| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | MB E270 eller 280? Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  13-10-08 22:35 |  
  |  
 
            Hejsa.
 Her i fananskrisen er det jo ligesom vores pligt, at holde forbruget oppe 
  
Jeg står og vakler mellem E270 / 280. Er der nogen åbenlyse fordele / 
 ulemper ved den ene eller den anden? 280 ´eren har jo den nye V6 motor, men 
 jeg kan jo spare en del penge ved at købe en et år ældre 270´er med en 5 
 cyl. motor. Jeg har læst et par "negative" test af 270´eren hvor man brokker 
 sig over motorstøj mm. Men i forhold til min nuværende E220 fra 2001, er det 
 vel næppe værre? (synes ikke at den larmer specielt meget).
 Jeg har ikke haft held med at finde en test af en 280´er.
 Ville allerhelst have en 320CDi men synes bare at brugtprisen er urimeligt 
 høj i forhold til, at der ikke var særligt stor forskel på nyprisen.
 Ellers noget jeg skal være ops. på? Hørte at de "fine" elektroniske bremser 
 ikke er så fine endda... men skal jeg have en model med de "gammeldags" 
 bremser, skal jeg vist nok op i en model der er nyere end juni 06... eller 
 har jeg misforstået dette? Og når alt kommer til alt, er det vel begrænset 
 hvor stort problemet er, når man tænker på, at MB lavede dette system fra 
 02-06?
 Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Allan F (13-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan F | 
  Dato :  13-10-08 23:55 |  
  |   
            
"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en 
 meddelelse news:48f3bf1a$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Her i fananskrisen er det jo ligesom vores pligt, at holde forbruget oppe 
 >   
>
 > Jeg står og vakler mellem E270 / 280. Er der nogen åbenlyse fordele / 
 > ulemper ved den ene eller den anden? 280 ´eren har jo den nye V6 motor, 
 > men jeg kan jo spare en del penge ved at købe en et år ældre 270´er med en 
 > 5 cyl. motor. Jeg har læst et par "negative" test af 270´eren hvor man 
 > brokker sig over motorstøj mm. Men i forhold til min nuværende E220 fra 
 > 2001, er det vel næppe værre? (synes ikke at den larmer specielt meget).
 >
 > Jeg har ikke haft held med at finde en test af en 280´er.
 >
 > Ville allerhelst have en 320CDi men synes bare at brugtprisen er urimeligt 
 > høj i forhold til, at der ikke var særligt stor forskel på nyprisen.
 >
 > Ellers noget jeg skal være ops. på? Hørte at de "fine" elektroniske 
 > bremser ikke er så fine endda... men skal jeg have en model med de 
 > "gammeldags" bremser, skal jeg vist nok op i en model der er nyere end 
 > juni 06... eller har jeg misforstået dette? Og når alt kommer til alt, er 
 > det vel begrænset hvor stort problemet er, når man tænker på, at MB lavede 
 > dette system fra 02-06?
 >
 > Mvh
 >
 > Jasper
 >
 Hvis du kan leve med truende totalt bremsesvigt, så få dig bare en model med 
 elektronisk aktiverede bremser. Jeg har flere kolleger med skrækhistorier om 
 dette tossede system.
 280'eren er samme motor som 320'eren, bare lidt dæmpet. 270'eren er 
 væsentlig ældre, men stadig en fin maskine.
 Allan F
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           NHF (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : NHF | 
  Dato :  14-10-08 09:35 |  
  |   
            Hej Jesper
 
 Nu kender jeg ikke dit budget, men senest på Autocom sælges E280 (W211) 
 årgang 05 med 340K på klokken til kr. 250.000. Jeg ville klart vælge denne 
 model, jeg har hørt flere taxi-chaffører brokke sig over 2,7 l. motoren, og 
 det er både problemer samt støj.
 
 NHF, Århus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kjeld2 (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kjeld2 | 
  Dato :  14-10-08 10:08 |  
  |   
            > Nu kender jeg ikke dit budget, men senest på Autocom sælges E280 (W211) 
 > årgang 05 med 340K på klokken til kr. 250.000. Jeg ville klart vælge denne 
 > model, jeg har hørt flere taxi-chaffører brokke sig over 2,7 l. motoren, 
 > og det er både problemer samt støj.
 
 Mercedes er også klart min drømmebil men jeg ville aldrig turde købe en 
 frikørt taxi som har kørt der der standard 300K+ km. Det er lidt som at 
 trække en lodseddel.
 
 Eller er jeg helt forkert på den?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            NHF (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : NHF | 
  Dato :  14-10-08 10:33 |  
  |   
            > Mercedes er også klart min drømmebil men jeg ville aldrig turde købe en 
 > frikørt taxi som har kørt der der standard 300K+ km. Det er lidt som at 
 > trække en lodseddel.
 >
 > Eller er jeg helt forkert på den?
 
 Godt spørgsmål, måske er jeg naiv, men jeg vil have en helt klar 
 forventning, til en bil som koster omkring en million, nemt kan køre ½ 
 million km. uden problemer. Når jeg tænker på min egen gamle Passat TDI som 
 har rundet 300K KM uden problemer, så ville jeg ikke være nervøs for 
 km-standen.
 
 NHF, Århus 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kjeld2 (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kjeld2 | 
  Dato :  14-10-08 10:47 |  
  |   
            >> Mercedes er også klart min drømmebil men jeg ville aldrig turde købe en 
 >> frikørt taxi som har kørt der der standard 300K+ km. Det er lidt som at 
 >> trække en lodseddel.
 >>
 >> Eller er jeg helt forkert på den?
 >
 > Godt spørgsmål, måske er jeg naiv, men jeg vil have en helt klar 
 > forventning, til en bil som koster omkring en million, nemt kan køre ½ 
 > million km. uden problemer. Når jeg tænker på min egen gamle Passat TDI 
 > som har rundet 300K KM uden problemer, så ville jeg ikke være nervøs for 
 > km-standen.
 
 Udover km-standen er der jo også dét, at en taxi er tæsket til døde - eller 
 det _kan_ den i hvert fald være (jeg tror mere det er reglen end 
 undtagelsen). Der er næppe nogen chafføre som tænker over, at de skal køre 
 roligt indtil bilen er varm og hvor mange gange har bilen ikke været i en 
 kantsten m.v.
 Nahhh, jeg vil bestemt ikke være tryg ved en frikørt taxi.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              N/A (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : N/A | 
  Dato :  14-10-08 12:52 |  
  |   
            
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kjeld2 (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kjeld2 | 
  Dato :  14-10-08 12:52 |  
  |  
 
            >> Udover km-standen er der jo også dét, at en taxi er tæsket til døde - 
 >> eller det _kan_ den i hvert fald være (jeg tror mere det er reglen end 
 >> undtagelsen). Der er næppe nogen chafføre som tænker over, at de skal 
 >> køre roligt indtil bilen er varm og hvor mange gange har bilen ikke været 
 >> i en kantsten m.v.
 >
 > .. altså precis samme scenarie som for alle andre brugte biler, hvor du 
 > heller ikke kender bilens historie?
 Korrekt men jeg antager at taxi'er bliver kørt mere hårdt end hr. Jensens 
 Ford Escort og derfor er risikoen så meget større ved en taxi.
 >> Nahhh, jeg vil bestemt ikke være tryg ved en frikørt taxi.
 >
 > Det er fint .. for så skal jeg ikke byde om kap med dig.   
Nej, næppe   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Mogens (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  14-10-08 20:09 |  
  |   
            "Kjeld2" <6s5gg23@gmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse 
 news:48f487fe$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Korrekt men jeg antager at taxi'er bliver kørt mere hårdt end hr. Jensens
 
 Jég ville finde een privatejet i Tyskland istedet... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jasper Norman Ahrens~ (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  14-10-08 23:01 |  
  |   
            
 >
 > Jég ville finde een privatejet i Tyskland istedet...
 >
 
 Jeg har undersøgt det... Det bliver desværre for dyrt. Jeg ville naturligvis 
 hellere have een der kun har kørt 50.000 km. Men så taler vi altså 6-700.000 
 som min.
 
 Finder jeg en i tyskland der har rundet de 250.000 km som en taxi herhjemme, 
 er besparelsen ikke mere end 20-30.000 (er bestemt ikke den store ekspert). 
 Og når vi ikke taler flere penge, vil jeg hellere have 12 mdr. garanti, end 
 spare de 30k ved at hente den i sydtyskland.
 
 /Jasper 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jasper Norman Ahrens~ (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  14-10-08 23:15 |  
  |  
 
            > Udover km-standen er der jo også dét, at en taxi er tæsket til døde - 
 > eller det _kan_ den i hvert fald være (jeg tror mere det er reglen end 
 > undtagelsen). Der er næppe nogen chafføre som tænker over, at de skal køre 
 > roligt indtil bilen er varm og hvor mange gange har bilen ikke været i en 
 > kantsten m.v.
 > Nahhh, jeg vil bestemt ikke være tryg ved en frikørt taxi.
 >
 Jeg er heller ikke ude efter at betale 5 - 600.000 for en MB der har kørt i 
 KBH midtby med tre skiftende 18 årige chauffører. Men snarere en der har 
 rullet ganske stille afsted med een chauffør på 59 på jyllands vestkyst   
De findes da, men de er sikkert sjældne! Men nej, det skal ikke være en 
 storby taxi. Men en god ting ved en frikørt taxi er, at den har overholdt 
 alle service. Når man køber den (fra en god forhandler, der er vant til 
 frikørte) er den gennemtjekket for fejl, aut. gearkassen er muligvis 
 renoveret osv.
 Men det er naturligvis en smagssag... jeg personligt vil hellere have en MB 
 med den luksus der følger med... både i bekvemmelighed men også i sikkerhed. 
 Jeg har ikke råd og heller ikke lyst til at betale 1.2 mio. for bilen, så 
 jeg må leve med, at hvis jeg skal have sådan en bil, skal den altså have en 
 fandens masse km. på bagen. Men jeg må så også leve med at der kommer flere 
 rep. på bilen. Jeg kunne også vælge en spritny Toyota Avensis med alt i 
 udstyr til de samme penge, eller en A6´er med meget færre km. Men jeg vil 
 altså godt nok gerne have Mercedes igen...
 /Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Ole Gaarde Kristense~ (15-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  15-10-08 01:38 |  
  |  
 
            "Kjeld2" <6s5gg23@gmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse 
 news:48f46aab$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >Der er næppe nogen chafføre som tænker over, at de skal køre roligt indtil 
 >bilen er varm
 Varm? En rigtig taxa bliver aldrig kold   
-- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Jasper Norman Ahrens~ (15-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  15-10-08 22:44 |  
  |  
 
            >
 > Varm? En rigtig taxa bliver aldrig kold   
>
 Hej Ole... Lang tid siden...
 Du må da, om nogen have en "praktisk" mening om 270 / 280?
 Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Ole Gaarde Kristense~ (16-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  16-10-08 10:05 |  
  |   
            
"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en 
 meddelelse news:48f6642c$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > >
 >> Varm? En rigtig taxa bliver aldrig kold   
>>
 > Hej Ole... Lang tid siden...
 >
 Hej Jasper
 Ja det må man sige - som tiden dog flyver   
> Du må da, om nogen have en "praktisk" mening om 270 / 280?
 >
 Det har jeg også.
 Har du læst det andet indlæg jeg har skrevet her i tråden? (dateret 15-10 
 02.34)
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Jasper Norman Ahrens~ (18-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  18-10-08 00:34 |  
  |  
 
            >> Du må da, om nogen have en "praktisk" mening om 270 / 280?
 >>
 > Det har jeg også.
 > Har du læst det andet indlæg jeg har skrevet her i tråden? (dateret 15-10 
 > 02.34)
 >
 Nej, det kom jeg først tl senere... Jeg har (pga. dig) droppet 270´eren. Jeg 
 skal i morgen prøve en E320 & en BMW 530d. Jeg hælder mest til MB, men de 
 folk man snakker med, at sgu så fandens godt tilfreds med BMW, at jeg er 
 nødt til at prøve den    Det er en frikørt, og jeg ved ikke liiige hvordan 
 jeg har det med en frikørt BMW. Ved ikke hvorfor??? men de er vel også 
 stadig dyrere og (sværere) at få repareret? Der er i hvert fald ikke mange i 
 nordylland der vil have med en BMW at gøre. Og så synes jeg at de er 
 urimeligt dyre i forhold til MB? En BMW 530 kostede i 2005-6 ca. 850.000 
 hvilket er et par hundrede tusinde mindre end MB E320, men alligevel sælges 
 de til samme pris... men det er måske noget med vognmandens afskrivninger at 
 gøre? Jeg er blevet frarådet at købe en frikørt BMW... har det mon noget på 
 sig, eller er kvaliteten ok efter 250k km.?
 Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Ole Gaarde Kristense~ (18-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  18-10-08 15:07 |  
  |  
 
            "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en 
 meddelelse news:48f920fa$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >>> Du må da, om nogen have en "praktisk" mening om 270 / 280?
 >>>
 >> Det har jeg også.
 >> Har du læst det andet indlæg jeg har skrevet her i tråden? (dateret 15-10 
 >> 02.34)
 >>
 > Nej, det kom jeg først tl senere... Jeg har (pga. dig) droppet 270´eren.
 Jeg takker for tilliden   
>Jeg skal i morgen prøve en E320 & en BMW 530d. Jeg hælder mest til MB, men 
 >de folk man snakker med, at sgu så fandens godt tilfreds med BMW, at jeg er 
 >nødt til at prøve den    Det er en frikørt, og jeg ved ikke liiige hvordan 
 >jeg har det med en frikørt BMW. Ved ikke hvorfor??? men de er vel også 
 >stadig dyrere og (sværere) at få repareret? Der er i hvert fald ikke mange 
 >i nordylland der vil have med en BMW at gøre. Og så synes jeg at de er 
 >urimeligt dyre i forhold til MB? En BMW 530 kostede i 2005-6 ca. 850.000 
 >hvilket er et par hundrede tusinde mindre end MB E320, men alligevel sælges 
 >de til samme pris... men det er måske noget med vognmandens afskrivninger 
 >at gøre? Jeg er blevet frarådet at købe en frikørt BMW... har det mon noget 
 >på sig, eller er kvaliteten ok efter 250k km.?
 >
 Jeg kender faktisk ikke nogen der har købt en frikørt BMW.
 Det hænger nok sammen med at der ikke er ret mange af dem på markedet.
 I København mener jeg at huske at der ved den sidste opgørelse var omkring 
 20 der kørte BMW mens der var over 1.800 der kørte Mercedes. (ud af ca. 
 2.400 taxaer ialt). Det ligner nok meget godt resten af landet. Her på 
 sydsjælland kører der kun 2 stk i Vordingborg. Vi har ingen BMW'er i Næstved 
 og har ikke haft det i de snart 17 år jeg har været i branchen.
 Tidligere var der en del problemer med at automatgearkasserne ikke kunne 
 holde, og da vi taxafolk jo helst vil have en automatgearkasse giver det sig 
 selv. Det er dog en del år siden efterhånden, og rygtet vil vide at dem der 
 kører nu fungerer fint.
 Jeg har en kammerat i nordsjælland der kører BMW 530, og den har efterhånden 
 fået skiftet en hel del ting på garantien. Ikke imponerende kvalitet. 
 Gearkassen har der dog ikke været noget med.
 Han vakler p.t. mellem en ny 535'er eller en MB W212 når de kommer til 
 foråret, og hvis stemningen loddes korrekt tror jeg det bliver en W212'er. 
 Og han har endda været særdeles glad for BMW'en, men er særdeles træt af 
 værkstedet, og at der mere eller mindre hele tiden er et eller andet med 
 bilen - og han er bange for at den historie vil gentage sig på en ny bil.
 BMW vil rigtigt gerne ind på taxamarkedet, men det kniber lidt med at trænge 
 igennem.
 Tror det skyldes at de er lige så dyre som MB (eller dyrere), og deres 
 servicekoncept er ikke nær så imponerende. Det gør det svært at lokke folk 
 over fra MB selv om BMW'erne er dejlige biler - når sammenlignelige modeller 
 stort set koster det samme.
 Fordelen ved en MB er at delene - så længe man f.eks. holder sig til en 
 E-klasse - i langt overvejende grad er til at betale med almindelige 
 menneskepenge. Jeg har ikke ret mange erfaringer med BMW på det område, men 
 synes omvendt heller aldrig jeg har hørt specielt meget om BMW-dele til 
 rimelige priser.
 Der *må* være nogen i gruppen der har erfaringer med det (f.eks. Mogens).
 Og god prøvetur (eller ture) i morgen. Glæder mig til at høre hvad det 
 bliver til   
-- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Mogens (19-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  19-10-08 20:34 |  
  |   
            "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:48f9ed91$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Jeg kender faktisk ikke nogen der har købt en frikørt BMW.
 
 Jég ville hverken købe en frikørt BMW eller MB !! 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Jasper Norman Ahrens~ (19-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  19-10-08 22:32 |  
  |  
 
            >
 > Jég ville hverken købe en frikørt BMW eller MB !!
 Hvorfor?
 Hvis man køber en "ny-frikørt", der er klargjort, er det vel næppe 
 sandsynligt, at der kommer større reps. de 80-90.000 km jeg har tænkt mig at 
 have bilen? Eller hvad?
 Jeg ville da også helst have fat i en spritny E320 CDi, men mangler desværre 
 lige de 1.1 mio   
Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Mogens (20-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  20-10-08 06:23 |  
  |   
            "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en 
 meddelelse news:48fba73f$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > Hvorfor?
 
 Hvis du i nyere tid har prøvet at modtage en splinterny bil, vil du opdage, 
 at selv de billigste biler (ift. din Mercedes) kører fantastisk idag. 
 Udstyret er generelt også i top og ikke som tidligere spartansk. Du vil 
 blive meget overrasket over, hvor godt f.eks. en spritny P407 2.0 HDI klarer 
 opgaven ift. din frikørte MB.
 
 Der er også mange andre muligheder - hvad har du af midler til projektet? 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Jasper Norman Ahrens~ (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  21-10-08 22:40 |  
  |  
 
            > Hvis du i nyere tid har prøvet at modtage en splinterny bil, vil du 
 > opdage, at selv de billigste biler (ift. din Mercedes) kører fantastisk 
 > idag. Udstyret er generelt også i top og ikke som tidligere spartansk. Du 
 > vil blive meget overrasket over, hvor godt f.eks. en spritny P407 2.0 HDI 
 > klarer opgaven ift. din frikørte MB.
 >
 > Der er også mange andre muligheder - hvad har du af midler til projektet?
 Vi købte sidste år en ny Sportsvan til konen. Den store diesel med 177hk. 
 Kører suverænt...der må jeg give dig ret. Når det så er sagt, synes jeg ikke 
 at kvalitetsfornemmelsen føles på samme måde som i Mercedesen. Der er 
 underlige farver... men ok... selve plasticen er egenligt ok, og ikke noget 
 "hårdt" plast.
 Men det er som sagt den "store" der klarer 0-100 på 8.5 sec. Ikke fordi jeg 
 forestiller mig, at jeg er en racerkører... men jeg gider bare ikke de "alm" 
 biler med 110-130 diesel hk. Jeg er sikker på at jeg sagtnes kunne finde en 
 Passat / Mondeo eller Mazda 6, der kører suverænt. Men jeg vil gerne have 
 noget kraft i overhalingerne. Noget ala MB 280 / 320.
 Det vigtigste er nok, at jeg gerne vil have en bil jeg "fryder" mig over... 
 en jeg glæder mig til at sætte mig ind i.Og en der bare en smule skille sig 
 ud. (selv om der naturligvis er en del MB på vejene   
 På mine daglige ture, ser jeg masser af ovennævnte modeller. Og igen en 
 407´er er da sikkert en fin bil. Men den er bare så ufatteligt almindelig.
 Jeg har ikke rigtigt noget fast "budget"... selvfølgelig har jeg en øvre 
 grænse    Jeg har tænkt mig at bruge ca. 4-500.000 på bilen.
 Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                       Mogens (22-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  22-10-08 04:07 |  
  |  
 
            "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en 
 meddelelse news:48fe4c2f$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Vi købte sidste år en ny Sportsvan til konen. Den store diesel med 177hk. 
 > Kører suverænt...der må jeg give dig ret. Når det så er sagt, synes jeg 
 > ikke at kvalitetsfornemmelsen føles på samme måde som i Mercedesen. Der er 
 > underlige farver... men ok... selve plasticen er egenligt ok, og ikke 
 > noget "hårdt" plast.
 > Men det er som sagt den "store" der klarer 0-100 på 8.5 sec. Ikke fordi 
 > jeg forestiller mig, at jeg er en racerkører... men jeg gider bare ikke de 
 > "alm" biler med 110-130 diesel hk. Jeg er sikker på at jeg sagtnes kunne 
 > finde en Passat / Mondeo eller Mazda 6, der kører suverænt. Men jeg vil 
 > gerne have noget kraft i overhalingerne. Noget ala MB 280 / 320.
 > Det vigtigste er nok, at jeg gerne vil have en bil jeg "fryder" mig 
 > over... en jeg glæder mig til at sætte mig ind i.Og en der bare en smule 
 > skille sig ud. (selv om der naturligvis er en del MB på vejene   
> Jeg har ikke rigtigt noget fast "budget"... selvfølgelig har jeg en øvre 
 > grænse    Jeg har tænkt mig at bruge ca. 4-500.000 på bilen.
 3 muligheder - nye biler:
 www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=7188
www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=9840
www.bilbasen.dk/nybilsliste/NewCarDetails.aspx?NewCarID=9664
1 brugt hvor kollegerne sikkert bliver dybt misundelige:
 www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Jaguar-S-Type-2,7-D-V6-Executive-aut.-4d_ID257708492.htm 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Ole Gaarde Kristense~ (22-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  22-10-08 14:05 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
                         Jasper Norman Ahrens~ (22-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  22-10-08 19:47 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
                          Mogens (23-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  23-10-08 20:16 |  
  |  
 
            "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en 
 meddelelse news:48ff7511$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hmm... Ja, det var ikke pænt gjort    Passaten er en fryd for øjet. Men 
 > tabet på en spritny bil, er jo også voldsomt. Men i de her tider, er det 
 > sgu ikke til at gennemskue noget som helst alligevel. Det er også muligt 
 > at en forslugen MB er umulig at sælge om 3 år   
Ingen forskel. En ny motor eller gearkasse i MB'en og du er lost
 > Jaguaren er også kanon-flot. Men jeg synes med mig selv, at den er lidt 
 > "morfar" agtig?
 Og det er en Meredes ikke - ROFL   
Ift. en MBer der den forskel med Jaguaren, at den har aner i 
 motorsportsverdenen, hvorfor den styrer som en sådan ! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                           Per Beer Hansen (23-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  23-10-08 20:43 |  
  |   
            
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:o34Mk.3507$U5.21227@newsb.telia.net...
 >
 > Ift. en MBer der den forskel med Jaguaren, at den har aner i 
 > motorsportsverdenen, hvorfor den styrer som en sådan !
 Mht aner i motorsportsverdenen, så kørte Daimler og Benz (det senere 
 Mercedes Benz) allerede motorløb, inden William Lyons blev født   
At MB så satser på et lidt andet publikum end Jaguar, det gi'r jeg dig ret i 
  
-- 
 Mvh Per
 www.perbeer.dk - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
 http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                          Martin Kiefer (28-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Kiefer | 
  Dato :  28-10-08 21:17 |  
  |   
            
"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i 
 meddelelsen news:48ff7511$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > ikke til at gennemskue noget som helst alligevel. Det er også muligt at en 
 > forslugen MB er umulig at sælge om 3 år   
>
 Forslugen?
 Har de sidste 45.000km i min E320 CDI kørt med et gennemsnit på 15.1km/l   
-- 
 Mvh
 Martin Kiefer
 www.kiefer.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Brandt Jørgens~ (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brandt Jørgens~ | 
  Dato :  14-10-08 21:51 |  
  |   
            
"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en 
 meddelelse news:48f3bf1a$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Her i fananskrisen er det jo ligesom vores pligt, at holde forbruget oppe 
 >   
>
 > Jeg står og vakler mellem E270 / 280. Er der nogen åbenlyse fordele / 
 > ulemper ved den ene eller den anden? 280 ´eren har jo den nye V6 motor, 
 > men
 Husk lige at 280'ere fra 2003-2006 er en række-sekser. Ikke at det 
 nødvendigvis gør den ringere; dem jeg har kørt med (som passager) havde en 
 dejlig motorgang og -lyd !
 Held og lykke med 'forbruget'   
-- 
 Med venlig hilsen
 Peter Brandt Jørgensen
 peterFJERNES@peterbj.dk
 www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jasper Norman Ahrens~ (14-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  14-10-08 22:57 |  
  |  
 
            > Husk lige at 280'ere fra 2003-2006 er en række-sekser. Ikke at det 
 > nødvendigvis gør den ringere; dem jeg har kørt med (som passager) havde en 
 > dejlig motorgang og -lyd !
 >
 > Held og lykke med 'forbruget'   
>
 Jo tak... vi må jo alle gøre "landet en tjeneste"   
E280 blev, så vidt jeg ved, først produceret fra 2005, før da, var det en 
 E270. Har hørt at en V-motor skulle have en mere "harmonisk" gang, end 
 række-motoren. Men som det tidl. blev nævnt, er jeg ret sikker på, at en 
 E270 er rimelig fin.
 /Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Gaarde Kristense~ (15-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  15-10-08 01:35 |  
  |  
 
            "Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en 
 meddelelse news:48f3bf1a$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Her i fananskrisen er det jo ligesom vores pligt, at holde forbruget oppe 
 >   
>
 > Jeg står og vakler mellem E270 / 280. Er der nogen åbenlyse fordele / 
 > ulemper ved den ene eller den anden? 280 ´eren har jo den nye V6 motor, 
 > men jeg kan jo spare en del penge ved at købe en et år ældre 270´er med en 
 > 5 cyl. motor. Jeg har læst et par "negative" test af 270´eren hvor man 
 > brokker sig over motorstøj mm. Men i forhold til min nuværende E220 fra 
 > 2001, er det vel næppe værre? (synes ikke at den larmer specielt meget).
 >
 Ja jeg ville *aldrig* købe en 270'er.
 Synes den går decideret elendigt. Lidt a'la de gamle C250'ere eller 
 E290'eren.
 5 cylindre er ingen succes - og den går faktisk dårligere end 220'eren.
 Samtidig kender jeg flere der har haft en del bøvl med de maskiner.
 Det kan endda være svært at finde nogen med ordentligt udstyr da den model 
 nærmest var lidt "Ja noget større end 220 skal jeg da have, men nu skal vi 
 heller ikke flotte os for meget".
 I hvert fald har de seneste brugte jeg har set været noget triste i den 
 retning - men det kan man da heldigvis se sig ud af.
 > Jeg har ikke haft held med at finde en test af en 280´er.
 >
 > Ville allerhelst have en 320CDi men synes bare at brugtprisen er urimeligt 
 > høj i forhold til, at der ikke var særligt stor forskel på nyprisen.
 >
 Enig. En 320'er er altså på en eller anden måde en rigtig sekser (ja jeg ved 
 godt det teknisk set er noget pjat men alligevel).
 Eneste minus er jeg synes at høre at de er noget tørstige - også i forhold 
 til 320'eren.
 Du kunne jo overvejen en sen W210'er og så nappe den i 320'er Avantgarde med 
 das ganze molevit.
 Den er kun max ca 1 år nyere (så kom W211) end den du har nu, men du bliver 
 glad for de 197 hyppere der ligger under hjelmen. Og der taler jeg virkelig 
 af personlig erfaring   
Hvis det bliver sådan en så husk at checke for rust.
 > Ellers noget jeg skal være ops. på? Hørte at de "fine" elektroniske 
 > bremser ikke er så fine endda... men skal jeg have en model med de 
 > "gammeldags" bremser, skal jeg vist nok op i en model der er nyere end 
 > juni 06... eller har jeg misforstået dette? Og når alt kommer til alt, er 
 > det vel begrænset hvor stort problemet er, når man tænker på, at MB lavede 
 > dette system fra 02-06?
 >
 Det med bremserne er nærmest som en religionskrig.
 Jeg har selv kørt med dem på en tidlig W211'er uden problemer, og kender 
 ikke nogen personligt der har oplevet bremseproblemer. Men der er jo altid 
 nogen der har hørt en historie   
Hvis du skal undgå SBC-bremser skal du frem til den faceliftede W211'er der 
 kom i oktober 2006
 Heldigvis har man i modellerne efter bevaret nogen af de lækre features fra 
 SBS-bremserne (bl.a. SBS-Hold der med et let tryk på bremsen når man holder 
 stille får bilen til at blive holdende indtil man igen træder på en pedal - 
 rigtigt dejlig feature i bykørsel).
 Med hensyn til om det skal være en frikørt taxa er jeg enig i at det bestemt 
 er en fordel hvis det ikke er en storbyvogn der er rakket af. Allerbedst er 
 det hvis man kender den der har frikørt den, så man ved hvordan den er 
 behandlet. Husk i den forbindelse lige, at der ofte er 60-100.000 i forskel 
 på hvad en aut. MB forhandler tilbyder vognmanden og hvad den kommer til 
 salg for i vinduet. En del af de penge bliver oftest brugt på at friske op - 
 både lak og dele - så man kan altså finde fine eksemplarer rundt omkring.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Kiefer (15-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Kiefer | 
  Dato :  15-10-08 21:07 |  
  |   
            
"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i 
 meddelelsen news:48f3bf1a$0$15885$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hejsa.
 >
 > Her i fananskrisen er det jo ligesom vores pligt, at holde forbruget oppe 
 >   
>
 Nemlig, og når man så køber en Mercedes bevarer man også arbejdspladserne i 
 Stuttgart   
> Jeg står og vakler mellem E270 / 280. Er der nogen åbenlyse fordele / 
 > ulemper ved den ene eller den anden? 280 ´eren har jo den nye V6 motor, 
 > men jeg kan jo spare en del penge ved at købe en et år ældre 270´er med en 
 > 5 cyl. motor. Jeg har læst et par "negative" test af 270´eren hvor man 
 > brokker sig over motorstøj mm. Men i forhold til min nuværende E220 fra 
 > 2001, er det vel næppe værre? (synes ikke at den larmer specielt meget).
 >
 Har selv en w211 320 som frikørt hyrevogn fra Starmark i Vejle. Vi havdee 
 valget mellem en frikørt 320'er eller en 220'er de havde hentet i Tyskland 
 med nogenlunde samme udstyrspakke. Og jeg må da indrømme at både jeg og 
 hustruen hurtigt var enige om at valget skulle falde på 320'eren. den larmer 
 langt mindre end en 220'er.
 Sammenligningen mellem en 320'er og en 280'er er vel rimelig hurtigt 
 overstået, det er jo samme motor bare begrænset en anelse i elektronikken. 
 Kan du leve med de færre hestekræfter er det jo nok ikke noget problem. Min 
 hustru har en ML 280 som jo er samme motor, og den fungerer ganske udemærket 
 i en bil der trods alt vejer 500kg mere end en W211'er.
 > Jeg har ikke haft held med at finde en test af en 280´er.
 >
 Jeg tror primært du finder en 280'er herhjemme som hyrevogn. Og eftersom det 
 "bare" er en neddroslet udgave af en 320'er er det nok årsagen tl de 
 manglende tests.
 > Ville allerhelst have en 320CDi men synes bare at brugtprisen er urimeligt 
 > høj i forhold til, at der ikke var særligt stor forskel på nyprisen.
 >
 Kommer vel an på hvor man finder bilen henne?
 > Ellers noget jeg skal være ops. på? Hørte at de "fine" elektroniske 
 > bremser ikke er så fine endda... men skal jeg have en model med de 
 > "gammeldags" bremser, skal jeg vist nok op i en model der er nyere end 
 > juni 06... eller har jeg misforstået dette? Og når alt kommer til alt, er 
 > det vel begrænset hvor stort problemet er, når man tænker på, at MB lavede 
 > dette system fra 02-06?
 Den W211'er vi har, er fra før faceliftet i 06. Men vi har ingen problemer 
 haft med den overhovedet, og har trods alt trisset rundt i den i små 
 55.000km siden sidste år....
 Min holdning er at den frikørte hyrevogn jeg har nu, nok er den bedste bil 
 jeg nogensinde har haft, og jeg vil ikke have problemer med at købe en 
 frikørt hyrevogn ved Starmark igen.
 -- 
 Mvh
 Martin Kiefer
 www.kiefer.dk 
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |