/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Forbedre 3G modtagelse i baghaven?
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 09-08-08 03:50

Er lige flyttet til et hus på landet og overvejer mobilt 3G bredbånd
fra 3 i stedet for fastnet telefon og Internet. Modtagelsen på min
nuværende 3 mobil er dog ikke særlig god i området, kun lige akkurat
er der en eller to barer i displayet og ind imellem falder 3G
forbindelsen helt væk. Ikke optimalt. Har tjekket forskellige
modtagerkort, jeg ligger måske tre kilometer fra ordentlige
modtageforhold.

Mit spørgsmål er: Findes der en hjemmebrygget måde at forbedre sine
modtageforhold af 3G net? Stille en lang jernstang op langs huset som
en primitiv antenne? Bare noget der forstærker 3G-signalet, jeg er
blank. Hvad type signal er 3G overhovedet? Radio? Mikrobølger?

 
 
Anders (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 09-08-08 11:06

Hvoffor skal/vil du have 3G ?

A



"C. H. Engelbrecht" <c.h.engelbrecht@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ec0ad3b4-c296-4145-95f0-bc713b90a680@m3g2000hsc.googlegroups.com...
Er lige flyttet til et hus på landet og overvejer mobilt 3G bredbånd
fra 3 i stedet for fastnet telefon og Internet. Modtagelsen på min
nuværende 3 mobil er dog ikke særlig god i området, kun lige akkurat
er der en eller to barer i displayet og ind imellem falder 3G
forbindelsen helt væk. Ikke optimalt. Har tjekket forskellige
modtagerkort, jeg ligger måske tre kilometer fra ordentlige
modtageforhold.

Mit spørgsmål er: Findes der en hjemmebrygget måde at forbedre sine
modtageforhold af 3G net? Stille en lang jernstang op langs huset som
en primitiv antenne? Bare noget der forstærker 3G-signalet, jeg er
blank. Hvad type signal er 3G overhovedet? Radio? Mikrobølger?



Awul Dasfilshabeda (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Awul Dasfilshabeda


Dato : 09-08-08 12:00

Anders <spørgefter@den.com> wrote:
> Hvoffor skal/vil du have 3G ?
>



Det står i hans spørgsmål !

--
ad


Anders (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 09-08-08 12:04

???

A
"Awul Dasfilshabeda" <nyhedsgruppe**@**gmail.com> skrev i en meddelelse
news:489d78b6$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Anders <spørgefter@den.com> wrote:
>> Hvoffor skal/vil du have 3G ?
>>
>
>
>
> Det står i hans spørgsmål !
>
> --
> ad



Hauge (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 09-08-08 12:06

Anders wrote:
> ???

Jeg kan hjælpe lidt:
"Er lige flyttet til et hus på landet og overvejer mobilt 3G bredbånd
fra 3 i stedet for fastnet telefon og Internet."

3's 3G er det eneste reelle alternativ til ADSL, hvis der ikke er kabel-tv.

Mvh Hauge



Ivar (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 09-08-08 12:27

Hauge skrev:

> 3's 3G er det eneste reelle alternativ til ADSL, hvis der ikke er kabel-tv.

Nej, så simpel er verden ikke!


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Hauge (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 09-08-08 12:36

Ivar wrote:
> Nej, så simpel er verden ikke!

Sikkert ikke, ikke hvis man kan klare sig med sneglehastighed som NMT, så
har du ret.
Men uanset hvad, så kunne Anders vel bare svare på spørgsmålet, istedet for
altid at kaste om sig med hvad der måske er bedre, uden selv at ane en
hujende fis om det.

/Hauge



Anders (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 09-08-08 13:35

Ja, eller også kunne du lade være med at spille netbetjent hele tiden.

Sagt på en anden måde - hold kæft !

A

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse
news:489d812e$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ivar wrote:
>> Nej, så simpel er verden ikke!
>
> Sikkert ikke, ikke hvis man kan klare sig med sneglehastighed som NMT, så
> har du ret.
> Men uanset hvad, så kunne Anders vel bare svare på spørgsmålet, istedet
> for altid at kaste om sig med hvad der måske er bedre, uden selv at ane en
> hujende fis om det.
>
> /Hauge
>



Hauge (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 09-08-08 13:43

Anders wrote:
> Ja, eller også kunne du lade være med at spille netbetjent hele tiden.

Nåja, hellere spille, end som dig, være dum.

> Sagt på en anden måde - hold kæft !

Hehe, sagt af en lille snothvalp. Gå nu tilbage til moar. Måske hun også kan
lære dig at citere på en lidt normal måde, selvom jeg tvivler.

/Hauge



Jean (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Jean


Dato : 09-08-08 19:44

Anders skrev:
> Ja, eller også kunne du lade være med at spille netbetjent hele tiden.
>
> Sagt på en anden måde - hold kæft !

Årrhhh, hvor er du bare belastende på usernettet... men hvis du forsvandt så
ville jeg savne din dumhed...

Du er så sjov at du aldrig ryger i min killfilter...

/ Jean.


Ivar (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 09-08-08 12:18

C. H. Engelbrecht skrev:

> Modtagelsen på min
> nuværende 3 mobil er dog ikke særlig god i området, kun lige akkurat
> er der en eller to barer i displayet og ind imellem falder 3G
> forbindelsen helt væk.

Prøv at se på Nordisk Mobiltelefon i stedet for 3. Det er basseret
på det gamle NMT-net, og har bedre dækning end 3.
Det hedder nu Ice-net http://www.ice-net.dk/

Jeg har det ikke selv, men du kan finde erfaringer forskellige
steder på nettet.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Bjarke Hansen (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-08-08 05:52

On 9 Aug., 13:17, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> Prøv at se på Nordisk Mobiltelefon i stedet for 3. Det er basseret
> på det gamle NMT-net, og har bedre dækning end 3.
> Det hedder nu Ice-nethttp://www.ice-net.dk/
>
> Jeg har det ikke selv, men du kan finde erfaringer forskellige
> steder på nettet.

Har jeg heller ikke, men da de klart beskriver at hastigheden afhænger
meget af nærhed af sender og tærræn forhold så er det måske ikke lige
det man skal bruge.. Fx på sjælland ser det ud til at de kun har 3
sendere.... HOVE, JYDDERUP OG NÆSTVED altså ligesom TV2 sendenettet...
har man svært ved at modtage analog tv2 så har man nok også rimeligt
svært ved at få en god forbindelse med "ice" vil jeg tro.... Men til
vandet er der nok klart bedre mulighed end hi3g.

Ivar (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 09-08-08 13:57

Bjarke Hansen skrev:

> Har jeg heller ikke, men da de klart beskriver at hastigheden afhænger
> meget af nærhed af sender og tærræn forhold så er det måske ikke lige
> det man skal bruge..

Probelemmet med UMTS er den problematiske dækning udenfor byerne.
NMT-nettet kører på 450 MHz og kræver derfor færre sendere.
NMT-nettet kan være problematisk i midt i byerne pga "skygge"
fra bygninger. Spørgeren skrev, at han lige var flyttet på landet,
derfor anbefalede jeg at se på NMT, da det måske var en bedre
løsning for ham.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.
http://LexInfo.dk/MesNews/



Bjarke Hansen (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-08-08 05:56

On 9 Aug., 11:49, "C. H. Engelbrecht" <c.h.engelbre...@gmail.com>
wrote:
> Er lige flyttet til et hus på landet og overvejer mobilt 3G bredbånd
> fra 3 i stedet for fastnet telefon og Internet. Modtagelsen på min
> nuværende 3 mobil er dog ikke særlig god i området, kun lige akkurat
> er der en eller to barer i displayet og ind imellem falder 3G
> forbindelsen helt væk. Ikke optimalt. Har tjekket forskellige
> modtagerkort, jeg ligger måske tre kilometer fra ordentlige
> modtageforhold.
>
> Mit spørgsmål er: Findes der en hjemmebrygget måde at forbedre sine
> modtageforhold af 3G net? Stille en lang jernstang op langs huset som
> en primitiv antenne? Bare noget der forstærker 3G-signalet, jeg er
> blank. Hvad type signal er 3G overhovedet? Radio? Mikrobølger?

Man kan vist få dyre reperere, men de virker sansynligtvis ikke med
hispeed3g eller hva det hedder alligevel...

Det ville nok være en god mulighed at få 3´s router som vist koster
999 og så sætte den op på loftet e.l for bedre modtagelse og så køre
trådløst netværk baghaven... den kan du så også tilslutte en fastnet
telefon til, så du kan ringe med den stabile linie..Uden dog at vide
om man kan bruge telefoni på et mobil bredbånd hos 3´. Men med et alm..
3g abonnement og deres rabatpakke "surf" kan man i hverfald også ringe
fra abonnementet.


Bjarke Hansen (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-08-08 12:56

On 9 Aug., 20:43, "Jean" <ask@me> wrote:
> Anders skrev:
>
> > Ja, eller også kunne du lade være med at spille netbetjent hele tiden.
>
> > Sagt på en anden måde - hold kæft !
>
> Årrhhh, hvor er du bare belastende på usernettet... men hvis du forsvandt så
> ville jeg savne din dumhed...
>
> Du er så sjov at du aldrig ryger i min killfilter...

Åhh der var ellers tavshed længe... suk


Tilbare til tråden.... kunne du bruger det til noget Engelbrecht?
måske er der andre muligheder end mobil bredbånd hvis du evt fortæller
hvor i landet osv det er...

Sven Lundbech (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Sven Lundbech


Dato : 09-08-08 20:51

Ad modtageforhold:

Nej, du kan ikke selv 'med en hjemmebrygget måde' forbedre
modtageforholdene. Den eneste mulighed er, som der bliver nævnt i tråden, at
anbringe 3G antennen højt og frit. Det kan du med 3s løsning med Ericsson
W21 router, der kan anbringes højt og frit og så give WLAN-dækning. Du kan
også tage den med i bilen og få kørende trådløs internet, som der var en
omtale om i Ingeniøren, www.ing.dk. Ret blæret... jeg har dog ikke selv
afprøvet W21'eren.

Ad type signal: 3G sendes på 2100 MHz-båndet, d.v.s. radiobølger af ca.
samme type som dem, der bruges til GSM.
'Mikrobølger' er blot en lidt gammeldags betegnelse for radiobølger med
meget kort bølgelængde eller høj frekvens, over ca. 1000 MHz. Udtrykket
stammer fra den gang disse frekvenser endnu ikke var kommet ud af
forskningslaboratorierne til kommerciel udnyttelse, men var forbeholdt
alvorligt udseende videnskabsmænd i hvide kitler :)

Hilsen Sven

"C. H. Engelbrecht" <c.h.engelbrecht@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:ec0ad3b4-c296-4145-95f0-bc713b90a680@m3g2000hsc.googlegroups.com...
Er lige flyttet til et hus på landet og overvejer mobilt 3G bredbånd
fra 3 i stedet for fastnet telefon og Internet. Modtagelsen på min
nuværende 3 mobil er dog ikke særlig god i området, kun lige akkurat
er der en eller to barer i displayet og ind imellem falder 3G
forbindelsen helt væk. Ikke optimalt. Har tjekket forskellige
modtagerkort, jeg ligger måske tre kilometer fra ordentlige
modtageforhold.

Mit spørgsmål er: Findes der en hjemmebrygget måde at forbedre sine
modtageforhold af 3G net? Stille en lang jernstang op langs huset som
en primitiv antenne? Bare noget der forstærker 3G-signalet, jeg er
blank. Hvad type signal er 3G overhovedet? Radio? Mikrobølger?



Ivar (09-08-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 09-08-08 21:28

Sven Lundbech skrev:

> Ad type signal: 3G sendes på 2100 MHz-båndet, d.v.s. radiobølger af ca. samme
> type som dem, der bruges til GSM.
> 'Mikrobølger' er blot en lidt gammeldags betegnelse for radiobølger med meget
> kort bølgelængde eller høj frekvens, over ca. 1000 MHz.

"Mikrobølger" er en uteknisk betegnelse. Normalt vil man kalde
radiobølger i området 300 til 3000 MHz for UHF.


Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste