/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dysesæt til Hitachi karburator
Fra : MCSR


Dato : 27-01-09 12:28

Hej NG. Hvor kan man bestille et komplet sæt dyser til Hitachi 32 mm
til en gammel Yamaha? Eller i det mindste en hoveddyse plus nål.
Cyklen en XJ 650 går kun 16 km/l og har det med at hoste efter en 50
km fartbegrænsning. Mvh Svend

 
 
Flemming Disc (27-01-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 27-01-09 21:27


<"MCSR" <svjkl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:f9f7851a-1a7f-4cde-a512-791ea4ed6254@w39g2000prb.googlegroups.com...
<Hej NG. Hvor kan man bestille et komplet sæt dyser til Hitachi 32 mm
<til en gammel Yamaha? Eller i det mindste en hoveddyse plus nål.
<Cyklen en XJ 650 går kun 16 km/l og har det med at hoste efter en 50
<km fartbegrænsning. Mvh Svend

Du skal nok tænke på at få skifte strålrør, de er næsten hel sikkert slidt.
Det giver disse to fejl

--


Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Ukendt (27-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-01-09 21:36

On Tue, 27 Jan 2009 11:28:18 -0800 (PST), MCSR wrote:

> Hej NG. Hvor kan man bestille et komplet sæt dyser til Hitachi 32 mm
> til en gammel Yamaha? Eller i det mindste en hoveddyse plus nål.
> Cyklen en XJ 650 går kun 16 km/l og har det med at hoste efter en 50
> km fartbegrænsning. Mvh Svend

Du har ikke brug for hoveddyser, eller nåle. Du skal justere din
tomgangsblanding på de små justerskruer der, svjh. sidder lige foran
"klokken" ovenpå karbunaderne. Vær ekstremt forsigtig når at Du justerer,
skuerne må kun akkurat røre sædet når at de grundstilles, ALDRIG SPÆNDES,
for så knækker spidsen af skruen, og den kan ikke siden fjernes.

16 Km./liter er forøvrigt fint til den aldrende mc. Som sammenligning kunne
XS850 kun untagelsesvis snige sig over 14 Km./liter. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

MCSR (28-01-2009)
Kommentar
Fra : MCSR


Dato : 28-01-09 00:43

Tak for svar indtil videre... Det var strålerør jeg tænkte på, hvor
kan det købes? Mvh Svend
On 27 Jan., 20:28, MCSR <sv...@yahoo.dk> wrote:
> Hej NG. Hvor kan man bestille et komplet sæt dyser til Hitachi 32 mm
> til en gammel Yamaha? Eller i det mindste en hoveddyse plus nål.
> Cyklen en XJ 650 går kun 16 km/l og har det med at hoste efter en 50
> km fartbegrænsning. Mvh Svend


Torben Scheel (28-01-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-01-09 09:18

MCSR wrote:
> Tak for svar indtil videre... Det var strålerør jeg tænkte på, hvor
> kan det købes? Mvh Svend
> On 27 Jan., 20:28, MCSR <sv...@yahoo.dk> wrote:
>> Hej NG. Hvor kan man bestille et komplet sæt dyser til Hitachi 32 mm
>> til en gammel Yamaha? Eller i det mindste en hoveddyse plus nål.
>> Cyklen en XJ 650 går kun 16 km/l og har det med at hoste efter en 50
>> km fartbegrænsning. Mvh Svend
>
Måske her : http://www.cmsnl.com/search.php?s_name=xj650

Eller hos din lokale venlige yamahaforhandler.

--
vh
Torben

Flemming Disc (29-01-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 29-01-09 10:14


<"MCSR" <svjkl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:52fedcb3-514b-4482-8348-f301c701a4d6@g1g2000pra.googlegroups.com...
<Tak for svar indtil videre... Det var strålerør jeg tænkte på, hvor
<kan det købes? Mvh Svend
<On 27 Jan., 20:28, MCSR <sv...@yahoo.dk> wrote:

Vær opmærksom på, hvis du bestiller selv, at den kan køre med forskellige
strålrør.
Demo din egne og kik på hvad det er for nogen, eller kik i en værkstedsbog,
ellers kan du ende med en cykel der hugger og hakker.
Held og lykke.

--


Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Finn og Angela (28-01-2009)
Kommentar
Fra : Finn og Angela


Dato : 28-01-09 22:26

MCSR skrev:
> Hej NG. Hvor kan man bestille et komplet sæt dyser til Hitachi 32 mm
> til en gammel Yamaha? Eller i det mindste en hoveddyse plus nål.
> Cyklen en XJ 650 går kun 16 km/l og har det med at hoste efter en 50
> km fartbegrænsning. Mvh Svend

Prøv at smide en mail til Len: info@xj4ever.com
som huserer på XJbikes.com/
http://www.xjbikes.com/Forums/viewtopic/t=14561/postdays=0/postorder=asc/start=0.html

Hans udvalg er dele er enormt, men uoverskueligt, så en mail og
prisforespørgsel, evt. med udklip fra hans nedenstående liste - med
ønskede dele til din model (som kan bestemmes ud fra disse oversigter):

http://208.58.35.78:82/Dave/xj/d1/XJmodels1.htm


http://www.xj650.de/doku/modell_list.htm

- er det nemmeste.

Nedenst. liste giver også mulighed for at finde en matchende model på
http://www.cmsnl.com/search.php?s_name=xj650 hvis din model ikke
optræder hos dem.

Hilsen Finn




XJ650 Models:

Years & Models: 1980-1 XJ650 Maxim, Midnight Maxim, and XJ650RJ Seca USA
models
Carb Manufacturer: Hitachi
Carb Series: HSC32
Carb Model ID: 4H700
Main FUEL Jet Size: #110
Pilot FUEL Jet Size: #40
Main AIR Jet Size: #50
Pilot AIR Jet Size: #195
AIR COMPENSATOR Jet Size: #36
Starter FUEL Jet Size: #40 (non-replacable, in float bowl)
Main jet NEEDLE ID: #Y-10
Main needle JET Size: #3.2mm (the main needle JET is also known as the
"power valve" or "emulsion tube").
Float Height: 17.5mm +/- .5mm (0.7" +/- .02")
Float Height Measurement Reference Points:
a) at the carb gasket base, without the gasket in place.
b) on the float, at ???? (unknown)
Fuel Level in float bowls: 3mm +/- 1mm (.118" +/- .039")
Ilde RPM's: 1,050 rpms

Although not part of your carbs, your valve clearances should be
considered as part of your "intake system", so here are those specs,
too. Note that valve clearances should be measured with the engine
"cold", meaning 70-degrees Fahrenheit or less:

Valve Clearance Intake: 0.11 - 0.15mm ( = 0.004 - 0.006")
Valve Clearance Exhaust: 0.16 - 0.20mm (= 0.006 - 0.008")


Years & Models: 1980-1 XJ650 Maxim, Midnight Maxim, and XJ650RJ and RJC
Seca Canadian models
Carb Manufacturer: Hitachi
Carb Series: HSC32
Carb Model ID: 4H800
Main FUEL Jet Size: #110
Pilot FUEL Jet Size: #40
Main AIR Jet Size: #50
Pilot AIR Jet Size: #195
AIR COMPENSATOR Jet Size: #36
Starter FUEL Jet Size: #40 (non-replacable, in float bowl)
Main jet NEEDLE ID: #Y-12
Main needle JET Size: #3.2mm (the main needle JET is also known as the
"power valve" or "emulsion tube").
Float Height: 17.5mm +/- .5mm (0.7" +/- .02")
Float Height Measurement Reference Points:
a) at the carb gasket base, without the gasket in place.
b) on the float, at ???? (unknown)
Fuel Level in float bowls: 3mm +/- 1mm (.118" +/- .039")
Ilde RPM's: 1,050 rpms

Although not part of your carbs, your valve clearances should be
considered as part of your "intake system", so here are those specs,
too. Note that valve clearances should be measured with the engine
"cold", meaning 70-degrees Fahrenheit or less:

Valve Clearance Intake: 0.11 - 0.15mm ( = 0.004 - 0.006")
Valve Clearance Exhaust: 0.16 - 0.20mm (= 0.006 - 0.008")


Years & Models: 1982-3 XJ650 Maxim USA models
Carb Manufacturer: Hitachi
Carb Series: HSC32
Carb Model ID: 5N800
Main FUEL Jet Size: #110
Pilot FUEL Jet Size: #40
Main AIR Jet Size: #50
Pilot AIR Jet Size: #205
AIR COMPENSATOR Jet Size: #36
Starter FUEL Jet Size: #40 (non-replacable, in float bowl)
Main jet NEEDLE ID: #Y-10
Main needle JET Size: #3.2mm (the main needle JET is also known as the
"power valve" or "emulsion tube").
Float Height: 17.5mm +/- .5mm (0.7" +/- .02")
Float Height Measurement Reference Points:
a) at the carb gasket base, without the gasket in place.
b) on the float, at ???? (unknown)
Fuel Level in float bowls: 3mm +/- 1mm (.118" +/- .039")
Ilde RPM's: 1,050 rpms

Although not part of your carbs, your valve clearances should be
considered as part of your "intake system", so here are those specs,
too. Note that valve clearances should be measured with the engine
"cold", meaning 70-degrees Fahrenheit or less:

Valve Clearance Intake: 0.11 - 0.15mm ( = 0.004 - 0.006")
Valve Clearance Exhaust: 0.16 - 0.20mm (= 0.006 - 0.008")


Years & Models: 1982-4 XJ650 Maxim Canadian models
Carb Manufacturer: Hitachi
Carb Series: HSC32
Carb Model ID: 5N900 or 5U900
Main FUEL Jet Size: #112
Pilot FUEL Jet Size: #43
Main AIR Jet Size: #50
Pilot AIR Jet Size: #205
AIR COMPENSATOR Jet Size: #36
Starter FUEL Jet Size: #40 (non-replacable, in float bowl)
Main jet NEEDLE ID: #Y-10
Main needle JET Size: #3.2mm (the main needle JET is also known as the
"power valve" or "emulsion tube").
Float Height: 17.5mm +/- .5mm (0.7" +/- .02")
Float Height Measurement Reference Points:
a) at the carb gasket base, without the gasket in place.
b) on the float, at ???? (unknown)
Fuel Level in float bowls: 3mm +/- 1mm (.118" +/- .039")
Ilde RPM's: 1,050 rpms

Although not part of your carbs, your valve clearances should be
considered as part of your "intake system", so here are those specs,
too. Note that valve clearances should be measured with the engine
"cold", meaning 70-degrees Fahrenheit or less:

Valve Clearance Intake: 0.11 - 0.15mm ( = 0.004 - 0.006")
Valve Clearance Exhaust: 0.16 - 0.20mm (= 0.006 - 0.008")


Years & Models: 1980-2 XJ650 4K0 models (UK/Europe)
Carb Manufacturer: Hitachi
Carb Series: HSC32
Carb Model ID: 4K000
Main FUEL Jet Size: #110
Pilot FUEL Jet Size: #40
Main AIR Jet Size: #50
Pilot AIR Jet Size: #195
AIR COMPENSATOR Jet Size: unknown
Starter FUEL Jet Size: #40 (non-replacable, in float bowl)
Main jet NEEDLE ID: #Y-11
Main needle JET Size: #3.2mm (the main needle JET is also known as the
"power valve" or "emulsion tube").
Float Height: 17.5mm +/- .5mm (0.7" +/- .02")
Float Height Measurement Reference Points:
a) at the carb gasket base, without the gasket in place.
b) on the float, at ???? (unknown)
Fuel Level in float bowls: 3mm +/- 1mm (.118" +/- .039")
Ilde RPM's: 1,050 rpms

Although not part of your carbs, your valve clearances should be
considered as part of your "intake system", so here are those specs,
too. Note that valve clearances should be measured with the engine
"cold", meaning 70-degrees Fahrenheit or less:

Valve Clearance Intake: 0.11 - 0.15mm ( = 0.004 - 0.006")
Valve Clearance Exhaust: 0.16 - 0.20mm (= 0.006 - 0.008")


Years & Models: 1982-4 XJ650 11N models (UK/Europe)
Carb Manufacturer: Hitachi
Carb Series: HSC32
Carb Model ID: 5N900
Main FUEL Jet Size: #112
Pilot FUEL Jet Size: #43
Main AIR Jet Size: #50
Pilot AIR Jet Size: #205
AIR COMPENSATOR Jet Size: unknown
Starter FUEL Jet Size: #40 (non-replacable, in float bowl)
Main jet NEEDLE ID: #Y-11
Main needle JET Size: #3.2mm (the main needle JET is also known as the
"power valve" or "emulsion tube").
Float Height: 17.5mm +/- .5mm (0.7" +/- .02")
Float Height Measurement Reference Points:
a) at the carb gasket base, without the gasket in place.
b) on the float, at ???? (unknown)
Fuel Level in float bowls: 3mm +/- 1mm (.118" +/- .039")
Ilde RPM's: 1,050 rpms

Although not part of your carbs, your valve clearances should be
considered as part of your "intake system", so here are those specs,
too. Note that valve clearances should be measured with the engine
"cold", meaning 70-degrees Fahrenheit or less:

Valve Clearance Intake: 0.11 - 0.15mm ( = 0.004 - 0.006")
Valve Clearance Exhaust: 0.16 - 0.20mm (= 0.006 - 0.008")


MCSR (29-01-2009)
Kommentar
Fra : MCSR


Dato : 29-01-09 05:15

On 29 Jan., 10:14, "Flemming Disc" <virkeri...@discteknik.dk> wrote:
> <"MCSR" <sv...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:52fedcb3-514b-4482-8348-f301c701a4d6@g1g2000pra.googlegroups.com...
> <Tak for svar indtil videre... Det var strålerør jeg tænkte på, hvor
> <kan det købes? Mvh Svend
> <On 27 Jan., 20:28, MCSR <sv...@yahoo.dk> wrote:
>
> Vær opmærksom på, hvis du bestiller selv, at den kan køre med forskellige
> strålrør.
> Demo din egne og kik på hvad det er for nogen, eller kik i en værkstedsbog,
> ellers kan du ende med en cykel der hugger og hakker.
> Held og lykke.
>
> --
>
>    Venlig hilsen
>             Flemming Disc
>              www.discteknik.dk

Igen tak alle for gode svar.

Jeg tror jeg kapitulerer og overlader sagen til mekanikeren ved næste
besøg,
(og de 16 km/l er måske heller ikke så dårligt endda, det var det der
triggede mig).
Jeg fornemmer at lige dette emne skal man helst lade være med at rode
i selv

Lige en sidste ting.

På eBay England kan få et brugt rack a 4 karburatorer til f.eks. en
XJ600 Diversion for en 70-80£. Måske man kunne få noget næsten nyt og
montere det i stedet?
mvh Svend

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste