Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
>Carsten Haag (slet JDJ3T) skrev:
>>
>> Jeg har en ældre GSX 600 F som
>>driller lidt ..... På længere
>> ture starter den med at køre helt
>>fint men efter ca. 1 time
>> begynder den at tabe omdrejninger
>>og ender med at gå helt ud.
>> Jeg kan så standse og vente 10-20
>>minutter og så kan jeg starte igen
>> og køre videre....ca. 1 time
>>senere gentager det sig så.
>>
>> Jeg troede først at det var fordi
>>den tømte karburatorerne og prøvede
>> derfor at køre med tankdæksel
>>åben, hvis nu udluftningen i tanken var
>> stoppet til, men uden held.
>> Det er nok heller ikke skidt i
>>karburator da den så ville gøre det
>> HELE tiden
>> Jeg har hørt noget om at det kan
>>være tændspolerne den er gal med, men
>> er ikke sikker.
>> Nogen forslag herfra??
>>
>Hej(igen) Carsten og velkommen på
>"rettes sted"
>Der kommer da igen polemik ud af en
>så grundig egen-fejlsøgning (dén med
> vacuum i tanken er ved at blive et
>fast "prøv det -svar" her på
>gruppen!)
>Så nu bliver der brug for
>hjernevridning:
>Jeg synes ikke at tændspoler der
>løber varme skulle tabe pusten på den
>måde du skriver, næsten alt
>elektrisk vil give op pludseligt eller
>tænd-slukke i en uafbrudt rytme :-/
>Hvorledes er det med så'en en GSX600
>- Har den automatisk bensinhane
>(kan ses ved at der ikke findes en
>OFF, men derimod en PRI -position)?
>Ifald at den hár:
>Automatikken udgøres af det vacuum
>som motoren danner mellem karburator
>og topstykke efter opstart og selve
>vacuum-slangen kan have en revne som
>tiltager med varmen hvorved at der
>gradvis lukkes for bensintilførslen.
>Vacuum-hanens PRI-position er til
>for at kunne fylde karburatorerne hhv.
>tømme tanken uden brug af vacuum, så
>hvis du stiller hanen på PRI og
>testkører i mere end den nævnte time
>vil du kunne erkende om det er dér
>at problemet ligger! Eneste lille
>hurdle ved dét trick er at tanken er
>tom når der ikke kommer mere dén vej
>- Altså, man kører på "permanent
>reservetank" på PRI!
>
>Ud og prøv!!
>
>--
>Armand.
Hej igen
Jeg har en kollega som er ret sikker på at det er tændspolerne(han er
uddannet mc mek)
Vi har også prøvet at måle på spolerne, mens den nu står stille.
Ifølge Clymer håndbogen skal der
være en bestemt modstand på den primære og en anden modstand på den
sekundære side.
På den primære side er den god nok men vi kan ikke få noget udslag på
den sekundære side af
tændspolen.
Vi har målt med tændkabler og hætter på som der står i Clymer.
Jeg mener at når hanen står nedad at den bruger vacuum og når den står
til en af siderne render det
selv ud af tanken...jeg har lige taget tanken af det og det var hvad
den gjorde :)
Jeg tror nu at jeg vil prøve at skifte alle tændkabler og hætter (hvis
da ikke lige kablerne er
fastmonteret på spolerne)
Kan man evt. brugetændspoler fra en GSX750 på min 600??
Kom gerne med flere svar/råd
Carsten