/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
T-clamps i Kbh.
Fra : TL


Dato : 21-10-08 10:14

Hej,

Jeg er på jagt efter nogle T-clamps til fastmontering af slangerne mellem
turbo/intercooler/indsugning, da jeg konstant får skudt slangerne af. Jeg
har forsøgt hos Daugbjerg i Glostrup og hos Autobremsen i Rødovre, men uden
held. Har nogen kendskab til et sted i Kbh., hvor de sælger T-clamps oppe i
størrelserne Ø60-70 mm.?

/Thomas



 
 
alexbo (21-10-2008)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 21-10-08 10:49


"TL" <Thomas.Larsen_FJERN_@uni-c.dk> skrev

> Jeg er på jagt efter nogle T-clamps til fastmontering af slangerne mellem
> turbo/intercooler/indsugning, da jeg konstant får skudt slangerne af. Jeg
> har forsøgt hos Daugbjerg i Glostrup og hos Autobremsen i Rødovre, men
> uden held. Har nogen kendskab til et sted i Kbh., hvor de sælger T-clamps
> oppe i størrelserne Ø60-70 mm.?

Mon ikke nogle udstødningsclams kunne holde.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2176759931&n=693273163&pn=-1478204407

mvh
Alex Christensen



TL (21-10-2008)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 21-10-08 17:00

> Mon ikke nogle udstødningsclams kunne holde.
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=2176759931&n=693273163&pn=-1478204407

Jeg er bange for, at udstødningsclamps kun fungerer til turbo-slanger, hvis
diameteren passer rimelig nøjagtig - men ingen tvivl om, at de kan klemme
ganske hårdt

/Thomas



John Sahl (21-10-2008)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-10-08 11:56

TL wrote:
> Jeg er på jagt efter nogle T-clamps til fastmontering af slangerne
> mellem turbo/intercooler/indsugning, da jeg konstant får skudt
> slangerne af. Jeg har forsøgt hos Daugbjerg i Glostrup og hos
> Autobremsen i Rødovre, men uden held. Har nogen kendskab til et sted
> i Kbh., hvor de sælger T-clamps oppe i størrelserne Ø60-70 mm.?

Hvorfor ikke bare bestille online? Og eventuelt nøjes med en billigere men
alligevel meget holdbar løsning: http://www.protune.dk/index.php?cPath=29

Jeg bruger dem selv og har ingen problemer, selv med et fornuftigt højt
ladetryk.

Er det customrør du kører med? Og har du sørget for at få lavet kraver eller
lignende på dem?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



TL (21-10-2008)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 21-10-08 17:04


> Hvorfor ikke bare bestille online? Og eventuelt nøjes med en billigere men
> alligevel meget holdbar løsning: http://www.protune.dk/index.php?cPath=29
>
> Jeg bruger dem selv og har ingen problemer, selv med et fornuftigt højt
> ladetryk.
>
> Er det customrør du kører med? Og har du sørget for at få lavet kraver
> eller lignende på dem?

Ja, de clamps er et godt bud! Det undrer mig bare, at der ikke er en
forhandler, der har dem i Kbh.- området. Jeg skal bruge nogle lidt "skæve"
mål og synes, st det var smartere at kunne stå med slangerne og få nogen som
præcist passer.

Ja, der er krave på rørene, men ved 1,5 bar skyder den slangerne af
alligevel.

/Thomas



John Sahl (21-10-2008)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 21-10-08 20:31

TL wrote:
> Ja, de clamps er et godt bud! Det undrer mig bare, at der ikke er en
> forhandler, der har dem i Kbh.- området. Jeg skal bruge nogle lidt
> "skæve" mål og synes, st det var smartere at kunne stå med slangerne
> og få nogen som præcist passer.

Er det ikke standardmål og siliconeslager?

> Ja, der er krave på rørene, men ved 1,5 bar skyder den slangerne af
> alligevel.

Min er testet med 1,8 bar uden de problemer, og jeg har ingen kraver på
rørene.

P.S. Fortæl lige lidt mere om hvad det er for en bil/motor?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



TL (22-10-2008)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 22-10-08 10:30


> Er det ikke standardmål og siliconeslager?

Nej, ikke helt. Der sidder fx ikke siliconeslanger fra intercooleren og op
til oversiden af motoren - der har man brugt nogle tykke gummislanger og
mine mål følger derfor ikke helt de sædvanlige 2,5"/3". Det er klart, at
t-clamp'ene har et "arbejdsområde". Jeg har ikke lige målene her, men jeg
mener at kunne huske, at Ø på nogle af slangerne er 68-69 mm - og er det så
bedst med en 2,5" eller 3" clamp? Da jeg ikke har en clamp i hånden, er det
jo vanskeligt at afgøre.

Bilen er en MG Montego 2,0, som jeg har monteret en T4/T3 på (standard kører
den med en T3). Den har turbo-tøven på nærmest flere minutter Pt. ligger
ladetryket på "kun" 1,5 bar grundet karburator-problemer (sandsynligvis).
Den har kørt med højere tryk, men da det gamle ladetryksur kun gik op til
1,5 bar, ved jeg faktisk ikke, hvor højt - dog næppe højere end 1,7-1,8 bar.
Den er sjov at køre i og så er sidegevinsten, at man lærer at skifte
toppakning i søvne

/Thomas



John Sahl (22-10-2008)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 22-10-08 10:39

TL wrote:
> Nej, ikke helt. Der sidder fx ikke siliconeslanger fra intercooleren
> og op til oversiden af motoren - der har man brugt nogle tykke
> gummislanger og mine mål følger derfor ikke helt de sædvanlige
> 2,5"/3". Det er klart, at t-clamp'ene har et "arbejdsområde". Jeg har
> ikke lige målene her, men jeg mener at kunne huske, at Ø på nogle af
> slangerne er 68-69 mm - og er det så bedst med en 2,5" eller 3"
> clamp? Da jeg ikke har en clamp i hånden, er det jo vanskeligt at
> afgøre.

Hvis du kigger ud forbi Borup, så kan du godt testmåle med mine, jeg har
nemlig hele motoren adskilt alligevel.

Jeg ville aldrig bruge gummislanger, de flexer for meget og vil måske endda
øge responstiden = mere turbotøven.

> Bilen er en MG Montego 2,0, som jeg har monteret en T4/T3 på
> (standard kører den med en T3). Den har turbo-tøven på nærmest flere
> minutter Pt. ligger ladetryket på "kun" 1,5 bar grundet
> karburator-problemer (sandsynligvis). Den har kørt med højere tryk,
> men da det gamle ladetryksur kun gik op til 1,5 bar, ved jeg faktisk
> ikke, hvor højt - dog næppe højere end 1,7-1,8 bar. Den er sjov at
> køre i og så er sidegevinsten, at man lærer at skifte toppakning i
> søvne

Hvad laver sådan en af Hk/Nm?

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



TL (22-10-2008)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 22-10-08 11:13


> Hvis du kigger ud forbi Borup, så kan du godt testmåle med mine, jeg har
> nemlig hele motoren adskilt alligevel.

Mange tak for tilbuddet! Hvis tiden passer ind, vil jeg gøre brug af dit
tilbud - så kunne vi få en lille snak om turboens velsignelser Er det
Borup mellem Køge og Ringsted?


> Jeg ville aldrig bruge gummislanger, de flexer for meget og vil måske
> endda øge responstiden = mere turbotøven.

Ganske enig - det er ikke optimalt. Jeg har rør liggende, så jeg kan
udskifte gummi-slangerne og nøjes med relativt korte silikoneslanger, men
der er andre problemer, der er mere presserende (fx karburatoren).


> Hvad laver sådan en af Hk/Nm?

Det ved jeg desværre ikke. Den har ikke været på rullefelt, efter jeg
monterede den større turbo. Men det kommer den på et tidspunkt.

/Thomas



John Sahl (22-10-2008)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 22-10-08 11:42

TL wrote:
> Mange tak for tilbuddet! Hvis tiden passer ind, vil jeg gøre brug af
> dit tilbud - så kunne vi få en lille snak om turboens velsignelser
> Er det Borup mellem Køge og Ringsted?

Ja, det er det. Smid mig en mail så pinger jeg mit telefonnummer tilbage, så
kan du bare smide en sms hvis vi skal aftale nærmere.

> Ganske enig - det er ikke optimalt. Jeg har rør liggende, så jeg kan
> udskifte gummi-slangerne og nøjes med relativt korte silikoneslanger,
> men der er andre problemer, der er mere presserende (fx karburatoren).

Der skal tid til det hele. Mit projekt har jeg ikke rørt i 3 måneder pga
manglende tid og fordi jeg venter på en specialtoppakning jeg har bestilt i
Italien.

> Det ved jeg desværre ikke. Den har ikke været på rullefelt, efter jeg
> monterede den større turbo. Men det kommer den på et tidspunkt.

Jeg håber da at du har styr på air/fuel, ellers forstår jeg godt at du
skruer toppakninger hele tiden

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Brian H (21-10-2008)
Kommentar
Fra : Brian H


Dato : 21-10-08 22:10

"TL" <Thomas.Larsen_FJERN_@uni-c.dk> skrev i meddelelsen
news:gdkuib$4ct$1@news.net.uni-c.dk...

> Ja, der er krave på rørene, men ved 1,5 bar skyder den slangerne af
> alligevel.

Rens rørene og silikone'mufferne' af i sprit/alkohol, eller hvad det nu er
man bruger, lige inden du monterer... det er hvad en lokal (proff vil jeg
mene) tuner har anbefalet mig og siger han selv gør.


TL (22-10-2008)
Kommentar
Fra : TL


Dato : 22-10-08 09:51


> Rens rørene og silikone'mufferne' af i sprit/alkohol, eller hvad det nu er
> man bruger, lige inden du monterer... det er hvad en lokal (proff vil jeg
> mene) tuner har anbefalet mig og siger han selv gør.

Tak Brian - det lyder som et godt råd, jeg vil bruge uanset hvad. Normalt
renser jeg bare rørene og slangerne med en klud for hvis der sidder bare en
lille smule oliefilm, glider de jo bedre på Men det er klart, at det
selvfølgelig også får dem til at glide bedre af.....

/Thomas



Jonas R. (23-10-2008)
Kommentar
Fra : Jonas R.


Dato : 23-10-08 20:35


"TL" <Thomas.Larsen_FJERN_@uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:gdk6h8$1tc$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej,
>
> Jeg er på jagt efter nogle T-clamps til fastmontering af slangerne mellem
> turbo/intercooler/indsugning, da jeg konstant får skudt slangerne af. Jeg
> har forsøgt hos Daugbjerg i Glostrup og hos Autobremsen i Rødovre, men
> uden held. Har nogen kendskab til et sted i Kbh., hvor de sælger T-clamps
> oppe i størrelserne Ø60-70 mm.?

www.slangespecialisten.dk

Har har gode ABA Rustfri spændebånd. De holder fint 1.9 bar tryk på min S2
uden at ryge nogen vegne.

Ved ikke lige hvad T-clamps.

Mvh

Jonas R.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste