsa,

jeg har set en annonce på en ældre Yamaha RD500 uden afgift for lige under
40000,-.
Jeg synes det er mange penge for denne model, så der må være noget ved den

Ikke fordi jeg skal have sådan en, men kom til at tænke på om det er
liebhaveri og om der er nogen der kan kaste lidt lys over det specielle ved
denne model?

Bare for vinterhyggens skyld.

mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



 
 
"J.C.Kløve" (01-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-02-09 09:39

Thomas Jensen skrev:
> Hejsa,
>
> jeg har set en annonce på en ældre Yamaha RD500 uden afgift for lige under
> 40000,-.
> Jeg synes det er mange penge for denne model, så der må være noget ved den
>
> Ikke fordi jeg skal have sådan en, men kom til at tænke på om det er
> liebhaveri og om der er nogen der kan kaste lidt lys over det specielle ved
> denne model?
>
> Bare for vinterhyggens skyld.
>
> mvh
>

Her vil du finde rigtig mange oplysninger

http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=RD500+Yamaha


--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Dennis Hellan Peders~ (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 01-02-09 11:47

>
> Her vil du finde rigtig mange oplysninger
>
> http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=RD500+Yamaha
>

Det kommer der jo så ikke nogen hyggesnak ud af !!

Hvis vi alle bare googlede, så var der godt nok kedeligt herinde
*Host*


Mvh.
Dennis Pedersen.(der syntes der godt kunne være lidt flere "snik snak"
tråde )
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS



Dennis Hellan Peders~ (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 01-02-09 11:51


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:9b790$49857dc3$55183fa0$24683@news.arrownet.dk...
> >
>> Her vil du finde rigtig mange oplysninger
>>
>> http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=RD500+Yamaha
>>
>
> Det kommer der jo så ikke nogen hyggesnak ud af !!
>
> Hvis vi alle bare googlede, så var der godt nok kedeligt herinde
> *Host*
>
>
> Mvh.
> Dennis Pedersen.(der syntes der godt kunne være lidt flere "snik
> snak" tråde )
> 91' BMW R 65 GS
> 99' BMW R 1150 GS

____________________________

Sorry, Kløve !
Den røg vist også af sted til dig som "privat" mail


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS



"J.C.Kløve" (01-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-02-09 12:20

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9b790$49857dc3$55183fa0$24683@news.arrownet.dk...
>>> Her vil du finde rigtig mange oplysninger
>>>
>>> http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=RD500+Yamaha
>>>
>> Det kommer der jo så ikke nogen hyggesnak ud af !!
>>
>> Hvis vi alle bare googlede, så var der godt nok kedeligt herinde
>> *Host*

Så kom dog med et bud i det mindste!!
Det er dovenskab!
Søg, og spørg så om det er 2T V4 layoutet der gør den speciel, og så
tilsyneladende dyr, eller om der er andet....

Det ville da kunne føre debat med sig, det andet det er... dovenskab

> ____________________________
>
> Sorry, Kløve !
> Den røg vist også af sted til dig som "privat" mail
>
>
Det er da ok Så kan vi jo hyggesnakke om det



--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Armand (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-09 16:07

J.C.Kløve skrev:
> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:9b790$49857dc3$55183fa0$24683@news.arrownet.dk...
>>>> Her vil du finde rigtig mange oplysninger
>>>>
>>>> http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=RD500+Yamaha
>>>>
>>> Det kommer der jo så ikke nogen hyggesnak ud af !!
>>>
>>> Hvis vi alle bare googlede, så var der godt nok kedeligt herinde *Host*
>
> Så kom dog med et bud i det mindste!!
> Det er dovenskab!
> Søg, og spørg så om det er 2T V4 layoutet der gør den speciel, og så
> tilsyneladende dyr, eller om der er andet....
>
F.eks: Kán man med rette kalde sådan en totagger for en V-motor??

--
Armand.

"J.C.Kløve" (01-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-02-09 17:04

Armand skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>>> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:9b790$49857dc3$55183fa0$24683@news.arrownet.dk...
>>>>> Her vil du finde rigtig mange oplysninger
>>>>>
>>>>> http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=RD500+Yamaha
>>>>>
>>>> Det kommer der jo så ikke nogen hyggesnak ud af !!
>>>>
>>>> Hvis vi alle bare googlede, så var der godt nok kedeligt herinde *Host*
>>
>> Så kom dog med et bud i det mindste!!
>> Det er dovenskab!
>> Søg, og spørg så om det er 2T V4 layoutet der gør den speciel, og så
>> tilsyneladende dyr, eller om der er andet....
>>
> F.eks: Kán man med rette kalde sådan en totagger for en V-motor??
>
Man kan måske anse den for værende en 2xI2 i 90°

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Armand (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-09 18:39

J.C.Kløve skrev:
> Armand skrev:
>> J.C.Kløve skrev:
>>> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>>>> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:9b790$49857dc3$55183fa0$24683@news.arrownet.dk...
>>>>>> Her vil du finde rigtig mange oplysninger
>>>>>>
>>>>>> http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=RD500+Yamaha
>>>>>>
>>>>> Det kommer der jo så ikke nogen hyggesnak ud af !!
>>>>>
>>>>> Hvis vi alle bare googlede, så var der godt nok kedeligt herinde
>>>>> *Host*
>>>
>>> Så kom dog med et bud i det mindste!!
>>> Det er dovenskab!
>>> Søg, og spørg så om det er 2T V4 layoutet der gør den speciel, og så
>>> tilsyneladende dyr, eller om der er andet....
>>>
>> F.eks: Kán man med rette kalde sådan en totagger for en V-motor??
>>
> Man kan måske anse den for værende en 2xI2 i 90°
>
Den er jo ikke engang 90°!
Men det er påfaldende at i modsætning til f.eks. RGV'en så har RD500 to
krumtappe og er derfor som sådan en kvadratmotor (som RG500) der blot er
spredt i en given vinkel!
Vinklen er betinget af at Yamaha, til forskel for RG'ens drejeventiler
på krumtap-enden, bruger reedwalve's ind i skyllekanalen og derfor har
brug for mellerummet i V-et til karbunaderne!

--
Armand.

"J.C.Kløve" (01-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-02-09 18:45

Armand skrev:
>>> F.eks: Kán man med rette kalde sådan en totagger for en V-motor??
>>>
>> Man kan måske anse den for værende en 2xI2 i 90°
>>
> Den er jo ikke engang 90°!
> Men det er påfaldende at i modsætning til f.eks. RGV'en så har RD500 to
> krumtappe og er derfor som sådan en kvadratmotor (som RG500) der blot er
> spredt i en given vinkel!
> Vinklen er betinget af at Yamaha, til forskel for RG'ens drejeventiler
> på krumtap-enden, bruger reedwalve's ind i skyllekanalen og derfor har
> brug for mellerummet i V-et til karbunaderne!
>

netop - der for den hjemmestrikkede 2xI2 (jeg nente bestemt det var i 90°)

.... og en balance aksel!? hvilket vel retteligen kunne være undgået med
to krumtappe, der vel burde kunne tændes så der var udligning...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Ukendt (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-02-09 19:03

On Sun, 01 Feb 2009 18:45:14 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Armand skrev:
>>>> F.eks: Kán man med rette kalde sådan en totagger for en V-motor??
>>>>
>>> Man kan måske anse den for værende en 2xI2 i 90°
>>>
>> Den er jo ikke engang 90°!
>> Men det er påfaldende at i modsætning til f.eks. RGV'en så har RD500 to
>> krumtappe og er derfor som sådan en kvadratmotor (som RG500) der blot er
>> spredt i en given vinkel!
>> Vinklen er betinget af at Yamaha, til forskel for RG'ens drejeventiler
>> på krumtap-enden, bruger reedwalve's ind i skyllekanalen og derfor har
>> brug for mellerummet i V-et til karbunaderne!
>>
>
> netop - der for den hjemmestrikkede 2xI2 (jeg nente bestemt det var i 90°)
>
> ... og en balance aksel!? hvilket vel retteligen kunne være undgået med
> to krumtappe, der vel burde kunne tændes så der var udligning...

Næeh, end ikke en kvadratmotor kan bringes i ballance, ligesålidt som en
bokser kan. Og når at man så tillige indfører en vinkel i regnskabet såe...

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Armand (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-02-09 23:10

Armand skrev:
>
> Vinklen er betinget af at Yamaha, til forskel for RG'ens drejeventiler
> på krumtap-enden, bruger reedwalve's ind i skyllekanalen og derfor har
> brug for mellerummet i V-et til karbunaderne!
>
Lige (endnu) en selvirettesættelse:
I min surfen efter det med selvstarteren faldt jeg over at kun
karbunaderne til den forreste cylinderblok er "til stemplet" (á: ind i
skyllekanalen?), mend karbunaderne til den bageste blok er til krumtaphus!

Jeg har dog ikke fundet nogen ficher endnu, så jeg kan ikke se hvorvidt
at de bageste sidder siden-ind (som på RG'ens drejeventil-monterede)
eller blot længere ude (af pladshensyn) og derfor ikke kan gå i
skyllekanalen :-/

--
Armand.
(ret skal være ret og det er jo også kun til Thomas' fryd at jeg tåger
lidt rundt og holder tråden igang )

"J.C.Kløve" (02-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 02-02-09 23:46

Armand skrev:
> Armand skrev:
>>
>> Vinklen er betinget af at Yamaha, til forskel for RG'ens drejeventiler
>> på krumtap-enden, bruger reedwalve's ind i skyllekanalen og derfor har
>> brug for mellerummet i V-et til karbunaderne!
>>
> Lige (endnu) en selvirettesættelse:
> I min surfen efter det med selvstarteren faldt jeg over at kun
> karbunaderne til den forreste cylinderblok er "til stemplet" (á: ind i
> skyllekanalen?), mend karbunaderne til den bageste blok er til krumtaphus!
>
> Jeg har dog ikke fundet nogen ficher endnu, så jeg kan ikke se hvorvidt
> at de bageste sidder siden-ind (som på RG'ens drejeventil-monterede)
> eller blot længere ude (af pladshensyn) og derfor ikke kan gå i
> skyllekanalen :-/
>
Hvis du finder fiche, på den, så smid lige et link, jeg har forsøgt at
underbygge min 90° teori med tegninger eller fiche, men er ikke lykkedes
med den søgen :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Ukendt (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-09 07:39

On Mon, 02 Feb 2009 23:45:45 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Hvis du finder fiche, på den, så smid lige et link, jeg har forsøgt at
> underbygge min 90° teori med tegninger eller fiche, men er ikke lykkedes
> med den søgen :-\

http://www.rzrd500.com/photos/mike_18.jpg
http://www.rzrd500.com/spondon.html

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Ukendt (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-02-09 07:43

On Mon, 02 Feb 2009 23:45:45 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

Og lidt mere original.

http://www.rzrd500.com/photos/wolfgang10.jpg

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Thomas Jensen (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 03-02-09 08:21

> Armand.
> (ret skal være ret og det er jo også kun til Thomas' fryd at jeg tåger
> lidt rundt og holder tråden igang )

forhåbentlig også andres

mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Thomas Jensen (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-02-09 16:07


> Så kom dog med et bud i det mindste!!
> Det er dovenskab!
> Søg, og spørg så om det er 2T V4 layoutet der gør den speciel, og så
> tilsyneladende dyr, eller om der er andet....
>
> Det ville da kunne føre debat med sig, det andet det >er... dovenskab

jo det kan du godt sige, men hvis jeg listede nogle egenskaber op ved den,
er risikoen at der kun tales om disse og ikke om cyklen generelt.
Jeg håbede bare på en dialog ala sidde i baren i klubben og så slynge
bemærkningen ud "sådan en RD500 er lidt dyr, er den så speciel?", så jeg
glæder mig til vi skal i baren igen
Jeg glæder mig vist bare til foråret

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



"J.C.Kløve" (01-02-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-02-09 12:26

Dennis Hellan Pedersen skrev:

> Dennis Pedersen.(der syntes der godt kunne være lidt flere "snik snak"
> tråde )

Så skal jeg gerne være den første til at hyggesnakke

Ses vi på campen til sommer?
Det var jo aldeles forrygende hyggeligt sidst, og jeg tager jo min tørn
igen i år.

Vi kunne jo indledningsvist mødes på karoline, (kort) og få Kim til at
vise os lidt rundt på vestfyn - jeg er sikker på at der er andre feks.
Orla der gerne ville deltage i en sådan ekspedition

Jeg overvejer Assen omkring den 26 April, for at se lidt ræs, måske der
var interessenter til en hygge tur?
Min K75 makker har meldt sig på banen, sammen med en kollega på en
badaget SC24.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Anders Houmark (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 01-02-09 13:06


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:498586df$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>
>> Dennis Pedersen.(der syntes der godt kunne være lidt flere "snik snak"
>> tråde )
>
> Så skal jeg gerne være den første til at hyggesnakke
>
> Ses vi på campen til sommer?
> Det var jo aldeles forrygende hyggeligt sidst, og jeg tager jo min tørn
> igen i år.
>
> Vi kunne jo indledningsvist mødes på karoline, (kort) og få Kim til at
> vise os lidt rundt på vestfyn - jeg er sikker på at der er andre feks.
> Orla der gerne ville deltage i en sådan ekspedition

Jeg ville gerne være med til at drøne lidt rundt på fyn. Hvis der kommer
nogle fra sjælland og skal videre til jylland, vil jeg gerne vise dem den
dejlige rute over Nyborg -> Svendborg ->masse småbyer -> Fåborg -> Assens ->
Glamsbjerg ->Middelfart. Det skal selvfølgelig bare passe med arbejde osv

Jeg skylder vist stadig is til en del mennesker herinde fra... hehe

Mvh Anders



Dennis Hellan Peders~ (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 02-02-09 16:47


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:498586df$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>
>> Dennis Pedersen.(der syntes der godt kunne være lidt flere "snik
>> snak" tråde )
>
> Så skal jeg gerne være den første til at hyggesnakke
>
> Ses vi på campen til sommer?
> Det var jo aldeles forrygende hyggeligt sidst, og jeg tager jo min
> tørn igen i år.

Men i år er det i uge 28 ?

Campen + selskabet er hyggelig, så den-det-i slipper jo nok ikke for
mit besøg

>
> Vi kunne jo indledningsvist mødes på karoline, (kort) og få Kim til
> at vise os lidt rundt på vestfyn - jeg er sikker på at der er andre
> feks. Orla der gerne ville deltage i en sådan ekspedition


Det kunne også være hyggeligt !


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS



Armand (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-09 11:39

Thomas Jensen skrev:
> Hejsa,
>
> jeg har set en annonce på en ældre Yamaha RD500 uden afgift for lige under
> 40000,-.
> Jeg synes det er mange penge for denne model, så der må være noget ved den
>
> Ikke fordi jeg skal have sådan en, men kom til at tænke på om det er
> liebhaveri og om der er nogen der kan kaste lidt lys over det specielle ved
> denne model?
>
> Bare for vinterhyggens skyld.
>
Kunne det ikke være en ligeså hyggelig egen-opgave at Google den og se
om der er detaljer der skiller sig ud?

Prøv ad, den er meget anderledes, så det er langtfra så svært!

--
aRMAND.

Thomas Jensen (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-02-09 15:00


> Prøv ad, den er meget anderledes, så det er langtfra så svært!
>
jeg kan godt google, men gik efter at skribenterne herinde kom med
subjektive holdninger ikke hvad en mcskribent mener.
Det er det der gør dette forum sjovt imho.

Men det er vist ved at være et linkforum det her, så jeg trækker mit indlæg
retur

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Armand (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-09 16:18

Thomas Jensen skrev:
>> Prøv ad, den er meget anderledes, så det er langtfra så svært!
>>
> jeg kan godt google, men gik efter at skribenterne herinde kom med
> subjektive holdninger ikke hvad en mcskribent mener.
> Det er det der gør dette forum sjovt imho.
>
Jamen, skulle man helt tørt svare dig som du spørger, så ville svaret
alligevel "kun" lyde: Eftersom der kun findes to firecylindrede
vandkølede gade-totaggere i mc-historien, vil begge to i høj grad være
specielle alene ud fra dén detalje

--
Armand.

Thomas Jensen (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-02-09 16:23

> Jamen, skulle man helt tørt svare dig som du spørger, så ville svaret
> alligevel "kun" lyde: Eftersom der kun findes to firecylindrede vandkølede
> gade-totaggere i mc-historien, vil begge to i høj grad være specielle
> alene ud fra dén detalje
>
> --
> Armand.
det kan du have helt ret i, men omvendt kan det også skal lidt en
sneboldeffekt med det svar du siger der.
Se feks. selv dit eget svar på Kløves indlæg, det kan hurtigt udvikle sig
herinde, det dét jeg mener er charmen ved dfm, men ok jeg har taget til mig
at kaste den bold op i luften var for lidt, der skulle lidt mere kød på

Var det i øvrigt ikke RD der blev ræst på tidligere ?

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Armand (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-09 16:57

Thomas Jensen skrev:
>> Jamen, skulle man helt tørt svare dig som du spørger, så ville svaret
>> alligevel "kun" lyde: Eftersom der kun findes to firecylindrede vandkølede
>> gade-totaggere i mc-historien, vil begge to i høj grad være specielle
>> alene ud fra dén detalje
>>
> det kan du have helt ret i, men omvendt kan det også skal lidt en
> sneboldeffekt med det svar du siger der.
> Se feks. selv dit eget svar på Kløves indlæg, det kan hurtigt udvikle sig
> herinde, det dét jeg mener er charmen ved dfm, men ok jeg har taget til mig
> at kaste den bold op i luften var for lidt, der skulle lidt mere kød på
>
> Var det i øvrigt ikke RD der blev ræst på tidligere ?
>
Du fisker, gør du!

RD500 var en replica, men bl.a. p.g.a. touringudstyr som selvstarter og
en markant effekt-manko kunne den ikke hævde sig overfor den langt mere
kompromisløse Suzuki RG500.
De få der blev brugt til race blev, med undtagelse af de mest forhærdede
mærkefanatikere, hurtigt opgivet så det er ikke sønderrace'ning man skal
frygte ved en sådan, og da slet ikke på dém der har overlevet mellemtiden.
RD500 havde et væld af slanger og kanaler omkring motoren og er/var
langt over den typiske totagger-entusiasts skrueniveau. De fire cylindre
fordoblede yderligere også reservedels-udgiften ved (fifleri-)nedbrud
i.f.t. den typiske to-cylindrede RD350, så i mine øjne er risikoen for
forskruethed langt den største for sådanne modeller.


En anden ting er at RD'en var langt den kønnest designede - incl.
farvevalget, og dér er jeg ikke enig i en nylig tråd på .køb-og-salg der
falder på halen over den sorte RD-version!

Endelig er tiden løbet fra dem som spidsryttere - Selv RG500's 95Hk til
175kg matches af de aktuelle 600/4 firetaggere og hjul-konfigurationen á
16" foran og 18" bagpå er nærmest forældet med risiko for samme
problemer med dækforsyning som de tidlige 16"/16" (á f.eks. Ducati Paso
og Yamaha FJ1100!) i fremtiden er overhængende!

--
Armand.
(engang selv RD500-drømmer der på et tidspunkt næsten havde en:
<http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=260&m=full>
)

Thomas Jensen (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 01-02-09 17:12

>>
> Du fisker, gør du!
>

absolut!

> RD500 var en replica, men bl.a. p.g.a. touringudstyr som selvstarter og en
> markant effekt-manko kunne den ikke hævde sig overfor den langt mere
> kompromisløse Suzuki RG500.
> De få der blev brugt til race blev, med undtagelse af de mest forhærdede
> mærkefanatikere, hurtigt opgivet så det er ikke sønderrace'ning man skal
> frygte ved en sådan, og da slet ikke på dém der har overlevet mellemtiden.
> RD500 havde et væld af slanger og kanaler omkring motoren og er/var langt
> over den typiske totagger-entusiasts skrueniveau. De fire cylindre
> fordoblede yderligere også reservedels-udgiften ved (fifleri-)nedbrud
> i.f.t. den typiske to-cylindrede RD350, så i mine øjne er risikoen for
> forskruethed langt den største for sådanne modeller.
>

det var interesant, jeg havde hørt noget om man fik brugt sine skrueevner på
dem, og det ikke var nemt da de ikke helt så simple som folks game knallert.

>
> En anden ting er at RD'en var langt den kønnest designede - incl.
> farvevalget, og dér er jeg ikke enig i en nylig tråd på .køb-og-salg der
> falder på halen over den sorte RD-version!
>
Tror jeg ikke jeg tør kommentere

> Endelig er tiden løbet fra dem som spidsryttere - Selv RG500's 95Hk til
> 175kg matches af de aktuelle 600/4 firetaggere

men kunne forestille mig de var spændende da de kom frem, men alle de
kræfter. Men har hørt lidt om at ikke så få har sat pelsen til på ryggen af
dem

>Armand.
>(engang selv RD500-drømmer der på et tidspunkt >næsten havde en:
<http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?>id=260&m=full>
> )

noget af et kåbearbejde der er på den.

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Armand (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-09 18:30

Armand skrev:
>
>
> ............men bl.a. p.g.a. touringudstyr som selvstarter...
>
Det er skrevet ud fra erindringen, men nu kan jeg sgisme ikke finde en
reference på dét

Anyone??

--
Armand.

Thore Jensen (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 01-02-09 18:23

Thomas Jensen skrev:
>> Jamen, skulle man helt tørt svare dig som du spørger, så ville svaret
>> alligevel "kun" lyde: Eftersom der kun findes to firecylindrede vandkølede
>> gade-totaggere i mc-historien, vil begge to i høj grad være specielle
>> alene ud fra dén detalje
>>
>> --
>> Armand.
> det kan du have helt ret i, men omvendt kan det også skal lidt en
> sneboldeffekt med det svar du siger der.
> Se feks. selv dit eget svar på Kløves indlæg, det kan hurtigt udvikle sig
> herinde, det dét jeg mener er charmen ved dfm, men ok jeg har taget til mig
> at kaste den bold op i luften var for lidt, der skulle lidt mere kød på
>
> Var det i øvrigt ikke RD der blev ræst på tidligere ?
>

RZ.. hed racerne...

Der blev kørt GP sidst i halvfjerdserne på en RZ750, prøv at kigge på
youtube, der er en del klip med dem..

Thore

Armand (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-09 18:36

Thore Jensen skrev:
> Thomas Jensen skrev:
>>>
>>
>> Var det i øvrigt ikke RD der blev ræst på tidligere ?
>
> RZ.. hed racerne...
>
> Der blev kørt GP sidst i halvfjerdserne på en RZ750, prøv at kigge på
> youtube, der er en del klip med dem..
>
RZ, er den amerikanske betegnelse for RD'erne!

Yamahas racerserie har heddet TZ tilbage til 250; 350 og 750'erne (som
forøvrigt var skyld i at 750-klassen lukkedes ned p.g.a. Yamaha's
enerådighed), men jeg vil dog ikke lægge hovedet på blokken hvorvidt at
amerikanerne også har brugt RZ dér :-/

Men RD350 dannede helt sin egen standard RR-klasse i en årrække indtil
kørere og DMU fandt de nye vandkølede 250'ere mere interessante!

--
Armand.

Armand (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-02-09 18:46

Armand skrev:
>
>
> Yamahas racerserie har heddet TZ tilbage til 250; 350 og 750'erne....
>
Men sært nok kaldte Yamaha den 500'er som Kenny Roberts braverede på for
YZR!
Måske at TZ-serien snarere er de produktions-racere som meningmand kunne
købe sig til, i modsætning til King-Kenny's prototype :-/

--
Armand.

Ukendt (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-02-09 18:40

On Sun, 01 Feb 2009 18:23:17 +0100, Thore Jensen wrote:

> Thomas Jensen skrev:

>> Var det i øvrigt ikke RD der blev ræst på tidligere ?
>>
>
> RZ.. hed racerne...
>
> Der blev kørt GP sidst i halvfjerdserne på en RZ750, prøv at kigge på
> youtube, der er en del klip med dem..

TZ!

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Per (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-02-09 19:42

Thomas Jensen wrote:
> Hejsa,
>
> jeg har set en annonce på en ældre Yamaha RD500 uden afgift for lige
> under 40000,-.
> Jeg synes det er mange penge for denne model, så der må være noget
> ved den
> Ikke fordi jeg skal have sådan en, men kom til at tænke på om det er
> liebhaveri og om der er nogen der kan kaste lidt lys over det
> specielle ved denne model?


Det korte svar: Der er intet specielt ved denne model udover at det er en
to-takter.

Det er en forvokset RD350 med 2 cylindre mere.

40.000 er alt alt for dyrt med mindre den er i perfekt stand og står som ny.

Tænk på at den formentlig er fra midten af 80´erne.

Ville du give 40.000 for en Suzuki GT750 Vandbøffel ?

/ Per





Torben Scheel (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 02-02-09 09:12

Per wrote:

> Ville du give 40.000 for en Suzuki GT750 Vandbøffel ?
>
Der var en bestemt som er ganske kendt her i gruppen som nok kunne
friste med den prislap..

--
vh
Torben - der synes det er fint at fiske.

Armand (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 02-02-09 20:06

Per skrev:
> Thomas Jensen wrote:
>> Hejsa,
>>
>> jeg har set en annonce på en ældre Yamaha RD500 uden afgift for lige
>> under 40000,-.
>> Jeg synes det er mange penge for denne model, så der må være noget
>> ved den
>> Ikke fordi jeg skal have sådan en, men kom til at tænke på om det er
>> liebhaveri og om der er nogen der kan kaste lidt lys over det
>> specielle ved denne model?
>
>
> Det korte svar: Der er intet specielt ved denne model udover at det er
> en to-takter.
> Det er en forvokset RD350 med 2 cylindre mere.
>
Hvor uromantisk!

> Tænk på at den formentlig er fra midten af 80´erne.
> Ville du give 40.000 for en Suzuki GT750 Vandbøffel ?
>
Den er netop præcis fra midten af 80'erne derved at den er solgt i '84
og '85!
At deres (lad os bare tage RG500 med i samme kurv) design er entydigt i
den ganske motorcykel-historie og netop dét at de kun produceredes et
par år får dem til at skille sig lidt mere ud end Vandbøflen, der
li'godt blev solgt over en 5-årig periode.

Noget andet er, som Scheel også er inde på at hvis det drejer sig pæne
om top-std. modeller har 30 år gamle motorcykler som GT750'eren sine
liebhavere og derfor også ganske pæne priser!

Og så er der lige en sidegren på historien: Honda producerede samtidig
en 3-cylindret 400'er totagger: NS400R. At det ikke er en 500 tyder på
at Yamaha Og Suzuki har holdt kortene tæt til kroppen, imens jeg anser
det for fallit at man måte sprænge den gængse 350-ramme for at kunne
præstere noget der overgik den to år ældre RD350lc YPVS!
Omend at dén må være endnu sjældnere, tror jeg at det varer noget tid
førend alene den lille serie overgår den lavere status, så modellen
bliver efterspurgt på højde med RD/RG 500, endsige GT750 :-/

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste