| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Ny bil: Hvilken farve holder bedst prisen? Fra : Lizette Hansen | 
  Dato :  02-11-08 15:20 |  
  |   
            Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
 igen, men hvilke farver hitter bedst?
 Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
 Hvordan er det med perlemorshvid?
 og bare ren sort og hvid uden metal?
 
 Fam Hansen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  02-11-08 15:24 |  
  |  
 
            Lizette Hansen skriver:
 > 
 > Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
 > igen, men hvilke farver hitter bedst?
 > Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
 > Hvordan er det med perlemorshvid?
 > og bare ren sort og hvid uden metal?
 De farver der sælges flest af sælger nogengange bedst når de skal sælges
 igen. Men beholder du bilen i 10 år er de 1000 kr du kan få ekstra for
 den farve der sælge igen lige meget. Vælg en bil i den farve du syntes
 er flottest og brug så 1000 kr om året på at være tilfreds.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  02-11-08 16:38 |  
  |   
            "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:490DB804.3EC96414@du.kan.finde.den...
 
 > De farver der sælges flest af sælger nogengange bedst når de skal sælges
 > igen. Men beholder du bilen i 10 år er de 1000 kr du kan få ekstra for
 > den farve der sælge igen lige meget. Vælg en bil i den farve du syntes
 > er flottest og brug så 1000 kr om året på at være tilfreds.
 
 Og sådan er det med alle de spørgsmål, der er rejste d sidste par døgn i den 
 her forbindelse. Gå ud og vælg DEN bil med DET udstyr og DEN farve, du atid 
 har drømt om - og BLÆS resten en hatfuld. Alt for mange tænker for meget 
 over "næste køber" istedet for at tænke lidt på sig selv. Den økonomisk 
 øretæve udebliver eller er til at overkomme nemlig :) 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Stidsen (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  02-11-08 16:49 |  
  |  
 
            "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in
 news:UPjPk.3822$U5.24147@newsb.telia.net: 
 > Og sådan er det med alle de spørgsmål, der er rejste d sidste par døgn
 > i den her forbindelse. Gå ud og vælg DEN bil med DET udstyr og DEN
 > farve, du atid har drømt om - og BLÆS resten en hatfuld. Alt for mange
 > tænker for meget over "næste køber" istedet for at tænke lidt på sig
 > selv. Den økonomisk øretæve udebliver eller er til at overkomme nemlig
 > :) 
 Og er man alt for nervøs for gensalgsprisen kan man jo vælge Toyota Flex: 
 http://www.toyota.dk/service/toyota_flex.aspx?WT.ac=Banner_TOYOTA_FLEX
-- 
 Henrik Stidsen -  http://henrikstidsen.dk/
http://fuglemarkedet.dk/ - Danmarks online fuglemarked!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-11-08 22:11 |  
  |  
 
            On 02 Nov 2008 15:48:56 GMT, Henrik Stidsen <inbox@henrikstidsen.dk>
 wrote:
 >"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in
 >news:UPjPk.3822$U5.24147@newsb.telia.net: 
 >
 >> Og sådan er det med alle de spørgsmål, der er rejste d sidste par døgn
 >> i den her forbindelse. Gå ud og vælg DEN bil med DET udstyr og DEN
 >> farve, du atid har drømt om - og BLÆS resten en hatfuld. Alt for mange
 >> tænker for meget over "næste køber" istedet for at tænke lidt på sig
 >> selv. Den økonomisk øretæve udebliver eller er til at overkomme nemlig
 >> :) 
 >
 >Og er man alt for nervøs for gensalgsprisen kan man jo vælge Toyota Flex: 
 > http://www.toyota.dk/service/toyota_flex.aspx?WT.ac=Banner_TOYOTA_FLEX
Men hva præmisser er der på tilbagekøbet?
 KM stand ?
 buler?
 stenslag?
 
 Lyder lidt som en privat leasing kan være godt for nogle og kan blive
 dyrt for andre.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              claus b.p. (03-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  03-11-08 11:40 |  
  |   
            
 <brian> skrev i en meddelelse 
 news:lo5sg4592tf6e716kntgksd4pue2h6oqrp@4ax.com...
 > Lyder lidt som en privat leasing kan være godt for nogle og kan blive
 > dyrt for andre.
 Ligesom med firmabil. Man skal lave et individuelt regnestykke på hvert 
 tilbud, og holde det op mod risikoen. Hvis leasingkontrakten er god, dvs. 
 den tillader at man returnerer en bil med almindelig brugsslid, er det mest 
 et spørgsmål om risikoen ved for mange/få kilometer, og at skullle aflevere 
 i utide.
 På forsikringen er der også et valg, der er et spørgsmål om ren gambling: 
 Høj selvrisiko, lav præmie eller lav selvrisiko, højere præmie,- eller 
 fastpræmie. Hvad der er en fordel kan man kun vide hvis man på forhånd 
 regner ud hvor mange uheld man vil lave.
 Jeg har da konstateret at den høje selvrisiko som følger med en lav præmie 
 også medfører at man ofte vælger at betale rep af småskader selv. Samtidig 
 bruger man så tid og kræfter på at finde den billigste måde at få lavet 
 reparationen på.
 Eksempel: Fik stjålet 2 sidespejle på Mercedesen. Pris hos Mercedes DK: 
 6000kr. (Uden arbejdsløn) Fik dem hos et taxiværksted i Hamburg for 3000kr. 
 Så kom det under selvrisikogrænsen, men det var en uforudset ekstraudgift. 
 Tænk at idioterne der konstruerer en bil der bliver solgt til 3-400k uden 
 afgift, sætter sidespejle på der bare kan skrues af udefra, med en 
 almindelig stjerneskruetrækker.  (Måtte lige have luft)
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           claus b.p. (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  02-11-08 20:18 |  
  |   
            
 "Lizette Hansen" <lizette1980valby@yahoo.com> skrev i en meddelelse 
 news:m6ypff77z9lq.fxju5eduizmq.dlg@40tude.net...
 > Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
 > igen, men hvilke farver hitter bedst?
 > Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
 > Hvordan er det med perlemorshvid?
 > og bare ren sort og hvid uden metal?
 >
 Hold dig fra røde og meget sære farver, og vælg en ikke-metal farve. 
 Metalfarver koster ekstra nu, men de koster også ekstra ifb.m. senere 
 reparationer.
 Kan du overhovedet vælge det mere, så lad samtidig være med at købe en model 
 med indfarvede kofangere og sidespejle. Men det er der nu nok ikke mange 
 bilfabrikker der leverer mere. Og i har måske allerede valgt hvilket mærke i 
 vil have?
 Problemet med alle de små ting der kan trække op eller ned i brugtprisen er 
 iøvrigt til at overse, hvis man beholder bilen i 10-15 år. Der er det mere 
 brugsværdien der tæller. Lidt mere forskel kan det gøre hvis man skifter 
 hvert 3.-4. år. Men så har man jo alligevel valgt at have bilen i den 
 dyreste afskrivningsmæssige periode.
 Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, - men det er 
 ligesom med cigaretter, - er man først afhængig skal man nok finde pengene.
 
 /Claus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-11-08 22:18 |  
  |   
            
>Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, - men det er 
 >ligesom med cigaretter, - er man først afhængig skal man nok finde pengene.
 >
 >/Claus 
 >
 Du glemte kvinder i ovenstående remse   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            claus b.p. (03-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  03-11-08 11:24 |  
  |   
            
<brian> skrev i en meddelelse 
 news:r66sg4lm3thuffdtpl0rtiovn1asfasfrk@4ax.com...
 >
 >>Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, - men det 
 >>er
 >>ligesom med cigaretter, - er man først afhængig skal man nok finde 
 >>pengene.
 >>
 >>/Claus
 >>
 >
 >
 > Du glemte kvinder i ovenstående remse   
Ja,  der er sikkert også mange andre "hobbyer" der kommer ind under den 
 kategori.      Men nogle er nemmere at afvænne sig med end 
 andre.Cigaretterne fik jeg da lagt på hylden for nogle år siden. Nu har jeg 
 til gengæld 2 biler. Jeg tænkte mere i retning af at lige gyldigt hvor meget 
 man var på røven, var der alligevel penge til cigaretter...
 /Claus 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (03-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  03-11-08 16:40 |  
  |   
            
"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:490dfcd7$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, -
 Hvis man skal have en ny bil, så gi'r jeg dig ret.
 Men nu har jeg haft bil i +25 år og jeg synes ikke det er specielt dyrt.
 Det koster ca 500,- om måneden i forsikring + vægtafgift + lidt til 
 vedligeholdelse (men da jeg jo kører Ford, er det jo minimalt    )
 Jeg skruer så også alt selv (ikke at der er så meget, faktiskt er det meget 
 længe siden jeg sidst havde sorte fingre).
 Men skal man have en ny bil og den skal på værksted og laves, så kan det 
 hurtigt løbe opad.
 > men det er ligesom med cigaretter, - er man først afhængig skal man nok 
 > finde pengene.
 Jeg hverken ryger, drikker eller går med damer og jeg lyver heller ikke   
-- 
 Mvh Per
 www.perbeer.dk - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
 http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            claus b.p. (05-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b.p. | 
  Dato :  05-11-08 13:52 |  
  |   
            
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:490f1b48$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >
 > "claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i meddelelsen 
 > news:490dfcd7$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 >>
 >> Det at have bil er enten dyrt, meget dyrt eller ekstremt dyrt, -
 >
 > Hvis man skal have en ny bil, så gi'r jeg dig ret.
 > Men nu har jeg haft bil i +25 år og jeg synes ikke det er specielt dyrt.
 > Det koster ca 500,- om måneden i forsikring + vægtafgift + lidt til 
 > vedligeholdelse (men da jeg jo kører Ford, er det jo minimalt    )
 > Jeg skruer så også alt selv (ikke at der er så meget, faktiskt er det 
 > meget længe siden jeg sidst havde sorte fingre).
 > Men skal man have en ny bil og den skal på værksted og laves, så kan det 
 > hurtigt løbe opad.
 >
 "Dyrt" er selvfølgelig også relativt. Hvis man, som du, og jeg selv med den 
 ene af vores biler, køber den så gammel så man kan betale den kontant, og 
 dermed sparer kaskoen, har en lav afskrivning, og selv skruer mest muligt, 
 kan man holde bil for et beskedent beløb. Men for det første skal man så 
 sætte værdien af eget arbejde til 0kr/time, og man skal have en livline, så 
 man kan klare job mm. på alternativ vis. Det er da somme tider at en 
 reparation ikke kan gøres færdig af en gang, fordi man ikke havde forudset 
 at man måtte skifte dims b, da man gik i gang med dims a, og når arbejdet 
 foregår uden for forretningernes åbningstid, må man jo vente til næste gang 
 man kan komme forbi reservedelspusheren. Sluttelig forudsætter det også, at 
 man har et sted at være, når man skruer, det er ved at være rimelig koldt og 
 mørkt udenfor om aftenen.  "Stort service" udfører jeg helst om sommeren. 
 (Har bare en indkørsel at nørkle i.)  Er bilen bare lidt nyere, fordi man 
 har et uopsætteligt driftsbehov, er alene afskrivning og faste udgifter nok 
 til at det bliver det næsthøjeste beløb på de flestes budget, efter boligen.
 /Claus 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Klaus D. Mikkelsen (05-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  05-11-08 16:34 |  
  |  
 
            "claus b.p." skriver:
 > 
 >  Er bilen bare lidt nyere, fordi man
 > har et uopsætteligt driftsbehov, er alene afskrivning og faste udgifter nok
 > til at det bliver det næsthøjeste beløb på de flestes budget, efter boligen.
 Afskrivning - ja.
 Service/veligehold - nej.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bo (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo | 
  Dato :  02-11-08 14:12 |  
  |   
            On 2 Nov., 16:20, Lizette Hansen <lizette1980va...@yahoo.com> wrote:
 > Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
 > igen, men hvilke farver hitter bedst?
 > Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
 > Hvordan er det med perlemorshvid?
 > og bare ren sort og hvid uden metal?
 >
 > Fam Hansen
 
 Skrappe farver som Orange - Blå - Grøn og (socialist rød) - gul og
 lorte brun, hold dig langt fra disse farver !  vh Bo
 perlemorsgrå - sort - lyse farver som olivgrøn får du bedst solgt igen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  02-11-08 22:17 |  
  |   
            "Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:6801476a-17fd-42a9-a584-4c376c016ed2@v22g2000pro.googlegroups.com...
 
 > Skrappe farver som Orange - Blå - Grøn og (socialist rød) - gul og
 > lorte brun, hold dig langt fra disse farver !
 
 Det afhænger da fuldstændig af, hvad du køber !
 En Skoda Octavia RS bør være blå - en Mondeo ST det samme, mens en Focus ST 
 bør være orange 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Niels P Sønderskov (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels P Sønderskov | 
  Dato :  02-11-08 22:40 |  
  |   
            Mogens skrev:
 > "Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:6801476a-17fd-42a9-a584-4c376c016ed2@v22g2000pro.googlegroups.com...
 > 
 >> Skrappe farver som Orange - Blå - Grøn og (socialist rød) - gul og
 >> lorte brun, hold dig langt fra disse farver !
 > 
 > Det afhænger da fuldstændig af, hvad du køber !
 > En Skoda Octavia RS bør være blå - en Mondeo ST det samme, mens en Focus ST 
 > bør være orange 
 
 Og min næste Ferrari skal da alligevel være rød. Socialistrød!
 
 -- 
 Niels
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian H (03-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian H | 
  Dato :  03-11-08 16:23 |  
  |   
            "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:7NoPk.3829$U5.24039@newsb.telia.net...
 > "Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:6801476a-17fd-42a9-a584-4c376c016ed2@v22g2000pro.googlegroups.com...
 >
 >> Skrappe farver som Orange - Blå - Grøn og (socialist rød) - gul og
 >> lorte brun, hold dig langt fra disse farver !
 >
 > Det afhænger da fuldstændig af, hvad du køber !
 > En Skoda Octavia RS bør være blå -
 
 Skoda's farve er da ellers ikke ligefrem blå. Hvorfor lige blå? Den gamle 
 ses oftest i rød... 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Mogens (03-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  03-11-08 19:01 |  
  |   
            "Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse 
 news:490f0c00$0$11601$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
 
 > Skoda's farve er da ellers ikke ligefrem blå. Hvorfor lige blå? Den gamle 
 > ses oftest i rød...
 
 Nej, den blå blev "indført" ifm. den nye udagve af Octavia RS. Og den slags 
 introduktioner har det ofte med at hænge ved. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brian H (03-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian H | 
  Dato :  03-11-08 19:28 |  
  |   
            "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:W%GPk.3833$U5.24153@newsb.telia.net...
 > "Brian H" <brian@something.com> skrev i en meddelelse 
 > news:490f0c00$0$11601$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
 >
 >> Skoda's farve er da ellers ikke ligefrem blå. Hvorfor lige blå? Den gamle 
 >> ses oftest i rød...
 >
 > Nej, den blå blev "indført" ifm. den nye udagve af Octavia RS. Og den 
 > slags introduktioner har det ofte med at hænge ved.
 
 Ja den er da godt nok blå på de første modelbilleder man støder på på 
 skoda.dk... 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Dalgaard (02-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Dalgaard | 
  Dato :  02-11-08 23:17 |  
  |   
            On Sun, 02 Nov 2008 22:40:01 +0100, Niels P Sønderskov wrote:
 
 > Og min næste Ferrari skal da alligevel være rød. Socialistrød!
 
 --- Signeret Jacob Babubabuksti....
 
 
 
 -- 
    O__  ---- Peter Dalgaard             Øster Farimagsgade 5, Entr.B
   c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics     PO Box 2099, 1014 Cph. K
  (*) \(*) -- University of Copenhagen   Denmark      Ph:  (+45) 35327918
 ~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk)              FAX: (+45) 35327907
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lau (03-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lau | 
  Dato :  03-11-08 01:34 |  
  |   
            Kommer lige fra Lamborghini-fabrikken. De mest populære farver dernede er 
 matsort og mathvid og de er bare flotte men også særdeles skrøbelige mht 
 fedtede fingre.
 vh
 Lau
 
 "Lizette Hansen" <lizette1980valby@yahoo.com> skrev i en meddelelse 
 news:m6ypff77z9lq.fxju5eduizmq.dlg@40tude.net...
 > Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
 > igen, men hvilke farver hitter bedst?
 > Har hørt fra mange at sølv, (silver og koksgrå) er mest populær.
 > Hvordan er det med perlemorshvid?
 > og bare ren sort og hvid uden metal?
 >
 > Fam Hansen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Oldhøj (05-11-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Oldhøj | 
  Dato :  05-11-08 12:45 |  
  |   
            Lizette Hansen <lizette1980valby@yahoo.com> wrote in 
 news:m6ypff77z9lq.fxju5eduizmq.dlg@40tude.net:
 
 > Ja jeg ved godt at det kan ændre sig når vi om 5-10år skal sælge bilen
 > igen, men hvilke farver hitter bedst?
 
 Det afhænger lidt af hvilken bil vil taler om. En lille bil i pangfarver 
 er ikke usædvanligt, mens du kun sjældent vil møde en pangfarvet bil i 
 direktørklassen.
 
 Men du kan få en idé om hvad der er udbredt ved at kigge på mobile.de Der 
 er små udsving hvis man kigger på enkelte årgange og/eller bilmærker, men 
 trenden er ikke til at tage fejl af: Over 50% af bilparken er sølv, grå 
 eller sorte. På visse bilmodeller er andelen endda over 75%.
 
 > Hvordan er det med perlemorshvid?
 
 4% af bilerne på mobile.de er hvide.
 
 > og bare ren sort og hvid uden metal?
  
 Ren sort er den mindst populære af top-3 farverne. Sølv og sølvmetallic 
 er en sikker vinder.
 
 Og hvis du ikke selv bryder dig om farven, eller evt. har et meget 
 specielt ønske til farve, f.eks. pink, neongrøn eller turkis, så var det 
 måske en idé at overveje en folieindpakning. Koster i omegnen af 12-
 20.000,- kr.
 
 -- 
 Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |