/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hovedsikringen springer
Fra : Tor Valen


Dato : 09-09-08 15:32

Hej
Jeg har et elektrisk problem med min gamle Honda FT 500.
Hovedsikringen springer Altså den der sidder ved batteri og starterrelæ. Jeg
kan godt starte maskinen, måske kan jeg starte den to tre gange og så køre
lystigt afsted, men så er sikringen sprunget næste gang jeg skal starte. Jeg
ved ikke om sikringen springer under starten eller mens jeg kører.
Jeg har udskiftet hele ledningsnettet (det trængte alligevel), og jeg har
sat en ny ensretter i den, men ligemeget hjælper det, den bliver ved med at
brænde hovedsikringen af.
Er der nogen der har en ide til hvad årsagen kan være??
Alle forslag modtages med kyshånd?

Mvh. Tor



 
 
Steen Gruby (09-09-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 09-09-08 17:21

On Tue, 9 Sep 2008 16:32:15 +0200, "Tor Valen" <aukFJERN@valen.dk>
wrote:

Hej Tor

>Er der nogen der har en ide til hvad årsagen kan være??
>Alle forslag modtages med kyshånd?
>
Det er meget usikkert at give et bud på årsagen - Mulighederne er
mange.
Alt fra en ledning der er kommet i klemme (evt. i et af grebene) til
en fejl i en af kontakter/tændingslås.

Men en god måde at finde årsagen er at udskifte sikringen med en
forlygtepære, og så løbe hele jedningsnettet igennem for
kortslutninger.
Uden tændingsnøglen drejet skal pæren være slukket - Hvis den under
dit roderi lyser kraftigt op har du fejlen
Med tænding på og uden lys vil den antagelig lyse "på halv kraft" -
Igen, hvis den under jagten lyser kraftigt har du fejlen.

Blot et lille trick til at komme videre.


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU MAX Special 1956
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Tor Valen (09-09-2008)
Kommentar
Fra : Tor Valen


Dato : 09-09-08 18:14

Tak Steen
Jeg vil prøve dit råd af og se om jeg kan lokalisere fejlen.
Mvh. Tor

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:i88dc4desn22o3dj2vhl0g8pqc76p8mdv4@4ax.com...
> On Tue, 9 Sep 2008 16:32:15 +0200, "Tor Valen" <aukFJERN@valen.dk>
> wrote:
>
> Hej Tor
>
>>Er der nogen der har en ide til hvad årsagen kan være??
>>Alle forslag modtages med kyshånd?
>>
> Det er meget usikkert at give et bud på årsagen - Mulighederne er
> mange.
> Alt fra en ledning der er kommet i klemme (evt. i et af grebene) til
> en fejl i en af kontakter/tændingslås.
>
> Men en god måde at finde årsagen er at udskifte sikringen med en
> forlygtepære, og så løbe hele jedningsnettet igennem for
> kortslutninger.
> Uden tændingsnøglen drejet skal pæren være slukket - Hvis den under
> dit roderi lyser kraftigt op har du fejlen
> Med tænding på og uden lys vil den antagelig lyse "på halv kraft" -
> Igen, hvis den under jagten lyser kraftigt har du fejlen.
>
> Blot et lille trick til at komme videre.
>
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958
> www.gruby.dk



Michael Dahlberg (10-09-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 10-09-08 09:23


"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:i88dc4desn22o3dj2vhl0g8pqc76p8mdv4@4ax.com...
> On Tue, 9 Sep 2008 16:32:15 +0200, "Tor Valen" <aukFJERN@valen.dk>
> wrote:
>
> Hej Tor
>
>>Er der nogen der har en ide til hvad årsagen kan være??
>>Alle forslag modtages med kyshånd?
>>
> Det er meget usikkert at give et bud på årsagen - Mulighederne er
> mange.
> Alt fra en ledning der er kommet i klemme (evt. i et af grebene) til
> en fejl i en af kontakter/tændingslås.
>
> Men en god måde at finde årsagen er at udskifte sikringen med en
> forlygtepære, og så løbe hele jedningsnettet igennem for
> kortslutninger.
> Uden tændingsnøglen drejet skal pæren være slukket - Hvis den under
> dit roderi lyser kraftigt op har du fejlen
> Med tænding på og uden lys vil den antagelig lyse "på halv kraft" -
> Igen, hvis den under jagten lyser kraftigt har du fejlen.
>
> Blot et lille trick til at komme videre.
>
>

Hej Steen.

Det var en rigtig smart (og billig) metode!


Den overgår "større sikring eller søm, og kik efter røg" metoden med
flere længder!
--
Michael D



Leif Sørensen (09-09-2008)
Kommentar
Fra : Leif Sørensen


Dato : 09-09-08 20:14

Jeg havde samme problem for 2 år siden, på min Honda CX 500. Jeg "masserede"
tændingslåsen, også helt over i P position, og siden har jeg ikke skiftet
sikring.

Luffe
Honda CX500C & CX650E
"Tor Valen" <aukFJERN@valen.dk> skrev i en meddelelse
news:48c688e0$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
> Jeg har et elektrisk problem med min gamle Honda FT 500.
> Hovedsikringen springer Altså den der sidder ved batteri og starterrelæ.
> Jeg kan godt starte maskinen, måske kan jeg starte den to tre gange og så
> køre lystigt afsted, men så er sikringen sprunget næste gang jeg skal
> starte. Jeg ved ikke om sikringen springer under starten eller mens jeg
> kører.
> Jeg har udskiftet hele ledningsnettet (det trængte alligevel), og jeg har
> sat en ny ensretter i den, men ligemeget hjælper det, den bliver ved med
> at brænde hovedsikringen af.
> Er der nogen der har en ide til hvad årsagen kan være??
> Alle forslag modtages med kyshånd?
>
> Mvh. Tor
>



Per V. Misser (09-09-2008)
Kommentar
Fra : Per V. Misser


Dato : 09-09-08 21:32

Hej!

"Leif Sørensen" <dsl496747@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:ga6htk$aes$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg havde samme problem for 2 år siden, på min Honda CX 500. Jeg
> "masserede" tændingslåsen, også helt over i P position, og siden har jeg
> ikke skiftet sikring.

Hvis en defekt kan identificeres til tændingslåsen bør den skiftes med det
samme. Det er ikke til at vide, hvornår defekten viser sig igen. Al strøm
til hele MCen går her igennem.

Jeg har prøvet at blive momentant strømløs i tredie spor på en trafikeret
Hollandsk motorvej på grund af en defekt tændingslås, der var blevet fusket.
Man har ikke mange chancer for at undgå en ulykke, når man er uden
motorkraft, bremselys eller tegngivning. Heldigvis for mig klarede "massage"
problemet i situationen.
At skifte låsen gav en god mavefornemmelse igen

Per V. Misser
CX500 Eurosport 82



Armand (11-09-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-09-08 21:47

Per V. Misser skrev:
> Hej!
>
> "Leif Sørensen" <dsl496747@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:ga6htk$aes$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Jeg havde samme problem for 2 år siden, på min Honda CX 500. Jeg
>> "masserede" tændingslåsen, også helt over i P position, og siden har jeg
>> ikke skiftet sikring.
>
> Hvis en defekt kan identificeres til tændingslåsen bør den skiftes med det
> samme. Det er ikke til at vide, hvornår defekten viser sig igen. Al strøm
> til hele MCen går her igennem.
>
> Jeg har prøvet at blive momentant strømløs i tredie spor på en trafikeret
> Hollandsk motorvej på grund af en defekt tændingslås, der var blevet fusket.
> Man har ikke mange chancer for at undgå en ulykke, når man er uden
> motorkraft, bremselys eller tegngivning.
>
- - - - For ikke at tale om i mørke =

--
Armand.
(hvis Sei gav ham dén oplevelse på Autobahn A7 i Kasselbakkerne)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste