Motorstyringen har indprogrammeret flere trin af beskyttelse mod fejl. Nogen 
fejl kører bilen som som normalt med, andre kan du risikere eks. max. 2000 
Rp/m og eks. ingen ladetryk. & så der selvfølgelig også fejl hvor 
beskyttelse mod følgefejl pga manglende input/defekt regulering medfører at 
den ikke vil lade motoren snurre.
Så du ligger vel nok i den 1. kategori...kan eks. betyde at du smadrer 
katalysatoren ved længere tids brug af bilen. (defekt lambdasonde) ....igen 
det er kun eks. og jeg er mere på franske biler end tyske, men det burde 
være det samme ;)
Hygge
M ikker
"Ole Andersen" <OA@gmailfjerndette.dk> skrev i en meddelelse 
news:48ee5b8d$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kent Glerup" <kent@glerupYEAH-olesenRIGHT.dk> skrev i meddelelsen 
> news:48ee4e9c$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ole Andersen skrev:
>>> Motorsymbolet på instrumentbrædtet lyser gult. Voltmeteret viser 13v og 
>>> olie / vandtemperatur er som normalt. Hvad prøver bilen at fortælle mig 
>>> , hvad er det der muligvis galt ? Audi A6 2002.
>>
>> Motorstyringen fortæller at der er sket en fejl, og at du skal søge 
>> værksted.
>> Der kan være mange ting galt... Defekt MAP-sensor/luftmængdemåler, defekt 
>> lambdasonde, defekt sensor ved gasspjæld, defekt tændspole, osv.
>> Muligvis har den bare målt en værdi på en sensor (ofte lambda eller 
>> luftmassemåler) som var udenfor tolerance.
>> Et autoriseret værksted kan udlæse fejlen fra motorstyringen for en 
>> mindre bunke penge. Et godt uautoriseret værksted kan udlæse samme fejl 
>> for en lidt mindre bunke penge :)
>>
>> /Kent Glerup
>
>
> Så gult lys ikke noget særlig vigtigt , så turen er 600km imorgen uden 
> bekymringer og derefter værksted , tror du den går ? 
>
>