/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bedste gearing for 0-220 km/t ?
Fra : StreetFighter


Dato : 05-10-08 21:58

Hej
Inspireret af Orla´s analyser, er jeg fristet til at optimere min MC til at
rykke 0-220 km/h hurtigst muligt. Nu når den 220 i fjerde gear og jeg det
er slet ikke rart at køre naked MC (uden kåbe) ved 220 og mere. Alene det
at holde fast i oprejst stilling er som at løfte et sæt 30kg håndvægte.
Ifølge en video på youtube er tophastigheden 277 km/h på dyret.

Hvordan skal jeg geare den for at være optimal i 0-220 så den når op på 220
i femte gear og ikke i fjerde gear som nu.

Jeg ønsker også en gearing så den nemmere kan rives på bagjulet ved 100
km/t og mere. Den har dog ingen problemer med wheelies i de første tre gear
men jeg vil bare gerne have mere power og jeg benytter aldrig 6 gear.

Er det en dårlig/god ide, eller ?
Forslag?

Hvormange tænder skal jeg op bag, og ned for?
(uden at skifte kæden)


--
Wheelies er min passion

 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-10-08 07:21

> Hvordan skal jeg geare den for at være optimal i 0-220 så den når op
> på 220
> i femte gear og ikke i fjerde gear som nu.
>
> Jeg ønsker også en gearing så den nemmere kan rives på bagjulet ved
> 100
> km/t og mere. Den har dog ingen problemer med wheelies i de første tre
> gear
> men jeg vil bare gerne have mere power og jeg benytter aldrig 6 gear.
>
> Hvormange tænder skal jeg op bag, og ned for?



Det er svært at hjælpe uden at vide hvilken MC vi snakker om, og hvilken
gearing du kører med nu.

Det er ren matematik. Du vil have en 20% lavere gearing. (220/277)X100

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk



Ukendt (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-10-08 16:33

On Sun, 5 Oct 2008 22:58:12 +0200, StreetFighter wrote:

> Hvormange tænder skal jeg op bag, og ned for?
> (uden at skifte kæden)

Generelt ville jeg aldrig gå ned i tandantal foran, og under ingen
omstændigheder under 16 tænder foran. Tænk på, at blot én tand ud af 16 er
hele 6,25% kraftigere træk i kæden. :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-8-08

Jacob Bunk Nielsen (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 06-10-08 16:54

StreetFighter <streetfighter@ghostrider.invalid> writes:

> Er det en dårlig/god ide, eller ?

Det er vel noget du må afgøre med dig selv.

> Forslag?

Fortæl os hvilken gearing du kører med nu, det vil nok gøre det en hel
del lettere at give dig nogle af de svar du efterspørger.

Fortæl os også gerne hvilken MC du kører på. Det kan være at det også
kan hjælpe lidt på mængden af svar.

> Hvormange tænder skal jeg op bag, og ned for?
> (uden at skifte kæden)

Mon ikke kæden hurtigt bliver for kort når du sætter flere tænder bagpå?

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Armand (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-10-08 19:21

StreetFighter skrev:
> Hej
> Inspireret af Orla´s analyser, er jeg fristet til at optimere min MC til at
> rykke 0-220 km/h hurtigst muligt. Nu når den 220 i fjerde gear og jeg det
> er slet ikke rart at køre naked MC (uden kåbe) ved 220 og mere.
> Hvordan skal jeg geare den for at være optimal i 0-220 så den når op på 220
> i femte gear og ikke i fjerde gear som nu.
>
Hvis formålet er at komme hurtigst til 220 er det så langtfra sikkert at
et ekstra gear gavner så meget mere som det koster tid at foretage det
samme ekstra gearskifte :-/

Tilkoblingen i 1.gear er helt sikkert dér hvor der kan hentes flest
tiendedele-sek's på enhver acceleration :-|

Lavere gearing gavner kun mellem-acceleration og wheelie's og hvis man
påstår at det kun er mellem-accelerationen man er ude efter, så er det
enklere blot at droppe brugen af højeste gear, derved at næsthøjeste
gear svarer til 10-20% højere omdrejninger :-|

--
Armand.

Knud Dam (07-10-2008)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 07-10-08 21:41


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48ea56e3$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tilkoblingen i 1.gear er helt sikkert dér hvor der kan hentes flest
> tiendedele-sek's på enhver acceleration :-|

Og her gavner lavere gearing rigtigt meget !

>
> Lavere gearing gavner kun mellem-acceleration og wheelie's og hvis man
> påstår at det kun er mellem-accelerationen man er ude efter, så er det
> enklere blot at droppe brugen af højeste gear, derved at næsthøjeste gear
> svarer til 10-20% højere omdrejninger :-|

Mvh.

KD FZ1-S (med 16 tands tandhjul)




StreetFighter (07-10-2008)
Kommentar
Fra : StreetFighter


Dato : 07-10-08 21:59

On Tue, 7 Oct 2008 22:40:55 +0200, Knud Dam wrote:

> KD FZ1-S (med 16 tands tandhjul)

Hvad har du fået ud af det og er du glad for den lavere gearing?
Hvad er den født med (har ikke undersøgt det endnu).
Hvad er din hastighed i fjerde og femte gear ved det røde felt?

--
Wheelies er min passion

Knud Dam (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 08-10-08 16:23


"StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> skrev i en meddelelse
news:gcgi7u$tjl$1@registered.motzarella.org...
> On Tue, 7 Oct 2008 22:40:55 +0200, Knud Dam wrote:
>
>> KD FZ1-S (med 16 tands tandhjul)
>
> Hvad har du fået ud af det og er du glad for den lavere gearing?
> Hvad er den født med (har ikke undersøgt det endnu).
> Hvad er din hastighed i fjerde og femte gear ved det røde felt?


Jeg har fået en noget bedre acceleration, især fra stående start; men også
det mindre spring mellem gearene virker rigtigt godt.
Jeg mener ikke, den bruger mere benzin og kan ikke se, at jeg vil ændre
tilbage til std. (17 tænder), så ja, jeg er tilfreds med den lavere gearing.
Speedohealer er købt; men ikke monteret.

Ca. 220 km/t henholdsvis ca. 245 km/t v. 12.000 omdr./min. (checket i dag
ved 6.000 omdr./min og korrigeret for fejlvisning)

; - )

KD




Armand (08-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-10-08 22:17

Knud Dam skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:48ea56e3$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Tilkoblingen i 1.gear er helt sikkert dér hvor der kan hentes flest
>> tiendedele-sek's på enhver acceleration :-|
>
> Og her gavner lavere gearing rigtigt meget !
>
Tjaeh, hvis man i forvejen har problemer med at geden vil rejse sig
under grønt-lys tilkoblingen (hvilket jeg skulle mene at en del moderne
sports-modeller vil gøre), gør en lavere gearing det ihvertfald ikke
lettere :-|

--
Armand.

Knud Dam (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 09-10-08 22:01


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48ed22fb$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tjaeh, hvis man i forvejen har problemer med at geden vil rejse sig under
> grønt-lys tilkoblingen (hvilket jeg skulle mene at en del moderne
> sports-modeller vil gøre), gør en lavere gearing det ihvertfald ikke
> lettere :-|

Det er ikke noget problem med FZ1'erens lange bagsvinger.

; - )

KD.



Armand (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-10-08 22:19

Knud Dam skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:48ed22fb$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Tjaeh, hvis man i forvejen har problemer med at geden vil rejse sig under
>> grønt-lys tilkoblingen (hvilket jeg skulle mene at en del moderne
>> sports-modeller vil gøre), gør en lavere gearing det ihvertfald ikke
>> lettere :-|
>
> Det er ikke noget problem med FZ1'erens lange bagsvinger.
>
Måske ikke, men måske nok for Streetfighter :-/

--
Armand.

HKL (09-10-2008)
Kommentar
Fra : HKL


Dato : 09-10-08 23:30


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48ee752c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Knud Dam skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>> news:48ed22fb$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Tjaeh, hvis man i forvejen har problemer med at geden vil rejse sig
>>> under grønt-lys tilkoblingen (hvilket jeg skulle mene at en del moderne
>>> sports-modeller vil gøre), gør en lavere gearing det ihvertfald ikke
>>> lettere :-|
>>
>> Det er ikke noget problem med FZ1'erens lange bagsvinger.
>>
> Måske ikke, men måske nok for Streetfighter :-/
>
> --
> Armand.

Går fint for mig på min ZX10R '06, har også skiftet fra 17 til 16 tænder
foran.

/HKL, ZX10R



StreetFighter (06-10-2008)
Kommentar
Fra : StreetFighter


Dato : 06-10-08 21:40

TAK for alle Jeres svar. Jeg er nu blevet lidt klogere efter at have læst
Jeres svar og vil droppe den gearing


--
Wheelies er min passion

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste