/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvilken brugt bil til max 120.000kr?
Fra : Michaelbs


Dato : 31-12-08 12:33

Står over for at skulle udskifte det gamle lig med en nyere brugt til max
120.000kr.
Jeg er meget i tivl om hvilket mærke det er værd at gå efter brugt.
Bilmærker, der falder hurtigt i pris er vel også fejlbehæftede bilmærker?

Ønske: mellemklasse bil, ikke for sløv, gerne god benzinøkonomi. Helst nyere
end 2002. Kørselsbehovet er ikke voldsomt stort og ofte bykørsel, så det
kan vel ikke betale sig med diesel.?

Jeg har kigget på Peugeot 307 og 406, Ford Focus og sådan noget. Er det helt
i skoven? Er der andre der giver mere valuta for pengene?

Har også kigget på lidt ældre og større Mercedes modeller med 3-500.000km på
bagen. Er det for risky, eller holder de bare?

Håber på lidt inputs fra gruppen.
Godt nytår.

mvh Michaelbs


 
 
Leif Langgaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Leif Langgaard


Dato : 31-12-08 14:26

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:495b5876$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Står over for at skulle udskifte det gamle lig med en nyere brugt til max
> 120.000kr.
> Jeg er meget i tivl om hvilket mærke det er værd at gå efter brugt.
> Bilmærker, der falder hurtigt i pris er vel også fejlbehæftede bilmærker?
>
> Ønske: mellemklasse bil, ikke for sløv, gerne god benzinøkonomi. Helst
> nyere end 2002. Kørselsbehovet er ikke voldsomt stort og ofte bykørsel,
> så det kan vel ikke betale sig med diesel.?
>
> Jeg har kigget på Peugeot 307 og 406, Ford Focus og sådan noget. Er det
> helt i skoven? Er der andre der giver mere valuta for pengene?
>

Hej

Jeg ville se efter en Skoda Octavia TDi, det er nok der du får mest for
pengene, og ingen problem at det er en diesel, med 20km/L er den grønne
afgift ganske rimelig, ja nærmest billig for en bil i den størrelse!

--
Langgaard
www.megapixels.dk
Windows låses op hvis du har glemt koden, uden tab af data, send en mail!






Henrik Stidsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-12-08 15:29

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in
news:495b736e$0$90272$14726298@news.sunsite.dk:

> og ingen problem at det er en diesel,

Til bykørsel aka korte ture er diesel et problem fordi den ikke når at
varme motoren op - det slider unødigt meget og giver en rigtig dårlig
brændstoføkonomi. Du kan næppe få den til at køre 20km/l hvis du kun bruger
den til små korte ture til bageren og lign.

Min 306'er faldt fra at køre 16 til at køre 12 km/l i løbet af et par
måneder fordi jeg skiftede fra 200km motorvej om dagen til at køre små
korte ture rundt i byen. Min Yaris klarer at varme benzinmotoren op på 1-2
km alt efter udendørstemperatur, Peugeoten var 6-7 km om at nå
driftstemperatur.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!

Kåre (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 31-12-08 15:40

>> Står over for at skulle udskifte det gamle lig med en nyere brugt til max
>> 120.000kr.
>> Jeg er meget i tivl om hvilket mærke det er værd at gå efter brugt.
>> Bilmærker, der falder hurtigt i pris er vel også fejlbehæftede bilmærker?
>>
>> Ønske: mellemklasse bil, ikke for sløv, gerne god benzinøkonomi. Helst
>> nyere end 2002. Kørselsbehovet er ikke voldsomt stort og ofte bykørsel,
>> så det kan vel ikke betale sig med diesel.?
>>
>> Jeg har kigget på Peugeot 307 og 406, Ford Focus og sådan noget. Er det
>> helt i skoven? Er der andre der giver mere valuta for pengene?
>>
>
> Hej
>
> Jeg ville se efter en Skoda Octavia TDi, det er nok der du får mest for
> pengene, og ingen problem at det er en diesel, med 20km/L er den grønne
> afgift ganske rimelig, ja nærmest billig for en bil i den størrelse!
>

Hmmm, ja jeg ville have sagt næsten det samme (har selv lige købt Octavia
TDi...efter MANGE overvejelser, OGSÅ Mercedes som Michael, men valget faldt
på Octavia af mange årsage...).
men jeg ville nok have sagt benzin, hvis det er mindre kørselsbehov.
Godt nok kører min, som er en 110 Hk version, 18-20 km/l ved mindre ture, og
omkring 24 km/l ved pendler/landevej.
Jeg er dybt imponeret, da den er opgivet til 19,2 km/l (20 km/l i standard
90 Hk version).
Så den er da også økonomisk på små ture, MEN den koster altså noget mere i
indkøb.
Så jeg vil anbefale en benziner.

Mit valg faldt på Octavaen fordi man bare ikke rigtig kan finde nogen der
ikke er tilfredse med den.
Jo, nogle brokker sig over at den larmer lidt for meget, at der er lidt for
lidt plads på bagsæder (det er bedre på modeller fra 2002 og frem), og sådan
nogle ting.
Der er ingen der brokker sig over kvaliteten af bilen, hverken el, mekanik
eller rust.
Så det er det naturlige valg hvis du vil have en stabil kvalitetsbil, men
ikke nødvendigvis højeste luksusklasse.

mvh
Kåre



Mogens (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 31-12-08 16:02


"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:495b8442$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Godt nok kører min, som er en 110 Hk version, 18-20 km/l ved mindre ture,
> og omkring 24 km/l ved pendler/landevej.
> Jeg er dybt imponeret, da den er opgivet til 19,2 km/l (20 km/l i standard
> 90 Hk version).
> Så den er da også økonomisk på små ture, MEN den koster altså noget mere i
> indkøb.

Brændstoføkonomi er der noget af det sidste jég ville fokusere på i dagens
DK. Desl kosetr brændstoffet ikke en skid og dels har den kommende ejer et
mindre kørselsforbrug.

Nej, smid det crap (begreb) over bord og skaf dig en bil med nogle hypper og
udstyr - det virker sgu !



KASO (01-01-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-01-09 08:45

> Hej
>
> Jeg ville se efter en Skoda Octavia TDi, det er nok der du får mest for
> pengene, og ingen problem at det er en diesel, med 20km/L er den grønne
> afgift ganske rimelig, ja nærmest billig for en bil i den størrelse!

Octavia er en fin bil - men brugtpriserne er efterhånden høje, så det er
ikke nødvendigvis "mest for pengene". Søsterbilerne fra Seat med samme
undervogn og teknik er typisk lidt billigere. Diesel er uegnet til det
nævnte kørselsbehov.


KASO (01-01-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-01-09 08:43


"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:495b5876$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Står over for at skulle udskifte det gamle lig med en nyere brugt til max
> 120.000kr.
> Jeg er meget i tivl om hvilket mærke det er værd at gå efter brugt.
> Bilmærker, der falder hurtigt i pris er vel også fejlbehæftede bilmærker?
>

Ikke nødvendigvis. Eksempelvis er Nissan ikke voldsomt populær i DK, men
kvaliteten er på højde med Toyota - blot skal man sørge for at få et
rustbeskyttet eksemplar.

> Ønske: mellemklasse bil, ikke for sløv, gerne god benzinøkonomi. Helst
> nyere end 2002. Kørselsbehovet er ikke voldsomt stort og ofte bykørsel,
> så det kan vel ikke betale sig med diesel.?

Nej - diesel er ikke velegnet til småture - uanset, hvad andre forsøger at
bilde dig ind. De bliver ikke driftsvarme - og det vil over tid slide
voldsomt og give problemer med sod m.m.



Michaelbs (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Michaelbs


Dato : 01-01-09 13:45


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
news:495c7413$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>
> Nej - diesel er ikke velegnet til småture - uanset, hvad andre forsøger at
> bilde dig ind. De bliver ikke driftsvarme - og det vil over tid slide
> voldsomt og give problemer med sod m.m.
>
>

Sådan troede jeg det var med "gammeldags" dieselbiler men ikke med de
topmoderne, der forener motorkraft med fantastisk brændstoføkonomi. Men det
er måske forkert?
Gælder det også for nye dieselbiler, at de ikke er egnede til
bykørsel/småture?

mvh Michaelbs


Kai Harrekilde-Peter~ (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 01-01-09 13:49

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> writes:

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:495c7413$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Nej - diesel er ikke velegnet til småture - uanset, hvad andre
>> forsøger at bilde dig ind. De bliver ikke driftsvarme - og det vil
>> over tid slide voldsomt og give problemer med sod m.m.
>
> Sådan troede jeg det var med "gammeldags" dieselbiler men ikke med de
> topmoderne, der forener motorkraft med fantastisk
> brændstoføkonomi. Men det er måske forkert?
> Gælder det også for nye dieselbiler, at de ikke er egnede til
> bykørsel/småture?

Korrekt. Dieselmotorer bruger længere tid om at blive gennemvarme end
benzinmotorer.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp(at)harrekilde(dot)dk>

Klaus D. Mikkelsen (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-01-09 15:25

Michaelbs skriver:
>
> Gælder det også for nye dieselbiler, at de ikke er egnede til
> bykørsel/småture?

Ja.

Min Golf er ca 15 km om at opnå abejdstemperatur.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kåre (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 01-01-09 17:49


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:495CD22F.CA1CBC1E@du.kan.finde.den...
> Michaelbs skriver:
>>
>> Gælder det også for nye dieselbiler, at de ikke er egnede til
>> bykørsel/småture?
>
> Ja.
>
> Min Golf er ca 15 km om at opnå abejdstemperatur.
>

Jeg vil sige ca. 10 km i min Octavia.
I hvert fald i dag hvor der var -3 grader udenfor.

mvh
Kåre



Klaus D. Mikkelsen (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-01-09 17:56

"Kåre" skriver:
>
> Jeg vil sige ca. 10 km i min Octavia.
> I hvert fald i dag hvor der var -3 grader udenfor.

Har den tilskud af et fyr?

Det har Golfen ikke.

Starter jeg fra garagen (ca 10-15 garader) og kører ud i ca 0 grader,
skal jeg nogenlunde til Laurbjerg før nålen rammer 90 grader.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kåre (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 01-01-09 18:56


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:495CF5B4.7EA786BA@du.kan.finde.den...
> "Kåre" skriver:
>>
>> Jeg vil sige ca. 10 km i min Octavia.
>> I hvert fald i dag hvor der var -3 grader udenfor.
>
> Har den tilskud af et fyr?
>
> Det har Golfen ikke.
>
> Starter jeg fra garagen (ca 10-15 garader) og kører ud i ca 0 grader,
> skal jeg nogenlunde til Laurbjerg før nålen rammer 90 grader.
>

Nej, intet oliefyr.
Der sidder en elvarmer. Ved ikke rigtig om det er standard på dieselbiler?

Jeg kan køre fra O. Fussing og ind til midten af Randers, under 10 km.
Og så er den oppe på 90 grader kort tid efter at jeg har vendt næsen hjemad
igen.

Men jeg synes godt nok at når du starter med lunken bil, så er det lang tid
???
Men ved ikke om udetemperaturen har noget at sige?

Kåre



Klaus D. Mikkelsen (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-01-09 20:03

"Kåre" skriver:
>
>
> Men jeg synes godt nok at når du starter med lunken bil, så er det lang tid
> ???

Vmax = 80 km/t.
~18-19 km/l efter 15 km.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kåre (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 01-01-09 20:22


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:495D134F.CDA7C1C1@du.kan.finde.den...
> "Kåre" skriver:
>>
>>
>> Men jeg synes godt nok at når du starter med lunken bil, så er det lang
>> tid
>> ???
>
> Vmax = 80 km/t.
> ~18-19 km/l efter 15 km.
>

Golf.....

Octavia:
Vmax = 90 km/t
+20km/l efter 5-10 km.
Gennemsnit på turen med kold motor, 20 km i alt, noget af turen inde i
Randers midtby. Lidt blandet kørsel. Gennemsnit for turen er 20 km/l.

Jeg fik faktisk tilbudt en Golf i stedet for Octaviaen.
2 år ældre, 100.000 km mere på klokken, LANGSOM i optræk i forhold til min,
en hel del kortere på literen, trods færre heste og dårligere optræk, og kun
lidt tungere. Dertil var den også 10 cm kortere.
Jeg ved ikke hvorfor VW ikke kan trække lige så gode data ud af Golfen ???

mvh
Kåre



Klaus D. Mikkelsen (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-01-09 23:12

"Kåre" skriver:
>
> Octavia:
> Vmax = 90 km/t
> +20km/l efter 5-10 km.

Har du fået rettet den de 8% ned?

> Jeg fik faktisk tilbudt en Golf i stedet for Octaviaen.
> 2 år ældre, 100.000 km mere på klokken, LANGSOM i optræk i forhold til min,

Hvilken årgang Golf og Octavia og hvilken motor?

> Jeg ved ikke hvorfor VW ikke kan trække lige så gode data ud af Golfen ???

Det kan de også sagtens.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kåre (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Kåre


Dato : 02-01-09 00:23

>> Octavia:
>> Vmax = 90 km/t
>> +20km/l efter 5-10 km.
>
> Har du fået rettet den de 8% ned?
Så godt og vel. Ved landevejskørsel siger den stadig 24,5 km/l, incl.
diverse småbyer og rundkørsler der skal passeres.
Og det gør den efter ca. 10 km. Så er viseren den faldet til "ro".


>
>> Jeg fik faktisk tilbudt en Golf i stedet for Octaviaen.
>> 2 år ældre, 100.000 km mere på klokken, LANGSOM i optræk i forhold til
>> min,
>
> Hvilken årgang Golf og Octavia og hvilken motor?

Golf: 2001, TDi 105 Hk (0-100 på godt 15 sekunder, 16 km/l).
Octavia: 2003 (2004 model), TDi 110 Hk (0-100 på 11 sekunder, 20 km/l).


>
>> Jeg ved ikke hvorfor VW ikke kan trække lige så gode data ud af Golfen
>> ???
>
> Det kan de også sagtens.
>

Ikke den jeg så på...

mvh
Kåre



Klaus D. Mikkelsen (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 02-01-09 08:58

"Kåre" skriver:
>
> Golf: 2001, TDi 105 Hk (0-100 på godt 15 sekunder, 16 km/l).

Golf IV

Ikke golf V som den jeg har....

> Octavia: 2003 (2004 model), TDi 110 Hk (0-100 på 11 sekunder, 20 km/l).

Den gamle motor der forurener mere (partikler) - den kan altid gå
længere på literen.

> Ikke den jeg så på...

Nu findes der også mere end den ene model.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Lars Frandsen (05-01-2009)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 05-01-09 22:07


"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:495cf40b$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:495CD22F.CA1CBC1E@du.kan.finde.den...
>> Michaelbs skriver:
>>>
>>> Gælder det også for nye dieselbiler, at de ikke er egnede til
>>> bykørsel/småture?
>>
>> Ja.
>>
>> Min Golf er ca 15 km om at opnå abejdstemperatur.
>>
>
> Jeg vil sige ca. 10 km i min Octavia.
> I hvert fald i dag hvor der var -3 grader udenfor.
>


Ja, det passer meget godt. Min 90hk Octavia TDI var varm efter 8 km i 3-4
graders frost.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://nordholm-frandsen.dk


Ivan Madsen (05-01-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 05-01-09 22:12

On Mon, 5 Jan 2009 22:07:18 +0100, "Lars Frandsen"
<nyheder@nordholm-frandsen.dk> wrote:

>
>"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen
>news:495cf40b$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
>> meddelelse news:495CD22F.CA1CBC1E@du.kan.finde.den...
>>> Michaelbs skriver:
>>>>
>>>> Gælder det også for nye dieselbiler, at de ikke er egnede til
>>>> bykørsel/småture?
>>>
>>> Ja.
>>>
>>> Min Golf er ca 15 km om at opnå abejdstemperatur.
>>>
>>
>> Jeg vil sige ca. 10 km i min Octavia.
>> I hvert fald i dag hvor der var -3 grader udenfor.
>>
>
>
>Ja, det passer meget godt. Min 90hk Octavia TDI var varm efter 8 km i 3-4
>graders frost.

Hmmm....her til morgen tog det Puntoen små 40 km at få varmen - før
var hastigheden ikke over 90 )

Thomas Rasmussen (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 01-01-09 22:58

Michaelbs wrote:
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen
> news:495c7413$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>>
>> Nej - diesel er ikke velegnet til småture - uanset, hvad andre
>> forsøger at bilde dig ind. De bliver ikke driftsvarme - og det vil
>> over tid slide voldsomt og give problemer med sod m.m.
>>
>>
>
> Sådan troede jeg det var med "gammeldags" dieselbiler men ikke med de
> topmoderne, der forener motorkraft med fantastisk brændstoføkonomi. Men
> det er måske forkert?
> Gælder det også for nye dieselbiler, at de ikke er egnede til
> bykørsel/småture?

Jeg havde "fornøjelsen" af at have skiftet min Primera (2.0 benziner) ud
med en Citroen C4 1.6hdi i en uges tid, og hvor primera'en når
driftstemperatur på en lille køretur til arbejdet (ca 8km i miks kørsel
dog max 80kmt) der nåede den stakkels C4'er overhovedet ikke at
registrere temperaturen på motoren, tror endda nok at der er
tilskudsvarme i sådan en ting da der sådan set kom varme i kabinen
relativt hurtigt.

Den skulle op over 15km før den nåede at få temperaturen op på noget der
nok var normalt (ca. halvejs på skalaen).

Thomas

Mogens (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 01-01-09 23:05


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.invaliddk> skrev i en meddelelse
news:495d3c85$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...

> Den skulle op over 15km før den nåede at få temperaturen op på noget der
> nok var normalt (ca. halvejs på skalaen).

Min Leon TDI bliver ligeså hurtig varm, som en almindelig benzinmotor er
det. Der er ingen forskel at spore - hverken på instrumentet eller på varmen
i kabinen.

I mit tidligere job havde vi 30 stk Ford Transit Connect TDCi - motorerne
blev aldrig varme uanset, om bilen var monteret med det ene eller andet
hjælpesystem. Efter lang tids diskussion med Ford, måtte Ford indrømme, at
det var en lortekonstruktion...



Klaus D. Mikkelsen (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-01-09 23:13

Mogens skriver:
>
> Min Leon TDI bliver ligeså hurtig varm, som en almindelig benzinmotor er
> det. Der er ingen forskel at spore - hverken på instrumentet eller på varmen
> i kabinen.

1. Tilskudsfyr.

2. "Tung" højrefod.


Touran'en med tilskudsoliebrænder er meget hurtigere om at blive varm.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mogens (05-01-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-01-09 22:11


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:495D3FFA.4214245C@du.kan.finde.den...

> 1. Tilskudsfyr.

Dét ved jeg faktisk ikke !

> 2. "Tung" højrefod.

He he jeg plejer nu at slappe lidt af, indtil temperaturen er steget til et
fornuftigt niveau. Desværre er der ikke noget instrument vedr. olietemp
eller -tryk. Men indrømmet - det store moment "drager" een konstant :)
(pisse irriterende med "hjulspin" i de 3 første gear (antispin))

> Touran'en med tilskudsoliebrænder er meget hurtigere om at blive varm.

OK...



MartinK (02-01-2009)
Kommentar
Fra : MartinK


Dato : 02-01-09 01:21



"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:495b5876$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Står over for at skulle udskifte det gamle lig med en nyere brugt til max
> 120.000kr.
> Jeg er meget i tivl om hvilket mærke det er værd at gå efter brugt.
> Bilmærker, der falder hurtigt i pris er vel også fejlbehæftede bilmærker?
>
> Ønske: mellemklasse bil, ikke for sløv, gerne god benzinøkonomi. Helst
> nyere end 2002. Kørselsbehovet er ikke voldsomt stort og ofte bykørsel,
> så det kan vel ikke betale sig med diesel.?
>
> Jeg har kigget på Peugeot 307 og 406, Ford Focus og sådan noget. Er det
> helt i skoven? Er der andre der giver mere valuta for pengene?
>
> Har også kigget på lidt ældre og større Mercedes modeller med 3-500.000km
> på bagen. Er det for risky, eller holder de bare?
>
> Håber på lidt inputs fra gruppen.
> Godt nytår.
>
> mvh Michaelbs
>

Velholdt Alfa 156 med 1,6 motor?

Martin.



Mogens (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 02-01-09 07:21


"MartinK" <fake@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:495d5de0$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Velholdt Alfa 156 med 1,6 motor?

Det kan ikke anbefales at købe en 156 med den mindste motor. Dels klæder den
ikke navnet og dels er prisforskellen ift. den "rigtige" motor på 2 liter
minimal



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408945
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste