|
| Blackbird... Fra : Ralph Køster |
Dato : 28-01-09 10:17 |
|
Øv øv øv.....
Værkstedet har lige ringet og fortalt mg at membranerne i karburatorerne er
møre eller defekte og skal skiftes.
1240,- pr stk og der er jo som bekendt 4 af slagsen...
Så det bliver nok 20.000,- incl alt det andet den også skal have lavet...men
så er jeg også klar til sæsonen
Nogen der ved hvor længe sådanne membraner normalt holder og om de fås i god
kvalitet men uorginale??
Ralph.
| |
André S Hansen (28-01-2009)
| Kommentar Fra : André S Hansen |
Dato : 28-01-09 10:37 |
|
"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i meddelelsen
news:49802288$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Øv øv øv.....
>
> Værkstedet har lige ringet og fortalt mg at membranerne i karburatorerne
> er møre eller defekte og skal skiftes.
>
> 1240,- pr stk og der er jo som bekendt 4 af slagsen...
>
> Så det bliver nok 20.000,- incl alt det andet den også skal have
> lavet...men så er jeg også klar til sæsonen
>
> Nogen der ved hvor længe sådanne membraner normalt holder og om de fås i
> god kvalitet men uorginale??
>
> Ralph.
I følge http://www.onlineparts.dk 1095 kr, av, ser ud til det er hele det
stykke nålen sidder i, der skal skiftes, ikke kun membran.
André S Hansen
| |
Thomas Jensen (28-01-2009)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 28-01-09 10:48 |
|
> Nogen der ved hvor længe sådanne membraner normalt holder og om de fås i
> god kvalitet men uorginale??
>
de fåes 4 stk med told, moms og forsendelse til 573 dollars hos
bikebandit.com og de er ret kvikke til at få sendt. Har fået varer hjem på
ca 1 uge fra dem et par gange, de opkræver moms/told så du ikke skal vente
på post dk.
Det er originale stumper.
Varenummer: 222225-001
link:
http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/honda-motorcycle-cbr1000xx-1998-carburetor-comp/o/m2030sch94715
hvis jeg har gættet rigtigt på det er Piston,Vacuum vi kalder for membraner
herhjemme.
Så du kunne evt sige til værkstedet du selv kommer med stumperne og spare ca
1500,-
mvh
Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11
| |
versicoloured@gmail.~ (28-01-2009)
| Kommentar Fra : versicoloured@gmail.~ |
Dato : 28-01-09 04:29 |
|
On 28 Jan., 10:16, "Ralph Køster" <G...@some.now> wrote:
> Øv øv øv.....
>
> Værkstedet har lige ringet og fortalt mg at membranerne i karburatorerne er
> møre eller defekte og skal skiftes.
>
> 1240,- pr stk og der er jo som bekendt 4 af slagsen...
>
> Så det bliver nok 20.000,- incl alt det andet den også skal have lavet...men
> så er jeg også klar til sæsonen
>
> Nogen der ved hvor længe sådanne membraner normalt holder og om de fås i god
> kvalitet men uorginale??
>
> Ralph.
112 EUR / stk. ved http://www.cmsnl.com
De sender fra Holland, så her kommer ikke gebyr på fortoldning osv.
mvh
Ole
| |
versicoloured@gmail.~ (28-01-2009)
| Kommentar Fra : versicoloured@gmail.~ |
Dato : 28-01-09 04:53 |
|
On 28 Jan., 12:29, versicolou...@gmail.com wrote:
> On 28 Jan., 10:16, "Ralph Køster" <G...@some.now> wrote:
>
> > Øv øv øv.....
>
> > Værkstedet har lige ringet og fortalt mg at membranerne i karburatorerne er
> > møre eller defekte og skal skiftes.
>
> > 1240,- pr stk og der er jo som bekendt 4 af slagsen...
>
> > Så det bliver nok 20.000,- incl alt det andet den også skal have lavet...men
> > så er jeg også klar til sæsonen
>
> > Nogen der ved hvor længe sådanne membraner normalt holder og om de fås i god
> > kvalitet men uorginale??
>
> > Ralph.
>
> 112 EUR / stk. ved http://www.cmsnl.com
>
> De sender fra Holland, så her kommer ikke gebyr på fortoldning osv.
>
> mvh
> Ole
sorry - der kommer 19% moms oveni
Ole
| |
Ukendt (28-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-01-09 16:31 |
|
Det lyder alså af mange penge du skal ofre på den , og jeg ser da tit andre
brugte Karbunader til den på Ebay og andre , sider , har du overvejet at
lave den om til Indrsp. det er der en del tysker der gør
Alt incl vil det koste 3-4000 kr brugt og det virker alså , og så fjerner du
jo også lige hullet ved de 5-6000 omd
Men der jo så et stykke op til 20 k hvad mere skal der da laves ?
Jeg har rodet en del med XX og motortuning på de modeller
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
| |
Ralph Køster (28-01-2009)
| Kommentar Fra : Ralph Køster |
Dato : 28-01-09 19:09 |
|
>>Men der jo så et stykke op til 20 k hvad mere skal der da laves ?<<
Jeg kender ikke den eksakte pris, men det bliver i omegnen af 20.000,-
Der skal laves:
3 nye bremseskiver + bremse klodser
2 nye dæk (BT21)
Kædekit
Evt. Jetkit
Rullefeldt
Membranerne i karburatorerne
og så lige timelønnen.....
Men jeg har fuld tillid til det værksted hvor den står ( MC centeret i
Hillerød).
De virker meget dygtige og har overrasket mig før (positivt) med deres
regninger.
Jeg syntes bare lige i et svagt øjeblik at det var mange penge for de
membeaner (4900,-).
Ralph.
| |
Ukendt (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-01-09 06:18 |
|
> Øv øv øv.....
>
> Værkstedet har lige ringet og fortalt mg at membranerne i karburatorerne
> er møre eller defekte og skal skiftes.
> Nogen der ved hvor længe sådanne membraner normalt holder og om de fås i
> god kvalitet men uorginale??
>
> Ralph.
Hej
Selvfølgelig kan de går i stykker. Jeg har bare ikke set det på en Bird. Så
sent som sidste vinter satte jeg jetkit i 2, de var begge fra 97 og dejlige
bløde og lækre. Har heller ikke hørt andre fra Bird klubben der har fået
skiftet.
Hygge PD CBR1100t
| |
Ukendt (29-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-01-09 18:04 |
|
Hej Poul
Ja , jeg har heller aldrig set dem møre endnu , men har også kun rodet med
98-99 modeller , men hvis den skulle have stået tørlagt over en længere
periode tror jeg godt på at de kan blive møre
PS kører XX 1100 T fin endnu
Jeg er igang med en meget stor opgradering Garrett GT2771R , som skulle
kunne få de sidste Hk frem , ja lige til det siger BANG
Og alt el og styrebox er skrottet til fordel for en Computer MS ver 2,4 hvor
du simpelhen kan få så mange informationer om alt hvad der sker , ja du
siger bare at du vil have feks lamda tal til XX og
efter 2-3 ruldninger ja så ændre den selv alle data tændning /spændning /
Benz / og enda acc pumpe
Og man kan sætte så mange parameter op så du tror det er løgn bare det at
den måler olie/luft/vand og selv siger stop hvis nogen grænseværdier
overskrides og det bedste af det hele
Vægt ca 200 g minus de 2-3 kg det gamle vejer ;)
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
| |
Ralph Køster (30-01-2009)
| Kommentar Fra : Ralph Køster |
Dato : 30-01-09 05:00 |
|
Jeg lader specialisterne ordne min. Den er købt hos Brdr. Jensen i Horsens
(min fejl)
og der har den sikkert stået ½-1 år. Måske derfor de er mørnet.
Hvad vil det sige når i skriver XX1100 T ?? Hvad står T'et for?
Ralph.
| |
Ukendt (30-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-01-09 06:26 |
|
> Hvad vil det sige når i skriver XX1100 T ?? Hvad står T'et for?
>
> Ralph.
>
Hej Ralph
Per siger " skal der ryk skal der tryk ". Altså turbo monteret = t.
Per min køre perfekt, men det lyder spændene med den boks du har. Vil dog
ikke rode med andre før den kan fåes med bankeføler som den originale, og
det har jeg ikke hørt om endnu, men vil gerne høre mere om din, er det
Henning der roder med den?
Hygge PD CBR1100t
| |
Ukendt (30-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-01-09 16:55 |
|
Så kan jeg glæde dig med , selfølgelig er den med Knock censor , som igen
kan stilles på div måder alt efter hvor hård , og hvilke benz man kører på
Jo jo der mangler intet
Nej Henning ruller bare og Sønnen er Computer geniet og jeg betaler ;)
PS har du nogen sinde tænkt på hvor meget Tændninger skal skrues den
forkerte vej under tryk
Men flere steder skal den fra -30 til - 10 under tryk logisk men jeg annede
det ikke , og da jeg så tabellen Pcen forslog fattede jeg intet , men det
gav ca 40 hk ved 80 % gas ;))
Og lige nu kan jeg ikke mærke overgangen mellem sug og tryk
Men de ting her er alså på min Skru Suki 1000 T
Så derfor er Hondaen igen under kniven
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
| |
Ukendt (03-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-02-09 06:56 |
|
"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
news:498322bb$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så kan jeg glæde dig med , selfølgelig er den med Knock censor , som igen
> kan stilles på div måder alt efter hvor hård , og hvilke benz man kører på
>
> Så derfor er Hondaen igen under kniven
>
> --
> PE
> x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
>
Hej Per
Har du et link til den styring? Den lyder intresant, kan den styre 8 dyser?
Hygge PD CBR1100t
| |
Ukendt (04-02-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-02-09 00:22 |
|
PM er sendt , hvis det er den gamle mail du har endnu
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
"
| |
Ukendt (30-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-01-09 16:57 |
|
Ja Ralph det er nogle dyre dele du har gang i og det løber hurtig op , men
glæd dig til at få en ny MC
Hvad med din knastkæde og strammer
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
| |
Ralph Køster (31-01-2009)
| Kommentar Fra : Ralph Køster |
Dato : 31-01-09 11:10 |
|
Knastkæde og strammer er ikke blevet skiftet i de 3 år jeg har hafy den.
Er det ikke kun hvis den begynder at larme, at den skal skiftes??
Ralph.
| |
Ukendt (31-01-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 31-01-09 12:29 |
|
Det har du ganske ret i ;)
--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK
>
>
| |
Ralph Køster (01-02-2009)
| Kommentar Fra : Ralph Køster |
Dato : 01-02-09 00:36 |
|
Hvad har sådan en BB med Turbo, af heste?
230-240??
Det virker helt sindsygt når jeg ikke engang kan bruge de 164 hk standard
fuldt ud
Men det fortæller måske bare mere om hvor forsigtig jeg er når jeg kører
Ralph.
(har dog prøvet 260 kmt over en kortere strækning)
| |
|
|