|
| Dansk M24 Fra : Sune Jørgensen |
Dato : 23-09-08 20:50 |
| | |
Lars Skov (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Lars Skov |
Dato : 24-09-08 01:56 |
|
Hejsa
> M24 har jo stor succes i Sverige, så måske der her var en mulighed for et
> tilsvarende dansk dykkerskib:
Jeg byder gerne 100,- stykket. Så skal jeg nok komme til at 'tabe' dem
på 20 meter vand et godt sted.
Det er ikke sikkert at de er brugbare som dykkerbåde, da de sikkert
skal bruge 12 liter olie i minuttet for at drive deres panserede skrog
afsted.
Mvh
Lars Skov
| |
Mark Denninger (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Mark Denninger |
Dato : 24-09-08 03:15 |
|
Ja jeg kiggede også på dem et kort sekund. Men man skal vist være mere
end almindelig meget entusiastisk hvis man skal vedligeholde sådant et
skib. Indrømmet: M24 tager sig godt ud. Det er en lækker båd med gode
faciliteter. Og det er da næsten synd at de bare vil hugge skibene op
når nu de rent faktisk (måske) kunne bruges til f.eks dykkerskibe
(hvilket et af dem jo bliver). Men der skal nok mange ture til for
bare at holde udgifterne stangen, desværre.
-Mark
On 24 Sep., 09:55, Lars Skov <l...@rsskov.dk> wrote:
> Hejsa
>
> > M24 har jo stor succes i Sverige, så måske der her var en mulighed for et
> > tilsvarende dansk dykkerskib:
>
> Jeg byder gerne 100,- stykket. Så skal jeg nok komme til at 'tabe' dem
> på 20 meter vand et godt sted.
>
> Det er ikke sikkert at de er brugbare som dykkerbåde, da de sikkert
> skal bruge 12 liter olie i minuttet for at drive deres panserede skrog
> afsted.
>
> Mvh
> Lars Skov
| |
JL (24-09-2008)
| Kommentar Fra : JL |
Dato : 24-09-08 04:59 |
|
On 24 Sep., 09:55, Lars Skov <l...@rsskov.dk> wrote:
> Jeg byder gerne 100,- stykket. Så skal jeg nok komme til at 'tabe' dem
> på 20 meter vand et godt sted.
Det er da fornuftigt.. der er flere steder der ville være mere
dykværdige med et lille vrag. Vores allesammens padivrag er jo snart
kun en stak brædder. Jeg synes du skulle starte et projekt op omkring
det og skrive nogle breve til de relevante personer og høre om man
ikke kunne rense dem og så smide dem hvor de kan gøre noget nytte.
mvh
| |
Henrik Jensen (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Henrik Jensen |
Dato : 24-09-08 05:39 |
|
Hej Jonas,
Hvor havde du forestillet dig, at man skulle smide sådan et vrag? Og
hvad skal man med sådan en dynge genbrugsjern når der er så mange fede
vrag over det hele?
Henrik
| |
JL (24-09-2008)
| Kommentar Fra : JL |
Dato : 24-09-08 12:47 |
|
On 24 Sep., 13:39, Henrik Jensen <henrik_h_jen...@hotmail.com> wrote:
> Hvor havde du forestillet dig, at man skulle smide sådan et vrag? Og
> hvad skal man med sådan en dynge genbrugsjern når der er så mange fede
> vrag over det hele?
Hej Henrik,
Jeg tror der er mange strandykkere på sjælland bl.a. der gerne vil
have noget at kigge på. Så jeg tror at hvis man smider det et eller
andet sted så vil det være et kæmpe hit. Oven på Padi vraget kunne
være et fint sted, måske lidt længere ude hvor der er lidt dybere hvis
der er behov for det. Strandparken kunne også være et bud. dog skal
man nok grave et hul til den først så.
Jeg tror der er masser af publikum til et vrag man kan svømme ud til.
Men jeg tror ikke det kommer til at ske, der er i hvert fald nogen der
skal lægge en masse arbejde i at kontakte alle der kunne have en
interesse i det og sørge for at de er enige om at det er en god idé
osv. men det kunne være god brug af et gammelt orlogsskib.
mvh
Jonas
| |
Johnny Christensen (24-09-2008)
| Kommentar Fra : Johnny Christensen |
Dato : 24-09-08 20:04 |
|
"Sune Jørgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:48d94836$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> M24 har jo stor succes i Sverige, så måske der her var en mulighed for et
> tilsvarende dansk dykkerskib:
>
> http://www.berlingske.dk/article/20080923/danmark/80923132/
Så er der bare lige den ting at bemærke, at i DK lider vi af et rent
regelhelvede. I Sverige kan langt mere lade sig gøre på fornuftig vis mht
søfart og alm trafik.
| |
Lars Skov (25-09-2008)
| Kommentar Fra : Lars Skov |
Dato : 25-09-08 05:35 |
|
Hejsa
> Hvor havde du forestillet dig, at man skulle smide sådan et vrag? Og
> hvad skal man med sådan en dynge genbrugsjern når der er så mange fede
> vrag over det hele?
Nu er det jo ikke kun dykkere der har glæde af vrag i danske vande.
Naturen er helt klart den største vinder.
Mvh
Lars Skov
| |
anders (26-09-2008)
| Kommentar Fra : anders |
Dato : 26-09-08 01:42 |
| | |
sune.joergensen@gmai~ (26-09-2008)
| Kommentar Fra : sune.joergensen@gmai~ |
Dato : 26-09-08 02:45 |
| | |
anders (29-09-2008)
| Kommentar Fra : anders |
Dato : 29-09-08 15:36 |
| | |
jLaurs12@gmail.com (04-10-2008)
| Kommentar Fra : jLaurs12@gmail.com |
Dato : 04-10-08 05:38 |
|
On 24 Sep., 09:55, Lars Skov <l...@rsskov.dk> wrote:
> Hejsa
>
> > M24 har jo stor succes i Sverige, så måske der her var en mulighed for et
> > tilsvarende dansk dykkerskib:
>
> Jeg byder gerne 100,- stykket. Så skal jeg nok komme til at 'tabe' dem
> på 20 meter vand et godt sted.
>
> Det er ikke sikkert at de er brugbare som dykkerbåde, da de sikkert
> skal bruge 12 liter olie i minuttet for at drive deres panserede skrog
> afsted.
>
> Mvh
> Lars Skov
De er nu bygget af glasfiber. De har været anvendt som droner
(fjernstyrede) i forbindelse med minesøgning. Derfor har de skulle
have haft en så lille magnetisk signatur som overhovedet muligt.
Men hvad brændstofforbruget har været aner jeg ikke en skid om
| |
anha8 (06-10-2008)
| Kommentar Fra : anha8 |
Dato : 06-10-08 02:24 |
|
se her
http://www.navalhistory.dk/danish/Skibene/Skibsklasser/MRD_klassen(1991).htm
*) MRD3 og MRD4 er placeret i henholdsvis Frederikshavn (på land) og
Korsør til brug som stationsfartøjer, øvrige enheder er oplagt på
depot i Jerup og forventes udfases og skrottet 2008/2009.
MRD-klassen var oprindelig et minerydningsmodul til FLYVEFISKEN-
klassen (Standard Flex 300). Hvert modul bestod af 2 droner (MRD'er),
og fartøjerne var beregnet til at kunne fjernstyres fra moderskibet.
Alle droner var udstyret med en slæbesonar.
Specifikationer
Skibsværft:
Danyard, Aalborg
Design:
Ikke oplyst
Deplacement:
32 tons
Dimensioner:
Længde: 18,50 m
Bredde:4,80 m
Dybgang: 1,30 m
Besætning:
3 mand
Maskineri:
1 stk. dieselmotor 350 Hk
1 stk. Schottel Pump Jet
Aktionsradius:
Ikke oplyst
Armering:
Ingen
Fart:
12 knob
| |
|
|