| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Find selv et par fejl eller flere Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 12:16 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten | 
  Dato :  24-11-08 12:23 |  
  |  
 
            "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:0019c253$0$7325$c3e8da3@news.astraweb.com...
 > Hold da op en gang sludder, der kommer fra Mogens Wilbert:
 >
 >  http://www.berlingske.dk/article/20081124/danmark/81124052/
Hmmm, som lægmand i denne sag så må jeg da sige at rådene lyder meget 
 fornuftige - hvori ligger sludderen og fejlene ?
 Carsten 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jesper Juul (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 12:28 |  
  |  
 
            Carsten skrev:
 > "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:0019c253$0$7325$c3e8da3@news.astraweb.com...
 >> Hold da op en gang sludder, der kommer fra Mogens Wilbert:
 >>
 >>  http://www.berlingske.dk/article/20081124/danmark/81124052/
> 
 > Hmmm, som lægmand i denne sag så må jeg da sige at rådene lyder meget 
 > fornuftige - hvori ligger sludderen og fejlene ?
 > 
 > Carsten 
 > 
 > 
 F.eks. citat: "Man skal være yderst opmærksom, når man holder i et 
 kryds, hvor der er risiko for højredrejende lastbiler. Hvad enten det er 
 en almindelig lastbil eller et modulvogntog må man som cyklist ikke 
 begynde at foretage sig noget, før lastbilen er forbi,"
 Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil 
 samtlige lastbiler er drejet til højre, ja faktisk skriver han at det er 
 forbudt at gøre noget andet.
 Og her, citat: " - Så længe modulvogntogene ikke kører for tæt på 
 hinanden, kan man roligt begive sig ud i en overhaling. Men hvis der 
 ligger tre lastbiler lige i numsen på hinanden, kan det være svært som 
 overhalende bilist at komme hurtigt ind i inderbanen igen, hvis der 
 kommer en anden bil med 130 km. I timen bagfra"
 Hvad er problemet i det?
 Jesper
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            alexbo (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  24-11-08 13:13 |  
  |   
            
 "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev
 
 > Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil
 > samtlige lastbiler er drejet til højre, ja faktisk skriver han at det er
 > forbudt at gøre noget andet.
 
 Det kan også være en god ide i visse tilfælde, derudover skriver han.
 
 "Som tommelfingerregel skal man gå ud fra, at lastbilchaufføren ikke har set
 én. Derfor er det bedst altid at holde tilbage, siger Mogens Wilbert.
  Alternativt skal man sikre sig, at man har tydelig øjenkontakt med
 lastbilchaufføren og køre så langt frem foran lastbilen, at der ikke er
 risiko for at blive ramt, hvis den drejer til højre."
 
 Det lyder som et godt råd, stol ikke på at lastbilen holder tilbage.
 
 Nu er sådan en artikel så heller ikke altid en ordret gengivelse af hvad der
 egentlig er sagt.
 
 Men under alle omstændigheder skriver han noget og overlader det ikke til
 læseren at gætte sig frem.
 
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jesper Juul (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 17:25 |  
  |   
            alexbo skrev:
 > "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev
 > 
 >> Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil
 >> samtlige lastbiler er drejet til højre, ja faktisk skriver han at det er
 >> forbudt at gøre noget andet.
 > 
 > Det kan også være en god ide i visse tilfælde, derudover skriver han.
 > 
 
 Jada, men han skriver at man ikke må andet end at vente på at alle 
 lastbilerne har drejet til højre.
 
 > "Som tommelfingerregel skal man gå ud fra, at lastbilchaufføren ikke har set
 > én. Derfor er det bedst altid at holde tilbage, siger Mogens Wilbert.
 >  Alternativt skal man sikre sig, at man har tydelig øjenkontakt med
 > lastbilchaufføren og køre så langt frem foran lastbilen, at der ikke er
 > risiko for at blive ramt, hvis den drejer til højre."
 > 
 > Det lyder som et godt råd, stol ikke på at lastbilen holder tilbage.
 > 
 
 Helt enig.
 
 
 
 > Nu er sådan en artikel så heller ikke altid en ordret gengivelse af hvad der
 > egentlig er sagt.
 > 
 
 Det må man da ikke håbe, for står da det skidt med færdselspolitiet.
 
 > Men under alle omstændigheder skriver han noget og overlader det ikke til
 > læseren at gætte sig frem.
 
 Nej, han kommer med påstande som er direkte usande.
 
 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              blue (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : blue | 
  Dato :  24-11-08 18:01 |  
  |   
            "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:001e803e$0$742$c3e8da3@news.astraweb.com:
 
 > Det må man da ikke håbe, for står da det skidt med færdselspolitiet.
 
 Hvorfor det? Han har ikke noget med politiet at gøre. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jesper Juul (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 18:35 |  
  |   
            blue skrev:
 > "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:001e803e$0$742$c3e8da3@news.astraweb.com:
 > 
 >> Det må man da ikke håbe, for står da det skidt med færdselspolitiet.
 > 
 > Hvorfor det? Han har ikke noget med politiet at gøre. 
 > 
 > 
 
 Nej det er rigtigt, og at han så har været ansat som Chefpolitiinspektør 
 i Rigspolitiets Færdselsafdeling og har været ansat i politiet i 40 
 giver så åbenlyst ingen kvalifikationer.
 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              alexbo (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  24-11-08 18:13 |  
  |   
            
 "Jesper Juul"  skrev
 
 > Nej, han kommer med påstande som er direkte usande.
 
 Jeg synes det er noget sludder du kommer med, find selv flere fejl.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jesper Juul (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 18:36 |  
  |   
            alexbo skrev:
 > "Jesper Juul"  skrev
 > 
 >> Nej, han kommer med påstande som er direkte usande.
 > 
 > Jeg synes det er noget sludder du kommer med, find selv flere fejl.
 >
 
 Så kan du jo hurtigt lige henvise til hvor jeg skriver noget sludder, 
 ligesom jeg henviste til i Berlingske indlægget?
 
 jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                alexbo (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  24-11-08 18:44 |  
  |   
            
 "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev
 
 > Så kan du jo hurtigt lige henvise til hvor jeg skriver noget sludder,
 > ligesom jeg henviste til i Berlingske indlægget?
 
 Ja du henviste til Berlingeren men skrev intet om hvad du mente er sludder.
 Du skrev bare sludder fra Mogens se Berlingeren.
 
 Så jeg vil bare henvise til dine indlæg, sludderet bør du nemt kunne finde.
 Sludder fra Jesper se indlæg.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jesper Juul (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 20:10 |  
  |   
            alexbo skrev:
 > "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev
 > 
 >> Så kan du jo hurtigt lige henvise til hvor jeg skriver noget sludder,
 >> ligesom jeg henviste til i Berlingske indlægget?
 > 
 > Ja du henviste til Berlingeren men skrev intet om hvad du mente er sludder.
 > Du skrev bare sludder fra Mogens se Berlingeren.
 > 
 
 Forkert, de er senere blevet kommenteret og dokumenteret, så jeg går ud 
 fra du gør det samme
 
 > Så jeg vil bare henvise til dine indlæg, sludderet bør du nemt kunne finde.
 > Sludder fra Jesper se indlæg.
 
 Prøv igen.
 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Carsten (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten | 
  Dato :  24-11-08 13:18 |  
  |   
            "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:000f2009$0$7653$c3e8da3@news.astraweb.com...
 > Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil 
 > samtlige lastbiler er drejet til højre, ja faktisk skriver han at det er 
 > forbudt at gøre noget andet.
 
 Jeg kan se hvad du mener, men "sludderen" og "fejlene" opstår vist kun fordi 
 du ser mandens udtalelser som værende citater fra færdselsloven, og det er 
 det jo ikke. Det er bare alm. sund fornuft + lidt god skik som manden 
 pladerer for:
 
 1) du er som cyklist taberen i næsten alle typer uheld så kør derefter !
 
 2) de nye vogntog tager noget længere tid at overhale end tidligere så vær 
 ekstra opmærksom førend overhaling påbegyndes.
 
 ...men du har ret i at han bruger ord som "må man ikke" i situationer hvor 
 han burde skriv "bør man ikke (hvis man har sit liv og sit køretøj kært)".
 
 Carsten
 
 P.S. Jeg er en af dem som bare ikke fatter at højresvingsulykker overhovedet 
 kan ske. Hvad tænker en cyklist når han har en lastbil på sin højre side og 
 alligevel bare fortsætter ligeud ? (det gælder for så vidt både hvis han 
 holder for rødt ved siden at lastbilen eller lastbilen kører op på siden af 
 ham mens han kører over for grønt - i begge tilfælde ville jeg blive 
 holdende / stoppe op) 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jesper Juul (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 15:32 |  
  |  
 
            Carsten skrev:
 > "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:000f2009$0$7653$c3e8da3@news.astraweb.com...
 >> Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil 
 >> samtlige lastbiler er drejet til højre, ja faktisk skriver han at det er 
 >> forbudt at gøre noget andet.
 > 
 > Jeg kan se hvad du mener, men "sludderen" og "fejlene" opstår vist kun fordi 
 > du ser mandens udtalelser som værende citater fra færdselsloven, og det er 
 > det jo ikke. Det er bare alm. sund fornuft + lidt god skik som manden 
 > pladerer for:
 > 
 > 1) du er som cyklist taberen i næsten alle typer uheld så kør derefter !
 > 
 > 2) de nye vogntog tager noget længere tid at overhale end tidligere så vær 
 > ekstra opmærksom førend overhaling påbegyndes.
 > 
 > ..men du har ret i at han bruger ord som "må man ikke" i situationer hvor 
 > han burde skriv "bør man ikke (hvis man har sit liv og sit køretøj kært)".
 > 
 Jep, det var det der var min pointe   
> Carsten
 > 
 > P.S. Jeg er en af dem som bare ikke fatter at højresvingsulykker overhovedet 
 > kan ske. Hvad tænker en cyklist når han har en lastbil på sin højre side og 
 > alligevel bare fortsætter ligeud ? (det gælder for så vidt både hvis han 
 > holder for rødt ved siden at lastbilen eller lastbilen kører op på siden af 
 > ham mens han kører over for grønt - i begge tilfælde ville jeg blive 
 > holdende / stoppe op) 
 jeg kan godt forstå når der er tale om de tilfælde hvor cyklister kommer 
 i høj fart og lastbilen pludseligt drejer til højre, men dem hvor begge 
 holder til rødt er sværere at forstå, jeg er ihvertfald vanvittig 
 forsigtig når jeg holder ved siden af en lastbil som skal til højre.
 Jesper
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Anders Houmark (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Houmark | 
  Dato :  24-11-08 18:53 |  
  |   
            
 "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:000f2009$0$7653$c3e8da3@news.astraweb.com...
 
 > F.eks. citat: "Man skal være yderst opmærksom, når man holder i et kryds, 
 > hvor der er risiko for højredrejende lastbiler. Hvad enten det er en 
 > almindelig lastbil eller et modulvogntog må man som cyklist ikke begynde 
 > at foretage sig noget, før lastbilen er forbi,"
 >
 > Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil 
 > samtlige lastbiler er drejet til højre, ja faktisk skriver han at det er 
 > forbudt at gøre noget andet.
 
 Og han har da ret? Når man som cyklist kommer op til en lastbil der skal 
 svinge til højre, skal man ikke køre op langs siden af den, og så køre lige 
 ud før lastbilen, og dermed bremse lastbilen i sin fremkørsel.
 Lastbilen skal ind og lukke af så cyklister ikke kan presse sig op på siden 
 af den, men i små kryds kan det være temmelig svært, når det så kommer til 
 svinget bagefter. Derfor er de jo nok nødt til at holde en del ude fra 
 kanten.. Men derfor skal man som cyklist ikke køre op langs siden alligevel. 
 Jeg er fuldstændig enig, og synes det er nogle fornuftige ting ham Mogens 
 siger.
 
 > Og her, citat: " - Så længe modulvogntogene ikke kører for tæt på 
 > hinanden, kan man roligt begive sig ud i en overhaling. Men hvis der 
 > ligger tre lastbiler lige i numsen på hinanden, kan det være svært som 
 > overhalende bilist at komme hurtigt ind i inderbanen igen, hvis der kommer 
 > en anden bil med 130 km. I timen bagfra"
 >
 > Hvad er problemet i det?
 
 Det er nok ikke præcis det han har sagt. Jeg har selv lige været i en 
 avisartikel, og halvdelen af hvad jeg havde sagt var drejet over på noget 
 som jeg ikke kunne genkende, og nogle hårde facts var der rodet totalt rundt 
 i. Jeg fortalte, at jeg havde fået 8stk stk af en vare til test, og at min 
 kammerat også havde fået 8 varer.. Altså i alt 16 varer. I avisen står der, 
 at jeg havde fået 16 kasser.. Og det her er varer som alle kender, og ved at 
 der ligger masser af i hver kassse.. Så det er laaangt overdrevet.
 
 Dét jeg tror han har sagt, og som journalisten ikke har fået skrevet ned er, 
 at hvis man som langtsomtkørende bag en lastbil, vil til at overhale, så 
 skal man sørge for at kigge ordentligt efter for biler bagfra.. Fordi det jo 
 ikke kan nytte noget at man overhaler med 110, når hastighedsgrænsen ligger 
 på 130km/t... Jeg gætter bare, men jeg tror mere på at han har sagt noget 
 lignende dét.
 
 Mvh Anders 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Jesper Juul (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 20:13 |  
  |   
            Anders Houmark skrev:
 > "Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:000f2009$0$7653$c3e8da3@news.astraweb.com...
 > 
 >> F.eks. citat: "Man skal være yderst opmærksom, når man holder i et kryds, 
 >> hvor der er risiko for højredrejende lastbiler. Hvad enten det er en 
 >> almindelig lastbil eller et modulvogntog må man som cyklist ikke begynde 
 >> at foretage sig noget, før lastbilen er forbi,"
 >>
 >> Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil 
 >> samtlige lastbiler er drejet til højre, ja faktisk skriver han at det er 
 >> forbudt at gøre noget andet.
 > 
 > Og han har da ret? Når man som cyklist kommer op til en lastbil der skal 
 > svinge til højre, skal man ikke køre op langs siden af den, og så køre lige 
 > ud før lastbilen, og dermed bremse lastbilen i sin fremkørsel.
 
 Nej han har ikke ret, han kan anbefale at man ikke gør det, men han 
 skriver at man ikke må.
 
 > Lastbilen skal ind og lukke af så cyklister ikke kan presse sig op på siden 
 > af den, men i små kryds kan det være temmelig svært, når det så kommer til 
 > svinget bagefter. Derfor er de jo nok nødt til at holde en del ude fra 
 > kanten.. Men derfor skal man som cyklist ikke køre op langs siden alligevel. 
 > Jeg er fuldstændig enig, og synes det er nogle fornuftige ting ham Mogens 
 > siger.
 
 Ja, men det er ikke ulovligt at gøre noget andet.
 
 > 
 >> Og her, citat: " - Så længe modulvogntogene ikke kører for tæt på 
 >> hinanden, kan man roligt begive sig ud i en overhaling. Men hvis der 
 >> ligger tre lastbiler lige i numsen på hinanden, kan det være svært som 
 >> overhalende bilist at komme hurtigt ind i inderbanen igen, hvis der kommer 
 >> en anden bil med 130 km. I timen bagfra"
 >>
 >> Hvad er problemet i det?
 > 
 > Det er nok ikke præcis det han har sagt. Jeg har selv lige været i en 
 > avisartikel, og halvdelen af hvad jeg havde sagt var drejet over på noget 
 > som jeg ikke kunne genkende, og nogle hårde facts var der rodet totalt rundt 
 > i. 
 
 Det må man håbe er tilfældet i begge citater for andet vil ikke være så 
 heldigt.
 
 > Jeg fortalte, at jeg havde fået 8stk stk af en vare til test, og at min 
 > kammerat også havde fået 8 varer.. Altså i alt 16 varer. I avisen står der, 
 > at jeg havde fået 16 kasser.. Og det her er varer som alle kender, og ved at 
 > der ligger masser af i hver kassse.. Så det er laaangt overdrevet.
 > 
 > Dét jeg tror han har sagt, og som journalisten ikke har fået skrevet ned er, 
 > at hvis man som langtsomtkørende bag en lastbil, vil til at overhale, så 
 > skal man sørge for at kigge ordentligt efter for biler bagfra.. Fordi det jo 
 > ikke kan nytte noget at man overhaler med 110, når hastighedsgrænsen ligger 
 > på 130km/t... Jeg gætter bare, men jeg tror mere på at han har sagt noget 
 > lignende dét.
 
 Det må man virkelig håbe.
 
 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  24-11-08 04:45 |  
  |  
 
            On Nov 24, 12:28 pm, Jesper Juul <jesperj...@gmail.com> wrote:
 > Carsten skrev:
 >
 > > "Jesper Juul" <jesperj...@gmail.com> skrev i en meddelelse
 > >news:0019c253$0$7325$c3e8da3@news.astraweb.com...
 > >> Hold da op en gang sludder, der kommer fra Mogens Wilbert:
 >
 > >> http://www.berlingske.dk/article/20081124/danmark/81124052/
>
 > > Hmmm, som lægmand i denne sag så må jeg da sige at rådene lyder meget
 > > fornuftige - hvori ligger sludderen og fejlene ?
 >
 > > Carsten
 >
 > F.eks. citat: "Man skal være yderst opmærksom, når man holder i et
 > kryds, hvor der er risiko for højredrejende lastbiler. Hvad enten det er
 > en almindelig lastbil eller et modulvogntog må man som cyklist ikke
 > begynde at foretage sig noget, før lastbilen er forbi,"
 >
 > Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil
 > samtlige lastbiler er drejet til højre,
 Det er da heller ikke dumt. Det samme vil jeg skam lære mine børn.
 >  ja faktisk skriver han at det er forbudt at gøre noget andet.
 Nej han gør ikke.
 > Og her, citat: " - Så længe modulvogntogene ikke kører for tæt på
 > hinanden, kan man roligt begive sig ud i en overhaling. Men hvis der
 > ligger tre lastbiler lige i numsen på hinanden, kan det være svært som
 > overhalende bilist at komme hurtigt ind i inderbanen igen, hvis der
 > kommer en anden bil med 130 km. I timen bagfra"
 >
 > Hvad er problemet i det?
 At man så vil kunne risikere at have en idiot som ikke kan holde
 afstand liggende bagved én mens man overhaler de 2 sidste.
 --
 Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
 Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jesper Juul (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper Juul | 
  Dato :  24-11-08 15:37 |  
  |  
 
            Christian B. Andresen skrev:
 > On Nov 24, 12:28 pm, Jesper Juul <jesperj...@gmail.com> wrote:
 >> Carsten skrev:
 >>
 >>> "Jesper Juul" <jesperj...@gmail.com> skrev i en meddelelse
 >>> news:0019c253$0$7325$c3e8da3@news.astraweb.com...
 >>>> Hold da op en gang sludder, der kommer fra Mogens Wilbert:
 >>>>  http://www.berlingske.dk/article/20081124/danmark/81124052/
>>> Hmmm, som lægmand i denne sag så må jeg da sige at rådene lyder meget
 >>> fornuftige - hvori ligger sludderen og fejlene ?
 >>> Carsten
 >> F.eks. citat: "Man skal være yderst opmærksom, når man holder i et
 >> kryds, hvor der er risiko for højredrejende lastbiler. Hvad enten det er
 >> en almindelig lastbil eller et modulvogntog må man som cyklist ikke
 >> begynde at foretage sig noget, før lastbilen er forbi,"
 >>
 >> Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil
 >> samtlige lastbiler er drejet til højre,
 > 
 > Det er da heller ikke dumt. Det samme vil jeg skam lære mine børn.
 > 
 >>  ja faktisk skriver han at det er forbudt at gøre noget andet.
 > 
 > Nej han gør ikke.
 > 
 Jo han gør, læs selv citatet
 >> Og her, citat: " - Så længe modulvogntogene ikke kører for tæt på
 >> hinanden, kan man roligt begive sig ud i en overhaling. Men hvis der
 >> ligger tre lastbiler lige i numsen på hinanden, kan det være svært som
 >> overhalende bilist at komme hurtigt ind i inderbanen igen, hvis der
 >> kommer en anden bil med 130 km. I timen bagfra"
 >>
 >> Hvad er problemet i det?
 > 
 > At man så vil kunne risikere at have en idiot som ikke kan holde
 > afstand liggende bagved én mens man overhaler de 2 sidste.
 Jeg kan stadig ikke se problemet med at der kommer en anden med 130 km/t 
 når man vel selv kører ca. deromkring?
 Jesper
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Johan Holst Nielsen (25-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johan Holst Nielsen | 
  Dato :  25-11-08 16:00 |  
  |  
 
            Jesper Juul wrote:
 >>> F.eks. citat: "Man skal være yderst opmærksom, når man holder i et
 >>> kryds, hvor der er risiko for højredrejende lastbiler. Hvad enten det er
 >>> en almindelig lastbil eller et modulvogntog må man som cyklist ikke
 >>> begynde at foretage sig noget, før lastbilen er forbi,"
 >>>
 >>> Han plæderer jo faktisk for at man skal vente med at køre lige ud indtil
 >>> samtlige lastbiler er drejet til højre,
 >>
 >> Det er da heller ikke dumt. Det samme vil jeg skam lære mine børn.
 >>
 >>>  ja faktisk skriver han at det er forbudt at gøre noget andet.
 >>
 >> Nej han gør ikke.
 >>
 > Jo han gør, læs selv citatet
 Nej... det er dig der misforstår "må" som om det er en lovoverskridelse. 
 Sådan opfatter jeg ikke citatet.
 > Jeg kan stadig ikke se problemet med at der kommer en anden med 130 km/t 
 > når man vel selv kører ca. deromkring?
 Nu er det langt fra alle der overhaler med 130km i timen? På de 130 km/t 
 strækninger jeg kører på - ser jeg tit folk i overhalingssporet med 
 105-120 km/t.
 Og selvom man har loven på sin side - er det ikke altid fedt at have en 
 liggende og kysse kofangeren bagved.
 -- 
 Johan Holst Nielsen
 Freelance PHP Developer -  http://phpgeek.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           N/A (24-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  24-11-08 15:37 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |