/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Finks facts - 9
Fra : Armand


Dato : 09-12-08 00:42

Mønsterløse "slick"-dæk har mere asfalt-grip end mønstrede dæk, selv i
vådt føre - Dog kun til det punkt hvor de aqua-planer!

 
 
Thomas Jensen (09-12-2008)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 09-12-08 06:55


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:493db02c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mønsterløse "slick"-dæk har mere asfalt-grip end mønstrede dæk, selv i
> vådt føre - Dog kun til det punkt hvor de aqua-planer!

er aquaplaning grunden til vi ikke må køre på slicks på vejen ?

--
mvh

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11



Armand (09-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-12-08 21:49

Thomas Jensen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:493db02c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Mønsterløse "slick"-dæk har mere asfalt-grip end mønstrede dæk, selv i
>> vådt føre - Dog kun til det punkt hvor de aqua-planer!
>
> er aquaplaning grunden til vi ikke må køre på slicks på vejen ?
>
Jup!

Finks statement skal tages med et gran salt, for slicks vil ubetinget
aquaplane meget tidligere en mønstrede dæk, faktisk ligesåsnart at
asfalten synes blank p.g.a. vand (relativt til hastigheden selvfølgelig)!

--
Armand.

Jesper Hedegaard (09-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 09-12-08 22:20



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:493ed941$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Thomas Jensen skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:493db02c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Mønsterløse "slick"-dæk har mere asfalt-grip end mønstrede dæk, selv i
>>> vådt føre - Dog kun til det punkt hvor de aqua-planer!
>>
>> er aquaplaning grunden til vi ikke må køre på slicks på vejen ?
>>
> Jup!
>
> Finks statement skal tages med et gran salt, for slicks vil ubetinget
> aquaplane meget tidligere en mønstrede dæk, faktisk ligesåsnart at
> asfalten synes blank p.g.a. vand (relativt til hastigheden selvfølgelig)!
>
> --
> Armand.

For år tilbage læste jeg en del svenske bilblade. Derfra husker jeg en
historie om lidt gaderæs vistnok i Stockholm, hvor en var mødt op i en
Camaro med slicks,
Dvs han havde ridset lidt mønster i dem for at se lidt pæn ud
Men der kom en let byge i løbet af aftenen - så han planede af vejen med ca
30 km/t !
--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Leif (13-12-2008)
Kommentar
Fra : Leif


Dato : 13-12-08 23:31

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i meddelelsen
news:493ee115$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:493ed941$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Thomas Jensen skrev:
>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:493db02c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Mønsterløse "slick"-dæk har mere asfalt-grip end mønstrede dæk, selv i vådt føre - Dog kun til
>>>> det punkt hvor de aqua-planer!
>>>
>>> er aquaplaning grunden til vi ikke må køre på slicks på vejen ?
>>>
>> Jup!
>>
>> Finks statement skal tages med et gran salt, for slicks vil ubetinget aquaplane meget tidligere
>> en mønstrede dæk, faktisk ligesåsnart at asfalten synes blank p.g.a. vand (relativt til
>> hastigheden selvfølgelig)!
>>
>> --
>> Armand.
>
> For år tilbage læste jeg en del svenske bilblade. Derfra husker jeg en historie om lidt gaderæs
> vistnok i Stockholm, hvor en var mødt op i en Camaro med slicks,
> Dvs han havde ridset lidt mønster i dem for at se lidt pæn ud
> Men der kom en let byge i løbet af aftenen - så han planede af vejen med ca 30 km/t !
> --
> ------------------------------------
> Jesper Hedegaard
> BMW F650ST når vejret spiller
> Suzuki Jimny når det spilder
>

De dæk var nok også en del breddere end mc-dæk....
/Leif


Jesper Hedegaard (13-12-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 13-12-08 23:59


"Leif" <Den får@@duikkeher.dk> skrev i en meddelelse
news:494437ae$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i meddelelsen
> news:493ee115$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:493ed941$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Thomas Jensen skrev:
>>>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:493db02c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>>> Mønsterløse "slick"-dæk har mere asfalt-grip end mønstrede dæk, selv i
>>>>> vådt føre - Dog kun til det punkt hvor de aqua-planer!
>>>>
>>>> er aquaplaning grunden til vi ikke må køre på slicks på vejen ?
>>>>
>>> Jup!
>>>
>>> Finks statement skal tages med et gran salt, for slicks vil ubetinget
>>> aquaplane meget tidligere en mønstrede dæk, faktisk ligesåsnart at
>>> asfalten synes blank p.g.a. vand (relativt til hastigheden
>>> selvfølgelig)!
>>>
>>> --
>>> Armand.
>>
>> For år tilbage læste jeg en del svenske bilblade. Derfra husker jeg en
>> historie om lidt gaderæs vistnok i Stockholm, hvor en var mødt op i en
>> Camaro med slicks,
>> Dvs han havde ridset lidt mønster i dem for at se lidt pæn ud
>> Men der kom en let byge i løbet af aftenen - så han planede af vejen med
>> ca 30 km/t !
>> --
>> ------------------------------------
>> Jesper Hedegaard
>> BMW F650ST når vejret spiller
>> Suzuki Jimny når det spilder
>>
>
> De dæk var nok også en del breddere end mc-dæk....
> /Leif

Sandsynlig vis - men mon ikke også der er lidt mere vægt på hver cm2 af
dækkenes trædeflade ?

--
------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste