/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Opkrævning af abonnement ud over kund
Fra : Bjarne


Dato : 11-09-08 10:24

TDC har åbenbart den praksis, at man opkræver abonnement forud, selvom
kunden har opsagt sit abonnement og ikke længere er kunde i den
abonnementsperiode, man betaler for.

Konkret er et erhvervsabonnement opsagt den 18.8. og bekræftet at ophøre
18.9., men alligevel opkræver man den fulde abonnementsperiode forud fra
1.10. - 31.12. og henviser til, at der senere vil blive udsendt kreditnota.

Jeg får da nok pengene tilbage på et tidspunkt, men principielt kan jeg
ikke acceptere, at man opkræver betaling for en vare, der ikke findes
nogen aftale om, og systematisk "låner" kundernes penge et par måneder
ad gangen uberettiget.

Kan man gøre noget?

vh

Bjarne

 
 
Uffe Kousgaard (11-09-2008)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 11-09-08 11:28

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message
news:48c8e3bb$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Kan man gøre noget?

Hvorfor lader du ikke blot være med at betale?



Charlotte E. (11-09-2008)
Kommentar
Fra : Charlotte E.


Dato : 11-09-08 11:56

Lad være med at betale!

Hvis du har en bekræftelse fra TDC om, at dit mellemværende med dem er
ophørt pr. 19.09, så kan du blot ignorerer alt, hvad de sender, vedrørende
pågældende abonnement, herefter - det må jo være deres egen sag, at de
forsat til have administration på et abonnement som de selv er overbevist om
er ophørt!




"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48c8e3bb$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> TDC har åbenbart den praksis, at man opkræver abonnement forud, selvom
> kunden har opsagt sit abonnement og ikke længere er kunde i den
> abonnementsperiode, man betaler for.
>
> Konkret er et erhvervsabonnement opsagt den 18.8. og bekræftet at ophøre
> 18.9., men alligevel opkræver man den fulde abonnementsperiode forud fra
> 1.10. - 31.12. og henviser til, at der senere vil blive udsendt
> kreditnota.
>
> Jeg får da nok pengene tilbage på et tidspunkt, men principielt kan jeg
> ikke acceptere, at man opkræver betaling for en vare, der ikke findes
> nogen aftale om, og systematisk "låner" kundernes penge et par måneder ad
> gangen uberettiget.
>
> Kan man gøre noget?
>
> vh
>
> Bjarne



Holst (11-09-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 11-09-08 12:59


Bjarne wrote:

> TDC har åbenbart den praksis, at man opkræver abonnement forud, selvom
> kunden har opsagt sit abonnement og ikke længere er kunde i den
> abonnementsperiode, man betaler for.
>
> Konkret er et erhvervsabonnement opsagt den 18.8. og bekræftet at ophøre
> 18.9., men alligevel opkræver man den fulde abonnementsperiode forud fra
> 1.10. - 31.12. og henviser til, at der senere vil blive udsendt kreditnota.
>
> Jeg får da nok pengene tilbage på et tidspunkt, men principielt kan jeg
> ikke acceptere, at man opkræver betaling for en vare, der ikke findes
> nogen aftale om, og systematisk "låner" kundernes penge et par måneder
> ad gangen uberettiget.
>
> Kan man gøre noget?

Hvad står der i abonnementsbetingelserne vedrørende opkrævning af
abonnement?

Jesper Lund (11-09-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Lund


Dato : 11-09-08 21:29

Holst wrote:

> Hvad står der i abonnementsbetingelserne vedrørende opkrævning af
> abonnement?

Det er vel ret lige meget da 1/10 er efter aftalens ophør.

--
Jesper Lund

Ole C (11-09-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 11-09-08 22:01

Bjarne skrev blandt andet:

> TDC har åbenbart den praksis, at man opkræver abonnement forud, selvom
> kunden har opsagt sit abonnement og ikke længere er kunde i den
> abonnementsperiode, man betaler for.
>
> Konkret er et erhvervsabonnement opsagt den 18.8. og bekræftet at
> ophøre 18.9., men alligevel opkræver man den fulde abonnementsperiode
> forud
> fra 1.10. - 31.12. og henviser til, at der senere vil blive udsendt
> kreditnota.
> Jeg får da nok pengene tilbage på et tidspunkt, men principielt kan
> jeg ikke acceptere, at man opkræver betaling for en vare, der ikke
> findes nogen aftale om, og systematisk "låner" kundernes penge et par
> måneder ad gangen uberettiget.
>
> Kan man gøre noget?

Har netop oplevet det samme - dog med månedsvis betaling. Da jeg imidlertid
har for vane, at se efter i min netbank hvad PBS agter at betale, afviste
jeg naturligvis betaling for en måned, hvor jeg ifølge et brev fra TDC selv,
ikke havde noget abonnement!
Efter en uge modtog jeg et slutregnskab fra TDC, hvor man forudsatte, at jeg
havde betalt det uretmæssigt opkrævede beløb - men tre uger senere modtog
jeg en check på det (rigtige) overskydende beløb i den måned, hvor
abonnementet var hørt op.
Alt det ændrer naturligvis ikke på, at TDC's politik er stærkt kritisabel,
men om den er direkte ulovlig, har jeg ingen forudsætninger for at udtale
mig om.....

--
vh
Ole C


Bjarne (12-09-2008)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 12-09-08 07:00

Ole C skrev:
> Bjarne skrev blandt andet:
>
>> TDC har åbenbart den praksis, at man opkræver abonnement forud, selvom
>> kunden har opsagt sit abonnement og ikke længere er kunde i den
>> abonnementsperiode, man betaler for.
>>
>> Konkret er et erhvervsabonnement opsagt den 18.8. og bekræftet at
>> ophøre 18.9., men alligevel opkræver man den fulde abonnementsperiode
>> forud
>> fra 1.10. - 31.12. og henviser til, at der senere vil blive udsendt
>> kreditnota.
>> Jeg får da nok pengene tilbage på et tidspunkt, men principielt kan
>> jeg ikke acceptere, at man opkræver betaling for en vare, der ikke
>> findes nogen aftale om, og systematisk "låner" kundernes penge et par
>> måneder ad gangen uberettiget.
>>
>> Kan man gøre noget?
>
> Har netop oplevet det samme - dog med månedsvis betaling. Da jeg
> imidlertid har for vane, at se efter i min netbank hvad PBS agter at
> betale, afviste jeg naturligvis betaling for en måned, hvor jeg ifølge
> et brev fra TDC selv, ikke havde noget abonnement!
> Efter en uge modtog jeg et slutregnskab fra TDC, hvor man forudsatte, at
> jeg havde betalt det uretmæssigt opkrævede beløb - men tre uger senere
> modtog jeg en check på det (rigtige) overskydende beløb i den måned,
> hvor abonnementet var hørt op.
> Alt det ændrer naturligvis ikke på, at TDC's politik er stærkt
> kritisabel, men om den er direkte ulovlig, har jeg ingen forudsætninger
> for at udtale mig om.....
>
Jeg takker for alle svarene.

vh

Bjarne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste