| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Prøvetur i en E39 BMW 528i Fra : Frederik | 
  Dato :  20-10-08 20:54 |  
  |   
            Nå, fik endelig taget mig sammen til at påbegynde prøveturene.
 
 Bilen var sølvgrå med sort læderindtræk og automatgear (Mögens insisterede 
 på det med aut, og kaldte mig ellers Granberg i en anden sammenhæng 
 bagefter...).
 
 Gode ting:
 Bilen var rigtig pæn, hvad jeg vil kalde 99% i orden for en bil af den 
 årgang.
 Kabinen fremstod på det nærmeste som fabriksny.
 Ditto for motorrum.
 Bilen virker uhyre "fast", i alt man rører og tager ved.
 Finish og materialekvalitet er i min optik et stykke over, hvad BMW 
 præsterer i dag, alt ser lækkert ud, og føles som nævnt meget solidt.
 Umiddelbart meget støjsvag, subjektivt som en 2008 E90 325i, jeg har adgang 
 til. Måske endda lidt mere stille,
 Motorgangen og gear er i kategorien superlækkert. :)
 Udstyret er komplet, selv fjernstyret motorkabinevarmer og elgardiner..
 
 Dårlige ting:
 Bilen virker overraskende langsom med automatgearet, kan dog være en 
 funktion af støjdæmpningen, for jeg blev nu ikke overhalet på motorvejen... 
 Men jeg sad lidt med følelsen af, der godt måtte ske noget mere. (Sorry 
 Mogens, men vil altså gerne prøve den med manuelt...)
 Den har tendens til lidt vuggende fra side til side opførsel på motorvejen. 
 (nogen som ved, om de gør det med standardundervognen, eller det måske bare 
 er tid til at kigge lidt på fjedre og støddæmpere?), det var lidt rigeligt 
 til min smag.
 Over 100 km/t kom der vindstøj inde fra instrumentbrættet? Kan det være 
 listen omkring forruden? Det synes, jeg at læse på nettet kan være et 
 problem. Det var meget hørbart, for resten af bilen var nærmest som graven.
 
 
 Alt i alt, var det dog en imponerende bil og turen har kun tændt mig mere på 
 at finde den helt rigtige. Jeg overvejer dog, at se mig om efter en 
 postfacelifts 525i eller 530i, da man trods alt får en noget nyere bil, til 
 ikke så meget mere, end den bil jeg kiggede på. Kan jeg finde en med fastere 
 undevogn og minus vindstøjsproblemet, har jeg svært ved at forestille mig en 
 bil, som jeg hellere ville have, der stadig er til at betale.
 
 
 Mvh.
 
 Frederik
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Voss Schrader (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  20-10-08 21:00 |  
  |   
            Hej Frederik
 
 Frederik wrote:
 ....
 > Alt i alt, var det dog en imponerende bil og turen har kun tændt mig 
 > mere på at finde den helt rigtige. Jeg overvejer dog, at se mig om efter 
 > en postfacelifts 525i eller 530i, da man trods alt får en noget nyere 
 > bil, til ikke så meget mere, end den bil jeg kiggede på. Kan jeg finde 
 > en med fastere undevogn og minus vindstøjsproblemet, har jeg svært ved 
 > at forestille mig en bil, som jeg hellere ville have, der stadig er til 
 > at betale.
 
 Hehe, der kan du bare se :) Kan ikke selv genkende de problemer du 
 nævner, men har ikke haft den på motorvej (altså den jeg prøvekørte).
 
 Der er faktisk kun een bil jeg hellere ville have og det er den nye Ford 
 Mustang. Har haft lejet en i et døgn (4.6L GT udgave) og den er pænt 
 nice. Men kvaliteten af kabinen er slet ikke i nærheden af BMW.
 
 Det kan da iøvrigt nemt være en slidt undervogn - det er trods alt en 
 bil der er 10 år gammel. Prøv evt. en der har kørt væsentligt mindre og 
 se om du kan finde samme problem eller ej.
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-10-08 21:20 |  
  |   
            
 "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48fce34f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > nice. Men kvaliteten af kabinen er slet ikke i nærheden af BMW.
 
 Man skal gøre op med sig selv, om man nusser
 med sit interiør eller vil ha' sjæl og historie pakket
 ind i et rigtigt maskulint og lækkert design. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Frederik (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  20-10-08 21:24 |  
  |   
            
 "Eque" <-> skrev i meddelelsen 
 news:48fce7eb$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:48fce34f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >> nice. Men kvaliteten af kabinen er slet ikke i nærheden af BMW.
 >
 > Man skal gøre op med sig selv, om man nusser
 > med sit interiør eller vil ha' sjæl og historie pakket
 > ind i et rigtigt maskulint og lækkert design.
 >
 
 NUSSER!!!
 
 :) 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-10-08 22:25 |  
  |   
            
 "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse 
 news:d9ed3$48fce8e5$5748ce71$923@news.comxnet.dk...
 
 > NUSSER!!!
 
 Ja så er det ikke den RÅ Ford du skal satse på *S* 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Voss Schrader (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  20-10-08 21:41 |  
  |   
            Hej!
 
 Eque wrote:
 
 >> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse 
 >> news:48fce34f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 >> 
 >> Men kvaliteten af kabinen er slet ikke i nærheden af BMW.
 > 
 > Man skal gøre op med sig selv, om man nusser
 > med sit interiør eller vil ha' sjæl og historie pakket
 > ind i et rigtigt maskulint og lækkert design. 
 
 Helt enig. Og jeg var da også 100% solgt på en Mustang, men ofrer altså 
 ikke de 500kkr den koster brugt pt. for en GT.
 
 Og så GAD folk overhovedet ikke udfordre det mindste. Ikke engang de 
 normale "brian typer" i lyskryds eller lignende. Øv da osse, nu man 
 endelig havde lidt muller under hjelmen :)
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-10-08 22:26 |  
  |   
            
 "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48fcecc0$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Og så GAD folk overhovedet ikke udfordre det mindste. Ikke engang de 
 > normale "brian typer" i lyskryds eller lignende. Øv da osse, nu man 
 > endelig havde lidt muller under hjelmen :)
 
 Jamen de ved jo godt de ikke kan hamle
 op på hverken rå power eller image/stil.
 Og så behøver man  jo ikke prale i en 'Stang.
 
 Det var jo noget andet med BMW'en... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Lars (24-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  24-10-08 23:24 |  
  |  
 
            On Mon, 20 Oct 2008 23:25:45 +0200, "Eque" <-> wrote:
 >> Og så GAD folk overhovedet ikke udfordre det mindste. Ikke engang de 
 >> normale "brian typer" i lyskryds eller lignende. Øv da osse, nu man 
 >> endelig havde lidt muller under hjelmen :)
 >Jamen de ved jo godt de ikke kan hamle
 >op på hverken rå power eller image/stil.
 >Og så behøver man  jo ikke prale i en 'Stang.
 >
 >Det var jo noget andet med BMW'en... 
 Ahja... Specielt i vores gamle 530dAut stc. - og specielt når fruen
 kørte den så var der rigtig mange der lige skulle vise at deres V70
 eller Passat lige kunne rykke fra sådan en chick i en alt-for-stor
 bil. Sjovt nok som oftest midaldrende(+) mænd... Det kan de bare ikke.
 Med den nye 330iAut sedan er det mere en fremtonen og lyd der får de
 unge fyre i Seat og Golf og andet i den stil (aka "normale brian
 typer") til at skulle vise sig. Og mest egentlig nok når jeg selv
 kører den, også stille og roligt - men ja - den HAR nok lidt en "come
 and get me" lyd også når man bare gi'r den moderat gas...   
En Mustang er super cool udefra og GT'en lyder fantastisk, men jeg
 syntes bestemt der var for meget US plastic inden i den jeg var ude og
 lure lidt på... Der er der lidt mere helhed over min 330'er, selv om
 jeg så må nøjes med 6 ben på række og 3 liter...   
Men held og lykke med at finde en 5'er... Det er super lækre biler,
 uanset om det er en 525, 528 eller 530 du finder. Og vil tilslutte mig
 Mogens, sådan en bil SKAL have automatgear. 
 hilsen Lars
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Frederik (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  20-10-08 21:29 |  
  |   
            
 "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen 
 news:48fce34f$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hej Frederik
 >
 > Frederik wrote:
 > ...
 >> Alt i alt, var det dog en imponerende bil og turen har kun tændt mig mere 
 >> på at finde den helt rigtige. Jeg overvejer dog, at se mig om efter en 
 >> postfacelifts 525i eller 530i, da man trods alt får en noget nyere bil, 
 >> til ikke så meget mere, end den bil jeg kiggede på. Kan jeg finde en med 
 >> fastere undevogn og minus vindstøjsproblemet, har jeg svært ved at 
 >> forestille mig en bil, som jeg hellere ville have, der stadig er til at 
 >> betale.
 >
 > Hehe, der kan du bare se :) Kan ikke selv genkende de problemer du nævner, 
 > men har ikke haft den på motorvej (altså den jeg prøvekørte).
 >
 > Der er faktisk kun een bil jeg hellere ville have og det er den nye Ford 
 > Mustang. Har haft lejet en i et døgn (4.6L GT udgave) og den er pænt nice. 
 > Men kvaliteten af kabinen er slet ikke i nærheden af BMW.
 >
 > Det kan da iøvrigt nemt være en slidt undervogn - det er trods alt en bil 
 > der er 10 år gammel. Prøv evt. en der har kørt væsentligt mindre og se om 
 > du kan finde samme problem eller ej.
 >
 > -- 
 > Mvh, Kim Voss Schrader
 
 Du har helt ret, en 12 år gammel bil er jo trods alt ikke ny, så ting man 
 ikke kan se (støddæmpere o.a.) kan jo sagtens være udskiftningsmodne.
 
 Men den bestod da "hold da kæft" testen... 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Voss Schrader (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Voss Schrader | 
  Dato :  20-10-08 21:38 |  
  |   
            Hej!
 
 Frederik wrote:
 ....
 > Du har helt ret, en 12 år gammel bil er jo trods alt ikke ny, så ting 
 > man ikke kan se (støddæmpere o.a.) kan jo sagtens være udskiftningsmodne.
 
 Korrekt. Der kan jo også være nogle bøsninger i undervognen som har 
 slup, og skal skiftes. Men det er da til at overkomme :)
 
 > Men den bestod da "hold da kæft" testen...
 
 Samme synes jeg. Man kan godt mærke, at det er en bil til over 700.000kr 
 i nyvognsværdi man har med at gøre. Selvom den selvfølgelig koster under 
 halvdelen i "virkeligheden".
 
 -- 
 Mvh, Kim Voss Schrader
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Frederik (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  20-10-08 21:45 |  
  |   
            
 "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen 
 news:48fcec31$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hej!
 >
 > Frederik wrote:
 > ...
 >> Du har helt ret, en 12 år gammel bil er jo trods alt ikke ny, så ting man 
 >> ikke kan se (støddæmpere o.a.) kan jo sagtens være udskiftningsmodne.
 >
 > Korrekt. Der kan jo også være nogle bøsninger i undervognen som har slup, 
 > og skal skiftes. Men det er da til at overkomme :)
 >
 >> Men den bestod da "hold da kæft" testen...
 >
 > Samme synes jeg. Man kan godt mærke, at det er en bil til over 700.000kr i 
 > nyvognsværdi man har med at gøre. Selvom den selvfølgelig koster under 
 > halvdelen i "virkeligheden".
 >
 > -- 
 > Mvh, Kim Voss Schrader
 
 Den er bare smooooth... :) 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  20-10-08 21:05 |  
  |  
 
            "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse 
 news:93c24$48fce1ec$5748ce71$21344@news.comxnet.dk...
 > Nå, fik endelig taget mig sammen til at påbegynde prøveturene.
 Kanon !
 > Bilen var sølvgrå med sort læderindtræk og automatgear (Mögens insisterede 
 > på det med aut, og kaldte mig ellers Granberg i en anden sammenhæng 
 > bagefter...).
 He he - større motorer kræver aut. IMO
 > Gode ting:
 > Bilen var rigtig pæn, hvad jeg vil kalde 99% i orden for en bil af den 
 > årgang.
 > Kabinen fremstod på det nærmeste som fabriksny.
 > Ditto for motorrum.
 > Bilen virker uhyre "fast", i alt man rører og tager ved.
 > Finish og materialekvalitet er i min optik et stykke over, hvad BMW 
 > præsterer i dag, alt ser lækkert ud, og føles som nævnt meget solidt.
 Det er kram
 > Umiddelbart meget støjsvag, subjektivt som en 2008 E90 325i, jeg har 
 > adgang til. Måske endda lidt mere stille,
 > Motorgangen og gear er i kategorien superlækkert. :)
 > Udstyret er komplet, selv fjernstyret motorkabinevarmer og elgardiner..
 Ja, det er sgu en dejlig bil sån een :)
 > Dårlige ting:
 > Bilen virker overraskende langsom med automatgearet, kan dog være en 
 > funktion af støjdæmpningen, for jeg blev nu ikke overhalet på 
 > motorvejen... Men jeg sad lidt med følelsen af, der godt måtte ske noget 
 > mere. (Sorry Mogens, men vil altså gerne prøve den med manuelt...)
 Jamen så gør du det. Det er sikkert stilheden, der snyder dig...
 > Den har tendens til lidt vuggende fra side til side opførsel på 
 > motorvejen. (nogen som ved, om de gør det med standardundervognen, eller 
 > det måske bare er tid til at kigge lidt på fjedre og støddæmpere?), det 
 > var lidt rigeligt til min smag.
 Altså sån en E39 skal jo have sportschassis med atu. niveauregulering
 > Over 100 km/t kom der vindstøj inde fra instrumentbrættet? Kan det være 
 > listen omkring forruden? Det synes, jeg at læse på nettet kan være et 
 > problem. Det var meget hørbart, for resten af bilen var nærmest som 
 > graven.
 Kender jeg ik noget til !
 > Alt i alt, var det dog en imponerende bil og turen har kun tændt mig mere 
 > på at finde den helt rigtige.
 Du skal nok sørge for, at den har sportsstolene samt den sænkede undervogn 
 med niveauregulering (sportschassis)
 > Jeg overvejer dog, at se mig om efter en postfacelifts 525i eller 530i, da 
 > man trods alt får en noget nyere bil, til ikke så meget mere, end den bil 
 > jeg kiggede på. Kan jeg finde en med fastere undevogn og minus 
 > vindstøjsproblemet, har jeg svært ved at forestille mig en bil, som jeg 
 > hellere ville have, der stadig er til at betale.
 Du skal blot holde øje med de tyske bilbaser - dér findes den rigtige bil 
   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Frederik (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  20-10-08 21:23 |  
  |   
            
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:Mv5Lk.3467$U5.20980@newsb.telia.net...
 > "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse 
 > news:93c24$48fce1ec$5748ce71$21344@news.comxnet.dk...
 >
 >> Nå, fik endelig taget mig sammen til at påbegynde prøveturene.
 >
 > Kanon !
 >
 >> Bilen var sølvgrå med sort læderindtræk og automatgear (Mögens 
 >> insisterede på det med aut, og kaldte mig ellers Granberg i en anden 
 >> sammenhæng bagefter...).
 >
 > He he - større motorer kræver aut. IMO
 >
 >> Gode ting:
 >> Bilen var rigtig pæn, hvad jeg vil kalde 99% i orden for en bil af den 
 >> årgang.
 >> Kabinen fremstod på det nærmeste som fabriksny.
 >> Ditto for motorrum.
 >> Bilen virker uhyre "fast", i alt man rører og tager ved.
 >> Finish og materialekvalitet er i min optik et stykke over, hvad BMW 
 >> præsterer i dag, alt ser lækkert ud, og føles som nævnt meget solidt.
 >
 > Det er kram
 >
 >> Umiddelbart meget støjsvag, subjektivt som en 2008 E90 325i, jeg har 
 >> adgang til. Måske endda lidt mere stille,
 >> Motorgangen og gear er i kategorien superlækkert. :)
 >> Udstyret er komplet, selv fjernstyret motorkabinevarmer og elgardiner..
 >
 > Ja, det er sgu en dejlig bil sån een :)
 >
 >> Dårlige ting:
 >> Bilen virker overraskende langsom med automatgearet, kan dog være en 
 >> funktion af støjdæmpningen, for jeg blev nu ikke overhalet på 
 >> motorvejen... Men jeg sad lidt med følelsen af, der godt måtte ske noget 
 >> mere. (Sorry Mogens, men vil altså gerne prøve den med manuelt...)
 >
 > Jamen så gør du det. Det er sikkert stilheden, der snyder dig...
 >
 >> Den har tendens til lidt vuggende fra side til side opførsel på 
 >> motorvejen. (nogen som ved, om de gør det med standardundervognen, eller 
 >> det måske bare er tid til at kigge lidt på fjedre og støddæmpere?), det 
 >> var lidt rigeligt til min smag.
 >
 > Altså sån en E39 skal jo have sportschassis med atu. niveauregulering
 >
 >> Over 100 km/t kom der vindstøj inde fra instrumentbrættet? Kan det være 
 >> listen omkring forruden? Det synes, jeg at læse på nettet kan være et 
 >> problem. Det var meget hørbart, for resten af bilen var nærmest som 
 >> graven.
 >
 > Kender jeg ik noget til !
 >
 >> Alt i alt, var det dog en imponerende bil og turen har kun tændt mig mere 
 >> på at finde den helt rigtige.
 >
 > Du skal nok sørge for, at den har sportsstolene samt den sænkede undervogn 
 > med niveauregulering (sportschassis)
 >
 >> Jeg overvejer dog, at se mig om efter en postfacelifts 525i eller 530i, 
 >> da man trods alt får en noget nyere bil, til ikke så meget mere, end den 
 >> bil jeg kiggede på. Kan jeg finde en med fastere undevogn og minus 
 >> vindstøjsproblemet, har jeg svært ved at forestille mig en bil, som jeg 
 >> hellere ville have, der stadig er til at betale.
 >
 > Du skal blot holde øje med de tyske bilbaser - dér findes den rigtige bil 
 >   
>
 Har selv tænkt det samme med M-undervognen. Angående de tyske biler, så 
 synes jeg generelt de afgiftsættes højt, ift. hvad priserne er i DK. So far, 
 vil jeg dog bare få prøvet et par stykker til... :)
 Der er ingen tvivl om, at automatgearet er virkelig behageligt, men det er 
 jo gratis at prøve en med manuelt. Eller meget dyrt... ;)
 Er der nogen som ved, om undervognen sættes hårdere op efter faceliftet, som 
 de gjorde ved E46'eren?
 Mvh.
 Frederik 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Mogens (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  21-10-08 05:08 |  
  |  
 
            "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse 
 news:3642e$48fce8be$5748ce71$445@news.comxnet.dk...
 > Har selv tænkt det samme med M-undervognen.
 Dét er et must for en ung mand som dig og mig :)
 > Angående de tyske biler, så synes jeg generelt de afgiftsættes højt, ift. 
 > hvad priserne er i DK.
 Normalt for man mere for pengene ved import - og man får desuden præcis den 
 bil, man ønsker og ikke et kompromis
 > So far, vil jeg dog bare få prøvet et par stykker til... :)
 Tag Kim i hånden   
> Der er ingen tvivl om, at automatgearet er virkelig behageligt, men det er 
 > jo gratis at prøve en med manuelt. Eller meget dyrt... ;)
 Jow jow - du skal jo selv vurdere
 > Er der nogen som ved, om undervognen sættes hårdere op efter faceliftet, 
 > som de gjorde ved E46'eren?
 Nøh... 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Frederik (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  21-10-08 22:36 |  
  |   
            
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:Mv5Lk.3467$U5.20980@newsb.telia.net...
 > "Frederik" <info@fjernenmasseduelundaudio.com> skrev i en meddelelse 
 > news:93c24$48fce1ec$5748ce71$21344@news.comxnet.dk...
 >
 >> Nå, fik endelig taget mig sammen til at påbegynde prøveturene.
 >
 > Kanon !
 >
 >> Bilen var sølvgrå med sort læderindtræk og automatgear (Mögens 
 >> insisterede på det med aut, og kaldte mig ellers Granberg i en anden 
 >> sammenhæng bagefter...).
 >
 > He he - større motorer kræver aut. IMO
 >
 >> Gode ting:
 >> Bilen var rigtig pæn, hvad jeg vil kalde 99% i orden for en bil af den 
 >> årgang.
 >> Kabinen fremstod på det nærmeste som fabriksny.
 >> Ditto for motorrum.
 >> Bilen virker uhyre "fast", i alt man rører og tager ved.
 >> Finish og materialekvalitet er i min optik et stykke over, hvad BMW 
 >> præsterer i dag, alt ser lækkert ud, og føles som nævnt meget solidt.
 >
 > Det er kram
 >
 >> Umiddelbart meget støjsvag, subjektivt som en 2008 E90 325i, jeg har 
 >> adgang til. Måske endda lidt mere stille,
 >> Motorgangen og gear er i kategorien superlækkert. :)
 >> Udstyret er komplet, selv fjernstyret motorkabinevarmer og elgardiner..
 >
 > Ja, det er sgu en dejlig bil sån een :)
 >
 >> Dårlige ting:
 >> Bilen virker overraskende langsom med automatgearet, kan dog være en 
 >> funktion af støjdæmpningen, for jeg blev nu ikke overhalet på 
 >> motorvejen... Men jeg sad lidt med følelsen af, der godt måtte ske noget 
 >> mere. (Sorry Mogens, men vil altså gerne prøve den med manuelt...)
 >
 > Jamen så gør du det. Det er sikkert stilheden, der snyder dig...
 >
 >> Den har tendens til lidt vuggende fra side til side opførsel på 
 >> motorvejen. (nogen som ved, om de gør det med standardundervognen, eller 
 >> det måske bare er tid til at kigge lidt på fjedre og støddæmpere?), det 
 >> var lidt rigeligt til min smag.
 >
 > Altså sån en E39 skal jo have sportschassis med atu. niveauregulering
 >
 >> Over 100 km/t kom der vindstøj inde fra instrumentbrættet? Kan det være 
 >> listen omkring forruden? Det synes, jeg at læse på nettet kan være et 
 >> problem. Det var meget hørbart, for resten af bilen var nærmest som 
 >> graven.
 >
 > Kender jeg ik noget til !
 >
 >> Alt i alt, var det dog en imponerende bil og turen har kun tændt mig mere 
 >> på at finde den helt rigtige.
 >
 > Du skal nok sørge for, at den har sportsstolene samt den sænkede undervogn 
 > med niveauregulering (sportschassis)
 >
 >> Jeg overvejer dog, at se mig om efter en postfacelifts 525i eller 530i, 
 >> da man trods alt får en noget nyere bil, til ikke så meget mere, end den 
 >> bil jeg kiggede på. Kan jeg finde en med fastere undevogn og minus 
 >> vindstøjsproblemet, har jeg svært ved at forestille mig en bil, som jeg 
 >> hellere ville have, der stadig er til at betale.
 >
 > Du skal blot holde øje med de tyske bilbaser - dér findes den rigtige bil 
 >   
Englænderne er gode til BMW'er:
 http://www.pistonheads.com/sales/731051.htm
Desværre er de jo højrestyrede.. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Mogens (22-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  22-10-08 03:51 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
             Frederik (22-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  22-10-08 09:03 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  20-10-08 22:12 |  
  |   
            Frederik wrote:
 > Umiddelbart meget støjsvag, subjektivt som en 2008 E90 325i, jeg har
 > adgang til. Måske endda lidt mere stille,
 
 Jeg synes bestemt IKKE at en 3-serie er støjsvag, og da slet ikke på 
 motorvej. Det er både hjul- og vindstøj.
 Men måske er det fordi jeg kommer fra en 2006 MB C-klasse, for der er ro. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Frederik (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  20-10-08 22:20 |  
  |   
            
 "Peter S" <ingen mail> skrev i meddelelsen 
 news:48fcf426$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 > Frederik wrote:
 >> Umiddelbart meget støjsvag, subjektivt som en 2008 E90 325i, jeg har
 >> adgang til. Måske endda lidt mere stille,
 >
 > Jeg synes bestemt IKKE at en 3-serie er støjsvag, og da slet ikke på 
 > motorvej. Det er både hjul- og vindstøj.
 > Men måske er det fordi jeg kommer fra en 2006 MB C-klasse, for der er ro.
 >
 
 Pudsigt, jeg havde for nylig en 2008 C-klasse 220CDI i en weekend. Den 
 oplevede jeg som mere støjende end den omtalte 325i, særligt vindstøj. Jeg 
 tror, dækmontering har meget at sige.
 
 Alt er jo relativt, jeg triller rundt i en '84 230E, og der er i hvert fald 
 mere støj end dem alle sammen... (til sammen) 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  21-10-08 03:36 |  
  |   
            Frederik wrote:
 > Pudsigt, jeg havde for nylig en 2008 C-klasse 220CDI i en weekend. Den
 > oplevede jeg som mere støjende end den omtalte 325i, særligt
 > vindstøj. Jeg tror, dækmontering har meget at sige.
 
 En 2006 C-klasse er W203. En 2008 er W204. Jeg bryder mig heller ikke om den 
 nye.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Frederik (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  21-10-08 21:32 |  
  |   
            
 "Peter S" <ingen mail> skrev i meddelelsen 
 news:48fd4019$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 > Frederik wrote:
 >> Pudsigt, jeg havde for nylig en 2008 C-klasse 220CDI i en weekend. Den
 >> oplevede jeg som mere støjende end den omtalte 325i, særligt
 >> vindstøj. Jeg tror, dækmontering har meget at sige.
 >
 > En 2006 C-klasse er W203. En 2008 er W204. Jeg bryder mig heller ikke om 
 > den nye.
 >
 >
 
 I know, derfor jeg skrev: "Det er meget lang tid siden, jeg har kørt en 
 W203, så støjniveauet kan jeg
 ikke huske."
 
 Det kunne jo være, jeg skulle genopfriske oplevelsen. Har du erfaring med 
 dem før og efter faceliftet. Er klar over, at kabinen+motorer ændredes 
 noget, men hvad med komfort og køreegenskaber?
 
 Mvh.
 
 Frederik 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (22-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  22-10-08 15:02 |  
  |  
 
            Frederik wrote:
 > Det kunne jo være, jeg skulle genopfriske oplevelsen. Har du erfaring
 > med dem før og efter faceliftet. Er klar over, at kabinen+motorer
 > ændredes noget, men hvad med komfort og køreegenskaber?
 Hvis du er til BMW, så falder en Mercedes helt igennem. De "gamle" MB 
 modeller (inkl. W203) styrer som en båd (dvs. meget indirekte) og sejler 
 lidt rundt. Speeder-respons findes ikke i aut.gears versionerne    Men 
 netop alt det kan jeg rigtig godt li. Det er komfort og bløde bevægelser. 
 Ingen ryk og rusk men dejlig smooth. Jeg har kørt i en  C180 med kompressor 
 siden 2006 (W203) fra ny, og elsker den bil. Dejlig støjsvag. Sæderne er 
 formidable og kørestillingen perfekt. Men KUN med aut.gear. Jeg har prøvet 
 den med maneult gear, og kørestillingen fungerer bare ikke...man ligger jo 
 nærmest ned i en W203 da sæderne ikke er ret langt over gulvet. Og når man 
 skal træde en koblig i liggende stilling, så går det galt.
 Før faceliftet (var det i 2003?) var undervognen noget blødere og styretøjet 
 meget indirekte. Efter liftet fik den strammet undervognen lidt op og 
 styretøj blev mere direkte. MB kaldte begge dele for Direct Drive. Men 
 stadig langt fra BMW og Audi. Og det var jo netop det der adskilte MB fra de 
 andre. Men det er desværre blevet ødelagt med den nye C-klasse. Den kører 
 ligeså elendigt som alle de andre (i mine øjne) hehe
 Motoren i min er den mindste, men takket være kompressoren så mangler jeg 
 ikke kræfter. Motoren er mere støjsvag end i den nye. Indendørs er 
 instrumentbrættet meget flottere i den faceliftede udgave, og den fik 
 klarglas forlygter.
 Styretøjet er tungt men med en dejlig "elastik-fornemmelse" som MB altid har 
 haft. Jeg har også kørt i E-klasse (både W210 og W211) men har nu den lille 
 C180K, hvilket jeg ikke har fortrudt. Det er en km-æder som befinder sig 
 lige godt i byen som på motorvej.
 Men man skal vænne sig til at tingene sker lidt langsommere og blødere og 
 tungere i sådan en bil. Men det er vi jo nogen der kan li. Rust har jeg ikke 
 set skyggen af, men den er jo også kun 2 år (7-9-13).
 Hvis du skal ud og prøve en C-klasse, så vil jeg råde dig til den 
 faceliftede og to andre ting: Tjek dæktryk. Det skal stå temmelig lavt, men 
 mange udstillingsbiler står med >3,0 bar for at dækkene forbliver runde. Og 
 dernæst sæt sædet helt i bund og ligeså rattet. Helt tilbage med rattet og 
 helt ned i skødet. Og så stiger du ind bagefter. Så ligger man godt! hehe
 Mvh Peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Frederik (22-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  22-10-08 17:37 |  
  |   
            
"Peter S." <ingen> skrev i meddelelsen 
 news:48ff3378$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
 > Frederik wrote:
 >> Det kunne jo være, jeg skulle genopfriske oplevelsen. Har du erfaring
 >> med dem før og efter faceliftet. Er klar over, at kabinen+motorer
 >> ændredes noget, men hvad med komfort og køreegenskaber?
 >
 > Hvis du er til BMW, så falder en Mercedes helt igennem. De "gamle" MB 
 > modeller (inkl. W203) styrer som en båd (dvs. meget indirekte) og sejler 
 > lidt rundt. Speeder-respons findes ikke i aut.gears versionerne    Men 
 > netop alt det kan jeg rigtig godt li. Det er komfort og bløde bevægelser. 
 > Ingen ryk og rusk men dejlig smooth. Jeg har kørt i en  C180 med 
 > kompressor siden 2006 (W203) fra ny, og elsker den bil. Dejlig støjsvag. 
 > Sæderne er formidable og kørestillingen perfekt. Men KUN med aut.gear. Jeg 
 > har prøvet den med maneult gear, og kørestillingen fungerer bare 
 > ikke...man ligger jo nærmest ned i en W203 da sæderne ikke er ret langt 
 > over gulvet. Og når man skal træde en koblig i liggende stilling, så går 
 > det galt.
 > Før faceliftet (var det i 2003?) var undervognen noget blødere og 
 > styretøjet meget indirekte. Efter liftet fik den strammet undervognen lidt 
 > op og styretøj blev mere direkte. MB kaldte begge dele for Direct Drive. 
 > Men stadig langt fra BMW og Audi. Og det var jo netop det der adskilte MB 
 > fra de andre. Men det er desværre blevet ødelagt med den nye C-klasse. Den 
 > kører ligeså elendigt som alle de andre (i mine øjne) hehe
 > Motoren i min er den mindste, men takket være kompressoren så mangler jeg 
 > ikke kræfter. Motoren er mere støjsvag end i den nye. Indendørs er 
 > instrumentbrættet meget flottere i den faceliftede udgave, og den fik 
 > klarglas forlygter.
 > Styretøjet er tungt men med en dejlig "elastik-fornemmelse" som MB altid 
 > har haft. Jeg har også kørt i E-klasse (både W210 og W211) men har nu den 
 > lille C180K, hvilket jeg ikke har fortrudt. Det er en km-æder som befinder 
 > sig lige godt i byen som på motorvej.
 > Men man skal vænne sig til at tingene sker lidt langsommere og blødere og 
 > tungere i sådan en bil. Men det er vi jo nogen der kan li. Rust har jeg 
 > ikke set skyggen af, men den er jo også kun 2 år (7-9-13).
 > Hvis du skal ud og prøve en C-klasse, så vil jeg råde dig til den 
 > faceliftede og to andre ting: Tjek dæktryk. Det skal stå temmelig lavt, 
 > men mange udstillingsbiler står med >3,0 bar for at dækkene forbliver 
 > runde. Og dernæst sæt sædet helt i bund og ligeså rattet. Helt tilbage med 
 > rattet og helt ned i skødet. Og så stiger du ind bagefter. Så ligger man 
 > godt! hehe
 >
 > Mvh Peter
 >
 >
 Nu har jeg kørt en w123 230 E i 2 år, så det med mageligt og langsomme 
 bevægelser, er jeg helt med på...
 Er i øvrigt helt enig i din beskrivelse. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Frederik (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  20-10-08 22:30 |  
  |   
            
 "Peter S" <ingen mail> skrev i meddelelsen 
 news:48fcf426$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 > Frederik wrote:
 >> Umiddelbart meget støjsvag, subjektivt som en 2008 E90 325i, jeg har
 >> adgang til. Måske endda lidt mere stille,
 >
 > Jeg synes bestemt IKKE at en 3-serie er støjsvag, og da slet ikke på 
 > motorvej. Det er både hjul- og vindstøj.
 > Men måske er det fordi jeg kommer fra en 2006 MB C-klasse, for der er ro.
 >
 
 2008 C220CDI Noise at 70mph  68 dbA Autocarmag
 BMW 330d M Sport auto Noise at 70mph  68 dbA Autoexpress
 
 Lige hvad jeg kunne finde.
 
 Uagtet, at det ikke er det samme blad, så kan der ikke være en verden 
 imellem dem. Jeg tror som sagt, individuel dækmontering kan spille ind.
 
 Det er meget lang tid siden, jeg har kørt en W203, så støjniveauet kan jeg 
 ikke huske. W204 oplevede jeg, som lidende af vindstøj, den kører jo også 
 med trucksidespejle. Jeg har også kunne læse på en del amerikanske sider, at 
 de klager over netop det.
 
 Hvorom alting er, jeg oplevede 528i'eren som mere stille end ventet.
 
 Mvh,
 
 Frederik
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars (24-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  24-10-08 18:49 |  
  |  
 
            On Mon, 20 Oct 2008 21:54:25 +0200, "Frederik"
 <info@fjernenmasseduelundaudio.com> wrote:
 >Dårlige ting:
 >Bilen virker overraskende langsom med automatgearet, kan dog være en 
 >funktion af støjdæmpningen, for jeg blev nu ikke overhalet på motorvejen... 
 Man skal også lige blive "dus" med gearkassen. Ellers sætter du den i
 S mode    Og nu er sådan en E39 jo som udgangspunkt en flyder. 
 >Den har tendens til lidt vuggende fra side til side opførsel på motorvejen. 
 >(nogen som ved, om de gør det med standardundervognen, eller det måske bare 
 >er tid til at kigge lidt på fjedre og støddæmpere?), det var lidt rigeligt 
 >til min smag.
 Hvor langt har den kørt? Det lyder som min E39, der var det
 støddæmperne der var færdige. Skiftede dem og den lå perfekt igen. 
 ** Lars
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Frederik (24-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  24-10-08 23:54 |  
  |   
            
"Lars" <nomail@nothing.here.se> skrev i meddelelsen 
 news:4e24g4l9ta6jsr90gq8bdr4t89n8f1vhgb@4ax.com...
 > On Mon, 20 Oct 2008 21:54:25 +0200, "Frederik"
 > <info@fjernenmasseduelundaudio.com> wrote:
 >
 >>Dårlige ting:
 >>Bilen virker overraskende langsom med automatgearet, kan dog være en
 >>funktion af støjdæmpningen, for jeg blev nu ikke overhalet på 
 >>motorvejen...
 >
 > Man skal også lige blive "dus" med gearkassen. Ellers sætter du den i
 > S mode    Og nu er sådan en E39 jo som udgangspunkt en flyder.
 >
 >>Den har tendens til lidt vuggende fra side til side opførsel på 
 >>motorvejen.
 >>(nogen som ved, om de gør det med standardundervognen, eller det måske 
 >>bare
 >>er tid til at kigge lidt på fjedre og støddæmpere?), det var lidt rigeligt
 >>til min smag.
 >
 > Hvor langt har den kørt? Det lyder som min E39, der var det
 > støddæmperne der var færdige. Skiftede dem og den lå perfekt igen.
 >
 > ** Lars
 Tak for den oplysning. Hvad var omkostningerne ved det? 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Lars (25-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars | 
  Dato :  25-10-08 10:25 |  
  |  
 
            On Sat, 25 Oct 2008 00:53:46 +0200, "Frederik"
 <info@fjernenmasseduelundaudio.com> wrote:
 >> Hvor langt har den kørt? Det lyder som min E39, der var det
 >> støddæmperne der var færdige. Skiftede dem og den lå perfekt igen.
 >Tak for den oplysning. Hvad var omkostningerne ved det? 
 Jeg betalte omkring 7.000 dkk for nye støddæmpere i anerkendt mærke
 hele vejen rundt inkl. arbejdsløn derefter kørte bilen igen som en
 drøm. Den havde kørt 190.000 km dengang. Det blev lavet af Schmiedmann
 i Greve. Er du frisk på en tur til Sverige kan jeg godt anbefale Jarls
 Bilservice i Helsingborg til den slags reperationer - dem har jeg
 brugt siden med god tilfredshed. De udfører service på Alpina og BMW,
 men er ikke autoriserede, men gør generelt et rigtig godt stykke
 arbejde.
 http://www.jarlsbilservice.com/
hilsen Lars
 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |