/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Medbringe MC på anhægertræk ?
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-08 16:36

Hej
Jeg har set denne
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57681007 men spekulerer
på om der findes noget der kan klare f.eks 130kg ?

Jeg har også set diverse amerikanske, men de ser ud til at de alle skal
sætte ind i en eller anden kobling, efter at det egentlige træk er fjernet,
men mit træk er fast.

Nogen idéer ?

--
Poul
At turde er at miste fodfæstet for en stund -
At ikke turde er at miste selve livet.
Søren Kirkegård



 
 
Armand (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-08 16:55

Poul B-H skrev:
> Hej
> Jeg har set denne
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57681007 men spekulerer
> på om der findes noget der kan klare f.eks 130kg ?
>
> Jeg har også set diverse amerikanske, men de ser ud til at de alle skal
> sætte ind i en eller anden kobling, efter at det egentlige træk er fjernet,
> men mit træk er fast.
>
> Nogen idéer ?
>
Et synsfrit træk er beregnet til et kugletryk på ca 70kg, så jeg vil tro
at 130 kg dels vil overbelaste krog/montering, ligesom at 130kg placeret
dér sikkert vil lette fordækkenes tryk mod asfalten bemærkelsesværdigt!
Praktisk men et NO-GO

--
Armand.

Ukendt (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-08 19:54


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:49564fd1$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Et synsfrit træk er beregnet til et kugletryk på ca 70kg, så jeg vil tro
> at 130 kg dels vil overbelaste krog/montering, ligesom at 130kg placeret
> dér sikkert vil lette fordækkenes tryk mod asfalten bemærkelsesværdigt!
> Praktisk men et NO-GO
>
> --
> Armand.

Kan man slå det op nogen steder ? Hvis det er beregnet til 70kg, kan max. jo
ligge højere.

Det kunne jo også være forskelligt fra fabrikat til fabrikat. Thule laver
f.eks. en baggagebærer til trækket som de opgiver til max. 80kg.

Tak for ordet kugletryk, det havde jeg ikke søgt på. Fandt derved også ordet
stützlast.

Det ser ud som om det burde stå på trækket, så jeg må ud at kigge.

Poul



Ukendt (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-08 20:03


"Poul B-H" <pbh a pc.dk> wrote in message
news:495679a8$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>

>
> Det ser ud som om det burde stå på trækket, så jeg må ud at kigge.
>


Hmmm, en kvart, ulæselig mærkat, hjalp ikke videre.

Poul



Dennis Hellan Peders~ (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 27-12-08 20:41


"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i en meddelelse
news:495679a8$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kan man slå det op nogen steder ?

Ja, det kan du godt, det står såmænd i din bils instrukstionsbog, der
står hvad det maksimale kugletryk må være, det er YDERST sjældent over
75 kg, det mest normale er mellem 50 og 70 kg



--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS








Ukendt (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-12-08 20:10


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:49564fd1$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>..................................130kg placeret dér sikkert vil lette
>fordækkenes tryk mod asfalten bemærkelsesværdigt!
>Praktisk men et NO-GO


Det skal selvfølgelig checkes men jeg mener den må laste 1500kg og
baghjulene sidder ret langt tilbage, så køreteknisk kunne det måske lade sig
gøre.
Desuden hjælper det nok også, hvis selve varerummet er fyldt med benzin,
værktøj, campingudstyr etc. godt langt fremme.

Desværre har jeg endnu ikke fundet nogen almindelige træk, der opgives til
mere end 100kg kugletryk men mon ikke der findes enduroer der vejer
deromkring

Poul



Armand (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-08 20:43

Poul B-H skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:49564fd1$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> ..................................130kg placeret dér sikkert vil lette
>> fordækkenes tryk mod asfalten bemærkelsesværdigt!
>> Praktisk men et NO-GO
>
> Det skal selvfølgelig checkes men jeg mener den må laste 1500kg og
> baghjulene sidder ret langt tilbage, så køreteknisk kunne det måske lade sig
> gøre.
>
1500kg last er også i en atypisk tung ende for en dansk bil :-/

> Desværre har jeg endnu ikke fundet nogen almindelige træk, der opgives til
> mere end 100kg kugletryk men mon ikke der findes enduroer der vejer
> deromkring
>
Snakken hér går på den i forvejen eksisterende trækkrog, men der er vel
intet til hinder for at man selv får landsbysmeden til at flikke et
ophæng sammen i en kvalitet der kan klare fornøden MC-vægt :-/
Det eneste problem derved er at man får brug for en lygtebom som også
til cykel-ophæng, og derved i praksis også en trækkrog med dertilhørende
stik!

--
Armand.

Dennis Hellan Peders~ (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 27-12-08 20:48


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:49568537$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Snakken hér går på den i forvejen eksisterende trækkrog, men der er
> vel intet til hinder for at man selv får landsbysmeden til at flikke
> et ophæng sammen i en kvalitet der kan klare fornøden MC-vægt :-/
> Det eneste problem derved er at man får brug for en lygtebom som
> også til cykel-ophæng, og derved i praksis også en trækkrog med
> dertilhørende stik!

Jeg tror såmænd ikke at det er, den eksisterende trækkrog / mont.
system / vanger der er problemet, det er nok snarer bilfabrikanten der
har sat den vægt grænse, af hensyn til bilens køreegenskaber, eller
mangel på samme med 120-150 kg så langt bagude !


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS




Armand (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 27-12-08 21:56

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:49568537$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Snakken hér går på den i forvejen eksisterende trækkrog, men der er
>> vel intet til hinder for at man selv får landsbysmeden til at flikke
>> et ophæng sammen i en kvalitet der kan klare fornøden MC-vægt :-/
>> Det eneste problem derved er at man får brug for en lygtebom som
>> også til cykel-ophæng, og derved i praksis også en trækkrog med
>> dertilhørende stik!
>
> Jeg tror såmænd ikke at det er, den eksisterende trækkrog / mont.
> system / vanger der er problemet, det er nok snarer bilfabrikanten der
> har sat den vægt grænse, af hensyn til bilens køreegenskaber, eller
> mangel på samme med 120-150 kg så langt bagude !
>
For den gængse familiebil,ja. Men for Poul's 1500kg lasteevne -karet (á
firehjulstrækker??) behøver det ikke at være helt umuligt :-/

--
Armand.

"J.C.Kløve" (27-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 27-12-08 22:08

Armand skrev:
> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49568537$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Snakken hér går på den i forvejen eksisterende trækkrog, men der er
>>> vel intet til hinder for at man selv får landsbysmeden til at flikke
>>> et ophæng sammen i en kvalitet der kan klare fornøden MC-vægt :-/
>>> Det eneste problem derved er at man får brug for en lygtebom som også
>>> til cykel-ophæng, og derved i praksis også en trækkrog med
>>> dertilhørende stik!
>>
>> Jeg tror såmænd ikke at det er, den eksisterende trækkrog / mont.
>> system / vanger der er problemet, det er nok snarer bilfabrikanten der
>> har sat den vægt grænse, af hensyn til bilens køreegenskaber, eller
>> mangel på samme med 120-150 kg så langt bagude !
>>
> For den gængse familiebil,ja. Men for Poul's 1500kg lasteevne -karet (á
> firehjulstrækker??) behøver det ikke at være helt umuligt :-/
>
1500 klarer min stationcar nu oxo, 1750 mener jeg endda det er, men det
er jo ikke "på krogen"

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Armand (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-12-08 03:45

J.C.Kløve skrev:
> Armand skrev:
>> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:49568537$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>> Snakken hér går på den i forvejen eksisterende trækkrog, men der er
>>>> vel intet til hinder for at man selv får landsbysmeden til at flikke
>>>> et ophæng sammen i en kvalitet der kan klare fornøden MC-vægt :-/
>>>> Det eneste problem derved er at man får brug for en lygtebom som
>>>> også til cykel-ophæng, og derved i praksis også en trækkrog med
>>>> dertilhørende stik!
>>>
>>> Jeg tror såmænd ikke at det er, den eksisterende trækkrog / mont.
>>> system / vanger der er problemet, det er nok snarer bilfabrikanten
>>> der har sat den vægt grænse, af hensyn til bilens køreegenskaber,
>>> eller mangel på samme med 120-150 kg så langt bagude !
>>>
>> For den gængse familiebil,ja. Men for Poul's 1500kg lasteevne -karet
>> (á firehjulstrækker??) behøver det ikke at være helt umuligt :-/
>>
> 1500 klarer min stationcar nu oxo, 1750 mener jeg endda det er, men det
> er jo ikke "på krogen"
>
Anhængervægt?
Jeg forstod Poul's 1500kg som last(!)vægt!

POUL??

--
Armand.

"J.C.Kløve" (28-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-12-08 10:01

Armand skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>> Armand skrev:
>>> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:49568537$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>
>>>>> Snakken hér går på den i forvejen eksisterende trækkrog, men der er
>>>>> vel intet til hinder for at man selv får landsbysmeden til at
>>>>> flikke et ophæng sammen i en kvalitet der kan klare fornøden
>>>>> MC-vægt :-/
>>>>> Det eneste problem derved er at man får brug for en lygtebom som
>>>>> også til cykel-ophæng, og derved i praksis også en trækkrog med
>>>>> dertilhørende stik!
>>>>
>>>> Jeg tror såmænd ikke at det er, den eksisterende trækkrog / mont.
>>>> system / vanger der er problemet, det er nok snarer bilfabrikanten
>>>> der har sat den vægt grænse, af hensyn til bilens køreegenskaber,
>>>> eller mangel på samme med 120-150 kg så langt bagude !
>>>>
>>> For den gængse familiebil,ja. Men for Poul's 1500kg lasteevne -karet
>>> (á firehjulstrækker??) behøver det ikke at være helt umuligt :-/
>>>
>> 1500 klarer min stationcar nu oxo, 1750 mener jeg endda det er, men
>> det er jo ikke "på krogen"
>>
> Anhængervægt?
> Jeg forstod Poul's 1500kg som last(!)vægt!
>
> POUL??
>
lastevne? Sådan havde jeg ikke forstået det, men det er jo en mindre
lastvogn han kører i så

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Leonard (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-12-08 10:49

Armand wrote:

> Anhængervægt?
> Jeg forstod Poul's 1500kg som last(!)vægt!

Dream on. Der er sgutte nogle biler på danske plader, der kan bære 1500
kg på krogen.
Trækkrogen er en trækkrog og beregnet til at trække et påhængskøretøj
med et kugletryk på ca. 75 kg. Trækvægten kan være op til 3500 kg på en
alm. bil. men det er stadig kun ca. 75 kg der trykker på trækkrogen.

Hvis bare vi havde tyske tilstande, hvor et alm. kørekort gælder op til
7 tons, så kunne vi køre i store pickups, der kan hode til at bære
noget mere derude bagved, men på en almindelig lille dansk bil vil
bilinspektøren få et slagtilfælde, hvis der blev præsenteret et projekt
med 200 kg hængt bagpå.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Armand (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-08 23:27

Leonard skrev:
> Armand wrote:
>
>> Anhængervægt?
>> Jeg forstod Poul's 1500kg som last(!)vægt!
>
> Dream on. Der er sgutte nogle biler på danske plader, der kan bære 1500
> kg på krogen.
> Trækkrogen er en trækkrog og beregnet til at trække et påhængskøretøj
> med et kugletryk på ca. 75 kg. Trækvægten kan være op til 3500 kg på en
> alm. bil. men det er stadig kun ca. 75 kg der trykker på trækkrogen.
>
> Hvis bare vi havde tyske tilstande, hvor et alm. kørekort gælder op til
> 7 tons, så kunne vi køre i store pickups, der kan hode til at bære
> noget mere derude bagved, men på en almindelig lille dansk bil vil
> bilinspektøren få et slagtilfælde, hvis der blev præsenteret et projekt
> med 200 kg hængt bagpå.
>
Hvis Pouls 4-hjulstrækker eller pick-up må læsse 1500 kg, kan den vel
også tage 200kg alene på "bag-kofangeren" uden at forhjulene bliver
aflastede i kriminerende grad :-/

--
Armand.

Ukendt (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-12-08 13:22


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:4956e839$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> J.C.Kløve skrev:
>> Armand skrev:..........
> Anhængervægt?
> Jeg forstod Poul's 1500kg som last(!)vægt!

Jeps

Poul.



Jan A Jensen (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Jan A Jensen


Dato : 28-12-08 10:50

>> Jeg tror såmænd ikke at det er, den eksisterende trækkrog / mont. system
>> / vanger der er problemet, det er nok snarer bilfabrikanten der har sat
>> den vægt grænse, af hensyn til bilens køreegenskaber, eller mangel på
>> samme med 120-150 kg så langt bagude !
>>
> For den gængse familiebil,ja. Men for Poul's 1500kg lasteevne -karet (á
> firehjulstrækker??) behøver det ikke at være helt umuligt :-/
>
> --
> Armand.

En Porche Cyenne turbo.
Den må ha' et kugle tryk på 180 kg. og trække 3500 kg. på krogen
Sådan en må han jo bare købe først. Og så lave et beslag bagefter

Vh. Jan A Jensen


Dennis Hellan Peders~ (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 27-12-08 20:55


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:49568537$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Snakken hér går på den i forvejen eksisterende trækkrog, men der er
> vel intet til hinder for at man selv får landsbysmeden til at flikke
> et ophæng sammen i en kvalitet der kan klare fornøden MC-vægt :-/
> Det eneste problem derved er at man får brug for en lygtebom som
> også til cykel-ophæng, og derved i praksis også en trækkrog med
> dertilhørende stik!

Skulle man alligevel forbi landsby smeden, så var det måske en ide at
få konstrueret en anordning / holder til trækkrogen, hvor man kunne
nøjes med at smide cyklens forhjul op i, og så ellers lade cyklen køre
"bagefter" på eget baghjul ....... hemmm det var måske ikke en dårlig
ide !, tror lige at jeg ved lejlighed vil smide bimmer'nes forhjul på
badevægten og se om de holder sig omkring 60-70 kg


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS




Jan (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 27-12-08 17:19


"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i en meddelelse
news:49564b76$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har set denne
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57681007 men
> spekulerer på om der findes noget der kan klare f.eks 130kg ?
>
> Jeg har også set diverse amerikanske, men de ser ud til at de alle skal
> sætte ind i en eller anden kobling, efter at det egentlige træk er
> fjernet, men mit træk er fast.
>
> Nogen idéer ?
>
> --
> Poul
> At turde er at miste fodfæstet for en stund -
> At ikke turde er at miste selve livet.
> Søren Kirkegård

Vi har en kunde, der på sin store Ford V8.. et eller andet, har monteret et
specielt stativ til sin V-Max , på anhængertrækket.
Når han kommer til service medbringer han den som regel på dette stativ.

Jan



dkkai (27-12-2008)
Kommentar
Fra : dkkai


Dato : 27-12-08 17:29

Hejsa og god jul og godt nytår
Mon ikke det er sådan en her du skal have fat i , jeg så en del af dem i
Daytona til biker week sidste år det kan undre mig hvorfor der ikke er nogen
der kører med dem her hjemme :
http://www.youtube.com/swf/l.swf?swf=http%3A//s.ytimg.com/yt/swf/cps-vfl70586.swf&video_id=NaCkKRkQSf0&rel=1&showsearch=1&eurl=http%3A//undertakermts.com/mod.php%3Fmod%3Dsiteinfo%26id%3D37&iurl=http%3A//i3.ytimg.com/vi/NaCkKRkQSf0/hqdefault.jpg&sk=o6VuaDPwIYPJrxwiBBJiA2poSUPoczp9C&use_get_video_info=1&load_modules=1

"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i en meddelelse
news:49564b76$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har set denne
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57681007 men
> spekulerer på om der findes noget der kan klare f.eks 130kg ?
>
> Jeg har også set diverse amerikanske, men de ser ud til at de alle skal
> sætte ind i en eller anden kobling, efter at det egentlige træk er
> fjernet, men mit træk er fast.
>
> Nogen idéer ?
>
> --
> Poul
> At turde er at miste fodfæstet for en stund -
> At ikke turde er at miste selve livet.
> Søren Kirkegård
>
>



Ivan Nielsen (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Ivan Nielsen


Dato : 27-12-08 19:20

Hej

Den ser umiddelbart genial ud. Men har vi den slags træktøj herhjemme? Måske
til store 4-hjulstrækkere?

Og så skal man være opmærksom på at nogle mc (f.eks. min Fazer600) ikke må
bugseres p.g.a. smøring af gearkassen.


--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

> Mon ikke det er sådan en her du skal have fat i , jeg så en del af dem i
> Daytona til biker week sidste år det kan undre mig hvorfor der ikke er
> nogen
> der kører med dem her hjemme :
> http://www.youtube.com/swf/l.swf?swf=http%3A//s.ytimg.com/yt/swf/cps-vfl70586.swf&video_id=NaCkKRkQSf0&rel=1&showsearch=1&eurl=http%3A//undertakermts.com/mod.php%3Fmod%3Dsiteinfo%26id%3D37&iurl=http%3A//i3.ytimg.com/vi/NaCkKRkQSf0/hqdefault.jpg&sk=o6VuaDPwIYPJrxwiBBJiA2poSUPoczp9C&use_get_video_info=1&load_modules=1



Simon (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Simon


Dato : 27-12-08 23:26

dkkai wrote:
> det kan undre mig hvorfor der ikke er nogen
> der kører med dem her hjemme :
http://www.youtube.com/watch?v=NaCkKRkQSf0

I praksis en oplagt ide (hvis cyklen må bugseres sådan), men hvordan
stemmer det overens med DK lovgivning? - Hvis det kan betragtes som en
anhænger, må man jo ikke køre mere end 70; hvis ikke - hvad er det så??

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Ib Jakobsen (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 28-12-08 01:32

Simon skrev:

> I praksis en oplagt ide (hvis cyklen må bugseres sådan), men hvordan
> stemmer det overens med DK lovgivning? - Hvis det kan betragtes som en
> anhænger, må man jo ikke køre mere end 70; hvis ikke - hvad er det så??

Det minder om det der hed en transpolette. Der kørte man forhjulene på
bilen op i et par gafler. Nærmest som grillen på en bjærgningsvogn. Dog
mener jeg ikke man måtte køre mere end 30 km/t. Transpoletten eksistsrer
vist stadig i "systemet".



--
MVH

Ib Jakobsen

"J.C.Kløve" (27-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 27-12-08 17:38

Poul B-H skrev:
> Hej
> Jeg har set denne
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57681007 men spekulerer
> på om der findes noget der kan klare f.eks 130kg ?
>
> Jeg har også set diverse amerikanske, men de ser ud til at de alle skal
> sætte ind i en eller anden kobling, efter at det egentlige træk er fjernet,
> men mit træk er fast.
>
> Nogen idéer ?
>
Fra UK har jeg set flere af disse:

http://shortlink.dk/5552c5e4

Det burde være muligt selv at lave en sådan, eller inportere fra UK
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Futte&Co (27-12-2008)
Kommentar
Fra : Futte&Co


Dato : 27-12-08 23:40

J.C.Kløve skrev:

>>
> Fra UK har jeg set flere af disse:
>
> http://shortlink.dk/5552c5e4
>
> Det burde være muligt selv at lave en sådan, eller inportere fra UK

I england har de dem i alle størrelser, de mindste kan pakkes sammen og
fragtes i bilen.
De findes også i tyskland, til 1, 2 eller 3 cykler.
Jeg kan ikke lige finde links, men har set trailerne annonceret i mc
blade fra england og tyskland.

--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70
Triumph Bonneville, 1969
Victoria KR 26 N Aero, 1954

"J.C.Kløve" (27-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 27-12-08 23:50

Futte&Co skrev:
> J.C.Kløve skrev:
>
>>>
>> Fra UK har jeg set flere af disse:
>>
>> http://shortlink.dk/5552c5e4
>>
>> Det burde være muligt selv at lave en sådan, eller inportere fra UK
>
> I england har de dem i alle størrelser, de mindste kan pakkes sammen og
> fragtes i bilen.
> De findes også i tyskland, til 1, 2 eller 3 cykler.
> Jeg kan ikke lige finde links, men har set trailerne annonceret i mc
> blade fra england og tyskland.
>
jup samme her, hvorfor det også må være muligt at få slige ekvipager
indregistreret i DK - der må være en EU regel

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Grunnet (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 28-12-08 01:56


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:4956b110$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Futte&Co skrev:
>> J.C.Kløve skrev:
>>
>>>>
>>> Fra UK har jeg set flere af disse:
>>>
>>> http://shortlink.dk/5552c5e4
>>>
>>> Det burde være muligt selv at lave en sådan, eller inportere fra UK
>>
>> I england har de dem i alle størrelser, de mindste kan pakkes sammen og
>> fragtes i bilen.
>> De findes også i tyskland, til 1, 2 eller 3 cykler.
>> Jeg kan ikke lige finde links, men har set trailerne annonceret i mc
>> blade fra england og tyskland.
>>
> jup samme her, hvorfor det også må være muligt at få slige ekvipager
> indregistreret i DK - der må være en EU regel
>

Der er jo også den hollandske Van Vossen
http://www.vanvossen.nl/uk/en_motortrailer.htm#ETT
og et link til en lille video om hvordan det fungerer
http://www.aesmithandson.com/pages/ett-video.html

Jeg ved ikke om den kan købes i DK

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)




Leonard (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-12-08 10:56

Futte&Co wrote:

> De findes også i tyskland, til 1, 2 eller 3 cykler.
> Jeg kan ikke lige finde links, men har set trailerne annonceret i mc
> blade fra england og tyskland.

http://letmegooglethatforyou.com/?q=motorcykel+trailer


--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Grunnet (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 28-12-08 11:10


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:49574d38$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Futte&Co wrote:
>
>> De findes også i tyskland, til 1, 2 eller 3 cykler.
>> Jeg kan ikke lige finde links, men har set trailerne annonceret i mc
>> blade fra england og tyskland.
>
> http://letmegooglethatforyou.com/?q=motorcykel+trailer
>

> --
> Leonard

Det giver en masse links til sider om trailere til at hængte efter
motorcyklen, medens hele tråden handler om løsninger til at få motorcyklen
hægtet på/efter bilen.!!!!!!!!!!!!!!!!!

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Leonard (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-12-08 11:26

Grunnet wrote:

> Det giver en masse links til sider om trailere til at hængte efter
> motorcyklen, medens hele tråden handler om løsninger til at få
> motorcyklen hægtet på/efter bilen.!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link nr. 2: http://www.mc-trailer.dk/
Link nr. 7: http://www.bugges.dk/erhverv.htm

Du har vist ikke klikket på ret meget der !!!!!!!!!!!!!!!!

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Grunnet (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 28-12-08 12:00


"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:49575451$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Grunnet wrote:
>
>> Det giver en masse links til sider om trailere til at hængte efter
>> motorcyklen, medens hele tråden handler om løsninger til at få
>> motorcyklen hægtet på/efter bilen.!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Link nr. 2: http://www.mc-trailer.dk/
> Link nr. 7: http://www.bugges.dk/erhverv.htm
>
> Du har vist ikke klikket på ret meget der !!!!!!!!!!!!!!!!
>
> --
> Leonard

Nej det har du ret i, jeg klikkede på de "forkerte" og så gav jeg op

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Armand (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-08 23:49

Leonard skrev:
>
> Link nr. 7: http://www.bugges.dk/erhverv.htm
>
Hey!
"Brenderups model 2300 S m/tip" er magen til den der står i min baghave
- Dén er dog "kun" en 950kg's

Hvis man skal flytte sin motorcykel længere end tværs gennem byen er
påløbsbremse en ubetinget komfortabel fordel; men så en man også ude i
noget med vægtafgift oveni merprisen i sig selv!

--
Armand.

"J.C.Kløve" (28-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-12-08 11:23

Leonard skrev:
> Futte&Co wrote:
>
>> De findes også i tyskland, til 1, 2 eller 3 cykler.
>> Jeg kan ikke lige finde links, men har set trailerne annonceret i mc
>> blade fra england og tyskland.
>
> http://letmegooglethatforyou.com/?q=motorcykel+trailer
>
>

Jeg tænkte "det må være muligt at bygge en selv på basis af en ikke alt
for pæn og dermed billig brugt trailer"

men hallo! En smadret pilrådden trailer vil ejeren have 1000,- for!!??

Inden den er bragt i lovlig og pæn stand løber det jo op i prisen for en
ny - og så skal man lige bygge den om . . . idé død ved fødsel :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Leonard (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-12-08 11:28

"J.C.Kløve" wrote:

> men hallo! En smadret pilrådden trailer vil ejeren have 1000,- for!!??

Ja, folk tror nogengange det er guld de sælger

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Dennis Hellan Peders~ (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 28-12-08 14:10


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:49575380$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg tænkte "det må være muligt at bygge en selv på basis af en ikke
> alt for pæn og dermed billig brugt trailer"
>
> men hallo! En smadret pilrådden trailer vil ejeren have 1000,-
> for!!??
>
> Inden den er bragt i lovlig og pæn stand løber det jo op i prisen
> for en ny - og så skal man lige bygge den om . . . idé død ved
> fødsel :-\
>


Narhhh ........ en lille smule tålmodighed er det der kræves, har før
set gamle udrangeret Camp-let og combi-camp's til afhentning for 8-10
rammer pils
men ærger mig nu over at jeg ikke mente at de kunne bruges til noget
!, har dog klaret mig alligevel
http://www.dfmc.dk/gallery.asp?gid=1311


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS




Dennis Hellan Peders~ (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 28-12-08 14:23


"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:ccd88$49577aa9$55183fa0$11614@news.arrownet.dk...

> Narhhh ........ en lille smule tålmodighed er det der kræves, har
> før set gamle udrangeret Camp-let og combi-camp's til afhentning for
> 8-10 rammer pils


http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57876275


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS



Dennis Hellan Peders~ (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 28-12-08 14:33

En mere.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57900994


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
91' BMW R 65 GS
99' BMW R 1150 GS



"J.C.Kløve" (28-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 28-12-08 14:50

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
> news:ccd88$49577aa9$55183fa0$11614@news.arrownet.dk...
>
>> Narhhh ........ en lille smule tålmodighed er det der kræves, har
>> før set gamle udrangeret Camp-let og combi-camp's til afhentning for
>> 8-10 rammer pils
>
>
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57876275
>
>
Den var ellers fin, den fandt jeg ikke da jeg søgte :-\
Men særdeles egnet til formålet


--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Grunnet (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 28-12-08 15:40


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:49578419$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:ccd88$49577aa9$55183fa0$11614@news.arrownet.dk...
>>
>>> Narhhh ........ en lille smule tålmodighed er det der kræves, har før
>>> set gamle udrangeret Camp-let og combi-camp's til afhentning for 8-10
>>> rammer pils
>>
>>
>> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57876275
>>
>>
> Den var ellers fin, den fandt jeg ikke da jeg søgte :-\
> Men særdeles egnet til formålet
>
>

Her er en MC-trailer til salg på QXL
Billederne kunne måske være inspiration til et gør-det-selv projekt
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=553776700&Catg=10227&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Futte&Co (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Futte&Co


Dato : 28-12-08 20:10

J.C.Kløve skrev:

>> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57876275
>>
>>
> Den var ellers fin, den fandt jeg ikke da jeg søgte :-\
> Men særdeles egnet til formålet
>
>

Og her er lidt til inspiration:
http://www.bikelug.myzen.co.uk/erol.html


--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70
Triumph Bonneville, 1969
Victoria KR 26 N Aero, 1954

Futte&Co (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Futte&Co


Dato : 28-12-08 20:22

Futte&Co skrev:

>
> Og her er lidt til inspiration:
> http://www.bikelug.myzen.co.uk/erol.html
>
>

Og en lille go' video
http://www.motolug.nl/


--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70
Triumph Bonneville, 1969
Victoria KR 26 N Aero, 1954

Ukendt (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-12-08 01:14

Helt tosset er ideen alligevel ikke.

En fyr i Tyskland har et 120kg træk på sin VW T5 "Auf die Kupplung bekommst
du ca. 100 kg (meine Nachgerüstete verträgt 120)."

Og så er der jo også denne. Dyr men smart. Check også prøvekørslen, 160kmh i
en VW T4 med en Transalp bagpå! Og ingen TÜV.

http://www.schnaeppchen-onlineshop.de/autos-u_autozubehor/Cate/cate.html

http://www.kradblatt.de/Archiv/Produktvorstellungen/Technik/Cate/Cate.html

Poul




Ib Jakobsen (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 29-12-08 03:15

Poul B-H skrev:
> Helt tosset er ideen alligevel ikke.

Det ved jeg nu ikke. Hvor bred er sådan en Transporter?. Min BMW er
2,25m lang. Den kommer til at rage ud over bilen i begge sider. Så der
skal en markering på, hvid klud eller lige frem markeringslys. For ikke
at snakke om reflekset skal afdækkes. Rødt til siden er vist ikkeså smart.

Næste punkt bliver nok om man kan holde de respektive akseltryk på træk
og styrende hjul?.



--
MVH

Ib Jakobsen

Armand (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-08 23:24

Poul B-H skrev:
> Helt tosset er ideen alligevel ikke.
>
> En fyr i Tyskland har et 120kg træk på sin VW T5 "Auf die Kupplung bekommst
> du ca. 100 kg (meine Nachgerüstete verträgt 120)."
>
> Og så er der jo også denne. Dyr men smart. Check også prøvekørslen, 160kmh i
> en VW T4 med en Transalp bagpå! Og ingen TÜV.
>
> http://www.schnaeppchen-onlineshop.de/autos-u_autozubehor/Cate/cate.html
>
> http://www.kradblatt.de/Archiv/Produktvorstellungen/Technik/Cate/Cate.html
>
Man kunne let optimere udhænget bag bilen ved at gøre det nødvendigt at
klappe "nærmeste styrende ind" samt evt. samme for fodhvileren:
Hvis udhænget er 1,2 meter bag bagakslen vil sølle 12 cm medføre 10%
lastvægt-reduktion på baghjulet!

--
Armand.

Ole Hansen (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 29-12-08 18:42

Futte&Co wrote:

> Og her er lidt til inspiration:
> http://www.bikelug.myzen.co.uk/erol.html

Må sådan en bruges i DK? Det er ret snedigt, hvis man nu skulle hente en
cykel i Tyskerlandet..

--
Ole Hansen

Leonard (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 29-12-08 21:34

Ole Hansen wrote:

> > Og her er lidt til inspiration:
> > http://www.bikelug.myzen.co.uk/erol.html
>
> Må sådan en bruges i DK? Det er ret snedigt, hvis man nu skulle hente
> en cykel i Tyskerlandet..

Umiddelbart mangler der en nr-plade-holder og -lys for at den blive til
en dansk indregistreret trailer. Så skal den bare godkendes og hvis
ikke der findes en typegodkendelse, så kan det vistnok blive en dyr og
besværlig affære.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Futte&Co (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Futte&Co


Dato : 30-12-08 11:25

Ole Hansen skrev:
> Futte&Co wrote:
>
>> Og her er lidt til inspiration:
>> http://www.bikelug.myzen.co.uk/erol.html
>
> Må sådan en bruges i DK? Det er ret snedigt, hvis man nu skulle hente en
> cykel i Tyskerlandet..
>


Mon ikke, den er jo godkendt i nl og uk.
Men læs tråden : Triumph priser (nye cykler)
Der bliver det diskuteret af nogle af gruppens fremmeste eksperter på
området

--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70
Triumph Bonneville, 1969
Victoria KR 26 N Aero, 1954, til salg!

Kai Harrekilde-Peter~ (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 30-12-08 12:57

Futte&Co <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> writes:

> Ole Hansen skrev:
>> Futte&Co wrote:
>>
>>> Og her er lidt til inspiration:
>>> http://www.bikelug.myzen.co.uk/erol.html
>>
>> Må sådan en bruges i DK? Det er ret snedigt, hvis man nu skulle
>> hente en cykel i Tyskerlandet..
>
> Mon ikke, den er jo godkendt i nl og uk.

De *er* tilladt i DK - jeg lånte for nogle år siden en 2-MC version af
en kammerat, og det var en dansk indregistreret trailer.


Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://dfmc.dk/?id=29

Armand (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-12-08 23:52

Dennis Hellan Pedersen skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
> news:49575380$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg tænkte "det må være muligt at bygge en selv på basis af en ikke
>> alt for pæn og dermed billig brugt trailer"
>>
>> men hallo! En smadret pilrådden trailer vil ejeren have 1000,-
>> for!!??
>>
>> Inden den er bragt i lovlig og pæn stand løber det jo op i prisen
>> for en ny - og så skal man lige bygge den om . . . idé død ved
>> fødsel :-\
>>
> Narhhh ........ en lille smule tålmodighed er det der kræves, har før
> set gamle udrangeret Camp-let og combi-camp's til afhentning for 8-10
> rammer pils
>
Man kan ikke ombygge en f.eks. stormskadet campingvogn p.g.a.
kendsgerningen at campingvogne er på hvide plader og trailere skal være
på gule
Camplet'erne/lign. er velsagtens på hvide plader også :-/

--
Armand.

Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 01:46


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:495aa605$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Dennis Hellan Pedersen skrev:
>> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49575380$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Jeg tænkte "det må være muligt at bygge en selv på basis af en ikke alt
>>> for pæn og dermed billig brugt trailer"
>>>
>>> men hallo! En smadret pilrådden trailer vil ejeren have 1000,- for!!??
>>>
>>> Inden den er bragt i lovlig og pæn stand løber det jo op i prisen for en
>>> ny - og så skal man lige bygge den om . . . idé død ved fødsel :-\
>>>
>> Narhhh ........ en lille smule tålmodighed er det der kræves, har før set
>> gamle udrangeret Camp-let og combi-camp's til afhentning for 8-10 rammer
>> pils
>>
> Man kan ikke ombygge en f.eks. stormskadet campingvogn p.g.a.
> kendsgerningen at campingvogne er på hvide plader og trailere skal være på
> gule
> Camplet'erne/lign. er velsagtens på hvide plader også :-/
>
> --
> Armand.

Øhh - jeg har da efterhånden set adskillige CombiCamps/CampLet køre rundt
uden låg/med stort hul i låget og teltet erstattet af haveaffald o.l.
Men ja - min bror + svigerindes CC va på hvide plader.....men det er jo ikke
sikkert at det at fjene teltet og bruge den som trailer er en konstruktiv
ændring stor nok til at give problemer med nummerplade-farven.
Og det er elvfølgeligt heller ikke sikkert at alle husker at fremstille
deres ombyggede teltvogn til syn ?!


--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ib Jakobsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-12-08 02:09

Jesper Hedegaard skrev:

> Og det er elvfølgeligt heller ikke sikkert at alle husker at fremstille
> deres ombyggede teltvogn til syn ?!

Det er vist de færreste der husker syn af den slags. Min gamle Brenderup
er købt som chassis, opbygget, vejet og synet.

Telt vogne kan være på både hvid eller gul plade. Afhænger om de har
været forsynet med et rig til bagage. Altså om de kunne medbringe mere
end sig selv.

--
MVH

Ib Jakobsen

Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 02:22


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:495ac62e$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>
>> Og det er elvfølgeligt heller ikke sikkert at alle husker at fremstille
>> deres ombyggede teltvogn til syn ?!
>
> Det er vist de færreste der husker syn af den slags. Min gamle Brenderup
> er købt som chassis, opbygget, vejet og synet.
>
> Telt vogne kan være på både hvid eller gul plade. Afhænger om de har været
> forsynet med et rig til bagage. Altså om de kunne medbringe mere end sig
> selv.
>
> --
> MVH
>
> Ib Jakobsen

Da omtalte CombiCamp var på hvide plaer (for 3 år siden) formoder jeg at
både CC og CampLet er på hvide plader.
De har begge bagagebærer monteret på låget.

--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ib Jakobsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-12-08 11:47

Jesper Hedegaard skrev:

>
> Da omtalte CombiCamp var på hvide plaer (for 3 år siden) formoder jeg at
> både CC og CampLet er på hvide plader.
> De har begge bagagebærer monteret på låget.

Et kik på registreringsattest vil afsløre at egenvægt og totalvægt er
den samme. Gule plader er til dem der kan transportere "gods".



--
MVH

Ib Jakobsen

Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 12:45


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:495b4d99$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>
>>
>> Da omtalte CombiCamp var på hvide plaer (for 3 år siden) formoder jeg at
>> både CC og CampLet er på hvide plader.
>> De har begge bagagebærer monteret på låget.
>
> Et kik på registreringsattest vil afsløre at egenvægt og totalvægt er den
> samme. Gule plader er til dem der kan transportere "gods".
>
>
>
> --
> MVH
>
> Ib Jakobsen

Hvis den påstand, der bev skrevet tidligere i tråden, holder vand, så kan en
trailer indrettet til camping ikke indregistrerers på gule plader.'
Du tager ikke bare lige teltet af hverken en CombiCamp - det tager så lang
tid at ingen gør det uden en tvingende grund.
Der er altså ingen tvivl om at den er konstrueret til beboelse og kun kan
have lidt bagage ovenpå og derfor iflg ovenstående ikke kan indregistreres
på gule plader.
CampLet har samme konstruktive problem - og har endda køkkenet inde i kassen
under kørsel.

--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ib Jakobsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-12-08 14:27

Jesper Hedegaard skrev:

> Hvis den påstand, der bev skrevet tidligere i tråden, holder vand, så kan en
> trailer indrettet til camping ikke indregistrerers på gule plader.'
> Du tager ikke bare lige teltet af hverken en CombiCamp - det tager så lang
> tid at ingen gør det uden en tvingende grund.
> Der er altså ingen tvivl om at den er konstrueret til beboelse og kun kan
> have lidt bagage ovenpå og derfor iflg ovenstående ikke kan indregistreres
> på gule plader.
> CampLet har samme konstruktive problem - og har endda køkkenet inde i kassen
> under kørsel.



Nu kan jeg ikke lige overskue hvilken påstand du henviser til. Men en
ting er sikkert. Hvide plader er dem der ikke kan laste mere end det
telt og udstyr der er indbygget. Nogle teltvogne kan så medbringe
yderligere gods, det kunne f.eks være have stole osv. De har så gule
plader. At der på nogle er monteret en bagagebærer eller noget der
ligner skal man ikke forveksle. Det kan være for at lave en forhøjet
bund i dele af det udfoldede telt. Det er ganske vist. Grunden til min
"påstand" er at jeg har forespurgt hos politiet og bilinspektionen.

På samme måde kan du se stigevogne og andre "lastbiler" på hvide plader.
Der er heller ikke beregnet til godstransport.



--
MVH

Ib Jakobsen

Armand (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-12-08 14:51

Ib Jakobsen skrev:
> Jesper Hedegaard skrev:
>
>> Hvis den påstand, der bev skrevet tidligere i tråden, holder vand, så
>> kan en trailer indrettet til camping ikke indregistrerers på gule
>> plader.'
>>
>
>
> Nu kan jeg ikke lige overskue hvilken påstand du henviser til. Men en
> ting er sikkert. Hvide plader er dem der ikke kan laste mere end det
> telt og udstyr der er indbygget. ........
> På samme måde kan du se stigevogne og andre "lastbiler" på hvide plader.
> Der er heller ikke beregnet til godstransport.
>
Det er vist min udtalelse om at man ikke kan bygge trailere af gamle
campingvogne, at der henvises til :-/

Min erfaring deromkring beror på mine lange blikke efter talrige
sønderblæste campingvogne efter december-orkanen, hvorom jeg blev mindet
om den væsentlige detalje der ligger i nummerpladens farve!

Bortset fra dét, så er det vist ikke så besværligt igen at få godkendt
egen-byg af trailer - Jeg arbejdede i 90'erne med opbygning af
trailermonterede lifte "helt fra bunden", som alle blev enkeltgodkendt
i.h.t. givne normer!

--
Armand.

Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 15:10


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:495b732f$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>
>> Hvis den påstand, der bev skrevet tidligere i tråden, holder vand, så kan
>> en trailer indrettet til camping ikke indregistrerers på gule plader.'
>> Du tager ikke bare lige teltet af hverken en CombiCamp - det tager så
>> lang tid at ingen gør det uden en tvingende grund.
>> Der er altså ingen tvivl om at den er konstrueret til beboelse og kun kan
>> have lidt bagage ovenpå og derfor iflg ovenstående ikke kan
>> indregistreres på gule plader.
>> CampLet har samme konstruktive problem - og har endda køkkenet inde i
>> kassen under kørsel.
>
>
>
> Nu kan jeg ikke lige overskue hvilken påstand du henviser til. Men en ting
> er sikkert. Hvide plader er dem der ikke kan laste mere end det telt og
> udstyr der er indbygget. Nogle teltvogne kan så medbringe yderligere gods,
> det kunne f.eks være have stole osv. De har så gule plader. At der på
> nogle er monteret en bagagebærer eller noget der ligner skal man ikke
> forveksle. Det kan være for at lave en forhøjet bund i dele af det
> udfoldede telt. Det er ganske vist. Grunden til min "påstand" er at jeg
> har forespurgt hos politiet og bilinspektionen.
>
> På samme måde kan du se stigevogne og andre "lastbiler" på hvide plader.
> Der er heller ikke beregnet til godstransport.
>
>
>
> --
> MVH
>
> Ib Jakobsen

OK - Armand kom lige ind med "påstanden" om plade-farve og muligheden for
ombygning.

Men din tese om last-vægt holder ikke - netop CombiCamp fås med total-vægt
på enten 500 eller 750 kg nu til dags.
Forskellen er ganske enkel - den "tunge" har påløbsbremse og må derfor læsse
mere, men den er da ellers ikke anderledes bygget end den "lette".
Eller er der noget om at den "tunge" også har støddæmpere ? Det husker jeg
ikke lige.

Om Bilinspektionen skulle have godkendt nogle til det ene og nogle til begge
dele lyder ikke sandsynligt - så længe vi taler om CombCamp og Camplet.

--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ib Jakobsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-12-08 15:26

Jesper Hedegaard skrev:

>
> Men din tese om last-vægt holder ikke -


Det er ikke en tese. Det er heller ikke en påstand. Det bygger på kolde
fakts. Hvis det du siger skal holde vand, så kan man selv bestemme om
man ønsker hvide eller gule plader?. Sikken et bøvl det vil blive med
lillemor, der ikke ønsker gule plader. Eller farmand der ikke vil have
hvide, for de bliver så hurtigt beskidte. Men ring til politi, eller for
den sags skyld færdselsstyrelsen. Så kan vi få det afklaret. Jeg har
forespurgt for en 7-8 år siden, og fået de svar som jeg kommer med her.
Men det kan være lavet om siden.





> netop CombiCamp fås med total-vægt på enten 500 eller 750 kg nu til dags.
> Forskellen er ganske enkel - den "tunge" har påløbsbremse og må derfor læsse
> mere, men den er da ellers ikke anderledes bygget end den "lette".

Du kan da sagten have et påhængskøretøj på op til 750 kg uden bremser.
Men grunden til man udstyrede dem med bremser var at man f.eks, i
Svereige havde nogle regler om max. 40km/t uden bremser. De regler er
vistnok lavet om.

> Eller er der noget om at den "tunge" også har støddæmpere ? Det husker jeg
> ikke lige.

Det er altid en fordel i de lange stræk. Men ikke lige noget der har med
vægten at gøre. Ganske få trailere, Dem på gule plader, har støddæmpere.

>
> Om Bilinspektionen skulle have godkendt nogle til det ene og nogle til begge
> dele lyder ikke sandsynligt - så længe vi taler om CombCamp og Camplet.

Nej vel. De kender reglerne. Ingen yderligere last=hvide plader. Med
yderligere last=guleplader. Men det kan være Armand kan løfte sløret på
nr.plade farven?.




--
MVH

Ib Jakobsen

Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 15:39


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:495b811d$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>
>>
>> Men din tese om last-vægt holder ikke -
>
>
> Det er ikke en tese. Det er heller ikke en påstand. Det bygger på kolde
> fakts. Hvis det du siger skal holde vand, så kan man selv bestemme om man
> ønsker hvide eller gule plader?. Sikken et bøvl det vil blive med
> lillemor, der ikke ønsker gule plader. Eller farmand der ikke vil have
> hvide, for de bliver så hurtigt beskidte. Men ring til politi, eller for
> den sags skyld færdselsstyrelsen. Så kan vi få det afklaret. Jeg har
> forespurgt for en 7-8 år siden, og fået de svar som jeg kommer med her.
> Men det kan være lavet om siden.
>
>
>
>
>
>> netop CombiCamp fås med total-vægt på enten 500 eller 750 kg nu til dags.
>> Forskellen er ganske enkel - den "tunge" har påløbsbremse og må derfor
>> læsse mere, men den er da ellers ikke anderledes bygget end den "lette".
>
> Du kan da sagten have et påhængskøretøj på op til 750 kg uden bremser. Men
> grunden til man udstyrede dem med bremser var at man f.eks, i Svereige
> havde nogle regler om max. 40km/t uden bremser. De regler er vistnok lavet
> om.
>
>> Eller er der noget om at den "tunge" også har støddæmpere ? Det husker
>> jeg ikke lige.
>
> Det er altid en fordel i de lange stræk. Men ikke lige noget der har med
> vægten at gøre. Ganske få trailere, Dem på gule plader, har støddæmpere.
>
>>
>> Om Bilinspektionen skulle have godkendt nogle til det ene og nogle til
>> begge dele lyder ikke sandsynligt - så længe vi taler om CombCamp og
>> Camplet.
>
> Nej vel. De kender reglerne. Ingen yderligere last=hvide plader. Med
> yderligere last=guleplader. Men det kan være Armand kan løfte sløret på
> nr.plade farven?.
>
>
>
>
> --
> MVH
>
> Ib Jakobsen


At du selv kan vælge total-vægt på en CombiCamp behøver jeg skam ikke spørge
politiet om - det er som skrevet et valg ved bestilling af vognen.
Forresten ville jeg aldrig spørge politiet om sådan noget - de er tit lige
så forvirrede over reglerne som brugerne er - se bare den lille episode ved
Bakken for et par år siden. Der var en vis debat om bagskærme
Spørg hellere Bilinspektionen - der skal være nogen der, der kender
reglerne - håber jeg ,o)
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Ib Jakobsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-12-08 15:52

Jesper Hedegaard skrev:

>
>
> At du selv kan vælge total-vægt på en CombiCamp behøver jeg skam ikke spørge
> politiet om - det er som skrevet et valg ved bestilling af vognen.

Det er en irrelevant. Selvfølgelig kan du vælge totalvægt ved
bestilling. Der findes jo trailere i mange størrelser. Og lastbiler for
den sags skyld.

> Forresten ville jeg aldrig spørge politiet om sådan noget

Det ville jeg nu nok. Vi snakker om motorkontoret, og de bør om nogen
hvide reglerne for plader.


> Spørg hellere Bilinspektionen - der skal være nogen der, der kender
> reglerne - håber jeg ,o)

Var det ikke også det jeg skrev jeg havde gjort. Men skal man være helt
sikker på at få et korrekt og gældende svar så skal man nok ringe til
færdselsstyrelsen. Ib Skau Rasmussen mener jeg en af de gamle rotter
hedder. Der plejer ikke at være grund til tvivl om det han kommer med.






--
MVH

Ib Jakobsen

Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 16:31

Årh glem det - kan ikke bruge resrten af året på at overbevise dig alene.

--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:495b8713$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>
>>
>>
>> At du selv kan vælge total-vægt på en CombiCamp behøver jeg skam ikke
>> spørge politiet om - det er som skrevet et valg ved bestilling af vognen.
>
> Det er en irrelevant. Selvfølgelig kan du vælge totalvægt ved bestilling.
> Der findes jo trailere i mange størrelser. Og lastbiler for den sags
> skyld.
>
>> Forresten ville jeg aldrig spørge politiet om sådan noget
>
> Det ville jeg nu nok. Vi snakker om motorkontoret, og de bør om nogen
> hvide reglerne for plader.
>
>
>> Spørg hellere Bilinspektionen - der skal være nogen der, der kender
>> reglerne - håber jeg ,o)
>
> Var det ikke også det jeg skrev jeg havde gjort. Men skal man være helt
> sikker på at få et korrekt og gældende svar så skal man nok ringe til
> færdselsstyrelsen. Ib Skau Rasmussen mener jeg en af de gamle rotter
> hedder. Der plejer ikke at være grund til tvivl om det han kommer med.
>
>
>
>
>
>
> --
> MVH
>
> Ib Jakobsen



Armand (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-12-08 16:38

Jesper Hedegaard skrev:
> Årh glem det - kan ikke bruge resrten af året på at overbevise dig alene.
>
Ja det er jo svært at debattere når begge parter mener at have ret :-|

--
Armand.

Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 16:41


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:495b9187$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> Årh glem det - kan ikke bruge resrten af året på at overbevise dig alene.
>>
> Ja det er jo svært at debattere når begge parter mener at have ret :-|
>
> --
> Armand.

Tjah - jeg prøvede jo bare at forklare at der er en god grund til at CC fåes
med 2 forskellige total-vægte nu til dags.
Men 2. hånds-udsagn, der først er fra politiet og senere fra motorkontoret,
er jo ikke altid korrekte.
Nogen, der "lige"gider finde loven frem i aften

--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Armand (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-12-08 17:01

Jesper Hedegaard skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:495b9187$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jesper Hedegaard skrev:
>>> Årh glem det - kan ikke bruge resrten af året på at overbevise dig alene.
>>>
>> Ja det er jo svært at debattere når begge parter mener at have ret :-|
>>
> Tjah - jeg prøvede jo bare at forklare at der er en god grund til at CC fåes
> med 2 forskellige total-vægte nu til dags.
> Men 2. hånds-udsagn, der først er fra politiet og senere fra motorkontoret,
> er jo ikke altid korrekte.
> Nogen, der "lige"gider finde loven frem i aften
>
Måske nok, men ud over hvad man mener at vide er argumenter tunge i en
debat og Ib's argument omkring behovet for forskellige pladefarver
falder således hårdt ind uden nogen egentlig modsigelse :-/

Godt Nytår!

--
Armand.

Ib Jakobsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-12-08 17:12

Jesper Hedegaard skrev:

>
> Tjah - jeg prøvede jo bare at forklare at der er en god grund til at CC fåes
> med 2 forskellige total-vægte nu til dags.

Jamen det var et dårligt valgt argument. At de kunne fås med og uden
påløbsbremse og derfor kunne have to forskellige nummerpladeefarver.

> Men 2. hånds-udsagn, der først er fra politiet og senere fra motorkontoret,
> er jo ikke altid korrekte.

jo, men det er er svært at argumentere, når du vælger at kalde det
2.håndsudsagn. Det er trods alt politiet der håndhæver loven. Men hvor
for man 1. håndsindtryk?. Kunne det ikke tænkes at motorkontoret lå hos
politiet?. Kunne det tænkes at der var politi til stede på et
motorkontor?. Kunne det tænkes at der trods alle påstande tænkes at der
var bare en der vidste lidt på lidt om reglerne på et motorkontor?. Og
sidst, men ikke mindst så sidder der nogen og holder øje med
motorkontoret arbejde bliver udført korrekt. En masse spørgsmål. Men lad
være med at bruge tid på at svare. Jeg stillede dem bare for at du lige
skulle se overveje om jeg ikke bare havde gjort en lille smule
fodarbejde, og ikke bare slyngede en påstand ud som du ligger lidt
mellem linierne at jeg gjorde.



> Nogen, der "lige"gider finde loven frem i aften

Vi mangler lige Alexbo, der kan smide et link.

Næ, svaret må kunne gives af færdselsstyrelsen.

EOD


--
MVH

Ib Jakobsen

Grunnet (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 31-12-08 15:14


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:495b732f$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Nu kan jeg ikke lige overskue hvilken påstand du henviser til. Men en ting
> er sikkert. Hvide plader er dem der ikke kan laste mere end det telt og
> udstyr der er indbygget. Nogle teltvogne kan så medbringe yderligere gods,
> det kunne f.eks være have stole osv. De har så gule plader. At der på
> nogle er monteret en bagagebærer eller noget der ligner skal man ikke
> forveksle. Det kan være for at lave en forhøjet bund i dele af det
> udfoldede telt. Det er ganske vist. Grunden til min "påstand" er at jeg
> har forespurgt hos politiet og bilinspektionen.
>
> På samme måde kan du se stigevogne og andre "lastbiler" på hvide plader.
> Der er heller ikke beregnet til godstransport.
>

Ovenstående er ikke korrekt.
Jeg sidder med kopi af registreringsattesten på min tidligere CampLet der
står følgende:

Nummerpladefarve: sort/hvid
Egenvægt: 225 kg.
Maksimallast: 175 kg.
Totalvægt: 400 kg.
Art: Påhængsvogn
Anvendelse: Godstransport

Altså hvide plader med en lastevne på 175 kg.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 15:34


"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
news:495b7e1c$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:495b732f$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> Nu kan jeg ikke lige overskue hvilken påstand du henviser til. Men en
>> ting er sikkert. Hvide plader er dem der ikke kan laste mere end det telt
>> og udstyr der er indbygget. Nogle teltvogne kan så medbringe yderligere
>> gods, det kunne f.eks være have stole osv. De har så gule plader. At der
>> på nogle er monteret en bagagebærer eller noget der ligner skal man ikke
>> forveksle. Det kan være for at lave en forhøjet bund i dele af det
>> udfoldede telt. Det er ganske vist. Grunden til min "påstand" er at jeg
>> har forespurgt hos politiet og bilinspektionen.
>>
>> På samme måde kan du se stigevogne og andre "lastbiler" på hvide plader.
>> Der er heller ikke beregnet til godstransport.
>>
>
> Ovenstående er ikke korrekt.
> Jeg sidder med kopi af registreringsattesten på min tidligere CampLet der
> står følgende:
>
> Nummerpladefarve: sort/hvid
> Egenvægt: 225 kg.
> Maksimallast: 175 kg.
> Totalvægt: 400 kg.
> Art: Påhængsvogn
> Anvendelse: Godstransport
>
> Altså hvide plader med en lastevne på 175 kg.
>
> --
> Steen
> GL 500 SilverWing '84
>
> http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om
> MC)
>
>
....og ikke mindst; "Andvendelse: godstransport" ?!
Har du synet den efter ombygning ?
Ikke fordi de der bilinspektions-folk og deres regler og fortolkninger altid
giver fornuft


--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Grunnet (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 31-12-08 15:41

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i meddelelsen
news:495b82f9$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse
> news:495b7e1c$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>> news:495b732f$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>
>>> Nu kan jeg ikke lige overskue hvilken påstand du henviser til. Men en
>>> ting er sikkert. Hvide plader er dem der ikke kan laste mere end det
>>> telt og udstyr der er indbygget. Nogle teltvogne kan så medbringe
>>> yderligere gods, det kunne f.eks være have stole osv. De har så gule
>>> plader. At der på nogle er monteret en bagagebærer eller noget der
>>> ligner skal man ikke forveksle. Det kan være for at lave en forhøjet
>>> bund i dele af det udfoldede telt. Det er ganske vist. Grunden til min
>>> "påstand" er at jeg har forespurgt hos politiet og bilinspektionen.
>>>
>>> På samme måde kan du se stigevogne og andre "lastbiler" på hvide plader.
>>> Der er heller ikke beregnet til godstransport.
>>>
>>
>> Ovenstående er ikke korrekt.
>> Jeg sidder med kopi af registreringsattesten på min tidligere CampLet der
>> står følgende:
>>
>> Nummerpladefarve: sort/hvid
>> Egenvægt: 225 kg.
>> Maksimallast: 175 kg.
>> Totalvægt: 400 kg.
>> Art: Påhængsvogn
>> Anvendelse: Godstransport
>>
>> Altså hvide plader med en lastevne på 175 kg.
>>
>> --
>> Steen
>> GL 500 SilverWing '84
>>
>> http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om
>> MC)
>>
>>
> ...og ikke mindst; "Andvendelse: godstransport" ?!
> Har du synet den efter ombygning ?
> Ikke fordi de der bilinspektions-folk og deres regler og fortolkninger
> altid giver fornuft
>

Den er ikke ombygget, den er solgt (ordet "tidligere" henviste til at jeg
ikke har den mere)

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Ib Jakobsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-12-08 15:43

Grunnet skrev:

>
> Ovenstående er ikke korrekt.
> Jeg sidder med kopi af registreringsattesten på min tidligere CampLet der
> står følgende:
>
> Nummerpladefarve: sort/hvid
> Egenvægt: 225 kg.
> Maksimallast: 175 kg.
> Totalvægt: 400 kg.
> Art: Påhængsvogn
> Anvendelse: Godstransport
>
> Altså hvide plader med en lastevne på 175 kg.



Jeg vil stadig fastholde hvad jeg siger. I dit tilfælde må der være tale
om en fejl. Og det begrunder jeg ud fra tre punkter.

1) Jeg har fået det at vide af politiet
2) Jeg har fået det berigtiget en ærekær bilinspektør
3) Jeg kan ikke se hvorfor man skal have to nummerpladefarver. Kan du?.

Men bevares, der kan være ændret i reglerne. Din Camplet kan være fra
gamle regler?. Eller den temmelig ny?. Regler kan jo ændres.

--
MVH

Ib Jakobsen

Grunnet (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 31-12-08 15:53


"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:495b84e8$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Grunnet skrev:
>
>>
>> Ovenstående er ikke korrekt.
>> Jeg sidder med kopi af registreringsattesten på min tidligere CampLet der
>> står følgende:
>>
>> Nummerpladefarve: sort/hvid
>> Egenvægt: 225 kg.
>> Maksimallast: 175 kg.
>> Totalvægt: 400 kg.
>> Art: Påhængsvogn
>> Anvendelse: Godstransport
>>
>> Altså hvide plader med en lastevne på 175 kg.
>
>
>
> Jeg vil stadig fastholde hvad jeg siger. I dit tilfælde må der være tale
> om en fejl. Og det begrunder jeg ud fra tre punkter.
>
> 1) Jeg har fået det at vide af politiet
> 2) Jeg har fået det berigtiget en ærekær bilinspektør
> 3) Jeg kan ikke se hvorfor man skal have to nummerpladefarver. Kan du?.
>
> Men bevares, der kan være ændret i reglerne. Din Camplet kan være fra
> gamle regler?. Eller den temmelig ny?. Regler kan jo ændres
> --

CampLetten var indregistret første gang 1989, og det er ikke en fejl med
hvide plader.
Nu har jeg en Campingvogn, og den er også på hvide plader og må laste 325
kg.

Gule / hvide plader tja! - busserne kører idag med gule plader tidligere
havde turistbusser hvide plader !!!

Med hensyn til teltvogne og Campingvogne tror jeg nærmere de hvide plader
signalerer at de er indrettet til beboelse.


--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Ib Jakobsen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 31-12-08 17:17

Grunnet skrev:

> Gule / hvide plader tja! - busserne kører idag med gule plader tidligere
> havde turistbusser hvide plader !!!

Nu ligger landet sådan et jeg har kørt turistbus. Og de var på enten
gule eller plader. Inden vi starter en lang debat om det, så vil jeg
lige nævne at jeg har billeder af begge farver. Lad mig komme med et
gæt. Dem der har udleveret plader har været spøgefugle eller farveblinde.

Eller skulle det mon have noget med afgiften at gøre?.



--
MVH

Ib Jakobsen

Grunnet (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 01-01-09 12:03

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
news:495b9b05$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Grunnet skrev:
>
>> Gule / hvide plader tja! - busserne kører idag med gule plader tidligere
>> havde turistbusser hvide plader !!!
>
> Nu ligger landet sådan et jeg har kørt turistbus. Og de var på enten gule
> eller plader. Inden vi starter en lang debat om det, så vil jeg lige nævne
> at jeg har billeder af begge farver. Lad mig komme med et gæt. Dem der har
> udleveret plader har været spøgefugle eller farveblinde.
>
> Eller skulle det mon have noget med afgiften at gøre?.
>

Ja! med hensyn til busser har det noget med afgiften at gøre.
Indtil i slutningen af 80'er (ikke helt sikker på tidspunktet) kørte
turistbusser på hvide plader og betaltet fuld afgift.
Der skete så en ændring af loven om registreringsafgift for turistbusser og
i den forbindelse fik busserne gule plader.

Med hensyn til trailere og teltvogne så fremgår det af kundgørelsen om
nummerplader
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=672
at påhængsvogne kan have enten hvide plader (serie 3) eller gule plader
(serie 4)
Serie 3 er "påhængsvogne & campingvogne" (herunder må man vel regne
teltvogne) og serie 4 "påhængsvogne"

Jeg har andetsteds på nettet (kan desværre ikke lige finde det igen) læst
følgende defination:
"Køretøjer der alene benyttes til godstransport skal have gule plader -
køretøjer der herudover benyttes til andet en godstransport skal have hvide
plader"
Gule/hvide plader har således ikke noget med egenvægt/lastevne at gøre men
alene benyttelsen.

Ovenstående må så også betyde, at hvis man vil ombygge en
teltvogn/campingvogn til MC-trailer, skal den have skiftet nummerpladefarve,
da formålet herefter alene er godstransport.

Godt nytår til alle.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



"J.C.Kløve" (01-01-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-01-09 12:42

Grunnet skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> news:495b9b05$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Grunnet skrev:

> Ovenstående må så også betyde, at hvis man vil ombygge en
> teltvogn/campingvogn til MC-trailer, skal den have skiftet nummerpladefarve,
> da formålet herefter alene er godstransport.
>

Så hvis man fremstiller en kasse på hver side af MC-parkeringen (i
midten af langsgående symetrilinie), og indretter den ene kasse
_specifikt_ til telt og pavilion, med henblik på at køre til track-days
- så er pladen hvid, i og med den så også er indrettet til camping?

--
Dun@nt - der for øvrigt er bedøvende mht. pladens farve på sin trailer
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Grunnet (01-01-2009)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 01-01-09 12:57

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:495cac17$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Grunnet skrev:
>> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>> news:495b9b05$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Grunnet skrev:
>
>> Ovenstående må så også betyde, at hvis man vil ombygge en
>> teltvogn/campingvogn til MC-trailer, skal den have skiftet
>> nummerpladefarve, da formålet herefter alene er godstransport.
>>
>
> Så hvis man fremstiller en kasse på hver side af MC-parkeringen (i midten
> af langsgående symetrilinie), og indretter den ene kasse _specifikt_ til
> telt og pavilion, med henblik på at køre til track-days - så er pladen
> hvid, i og med den så også er indrettet til camping?
>

Det kræver jo nok at teltet er monteret på traileren, således at traileren
bliver en del af beboelsen.
Hvis kassen alene bruges til at transportere telt/pavilion, der så stilles
op uafhængigt af traileren, må det vel være godstransport..
Nå! nu er vi vist ude i gætværk - og traileren virker jo lige godt om
pladen er gul eller hvid


--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



"J.C.Kløve" (01-01-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 01-01-09 13:04

Grunnet skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
> news:495cac17$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Grunnet skrev:
>>> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:495b9b05$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Grunnet skrev:
>>> Ovenstående må så også betyde, at hvis man vil ombygge en
>>> teltvogn/campingvogn til MC-trailer, skal den have skiftet
>>> nummerpladefarve, da formålet herefter alene er godstransport.
>>>
>> Så hvis man fremstiller en kasse på hver side af MC-parkeringen (i midten
>> af langsgående symetrilinie), og indretter den ene kasse _specifikt_ til
>> telt og pavilion, med henblik på at køre til track-days - så er pladen
>> hvid, i og med den så også er indrettet til camping?
>>
>
> Det kræver jo nok at teltet er monteret på traileren, således at traileren
> bliver en del af beboelsen.
> Hvis kassen alene bruges til at transportere telt/pavilion, der så stilles
> op uafhængigt af traileren, må det vel være godstransport..
> Nå! nu er vi vist ude i gætværk - og traileren virker jo lige godt om
> pladen er gul eller hvid
>
>
akkurat - som jyde har jeg dedekteret at der tilsyneladende for den
almindelige dødelige ikke er forskel på betalingen, som direkte følge af
pladefarven, hvorfor denne er at regne for ligegyldig

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Ukendt (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-09 02:55

Og så er det jo lige at jeg undrer mig over hvor hvide og gule plader kom
ind i en diskusion om MC på anhængertrækket ? )

Poul



"J.C.Kløve" (02-01-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 02-01-09 09:59

Poul B-H skrev:
> Og så er det jo lige at jeg undrer mig over hvor hvide og gule plader kom
> ind i en diskusion om MC på anhængertrækket ? )
>
Det skyldes at tråden handler om trailer til bil - bygget til at
medbringe en MC - altså en MC-trailer

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Grunnet (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 02-01-09 10:38

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:495dd740$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Poul B-H skrev:
>> Og så er det jo lige at jeg undrer mig over hvor hvide og gule plader kom
>> ind i en diskusion om MC på anhængertrækket ? )
>>
> Det skyldes at tråden handler om trailer til bil - bygget til at medbringe
> en MC - altså en MC-trailer
>

Retteligt skyldes det vel at tråden - kom_til_at_handle_om - trailer til
bil.

Poul B-H's oprindelige spørgsmål går på at medbringe MC på et stativ på
hængertrækket.
Men det er vel DFM i en nøddeskal
På et eller andet tidspunkt vil tråden ændre retning, i mange tilfælde nok
til stor irritation for oprindelig spørger, men til stor fornøjelse for os
andre.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)







"J.C.Kløve" (02-01-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 02-01-09 10:48

Grunnet skrev:
> ""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
> news:495dd740$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
>> Poul B-H skrev:
>>> Og så er det jo lige at jeg undrer mig over hvor hvide og gule plader kom
>>> ind i en diskusion om MC på anhængertrækket ? )
>>>
>> Det skyldes at tråden handler om trailer til bil - bygget til at medbringe
>> en MC - altså en MC-trailer
>>
>
> Retteligt skyldes det vel at tråden - kom_til_at_handle_om - trailer til
> bil.
>
> Poul B-H's oprindelige spørgsmål går på at medbringe MC på et stativ på
> hængertrækket.
> Men det er vel DFM i en nøddeskal
> På et eller andet tidspunkt vil tråden ændre retning, i mange tilfælde nok
> til stor irritation for oprindelig spørger, men til stor fornøjelse for os
> andre.
>
Jammen det er da fordi vi diskuterede os frem til en brugbar løsning, og
lige to de "spidse detaljer" med

- altså - MC direkte på træk forkastet
- alternativ, MC-trailer, byg den evt. selv og farven på pladen er
ligegyldig

_Det_ er da et godt svar

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Grunnet (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 02-01-09 11:09

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen
news:495de2bd$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>
> Jammen det er da fordi vi diskuterede os frem til en brugbar løsning, og
> lige to de "spidse detaljer" med
>
> - altså - MC direkte på træk forkastet
> - alternativ, MC-trailer, byg den evt. selv og farven på pladen er
> ligegyldig
>
> _Det_ er da et godt svar
>

Kort og præcis sammenfatnng af en lang tråd.
Godt reddet

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)



Ukendt (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-09 23:22


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> wrote in message
news:495dd740$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> Poul B-H skrev:
>> Og så er det jo lige at jeg undrer mig over hvor hvide og gule plader kom
>> ind i en diskusion om MC på anhængertrækket ? )
>>
> Det skyldes at tråden handler om trailer til bil - bygget til at medbringe
> en MC - altså en MC-trailer
>

Tak for forklaringen, jeg troede egentligt at jeg skrev noget andet ))

Poul



Ukendt (02-01-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-01-09 10:58

On Fri, 02 Jan 2009 09:58:41 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> Det skyldes at tråden handler om trailer til bil - bygget til at
> medbringe en MC - altså en MC-trailer

Næeh, det oprindelige spørgsmål gik på et "cykelstativ" til at bære en MC.
Hvorefter påhængsvuvnen kom dansende ind fra venstre.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

"J.C.Kløve" (31-12-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 31-12-08 10:32

Jesper Hedegaard skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

>
> Øhh - jeg har da efterhånden set adskillige CombiCamps/CampLet køre rundt
> uden låg/med stort hul i låget og teltet erstattet af haveaffald o.l.
> Men ja - min bror + svigerindes CC va på hvide plader.....men det er jo ikke
> sikkert at det at fjene teltet og bruge den som trailer er en konstruktiv
> ændring stor nok til at give problemer med nummerplade-farven.
> Og det er elvfølgeligt heller ikke sikkert at alle husker at fremstille
> deres ombyggede teltvogn til syn ?!
>
>
Combi Camps koncept er vel netop (som jeg husker det) at den "kan begge
dele" altså være trailer og være teltvogn - og heraf navnet "combi"

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Jesper Hedegaard (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 31-12-08 11:34


""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse
news:495b3c14$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Jesper Hedegaard skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>
>>
>> Øhh - jeg har da efterhånden set adskillige CombiCamps/CampLet køre rundt
>> uden låg/med stort hul i låget og teltet erstattet af haveaffald o.l.
>> Men ja - min bror + svigerindes CC va på hvide plader.....men det er jo
>> ikke sikkert at det at fjene teltet og bruge den som trailer er en
>> konstruktiv ændring stor nok til at give problemer med
>> nummerplade-farven.
>> Og det er elvfølgeligt heller ikke sikkert at alle husker at fremstille
>> deres ombyggede teltvogn til syn ?!
>>
>>
> Combi Camps koncept er vel netop (som jeg husker det) at den "kan begge
> dele" altså være trailer og være teltvogn - og heraf navnet "combi"
>
> --
> Dun@nt
> 1KSFau Hvidguld
> DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC

Jeg husker nu kun en reklame, hvor sådan en teltvogn blev trukket af en
tandem

Men da teltet sidder rigtig godt fast er man begrænset til at læsse ting på
bagagebæreren.
En noget nyere dansk teltvogn (FlexCamp) er faktisk en almindelig trailer,
hvor du selv kan tage teltet af og på ganske let.
Til gengæld ser samlingerne ikke ud til at være nær så tætte som på de
andre.
http://www.cccamping.dk/indhold/webside.asp?articleguid=27631&menuGuid=11042&subMenuguid=11049

--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



dkkai (28-12-2008)
Kommentar
Fra : dkkai


Dato : 28-12-08 08:42

Hej igen
Her er simpelthen løsningen på problemet :
http://www.youtube.com/watch?v=xiJ2I3L49x4&feature=related
"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i en meddelelse
news:49564b76$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har set denne
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57681007 men
> spekulerer på om der findes noget der kan klare f.eks 130kg ?
>
> Jeg har også set diverse amerikanske, men de ser ud til at de alle skal
> sætte ind i en eller anden kobling, efter at det egentlige træk er
> fjernet, men mit træk er fast.
>
> Nogen idéer ?
>
> --
> Poul
> At turde er at miste fodfæstet for en stund -
> At ikke turde er at miste selve livet.
> Søren Kirkegård
>
>



Studo (28-12-2008)
Kommentar
Fra : Studo


Dato : 28-12-08 09:00

Den Sun, 28 Dec 2008 01:55:34 +0100 skrev Grunnet:

>>
> Der er jo også den hollandske Van Vossen
> http://www.vanvossen.nl/uk/en_motortrailer.htm#ETT og et link til en
> lille video om hvordan det fungerer
> http://www.aesmithandson.com/pages/ett-video.html
>
> Jeg ved ikke om den kan købes i DK

Hvilket ledte videre til denne.
http://www.youtube.com/watch?v=ILajMExVY5Q

Samme princip, men noget mere enkel og gennemtænkt i design. Hvorfor
bruge kompressor, luftpude, indstilling, når en lang nok arm kan klare
jobbet. Og jeg ville nok stadig sætte et par straps på.

oz3bto (28-12-2008)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 28-12-08 14:23


"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i en meddelelse
news:49564b76$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
> Jeg har set denne
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57681007 men
> spekulerer på om der findes noget der kan klare f.eks 130kg ?
>
> Jeg har også set diverse amerikanske, men de ser ud til at de alle skal
> sætte ind i en eller anden kobling, efter at det egentlige træk er
> fjernet, men mit træk er fast.
>
> Nogen idéer ?
>
> --
> Poul
> At turde er at miste fodfæstet for en stund -
> At ikke turde er at miste selve livet.
> Søren Kirkegård
>
>


Du vil ikke ønske at køre med 130kg tryk på kuglen

Jeg har prøvet at have en scooter hængende bag på 4WDeren og det er direkte
skræmmende at køre med

En scooter vejer ~100kg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste