/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Et par nybegynder spørgsmål
Fra : John Doe


Dato : 26-07-01 10:16

Hej

Jeg er skal til Caribien til januar med kæresten og vi kunne i den
forbindelse godt tænke os at dykke dernede. Vi vil gerne være forberedte og
tage et certifikat i Danmark inden vi tager afsted. Der vist noget med at
der findes forskellige certificeringer, og med risiko for at starte en
større religionskrig kunne jeg tænke mig at vide hvilken der er bedst til
lidt useriøs feriedykning ?.
Hvad koster det ca. ?.
Hvor lang tid tager det ?.
Hvor kan man tage det i Københavnsområdet ?.
Hvor køber man udstyr, i første omgang maske, snorkel og svømmefødder ?.

Mvh
JD



--
"I have a plan so cunning, you can put a tail on it and call it a weasel".
Blackadder.



 
 
Johnny Christensen (26-07-2001)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 26-07-01 12:22


"John Doe" <GoFuckYourself@Spammer.dk> skrev i en meddelelse
news:9jon4u$pam$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg er skal til Caribien til januar med kæresten og vi kunne i den
> forbindelse godt tænke os at dykke dernede. Vi vil gerne være forberedte
og
> tage et certifikat i Danmark inden vi tager afsted.

Klog beslutning, så får i mest ud af ferien.

Der vist noget med at
> der findes forskellige certificeringer, og med risiko for at starte en
> større religionskrig kunne jeg tænke mig at vide hvilken der er bedst til
> lidt useriøs feriedykning ?.

PADI


> Hvad koster det ca. ?.

Typisk 3000-4000

> Hvor lang tid tager det ?.

4-5 dage intensivt, eller kan fordeles ud over aftens / weekendhold

> Hvor kan man tage det i Københavnsområdet ?.

Må jeg ikke svare på

> Hvor køber man udstyr, i første omgang maske, snorkel og svømmefødder ?.

I den dykkerbutik der giver dig den bedste service, vejledning og er et sted
hvor du kunne tænke dig at dykke med dem efter kursus.


> Mvh
> JD
>
>
>
> --
> "I have a plan so cunning, you can put a tail on it and call it a weasel".
> Blackadder.

Fed signatur !!!!!!!!!!!!!!
God rejse.

JZC



John Doe (26-07-2001)
Kommentar
Fra : John Doe


Dato : 26-07-01 13:46

> Må jeg ikke svare på

Hvorfor ikke ?. Er det fordi du har flere "kasketter" på ?.

> > Hvor køber man udstyr, i første omgang maske, snorkel og svømmefødder ?.
>
> I den dykkerbutik der giver dig den bedste service, vejledning og er et
sted
> hvor du kunne tænke dig at dykke med dem efter kursus.

Nu kender jeg desværre ikke en eneste butik, men det kan jeg jo komme til.

Tak for svaret.
Mvh
JD




Richelieu (26-07-2001)
Kommentar
Fra : Richelieu


Dato : 26-07-01 14:20

se på www.nolimitsdiving.dk

fed emailadresse du har !

"John Doe" <GoFuckYourself@Spammer.dk> skrev i en meddelelse
news:9jp3in$s5m$1@sunsite.dk...
> > Må jeg ikke svare på
>
> Hvorfor ikke ?. Er det fordi du har flere "kasketter" på ?.
>
> > > Hvor køber man udstyr, i første omgang maske, snorkel og svømmefødder
?.
> >
> > I den dykkerbutik der giver dig den bedste service, vejledning og er et
> sted
> > hvor du kunne tænke dig at dykke med dem efter kursus.
>
> Nu kender jeg desværre ikke en eneste butik, men det kan jeg jo komme til.
>
> Tak for svaret.
> Mvh
> JD
>
>
>



Jakob M (26-07-2001)
Kommentar
Fra : Jakob M


Dato : 26-07-01 20:07

"Richelieu" <richelieu@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3b601918$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> se på www.nolimitsdiving.dk
>
> fed emailadresse du har !

Det er en til lejligheden opfundet adresse, da det er en PC på min
arbejdsplads der bruges af andre. Derfor også John Doe, da jeg ikke vil
lægge navn til mine kollegers indlæg.

Mvh
Jakob




Johnny Christensen (26-07-2001)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 26-07-01 17:03


"John Doe" <GoFuckYourself@Spammer.dk> skrev i en meddelelse
news:9jp3in$s5m$1@sunsite.dk...
> > Må jeg ikke svare på
>
> Hvorfor ikke ?. Er det fordi du har flere "kasketter" på ?.
>

Ja, allerhelst vil jeg lokke dig lidt nord for Kbh, men det var ikke det som
dine kriterier opgav.
Men jeg er sikker på at du får et godt kursus ved det center du vælger.

Mht. udstyrskøb så tænk over at sådan som verdenen er skruet sammen så
betaler du indirekte for den service du ønsker.
Sådan forstået at hvis du ønsker at dit valgte dykkercenter skal være loyal
overfor dig, så er der også en forventning om at du er (en lille smule)
loyal overfor dem.

Det er jo ikke bare i den kommercielle del at det er sådan, det er også i
klubberne det er sådan. Der drejer det bare sig om aktivitets niveau der er
"betalingen"

M.v.h.

Johnny Christensen
Dykker bums, og STOLT af det



Jakob M (26-07-2001)
Kommentar
Fra : Jakob M


Dato : 26-07-01 20:13

> Ja, allerhelst vil jeg lokke dig lidt nord for Kbh, men det var ikke det
som
> dine kriterier opgav.

Nu er jeg nysgerrig, hvor er det ?. Hvis jeg spørger rigtigt pænt, så er der
vel ikke andre der kan få ondt i røven over det. Det så vidt jeg ved ikke
dårlig netikette at "reklamere" for noget på opfordring.

Mvh
Jakob M a.k.a. John Doe




plu2 (26-07-2001)
Kommentar
Fra : plu2


Dato : 26-07-01 20:36


"Jakob M" <r49@hotmail.com> wrote in message
news:sYZ77.481$V53.59565@news000.worldonline.dk...
> > Ja, allerhelst vil jeg lokke dig lidt nord for Kbh, men det var ikke det
> som
> > dine kriterier opgav.
>
> Nu er jeg nysgerrig, hvor er det ?. Hvis jeg spørger rigtigt pænt, så er
der
> vel ikke andre der kan få ondt i røven over det. Det så vidt jeg ved ikke
> dårlig netikette at "reklamere" for noget på opfordring.
>
> Mvh
> Jakob M a.k.a. John Doe
>

Lav en søgning i google på padi og københavn.
....

/plu2



S.Arnvig (27-07-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 27-07-01 06:53


"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:sYZ77.481$V53.59565@news000.worldonline.dk...
> > Ja, allerhelst vil jeg lokke dig lidt nord for Kbh, men det var ikke det
> som
> > dine kriterier opgav.
>
> Nu er jeg nysgerrig, hvor er det ?. Hvis jeg spørger rigtigt pænt, så er
der
> vel ikke andre der kan få ondt i røven over det. Det så vidt jeg ved ikke
> dårlig netikette at "reklamere" for noget på opfordring.

JZC arbejder i www.dykker-fakultetet.dk som iøvrigt
ejes og ledes af "Onkel Karl"

Jeg har deltaget i kurser på nævnte sted og kan anbefale det,
dels p.g.a.den uformelle tone og dels p.g.a. den professionelle holdning.

Søren Arnvig

P.S. Jeg mangler en ny tørdragt. Hvor mange
"butt-kissin'" points har jeg på min konto nu ?





Johnny Christensen (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 27-07-01 07:57


>
> JZC arbejder i www.dykker-fakultetet.dk som iøvrigt
> ejes og ledes af "Onkel Karl"
>

NEJ, DET GØR JEG IKKE OG HAR IKKE GJORT DET SIDEN APRIL !!!!!
Jeg forlod Fakultetet rigtig grundigt "pissed off" over Karl's villighed til
at skide på sikkerheden. Det jeg ønsker at beskæftige mig med skal have en
så høj grad af sikkerhed som realiteterne tillader. Karl endte med at skylde
mig en hulens stor bunke penge.

Jeg er derimod nu tilknyttet Octopus Diving i Rungsted. Et sted hvor der er
helt anderledes styr på strukturen og leverancerne.



> Jeg har deltaget i kurser på nævnte sted og kan anbefale det,
> dels p.g.a.den uformelle tone og dels p.g.a. den professionelle holdning.

Det blev fortid da økonomien gjorde at "onkel Karl" var nød til at
bullshit'te leverandøre og folk han skyldte penge.


> P.S. Jeg mangler en ny tørdragt. Hvor mange
> "butt-kissin'" points har jeg på min konto nu ?

"skærer stadig tænder"



S.Arnvig (27-07-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 27-07-01 08:26


"Johnny Christensen" <johnchri@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:xc887.792$lh7.79883@news010.worldonline.dk...
>
> >
> > JZC arbejder i www.dykker-fakultetet.dk som iøvrigt
> > ejes og ledes af "Onkel Karl"
> >
>
> NEJ, DET GØR JEG IKKE OG HAR IKKE GJORT DET SIDEN APRIL !!!!!

Whoooops ! 3 mdr gammel oplysning. Tingene rykker hurtigt.

Søren Arnvig



Peter Fjelsten (27-07-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fjelsten


Dato : 27-07-01 09:55

I artikel <xc887.792$lh7.79883@news010.worldonline.dk> sagde Johnny
Christensen tilsyneladende (In article <xc887.792$lh7.79883
@news010.worldonline.dk>, johnchri@worldonline.dk says)...
> "skærer stadig tænder"

Første insider-tilsvining af en dykkerbutik på D.F.D?

Godt man ikke har ansatte...

--
Peter Fjelsten
Lær mere om DIR-dykning på den skandinaviske DIR-liste:
<http://groups.yahoo.com/group/dir_skand/>. Kom og stil spørgsmål!

Christian Bruhn Gufl~ (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Christian Bruhn Gufl~


Dato : 30-08-01 09:21

Jeg kan absolut heller ikke anbefale Dykker-Fakultetet eller Karl Spur.

Jeg har godtnok ikke taget et kursus hos ovennævnte; men har været på en tur
til Bornholm, hvor dykkerfakultetet skulle arrangere dykningen.

Arrangeringen af dykning var stort set ikke eksisterende, og gav mig, og min
makker, et tydeligt indtryk af at dykkerfakultetet er enormt uarrangeret,
hvilket jeg ikke mener taler for en god sikkerhed.

Udstyrs og viden mæssigt er jeg ikke i tvivl om at Karl er dygtig, men han
er efter min mening for flyvsk, og egner sig ikke til at arrangere og lede
dykning/uddannelse.

MVH

Christian Bruhn Gufler
Amfora dykkerklub


"Johnny Christensen" <johnchri@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:xc887.792$lh7.79883@news010.worldonline.dk...
>
> >
> > JZC arbejder i www.dykker-fakultetet.dk som iøvrigt
> > ejes og ledes af "Onkel Karl"
> >
>
> NEJ, DET GØR JEG IKKE OG HAR IKKE GJORT DET SIDEN APRIL !!!!!
> Jeg forlod Fakultetet rigtig grundigt "pissed off" over Karl's villighed
til
> at skide på sikkerheden. Det jeg ønsker at beskæftige mig med skal have en
> så høj grad af sikkerhed som realiteterne tillader. Karl endte med at
skylde
> mig en hulens stor bunke penge.
>
> Jeg er derimod nu tilknyttet Octopus Diving i Rungsted. Et sted hvor der
er
> helt anderledes styr på strukturen og leverancerne.
>
>
>
> > Jeg har deltaget i kurser på nævnte sted og kan anbefale det,
> > dels p.g.a.den uformelle tone og dels p.g.a. den professionelle
holdning.
>
> Det blev fortid da økonomien gjorde at "onkel Karl" var nød til at
> bullshit'te leverandøre og folk han skyldte penge.
>
>
> > P.S. Jeg mangler en ny tørdragt. Hvor mange
> > "butt-kissin'" points har jeg på min konto nu ?
>
> "skærer stadig tænder"
>
>



Vegard Kjenner (26-07-2001)
Kommentar
Fra : Vegard Kjenner


Dato : 26-07-01 13:40

Her i Norge koster det ca. 1500-2000 for et kurs. Tar ca. 4 dager (kommer
ann på hvor flink du er!!) Alternatift kan du ta kurset i Caribien. Et PADI
sertifisert dykkersenter der er like bra som hjemme. Jeg tok mitt kurs i
Tailand, og har fått vite at det var bedre enn hva mine venner hadde tatt
her i Norge !!
I alle tilfeller ville jeg tatt et PADI kurs, da dette er mest utbredt i
verden. Hvor enn du reiser ser du PADI. Jeg vet, for jeg har reist en del...
Det var ivertfall grunnen til at jeg valgte det. Ellers er det ikke store
forskjellen på hvilket merke du tar. Det går stort sett ut på det samme.

Utstyr kan du kjøpe der du tar kurset, men skjekk andre steder også og se om
det kan være billigere...

Lykke til.


"Johnny Christensen" <johnchri@worldonline.dk> skrev i melding
news:q%S77.353$V53.45748@news000.worldonline.dk...
>
> "John Doe" <GoFuckYourself@Spammer.dk> skrev i en meddelelse
> news:9jon4u$pam$1@sunsite.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg er skal til Caribien til januar med kæresten og vi kunne i den
> > forbindelse godt tænke os at dykke dernede. Vi vil gerne være forberedte
> og
> > tage et certifikat i Danmark inden vi tager afsted.
>
> Klog beslutning, så får i mest ud af ferien.
>
> Der vist noget med at
> > der findes forskellige certificeringer, og med risiko for at starte en
> > større religionskrig kunne jeg tænke mig at vide hvilken der er bedst
til
> > lidt useriøs feriedykning ?.
>
> PADI
>
>
> > Hvad koster det ca. ?.
>
> Typisk 3000-4000
>
> > Hvor lang tid tager det ?.
>
> 4-5 dage intensivt, eller kan fordeles ud over aftens / weekendhold
>
> > Hvor kan man tage det i Københavnsområdet ?.
>
> Må jeg ikke svare på
>
> > Hvor køber man udstyr, i første omgang maske, snorkel og svømmefødder ?.
>
> I den dykkerbutik der giver dig den bedste service, vejledning og er et
sted
> hvor du kunne tænke dig at dykke med dem efter kursus.
>
>
> > Mvh
> > JD
> >
> >
> >
> > --
> > "I have a plan so cunning, you can put a tail on it and call it a
weasel".
> > Blackadder.
>
> Fed signatur !!!!!!!!!!!!!!
> God rejse.
>
> JZC
>
>



Michael T. Lancaster (26-07-2001)
Kommentar
Fra : Michael T. Lancaster


Dato : 26-07-01 19:20

Er det et PADI certifikat så prøv adressen www.padi.com her kan du ud over
oplysninger om alt i padi også trække lister med adresser på alle padi
centre i hele verden, du kunne jo starte med Danmark og så fx. Caribien.
Husk der er forskel på prisen på en Skoda og en BMV og det er der en god
grund til, men begge kan transportere dig omkring.

Michael

"John Doe" <GoFuckYourself@Spammer.dk> skrev i en meddelelse
news:9jon4u$pam$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg er skal til Caribien til januar med kæresten og vi kunne i den
> forbindelse godt tænke os at dykke dernede. Vi vil gerne være forberedte
og
> tage et certifikat i Danmark inden vi tager afsted. Der vist noget med at
> der findes forskellige certificeringer, og med risiko for at starte en
> større religionskrig kunne jeg tænke mig at vide hvilken der er bedst til
> lidt useriøs feriedykning ?.
> Hvad koster det ca. ?.
> Hvor lang tid tager det ?.
> Hvor kan man tage det i Københavnsområdet ?.
> Hvor køber man udstyr, i første omgang maske, snorkel og svømmefødder ?.
>
> Mvh
> JD
>
>
>
> --
> "I have a plan so cunning, you can put a tail on it and call it a weasel".
> Blackadder.
>
>



Kirsten Jensen (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Kirsten Jensen


Dato : 08-08-01 19:18

Jeg kan godt blive lidt misundelig
Tag certifikatet herhjemme, som en anden skriver, så får I mere ud af
ferien.
Generelt anses certifikaterne på feriestederne for at være af en dårligere
kvalitet p.g.a. sprogvanskeligheder og fordi instruktørerne ikke skal se Jer
i øjnene igen, kan han have tendens til at se gennem fingrene med nogle
ting. Jeg ved ikke om disse ting har hold i virkeligheden. Jeg ved dog at
dykkerforholdene i Danmark er vanskelige p.g.a. dårlig sigt, koldt vand og
strøm. I får derfor efter min mening et bedre certifikat i Danmark end i
Caribien, Rødehavet eller Thailand.
I kan selvfølgelig sige at I vil være "varmtvandsdykkere" så derfor har det
ingen betydning. Men læs lige i artiklen i DYK nr. 7, om komfortzonen. Ved
at kunne håndtere forhold der er vanskeligere er man mindre tilbøjelig til
at blive stresset under "nemme" dyk og kan derfor dykke mere afslappet (og
med et mindre luftforbrug).
Ved at tage et PADI OWD certifikat lærer I ikke lige så meget som ved at
tage et CMAS certifikat, men skulle I få lyst kan det hen ad vejen udbygges
med yderligere certifikater.
I låner sandsynligvis udstyr når I tager certifikat. Så når det gælder
maske, snorkel og svømmefødder synes jeg at I skal vælge at købe det i
Caribien hvor det formodentligt er billigere (har andre erfaring med det?).
For maske, snorkel og svømmefødder drejer det sig mere om komfort end om
sikkerhed, så det kan I rådgives lige så godt om derovre. Spørg Jeres
instruktør til råds. Så vidt jeg husker står der også noget i PADI
instruktionsbogen om hvad man skal se efter når man vælger udstyr.
Rigtigt meget held og lykke med og hav en god tur
Michael









Jakob M (08-08-2001)
Kommentar
Fra : Jakob M


Dato : 08-08-01 23:32

> Rigtigt meget held og lykke med og hav en god tur

Tak.

Mvh
Jakob




Jørgen Egballe (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Egballe


Dato : 11-08-01 00:05

<klip>
> I låner sandsynligvis udstyr når I tager certifikat. Så når det gælder
> maske, snorkel og svømmefødder synes jeg at I skal vælge at købe det i
> Caribien hvor det formodentligt er billigere (har andre erfaring med
det?).
> For maske, snorkel og svømmefødder drejer det sig mere om komfort end om
> sikkerhed, så det kan I rådgives lige så godt om derovre. Spørg Jeres
> instruktør til råds. Så vidt jeg husker står der også noget i PADI
> instruktionsbogen om hvad man skal se efter når man vælger udstyr.
> Rigtigt meget held og lykke med og hav en god tur
> Michael
<klip>

Jeg har lige været i Thailand og der var dykkerudstyr IKKE billigere end i
Danmark, til gengæld var udvalget meget dårligere på trods af at der var et
hav af dykkercentre på øen. Med mindre der er nogen som kan bekræfte at
udstyret er væsentligt billigere end i Danmark, der hvor du skal hen, vil
jeg anbefale dig at tage rundt til en "masse" forretninger herhjemme og
prøve udstyr fra en række forskellige producenter før du køber. Det er
pasform det drejer sig om og vi er allesammen forskelligt bygget! Køb det
udstyr som passer DIG bedst og køb det der hvor du fik den bedste service.
God vejledning er guld værd og kan spare dig for en formue (jeg tænker her
på hvor mange penge jeg kunne have sparet hvis jeg havde købt de rigtige
ting første gang og kun havde een af hver ting idag ).

God fornøjelse og god tur !

Jørgen



Jakob M (11-08-2001)
Kommentar
Fra : Jakob M


Dato : 11-08-01 14:22

> God fornøjelse og god tur !

Tak. Kan du anbefale en eller flere butikker i København ?.

Mvh
Jakob




Jørgen Egballe (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Egballe


Dato : 15-08-01 18:09

Ja da, men det kommer meget an på hvad det er som du skal bruge. Der er
mange gode, men de har næsten alle sammen forskellige mærker og efter min
mening er det vigtigeste du kan gøre at tage rundt til nogle forskellige og
prøve forskellige mærker. Der hvor du finder en maske som sidder perfekt, er
ikke nødvendigvis der hvor de har en BCD/dragt/regulator..etc...som lige er
perfekt til DIG! Prøv dig frem og læg mærke til serviceniveauet og den
generelle standard i butikken. Tænk over om det er et sted du har lyst til
at komme tilbage eller det bare er den laveste pris ! Virker ekspedienten
kompetent nok til at du vil lade ham/hende servicere udstyr som dit liv
afhænger af ? Hvis ikke, kan du så stole på den råd og vejledning han giver
dig ? Nu nævner du heller ikke hvad det er for en form for dykning du
prakticerer, men prøv om ikke du kan finde et sted hvor de selv
dykker/underviser på et højere/mere avanceret niveau end dig selv. Så kan de
også rådgive dig med hensyn til at du ikke køber udstyr som er
uhensigtsmæssigt hvis du vælger at gå et skridt videre. Vær dog opmærksom på
at hvis du er OWD (?) skal du ikke lade dig overtale til at købe et eller
andet "TEK" udstyr! Det er ikke noget værd hvis du ikke har den fornødne
uddannelse og træning til at benytte det korrekt, og kan endda være en
direkte dårlig ide hvis du pludselig står med udstyr som er alt for
avanceret til dit uddannelsesniveau. Men prøv og tage rundt og snakke lidt
med nogle af disse forretninger. Hvis du vil have mere detaljeret hjælp fra
NG, vil jeg foreslå at du er lidt mere konkret med hvad du skal bruge,
hvordan du dykker og hvilket uddannelses niveau du er på.

Octopus i Rungsted. http://www.divers.dk/
Aquasport i kbh. http://www.aquasport.dk/
Dykkercenteret på Frb. http://www.dykcen.dk/
Lige ved siden af dykkercenteret på frederiksberg ligger der en lille
discountbiks som også kan være værd at checke.

Hov maden er færdig, jeg må løbe.

Have fun.........don't die

Jørgen



"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:Oiad7.3271$uI6.220132@news000.worldonline.dk...
> > God fornøjelse og god tur !
>
> Tak. Kan du anbefale en eller flere butikker i København ?.
>
> Mvh
> Jakob
>
>
>



Michael T. Lancaster (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael T. Lancaster


Dato : 16-08-01 19:16

Den lille biks er en filial af dykkercentret og hedder nettodyk

Prøv også Master Dive i helsingør www.masterdive.dk

Michael

"Jørgen Egballe" <egballe@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3b7aad28$0$76918$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja da, men det kommer meget an på hvad det er som du skal bruge. Der er
> mange gode, men de har næsten alle sammen forskellige mærker og efter min
> mening er det vigtigeste du kan gøre at tage rundt til nogle forskellige
og
> prøve forskellige mærker. Der hvor du finder en maske som sidder perfekt,
er
> ikke nødvendigvis der hvor de har en BCD/dragt/regulator..etc...som lige
er
> perfekt til DIG! Prøv dig frem og læg mærke til serviceniveauet og den
> generelle standard i butikken. Tænk over om det er et sted du har lyst til
> at komme tilbage eller det bare er den laveste pris ! Virker ekspedienten
> kompetent nok til at du vil lade ham/hende servicere udstyr som dit liv
> afhænger af ? Hvis ikke, kan du så stole på den råd og vejledning han
giver
> dig ? Nu nævner du heller ikke hvad det er for en form for dykning du
> prakticerer, men prøv om ikke du kan finde et sted hvor de selv
> dykker/underviser på et højere/mere avanceret niveau end dig selv. Så kan
de
> også rådgive dig med hensyn til at du ikke køber udstyr som er
> uhensigtsmæssigt hvis du vælger at gå et skridt videre. Vær dog opmærksom

> at hvis du er OWD (?) skal du ikke lade dig overtale til at købe et eller
> andet "TEK" udstyr! Det er ikke noget værd hvis du ikke har den fornødne
> uddannelse og træning til at benytte det korrekt, og kan endda være en
> direkte dårlig ide hvis du pludselig står med udstyr som er alt for
> avanceret til dit uddannelsesniveau. Men prøv og tage rundt og snakke lidt
> med nogle af disse forretninger. Hvis du vil have mere detaljeret hjælp
fra
> NG, vil jeg foreslå at du er lidt mere konkret med hvad du skal bruge,
> hvordan du dykker og hvilket uddannelses niveau du er på.
>
> Octopus i Rungsted. http://www.divers.dk/
> Aquasport i kbh. http://www.aquasport.dk/
> Dykkercenteret på Frb. http://www.dykcen.dk/
> Lige ved siden af dykkercenteret på frederiksberg ligger der en lille
> discountbiks som også kan være værd at checke.
>
> Hov maden er færdig, jeg må løbe.
>
> Have fun.........don't die
>
> Jørgen
>
>
>
> "Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:Oiad7.3271$uI6.220132@news000.worldonline.dk...
> > > God fornøjelse og god tur !
> >
> > Tak. Kan du anbefale en eller flere butikker i København ?.
> >
> > Mvh
> > Jakob
> >
> >
> >
>
>



Mads Madsen (16-08-2001)
Kommentar
Fra : Mads Madsen


Dato : 16-08-01 20:16



"Michael T. Lancaster" <MTLANCASTER@HOTMAIL.COM> wrote in message
news:<u5Ue7.219$i11.6733@news.get2net.dk>...

> Den lille biks er en filial af dykkercentret og hedder nettodyk



Nope, den hedder Scuba Direct og har en hjemmeside på www.scubadirect.dk

Butikken er udemærket og er en af de få i københavn som har et rimeligt
udvalg af brugt udstyr. Vær dog opmærksom på at de kun har et års garanti på
de produkter som dykkercentret sælger med to års garanti.

Mvh.

Mads Madsen




N/A (16-08-2001)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 16-08-01 21:47



S.Arnvig (16-08-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 16-08-01 21:47


"Michael T. Lancaster" <MTLANCASTER@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse
news:a1Ue7.202$i11.6703@news.get2net.dk...
>Hvad er skandinavisk sportsdykkerbevis
Der findes vist ikke noget skandinavisk sportsdykkerbevis.

I gamle dage blev vi uddannet til Nordisk Sportsdykker bevis, som var
anerkendt
af CMAS som **-niveau. Man kunne også uddanne sig til 1.klasses Nordisk
sportsdykker
som var anerkendt af CMAS som ***-niveau.
Senere begyndte DSF at udstede et "rigtigt" CMAS bevis, muligvis fordi
norden er
et lille sprogområde og der var ingen nede sydpå som havde set et NS før.
Jeg husker selv en tur til spanien i 1986 , hvor et tysk ledet dykkercenter
kiggede
underligt på vores blå beviser (men vores pesetas var gode nok).

Dengang var der ingen egentlig alternativ uddannelse i Danmark, men af og
til
dukkede der nogen op i klubberne med nogen underlige beviser, hvor der stod
PADI.
Dem havde de for gode ord og hårdvaluta fået udtedt på et uge kursus i
fjernøsten.
Det grinede vi jo meget af, fordi vi viste jo godt at rigtige dykkere blev
uddannet
over 6 mdr, incl. snorkeldyk fra iskant og armbøjninger i strandkanten (med
flasker på).
I svømmehalen fik man blændet masken og skulle svømme rundt og føle sig
frem.
Nogen gange var der en som lukkede for flasken og så skulle man finde ud af
at få åbnet igen.
Idag skal man vist et godt stykke ind i tek-dykningen for at finde
tilsvarende udfordringer
i uddannelsen.

Siden var der endog nogen som begyndte at uddanne elever efter dette obscure
system
og de tog endda penge for det. Vi andre havde på frivilligt basis undervist
og deltaget i ture
og lige præcis fået dækket benzinen og så kom disse formastelige nidinger og
kaldte sig
instruktører og uddannede dykkere på en uge, men kun til 18 m. Der efter
kunne man tage
flere kurser og flere kurser og flere kurser og betale hvergang. Det fattede
vi jo ikke en skid
af. Vi uddannede jo folk så de var klar til alt med det samme. Selv tog jeg
dybdeprøve
efter 6 dyk til 35 m (et fedt vragdyk på Wotan , men det er en helt anden
historie).
Oven i hånede de også sikkerheden, ved at dykke uden makkerline, vesteflaske
og reserve.
Og de havde disse japser veste, som var designet til at drukne folk, istede
for at redde dem.
Men da folk jo gladeligt betalte den samme sum for hvert PADI kursus, som vi
tog for hele
uddannelsen, kunne vi jo regne ud at det var en pengemaskine for disse PADI
instruktører.
(hvis man sammenligner priser og udannelsesniveau idag, vil man nok erkende
at man
stadig får mere for pengene ved en klubuddannelse).
Derfor har det også været lidt svært at sluge at vores super nordiske elite
bevis, skulle
anerkendes på ligefod med disse amerikan$ke pla$tic bevi$er.

Hvis man skal bruge en analogi så svarede det til at en eller anden dukkede
op på
rigshospitalet og fortalte at han var uddannet af medicinmanden i
Bonga-Bonga og
nu gerne ville ansættes.

Derfor er der stadig idag en længsel tilbage til dengang
da mænd var mænd og bøsser var skydevåben.

Søren Arnvig

P.S: Sidenhen har DSF uddannelsen nærmet sig den internationale
CMAS-standard og
kommer fortsat tættere. Samtidig er det nu vedtaget i DSF at anerkende andre
certifikater i
forbundsregi.





Jan I. Pinndal (17-08-2001)
Kommentar
Fra : Jan I. Pinndal


Dato : 17-08-01 00:42

Det var en dejligt befriende forklaring.... jeg blev helt nostalgisk og
tænker tilbage på det med en hvis stolthed.

Jan I. Pinndal - jpinndal@danbbs.dk

S.Arnvig <Venator@get2net.dk> wrote in message
news:WjWe7.360$i11.10350@news.get2net.dk...
>
> "Michael T. Lancaster" <MTLANCASTER@HOTMAIL.COM> skrev i en meddelelse
> news:a1Ue7.202$i11.6703@news.get2net.dk...
> >Hvad er skandinavisk sportsdykkerbevis
> Der findes vist ikke noget skandinavisk sportsdykkerbevis.
>
> I gamle dage blev vi uddannet til Nordisk Sportsdykker bevis, som var
> anerkendt
> af CMAS som **-niveau. Man kunne også uddanne sig til 1.klasses Nordisk
> sportsdykker
> som var anerkendt af CMAS som ***-niveau.
> Senere begyndte DSF at udstede et "rigtigt" CMAS bevis, muligvis fordi
> norden er
> et lille sprogområde og der var ingen nede sydpå som havde set et NS før.
> Jeg husker selv en tur til spanien i 1986 , hvor et tysk ledet
dykkercenter
> kiggede
> underligt på vores blå beviser (men vores pesetas var gode nok).
>
> Dengang var der ingen egentlig alternativ uddannelse i Danmark, men af og
> til
> dukkede der nogen op i klubberne med nogen underlige beviser, hvor der
stod
> PADI.
> Dem havde de for gode ord og hårdvaluta fået udtedt på et uge kursus i
> fjernøsten.
> Det grinede vi jo meget af, fordi vi viste jo godt at rigtige dykkere blev
> uddannet
> over 6 mdr, incl. snorkeldyk fra iskant og armbøjninger i strandkanten
(med
> flasker på).
> I svømmehalen fik man blændet masken og skulle svømme rundt og føle sig
> frem.
> Nogen gange var der en som lukkede for flasken og så skulle man finde ud
af
> at få åbnet igen.
> Idag skal man vist et godt stykke ind i tek-dykningen for at finde
> tilsvarende udfordringer
> i uddannelsen.
>
> Siden var der endog nogen som begyndte at uddanne elever efter dette
obscure
> system
> og de tog endda penge for det. Vi andre havde på frivilligt basis
undervist
> og deltaget i ture
> og lige præcis fået dækket benzinen og så kom disse formastelige nidinger
og
> kaldte sig
> instruktører og uddannede dykkere på en uge, men kun til 18 m. Der efter
> kunne man tage
> flere kurser og flere kurser og flere kurser og betale hvergang. Det
fattede
> vi jo ikke en skid
> af. Vi uddannede jo folk så de var klar til alt med det samme. Selv tog
jeg
> dybdeprøve
> efter 6 dyk til 35 m (et fedt vragdyk på Wotan , men det er en helt anden
> historie).
> Oven i hånede de også sikkerheden, ved at dykke uden makkerline,
vesteflaske
> og reserve.
> Og de havde disse japser veste, som var designet til at drukne folk,
istede
> for at redde dem.
> Men da folk jo gladeligt betalte den samme sum for hvert PADI kursus, som
vi
> tog for hele
> uddannelsen, kunne vi jo regne ud at det var en pengemaskine for disse
PADI
> instruktører.
> (hvis man sammenligner priser og udannelsesniveau idag, vil man nok
erkende
> at man
> stadig får mere for pengene ved en klubuddannelse).
> Derfor har det også været lidt svært at sluge at vores super nordiske
elite
> bevis, skulle
> anerkendes på ligefod med disse amerikan$ke pla$tic bevi$er.
>
> Hvis man skal bruge en analogi så svarede det til at en eller anden
dukkede
> op på
> rigshospitalet og fortalte at han var uddannet af medicinmanden i
> Bonga-Bonga og
> nu gerne ville ansættes.
>
> Derfor er der stadig idag en længsel tilbage til dengang
> da mænd var mænd og bøsser var skydevåben.
>
> Søren Arnvig
>
> P.S: Sidenhen har DSF uddannelsen nærmet sig den internationale
> CMAS-standard og
> kommer fortsat tættere. Samtidig er det nu vedtaget i DSF at anerkende
andre
> certifikater i
> forbundsregi.
>
>
>
>



S.Arnvig (20-08-2001)
Kommentar
Fra : S.Arnvig


Dato : 20-08-01 22:21


"Jan I. Pinndal" <jpinndal@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
news:HSYe7.409$i11.14086@news.get2net.dk...
> Det var en dejligt befriende forklaring.... jeg blev helt nostalgisk og
> tænker tilbage på det med en hvis stolthed.

Ja, snøft, jeg måtte også knibe en tåre , da jeg skrev det.

Søren Arnvig
--
Dive Nitrox. EAN21 : The original strong taste



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste