/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Utætte Forgaffel pakdåser
Fra : davidjor@jubii.dk


Dato : 23-09-08 23:51

Hej alle sammen.
Jeg håber i måske kan hjælpe med et nyttigt svar.

Ok til problemet.

Min forgaffel på den gamle MC jeg har, har lækkede olie I langt tid.
Jeg var ikke helt, hooked på at skille den ad, men besluttede mig så
for at gøre det i sidste uge.
Alt gik fint. ud med de gamle pakdåser, ind til en Mc forhandler, jeg
skulle bruge 33x46x10.8 pakdåser
Det havde de ikke. men han ville forslå 33x46x11 pakdåser, fordi de
tidligere pakdåser havde en lille metal ring under pakdåsen. Dem Havde
de heller ikke hjemme, men kunne bestille dem, jeg sagde bestille +
betalte.
Så i går fik jeg en sms, nu er dine varer hjemme, fedt tænkte jeg,
lige så snart jeg havde fri fra arbejde skyndte jeg mig derind, vise
kvit, få pakninger, hjem, og installere dem
installationen gik fint, med skriften nedad, 11 dåserne har fjerde i
begge ender top & bund, det havde de gamle 10.8 ikke.
skidt pyt, så længe de virker, de skal lige nævnes her at begge gaffel
ben havde sten slag, alle skrabe kanter er slebet væk
så til at skrue bene på igen, da jeg pillede dem at havde jeg ikke
brug for modstand ind i benet, men nu havde jeg.
Desværre havde jeg ikke det specielle værktøj, dog løste jeg problemet
og fik alt strammede.
på med skærm, hjul og kaliber. fylde olie på, alt var ok, troede jeg
ud på p pladsen teste, kører fint
men hvad fanden er det, olie… ikke bar en dryp men hele vejen rundt,
grr fuck, lort, ind skille ad igen. kigge
ud med pakdåserne men.. det fejler intet, når måske har jeg ikke
trykket dem lagt nok ned... trykker alt hvad jeg kan og de kommer helt
ned næsten, kan ikke længere, nu virker det (håber jeg) installerer
igen........ men NEJ, de lækker stadig

Ok. og her er så mit spørgsmål kan forskellen mellem de 10.8 <> 11
gøre at den lækker olie uden grund?

det er ligesom før jeg skiftede pakdåser den gamle var godt nok møre &
revnede, men de nye, fejler intet, checket double checket,
triplechecked, osv.

Der er intet at se.

Hvad er jeres konklusion, skal jeg finde 10.8 dåser og hvor?

Tak

David

 
 
Ukendt (24-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-09-08 07:07

On Tue, 23 Sep 2008 22:50:55 -0700 (PDT), davidjor@jubii.dk wrote:

> Ok. og her er så mit spørgsmål kan forskellen mellem de 10.8 <> 11
> gøre at den lækker olie uden grund?

Nej.

Er recessen hvori pakdåsen skal sidde tæret ? Ir, aluminium...

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Jens Jacob Bager Jen~ (24-09-2008)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 24-09-08 07:10

> jeg skulle bruge 33x46x10.8 pakdåser

Hvilken motorcykel snakker vi om?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
Polyteknisk MC og Ténéré.dk




davidjor@jubii.dk (24-09-2008)
Kommentar
Fra : davidjor@jubii.dk


Dato : 24-09-08 00:48

On 24 Sep., 08:10, "Jens Jacob Bager Jensen"
<ba...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
> > jeg skulle bruge 33x46x10.8 pakdåser
>
> Hvilken motorcykel snakker vi om?
>
> --
> Jens Jacob Bager Jensen
> CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
> Polyteknisk MC og Ténéré.dk

De er en LF-250 = kina cykel

H. P. Holm (24-09-2008)
Kommentar
Fra : H. P. Holm


Dato : 24-09-08 08:42

davidjor@jubii.dk skrev:
> On 24 Sep., 08:10, "Jens Jacob Bager Jensen"
> <ba...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>> > jeg skulle bruge 33x46x10.8 pakdåser
>>
>> Hvilken motorcykel snakker vi om?
>
> De er en LF-250 = kina cykel

Er forgaffelbenene fejlfri i forkromningen der hvor pakdåserne kører?
Skarpe kanter fra afskallet krom dræber lynhurtigt de nye pakdåser.

Er der slør i gaffelbenene sidelæns? Altså uden hjul og uden pakdåser,
1 ben af gangen - hvor meget dingler tingene inden i hinanden?


davidjor@jubii.dk (24-09-2008)
Kommentar
Fra : davidjor@jubii.dk


Dato : 24-09-08 00:50

On 24 Sep., 08:07, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Tue, 23 Sep 2008 22:50:55 -0700 (PDT), david...@jubii.dk wrote:
> > Ok. og her er så mit spørgsmål kan forskellen mellem de 10.8 <> 11
> > gøre at den lækker olie uden grund?
>
> Nej.
>
> Er recessen hvori pakdåsen skal sidde tæret ? Ir, aluminium...
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08

Nej ikke ummitbart. Lidt i toppen men ikke hvor selve pakdåsen
sidder. :/

davidjor@jubii.dk (24-09-2008)
Kommentar
Fra : davidjor@jubii.dk


Dato : 24-09-08 00:52

On 24 Sep., 08:47, david...@jubii.dk wrote:
> On 24 Sep., 08:10, "Jens Jacob Bager Jensen"
>
> <ba...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
> > > jeg skulle bruge 33x46x10.8 pakdåser
>
> > Hvilken motorcykel snakker vi om?
>
> > --
> > Jens Jacob Bager Jensen
> > CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95
> > Polyteknisk MC og Ténéré.dk
>
> De er en LF-250 = kina cykel

Clon, Kopi af en XV-250

davidjor@jubii.dk (24-09-2008)
Kommentar
Fra : davidjor@jubii.dk


Dato : 24-09-08 00:56

Jeg overjer lidt, flydende pakning i mellem pakdåsen og forgaflen,
altså indi i rører for at få lortet tæt.... (på siden)
Nogle eferinger?

Men, jeg trivler lidt på at det vil virke. Jeg vil ikke ligefrem kalde
det sjovt at blive ved med at skillen gaflen ad.
Den forbandende ring af olie skal bare VÆK!!!

;

Ukendt (24-09-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-09-08 10:10

On Tue, 23 Sep 2008 23:55:47 -0700 (PDT), davidjor@jubii.dk wrote:

> Jeg overjer lidt, flydende pakning i mellem pakdåsen og forgaflen,
> altså indi i rører for at få lortet tæt.... (på siden)

(Alt) for meget olie i gaffelbenene :-/ Det øger trykket ganske meget under
kompression. Måske dybe langsgående ridser i inderrørene.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
12-6-08

Torben Scheel (24-09-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 24-09-08 08:14

davidjor@jubii.dk wrote:
> installationen gik fint, med skriften nedad, 11 dåserne har fjerde i
> begge ender top & bund, det havde de gamle 10.8 ikke.

Check at de indvendige læber peger samme retning som de gamle. Det lyder
nærmest som om de er vendt på hovedet.

Skriften har vendt opad på dem jeg har skiftet, og toppen har været
gummi - fjeder på undersiden. Mon du har fået pakdåser beregnet for en
roterende aksel i stedet for nogen der er beregnet til et "stempel"?

--
vh
Torben

Armand (26-09-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 26-09-08 00:31

Torben Scheel skrev:
> davidjor@jubii.dk wrote:
>> installationen gik fint, med skriften nedad, 11 dåserne har fjerde i
>> begge ender top & bund, det havde de gamle 10.8 ikke.
>
> Check at de indvendige læber peger samme retning som de gamle. Det lyder
> nærmest som om de er vendt på hovedet.
>
= også mit bedste bud!
Stumper skal sidde som beregnet, hvilket ikke nødvendigvis er som de
afpillede sad og det er meget tænkeligt at de afmonterede er skiftet af
én der ikke huskede hvorledes at de skulle vende (og at dét tillige var
den væsentligste årsag til den gamle lækage :-/ ).

Rette oliemængde er tillige væsentlig for hvor meget overtryk der
forekommer inde i teleskopet under sammenpresning, samt hvor tæt ved
pakdåsen at oliespejlet befinder sig!

--
Armand.

davidjor@jubii.dk (24-09-2008)
Kommentar
Fra : davidjor@jubii.dk


Dato : 24-09-08 04:10

On 24 Sep., 11:09, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Tue, 23 Sep 2008 23:55:47 -0700 (PDT), david...@jubii.dk wrote:
> > Jeg overjer lidt, flydende pakning i mellem pakdåsen og forgaflen,
> > altså indi i rører for at få lortet tæt.... (på siden)
>
> (Alt) for meget olie i gaffelbenene :-/ Det øger trykket ganske meget under
> kompression. Måske dybe langsgående ridser i inderrørene.
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 12-6-08

Der er faktisk for lidt olie på. Men der er ikke grund til at fylle
mere på indtil den er tæt.
Jeg piller dem af senere i dag, og vender pakdåserne.

Forhåbenligt bliver de tætte.
I Øvrigt, lækker den olie bare men prøver dæmperen med forbremsen, når
den ellers står stille.
Så det.

davidjor@jubii.dk (24-09-2008)
Kommentar
Fra : davidjor@jubii.dk


Dato : 24-09-08 23:26

pakdåserne blev vendt, dog fyldte jeg også flydende pakning ved ujævn
hederne i toppen af aluen.
Ny olie, ca. 300 i hvert ben virker okay. Har ingen guide ang. hvor
meget, der skal i.
Det virker tæt tror jeg, har ikke taget en prøve tur endnu, men jeg
kan ikke frem provokerer olie læk med for bremsen alene.

Jeg havde ellers taget en notits at fjederen skulle nedad, men i de
nye pakdåser er der fjerde i begge ender så det.

Tak for hjælpen. 

David

davidjor@jubii.dk (24-09-2008)
Kommentar
Fra : davidjor@jubii.dk


Dato : 24-09-08 23:28

On 25 Sep., 07:26, david...@jubii.dk wrote:
> pakdåserne blev vendt, dog fyldte jeg også flydende pakning ved ujævn
> hederne i toppen af aluen.
> Ny olie, ca. 300 i hvert ben virker okay. Har ingen guide ang. hvor
> meget, der skal i.
> Det virker tæt tror jeg, har ikke taget en prøve tur endnu, men jeg
> kan ikke frem provokerer olie læk med for bremsen alene.
>
> Jeg havde ellers taget en notits at fjederen skulle nedad, men i de
> nye pakdåser er der fjerde i begge ender så det.
>
> Tak for hjælpen. 
>
> David


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste