/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Hvilken akku-boremaskine?
Fra : Tomas .


Dato : 01-10-08 15:22

Hejsa

Ansporet af Bauhaus´ reklamekampagneavis, har jeg kigget på en ny
akkuboremaskine. Dette har dog været på vej længe, da min nuv. Skil
er
godt slidt og trænger til udskiftning.

Jeg har så kigget på en Metabo BSZ 14.4 Impuls
http://multikoeb.dk/vaerktoej/elvaerktoej/akkusaet/metabo_akkusaet_bsz
_skruemaskine_144_volt_5758_da.html til 1999,-
Der står godtnok Li-Power selvom batteriet er NiCd, men lad nu det
ligge
Især denne impulsteknik, der skulle kunne få beskadigede skruer ud
igen, da det altid synes at være noget man løber ind i - at en eller
anden har fået massakreret kærven på den skruer, der bare SKAL ud.
Er det til noget, eller er det bare et skjult reklamestunt?

Ellers kigger jeg også lidt på en Makita BDF451 LXT
http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=BDF451. Den er
noget dyrere, men det skulle være ret godt.

Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå efter - måske en helt tredje?


--
Mvh.

Tomas



 
 
Thore Jensen (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 01-10-08 16:49

Tomas . skrev:
>
> Ellers kigger jeg også lidt på en Makita BDF451 LXT
> http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=BDF451. Den er
> noget dyrere, men det skulle være ret godt.
>
Helt klart Makitaen..

Jeg har BHP451.eren. Den har også slageffekt.
Den vandt overlegent testen i forbrugerbladet tænk.
Personligt er det også klart den bedste skruemaskine jeg har haft i
hænderne. Det er ikke den letteste, men tilgengæld er den særdeles
kraftig og kan holde strøm imponerende længe.

Thore

Kim (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Kim


Dato : 01-10-08 17:12

"Tomas ." <huttelbuttel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:12228713310.569969738455118@dtext.news.tele.dk...
> Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå efter - måske en helt tredje?
>
Hvis pungen kan klare det, kan du se efter en Festo.
Jeg har en 12V med NiCd batterier, som jeg er rigtig
glad for.

Mvh, Kim


Martin Bak (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 01-10-08 17:48


"Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
news:48e3a135$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "Tomas ." <huttelbuttel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:12228713310.569969738455118@dtext.news.tele.dk...
>> Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå efter - måske en helt tredje?
>>
> Hvis pungen kan klare det, kan du se efter en Festo.
>
Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en Milwaukee.
Den vinder overlegent over _alt_ i alle de tests jeg har set. Men den er
lidt pepret. Men jeg tror faktisk at en sådan maskine bliver min næste, når
mine DeWalt´er engang bliver trætte.
De er lettere, stærkere, mere ergonomiske, hurtigere til at lade og holder
strømmen længere end noget andet.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Thore Jensen (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 01-10-08 18:28

Martin Bak skrev:

> Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en Milwaukee.
> Den vinder overlegent over _alt_ i alle de tests jeg har set. Men den er
> lidt pepret. Men jeg tror faktisk at en sådan maskine bliver min næste, når
> mine DeWalt´er engang bliver trætte.
Hmm... jeg har ikke set nogen test hvor Milwaukee vinder over en makita..


> De er lettere, stærkere, mere ergonomiske, hurtigere til at lade og holder
> strømmen længere end noget andet.
>
Nej, de er tungere og svagere end makitaen, men selvfølgelig også
billigere..

Se de disse 2 enssvarende produkter.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/milwaukee/akkuslagboremaskinep18tx/
http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/makita/akkuslagboremaskinebhp451/

.... ladetiden ved jeg ikke noget om, men jeg var sådan en hurtiglader
der følger med ved handel ved prishammeren og den lader batteriet helt
(fra 0) på 37 min..

Yderligere er Makitaen indrettet til at man kan servicere den, skifte
kul osv...
Thore

Thore Jensen (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 01-10-08 20:54

Thore Jensen skrev:
>
> ... ladetiden ved jeg ikke noget om, men jeg har sådan en hurtiglader
> der følger med ved handel ved prishammeren og den lader batteriet helt
> (fra 0) på 37 min..
>
min fejl.. det er 22 minutter!

Martin Bak (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 01-10-08 21:23


"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse
news:48e3b31a$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Martin Bak skrev:
>
>
>
>> De er lettere, stærkere, mere ergonomiske, hurtigere til at lade og
>> holder strømmen længere end noget andet.
>>
> Nej, de er tungere og svagere end makitaen, men selvfølgelig også
> billigere..
>
> Se de disse 2 enssvarende produkter.
>
> http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/milwaukee/akkuslagboremaskinep18tx/
> http://www.carl-ras.dk/e-shop/akku-vaerktoej/akku-boremaskiner/makita/akkuslagboremaskinebhp451/
>
De 2 maskiner er ikke sammenlignelige. Hvis der skal være retfærdighed skal
du sammenligne 2 Li-ion maskiner, og så vejer Milwaukee´en ca. ½ kg. mindre
end Makitaen.
Men i det hele taget er det svært at sammenligne maskiner der kan noget
forskelligt.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Martin Petersen (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 01-10-08 18:30

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
news:gc09je$ief$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:48e3a135$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Tomas ." <huttelbuttel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:12228713310.569969738455118@dtext.news.tele.dk...
>>> Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå efter - måske en helt tredje?
>>>
>> Hvis pungen kan klare det, kan du se efter en Festo.
>>
> Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en
> Milwaukee. Den vinder overlegent over _alt_ i alle de tests jeg har set.
> Men den er lidt pepret. Men jeg tror faktisk at en sådan maskine bliver
> min næste, når mine DeWalt´er engang bliver trætte.
> De er lettere, stærkere, mere ergonomiske, hurtigere til at lade og holder
> strømmen længere end noget andet.

Hmmm. Vi havde en Milwaukee sælger forbi på et tidspunkt. Hans præsentation
gik helt galt (rundsaven kunne ikke holde strøm og skruemaskinen brækkede
sig over en 192 mm karmskrue). Resultatet blev at vi holder os til Hilti.

Har de oppet sig?

- Martin

>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>



Martin Bak (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 01-10-08 19:33


"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
news:48e3b3b4$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> news:gc09je$ief$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
>> news:48e3a135$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Tomas ." <huttelbuttel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:12228713310.569969738455118@dtext.news.tele.dk...
>>>> Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå efter - måske en helt tredje?
>>>>
>>> Hvis pungen kan klare det, kan du se efter en Festo.
>>>
>> Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en
>> Milwaukee. Den vinder overlegent over _alt_ i alle de tests jeg har set.
>> Men den er lidt pepret. Men jeg tror faktisk at en sådan maskine bliver
>> min næste, når mine DeWalt´er engang bliver trætte.
>> De er lettere, stærkere, mere ergonomiske, hurtigere til at lade og
>> holder strømmen længere end noget andet.
>
> Hmmm. Vi havde en Milwaukee sælger forbi på et tidspunkt. Hans
> præsentation gik helt galt (rundsaven kunne ikke holde strøm og
> skruemaskinen brækkede sig over en 192 mm karmskrue). Resultatet blev at
> vi holder os til Hilti.
>
> Har de oppet sig?
>
>
Måske. Jeg har aldrig haft en i hænderne i en, kun læst test, hvor den har
jordet alt andet.
Jeg har (næsten) alt mit el-værktøj i DeWalt. Kapsave, stiksav,
vinkelsliber, el-høvl, 2 skruemaskiner, 2 boremaskiner, en borehammer osv
osv. Det har jeg fordi jeg ved at det duer, og det bliver ved med at du. Men
alligevel blev jeg noget imponeret over den seneste Milwaukee
sammenligningstest jeg læste, og begyndte at overveje om den måske er endnu
bedre.
Jeg skal se om jeg kan finde testen igen.
Flere jeg arbejder sammen med har Makita skruemaskiner. De lægger godt i
hånden, men kan slet ikke være med i forhold til min DeWalt i styrke og
udholdenhed. Hvis valget alene er mellem de 2, så vil jeg helt sikkert
foretrække DeWalt´en.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Rasmus (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 01-10-08 21:24

On 2008-10-01, Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
> "Kim" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:48e3a135$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Tomas ." <huttelbuttel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:12228713310.569969738455118@dtext.news.tele.dk...
>>> Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå efter - måske en helt tredje?
>>>
>> Hvis pungen kan klare det, kan du se efter en Festo.
>>
> Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en Milwaukee.
> Den vinder overlegent over _alt_ i alle de tests jeg har set. Men den er
> lidt pepret. Men jeg tror faktisk at en sådan maskine bliver min næste, når
> mine DeWalt´er engang bliver trætte.
> De er lettere, stærkere, mere ergonomiske, hurtigere til at lade og holder
> strømmen længere end noget andet.
>

Jeg er helt sikker på metabo er ganske fint eftersom det er det mest
fortrukende værktøj på skiftværfter idag, især fordi de kan tåle at blive
udsat for salte omgivelser, jeg har selv metabo værktøj der er arvet som stadig
kører som den dag det var nyt, jeg har været så heldig at arve 2 vinkel slibere
og en slag boremaskine, samt en metal fræser, det hele er omkring 15år gammelt
og tidligere brugt på et skibsværft, udover at plasten ikke er pæn
virker det stadig som den dag det kom fra fabrikken.

dog ser jeg ingen fidus i at investere i dyre akku boremaskiner
køb dog en Dewalt til 699kr og smid lortet ud når batterierne er
færdige, medmindre du kører et stører firma er det totalt
unødvendigt med så dyre maskiner i 99.99% af tildfældene.

jeg har selv en dewalt købt i harald med 2 batterier mindes jeg gav
en 599 eller 699, når den nu er færdig om 2-4år så bliver lortet smidt ud og
købt en ny.



/Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.

Martin Bak (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 01-10-08 21:37


"Rasmus" <dytbot_snot@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:48e3dc77$0$93688$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> On 2008-10-01, Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>>
>
> dog ser jeg ingen fidus i at investere i dyre akku boremaskiner
> køb dog en Dewalt til 699kr og smid lortet ud når batterierne er
> færdige, medmindre du kører et stører firma er det totalt
> unødvendigt med så dyre maskiner i 99.99% af tildfældene.
>
> jeg har selv en dewalt købt i harald med 2 batterier mindes jeg gav
> en 599 eller 699, når den nu er færdig om 2-4år så bliver lortet smidt ud
> og
> købt en ny.
>
>
Sådan en maskine har jeg også, og den er jeg rigtig glad for, på grund af
den lave vægt og den lille størrelse. Man skal dog ikke forvente at den kan
klare meget mere end gipsskruer...
Rasmus, vi taler om lidt kraftigere værktøj her.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Rasmus (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 02-10-08 06:38

On 2008-10-01, Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
> "Rasmus" <dytbot_snot@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:48e3dc77$0$93688$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> On 2008-10-01, Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>>>
>>
>> dog ser jeg ingen fidus i at investere i dyre akku boremaskiner
>> køb dog en Dewalt til 699kr og smid lortet ud når batterierne er
>> færdige, medmindre du kører et stører firma er det totalt
>> unødvendigt med så dyre maskiner i 99.99% af tildfældene.
>>
>> jeg har selv en dewalt købt i harald med 2 batterier mindes jeg gav
>> en 599 eller 699, når den nu er færdig om 2-4år så bliver lortet smidt ud
>> og
>> købt en ny.
>>
>>
> Sådan en maskine har jeg også, og den er jeg rigtig glad for, på grund af
> den lave vægt og den lille størrelse. Man skal dog ikke forvente at den kan
> klare meget mere end gipsskruer...

Jeg havde nu ingen problemer med at skrue nogle 3x100mm skruer i nogle
stolper, da jeg byggede, skur, så jeg har svært ved at se problemet
jeg kender såment også håndværkere som bruger dem hele dagen
så jeg vil da mene det er et godt køb, når fagmanden også kan bruge
dem.

er vi ikke ude i at folk bare gerne vil ha noget at prale med over
hækken?.

hvor mange private bruger en akku maskine så meget at det kan retfærdiggøres
at bruge 2-3000kr på sådan en maskine?.
de fleste jeg kender som skal ha så dyrt værktøj er dem som ikke fatter at
bruge det til noget.



> Rasmus, vi taler om lidt kraftigere værktøj her.
>


/Rasmus

--
www.linuxfromscratch.dk
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.

Martin Bak (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 02-10-08 16:52


"Rasmus" <dytbot_snot@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:48e45e21$0$93688$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> On 2008-10-01, Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>>
>>> jeg har selv en dewalt købt i harald med 2 batterier mindes jeg gav
>>> en 599 eller 699, når den nu er færdig om 2-4år så bliver lortet smidt
>>> ud
>>> og
>>> købt en ny.
>>>
>> Sådan en maskine har jeg også, og den er jeg rigtig glad for, på grund af
>> den lave vægt og den lille størrelse. Man skal dog ikke forvente at den
>> kan
>> klare meget mere end gipsskruer...
>
> Jeg havde nu ingen problemer med at skrue nogle 3x100mm skruer i nogle
> stolper, da jeg byggede, skur, så jeg har svært ved at se problemet
> jeg kender såment også håndværkere som bruger dem hele dagen
> så jeg vil da mene det er et godt køb, når fagmanden også kan bruge
> dem.
>
Jamen jeg er skam også fagmand, og jeg bruger da også min lille maskine
rigtig meget. Bare kun til lettere opgaver.

Når jeg skruer tømmer sammen er det altid enten 5 eller 6 mm skruer, og
længden er sjældent under 100mm., ofte større. Der giver den lille altså op
efter ganske kort tid, og den vil slet ikke kunne holde i længden hvis den
bliver brugt på den måde, rent bortset fra, at det tager en evighed fordi
den er nødt til at køre i 1.ste gear for overhovedet at have bare den
mindste chance for at trække skruen ind..
>
> er vi ikke ude i at folk bare gerne vil ha noget at prale med over
> hækken?.
>
Nej. En hovedregel ved al brug af el-værktøj, såvel akku som ledningsværktøj
er, at man aldrig skal byde en maskine en opgave der er for stor til den.
Så hvis man har brug for at skrue større træskruer, bore større huller eller
skrue betonskruer i, skal man have en maskine der er lavet til tungt brug.
>
> hvor mange private bruger en akku maskine så meget at det kan
> retfærdiggøres
> at bruge 2-3000kr på sådan en maskine?.
>
De fleste der jævnligt laver gds, eller de der en enkelt gang står overfor
en større opgave.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Rasmus (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 02-10-08 18:16

On 2008-10-02, Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>
> "Rasmus" <dytbot_snot@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:48e45e21$0$93688$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> On 2008-10-01, Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:
>>>
>>>> jeg har selv en dewalt købt i harald med 2 batterier mindes jeg gav
>>>> en 599 eller 699, når den nu er færdig om 2-4år så bliver lortet smidt
>>>> ud
>>>> og
>>>> købt en ny.
>>>>
>>> Sådan en maskine har jeg også, og den er jeg rigtig glad for, på grund af
>>> den lave vægt og den lille størrelse. Man skal dog ikke forvente at den
>>> kan
>>> klare meget mere end gipsskruer...
>>
>> Jeg havde nu ingen problemer med at skrue nogle 3x100mm skruer i nogle
>> stolper, da jeg byggede, skur, så jeg har svært ved at se problemet
>> jeg kender såment også håndværkere som bruger dem hele dagen
>> så jeg vil da mene det er et godt køb, når fagmanden også kan bruge
>> dem.
>>
> Jamen jeg er skam også fagmand, og jeg bruger da også min lille maskine
> rigtig meget. Bare kun til lettere opgaver.
>
> Når jeg skruer tømmer sammen er det altid enten 5 eller 6 mm skruer, og
> længden er sjældent under 100mm., ofte større. Der giver den lille altså op
> efter ganske kort tid, og den vil slet ikke kunne holde i længden hvis den
> bliver brugt på den måde, rent bortset fra, at det tager en evighed fordi
> den er nødt til at køre i 1.ste gear for overhovedet at have bare den
> mindste chance for at trække skruen ind..
>>
>> er vi ikke ude i at folk bare gerne vil ha noget at prale med over
>> hækken?.
>>
> Nej. En hovedregel ved al brug af el-værktøj, såvel akku som ledningsværktøj
> er, at man aldrig skal byde en maskine en opgave der er for stor til den.
> Så hvis man har brug for at skrue større træskruer, bore større huller eller
> skrue betonskruer i, skal man have en maskine der er lavet til tungt brug.
>>
>> hvor mange private bruger en akku maskine så meget at det kan
>> retfærdiggøres
>> at bruge 2-3000kr på sådan en maskine?.
>>
> De fleste der jævnligt laver gds, eller de der en enkelt gang står overfor
> en større opgave.
>

de få gange man har brug for at "tunge" værktøj vil jeg nu hellere bruge min
slagboremaskine, til at skrue skidtet sammen med, batterier har ikke ligefrem
godt af at ligge, hvis man ikke bruger dem tidt.

/Rasmus



--
www.linuxfromscratch.dk
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.

Niels Munk (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Niels Munk


Dato : 05-10-08 00:33

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
news:gc09je$ief$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en
> Milwaukee.

Åhnej dog...!
Vi har det røde skrammel hvor jeg arbejder (maskinfabrik), og mage til hult
bras skal man da lede længe efter! Vi har dem kun pga. en gammel aftale med
leverandøren, fra dengang det stadig hed Atlas Copco, og var ok kvalitet. Nu
må indkøberne ikke skifte mærke til f.eks. dewalt eller Makita, fordi det er
for dyrt.


> Den vinder overlegent over _alt_ i alle de tests jeg har set.

Hvilke er det? Ikke fordi jeg har set en masse tests, og kender voldsomt
meget til det, men jeg har en klokkeren fornemmelse af at både Hitachi,
Makita og Dewalt er flere klasser over det menstruationsplastik ;) Det er da
også hvad priserne indikerer.


> Men jeg tror faktisk at en sådan maskine bliver min næste, når mine
> DeWalt´er engang bliver trætte.
> De er lettere, stærkere, mere ergonomiske, hurtigere til at lade og holder
> strømmen længere end noget andet.

Jeg er bange for at du blander forskellige batteriteknologier sammen her.
Det er rigtigt at Dewalt's NiMH maskiner er tunge, men du må ikke
sammenligne dem med Lithium-Ion teknologi, uanset mærke. Li-Ion er Ni-MH
(for slet ikke at tale om det oldgamle NI-CD) langt overlegen i vægt/styrke
forhold, levetid, lademåde osv. Prøv at få dig en Makita BHP451 med Li-Ion
batteri i hænderne - DET er kram! Ligeså med DeWalt's Li-Ion serie osv.

/Niels Munk




Tomas . (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Tomas .


Dato : 05-10-08 14:18

>Jeg er bange for at du blander
>forskellige batteriteknologier sammen her.
>Det er rigtigt at Dewalt's NiMH
>maskiner er tunge, men du må ikke
>sammenligne dem med Lithium-Ion
>teknologi, uanset mærke. Li-Ion er Ni-MH
>(for slet ikke at tale om det
>oldgamle NI-CD) langt overlegen i vægt/styrke
>forhold, levetid, lademåde osv. Prøv
>at få dig en Makita BHP451 med Li-Ion
>batteri i hænderne - DET er kram!
>Ligeså med DeWalt's Li-Ion serie osv.


Jeg lånte lige murerens BHP451 i går og må give dig så evig ret -
det virker bare!

--
Mvh.

Tomas


Thore Jensen (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 05-10-08 22:29

Tomas . skrev:
> Jeg lånte lige murerens BHP451 i går og må give dig så evig ret -
> det virker bare!
>
Det var jo det jeg sagde...
DeWalt bruges forøvrigt mest at tømrere, de skal jo kun brug dem til træ

Thore

Tomas . (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Tomas .


Dato : 06-10-08 11:46

Thore Jensen <thore@snaps.dk> skrev:
>Tomas . skrev:
>> Jeg lånte lige murerens BHP451 i
>>går og må give dig så evig ret -
>> det virker bare!
>>
>Det var jo det jeg sagde...

Nemlig

>DeWalt bruges forøvrigt mest at
>tømrere, de skal jo kun brug dem til træ

Vi har så en tømrer, der sværger meget til Hitachi

--
Mvh.

Tomas


Martin Bak (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 06-10-08 20:16


"Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
news:48e7fd3d$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
> news:gc09je$ief$1@newsbin.cybercity.dk...
>
>> Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en
>> Milwaukee.
>
> Åhnej dog...!
> Vi har det røde skrammel hvor jeg arbejder (maskinfabrik), og mage til
> hult
> bras skal man da lede længe efter! Vi har dem kun pga. en gammel aftale
> med
> leverandøren, fra dengang det stadig hed Atlas Copco, og var ok kvalitet.
> Nu
> må indkøberne ikke skifte mærke til f.eks. dewalt eller Makita, fordi det
> er
> for dyrt.
>
Jeg er da glad for at få sådan en førstehåndsvurdering, inden jeg falder i
en reklamefælde

Jeg prøver stadig at huske hvor det var jeg så den test jeg refererer til,
men jeg kan end ikke huske om det var på nettet eller i et blad af en slags.

Personligt foretrækker jeg som nævnt DeWalt fremfor Makita, dels på grund af
performance, men også holdbarheden har vist sig svigtende på nogle af
kollegernes Makitaer. (gearkasseproblemer).

Jeg er dog blevet lidt interesseret i en Makita akku-gipsautomat til båndede
skruer. Har I nogen erfaringer med den?

--
Martin
www.martinbak.dk/



Armand (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-10-08 20:56

Martin Bak skrev:
> "Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
> news:48e7fd3d$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
>> news:gc09je$ief$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>>> Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en
>>> Milwaukee.
>> Åhnej dog...!
>> Vi har det røde skrammel hvor jeg arbejder (maskinfabrik), og mage til
>> hult
>> bras skal man da lede længe efter! Vi har dem kun pga. en gammel aftale
>> med
>> leverandøren, fra dengang det stadig hed Atlas Copco, og var ok kvalitet.
>> Nu
>> må indkøberne ikke skifte mærke til f.eks. dewalt eller Makita, fordi det
>> er
>> for dyrt.
>>
> Jeg er da glad for at få sådan en førstehåndsvurdering, inden jeg falder i
> en reklamefælde
>
> Jeg prøver stadig at huske hvor det var jeg så den test jeg refererer til,
> men jeg kan end ikke huske om det var på nettet eller i et blad af en slags.
>
Ligesom for elektronik-branchen gør det sig i disse dage sig gældende at
over et år gamle tests af akku-værktøj er outdate'd og unødige at
referere til :-|
Tiden går hurtigt - Hvor gammel mon at dén test er :-/

--
Armand.


Martin Bak (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 06-10-08 22:05


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48ea6d28$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Martin Bak skrev:
>> "Niels Munk" <spam*sletdette*@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse
>> news:48e7fd3d$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
>>> news:gc09je$ief$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>
>>>> Jeg vil sige, at hvis prisen betyder mindre, så skal man have en
>>>> Milwaukee.
>>> Åhnej dog...!
>>> Vi har det røde skrammel hvor jeg arbejder (maskinfabrik), og mage til
>>> hult
>>> bras skal man da lede længe efter! Vi har dem kun pga. en gammel aftale
>>> med
>>> leverandøren, fra dengang det stadig hed Atlas Copco, og var ok
>>> kvalitet. Nu
>>> må indkøberne ikke skifte mærke til f.eks. dewalt eller Makita, fordi
>>> det er
>>> for dyrt.
>>>
>> Jeg er da glad for at få sådan en førstehåndsvurdering, inden jeg falder
>> i en reklamefælde
>>
>> Jeg prøver stadig at huske hvor det var jeg så den test jeg refererer
>> til, men jeg kan end ikke huske om det var på nettet eller i et blad af
>> en slags.
>>
> Ligesom for elektronik-branchen gør det sig i disse dage sig gældende at
> over et år gamle tests af akku-værktøj er outdate'd og unødige at referere
> til :-|
> Tiden går hurtigt - Hvor gammel mon at dén test er :-/
>
>
Den er såmænd relativt ny. Men som selvstændig tømrer får jeg gedigne
mængder af materiale, så derfor kan det være svært lige at huske hvor det
var jeg læste hvad

--
Martin
www.martinbak.dk/



Martin Petersen (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 01-10-08 18:33

"Tomas ." <huttelbuttel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:12228713310.569969738455118@dtext.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Ansporet af Bauhaus´ reklamekampagneavis, har jeg kigget på en ny
> akkuboremaskine. Dette har dog været på vej længe, da min nuv. Skil
> er
> godt slidt og trænger til udskiftning.
>
> Jeg har så kigget på en Metabo BSZ 14.4 Impuls
> http://multikoeb.dk/vaerktoej/elvaerktoej/akkusaet/metabo_akkusaet_bsz
> _skruemaskine_144_volt_5758_da.html til 1999,-
> Der står godtnok Li-Power selvom batteriet er NiCd, men lad nu det
> ligge
> Især denne impulsteknik, der skulle kunne få beskadigede skruer ud
> igen, da det altid synes at være noget man løber ind i - at en eller
> anden har fået massakreret kærven på den skruer, der bare SKAL ud.
> Er det til noget, eller er det bare et skjult reklamestunt?

Impulsteknikken er fis i en hornlygte. Det svarer til at du stopper og
starter den et par gange i sekundet, og har ikke rigtig nogen positiv effekt
(i mine øjne). Så hellere en momentstærk maskine der kan trække den ud ved
lave omdrejninger.

> Ellers kigger jeg også lidt på en Makita BDF451 LXT
> http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=BDF451. Den er
> noget dyrere, men det skulle være ret godt.
>
> Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå efter - måske en helt tredje?

Hvor seriøst skal den bruges?

- Martin

>
>
> --
> Mvh.
>
> Tomas
>
>



Armand (01-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-10-08 21:49

Tomas . skrev:
> Hejsa
>
> Ansporet af Bauhaus´ reklamekampagneavis, har jeg kigget på en ny
> akkuboremaskine. Dette har dog været på vej længe, da min nuv. Skil
> er
> godt slidt og trænger til udskiftning.
>
> Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå efter - måske en helt tredje?
>
I min verden er Ni-cd batterier nærmest på veteranstadiet - Lad dig ikke
lokke til at købe maskiner med Ni-cd uanset pris eller (tilsyneladende)
ydelse :-|
Et ekstra batteri er praktisk når man først rigtigt bruger maskinen, så
gå helst efter sæt med ekstra batteri!

Derudover er det op til din egen forelskelse, hvilken du ender med at
synes bedst om - Det lønner sig dog at bruge længere tid på at holde øje
med tilbud i byggemarkeds-reklamerne der kommer ind ad døren!

--
Armand.

Tomas . (02-10-2008)
Kommentar
Fra : Tomas .


Dato : 02-10-08 13:49

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
>Tomas . skrev:
>> Hejsa
>>
>> Ansporet af Bauhaus´
>>reklamekampagneavis, har jeg kigget på en ny
>> akkuboremaskine. Dette har dog
>>været på vej længe, da min nuv. Skil
>> er
>> godt slidt og trænger til udskiftning.
>>
>> Kan I hjælpe mig i hvad jeg bør gå
>>efter - måske en helt tredje?
>>
>I min verden er Ni-cd batterier
>nærmest på veteranstadiet - Lad dig ikke
>lokke til at købe maskiner med Ni-cd
>uanset pris eller (tilsyneladende)
>ydelse :-|

Det gør jeg nu heller ikke. Li-Ion eller Li-Polymer er klart at
foretrække - især ud fra vægt, men også levetid. Jeg mindes dog
ikke at have set akkumaskiner anvende Li-pol.

>Et ekstra batteri er praktisk når
>man først rigtigt bruger maskinen, så
>gå helst efter sæt med ekstra batteri!

Enig. Det er også et af de problemer min nuv. har - at den ene
celle er klappet sammen.
Så mangler man ISÆR det ekstra batteri

>
>Derudover er det op til din egen
>forelskelse, hvilken du ender med at
>synes bedst om - Det lønner sig dog
>at bruge længere tid på at holde øje
>med tilbud i byggemarkeds-reklamerne
>der kommer ind ad døren!

Præcis. Har også brugt lang tid på at surfe rundt efter priser.
Det kan bestemt betale sig. Fra billigste til dyreste tror jeg,
der var ca. 2000,-

--
Mvh.

Tomas


Thore Jensen (05-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 05-10-08 22:31

Tomas . skrev:
>
> Præcis. Har også brugt lang tid på at surfe rundt efter priser.
> Det kan bestemt betale sig. Fra billigste til dyreste tror jeg,
> der var ca. 2000,-
>
PÅ Makita BHP 451'eren kan man finde et prisspænd på 5000 kr! Fra 2000
til godt 7000!!!!!

Thore

Tomas . (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Tomas .


Dato : 06-10-08 11:52

Thore Jensen <thore@snaps.dk> skrev:
>Tomas . skrev:
>>
>> Præcis. Har også brugt lang tid
>>på at surfe rundt efter priser.
>> Det kan bestemt betale sig. Fra
>>billigste til dyreste tror jeg,
>> der var ca. 2000,-
>>
>PÅ Makita BHP 451'eren kan man
>finde et prisspænd på 5000 kr! Fra 2000
>til godt 7000!!!!!
>
>Thore

Ja, det betaler sig virkeligt, at se sig for. Jeg fandt den til
1999,- for en maskine med std. lader, 1 batteri og uden kuffert.

med 2 batterier, lynlader og kuffert blev den 2976,-

--
Mvh.

Tomas


Thore Jensen (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Thore Jensen


Dato : 06-10-08 15:17

Tomas . skrev:
>
> Ja, det betaler sig virkeligt, at se sig for. Jeg fandt den til
> 1999,- for en maskine med std. lader, 1 batteri og uden kuffert.
>
> med 2 batterier, lynlader og kuffert blev den 2976,-
>
Der lyder som prishammeren.dk. Det var også der jeg fandt min.
Leveringen var dog et par længere end lovet, mens var alt 100% ok..

Thore

Tomas . (15-10-2008)
Kommentar
Fra : Tomas .


Dato : 15-10-08 21:52

Bygma har lige nu tilbud på en Makita boreskruemaskine. JEg har
kigget på deres hjemmeside på:
http://www.bygma.dk/professionel/produkter/lokale_aktiviteter/uge
_41_viborg_katalog/ (side 8). Men deres onlinekatalog er ikke i
en høj nok kvalitet, så man kan læse, hvad der står. Jeg har dog
tydet mig frem til, at der følger lynlader og 2 batterier med,
men er det den samme som denne:
http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=BDF451 ?

Hvis ikke, hvad er så forskellen og hvad er så det bedste køb?


--
Mvh.

Tomas


Armand (15-10-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-10-08 22:10

Tomas . skrev:
> Bygma har lige nu tilbud på en Makita boreskruemaskine. JEg har
> kigget på deres hjemmeside på:
> http://www.bygma.dk/professionel/produkter/lokale_aktiviteter/uge
> _41_viborg_katalog/ (side 8). Men deres onlinekatalog er ikke i
> en høj nok kvalitet, så man kan læse, hvad der står. Jeg har dog
> tydet mig frem til, at der følger lynlader og 2 batterier med,
> men er det den samme som denne:
> http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=BDF451 ?
>
> Hvis ikke, hvad er så forskellen og hvad er så det bedste køb?
>
Hvis man klikker på .PDF -ikonet under de enkelte side-numre får man et
langt bedre opløst billede: Derved fremgår det at Bygma-tilbuddet drejer
sig om en: BDF452RFE!

Forskellen på de to må du selv kunne surfe dig til nu du har begge
typenumre!

--
Armand.

Tomas . (16-10-2008)
Kommentar
Fra : Tomas .


Dato : 16-10-08 08:17

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:
>Tomas . skrev:
>> Bygma har lige nu tilbud på en
>>Makita boreskruemaskine. JEg har
>> kigget på deres hjemmeside på:
>> http://www.bygma.dk/professionel/p
>>rodukter/lokale_aktiviteter/uge
>> _41_viborg_katalog/ (side 8). Men
>>deres onlinekatalog er ikke i
>> en høj nok kvalitet, så man kan
>>læse, hvad der står. Jeg har dog
>> tydet mig frem til, at der følger
>>lynlader og 2 batterier med,
>> men er det den samme som denne:
>> http://www.prishammeren.dk/shop/pr
>>oductinfo.asp?id=BDF451 ?
>>
>> Hvis ikke, hvad er så forskellen
>>og hvad er så det bedste køb?
>>
>Hvis man klikker på .PDF -ikonet
>under de enkelte side-numre får man et
>langt bedre opløst billede: Derved
>fremgår det at Bygma-tilbuddet drejer
>sig om en: BDF452RFE!

Se, det hjalp jo
>
>Forskellen på de to må du selv kunne
>surfe dig til nu du har begge
>typenumre!

Umiddelbart kan jeg se, at den ene har 2 mens den anden 3 gear
og så er der lidt mindre max borhulstørrelse i træ på den
billigste, men er der andre ting, der taler for den dyre frem
for den billige?
--
Mvh.

Tomas


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste