| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Roadpricing - har vi ikke det allerede? Ko~ Fra : Knagsted | 
  Dato :  01-12-08 14:42 |  
  |   
            Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi 
 HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km, 
 desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
 
 I stedet foreslås en teknik med GPS, som måske kan komme om 5-7 år. 
 Ihukommende ALLE de problemer som især det offentlige (SKAT, AMANDA, EPJ) 
 har med ny pc-baseret teknik kan det synes risikabelt at stole på så'en et 
 system, og det ER altså lettere at dreje på afgiftskruen og så spare "den 
 nye teknologi",  eller hva'?
 
 Formålet skulle ikke være at tjene penge, men at jage os over i offentlige 
 transportmidler. Men politikere kender vel også til at rejse rundt til 
 forskellige skoler/børnehaver for at deponere et antal unger forskellige 
 steder, inden de skal på arbejde? Og til at kæmpe med volumen-indkøb gennem 
 en overfyldt bus på vej hjem fra arbejde? Kan man med armene fulde af 
 indkøbsposer transporteres med bus rundt til børnehaver/fritidshjem/skoler 
 for at samle sine børn op?
 
 Det er her at jeg, der af aldersmæssige grunde er udstyret med en ikke 
 ubetydelig bagudrettet tidshorisont, synes at allerede i 70'erne fandt 
 politikerne på at vi skulle tvinges over i busser/toge - og hidtil uden det 
 ønskede resultat. Det er ikke umuligt at offentlig transport måske foregår 
 bedre i Storkøbenhavn, med S-toge osv., men herovre i Jylland er'et måske 
 noget andet?
 
 Drop roadpricing, det er dødfødt, og det inviterer til tekniske problemer og 
 til udvikling af yderligere bureaukrati.
 *S* 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Holst (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holst | 
  Dato :  01-12-08 15:19 |  
  |   
            
 Knagsted wrote:
 
 > Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi 
 > HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km, 
 > desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
 
 Det er naturligvis en form for road pricing. Men den tager jo ikke 
 hensyn til, at nogle veje måske skal være dyrere end andre veje, ligesom 
 den ikke tager hensyn til, at afgiften kan afhænge af tidspunktet på dagen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Knagsted (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Knagsted | 
  Dato :  02-12-08 17:45 |  
  |   
            
 "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4933f260$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > Det er naturligvis en form for road pricing. Men den tager jo ikke hensyn 
 > til, at nogle veje måske skal være dyrere end andre veje, ligesom den ikke 
 > tager hensyn til, at afgiften kan afhænge af tidspunktet på dagen.
 
 Næ, det er muligvis så'en at man vil lade afgiften afhænge af tidspunkter 
 for kørslen, bedømt ud fra dagens debat - således at de, der skal til-og-fra 
 arbejde og evtuelt har langt at køre, rammes hårdere.
 
 Af et interview i JP idag fremgår, at man er lidt længere fremme i Holland 
 med tanker om roadpricing, men at man har måttet udskyde indførelsen til 
 (foreløbit) 2015, fordi teknikken først skal på plads.
 
 Noget kunne tyde på, at det ikke er helt nok at GPS-systemerne er opfundet, 
 og der skal nok lidt mere til end en Garmin?
 
 Mærkaterne kender jeg godt, i forvejen har jeg en grøn (fra Tyskland) 
 siddende i ruden, samt en fra Tjekkiet fra i sommers. Mærkaterne fra Østrig 
 og Slovarkiet ER det lykkedes at fjerne.
 *S* 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Zeki (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Zeki | 
  Dato :  01-12-08 15:57 |  
  |   
            "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse 
 news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 > Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi 
 > HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km, 
 > desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
 >
 > I stedet foreslås en teknik med GPS,
 
 Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og 
 hvornår!
 
 Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man så 
 ikke køre i sin bil?
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Rønne (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  01-12-08 16:16 |  
  |  
 
            "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
 > "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse 
 > news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 > > Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi
 > > HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km,
 > > desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
 > >
 > > I stedet foreslås en teknik med GPS,
 > 
 > Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og
 > hvornår!
 > 
 > Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man så
 > ikke køre i sin bil?
 < http://ing.dk/artikel/93858-forsker-danmark-er-foerst-klar-til-roadpric
ing-om-5-7-aar?nyhedsbrev>
 Det varer 5-7 år inden det teknisk set kan lade sig gøre.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Lykkegaard (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Lykkegaard | 
  Dato :  01-12-08 16:26 |  
  |  
 
            Per Rønne skrev
 > Det varer 5-7 år inden det teknisk set kan lade sig gøre.
 Det er ikke det artiklen handler om
 Teknikken er allerede på markedet
 Min Svoger har GPS/SMS sender i sin bil aht hvis den bliver "snuppet"
 Forsikringsselskaberne har det som et krav på det helt dyre biler for at 
 ville forsikre bilen
 http://www.tryg.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=HvisTingBilKoster
- Peter 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Per Rønne (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  01-12-08 16:39 |  
  |  
 
            Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:
 > Per Rønne skrev
 > 
 > > Det varer 5-7 år inden det teknisk set kan lade sig gøre.
 > 
 > Det er ikke det artiklen handler om
 > 
 > Teknikken er allerede på markedet
 Og professoren siger at teknikken ikke er /klar/ - og vel i øvrigt lider
 af en bunke børnesygdomme.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Peter Lykkegaard (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Lykkegaard | 
  Dato :  01-12-08 17:02 |  
  |   
            Per Rønne skrev
 
 > Og professoren siger at teknikken ikke er /klar/ - og vel i øvrigt lider
 > af en bunke børnesygdomme.
 
 Teknikken (overvågning via GPS) er klar
 Men hvis man vil bygge ekstra ting på (som artiklen beskriver) så er der et 
 stykke vej endnu
 
 - Peter 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Henning Sørensen (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning Sørensen | 
  Dato :  01-12-08 21:05 |  
  |   
            ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:1ira3hg.zfuujd1yvfd33N%per@RQNNE.invalid...
 > Peter Lykkegaard <plykkegaard@gmail.com> wrote:
 >
 >> Per Rønne skrev
 >>
 >> > Det varer 5-7 år inden det teknisk set kan lade sig gøre.
 >>
 >> Det er ikke det artiklen handler om
 >>
 >> Teknikken er allerede på markedet
 >
 > Og professoren siger at teknikken ikke er /klar/ - og vel i øvrigt lider
 > af en bunke børnesygdomme.
 > -- 
 > Per Erik Rønne
 
 I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes det 
 hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på 
 belastede vejstrækninger.
 
 /Henning.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Maria Frederiksen (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Maria Frederiksen | 
  Dato :  01-12-08 23:17 |  
  |   
            > I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes 
 > det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 > Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på 
 > belastede vejstrækninger.
 
 Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde 
 uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så 
 medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 
 Mvh Maria 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ralph (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ralph | 
  Dato :  01-12-08 23:41 |  
  |   
            "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse 
 news:493462df$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde 
 > uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så 
 > medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 > kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 
 Du behøver ikke udlevere personlige oplysninger, men ca hvor bor du, og ca 
 hvor er dit arbejde og dine ca arbejdstider. Så vil jeg gerne prøve at finde 
 alternative transportmetoder - ikke fordi jeg ikke tror du selv kan, men nye 
 øjne kan måske...
 
 -- 
 Ralph 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Maria Frederiksen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Maria Frederiksen | 
  Dato :  02-12-08 23:23 |  
  |   
            > Du behøver ikke udlevere personlige oplysninger, men ca hvor bor du, og ca 
 > hvor er dit arbejde og dine ca arbejdstider. Så vil jeg gerne prøve at 
 > finde alternative transportmetoder - ikke fordi jeg ikke tror du selv kan, 
 > men nye øjne kan måske...
 
 Det offentlige er ikke en mulighed. Jeg har ikke børn, der skal hente s og 
 bringes til institution, så "man" kan jo være ligeglad med at jeg bruger 4 
 timer om dagen i busser, tog og med at vente mod 80-90 minutter i bil. Men 
 et mere væsentligt problem er at jeg altså skal køre kunne køre på 
 kundebesøg i løbet af dagen. Her kunne en taxa være en mulighed, men det 
 ændrer jo ikke roadpricing.
 
 
 Mvh Maria
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Henning Sørensen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning Sørensen | 
  Dato :  02-12-08 00:05 |  
  |   
            "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen 
 news:493462df$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes 
 >> det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 >> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på 
 >> belastede vejstrækninger.
 >
 > Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde 
 > uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så 
 > medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 > kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 >
 > Mvh Maria
 
 Man skal jo ikke give op, selvom tingene ser "sorte" ud.
 Det kunne jo tænkes der fandtes eller kunne udvikles alternativer - 
 hjemmearbejdsdage - samkørsel - firmabus - offentlige transportmidler - 
 P-pladser med buskørsel/sporvogne - osv osv.
 
 Personligt er jeg så heldig at arbejde udenlands i perioder af få dage til 
 flere måneder ad gangen og jeg har derfor ikke behov for at bevæge mig fra 
 hjem til arbejdsplads på daglig basis.
 Men når jeg ind imellem skal arbejde på kontoret, så kan jeg da konstatere, 
 at det tager cirka samme tid at komme fra Nyborg til Østerport station med 
 tog + spadseretur som at køre fra motorvejssammenfletningen (Vest/Syd) til 
 Østerbro - ved at tage toget sparer jeg foruden bro afgifter også 180 kr til 
 parkering.
 
 Når jeg alligevel en sjælden gang tager bilen, så undrer det mig - når man 
 holder der på motorvejen - at der i langt de fleste biler kun er 1 person.
 
 /Henning.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Per Rønne (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-12-08 00:14 |  
  |  
 
            Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:
 > > I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
 > > det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 > > Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
 > > belastede vejstrækninger.
 > 
 > Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
 > uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
 > medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 > kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 S-toget?
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 @ (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ | 
  Dato :  02-12-08 00:32 |  
  |   
            On Tue, 2 Dec 2008 00:13:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 wrote:
 
 >Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:
 >
 >> > I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
 >> > det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 >> > Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
 >> > belastede vejstrækninger.
 >> 
 >> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
 >> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
 >> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 >> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 >
 >S-toget?
 
 
 livet er for kort til offentlig transport,
 
 og nogle af os vil gerne hjem fra jobbet samme dag som vi tager af
 sted
 
 
 
 -- 
 If you want to make peace, you don't talk to your friends. 
 You talk to your enemies.
 /Moshe Dayan/
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Per Rønne (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-12-08 09:53 |  
  |  
 
            @ <124@invalid.net> wrote:
 > On Tue, 2 Dec 2008 00:13:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 > wrote:
 > 
 > >Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:
 > >
 > >> > I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
 > >> > det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 > >> > Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
 > >> > belastede vejstrækninger.
 > >> 
 > >> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
 > >> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
 > >> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 > >> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 > >
 > >S-toget?
 > 
 > livet er for kort til offentlig transport,
 > 
 > og nogle af os vil gerne hjem fra jobbet samme dag som vi tager af
 > sted
 Trafikken på motorvejen er i myldretiden så massiv, at det godt kan være
 hurtigere at tage toget, hvis man parkerer bilen ved S-togs stationen.
 På turen Jagtvej-Falkonér Allé har trafikken i netop myldretiden været
 så massiv, at det hurtigste transportmiddel i årtier har været cyklen.
 Busserne kan jo som bekendt ikke køre hurtigere end bilerne.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Lars Elmvang (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Elmvang | 
  Dato :  03-12-08 11:01 |  
  |   
            Per Rønne wrote:
 > @ <124@invalid.net> wrote:
 > 
 > 
 >>On Tue, 2 Dec 2008 00:13:40 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 >>wrote:
 >>
 >>
 >>>Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:
 >>>
 >>>
 >>>>>I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes
 >>>>>det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 >>>>>Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på
 >>>>>belastede vejstrækninger.
 >>>>
 >>>>Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
 >>>>uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
 >>>>medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 >>>>kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 >>>
 >>>S-toget?
 >>
 >>livet er for kort til offentlig transport,
 >>
 >>og nogle af os vil gerne hjem fra jobbet samme dag som vi tager af
 >>sted
 > 
 > 
 > Trafikken på motorvejen er i myldretiden så massiv, at det godt kan være
 > hurtigere at tage toget, hvis man parkerer bilen ved S-togs stationen.
 > 
 > På turen Jagtvej-Falkonér Allé har trafikken i netop myldretiden været
 > så massiv, at det hurtigste transportmiddel i årtier har været cyklen.
 > Busserne kan jo som bekendt ikke køre hurtigere end bilerne.
 De gør det ellers ofte i den dertil indrettede busbane......
 
 -- 
 Lars Elmvang
 ----------------------------------------------------------------------------------
 Min mailadresse finder du ved kun at skrive det overeksponerede 
 domænenavn én gang
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Per Rønne (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  03-12-08 11:21 |  
  |  
 
            Lars Elmvang <larsht@mailmailmailmailmail.dk> wrote:
 > Per Rønne wrote:
 > > På turen Jagtvej-Falkonér Allé har trafikken i netop myldretiden været
 > > så massiv, at det hurtigste transportmiddel i årtier har været cyklen.
 > > Busserne kan jo som bekendt ikke køre hurtigere end bilerne.
 > De gør det ellers ofte i den dertil indrettede busbane......
 Så er det vist for lang tid siden jeg har været med linie 18; jeg plejer
 at tage turen til Frederiksberg på /cykel/ - det er også meget hurtigere
 end bus eller tog/metro, når man nu bor 10 minutters gang fra S-toget.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Maria Frederiksen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Maria Frederiksen | 
  Dato :  02-12-08 23:26 |  
  |   
            >> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
 >> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
 >> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
 >> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 >
 > S-toget?
 
 
 Vi er nogle, der bor uden for S-togsstrækninger og Metroen.
 
 Mvh Maria 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Per Rønne (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  03-12-08 09:28 |  
  |  
 
            Maria Frederiksen <mf@easyfrag.dk> wrote:
 > >> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
 > >> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så
 > >> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på
 > >> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 > >
 > > S-toget?
 > 
 > Vi er nogle, der bor uden for S-togsstrækninger og Metroen.
 Af et andet indlæg fremgik at du har brug for kundebesøg i løbet af
 dagen; så er bilen naturligvis et /must/.
 Men når du kører langs Køge Bugt motorvejen for at komme på arbejdet, så
 kunne du altså også have kørt til nærmeste S-station, parkeret bilen, og
 taget toget resten af vejen. Så lyder det nemlig som om du arbejder i
 City.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Stig Christensen (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stig Christensen | 
  Dato :  03-12-08 10:27 |  
  |   
            
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message 
 news:1ird7px.1w4gizhlmykpkN%per@RQNNE.invalid...
 > Men når du kører langs Køge Bugt motorvejen for at komme på arbejdet, så
 > kunne du altså også have kørt til nærmeste S-station, parkeret bilen, og
 > taget toget resten af vejen. Så lyder det nemlig som om du arbejder i
 > City.
 > -- 
 > Per Erik Rønne
 >  http://www.RQNNE.dk
Man behøver da ikke arbejde i city, for at bruge Købugt motorvejen,
 Man kunne også arbejde i Tåstrup/Glostrup/Ballerup el. lign og Købugt vil 
 stadig
 være et 'naturligt' valg hvis man kører i bil.....
 Personligt bruger jeg bilen fordi jeg ikke gider bruge 2 timer og 4 
 bus/togskift hver vej.... 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Per Rønne (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  03-12-08 11:17 |  
  |  
 
            Stig Christensen <someone@someone.someone> wrote:
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message 
 > news:1ird7px.1w4gizhlmykpkN%per@RQNNE.invalid...
 > > Men når du kører langs Køge Bugt motorvejen for at komme på arbejdet, så
 > > kunne du altså også have kørt til nærmeste S-station, parkeret bilen, og
 > > taget toget resten af vejen. Så lyder det nemlig som om du arbejder i
 > > City.
 > Man behøver da ikke arbejde i city, for at bruge Købugt motorvejen, Man
 > kunne også arbejde i Tåstrup/Glostrup/Ballerup el. lign og Købugt vil
 > stadig være et 'naturligt' valg hvis man kører i bil.....
 Korrekt, og jeg kan da af samme grund også godt lide BaneDanmarks og
 DSBs forslag om bygning af S-togslinie i banegrav og tunnel langs
 Ringvejen, fra Hundige over Ishøj/Vallensbæk, Glostrup, Herlev, Buddinge
 til Lyngby, og måske endda videre forbi DTU til Nærum. Det ville give en
 hurtig og effektiv forbindelse 'på tværs'.
 > Personligt bruger jeg bilen fordi jeg ikke gider bruge 2 timer og 4 
 > bus/togskift hver vej.... 
 Det var også for mange skift; da jeg som boende i Husum arbejdede i
 Holbæk var der kun tale om ét skift, på Valby station. Desværre kørte
 regionaltoget kun en gang i timen ...
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                \"Claus E. Petersen\ (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : \"Claus E. Petersen\ | 
  Dato :  02-12-08 04:22 |  
  |   
            Maria Frederiksen skrev:
 >> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes 
 >> det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 >> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres på 
 >> belastede vejstrækninger.
 > 
 > Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde 
 > uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så 
 > medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 > kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 > 
 > Mvh Maria 
 > 
 > 
 
 "billigere at være på kontanthjælp" ?
 
 Du tror da vel ikke at folk på kontanthjælp får et månedskort til alle 
 zoner tilsendt hver den 1'ste?
 
 - cep
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Bo Warming (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  02-12-08 05:56 |  
  |   
            ""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen 
 news:4934ab43$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Maria Frederiksen skrev:
 >>> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP" kaldes 
 >>> det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 >>> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt impementeres 
 >>> på belastede vejstrækninger.
 >>
 >> Det er ren og skær ekstraskat. Jeg kan jo ligesom ikke passe mit arbejde
 
 EKSTRASKATTEMETODE OG OVERVÅGNING
 
 og begge behøves
 
 Al skat er hæslig men dette er en retfærdig opkrævningsmetode
 
 >> uden at køre på Køge Bugt motorvejen hver eneste dag i myldretiden, så 
 >> medmindre de sætter prisen så højt at det er billigere at være på 
 >> kontanthjælp, så må vi bare betale og se glade ud.
 >> 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Maria Frederiksen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Maria Frederiksen | 
  Dato :  02-12-08 23:27 |  
  |   
            > "billigere at være på kontanthjælp" ?
 >
 > Du tror da vel ikke at folk på kontanthjælp får et månedskort til alle 
 > zoner tilsendt hver den 1'ste?
 
 Næ, for de skal slet ikke arbejde. De bliver sendt i aktivering max. 20 
 timer om ugen tæt på deres bopæl.
 
 Mvh Maria 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Kerim Ellentoft (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kerim Ellentoft | 
  Dato :  02-12-08 23:48 |  
  |   
            "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>  skrev :
 
 >Næ, for de skal slet ikke arbejde. De bliver sendt i aktivering max. 20 
 >timer om ugen tæt på deres bopæl.
 
 Du er ude af trit med virkeligheden.
 -- 
 Kerim
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Lars Christensen (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Christensen | 
  Dato :  03-12-08 06:52 |  
  |   
            On Tue, 2 Dec 2008 23:27:29 +0100, "Maria Frederiksen"
 <mf@easyfrag.dk> wrote:
 
 >> "billigere at være på kontanthjælp" ?
 >>
 >> Du tror da vel ikke at folk på kontanthjælp får et månedskort til alle 
 >> zoner tilsendt hver den 1'ste?
 >
 >Næ, for de skal slet ikke arbejde. De bliver sendt i aktivering max. 20 
 >timer om ugen tæt på deres bopæl.
 >
 Sludder og vrøvl!
 Folk på kontanthjælp bliver aktiveret i 35 timer om ugen. Og de kan
 sagtens aktiveres uanset hvor i kommunen aktiveringsstedet befinder
 sig. Og hvis det er længere væk end "normal" cykel afstand, så kan de
 få udleveret et buskort/få udbetalt penge til et buskort.
 
 -- 
 Livet er for kort til at undgå persille
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Per Rønne (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  03-12-08 09:28 |  
  |  
 
            Lars Christensen <jaja@givmigspamiminskraldespand.invalid> wrote:
 > Folk på kontanthjælp bliver aktiveret i 35 timer om ugen. Og de kan
 > sagtens aktiveres uanset hvor i kommunen aktiveringsstedet befinder
 > sig. Og hvis det er længere væk end "normal" cykel afstand, så kan de
 > få udleveret et buskort/få udbetalt penge til et buskort.
 Ja, ovre i det jydske er der da vist kommet kommuner, der geografisk er
 på størrelse med det gamle Frederiksborg Amt.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               claus b.p. (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  02-12-08 02:40 |  
  |   
            Henning Sørensen wrote:
 > I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP"
 > kaldes det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 > Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt
 > impementeres på belastede vejstrækninger.
 >
 Men systemet er ikke baseret på GPS, svarer bare til en bro-bizz, så der 
 betales automatisk for kørsel på betalingsvejene.
 Masser af andre lande har vejafgifter/broafgifter, som betales kontant eller 
 med -bizz.
 
 Jeg vil, ud fra dagens erfaring med ganske almindelige navigator-GPS'er, 
 anse det for at være særdeles problematisk, at skulle stole på sådan en dims 
 som skatteopkræver. Derudover er der mange tekniske spørgsmål at tage 
 stilling til, fx. hvad gør man med ældre biler der ikke har det monteret,- 
 hvad med udenlandske biler,- hvad hvis den går i stykker,-  hvad hvis folk 
 laver en GPS scrambler som forstyrrer satellit signalet, (er nemt) hvad hvis 
 folk omprogrammerer dem til at benytte andres konti, - osv. osv. Men disse 
 ting kan der muligvis findes tekniske eller politiske løsninger på.
 Men ud over at det bliver meget mere uoverskueligt at vide hvad man betaler 
 i bilafgift, (og dermed bliver nemmere at stramme på skruen - igen-igen) så 
 tror jeg effekten bliver meget begrænset, når folk først har vænnet sig til 
 den. Hvad er en afgift på 50 øre eller en krone, når de samlede omkostninger 
 pr. km. ligger tæt på 5kr i forvejen.
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Henning Sørensen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning Sørensen | 
  Dato :  02-12-08 09:08 |  
  |   
            "claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:493491f2$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
 > Henning Sørensen wrote:
 >> I eksempelvis Singapore findes et system a lá bro-bizzen - "ERP"
 >> kaldes det hvilket populært oversættes til "Everyday Robbing People".
 >> Hvorom alting er, så findes systemet allerede og kan nemt
 >> impementeres på belastede vejstrækninger.
 >>
 > Men systemet er ikke baseret på GPS, svarer bare til en bro-bizz, så der 
 > betales automatisk for kørsel på betalingsvejene.
 > Masser af andre lande har vejafgifter/broafgifter, som betales kontant 
 > eller med -bizz.
 
 Hvilket netop er pointen.
 Systemet findes allerede og kan nemt og billigt opsættes.
 
 >
 > Jeg vil, ud fra dagens erfaring med ganske almindelige navigator-GPS'er, 
 > anse det for at være særdeles problematisk, at skulle stole på sådan en 
 > dims som skatteopkræver. Derudover er der mange tekniske spørgsmål at tage 
 > stilling til, fx. hvad gør man med ældre biler der ikke har det monteret,- 
 > hvad med udenlandske biler,- hvad hvis den går i stykker,-  hvad hvis folk 
 > laver en GPS scrambler som forstyrrer satellit signalet, (er nemt) hvad 
 > hvis folk omprogrammerer dem til at benytte andres konti, - osv. osv. Men 
 > disse ting kan der muligvis findes tekniske eller politiske løsninger på.
 
 Ja - gps løsningen kan naturligvis ikke anvendes endnu.
 I så fald skal den kombineres med et system, der checker bilen/apparatet ved 
 indkørsel på betalingsveje, og så er vi jo tilbage til "-bizz" systemet.
 I Singapore er dette iøvrigt kombineret med kamera, sådan at biler der kører 
 ind uden at blive registreret automatisk bliver fotograferet, således at 
 regningen - dobbelt op - bliver fremsendt med posten.
 
 > Men ud over at det bliver meget mere uoverskueligt at vide hvad man 
 > betaler i bilafgift, (og dermed bliver nemmere at stramme på skruen - 
 > igen-igen) så tror jeg effekten bliver meget begrænset, når folk først har 
 > vænnet sig til den. Hvad er en afgift på 50 øre eller en krone, når de 
 > samlede omkostninger pr. km. ligger tæt på 5kr i forvejen.
 >
 > /Claus
 
 Så vidt jeg har forstået oplægget skal km-afgiften kombineres med en 
 nedsættelse af bil afgiften, hvilket naturligvis vil være en økonomisk bet 
 for folk, der har en dyr ældre bil (som f.eks. jeg), men alt andet lige 
 nedsætter afskrivningen gevaldigt og dermed pris/km.
 
 Jeg mener nu, at afgiften på økonomiske ("grønne") biler bør 
 nedsættes/afskaffes - måske bør bil afgiften fjernes helt - og regulering 
 foretages over benzin prisen.
 Personligt ville jeg tænke mig om en ekstra gang inden jeg starter min 10 
 km/liter bil op for at køre 6 km for at shoppe 2 liter mælk og et kilo 
 kartofler, hvis benzinen kostede 25 kr/liter - jeg ville sandsynligvis 
 kraftigt overveje at tage cyklen, hvilket vil være bedre for miljøet - og 
 mig selv.
 
 Hvis vi skal nedsætte forbrug af fossilt brændstof i biler, så må vi starte 
 et sted, og vort problem her og nu er i høj grad, at der intet er sket de 
 seneste mange år - endda i en periode med højkonjuktur og god (generel) 
 privat økonomi, hvor ledige ressourcer i høj grad er anvendt på luksus i 
 stedet for miljø.
 
 /Henning.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 claus b.p. (04-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  04-12-08 02:50 |  
  |   
            Henning Sørensen wrote:
 >
 > Så vidt jeg har forstået oplægget skal km-afgiften kombineres med en
 > nedsættelse af bil afgiften, hvilket naturligvis vil være en
 > økonomisk bet for folk, der har en dyr ældre bil (som f.eks. jeg),
 > men alt andet lige nedsætter afskrivningen gevaldigt og dermed
 > pris/km.
 Her er netop en væsentlig del af det der kan blive et problem. Nemlig; hvad 
 gør man med gamle biler. Det er ikke så simpelt at sige "gamle uøkonomiske 
 biler skal betale mere", for gamle biler har allerede betalt den 
 registreringsafgift, som ifølge forslaget (tankerne) vil blive nedsat. Med 
 nedsat registreringsafgift og kørselsafgifter vil "gennemsnitsbilisten" 
 komme af med det samme, sammenlagt, men den formastelige der har arbejde i 
 en storby med trafikproblemer vil skulle betale ekstra, mens den heldige der 
 arbejder langt ude på landet, vil slippe billigere. Mit gæt er, at i 
 overgangsperioden på 10-15 år vil gamle biler ikke skulle betale 
 roadpricing. Men dette vil så forrykke det forventede resultat, så måske 
 skal de betale alligevel. Og så er skruen allerede igang. Iøvrigt kører 
 gamle biler statistisk set slet ikke så mange kilometer som nye biler. Nej, 
 der er ingen som helst mulighed for at sådan et system vil kunne blive 
 "retfærdigt".
 
 På den anden side set, så er det bl.a. politiske tiltag der har bragt 
 trafikafviklingen i knæ, de sidste 10 år. Hvis man ikke havde indsnævret 
 veje, blokeret vejene med gentagne vejarbejder, og nedlagt i tusindevis af 
 parkeringspladser, så ville der stadig være lidt mere luft omkring bilerne. 
 Det synes jeg lige man skulle tænke over! Havde man samtidig udvist rettidig 
 omhu, og udbygget vejene i takt med behovet, (fx. når man byggede nye bolig- 
 og kontorbyggerier ved havnefronterne)  istedet for at halse 10-15 år 
 bagefter, ville det heller ikke se så slemt ud. Det er jo også indlysende at 
 der er flere folk der skal transporteres når arbejdsløsheden er 5%, end når 
 den er 15%.
 
 Efter at have prøvet de offentlige på et par ture til Nordsjælland er jeg 
 heller ikke i tvivl om at der kan gøres rigtig meget ved at nytænke hele 
 strukturen og planlægningen af den offentlige trafik. Det er ikke kun 
 priserne der er for høje.
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Frederiksen (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Frederiksen | 
  Dato :  01-12-08 19:08 |  
  |  
 
            "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen 
 news:4933fb43$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og 
 > hvornår!
 >
 Der er heller ikke langt til at forestille sig systemet anvendt til 
 opkrævning af fartbøder   
mvh.
 Kim Frederiksen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Holst (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holst | 
  Dato :  01-12-08 21:46 |  
  |   
            
Kim Frederiksen wrote:
 > Der er heller ikke langt til at forestille sig systemet anvendt til 
 > opkrævning af fartbøder   
Det vil da være kanon, hvis det kunne få folk til at overholde 
 hastighedsgrænserne. Det vil medføre langt færre trafikdræbte.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Larsen (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Larsen | 
  Dato :  01-12-08 23:05 |  
  |  
 
            "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
 news:49344cf8$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
 > Kim Frederiksen wrote:
 >
 >
 >> Der er heller ikke langt til at forestille sig systemet anvendt til
 >> opkrævning af fartbøder   
>
 > Det vil da være kanon, hvis det kunne få folk til at overholde
 > hastighedsgrænserne. Det vil medføre langt færre trafikdræbte.
 Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt mærkeligt 
 at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 -- 
 Kim Larsen
 Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
 Tag et kig på:  http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Holst (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holst | 
  Dato :  02-12-08 09:27 |  
  |   
            
 Kim Larsen wrote:
 
 > Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt mærkeligt 
 > at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 
 Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
 
 Men vi må jo erkende, at rigtig mange mennesker er ude af stand til at 
 overholde hastighedsgrænserne af sig selv.
 
 Jeg så personligt gerne, at folk var bedre til at overholde 
 hastighedsgrænserne, fordi det er en voldsom faktor med hensyn til 
 antallet af trafikdræbte. Og hvis folk ikke kan gøre det af sig selv 
 uden overvågning, ja, så må der vel noget overvågning til.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Zeki (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Zeki | 
  Dato :  02-12-08 13:13 |  
  |   
            
 "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4934f157$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > Kim Larsen wrote:
 >
 >> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt 
 >> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 >
 > Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
 >
 > Men vi må jo erkende, at rigtig mange mennesker er ude af stand til at 
 > overholde hastighedsgrænserne af sig selv.
 
 Hvis alle kører 120/t og du selv "kun" kører 100/t på en strækning hvor du 
 må køre 110/t, så er det oftest DIG der har et problem.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Kim Larsen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Larsen | 
  Dato :  02-12-08 16:32 |  
  |  
 
            "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse
 news:49352677$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
 > "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
 > news:4934f157$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>
 >> Kim Larsen wrote:
 >>
 >>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
 >>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 >>
 >> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
 >>
 >> Men vi må jo erkende, at rigtig mange mennesker er ude af stand til
 >> at overholde hastighedsgrænserne af sig selv.
 >
 > Hvis alle kører 120/t og du selv "kun" kører 100/t på en strækning
 > hvor du må køre 110/t, så er det oftest DIG der har et problem.
 Især hvis det foregår i overhalingsbanen.
 -- 
 Kim Larsen
 Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
 Tag et kig på:  http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Per Rønne (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-12-08 18:06 |  
  |  
 
            "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
 > "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:4934f157$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > >
 > > Kim Larsen wrote:
 > >
 > >> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt 
 > >> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 > >
 > > Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
 > >
 > > Men vi må jo erkende, at rigtig mange mennesker er ude af stand til at
 > > overholde hastighedsgrænserne af sig selv.
 > 
 > Hvis alle kører 120/t og du selv "kun" kører 100/t på en strækning hvor du
 > må køre 110/t, så er det oftest DIG der har et problem.
 Men ved gps-baseret overvågning får alle de andre vist et bøde-problem,
 helt automatisk, og i tilgift et klip i kørekortet ...
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Benny Nissen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Benny Nissen | 
  Dato :  02-12-08 19:28 |  
  |   
            Zeki wrote:
 
 > Hvis alle kører 120/t og du selv "kun" kører 100/t på en strækning hvor du 
 > må køre 110/t, så er det oftest DIG der har et problem.
 
 Nu er der jo stor forskel på "må køre" og "skal mindst køre" ...
 
 -- 
 Benny
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kim Larsen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Larsen | 
  Dato :  02-12-08 16:31 |  
  |  
 
            "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
 news:4934f157$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
 > Kim Larsen wrote:
 >
 >> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
 >> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 >
 > Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
 Jo det har *du* jo. Ellers ville du ikke fremkomme med sådan noget skriveri.
 -- 
 Kim Larsen
 Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
 Tag et kig på:  http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Holst (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holst | 
  Dato :  02-12-08 17:15 |  
  |   
            
 Kim Larsen wrote:
 
 >>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
 >>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 >> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
 > 
 > Jo det har *du* jo. Ellers ville du ikke fremkomme med sådan noget skriveri.
 
 Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de idioter, 
 der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan få dem til at 
 sænke farten.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 S. A. Thomsen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : S. A. Thomsen | 
  Dato :  02-12-08 17:58 |  
  |   
            On Tue, 02 Dec 2008 17:14:58 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
 wrote:
 
 >>>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
 >>>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 >>> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
 >> 
 >> Jo det har *du* jo. Ellers ville du ikke fremkomme med sådan noget skriveri.
 >
 >Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de idioter, 
 >der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan få dem til at 
 >sænke farten.
 
 Men er den tilladte hastighed på motorveve ikke 130 km/t (med mindre
 der er skiltet med andet)...???
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Holst (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holst | 
  Dato :  02-12-08 18:02 |  
  |   
            
 S. A. Thomsen wrote:
 
 >> Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de idioter, 
 >> der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan få dem til at 
 >> sænke farten.
 > 
 > Men er den tilladte hastighed på motorveve ikke 130 km/t (med mindre
 > der er skiltet med andet)...???
 
 Jo, men den tilladte på landevejene er blot 80 km/t ...
 
 Og de jyske landeveje er IKKE motorveje!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   S. A. Thomsen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : S. A. Thomsen | 
  Dato :  02-12-08 19:34 |  
  |  
 
            On Tue, 02 Dec 2008 18:02:17 +0100, Holst <newsfeb08@shelter.dk>
 wrote:
 >
 >S. A. Thomsen wrote:
 >
 >>> Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de idioter, 
 >>> der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan få dem til at 
 >>> sænke farten.
 >> 
 >> Men er den tilladte hastighed på motorveve ikke 130 km/t (med mindre
 >> der er skiltet med andet)...???
 >
 >Jo, men den tilladte på landevejene er blot 80 km/t ...
 >
 >Og de jyske landeveje er IKKE motorveje!
 Ups, jeg læste forkert...   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Kim Larsen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Larsen | 
  Dato :  02-12-08 22:52 |  
  |  
 
            "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
 news:49355f09$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
 > Kim Larsen wrote:
 >
 >>>> Der /er/ bare nogen som ikke kan få overvågning nok. Det er lidt
 >>>> mærkeligt at nogen har dette udtalte ønske om at blive overvåget.
 >>> Jeg tror, de færreste har noget ønske om at blive overvåget.
 >>
 >> Jo det har *du* jo. Ellers ville du ikke fremkomme med sådan noget
 >> skriveri.
 >
 > Det har jeg ikke. Derimod har jeg et ønske om overvågning af de
 > idioter, der ligger og kører 110+ km/t på landevejene, hvis det kan
 > få dem til at sænke farten.
 Kan du slet slet ikke selv se at du modsiger dig selv ?
 -- 
 Kim Larsen
 Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
 Tag et kig på:  http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Holst (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holst | 
  Dato :  02-12-08 23:02 |  
  |   
            
 Kim Larsen wrote:
 
 > Kan du slet slet ikke selv se at du modsiger dig selv ?
 
 Det gør jeg ikke. Jeg har intet ønske om at blive overvåget. Men jeg er 
 naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af 
 fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Kim Larsen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Larsen | 
  Dato :  02-12-08 23:29 |  
  |  
 
            "Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse
 news:4935b06b$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
 > Kim Larsen wrote:
 >
 >> Kan du slet slet ikke selv se at du modsiger dig selv ?
 >
 > Det gør jeg ikke. Jeg har intet ønske om at blive overvåget. Men jeg
 > er naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
 > fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.
 Jamen så går du jo så også ind for overvågning af dig selv.
 -- 
 Kim Larsen
 Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
 Tag et kig på:  http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Jim Andersen (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jim Andersen | 
  Dato :  03-12-08 14:12 |  
  |   
            Kim Larsen wrote:
 >> Jeg har intet ønske om at blive overvåget. Men jeg
 >> er naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
 >> fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.
 >
 > Jamen så går du jo så også ind for overvågning af dig selv.
 
 Næe. GPS'en skal naturligvis først sende sit *blip* i det øjeblik man 
 overtræder hastighedsgrænsen (og dermed selv er én af idioterne). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Kim Larsen (03-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Larsen | 
  Dato :  03-12-08 14:30 |  
  |  
 
            "Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
 news:4936859b$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
 > Kim Larsen wrote:
 >>> Jeg har intet ønske om at blive overvåget. Men jeg
 >>> er naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
 >>> fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.
 >>
 >> Jamen så går du jo så også ind for overvågning af dig selv.
 >
 > Næe. GPS'en skal naturligvis først sende sit *blip* i det øjeblik man
 > overtræder hastighedsgrænsen (og dermed selv er én af idioterne).
 Men det er da overvågning, ikke sandt ?
 -- 
 Kim Larsen
 Socialist, republikaner, atomkraftmodstander og kritisk EU-tilhænger
 Tag et kig på:  http://dokusiden.frac.dk/ground69.htm
Genstart Danmark, stem socialistisk. E-mail: kl2607@gmail.com
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                      Jim Andersen (04-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jim Andersen | 
  Dato :  04-12-08 09:21 |  
  |   
            Kim Larsen wrote:
 >>>> er naturligvis godt klar over, at en konsekvens af overvågning af
 >>>> fartidioterne sikkert er, at jeg også bliver overvåget.
 >>>
 >>> Jamen så går du jo så også ind for overvågning af dig selv.
 >>
 >> Næe. GPS'en skal naturligvis først sende sit *blip* i det øjeblik man
 >> overtræder hastighedsgrænsen (og dermed selv er én af idioterne).
 >
 > Men det er da overvågning, ikke sandt ?
 
 Overvågning af "fartidioterne", ja. Men det er, ifølge OP som udgangspunkt 
 for diskussionen, intet problem.
 Der skelnes skarpt mellem "jeg" og "fartidioterne". Og "jeg" forsvinder og 
 bliver transformeret til en "fartidiot" når hastighedsgrænsen overskrides.
 
 Hvis man også vil godtage præmissen at sålænge GPS'en ikke sender *blip* til 
 overvågningscentralen, er man ikke overvåget, så er svaret nej.
 
 Hvis du mener at man er overvåget selvom GPS'en ikke sender *blip*, ja så er 
 du jo også overvåget i dag, når du kører med en GPS eller mobiltlf. For den 
 "overvåger" dig også. Den véd hvor du er, hvad klokken er, og kan derfor 
 også regne ud hvor hurtigt du kører.
 
 /jim 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus G. (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus G. | 
  Dato :  01-12-08 19:44 |  
  |  
 
            > Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man 
 > så ikke køre i sin bil?
 Der vil sikkert blive opsat nogle grænser for, hvor lang tid der må køres 
 uden...
 -- 
 Klaus G.  // Seth-Enoch  //  SukkerFri
 www.seth-enoch.dk/gallery 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bo Warming (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  01-12-08 16:10 |  
  |   
            "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen 
 news:4933fb43$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse 
 > news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 >> Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse. Vi 
 >> HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km, 
 >> desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
 >>
 >> I stedet foreslås en teknik med GPS,
 >
 > Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og 
 > hvornår!
 >
 > Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man 
 > så ikke køre i sin bil?
 >
 
 Så straffes du som ved en parkeringsbøde 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  02-12-08 00:31 |  
  |  
 
            On Dec 1, 3:57 pm, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
 > "Knagsted" <k...@nomail.ru> skrev i en meddelelsenews:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 >
 > > Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse.. Vi
 > > HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere km,
 > > desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
 >
 > > I stedet foreslås en teknik med GPS,
 >
 > Som så også som en bonus kan bruges til at overvåge hvor vi færdes og
 > hvornår!
 >
 > Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man så
 > ikke køre i sin bil?
 Så bliver man nok bare sat til at have kørt på dyreste strækning.
 --
 Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
 Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Zeki (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Zeki | 
  Dato :  02-12-08 13:15 |  
  |   
            
 "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:66619113-d83b-47c3-b9e3-f0cd4ab0984b@g38g2000yqn.googlegroups.com...
 On Dec 1, 3:57 pm, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
 > "Knagsted" <k...@nomail.ru> skrev i en 
 > meddelelsenews:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 
 >> Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må man 
 >> så
 >> ikke køre i sin bil?
 
 >Så bliver man nok bare sat til at have kørt på dyreste strækning.
 
 Hvis den ikke virker har de jo ikke en jordisk chance for at se om bilen er 
 i brug eller blot holder i garagen!
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Knagsted (04-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Knagsted | 
  Dato :  04-12-08 08:59 |  
  |   
            
 "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen 
 news:49352743$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:66619113-d83b-47c3-b9e3-f0cd4ab0984b@g38g2000yqn.googlegroups.com...
 > On Dec 1, 3:57 pm, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
 >> "Knagsted" <k...@nomail.ru> skrev i en 
 >> meddelelsenews:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 >
 >>> Gad vide hvad der sker hvis man disabler den/den "går i stykker" - må 
 >>> man så
 >>> ikke køre i sin bil?
 >
 >>Så bliver man nok bare sat til at have kørt på dyreste strækning.
 >
 > Hvis den ikke virker har de jo ikke en jordisk chance for at se om bilen 
 > er i brug eller blot holder i garagen!
 >
 Og den vil vel ikke virke, hvis man afskærmer den?
 Se, det var jo en idé.....
 *S* 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens \"Lyrik\" Bech (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens \"Lyrik\" Bech | 
  Dato :  01-12-08 17:05 |  
  |   
            On Mon, 01 Dec 2008 14:42:06 +0100, Knagsted <knag@nomail.ru> wrote:
 
 > Jeg forstår ikke at de konservative er vendt rundt i deres opfattelse.  
 > Vi HAR allerede indbygget roadpricing i afgiften på brændstof: Jo flere  
 > km, desto større udgift - jo større bil, desto større udgift.
 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
 Roadpricing er en konservativ godbid! For en afgift per kilometer vender  
 den tunge ende nedad. Alle skal betale det samme, hvilket belaster den  
 fattiges budget mere end den riges.
 
 Moms er også en konservativ afgift. Den fattige skal betale samme afgift  
 på et brød som den rige. Topskatten derimod er en socialt afbalanceret  
 afgift. Derfor vil de konservative have den væk!
 De konservative dt tidligere "Høyre" ville være afgået ved døden for et  
 århundrede siden. men de har fundet en fidus til at sidde som et fossil  
 blandt levende demokrater! Retvæsenet!
 
 Råb om højere straf og politi taler til de laveste middelalderlige  
 instinkter. Det er den redningflåde der holder dem oppe!
 
 konservative:
 R.I.P.
 
 
 
 
 -- 
 Hilsen
 Jens
 Opera kan!
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bo Warming (01-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Warming | 
  Dato :  01-12-08 17:29 |  
  |  
 
            "Jens "Lyrik" Bech" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen 
 news  .ulhqyk2bk4hork@jens-erik-bechs-macbook.local...
 > Moms er også en konservativ afgift. Den fattige skal betale samme afgift 
 > på et brød som den rige. Topskatten derimod er en socialt afbalanceret 
 > afgift.
  De rige forbruger MEST OG DYREST og kommer derfor pr moms til at betale 
 mest
 DE BREDESTE SKULDR BÆRER DE TUNGESTE BYRDER
 også hvor de mestt forbrugende burde betale for hvad de bruger. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           claus b.p. (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  02-12-08 02:57 |  
  |   
            Jens "Lyrik" Bech wrote:
 > On Mon, 01 Dec 2008 14:42:06 +0100, Knagsted <knag@nomail.ru> wrote:
 > Topskatten derimod er en socialt
 > afbalanceret afgift.
 Gå hjem til USSR!
 
 Det er ikke noget som helst land værdigt at lade borgerne betale 2/3 af 
 nogen indtægt i skat, for derefter at skulle betale 25% i moms + alle mulige 
 punktafgifter. Men topskatten betyder samtidig at hvis jeg tjener 100.000kr 
 et år og 300.000 kr. næste år, så kommer jeg til at betale 25.000 kr. mere i 
 skat end min nabo som tjente 200.000 begge år. Hvor er det sociale i det?
 Hvad er det sociale i at folk siger nej til overarbejde fordi de ikke vil 
 betale 2/3 af lønnen i skat?
 Hvad er det sociale i at folk investerer i alle mulige skattecirkus fiduser, 
 for at udskyde skatten til efter pensionsalderen, hvor de ikke rammer 
 topskatten?
 Der kan da ikke være noget mere socialt retfærdigt end at alle betaler samme 
 procentsats. Tjener man lidt, betaler man lidt i skat, tjener man meget, 
 betaler man meget i skat! Om skatten betales i år eller om 10 år, så er 
 satsen den samme. Hvor svært kan det være?
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Holst (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Holst | 
  Dato :  02-12-08 09:31 |  
  |   
            
 claus b.p. wrote:
 
 > Der kan da ikke være noget mere socialt retfærdigt end at alle betaler samme 
 > procentsats. Tjener man lidt, betaler man lidt i skat, tjener man meget, 
 > betaler man meget i skat! Om skatten betales i år eller om 10 år, så er 
 > satsen den samme. Hvor svært kan det være?
 
 Ikke særlig svært.
 
 Men som en af mine venner sagde: "Lønnen er også fastsat efter vores 
 skattesystem. Var systemet indrettet, så vi alle betalte samme 
 skatteprocent, så tjente jeg ikke 600.000 om året, men derimod måske kun 
 400.000 om året."
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           David (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : David | 
  Dato :  02-12-08 08:49 |  
  |   
            
 "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse 
 news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 
 
 
 .. Men politikere kender vel også til at rejse rundt til
 > forskellige skoler/børnehaver for at deponere et antal unger forskellige 
 > steder, inden de skal på arbejde? Og til at kæmpe med volumen-indkøb 
 > gennem en overfyldt bus på vej hjem fra arbejde? Kan man med armene fulde 
 > af indkøbsposer transporteres med bus rundt til 
 > børnehaver/fritidshjem/skoler for at samle sine børn op?
 >
 
 
 Ja som sædvanlig er det BØRNE familierne der forurener af helvedes til, 
 kører deres børn til dit og dat, har ofte to biler.
 
 I skal sgu ikke brokke jer den dag jeres børn ikke kan trække vejret 
 længere, får astma eller andre følge sygdomme af forureningen.
 
 Eller når den 3 verden banker på, fordi deres landområder er ødelagt af 
 oversvømmelser osv.
 
 Børnefamilier er de største egoister på denne jord.
 
 Mvh David
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  02-12-08 01:52 |  
  |  
 
            On Dec 2, 8:49 am, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:
 > Børnefamilier er de største egoister på denne jord.
 Men du kan ikke undvære dem hvis samfundet skal gå videre   
--
 Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
 Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            David (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : David | 
  Dato :  02-12-08 13:00 |  
  |   
            
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:3de7ff13-e878-42ab-89b5-d24e05d59d3b@u14g2000yqg.googlegroups.com...
 On Dec 2, 8:49 am, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:
 > Børnefamilier er de største egoister på denne jord.
 Men du kan ikke undvære dem hvis samfundet skal gå videre   
Jo da
 Ingen børn betyder på kort sigt:
 Ingen overbefolkning
 Ingen pædofile
 Ingen skole udgifter
 Ingen lortebleer
 Ingen stressede forældre der kører for hurtigt ved skolerne
 Mindre forurening
 Ingen egoitiske unger der insisterer på at forpeste omverden med larm, musik 
 og meningsløs vold
 Ingen egoistiske unger der brænder almindelige borgeres biler af fordi de de 
 ikke får deres vilje. (JEG VIL HA ET UNGDOMSHUS - Vræl Vræl)
 På lang sigt
 Ingen forurening
 Ingen krige
 Ingen mord
 Ingen psykopater
 Ingen mennesker
 Kun dyr der lever smukt i naturen !
 .. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Maria Frederiksen (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Maria Frederiksen | 
  Dato :  02-12-08 23:29 |  
  |  
 
            > Jo da
 > Ingen børn betyder på kort sigt:
 >
 > Ingen overbefolkning
 > Ingen pædofile
 > Ingen skole udgifter
 > Ingen lortebleer
 > Ingen stressede forældre der kører for hurtigt ved skolerne
 > Mindre forurening
 > Ingen egoitiske unger der insisterer på at forpeste omverden med larm, 
 > musik og meningsløs vold
 > Ingen egoistiske unger der brænder almindelige borgeres biler af fordi de 
 > de ikke får deres vilje. (JEG VIL HA ET UNGDOMSHUS - Vræl Vræl)
 >
 > På lang sigt
 > Ingen forurening
 > Ingen krige
 > Ingen mord
 > Ingen psykopater
 > Ingen mennesker
 > Kun dyr der lever smukt i naturen !
 Og heller ingen roadpricing - smukt   
Mvh Maria 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  02-12-08 05:12 |  
  |  
 
            On Dec 2, 12:59 pm, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:
 > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:3de7ff13-e878-42ab-89b5-d24e05d59d3b@u14g2000yqg.googlegroups.com...
 > On Dec 2, 8:49 am, "David" <nyevind...@glasmasteren.dk> wrote:
 >
 > > Børnefamilier er de største egoister på denne jord.
 >
 > Men du kan ikke undvære dem hvis samfundet skal gå videre   
>
 > Jo da
 > Ingen børn betyder på kort sigt:
 >
 > Ingen overbefolkning
 > Ingen pædofile
 > Ingen skole udgifter
 > Ingen lortebleer
 > Ingen stressede forældre der kører for hurtigt ved skolerne
 > Mindre forurening
 > Ingen egoitiske unger der insisterer på at forpeste omverden med larm, musik
 > og meningsløs vold
 > Ingen egoistiske unger der brænder almindelige borgeres biler af fordi de de
 > ikke får deres vilje. (JEG VIL HA ET UNGDOMSHUS - Vræl Vræl)
  
> På lang sigt
 > Ingen forurening
 > Ingen krige
 > Ingen mord
 > Ingen psykopater
 > Ingen mennesker
 > Kun dyr der lever smukt i naturen !
 OK, det må vi så skynde os hen i mod........
 --
 Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
 Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Frank (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frank | 
  Dato :  02-12-08 11:08 |  
  |   
            Hej
 
 "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse 
 news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 
 > Formålet skulle ikke være at tjene penge, men at jage os over i offentlige 
 > transportmidler. Men politikere kender vel også til at rejse rundt til 
 > forskellige skoler/børnehaver for at deponere et antal unger forskellige 
 > steder, inden de skal på arbejde? Og til at kæmpe med volumen-indkøb 
 > gennem en overfyldt bus på vej hjem fra arbejde? Kan man med armene fulde 
 > af indkøbsposer transporteres med bus rundt til 
 > børnehaver/fritidshjem/skoler for at samle sine børn op?
 
 Prøv med en cykel med anhænger. Been there, done that, have the T-shirt.
 
 Mvh
 Frank 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Knagsted (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Knagsted | 
  Dato :  02-12-08 17:51 |  
  |   
            
 "Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i meddelelsen 
 news:493508e1$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > "Knagsted" <knag@nomail.ru> skrev i en meddelelse 
 > news:gh0pjh$2cm2$1@newsbin.cybercity.dk...
 >
 >> Formålet skulle ikke være at tjene penge, men at jage os over i 
 >> offentlige transportmidler. Men politikere kender vel også til at rejse 
 >> rundt til forskellige skoler/børnehaver for at deponere et antal unger 
 >> forskellige steder, inden de skal på arbejde? Og til at kæmpe med 
 >> volumen-indkøb gennem en overfyldt bus på vej hjem fra arbejde? Kan man 
 >> med armene fulde af indkøbsposer transporteres med bus rundt til 
 >> børnehaver/fritidshjem/skoler for at samle sine børn op?
 >
 > Prøv med en cykel med anhænger. Been there, done that, have the T-shirt.
 >
 > Mvh
 > Frank
 Det er ikke nemt når man har 200 km's kørsel dagligt.
 Vi ka jo ikke alle være supermænd som statsministeren
 *S* 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lyrik (02-12-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lyrik | 
  Dato :  02-12-08 14:21 |  
  |   
            Den 02.12.2008 kl. 12:59 skrev David <nyevinduer@glasmasteren.dk>:
 
 
 > Ingen mennesker
 > Kun dyr der lever smukt i naturen !
 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 Hvad er en hund uden et menneske? En skabet køter?
 Hvad er et landskab uden parker og haver? Et Vildnis?
 -- 
 MvH
 Jens
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |