|
| Suzuki DR 250/500 gode motorcykler? Fra : Em See Intruder 1400 |
Dato : 30-11-08 13:01 |
|
Hej
Jeg vil godt prøve at skifte mc stil og evt. prøve lidt leg på de rette
steder.
Jeg har kigget på nogle ældre modeller af hhv. DR 250 og 500.
Er der nogle særlige ting jeg skal være opmærksom på på disse 2 modeller,
for ikke at brænde fingrene?
På forhånd tak
MC Intrudersen
| |
Ukendt (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-08 14:39 |
|
> Er der nogle særlige ting jeg skal være opmærksom på på disse 2 modeller,
> for ikke at brænde fingrene?
Hvad skal du bruge den til? og hvorfor er dr350 overset? og hvad er
budgettet? drz400 er ogs¨en mulighed, dog nyere og dyere, men også bedre..
Men som sagt hvad skal du bruge den til?
Mvh
Morten
| |
Em See Intruder 1400 (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Em See Intruder 1400 |
Dato : 30-11-08 18:23 |
|
Hej
Den var tiltænkt til en blanding af alm vej og sjov bakketærræn, strand m.v.
500 er fra 81´og den anden jeg er tilbudt er fra 87.
mvh
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:56udnejhfskSCq_UnZ2dnUVZ8radnZ2d@giganews.com...
>> Er der nogle særlige ting jeg skal være opmærksom på på disse 2 modeller,
>> for ikke at brænde fingrene?
>
> Hvad skal du bruge den til? og hvorfor er dr350 overset? og hvad er
> budgettet? drz400 er ogs¨en mulighed, dog nyere og dyere, men også bedre..
>
> Men som sagt hvad skal du bruge den til?
>
> Mvh
> Morten
>
| |
Ukendt (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-08 20:42 |
|
> Den var tiltænkt til en blanding af alm vej og sjov bakketærræn, strand
> m.v.
> 500 er fra 81´og den anden jeg er tilbudt er fra 87.
af de to ville jeg vælge 500'eren, men det er godt nok en gammel svend...
250'eren er for sløv til det du vil bruge den til i mine øjne.. og hvis det
bare er lidt for spass offroad og ikke noget vildt, så kan du nok godt mosle
rundt med 500'eren selv om den er tungere..
Mvh
Morten
Drz400S
| |
Em See Intruder 1400 (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Em See Intruder 1400 |
Dato : 30-11-08 20:53 |
|
Ja det er nogle ældre drenge, men da jeg jo ikke ved om jeg bliver grebet af
det, vil jeg heller ikke ofre det vilde til at starte med. Har p.t en
intruder 1400 og en Triumph, så det her er en form for "prøve".....*S*
Da det jo er ældre cykler forventede jeg nogle indlæg og håbede på at disse
ville "fortælle" om der er særlige sygdomme på disse. Nogle cykler har jo
specifikke dårligdomme....
mvh
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:2OednRsnde0Wca_UnZ2dnUVZ8vWdnZ2d@giganews.com...
>> Den var tiltænkt til en blanding af alm vej og sjov bakketærræn, strand
>> m.v.
>> 500 er fra 81´og den anden jeg er tilbudt er fra 87.
>
> af de to ville jeg vælge 500'eren, men det er godt nok en gammel svend...
> 250'eren er for sløv til det du vil bruge den til i mine øjne.. og hvis
> det bare er lidt for spass offroad og ikke noget vildt, så kan du nok godt
> mosle rundt med 500'eren selv om den er tungere..
>
> Mvh
> Morten
> Drz400S
>
>
| |
Ukendt (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-11-08 21:09 |
|
> Ja det er nogle ældre drenge, men da jeg jo ikke ved om jeg bliver grebet
> af det, vil jeg heller ikke ofre det vilde til at starte med. Har p.t en
> intruder 1400 og en Triumph, så det her er en form for "prøve".....*S*
>
> Da det jo er ældre cykler forventede jeg nogle indlæg og håbede på at
> disse ville "fortælle" om der er særlige sygdomme på disse. Nogle cykler
> har jo specifikke dårligdomme....
Søg engang her i gruppen på dr500 eller på tenere.dk der er masser af gode
indlæg begge steder om denne cykel :)
Mvh
Morten
| |
Armand (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 30-11-08 21:15 |
|
Em See Intruder 1400 skrev:
> Ja det er nogle ældre drenge, men da jeg jo ikke ved om jeg bliver grebet af
> det, vil jeg heller ikke ofre det vilde til at starte med. Har p.t en
> intruder 1400 og en Triumph, så det her er en form for "prøve".....*S*
>
> Da det jo er ældre cykler forventede jeg nogle indlæg og håbede på at disse
> ville "fortælle" om der er særlige sygdomme på disse. Nogle cykler har jo
> specifikke dårligdomme....
>
Faktisk så synes jeg at have bidt mærke i at motoren i de store
DR-modeller ikke er særligt solid!
--
Armand.
| |
Leonard (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 30-11-08 21:56 |
|
Em See Intruder 1400 wrote:
> Da det jo er ældre cykler forventede jeg nogle indlæg og håbede på at
> disse ville "fortælle" om der er særlige sygdomme på disse. Nogle
> cykler har jo specifikke dårligdomme....
Jeg kan huske at sådan en DR500 ikke var nem at sparke igang.
Men jeg vejede også under 60 kg dengang det var en ny model
Den var sjov når den kom igang, men også ret stor at tumle, prøvede den
kun på asfalt.
--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...
| |
molnit@gmail.com (30-11-2008)
| Kommentar Fra : molnit@gmail.com |
Dato : 30-11-08 14:08 |
|
> Jeg kan huske at sådan en DR500 ikke var nem at sparke igang.
> Men jeg vejede også under 60 kg dengang det var en ny model
> Den var sjov når den kom igang, men også ret stor at tumle, prøvede den
> kun på asfalt.
Hvis vi snakker DR500S /DR600S modellerne, så er de rigtig nemme at
sparke i gang, når alt er som det skal være :) det er det bare ikke på
de fleste man finder, men det er nemt at fikse.
---
VH
Moller
DR500S, MZ300RV, og en Saxo 1,5Diesel :)
| |
molnit@gmail.com (30-11-2008)
| Kommentar Fra : molnit@gmail.com |
Dato : 30-11-08 14:11 |
|
On 30 Nov., 18:23, "Em See Intruder 1400" <i...@mail.dk> wrote:
> Hej
> Den var tiltænkt til en blanding af alm vej og sjov bakketærræn, strand m.v.
> 500 er fra 81´og den anden jeg er tilbudt er fra 87.
> mvh
81... så er det den gamle DR500 model du kikker på, hvis ik den er
100% synet og køreklar, og tæt på gratis ;) så gå pænt videre.
Hvis det derimod er en DR500S, så skal det selvfølgelig koste noget
også, men den skal virke, og sikre dig lige at den ik har tabt et
ventilsæde :) tjek, f.eks. ebay hvorfor, da der er en masse topstykker
med tabt ventilsæde, og revne i toppen til salg derinde :)
Ellers er det en kanon fin cykle, let, og rigeligt med kræfter til
de fleste der forlader vejen en gang imellem.... glem alt om
motorvej ;) det er den slags cykler ikke lavet til.
---
VH
Moller
DR500S, MZ300RV, og en Saxo 1,5Diesel :)
| |
Em See Intruder 1400 (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Em See Intruder 1400 |
Dato : 30-11-08 23:00 |
|
Ikke til motorvej siger du. >Er du venlig at uddybe, for det vil helt
sikkert også være på nogle af de ture jeg påtænker......
<måske skal jeg se bort fra den...
<molnit@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1b011655-f2b1-47ba-ae76-54611ac8a603@t2g2000yqm.googlegroups.com...
On 30 Nov., 18:23, "Em See Intruder 1400" <i...@mail.dk> wrote:
> Hej
> Den var tiltænkt til en blanding af alm vej og sjov bakketærræn, strand
> m.v.
> 500 er fra 81´og den anden jeg er tilbudt er fra 87.
> mvh
81... så er det den gamle DR500 model du kikker på, hvis ik den er
100% synet og køreklar, og tæt på gratis ;) så gå pænt videre.
Hvis det derimod er en DR500S, så skal det selvfølgelig koste noget
også, men den skal virke, og sikre dig lige at den ik har tabt et
ventilsæde :) tjek, f.eks. ebay hvorfor, da der er en masse topstykker
med tabt ventilsæde, og revne i toppen til salg derinde :)
Ellers er det en kanon fin cykle, let, og rigeligt med kræfter til
de fleste der forlader vejen en gang imellem.... glem alt om
motorvej ;) det er den slags cykler ikke lavet til.
---
VH
Moller
DR500S, MZ300RV, og en Saxo 1,5Diesel :)
| |
Em See Intruder 1400 (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Em See Intruder 1400 |
Dato : 30-11-08 23:02 |
|
Hov- jeg glemte lige.... Hvordan kan man som "uøvet" med sikkerhed se
forskel på de 2 modeller. Det lyser vigtigt ud fra det du skriver her!
Det med topstykket/ventiler, vil vel afsløres ved en simpel kompressionstest
(men det er vel ikke sådan at gøre, da cyklen vel ikke har elstarter?) Andre
metoder til at sikre sig?
mvh
<molnit@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1b011655-f2b1-47ba-ae76-54611ac8a603@t2g2000yqm.googlegroups.com...
On 30 Nov., 18:23, "Em See Intruder 1400" <i...@mail.dk> wrote:
> Hej
> Den var tiltænkt til en blanding af alm vej og sjov bakketærræn, strand
> m.v.
> 500 er fra 81´og den anden jeg er tilbudt er fra 87.
> mvh
81... så er det den gamle DR500 model du kikker på, hvis ik den er
100% synet og køreklar, og tæt på gratis ;) så gå pænt videre.
Hvis det derimod er en DR500S, så skal det selvfølgelig koste noget
også, men den skal virke, og sikre dig lige at den ik har tabt et
ventilsæde :) tjek, f.eks. ebay hvorfor, da der er en masse topstykker
med tabt ventilsæde, og revne i toppen til salg derinde :)
Ellers er det en kanon fin cykle, let, og rigeligt med kræfter til
de fleste der forlader vejen en gang imellem.... glem alt om
motorvej ;) det er den slags cykler ikke lavet til.
---
VH
Moller
DR500S, MZ300RV, og en Saxo 1,5Diesel :)
| |
Anders Majland (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 30-11-08 23:03 |
|
> glem alt om
> motorvej ;) det er den slags cykler ikke lavet til.
Og så alligevel kørestillingen gør det dejlig uanstrengt, men skal motoren
synes det samme så kommer man jo godt nok til at følges en del med
lastbilerne ...
Nu ved jeg ikke hvad prisniveauet er på de to suzuki'er, men overvej også
yamaha og honda's tilsvarende modeller. Første ejer smadrede motoren i min
XT ved 37000km, men med den nye motor har den rundet 100.000km. En ikke
uvæsentlig del af de godt 60000km jeg har kørt på den har været motorvej da
jeg har pendlet en del på den fra Viborg til Kbh. XTZ'en gør det bedre, men
XT'en gør det også fint. Og forskellen på de 2 er meget større end på en
DR500/600
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988
Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD 1993
| |
Em See Intruder 1400 (30-11-2008)
| Kommentar Fra : Em See Intruder 1400 |
Dato : 30-11-08 23:49 |
|
Mange tak. skriv endelig videre alle, så vi kan få erfaringerne frem....
mvh
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:49330d9a$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> glem alt om
>> motorvej ;) det er den slags cykler ikke lavet til.
>
> Og så alligevel kørestillingen gør det dejlig uanstrengt, men skal motoren
> synes det samme så kommer man jo godt nok til at følges en del med
> lastbilerne ...
>
> Nu ved jeg ikke hvad prisniveauet er på de to suzuki'er, men overvej også
> yamaha og honda's tilsvarende modeller. Første ejer smadrede motoren i min
> XT ved 37000km, men med den nye motor har den rundet 100.000km. En ikke
> uvæsentlig del af de godt 60000km jeg har kørt på den har været motorvej
> da jeg har pendlet en del på den fra Viborg til Kbh. XTZ'en gør det bedre,
> men XT'en gør det også fint. Og forskellen på de 2 er meget større end på
> en DR500/600
>
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
> Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988
> Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD 1993
>
>
| |
|
|