/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Kan man dyrke wasabi i Danmark?
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 31-01-09 19:41

Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage på
havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?

--
><///°> Torben



 
 
Ralph (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Ralph


Dato : 01-02-09 15:00

"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:49849b41$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?

Ikke et svar, men jeg søger bare et sted man kan købe det. Helst i området
Mors, Skive, Ikast, Bording, Struer, da jeg skal bruge det til min søns
fødselsdagsmiddag på tirsdag.

--
Ralph



Ceroy (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Ceroy


Dato : 01-02-09 15:32


"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i melding
news:49849b41$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage
> på havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?
>
> --
>><///°> Torben
>
>

Nå er også Japan et langstrakt land med mange klimasoner. Siden den vokser
langs fjellbekker i Japan burde den vel klimamessig klare seg også her.



Inger D. (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 01-02-09 16:49


> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage
> på
> havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?

Nu har jeg søgt efter information af wasabidyrkning alle mulige steder, og
jeg kan ikke finde noget om det, udover dette billede, hvor man kan se, at
de kan dyrkes http://da.wikipedia.org/wiki/Wasabi
Giv endelig besked, hvis du finder noget, det lyder mægtig interessant.

Inger D.



Inger D. (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 01-02-09 16:54


> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage
> på
> havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?

Jeg fandt lige noget mere om dyrkningen http://en.wikipedia.org/wiki/Wasabi
under "Cultivation".
Det ligner ikke ligefrem et hjemmeprojekt; dyrkning i konstant rindende
vand.

Inger D.



JOB (01-02-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 01-02-09 20:18


"Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse
news:4985c500$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage
>> på
>> havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
>> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?
>
> Jeg fandt lige noget mere om dyrkningen
> http://en.wikipedia.org/wiki/Wasabi under "Cultivation".
> Det ligner ikke ligefrem et hjemmeprojekt; dyrkning i konstant rindende
> vand.
>
> Inger D.
>

Hej - det lyder lidt som vores peberrod - nær et vandløb...masser af fugt -
og smager meget nært beslægtet...planterne må vist være af samme familie,
efter min ringe mening...mvh JOB - der er stor elsker af både peberrod og
wasabi lige til tårerne triller og næsen løber - Jeg ved at wasabi købes som
pulver der oprøres med vand, men ved desværre ikke hvor dette pulver kan
købes herhjemme...jeg har set det i et eller andet udland...Tyskland eller
USA



JOB (01-02-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 01-02-09 20:26


"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse
news:gm4sgc$16kg$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse
> news:4985c500$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage
>>> på
>>> havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
>>> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?
>>
>> Jeg fandt lige noget mere om dyrkningen
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Wasabi under "Cultivation".
>> Det ligner ikke ligefrem et hjemmeprojekt; dyrkning i konstant rindende
>> vand.
>>
>> Inger D.
>>
>
> Hej - det lyder lidt som vores peberrod - nær et vandløb...masser af
> fugt - og smager meget nært beslægtet...planterne må vist være af samme
> familie, efter min ringe mening...mvh JOB - der er stor elsker af både
> peberrod og wasabi lige til tårerne triller og næsen løber - Jeg ved at
> wasabi købes som pulver der oprøres med vand, men ved desværre ikke hvor
> dette pulver kan købes herhjemme...jeg har set det i et eller andet
> udland...Tyskland eller USA
>
Hej igen - fulgte lige wikipedia link'et, og sør'me så er den beslægtet med
vores peberrod - ægte wasabi lader til at være umulig at dyrke herhjemme,
medmindre man er meget ivrig og meget rig...JOB



Stig Johansen (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 02-02-09 03:29

JOB wrote:

> peberrod og wasabi lige til tårerne triller og næsen løber - Jeg ved at
> wasabi købes som pulver der oprøres med vand, men ved desværre ikke hvor
> dette pulver kan købes herhjemme...jeg har set det i et eller andet
> udland...Tyskland eller USA

Vi har nogle gange købt wasabi på grønne tuber, dog kan jeg ikke huske 100%
hvilken forretning, men det er et af de almindelige supermarkeder.

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

JOB (02-02-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 02-02-09 23:41


"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse
news:49865af5$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> JOB wrote:
>
>> peberrod og wasabi lige til tårerne triller og næsen løber - Jeg ved at
>> wasabi købes som pulver der oprøres med vand, men ved desværre ikke hvor
>> dette pulver kan købes herhjemme...jeg har set det i et eller andet
>> udland...Tyskland eller USA
>
> Vi har nogle gange købt wasabi på grønne tuber, dog kan jeg ikke huske
> 100%
> hvilken forretning, men det er et af de almindelige supermarkeder.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

Hej-hej - det man køber på tuber er faktisk det oprørte pulver som
'brugsblanding' - det gode ved pulveret, er at det holder længe, og egentlig
først bliver sart når det er rørt op - så skal man bruge det ret
hurtigt...JOB



Stig Johansen (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 03-02-09 06:52

JOB wrote:

> Hej-hej - det man køber på tuber er faktisk det oprørte pulver som
> 'brugsblanding'

Ok, det vidste jeg ikke.
Men her kan jeg godt love dig, at en tube ikke holder ret længe, så
holdbarheden er ikke det helt store problem

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

JOB (02-02-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 02-02-09 23:54


"Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse
news:4985c500$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage
>> på
>> havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
>> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?
>
> Jeg fandt lige noget mere om dyrkningen
> http://en.wikipedia.org/wiki/Wasabi under "Cultivation".
> Det ligner ikke ligefrem et hjemmeprojekt; dyrkning i konstant rindende
> vand.
>
> Inger D.
>

Hej Inger - ja, super rent vand, og, forekommer det mig, tropisk klima, når
man ser på de få voksesteder i Verden, kultiverede eller vilde - gu' ve' om
de har den i tropehuset i Botanisk Have i København...det ku' da
tænkes...JOB - tak for det spændende link



JOB (01-02-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 01-02-09 20:51


"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:49849b41$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage
> på havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?
>
> --
>><///°> Torben
>
>

Hej Torben - Det er vist svært ser det ud til i tråden...men tak for et
interessant emne, der viser at disse planter og deres familie er mægtigt
sunde, og river så dejligt i næsen - jeg har i øvrigt fundet vild peberrod
herhjemme...altid nær et vandløb...gnid på bladene, så er man ikke i tvivl -
JOB



Max (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 01-02-09 21:01

Hej JOB

> vild peberrod herhjemme...altid nær et vandløb...gnid på bladene, så
> er man ikke i tvivl - JOB

Det behøver såmændt ikke være vild, almen viden er at man planter
ikke peberrod i en have, den planter man ude i skoven, så kan man
altid hente noget derude.

--
Mvh Max


3140 Abildgaard (01-02-2009)
Kommentar
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 01-02-09 21:27

Max wrote:
> Hej JOB
>
>> vild peberrod herhjemme...altid nær et vandløb...gnid på bladene, så
>> er man ikke i tvivl - JOB
>
> Det behøver såmændt ikke være vild, almen viden er at man planter
> ikke peberrod i en have, den planter man ude i skoven, så kan man
> altid hente noget derude.

Man kan til nød save bunden ud af en murspand og plante dem der. Men jeg har
også annekteret et stykke skovbryn til mine små projekter, og da der er
rindende vand og skygge, kunne det godt blive gerningsstedet til et
wasabiprojekt - hvis jeg ellers kan få fingrene i nogle frø.

--
><///°> Torben



Preben Riis Sørensen (01-02-2009)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 01-02-09 21:33


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
> Det behøver såmændt ikke være vild, almen viden er at man planter
> ikke peberrod i en have, den planter man ude i skoven, så kan man
> altid hente noget derude.

God ide, da den er 'ret udødelig'.

Men den er trylleformularen til rødbeder lidt ud over det sædvanlige.
Farven bliver vist også anderledes, dybere.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



JOB (02-02-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 02-02-09 23:37


"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:498606ec$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev
>> Det behøver såmændt ikke være vild, almen viden er at man planter
>> ikke peberrod i en have, den planter man ude i skoven, så kan man
>> altid hente noget derude.
>
> God ide, da den er 'ret udødelig'.
>
> Men den er trylleformularen til rødbeder lidt ud over det sædvanlige.
> Farven bliver vist også anderledes, dybere.
>
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> Preben@esenet.dk
>

Uh ja, rødbeder og peberrod er skabt til hinanden - det jødiske køkken har
Schrain som er godt til gefilte fisch og meget, meget andet...JOB



JOB (02-02-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 02-02-09 23:45


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4985ff72$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej JOB
>
>> vild peberrod herhjemme...altid nær et vandløb...gnid på bladene, så
>> er man ikke i tvivl - JOB
>
> Det behøver såmændt ikke være vild, almen viden er at man planter
> ikke peberrod i en have, den planter man ude i skoven, så kan man
> altid hente noget derude.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max - du har helt ret, den jeg fandt ved Vejlegårdsåen i Ishøj år
tilbage, kunne sagtens være belejligt anbragt...nu får jeg også helt lyst
til min egen hjemmedyrkede peberrod...JOB



Max (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 02-02-09 23:58

Hej JOB

> Hej Max - du har helt ret, den jeg fandt ved Vejlegårdsåen i Ishøj år
> tilbage, kunne sagtens være belejligt anbragt...nu får jeg også helt
> lyst til min egen hjemmedyrkede peberrod...JOB

Sjovt nok har jeg faktisk aldrig kunnet lide peberrod, men så kvittede
jeg smøgerne for en 4-5 år siden og efter det er jeg faktisk begyndt
at kunne lide peberrod vældig godt i små mængder. Så det kunne jo
være man skulle plante noget selv, jeg kender ihvertfald et sted som
ville være perfekt til opgaven.

--
Mvh Max


Inger D. (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 03-02-09 09:06

> almen viden er at man planter
> ikke peberrod i en have, den planter man ude i skoven, så kan man
> altid hente noget derude.

Det kan da sagtens lade sig gøre at dyrke peberrod i haven.

Inger D.



Max (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 03-02-09 16:52

Hej Inger

> Det kan da sagtens lade sig gøre at dyrke peberrod i haven.

Ja, det har jeg da heller ikke sagt.

--
Mvh Max


Inger D. (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 03-02-09 22:34


>> Det kan da sagtens lade sig gøre at dyrke peberrod i haven.
>
> Ja, det har jeg da heller ikke sagt.

Så tror jeg, jeg misforstod dig, da du skrev:
"almen viden er at man planter ikke peberrod i en have, den planter man ude
i skoven, så kan man
altid hente noget derude."
Men sammenholdt med Christians indlæg, kan jeg forstå, at du hentydede til,
at de ikke er til at komme af med - ikke at de ikke er til at dyrke i haven.
Hvis det er rigtigt forstået, er det så ikke noget skidt, at plante dem ud i
naturen?

Inger D.



Preben Riis Sørensen (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 04-02-09 02:49


"Inger D." <blabla@no.no> skrev
> Hvis det er rigtigt forstået, er det så ikke noget skidt, at plante dem ud
> i naturen?

Det er det, den er der i forvejen og/eller kommer derfra.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
Preben@esenet.dk



3140 Abildgaard (04-02-2009)
Kommentar
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 04-02-09 10:06

Preben Riis Sørensen wrote:
> "Inger D." <blabla@no.no> skrev
>> Hvis det er rigtigt forstået, er det så ikke noget skidt, at plante
>> dem ud i naturen?
>
> Det er det, den er der i forvejen og/eller kommer derfra.

Jeg har desuden for sportens skyld drysset lidt konkurrence ud - rucola og
mynte, der heller ike er til at styre på en tønde land. Overvejer at
sponsere en ko i territoriet, som har status af kohave. Sådan en
langtidspræpareret gnu kommer ikke til at smage dårligt

--
><///°> Torben



Max (04-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 04-02-09 13:14

Hej Inger

> til at dyrke i haven. Hvis det er rigtigt forstået, er det så ikke
> noget skidt, at plante dem ud i naturen?

Det er vel egentlig bare at sende den hjem, problemet er
nok at en have egentlig ikke har så forfærdentlig meget
med natur at gøre.

--
Mvh Max



Christian B. Andrese~ (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-02-09 02:18

On Feb 1, 9:27 pm, "3140 Abildgaard" <FJERNbjorgh...@mail.dk> wrote:
> Max wrote:
> > Hej JOB
>
> >> vild peberrod herhjemme...altid nær et vandløb...gnid på bladene, så
> >> er man ikke i tvivl - JOB
>
> > Det behøver såmændt ikke være vild, almen viden er at man planter
> > ikke peberrod i en have, den planter man ude i skoven, så kan man
> > altid hente noget derude.
>
> Man kan til nød save bunden ud af en murspand og plante dem der. Men jeg har
> også annekteret et stykke skovbryn til mine små projekter, og da der er
> rindende vand og skygge, kunne det godt blive gerningsstedet til et
> wasabiprojekt - hvis jeg ellers kan få fingrene i nogle frø.

Måske man burde sætte noget ved tagnedløbene.........


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Max (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 02-02-09 14:36

Hej Christian

> Måske man burde sætte noget ved tagnedløbene.........

Jeg syntes jeg læste noget om rent rindene vand :)

--
Mvh Max



Christian B. Andrese~ (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 02-02-09 07:31

On Feb 2, 2:36 pm, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian
>
> > Måske man burde sætte noget ved tagnedløbene.........
>
> Jeg syntes jeg læste noget om rent rindene vand :)

Rindende er det, men om det er rent nok er det nok desværre ikke


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Max (02-02-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 02-02-09 15:43

Hej Christian

> Rindende er det, men om det er rent nok er det nok desværre ikke

Jeg har aftapning på afløbet på en stor carport/garage og
der bryder jeg mig ikke om lugten og udseenet af det første
vand der kommer efter et stykke tid uden regn :)

--
Mvh Max



langwadt@fonz.dk (02-02-2009)
Kommentar
Fra : langwadt@fonz.dk


Dato : 02-02-09 17:13

On 31 Jan., 19:41, "3140 Abildgaard" <FJERNbjorgh...@mail.dk> wrote:
> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage på
> havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?
>
> --
>
> ><///°> Torben

http://freshwasabi.com/growing.aspx har lidt om a dyrke wasabi, der er
vel ikke noget i det
der siger det ikke sku' ku lade sig gøre, men de sælge tilsyneladende
ikke længere frø/planter

men, lidt googling siger at den gode wasabi gror langs rindende vand.

og at det meste wasabi udenfor japan i virkeligheden er
peberrod,sennep og grøn farve?
-Lasse

Inger D. (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Inger D.


Dato : 03-02-09 09:11

> http://freshwasabi.com/growing.aspx har lidt om a dyrke wasabi, der er
> vel ikke noget i det
> der siger det ikke sku' ku lade sig gøre, men de sælge tilsyneladende
> ikke længere frø/planter

Spændende! Det ligner jo noget, der er til at gå til.

Inger D.



Christian B. Andrese~ (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-02-09 02:01

On Feb 2, 3:43 pm, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian
>
> > Rindende er det, men om det er rent nok er det nok desværre ikke
>
> Jeg har aftapning på afløbet på en stor carport/garage og
> der bryder jeg mig ikke om lugten og udseenet af det første
> vand der kommer efter et stykke tid uden regn :)

Du har nok ret.


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

Christian B. Andrese~ (03-02-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 03-02-09 02:02

On Feb 3, 9:05 am, "Inger D." <bla...@no.no> wrote:
> > almen viden er at man planter
> > ikke peberrod i en have, den planter man ude i skoven, så kan man
> > altid hente noget derude.
>
> Det kan da sagtens lade sig gøre at dyrke peberrod i haven.

Ja, men kan det så lade sig gøre at komme af med den igen ?


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

JOB (01-03-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 01-03-09 22:07


"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:49849b41$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har fået en styg svaghed for sushi og dermed en undskyldning for at tage
> på havet efter fisk og lyst til at dyrke wasabi. Nogen her, der har prøvet
> eller set wasabidyrkning gennemført på vore breddegrader?
>
> --
>><///°> Torben
>
>

Hej her i en egentlig færdig tråd...men for de 'kvikke eftersiddere' er der
Wasabi Paste i Fakta denne uge...købte lige 5 tuber...der er også
producentens webside angivet, hvor man kan finde gode opskrifter og
anvendelsesforslag...mvh. JOB



3140 Abildgaard (02-03-2009)
Kommentar
Fra : 3140 Abildgaard


Dato : 02-03-09 11:33

JOB wrote:
>
> Hej her i en egentlig færdig tråd...men for de 'kvikke eftersiddere'
> er der Wasabi Paste i Fakta denne uge...købte lige 5 tuber...der er
> også producentens webside angivet, hvor man kan finde gode opskrifter
> og anvendelsesforslag...mvh. JOB

Den er gammel, men ikke lukket. Hvis man abonnerer på den, så får man en
dejlig rød anmærkning om en ny meddelelse. Man iler!

--
><///°> Torben



JOB (03-03-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 03-03-09 21:14


"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:49abb5d2$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> JOB wrote:
>>
>> Hej her i en egentlig færdig tråd...men for de 'kvikke eftersiddere'
>> er der Wasabi Paste i Fakta denne uge...købte lige 5 tuber...der er
>> også producentens webside angivet, hvor man kan finde gode opskrifter
>> og anvendelsesforslag...mvh. JOB
>
> Den er gammel, men ikke lukket. Hvis man abonnerer på den, så får man en
> dejlig rød anmærkning om en ny meddelelse. Man iler!
>
> --
>><///°> Torben
>
>

Hej Torben, det glæder at du hapsede dette indlæg/indkøbstip...jeg har
aldrig set denne ting i Danmark. Jeg troede først det var snyd, da der stod
'horseraddish' (peberrod) på æsken, men ved nærlæsning og 'Made In Japan'
kunne jeg se det var den ægte vare...jeg vil se om der er flere tilbage, da
de er væk når de er væk - engangstilbud - uåbnet har de ganske lang
holdbarhed...de er fra firmaet Blue Dragon...mvh. JOB



Carsten Keller (04-03-2009)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 04-03-09 09:07

"JOB" <job@removeimage.dk> wrote in message
news:gok31i$2eo$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej Torben, det glæder at du hapsede dette indlæg/indkøbstip...jeg har
> aldrig set denne ting i Danmark. Jeg troede først det var snyd, da der
> stod

Mener du at du aldrig har set wasabipasta til salg i DK? Det er ikke noget
problem at komme i nærheden af i almindelige supermarkeder i Århus. Og
selvfølgelig heller ikke i alle de mystiske små Kina/Tyrker/etc. bikse vi
heldigvis også har en masse af.

Keller


JOB (04-03-2009)
Kommentar
Fra : JOB


Dato : 04-03-09 21:41


"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
news:golcqk$b9d$1@news.net.uni-c.dk...
> "JOB" <job@removeimage.dk> wrote in message
> news:gok31i$2eo$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Hej Torben, det glæder at du hapsede dette indlæg/indkøbstip...jeg har
>> aldrig set denne ting i Danmark. Jeg troede først det var snyd, da der
>> stod
>
> Mener du at du aldrig har set wasabipasta til salg i DK? Det er ikke noget
> problem at komme i nærheden af i almindelige supermarkeder i Århus. Og
> selvfølgelig heller ikke i alle de mystiske små Kina/Tyrker/etc. bikse vi
> heldigvis også har en masse af.
>
> Keller

Carsten, ja, jeg har ikke set det før...men har ikke været på specielt udkig
efter det. Ægte Wasabi dyrkes kun ganske få steder i Verden, så det bliver
forfalsket med grøntfarvet peberrod. Jeg vil kigge i vores lokale Thai
Market og se om de har det...men det I fakta er den rigtige, som man altid
får for lidt af når man køber Sushi - for 20kr. kan man få næsen til at
eksplodere og øjnene til at falde ud af hulerne - flere gange -...skøøønt...
(-;
JOB



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste