/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ingen Gnist - 1 ks. ØL - Update
Fra : Tor Valen


Dato : 20-01-09 18:38

Hej
Lige en Update på det stadig uløste gnistproblem på min FT 500. Der er
stadig en kasse øl til den der kommer med løsningen !!!

(link til El-diagram)
http://imageload.dk/files/69f236048b3b55e97f57e55f6e1c0192.jpg

Jeg har nu checket:
Tændingslås - OK (har også sammenlignet med en jeg ved virker, og sågar
prøvet med den)
Dødemandsknap - OK (har en extra der med garanti virker)
Ombytnings CDI boks - er afprøvet før salg.
Tændspole - OK (jeg har flere der alle er afprøvet og virker)
Kabeltræ - OK (Jeg har købt et nyt, men jeg tror ikke det gamle er defekt)
Alt andet elektrisk virker.
Der er impuls fra impulsgiveren når motoren tørnes.
Impulsgiverens modstand er som angivet i servicemanualen.
Der er impuls til tændspolen når motoren tørnes, men den er for svag til at
der danneds gnist.
Batteriet er nyt og opladet.

Til Orla: Du antydede at det var magneten der var defekt. Hvad skal jeg så
skifte? Svinghjul? Genarator? eller begge?

Du bad mig måle modstanden mellem W, L og stel.
Hvid ledning til stel 20 Ohm
Blå ledning til stel 100 Ohm

Grøn ledning til stel 0 Ohm
Orange ledning til stel uendelig Ohm.

Flere bud?

På forhånd tak
mvh. Tor Valen



 
 
Jan (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 20-01-09 18:53


"Tor Valen" <aukFJERN@valen.dk> skrev i meddelelsen
news:49760bf1$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
> Lige en Update på det stadig uløste gnistproblem på min FT 500. Der er
> stadig en kasse øl til den der kommer med løsningen !!!
>
> (link til El-diagram)
> http://imageload.dk/files/69f236048b3b55e97f57e55f6e1c0192.jpg
>
> Jeg har nu checket:
> Tændingslås - OK (har også sammenlignet med en jeg ved virker, og sågar
> prøvet med den)
> Dødemandsknap - OK (har en extra der med garanti virker)
> Ombytnings CDI boks - er afprøvet før salg.
> Tændspole - OK (jeg har flere der alle er afprøvet og virker)
> Kabeltræ - OK (Jeg har købt et nyt, men jeg tror ikke det gamle er defekt)
> Alt andet elektrisk virker.
> Der er impuls fra impulsgiveren når motoren tørnes.
> Impulsgiverens modstand er som angivet i servicemanualen.
> Der er impuls til tændspolen når motoren tørnes, men den er for svag til
> at der danneds gnist.
> Batteriet er nyt og opladet.
>
> Til Orla: Du antydede at det var magneten der var defekt. Hvad skal jeg så
> skifte? Svinghjul? Genarator? eller begge?
>
> Du bad mig måle modstanden mellem W, L og stel.
> Hvid ledning til stel 20 Ohm
> Blå ledning til stel 100 Ohm
>
> Grøn ledning til stel 0 Ohm
> Orange ledning til stel uendelig Ohm.
>
> Flere bud?
>
> På forhånd tak
> mvh. Tor Valen
>
Hej..
Du skriver det hvis ikke, men du har vel prøvet med et andet tændrør.. ikke
NGK..

Mvh Jan


Tor Valen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Tor Valen


Dato : 20-01-09 21:56

Ja, jeg har prøvet med flere tændrør!

"Jan" <helja@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49760f81$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tor Valen" <aukFJERN@valen.dk> skrev i meddelelsen
> news:49760bf1$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>> Lige en Update på det stadig uløste gnistproblem på min FT 500. Der er
>> stadig en kasse øl til den der kommer med løsningen !!!
>>
>> (link til El-diagram)
>> http://imageload.dk/files/69f236048b3b55e97f57e55f6e1c0192.jpg
>>
>> Jeg har nu checket:
>> Tændingslås - OK (har også sammenlignet med en jeg ved virker, og sågar
>> prøvet med den)
>> Dødemandsknap - OK (har en extra der med garanti virker)
>> Ombytnings CDI boks - er afprøvet før salg.
>> Tændspole - OK (jeg har flere der alle er afprøvet og virker)
>> Kabeltræ - OK (Jeg har købt et nyt, men jeg tror ikke det gamle er
>> defekt)
>> Alt andet elektrisk virker.
>> Der er impuls fra impulsgiveren når motoren tørnes.
>> Impulsgiverens modstand er som angivet i servicemanualen.
>> Der er impuls til tændspolen når motoren tørnes, men den er for svag til
>> at der danneds gnist.
>> Batteriet er nyt og opladet.
>>
>> Til Orla: Du antydede at det var magneten der var defekt. Hvad skal jeg
>> så skifte? Svinghjul? Genarator? eller begge?
>>
>> Du bad mig måle modstanden mellem W, L og stel.
>> Hvid ledning til stel 20 Ohm
>> Blå ledning til stel 100 Ohm
>>
>> Grøn ledning til stel 0 Ohm
>> Orange ledning til stel uendelig Ohm.
>>
>> Flere bud?
>>
>> På forhånd tak
>> mvh. Tor Valen
>>
> Hej..
> Du skriver det hvis ikke, men du har vel prøvet med et andet tændrør..
> ikke NGK..
>
> Mvh Jan



Søren Larsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 22-01-09 11:12


"Jan" <helja@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:49760f81$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej..
> Du skriver det hvis ikke, men du har vel prøvet med et andet tændrør..
> ikke NGK..
>
> Mvh Jan

Nu har jeg efterhånden set mange gange at man fraråder NGK. Hvad er årsagen?

/Søren



Armand (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-09 12:21

Søren Larsen skrev:
> "Jan" <helja@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:49760f81$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej..
>> Du skriver det hvis ikke, men du har vel prøvet med et andet tændrør..
>> ikke NGK..
>>
> Nu har jeg efterhånden set mange gange at man fraråder NGK. Hvad er årsagen?
>
*Ahenm* hvis jeg lige må:
Det er om nogen mig der nærmest har gjort NGK-flaming til et mantra og
det er på baggrund af at de er umådeligt lette at komme til at drukne
fatalt!

Ved drukning kortslutter de omkring den indre isolator således at
gnisten istedet for at springe mellem elektroderne "kryber" nytteløst
rundt på centerelektrodens isolator.
Udover at man på alt for mange moderne motorcykler bare ikke sådan lige
kommer til tændrørene for servicering eller udskiftning lader de sig
ikke, eller kun under store omstændigheder, genoprette, hvorved at
udskiftning er eneste alternativ "i felten" - D.v.s. at eneste
forberedelse man kan gøre mod en dag at stå med ubrugeligt druknede
NGK'ere under sin Nordkaps-ferie, er dels at have ekstra med (og i
grunden også ekstra-ekstra), dels at have øvet sig på at udskifte dem.
Alternativet: At benytte andre rør end NGK, lyder ligesom lidt lettere,
ikke?

Drukning af NGK'ere rammer lidt i blinde, men oftest under opstart, hvor
man vil opleve at en ellers velfungerende motorcykel slår en prut under
start og derefter går ud, for ikke at lade sig starte igen.
Jeg oplevede det første gang da min svoger engang skulle have
forårs-opstartet sin næsten nye GSXR750, og Suzuki GSXR's hár været
forfordelt med NGK-problemer, men igen: Hvorfor tage chancen hvis man er
på vej til Nordkap - eller for den sags skyld på vej til arbejde en mørk
lorte morgen med regn?!

--
Armand.

Steen E. (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 22-01-09 21:15

>
> Drukning af NGK'ere rammer lidt i blinde, men oftest under opstart, hvor
> man vil opleve at en ellers velfungerende motorcykel slår en prut under
> start og derefter går ud, for ikke at lade sig starte igen.

> --
> Armand.

Nemlig .... jeg stod for nogle år siden ved forårsopstart af en kun ét år
gammel Honda CB500, som druknede en smule .... og derefter kunne jeg tømme
et fuldt opladet batteri + forsøge at løbe den i gang ... ingen liv !

Forsøg med at dræne benzinsystem og hælde frisk indkøbt benzin på havde
ingen effekt.

Først der mindedes jeg noget om druknede NGK-rør ... ud med dem, en
ordentlig omgang med stålbørsten .. og så startede den ved første forsøg.


--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Ib Jakobsen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 22-01-09 23:01

Søren Larsen skrev:

>
> Nu har jeg efterhånden set mange gange at man fraråder NGK. Hvad er årsagen?


I følge en gammel dreven motorcykelmekaniker så er det den uvane folk
har med at den skal stå og tøffe i tomgang med choker men man klæder sig
på og måske også lige skal pudse støvlerne. Hans råd var på med tøj,
start maskinen, ind med choker og kør. Dels vandrer olien bedre med lidt
omdrejninger dels giver det en mere jævn opvarmning på en kortere tid.


Selv har jeg skifte adskellige tusinde NGK på biler og af dem har der
vel være mindre end en lille håndfuld der har været druknet. Heller ikke
på min BMW MC har det lykkedes at drukne tændrør. Men den har også
indsprøjtning og har undtagelsesvist stået og snurret i tomgang i lang
tid. Så mon ikke skrækken med NGK uddør sammen med der kommer
indsprøjtning på flere og flere mc'er. Vel og mærke indsprøjtning der
bare er nået over et vist primitivt niveau.


--
MVH

Ib Jakobsen

Armand (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-01-09 01:35

Ib Jakobsen skrev:
> >
> ......Så mon ikke skrækken med NGK uddør sammen med der kommer
> indsprøjtning på flere og flere mc'er. Vel og mærke indsprøjtning der
> bare er nået over et vist primitivt niveau.
>
Endsige ikke saboteres med et skraldebagn-udstødning og forfjamsket
fiflen med chip-mapping!

--
Armand.

Ib Jakobsen (23-01-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 23-01-09 07:21

Armand skrev:
> Ib Jakobsen skrev:
>> > ......Så mon ikke skrækken med NGK uddør sammen med der kommer
>> indsprøjtning på flere og flere mc'er. Vel og mærke indsprøjtning der
>> bare er nået over et vist primitivt niveau.
>>
> Endsige ikke saboteres med et skraldebagn-udstødning og forfjamsket
> fiflen med chip-mapping!

Præcis. Man kan vel godt tillade sig at sige de bare ikke er så
ignorante over for misbrug?.



--
MVH

Ib Jakobsen

Steen E. (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 24-01-09 13:56

>
> Selv har jeg skifte adskellige tusinde NGK på biler og af dem har der vel
> være mindre end en lille håndfuld der har været druknet. Heller ikke på
> min BMW MC har det lykkedes at drukne tændrør. Men den har også
> indsprøjtning og har undtagelsesvist stået og snurret i tomgang i lang
> tid. Så mon ikke skrækken med NGK uddør sammen med der kommer
> indsprøjtning på flere og flere mc'er. Vel og mærke indsprøjtning der bare
> er nået over et vist primitivt niveau.
>

Uden at starte en religionskrig omkring indsprøjtning vs. karburator -
indsprøjtning er klart nødvendigt for at nå de stadigt skrappere
forureningskrav - så synes selv de bedre indsprøjtningsmaskiner ikke at
matche karburatormaskinerne endnu, når det gælder gasrespons.

F.eks. skriver Bike i deres store prøvekørsel i 7/2008 omkring BMW K1200R
Sport : " .. flere af os noterer at gasresponsen er tøvende på K1200R....
trækpunktet på gasrullen er lidt diffus, så kravle-kørsel bliver hurtigt
lidt nervøst. Lægger man dertil passager og bagage har du lidt af en opgave
.... " og jeg husker samme bemærkninger om flere andre.

Man kan vel formode at disse forsinkelser kan skyldes en vis træghed/inerti
i tryk/vacuum/luftflow-sensorerne samt måske forsinkelse i elektronikken for
at undgå nervøsitet i respons ?

Så man kan kun opfordre fabrikkerne til at få udviklet en elektronik og
nogle sensorer som reagerer ligeså øjeblikkeligt som en karburatormaskine,
opgaven er nødvendigvis noget vanskeligere end i en bilmotor, hvor større
svingmasse kamuflerer en lille forsinkelse.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Ukendt (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-01-09 14:18

On Sat, 24 Jan 2009 13:55:48 +0100, Steen E. wrote:

> så synes selv de bedre indsprøjtningsmaskiner ikke at
> matche karburatormaskinerne endnu, når det gælder gasrespons.

Fuldstændig enig, indsprøjtningssystemerne har laaang vej endnu :-/ Og det
gælder for både de mc, og biler som jeg har kørt. Alle lider under en
elendig igangsætning fra stilstand, og en besynderlig "opvågning" efter
påløb.

Mest humane system, som jeg husker, er fra en gammel HC Opel, men det var
også langtfra miljøvenligt.....

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Steen Gruby (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 24-01-09 15:38

On Sat, 24 Jan 2009 14:17:30 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:


Hej.
>
>> så synes selv de bedre indsprøjtningsmaskiner ikke at
>> matche karburatormaskinerne endnu, når det gælder gasrespons.
>
Jeg syntes nu der er flere systemer der fungerer godt.
Det er jo et system der er underlagt konstante forandringer
(udvikling?), og jeg vil ikke afvise at men er kommet et skridt for
langt.
De systemer der har fået gaskablet erstattet af et potentiometer i
stedet for et gaskabel, og hvor spjældet er drevet elektrisk er
muligvis noget træge, men det er ikke mit indtryk at det er slemt med
de systemer hvor spjældet er dervet via bowden træk og computeren så
får en melding fra TPS om hvor piloten vil hen.

>Fuldstændig enig, indsprøjtningssystemerne har laaang vej endnu :-/ Og det
>gælder for både de mc, og biler som jeg har kørt. Alle lider under en
>elendig igangsætning fra stilstand, og en besynderlig "opvågning" efter
>påløb.
>
Helt sikkert er det, at processoren har et problem der er svært at
løse, og jo flere opgaver den skal løse i forb. med tænding og
indsprøjtning, des værre bliver det.
Den har et program at gennemløbe og det tager tid - Altså: processoren
har et delay der ikke kan fjernes, kun minimeres - Enten ved at
reducere det antal statements programmet skal gennemløbe ved en given
ændring eller ved at øge processorens speed.
Bedre bliver det bestemt ikke af at der sættes en PowerCommander på.
Den kan rette op på meget, men tilføjer så til gengæld et ekstra delay
idet den sættes i serie med den indbyggede computer - Det er et
spørgsmål om pest eller kolera

>Mest humane system, som jeg husker, er fra en gammel HC Opel, men det var
>også langtfra miljøvenligt.....

Det er nok den gamle evigtgyldige sandhed der rammer os: KISS.
Keep It Simple Stupid.
Og det er der nogen der har glemt
Delay eller ikke - Jeg foretrækker langt indsprøjtning frem for
karburator - Fanden tage mekanik ))

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Kai Harrekilde-Peter~ (24-01-2009)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 24-01-09 20:48

"Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> writes:

>>
>> Selv har jeg skifte adskellige tusinde NGK på biler og af dem har der vel
>> være mindre end en lille håndfuld der har været druknet. Heller ikke på
>> min BMW MC har det lykkedes at drukne tændrør. Men den har også
>> indsprøjtning og har undtagelsesvist stået og snurret i tomgang i lang
>> tid. Så mon ikke skrækken med NGK uddør sammen med der kommer
>> indsprøjtning på flere og flere mc'er. Vel og mærke indsprøjtning der bare
>> er nået over et vist primitivt niveau.
>>
>
> Uden at starte en religionskrig omkring indsprøjtning vs. karburator -
> indsprøjtning er klart nødvendigt for at nå de stadigt skrappere
> forureningskrav - så synes selv de bedre indsprøjtningsmaskiner ikke at
> matche karburatormaskinerne endnu, når det gælder gasrespons.
>
> F.eks. skriver Bike i deres store prøvekørsel i 7/2008 omkring BMW K1200R
> Sport : " .. flere af os noterer at gasresponsen er tøvende på K1200R....
> trækpunktet på gasrullen er lidt diffus, så kravle-kørsel bliver hurtigt
> lidt nervøst. Lægger man dertil passager og bagage har du lidt af en opgave
> ... " og jeg husker samme bemærkninger om flere andre.
>
> Man kan vel formode at disse forsinkelser kan skyldes en vis træghed/inerti
> i tryk/vacuum/luftflow-sensorerne samt måske forsinkelse i elektronikken for
> at undgå nervøsitet i respons ?

Jeg kan ikke genkende dette fra min Retter - der er nul træghed i
systemet at mærke.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Flemming Disc (25-01-2009)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 25-01-09 12:53


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:u8wp0mqoh.fsf@harrekilde.dk...
> "Steen E." <steen-e*fjern*@ofir.dk> writes:
>>
>> Man kan vel formode at disse forsinkelser kan skyldes en vis
>> træghed/inerti
>> i tryk/vacuum/luftflow-sensorerne samt måske forsinkelse i elektronikken
>> for
>> at undgå nervøsitet i respons ?
>
> Jeg kan ikke genkende dette fra min Retter - der er nul træghed i
> systemet at mærke.

Jeg er åbenbart heller ikke særlig skrap til føling af gasrespons.
Jeg syntes at responsen og kørbarhed på min Ducati 800 Monster Sie, mont med
powercommander og åben filter, er betydelig bedre end på feks. en Ducati 900
Monster med kabs, selvom en sådan er mont med Jetkit og åben filter.

--


Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Futte & Co. (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 20-01-09 18:58

Tor Valen skrev:
> Hej
> Lige en Update på det stadig uløste gnistproblem på min FT 500. Der er
> stadig en kasse øl til den der kommer med løsningen !!!
>

troede du var kommet a' med den kasse for længe siden

> Flere bud?
>

Øhhhh, wodden med din kompression?
Er det noget du har testet? Lugter tændrør af benzin efter adskillige
startforsøg?

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70
Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
Triumph T120R Bonneville, 1969

Tor Valen (20-01-2009)
Kommentar
Fra : Tor Valen


Dato : 20-01-09 21:57

Der er masser af komperssion; men jeg prøver jo gnisten af med tændrøret
lagt på stel.
Mvh. tor

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:5e53d$497610ae$5b651899$11535@news.arrownet.dk...
> Tor Valen skrev:
>> Hej
>> Lige en Update på det stadig uløste gnistproblem på min FT 500. Der er
>> stadig en kasse øl til den der kommer med løsningen !!!
>>
>
> troede du var kommet a' med den kasse for længe siden
>
>> Flere bud?
>>
>
> Øhhhh, wodden med din kompression?
> Er det noget du har testet? Lugter tændrør af benzin efter adskillige
> startforsøg?
>
> --
>
> Jørgen, Brøndby
> http://dfmc.dk/?id=70
> Victoria KR26N Aero, 1954, til salg
> Triumph T120R Bonneville, 1969



Tor Valen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Tor Valen


Dato : 22-01-09 19:54

Hej igen
Jeg har testet statoren på flg måde.
Ingen modstand imellem de tre gule ledninger ( Faserne) - Det er vel OK!
Ingen modstand imellem de tre gule ledninger fra statoren og stel - Det er
IKKE OK!
Såvidt jeg kan regne ud, må der være en kortslutning i statoren.
Jeg prøver at skifte den.

Mvh. Tor



"Tor Valen" <aukFJERN@valen.dk> skrev i en meddelelse
news:49760bf1$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
> Lige en Update på det stadig uløste gnistproblem på min FT 500. Der er
> stadig en kasse øl til den der kommer med løsningen !!!
>
> (link til El-diagram)
> http://imageload.dk/files/69f236048b3b55e97f57e55f6e1c0192.jpg
>
> Jeg har nu checket:
> Tændingslås - OK (har også sammenlignet med en jeg ved virker, og sågar
> prøvet med den)
> Dødemandsknap - OK (har en extra der med garanti virker)
> Ombytnings CDI boks - er afprøvet før salg.
> Tændspole - OK (jeg har flere der alle er afprøvet og virker)
> Kabeltræ - OK (Jeg har købt et nyt, men jeg tror ikke det gamle er defekt)
> Alt andet elektrisk virker.
> Der er impuls fra impulsgiveren når motoren tørnes.
> Impulsgiverens modstand er som angivet i servicemanualen.
> Der er impuls til tændspolen når motoren tørnes, men den er for svag til
> at der danneds gnist.
> Batteriet er nyt og opladet.
>
> Til Orla: Du antydede at det var magneten der var defekt. Hvad skal jeg så
> skifte? Svinghjul? Genarator? eller begge?
>
> Du bad mig måle modstanden mellem W, L og stel.
> Hvid ledning til stel 20 Ohm
> Blå ledning til stel 100 Ohm
>
> Grøn ledning til stel 0 Ohm
> Orange ledning til stel uendelig Ohm.
>
> Flere bud?
>
> På forhånd tak
> mvh. Tor Valen
>



Armand (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-01-09 20:23

Tor Valen skrev:
> Hej igen
> Jeg har testet statoren på flg måde.
> Ingen modstand imellem de tre gule ledninger ( Faserne) - Det er vel OK!
> Ingen modstand imellem de tre gule ledninger fra statoren og stel - Det er
> IKKE OK!
> Såvidt jeg kan regne ud, må der være en kortslutning i statoren.
> Jeg prøver at skifte den.
>
Hvad skulle statoren have at sige hvis blot at batteriet er opladet??

Og målerækkefølgen er da ellers s.v.j.h.:
- Svag(!) men frem for alt ens modstand alle de gule ledninger imellem
(á viklingernes modstand)!
- Ingen(!) modstand mellem gul ledning og stel (ellers er der en
kortslutning i viklingerne til stel)!
Så hvis du kan måle modstanden imellem de gule ledninger til blot at
være svag (á med en anden skala) ser det ud som det skal!!

--
Armand.

Ukendt (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-09 20:51

On Thu, 22 Jan 2009 20:22:31 +0100, Armand wrote:

> Tor Valen skrev:
>> Hej igen
>> Jeg har testet statoren på flg måde.
>> Ingen modstand imellem de tre gule ledninger ( Faserne) - Det er vel OK!
>> Ingen modstand imellem de tre gule ledninger fra statoren og stel - Det er
>> IKKE OK!
>> Såvidt jeg kan regne ud, må der være en kortslutning i statoren.
>> Jeg prøver at skifte den.
>>
> Hvad skulle statoren have at sige hvis blot at batteriet er opladet??

Hold, hold begge to ! Dette tændingsanlæg er drevet direkte af to separate
viklinger på generatoren, og batteri samt dettes generator i øvrigt er
ligegyldigt.

Tor har på privat mail berettet at forsyningen til tændingen måler
fornuftigt. Desværre vil han ikke svare på mit spørgsmål til to
ledningsfarver, (som er sløret på diagrammet). Jeg forventer at de to
farver henfører til pick-up'en, og ifald, så er den helt død.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Tor Valen (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Tor Valen


Dato : 22-01-09 21:46

Hej Orla
Jeg har svaret, men det er måske ikke de rigtige ledninger.
Du bad mig måle modstanden mellem W, L og stel.
Hvid ledning til stel 20 Ohm
Blå ledning til stel 100 Ohm
Grøn ledning til stel 0 Ohm
Orange ledning til stel uendelig Ohm.

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:nc2rojrntp09$.sxi76y2nipgo.dlg@40tude.net...
> On Thu, 22 Jan 2009 20:22:31 +0100, Armand wrote:
>
>> Tor Valen skrev:
>>> Hej igen
>>> Jeg har testet statoren på flg måde.
>>> Ingen modstand imellem de tre gule ledninger ( Faserne) - Det er vel
>>> OK!
>>> Ingen modstand imellem de tre gule ledninger fra statoren og stel - Det
>>> er
>>> IKKE OK!
>>> Såvidt jeg kan regne ud, må der være en kortslutning i statoren.
>>> Jeg prøver at skifte den.
>>>
>> Hvad skulle statoren have at sige hvis blot at batteriet er opladet??
>
> Hold, hold begge to ! Dette tændingsanlæg er drevet direkte af to separate
> viklinger på generatoren, og batteri samt dettes generator i øvrigt er
> ligegyldigt.
>
> Tor har på privat mail berettet at forsyningen til tændingen måler
> fornuftigt. Desværre vil han ikke svare på mit spørgsmål til to
> ledningsfarver, (som er sløret på diagrammet). Jeg forventer at de to
> farver henfører til pick-up'en, og ifald, så er den helt død.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 2-11-08



Ukendt (22-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-01-09 22:05

On Thu, 22 Jan 2009 21:45:40 +0100, Tor Valen wrote:

> Hej Orla
> Jeg har svaret, men det er måske ikke de rigtige ledninger.
> Du bad mig måle modstanden mellem W, L og stel.
> Hvid ledning til stel 20 Ohm
> Blå ledning til stel 100 Ohm
> Grøn ledning til stel 0 Ohm
> Orange ledning til stel uendelig Ohm.

Nej, Du har ikke svaret på hvor grøn og orange ledninger går imellem. Jeg
kan simpelthen ikke læse gnideret på diagrammet.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste