| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Billig måde at få ny bil på? Fra : Ukendt | 
  Dato :  15-09-08 21:15 |  
  |   
            Jeg har lige solgt min gamle bil fordi den blev ved med at gå i stykker og 
 den kostede en formue at holde kørende. Nu gider jeg ikke brugt mere, men 
 mangler ret akut en bil.
 
 Men min økonomi er desværre ikke til 20% udbetaling af en bil til 180.000 
 kr., så jeg er lidt på herrens mark. Hvad kan jeg gøre for at få en ny bil 
 billigt? Jeg skal kun bruge den max. 2 år, og det er jo der bilen falder 
 mest i værdi.
 
 Jeg har overvejet privatleasing. Kunne det være vejen frem?
 Mercedes har en A-klasse som man kan få for ca. 2000 kr. pr. måned hvis man 
 lægger 25.000 kr. Eller hvis man nøjes med at lægge 10.000 kr. så skulle det 
 blive omkring 2700 kr./md.
 Det er en A160 CDI med 2,0 dieselmotor og koster 258 kr kr. i månedlig 
 ejerafgift og 350 kr. pr.md. i kasko (for mit vedkommende). Desuden kører 
 den over 17,5 km/l og op mod 25 km/l på landevej, dvs. billig i drift.
 I forhold til at det er en bil til 400.000 kr., så synes jeg at 
 førstegangydelsen og de månedlige afdrag er fair nok, jeg kan godt sidde for 
 den månedlige ydelse men har bare ikke lige 40-50.000 i kontanter.
 
 Andre bud på hvordan jeg får ny bil til billige penge? Jeg gider ikke Kia 
 Picanto og Opel Corsa og de andre små kasser.
 
 Mvh. Peter 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens (15-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens | 
  Dato :  15-09-08 21:48 |  
  |   
            "Peter S." <nope> skrev i en meddelelse 
 news:48cec23e$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg har lige solgt min gamle bil fordi den blev ved med at gå i stykker og 
 > den kostede en formue at holde kørende. Nu gider jeg ikke brugt mere, men 
 > mangler ret akut en bil.
 klip
 > Jeg har overvejet privatleasing. Kunne det være vejen frem?
 > Mercedes har en A-klasse som man kan få for ca. 2000 kr. pr. måned hvis 
 > man lægger 25.000 kr. Eller hvis man nøjes med at lægge 10.000 kr. så 
 > skulle det blive omkring 2700 kr./md.
 > Det er en A160 CDI med 2,0 dieselmotor og koster 258 kr kr. i månedlig 
 > ejerafgift og 350 kr. pr.md. i kasko (for mit vedkommende). Desuden kører 
 > den over 17,5 km/l og op mod 25 km/l på landevej, dvs. billig i drift.
 klip
 > Mvh. Peter
 
 Hvor mange km/år må du køre i overstående, og hvem leaser til de priser?
 Synes jeg har set 2.495dkk/md.
 Vh. Jens 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens C. Hansen (15-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens C. Hansen | 
  Dato :  15-09-08 23:03 |  
  |   
            Peter S. wrote:
 > Jeg har lige solgt min gamle bil fordi den blev ved med at gå i stykker og 
 > den kostede en formue at holde kørende.
 
 Måske har du bare været uheldig med lige den bil.
 
 > Men min økonomi er desværre ikke til 20% udbetaling af en bil til 180.000 
 > kr., så jeg er lidt på herrens mark. Hvad kan jeg gøre for at få en ny bil 
 > billigt? Jeg skal kun bruge den max. 2 år, og det er jo der bilen falder 
 > mest i værdi.
 
 Så find en 2-3 år gammel bil og køb den?
 
 > Andre bud på hvordan jeg får ny bil til billige penge? Jeg gider ikke Kia 
 > Picanto og Opel Corsa og de andre små kasser.
 
 Fordi de er for små i forhold til din højde eller hvorledes?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-09-08 08:29 |  
  |   
            Jens C. Hansen wrote:
 > Måske har du bare været uheldig med lige den bil.
 
 Jeg kender et par stykker der også betaler det samme som en ny BMW ville 
 koste i måneden for at holde deres gamle lort kørende.
 
 > Så find en 2-3 år gammel bil og køb den?
 
 Min mor har lige købt en 3 år gammel Golf og den startede med at skulle have 
 skiftet 2 lambdasonder til 1600 kr. pr.stk. + arb.løn. Den skal også snart 
 have ny dæk. Jeg gider ikke have de overvejelser længere, for jeg har selv 
 kæmpet med den forrige bil.
 
 > Fordi de er for små i forhold til din højde eller hvorledes?
 
 Ja, men også fordi de kører af helvede til og har ingen trækkraft. Masser af 
 støj er der til gengæld rigeligt af. Så kan 119.900 kr. også være for meget, 
 hvis man ikke føler man får noget for pengene. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jens C. Hansen (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens C. Hansen | 
  Dato :  16-09-08 09:25 |  
  |   
            Peter S. wrote:
 > Jens C. Hansen wrote:
 >> Måske har du bare været uheldig med lige den bil.
 > 
 > Jeg kender et par stykker der også betaler det samme som en ny BMW ville 
 > koste i måneden for at holde deres gamle lort kørende.
 
 Det skal de jo så have lov til, men hvis de nu havde undersøgt bilen 
 eller den type bil lidt bedre, havde de sikkert ikke valgt den.
 Du kan få meget at vide her i gruppen ved at spørge til bestemte biltyper.
 
 >> Så find en 2-3 år gammel bil og køb den?
 > 
 > Min mor har lige købt en 3 år gammel Golf
 
 Jeg ville aldrig selv købe en Golf, eller en VW i det hele taget. Har 
 haft en '82 Polo engang, værste skrotdynge jeg nogensinde har ejet.
 Skulle repareres hvert andet øjeblik.
 Fortrød bittert at jeg ikke købte min mors Toyota Corolla, der var bare 
 lidt rust i de bærende dele bagtil, men jeg var lidt "noia" overfor rust 
 dengang.
 Hvad angår leasing; jeg synes det er penge ud af vinduet i forhold til 
 hvad man kan købe for de samme penge.
 
 >> Fordi de er for små i forhold til din højde eller hvorledes?
 > 
 > Ja, men også fordi de kører af helvede til og har ingen trækkraft. Masser af 
 > støj er der til gengæld rigeligt af.
 
 Det var måske en idé at lave en "ønskeliste" / hvilke kriterier skal din 
 næste bil opfylde?
 Indtil videre har vi:
 
 Ingen eller så lidt støj som muligt.
 God trækkraft/moment.
 God plads/højde.
 Så lidt vedligeholdelse som muligt de næste to år.
 "må ikke køre af helvede til" - skal nok præciseres lidt mere.
 Budget?
 
 Andet?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             PMH (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : PMH | 
  Dato :  16-09-08 09:31 |  
  |   
            
 "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en 
 meddelelse news:ganqh5$296o$1@newsbin.cybercity.dk...
 >>
 > Jeg ville aldrig selv købe en Golf, eller en VW i det hele taget. Har haft 
 > en '82 Polo engang, værste skrotdynge jeg nogensinde har ejet.
 > Skulle repareres hvert andet øjeblik.
 
 Så VW er altså noget lort, fordi du engang har ejet en udkneppet
 Polo fra 1982..???
 
 Syntes du selv at det er et seriøst grundlag at vurdere et bilmærke på..?? 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Per Henneberg Kriste~ (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  16-09-08 09:51 |  
  |   
            
 "PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i meddelelsen 
 news:ganqs3$297q$1@newsbin.cybercity.dk...
 >
 > "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en 
 > meddelelse news:ganqh5$296o$1@newsbin.cybercity.dk...
 >>>
 >> Jeg ville aldrig selv købe en Golf, eller en VW i det hele taget. Har 
 >> haft en '82 Polo engang, værste skrotdynge jeg nogensinde har ejet.
 >> Skulle repareres hvert andet øjeblik.
 >
 > Så VW er altså noget lort, fordi du engang har ejet en udkneppet
 > Polo fra 1982..???
 
 Nej, VW Golf er noget lort fordi det har været tysklands mest solgte bil de 
 sidste 33+ år :)
 
 -- 
 Per
 Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm 
 fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Jørgen L. (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen L. | 
  Dato :  16-09-08 10:31 |  
  |  
 
            > Nej, VW Golf er noget lort fordi det har været tysklands mest solgte bil 
 > de sidste 33+ år :)
 >
 Og Per tror du selv på det at den stadig havde været den mest solgte bil 
 hvis den havde været designet og produceret i eks korea, selv om den skulle 
 være magen til både med kvalitet og alt andet der følger med, næppe, det er 
 fordi det er en tysk produceret bil at den kan få den status, ikke fordi det 
 er en god bil.
 Jeg har dog aldrig selv haft en eller kendt nogen (på nær dig     ) så det 
 er sikkert en god bil, men at den er det, fordi at tyskerne selv køber den, 
 køber jeg altså ikke.
 -- 
 Hilsen Jørgen
 Toyota Landcruiser 3,0 D-4D  & LMC Lord Ambassador 560 RD
 Garmin SP 2720, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
 www.lmc-klub.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jens C. Hansen (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens C. Hansen | 
  Dato :  16-09-08 09:49 |  
  |   
            PMH wrote:
 > "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en 
 > meddelelse news:ganqh5$296o$1@newsbin.cybercity.dk...
 >> Jeg ville aldrig selv købe en Golf, eller en VW i det hele taget. Har haft 
 >> en '82 Polo engang, værste skrotdynge jeg nogensinde har ejet.
 >> Skulle repareres hvert andet øjeblik.
 > 
 > Så VW er altså noget lort, fordi du engang har ejet en udkneppet
 > Polo fra 1982..?
 
 Den gav ikke indtryk af at være specielt slidt (bortset fra førersædet 
 og -døren) eller kørt hårdt, og ifølge mekanikeren var problemerne ikke 
 usædvanlige for den biltype..
 
 En af mine nevøer har haft 3 Golf'er, og dem har jeg heller ikke hørt 
 noget godt om. Masser af reparationer også, i tide og utide.
 Han vil heller ikke have Golf mere.
 Kender ikke nogen andre i min familie som har, eller vil eje en Golf 
 eller VW.
 
 Bare fordi du har en Golf som kører fint, betyder det ikke at alle andre 
   skal synes de er til at falde på knæ for.
 Jeg véd godt der er mange som tilbeder den Golf de har, men har du 
 nogensinde stoppet op og spekuleret på, om det mon er dem, som nemt selv 
 kan ordne de fleste problemer på bilen?
 
 Respektér andres meninger/synspunkter, selv om de ikke lige stemmer 
 overens med dine egne.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               PMH (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : PMH | 
  Dato :  16-09-08 17:02 |  
  |   
            
"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en 
 meddelelse news:ganruj$29jc$1@newsbin.cybercity.dk...
 >
 > En af mine nevøer har haft 3 Golf'er, og dem har jeg heller ikke hørt 
 > noget godt om. Masser af reparationer også, i tide og utide.
 > Han vil heller ikke have Golf mere.
 > Kender ikke nogen andre i min familie som har, eller vil eje en Golf eller 
 > VW.
 En af mine venner har haft 4 forskellige BMW'er, ingen af dem
 var noget at råbe hurra for.
 Så jeg skal aldrig have en BMW, og dem jeg kender skal heller
 ikke have BMW..!!!
 Er din verden virkelig så firkantet..  
>
 > Bare fordi du har en Golf som kører fint, betyder det ikke at alle andre 
 > skal synes de er til at falde på knæ for.
 Øøhh.. Sidst jeg kiggede i garagen, da var der ingen Golf.
 Der har heller aldrig været..
 > Jeg véd godt der er mange som tilbeder den Golf de har, men har du 
 > nogensinde stoppet op og spekuleret på, om det mon er dem, som nemt selv 
 > kan ordne de fleste problemer på bilen?
 Nu kender jeg ikke nogle der tilbeder deres bil.
 Jeg snakker ikke om gamle Golf II, eller Golf III.
 Vi snakker om nyere modeller. Og de er vist ikke mere udsat end
 andre modeller i samme klasse og årgang.
 > Respektér andres meninger/synspunkter, selv om de ikke lige stemmer 
 > overens med dine egne.
 Du må have dine synspunkter helt for dig selv, dem skal jeg ikke ændre
 på, men at stille det så firkantet op, at VW ikke er værd at eje, bare fordi
 du engang har haft en Polo fra 82 der gik istykker, så må du også forvente 
 at
 møde modstand 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Klaus D. Mikkelsen (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  16-09-08 15:38 |  
  |  
 
            "Jens C. Hansen" skriver:
 > 
 > Jeg ville aldrig selv købe en Golf, eller en VW i det hele taget. Har
 > haft en '82 Polo engang, værste skrotdynge jeg nogensinde har ejet.
 > Skulle repareres hvert andet øjeblik.
 Synd for dig.
 Efter 80.000 km i en brugt Golf begynder de første svagheder at vise
 sig. Jeg skal ved 120.000 km skiftet envejslejet på generatoren.....det
 bliver første reparation jeg skal betale....
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  16-09-08 15:39 |  
  |  
 
            "Peter S." skriver:
 > 
 > Min mor har lige købt en 3 år gammel Golf og den startede med at skulle have
 > skiftet 2 lambdasonder til 1600 kr. pr.stk. + arb.løn.
 Jeg var ikke klar over at der var 2 sonder i bilen ?
 > Den skal også snart have ny dæk.
 Det skal alle biler vel ?
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-09-08 23:26 |  
  |   
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > Jeg var ikke klar over at der var 2 sonder i bilen ?
 
 Jo, der sidder en i manifolden og en ved katalysatoren.
 
 >> Den skal også snart have ny dæk.
 > Det skal alle biler vel ?
 
 Da ikke en ny bil. Den kan muligvis køre de 2 år på samme sæt dæk. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jasper Norman Ahrens~ (15-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  15-09-08 23:10 |  
  |  
 
            > Jeg har overvejet privatleasing. Kunne det være vejen frem?
 > Mercedes har en A-klasse som man kan få for ca. 2000 kr. pr. måned hvis 
 > man lægger 25.000 kr. Eller hvis man nøjes med at lægge 10.000 kr. så 
 > skulle det blive omkring 2700 kr./md.
 > Det er en A160 CDI med 2,0 dieselmotor og koster 258 kr kr. i månedlig 
 > ejerafgift og 350 kr. pr.md. i kasko (for mit vedkommende). Desuden kører 
 > den over 17,5 km/l og op mod 25 km/l på landevej, dvs. billig i drift.
 > I forhold til at det er en bil til 400.000 kr., så synes jeg at 
 > førstegangydelsen og de månedlige afdrag er fair nok, jeg kan godt sidde 
 > for den månedlige ydelse men har bare ikke lige 40-50.000 i kontanter.
 Ja, det lyder virkeligt billigt. (kunne måske godt hoppe på en C eller E 
 klasse, hvis der også er "tilbud" dér?) Men så kommer spørgsmålene 
 snigende... hvor mange km. må du køre årligt? Har MB ret til at lave 
 prisstigninger i perioden? (ala BMW). Det vigtigste spørgsmål er vel hvad MB 
 anser for "alm. slid". Privat leasing er stadig så nyt i DK., at man vel 
 ikke rigtigt ved det endnu? Skal der nyt betræk på bagsæderne hvis der har 
 siddet børn? Hvad betyder et lille, bitte brændemærke i førersæder? Hvor 
 mange stenslag skal der til, før de kan kræve bilen omlakeret? Alt sammen 
 spørgsmål, der kan koste kassen ved aflevering af en tre år gammel bil. Jeg 
 tror bestemt ikke at MB er specielt "slemme" på området, men jeg har selv 
 været på "markedet" for at lease, men blev enig med mig selv om, at vente 
 til jeg ser de sager der dukker op, når "pionerne" indenfor privatleasing, 
 skal aflevere deres biler. I resten af Europa er leasing vel efterhånden det 
 eneste rigtige, og der er vel noget om sagen... det kan vel være ligemeget 
 om det er banken eller leasingfirmaet der reelt ejer bilen.Men jeg vil 
 alligevel vente et par år, før jeg hopper "på vognen"   
Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           oz3bto (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : oz3bto | 
  Dato :  16-09-08 07:54 |  
  |   
            
 "Peter S." <nope> skrev i en meddelelse 
 news:48cec23e$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 > Jeg har lige solgt min gamle bil fordi den blev ved med at gå i stykker og 
 > den kostede en formue at holde kørende. Nu gider jeg ikke brugt mere, men 
 > mangler ret akut en bil.
 >
 > Men min økonomi er desværre ikke til 20% udbetaling af en bil til 180.000 
 > kr., så jeg er lidt på herrens mark. Hvad kan jeg gøre for at få en ny bil 
 > billigt? Jeg skal kun bruge den max. 2 år, og det er jo der bilen falder 
 > mest i værdi.
 >
 > Jeg har overvejet privatleasing. Kunne det være vejen frem?
 > Mercedes har en A-klasse som man kan få for ca. 2000 kr. pr. måned hvis 
 > man lægger 25.000 kr. Eller hvis man nøjes med at lægge 10.000 kr. så 
 > skulle det blive omkring 2700 kr./md.
 > Det er en A160 CDI med 2,0 dieselmotor og koster 258 kr kr. i månedlig 
 > ejerafgift og 350 kr. pr.md. i kasko (for mit vedkommende). Desuden kører 
 > den over 17,5 km/l og op mod 25 km/l på landevej, dvs. billig i drift.
 > I forhold til at det er en bil til 400.000 kr., så synes jeg at 
 > førstegangydelsen og de månedlige afdrag er fair nok, jeg kan godt sidde 
 > for den månedlige ydelse men har bare ikke lige 40-50.000 i kontanter.
 >
 > Andre bud på hvordan jeg får ny bil til billige penge? Jeg gider ikke Kia 
 > Picanto og Opel Corsa og de andre små kasser.
 >
 > Mvh. Peter
 >
 >
 
 
 Nu skriver du ikke hvor langt du skal køre osv.  Men mon ikke det var 
 billigere  og finde en lidt ældre billig bil til de 2 år ?
 
 Man kan finde meget bil for 25K  samt  holde den kørende  for langt under de 
 3000kr mdr
 
 Vores gamle sierra   kostede os ca 1000kr mdr  incl  forsikring vægtafgift 
 rep. og indkøb (kørte den i 2 år) 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-09-08 08:23 |  
  |   
            oz3bto wrote:
 > Nu skriver du ikke hvor langt du skal køre osv.
 
 Ca. 15-20.000 km/år.
 
 > Men mon ikke det var
 > billigere  og finde en lidt ældre billig bil til de 2 år ?
 >
 > Man kan finde meget bil for 25K  samt  holde den kørende  for langt
 > under de 3000kr mdr
 >
 > Vores gamle sierra   kostede os ca 1000kr mdr  incl  forsikring
 > vægtafgift rep. og indkøb (kørte den i 2 år)
 
 Der har jeg ligesom været og betalte langt over 6000 kr./md. for at holde 
 den kørende.
 Og den risiko gider jeg bare ikke igen. Jeg vil gerne betale lidt mere for 
 at have en ny og driftsikker bil med fuld reklamationsret.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            oz3bto (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : oz3bto | 
  Dato :  16-09-08 18:27 |  
  |   
            
 "Peter S." <nope> skrev i en meddelelse 
 news:48cf5ec2$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
 > oz3bto wrote:
 >> Nu skriver du ikke hvor langt du skal køre osv.
 >
 > Ca. 15-20.000 km/år.
 >
 >> Men mon ikke det var
 >> billigere  og finde en lidt ældre billig bil til de 2 år ?
 >>
 >> Man kan finde meget bil for 25K  samt  holde den kørende  for langt
 >> under de 3000kr mdr
 >>
 >> Vores gamle sierra   kostede os ca 1000kr mdr  incl  forsikring
 >> vægtafgift rep. og indkøb (kørte den i 2 år)
 >
 
 > Der har jeg ligesom været og betalte langt over 6000 kr./md. for at holde 
 > den kørende.
 > Og den risiko gider jeg bare ikke igen. Jeg vil gerne betale lidt mere for 
 > at have en ny og driftsikker bil med fuld reklamationsret.
 >
 >
 >
 
 
 Man kan være uheldig.. Har så oplevet det modsatte .. Jeg har altid kørt i 
 gamle biler og ikke haftde store problemer.. Mine forældre køre i biler der 
 er max 6 år gamle
 
 De bruger mange flere kr på  rep  service osv på et år  som mine har gjort
 
 Den billigste var nok Sierraen.. På 2 år og henad 100Kkm  kostede den 10.000 
 i indkøb (Solgt igen for 3000.- 2 år efter)
 Kostede mig  under 1000kr i rep hos  mekaniker (den orange af slagsen)  og 
 har nok selv putte for max 1500kr stumper og olie på den (Bla batteri  kul i 
 generator en kilrem og lidt pære)
 
 Men der kommer jo så også an på om man selv har snilde til at ordne nogen 
 ting + evne til at høre om der er noget på vej  inden det bliver dyrt at 
 reppe
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-09-08 23:28 |  
  |   
            oz3bto wrote:
 > Men der kommer jo så også an på om man selv har snilde til at ordne
 > nogen ting + evne til at høre om der er noget på vej  inden det
 > bliver dyrt at reppe
 
 Ja, jeg kan ikke engang stifte en forlygtepære, så det dur nok ikke med et 
 "håndværkertilbud". 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           tp (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : tp | 
  Dato :  16-09-08 10:29 |  
  |   
            > Men min økonomi er desværre ikke til 20% udbetaling af en bil til 180.000 
 > kr., så jeg er lidt på herrens mark. Hvad kan jeg gøre for at få en ny bil 
 > billigt? Jeg skal kun bruge den max. 2 år, og det er jo der bilen falder 
 > mest i værdi.
 
  <snip>
 > Andre bud på hvordan jeg får ny bil til billige penge? Jeg gider ikke Kia 
 > Picanto og Opel Corsa og de andre små kasser.
 
 
 Ser jeg lidt modsigelse her?  Du vil ha ny bil. fair nok.  Du vil også have 
 en lidt dyere bil trods du åbenbart ikke har råd til det ?!!
 
 nå, men hvis vi ser bort fra det, så kan du via fdm få "bank med hjerte" og 
 her nøjes med 10%udbetaling.  Men sælger du efter blot 2 år er jeg ikke 
 sikker på at du nødvendigvis kan slippe af med den uden at hænge på en 
 regning?
 
 Mvh TP
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           jens (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : jens | 
  Dato :  16-09-08 13:52 |  
  |   
            
 > nå, men hvis vi ser bort fra det, så kan du via fdm få "bank med hjerte" 
 > og
 > her nøjes med 10%udbetaling.  Men sælger du efter blot 2 år er jeg ikke 
 > sikker på at du nødvendigvis kan slippe af med den uden at hænge på en 
 > regning?
 >
 > Mvh TP
 >
 
 Nu kender jeg ikke til den nævnte finansering, men hvis den er lavet efter 
 kreditaftaleloven som stort set alle finanseringsselskaber arbejder efter så 
 er det finanseringsselskabets problem hvis den ikke er lige så meget værd 
 som
  restgælden efter 2 år.
 Dette er nemlig hele essensen i kreditaftaleloven, at bilen du f.eks. køber 
 er finanseringsselskabets indtil du har betalt sidste ydelse dog ikke 
 således at de kan komme og hente bilen andet end hvis du "glemmer" at 
 betale.
 Men den anden vej er det rigtig godt da man bare kan retunere bilen til 
 finanseringsselskabet hvis man ikke kan få det man skylder på den, og kun 
 hvis det kan påvises at du har groft misligholdt den kan de rejse et krav 
 mod dig efterfølgende.
 Dette kunne jo godt misbruges hvis man kører rigtig mange km pr år, og man 
 sørger for at aflevere en så lille udbetaling som muligt og så små afdrag 
 som muligt.
 Og lad nu værre med at påstå det ikke er korrekt det har stået adskellige 
 gange i FDMbladet, det er ganske enkelt finanseringsselskabets ansvar at 
 sikre sig at udbetaling og afdrag kan modsvare afskrivningen.
 Mvh
 Jens
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-09-08 23:43 |  
  |   
            tp wrote:
 > Ser jeg lidt modsigelse her?  Du vil ha ny bil. fair nok.  Du vil
 > også have en lidt dyere bil trods du åbenbart ikke har råd til det ?!!
 
 Tja... altså hvis jeg kunne finde en ny bil til 180.000 kr. som jeg var 
 tilfreds med, så ville jeg da overveje den. Men det kan jeg ikke finde. Og 
 udbetalingen (20%) har jeg heller ikke liggende i kontanter. Jeg har ikke 
 den store lyst til at vente 4-5 måneder på at opspare 40.000 kr., da 
 offentlig transport til mit arbejde tager 1 time, men kun 15 minutter i bil 
 (ja busserne passer ikke rigtig sammen).
 Med min nuværende kontantbeholdning har jeg ikke råd til ret meget 
 udbetaling. Men den månedlige løn ville kunne bære en bil.
 
 > nå, men hvis vi ser bort fra det, så kan du via fdm få "bank med
 > hjerte" og her nøjes med 10%udbetaling.  Men sælger du efter blot 2
 > år er jeg ikke sikker på at du nødvendigvis kan slippe af med den
 > uden at hænge på en regning?
 
 Tak for tippet. Men netop, der er ingen økonomi i at købe ny bil kun for 2 
 år. Det var derfor jeg overvejede leasing. Hurtig ind, hurtig ud. Lav 
 førstegangsydelse, lav mdl. ydelse i forhold til at det er en bil til 
 400.000 kr.
 
 Jeg har i dag prøvet en A180CDI og den kører bestemt bedre end en Golf 5. 
 Motoren hører man slet ikke, affjedringen meget mere komfortabel og enormt 
 lavt støjniveau. Og den trækker altså pænt med 250 Nm og 6 gear.
 Kvaliteten virker meget fin og sæderne kan rumme en mandsperson på 185 cm 
 uden problemer. Der er tillige masser af plads i bilen, så den har de fået 
 udhulet ret godt. Der er tonsvis af bagsædeplads.
 På fredag skal jeg prøve en A160CDI og er spændt på om den kan leve op til 
 den positive oplevelse fra 180'eren.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  16-09-08 19:05 |  
  |  
 
            On Mon, 15 Sep 2008 22:15:10 +0200, "Peter S." <nope> wrote:
 >Jeg har lige solgt min gamle bil fordi den blev ved med at gå i stykker og 
 >den kostede en formue at holde kørende. Nu gider jeg ikke brugt mere, men 
 >mangler ret akut en bil.
 >
 >Men min økonomi er desværre ikke til 20% udbetaling af en bil til 180.000 
 >kr., så jeg er lidt på herrens mark. Hvad kan jeg gøre for at få en ny bil 
 >billigt? Jeg skal kun bruge den max. 2 år, og det er jo der bilen falder 
 >mest i værdi.
 >
 >Jeg har overvejet privatleasing. Kunne det være vejen frem?
 Har du kigget på  http://fleggaard-leasing.dk/Default.aspx?ID=6745 ?
 Det er ikke nye biler, men gen-leasingsbiler. Dvs. næsten-nye biler -
 til gengæld får du meget for pengene.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (16-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  16-09-08 23:30 |  
  |  
 
            Henning wrote:
 > Har du kigget på  http://fleggaard-leasing.dk/Default.aspx?ID=6745 ?
 > Det er ikke nye biler, men gen-leasingsbiler. Dvs. næsten-nye biler -
 > til gengæld får du meget for pengene.
 Okay tak for tippet.
 Men der er ikke rigtig nogen som har kommenteret Mercedes-forslaget? 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Frederik (17-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Frederik | 
  Dato :  17-09-08 11:04 |  
  |   
            
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:f6tvc4pgbqi6qfmjvff8qoejm2bs971ahk@4ax.com...
 > On Mon, 15 Sep 2008 22:15:10 +0200, "Peter S." <nope> wrote:
 >
 >>Jeg har lige solgt min gamle bil fordi den blev ved med at gå i stykker og
 >>den kostede en formue at holde kørende. Nu gider jeg ikke brugt mere, men
 >>mangler ret akut en bil.
 >>
 >>Men min økonomi er desværre ikke til 20% udbetaling af en bil til 180.000
 >>kr., så jeg er lidt på herrens mark. Hvad kan jeg gøre for at få en ny bil
 >>billigt? Jeg skal kun bruge den max. 2 år, og det er jo der bilen falder
 >>mest i værdi.
 >>
 >>Jeg har overvejet privatleasing. Kunne det være vejen frem?
 >
 > Har du kigget på  http://fleggaard-leasing.dk/Default.aspx?ID=6745 ?
 > Det er ikke nye biler, men gen-leasingsbiler. Dvs. næsten-nye biler -
 > til gengæld får du meget for pengene.
 Undskyld men jeg forstår ikke helt:
 Fleegaard
 BMW 118 2.0d Advance 5 dørs 6 gear, kørt 54.000 km (estimeret).
 Sort metallic, fartpilot. Klar til levering ca. 10. oktober 2008.
 Engangsydelse kr. 25.000.
 36 mdr./20.000 km pr. år. Kr. 3.850,- /md.
 Hvordan er det et bedre tilbud end BMWs eget på en fabriksny 118d, som 
 hedder:
 BMW 118 2.0d Advance 5 dørs 6 gear,
 Engangsydelse kr. 15.000.
 24 mdr./30.000 km pr. år. Kr. 3.750,- /md.
 Mangler fartpilot.
 Umiddelbart, synes det nederste mest tillokkende?
 Mvh.
 Frederik
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (17-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  17-09-08 06:20 |  
  |   
            Peter S. skrev:
 > Jeg har lige solgt min gamle bil fordi den blev ved med at gå i stykker og 
 > den kostede en formue at holde kørende. Nu gider jeg ikke brugt mere, men 
 > mangler ret akut en bil.
 > 
 > Men min økonomi er desværre ikke til 20% udbetaling af en bil til 180.000 
 > kr., så jeg er lidt på herrens mark. Hvad kan jeg gøre for at få en ny bil 
 > billigt? Jeg skal kun bruge den max. 2 år, og det er jo der bilen falder 
 > mest i værdi.
 > 
 > Jeg har overvejet privatleasing. Kunne det være vejen frem?
 > Mercedes har en A-klasse som man kan få for ca. 2000 kr. pr. måned hvis man 
 > lægger 25.000 kr. Eller hvis man nøjes med at lægge 10.000 kr. så skulle det 
 > blive omkring 2700 kr./md.
 > Det er en A160 CDI med 2,0 dieselmotor og koster 258 kr kr. i månedlig 
 > ejerafgift og 350 kr. pr.md. i kasko (for mit vedkommende). Desuden kører 
 > den over 17,5 km/l og op mod 25 km/l på landevej, dvs. billig i drift.
 > I forhold til at det er en bil til 400.000 kr., så synes jeg at 
 > førstegangydelsen og de månedlige afdrag er fair nok, jeg kan godt sidde for 
 > den månedlige ydelse men har bare ikke lige 40-50.000 i kontanter.
 > 
 > Andre bud på hvordan jeg får ny bil til billige penge? Jeg gider ikke Kia 
 > Picanto og Opel Corsa og de andre små kasser.
 > 
 > Mvh. Peter 
 > 
 > 
 Jeg startede på en leasing af en B-klasse i efteråret, og hvis du kan 
 finde en A-model til de penge, er jeg meget interesseret i en bil nr 2?
 
 Læs kontrakten grundigt. Jeg fik selv lavet en aftale om at jeg kunne 
 aftage bilen efter leasingperiodens udløb Men det er jo kun relevant, 
 hvis bilen går gennem perioden uden totalskade, og hvis jeg kan rejse 
 kapitalen til den tid. I min kontrakt stod der dog at bilen skulle 
 returneres i salgsklar stand, og det skal tolkes som fejlfri.
 
 Jeg fandt dengang ved hjælp af et regneark, at den pågældende bil var 
 billigere over 4 år end det var at køre videre i min gamle W124-260E.
 
 Husk også at stort set alt i en Mercedes er ekstraudstyr.
 
 Summa summarum. Mange er bange for leasing, og frygten kan være 
 velbegrundet, når man kigger på afleveringssituationen, og det kan være 
 en stor ubekendt der kommer ind i regnskabet der. Ellers tror jeg ikke 
 der er nogen problemer i konceptet
 
 
 Hilsen
 
 Mikael
 
 PS: Husk at lægge dig fast på km-forbrug (giv plads til udsving), og få 
 alle detaljer og justeringer ned på papir, da sælgerne hos Mercedes har 
 et meget lyserødt billede af fremtiden, som bare ikke findes når du skal 
 snakke med værkfører, leasingselskab mm.
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jasper Norman Ahrens~ (17-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  17-09-08 23:03 |  
  |   
            > Summa summarum. Mange er bange for leasing, og frygten kan være 
 > velbegrundet, når man kigger på afleveringssituationen, og det kan være en 
 > stor ubekendt der kommer ind i regnskabet der. Ellers tror jeg ikke der er 
 > nogen problemer i konceptet
 >
 >
 
 Men på trods af den store ubekendte og velbegrundede frygt, som du 
 formulerer det, "ulv i fåreklæder" tog du alligevel springet og leasede... 
 hvorfor?
 
 Dette er ikke for at provokere dig i dit valg, men blot fordi jeg ikke selv 
 kan finde ud af, om jeg bør købe en E270 / E320 frikørt taxa, eller lease en 
 mindre BMW. Jeg kører pt. MB, og vil helst fortsætte med det, men det er da 
 klart, at hvis der er åbenlyse fordele ved at lease, er jeg da åben for det.
 
 Men med to dremge å 4 & 8 på bagsædet og et kørselsbehov på 30.000 / årligt, 
 er der stor risiko for, at der kommer en del slid på bilen... men igen, 
 igen, igen... hvor er grænsen mellem naturligt slid og for meget slid?
 
 Mvh
 
 Jasper 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (18-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  18-09-08 05:49 |  
  |   
            Jasper Norman Ahrensbach skrev:
 >> Summa summarum. Mange er bange for leasing, og frygten kan være 
 >> velbegrundet, når man kigger på afleveringssituationen, og det kan være en 
 >> stor ubekendt der kommer ind i regnskabet der. Ellers tror jeg ikke der er 
 >> nogen problemer i konceptet
 >>
 >>
 > 
 > Men på trods af den store ubekendte og velbegrundede frygt, som du 
 > formulerer det, "ulv i fåreklæder" tog du alligevel springet og leasede... 
 > hvorfor?
 > 
 > Dette er ikke for at provokere dig i dit valg, men blot fordi jeg ikke selv 
 > kan finde ud af, om jeg bør købe en E270 / E320 frikørt taxa, eller lease en 
 > mindre BMW. Jeg kører pt. MB, og vil helst fortsætte med det, men det er da 
 > klart, at hvis der er åbenlyse fordele ved at lease, er jeg da åben for det.
 > 
 > Men med to dremge å 4 & 8 på bagsædet og et kørselsbehov på 30.000 / årligt, 
 > er der stor risiko for, at der kommer en del slid på bilen... men igen, 
 > igen, igen... hvor er grænsen mellem naturligt slid og for meget slid?
 > 
 > Mvh
 > 
 > Jasper 
 > 
 > 
 
 MB har den efter min mening meget grove klausul, at bilen skal 
 returneres i "salgsklar stand" dvs fejlfri kabine og lak, og jeg vil 
 formode at de vil være meget finkornede i deres gennemgang, uden at jeg 
 har andet end den meget specifikke tekst i kontrakten at hænge den 
 påstand op på.
 
 
 Når jeg alligevel valgte at springe på, skyldes det den aftale jeg 
 lavede med MB for det første var en erhvervsaftale (leasingkontrakter og 
 betingelser er de samme om du er erhverv eller privat), samt at jeg 
 kunne frikøbe bilen til en fastsat pris efter leasingperiodens udløb. 
 Samtidig fik jeg lov til at lægge en ekstra stor 1. ydelse, så bilens 
 restværdi/frikøbsværdi efter udløb blev lavere. Sammen med den lave 
 beskatningsværdi på bilen, ender det derfor op med at blive en bil til 
 en fornuftig penge.
 
 Når jeg så overvejer nummer 2 bil på privat (og det vil være helt 
 privat) leasing, skyldes det at den pris jeg så her i tråden var god 
 (fandt aldrig frem til hvor han havde set det til 2000 kr/md), og nummer 
 to vil så være ekstrabilen, hvor der ikke sidder børn mm og "forurener". 
 På den måde satser jeg på at kunne aflevere nummer 2 bil i salgsklar 
 stand. Men jeg erkender at det vil være et sats jeg ikke kender 
 resultatet af.
 
 
 Mikael
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (18-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  18-09-08 12:55 |  
  |   
            Mikael Rasmussen wrote:
 > (fandt aldrig frem til hvor han havde set det til 2000 kr/md), og
 
 Sorry, det fik jeg aldrig fortalt. Men prisen er helt nøjagtig 2.084 kr/md. 
 hvis du FRAVÆLGER servicekontrakten fra starten. Den har en værdi af over 
 400 kr./md. Og hvis du alligevel kun leaser den i 2 år, så dækker 
 reklamationsretten jo alligevel. Service skal du selv betale, men det kan 
 gøres i Tyskland for under 1500 kr. den ene gang i leasingperioden. 
 Servicekontrakten dækker - ud over olieskift - vel kun vinduesviskerblade og 
 lygtepærer og andet småtteri som alligevel ikke er ret dyrt. Så den ville 
 jeg fravælge, tror jeg.
 
 /Peter 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (18-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  18-09-08 18:09 |  
  |  
 
            Peter S. skrev:
 > Mikael Rasmussen wrote:
 >> (fandt aldrig frem til hvor han havde set det til 2000 kr/md), og
 > 
 > Sorry, det fik jeg aldrig fortalt. Men prisen er helt nøjagtig 2.084 kr/md. 
 > hvis du FRAVÆLGER servicekontrakten fra starten. Den har en værdi af over 
 > 400 kr./md. Og hvis du alligevel kun leaser den i 2 år, så dækker 
 > reklamationsretten jo alligevel. Service skal du selv betale, men det kan 
 > gøres i Tyskland for under 1500 kr. den ene gang i leasingperioden. 
 > Servicekontrakten dækker - ud over olieskift - vel kun vinduesviskerblade og 
 > lygtepærer og andet småtteri som alligevel ikke er ret dyrt. Så den ville 
 > jeg fravælge, tror jeg.
 > 
 > /Peter 
 > 
 > 
 Hos hvilken forhandler, og har han husket momsen?
 Ifølge prislisten på Mercedes's hjemmeside 
 ( http://www2.mercedes-benz.dk/content/media_library/denmark/passenger_cars/products/privatleasing_prisliste_0908.object-Single-MEDIA.download.tmp/privatleasing.pdf) 
koster den billigste A-model 2795,- inkl moms og service/md
 Mikael
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (19-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  19-09-08 09:17 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Torben Scheel (18-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Scheel | 
  Dato :  18-09-08 07:21 |  
  |   
            Jasper Norman Ahrensbach wrote:
 
 > Men med to dremge å 4 & 8 på bagsædet og et kørselsbehov på 30.000 / årligt, 
 > er der stor risiko for, at der kommer en del slid på bilen... men igen, 
 > igen, igen... hvor er grænsen mellem naturligt slid og for meget slid?
 > 
 Et eller andet sted mellem Silas og Sake.
 
 -- 
 vh
 Torben
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (20-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  20-09-08 17:08 |  
  |   
            "Peter S." <nope> skrev i en meddelelse 
 news:48cec23e$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Jeg har overvejet privatleasing. Kunne det være vejen frem?
 
 Som andre skriver lider leasing af at være alvorligt dyr, hvis man bliver 
 nødsaget til at løse kontrakten før tid. Og i den forbindelse har jeg et 
 dugfrisk eksempel fra det virkelige leasingliv 2008:
 
 Manden bestiller en Volvo V70 3,2 aut. - bilen har kun eet kryds i 
 ekstraudstyrslisten: ALT i udstyr. Bilen udleveres, og manden kører 852 km i 
 den, hvorefter han må stoppe med at arbejde grundet en pludselig opstået 
 familietragedie. Leasingkontrakten opsiges, og bilen leveres tilbage til 
 leasingfirmaet. Een uges kørsel på 852 km kostede 250.000 kr... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (21-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  21-09-08 23:23 |  
  |   
            Mogens wrote:
 > Som andre skriver lider leasing af at være alvorligt dyr, hvis man
 > bliver nødsaget til at løse kontrakten før tid. Og i den forbindelse
 > har jeg et dugfrisk eksempel fra det virkelige leasingliv 2008:
 >
 > Manden bestiller en Volvo V70 3,2 aut. - bilen har kun eet kryds i
 > ekstraudstyrslisten: ALT i udstyr. Bilen udleveres, og manden kører
 > 852 km i den, hvorefter han må stoppe med at arbejde grundet en
 > pludselig opstået familietragedie. Leasingkontrakten opsiges, og
 > bilen leveres tilbage til leasingfirmaet. Een uges kørsel på 852 km
 > kostede 250.000 kr...
 
 Uden at kende leasingbetingelserne, så må der være noget galt med den 
 kontrakt, synes jeg. Eller har han fået nogle dårlige leasingvilkår.
 Hvad koster sådan en V70 med alt i udstyr? 850.000-900.000 kr.? Ved leasing 
 burde han ikke betale mere end 50.000-75.000 kr. i førstegangsydelse, og 
 derefter måske 9000 kr. i måneden over en 2- eller 3-årig periode. 
 Kontrakten SKAL kunne opsiges efter 12 mdr., dvs. manden betaler max. 13 
 måneder. Det er 117.000 kr. + 75.000 = 192.000 kr.
 Jeg kan ikke se hvordan han skulle kunne betale meget mere end det.
 Han kunne vel ligeså godt have beholdt bilen resten af året, når han nu 
 havde betalt for den alligevel. Udgifterne til forsikring og ejerafgift er 
 jo små i den sammenhæng.
 
 Hvis han nu havde købt bilen i stedet for at lease den, så havde han betalt 
 20% af 850.000 kr. i udbetaling = 170.000 kr. Derefter skal han betale små 
 10.000 i måneden i afdrag de næste 8 år. Men hvis han sælger bilen efter 1 
 måned, har den tabt måske 50.000 kr.
 Dvs. han har tabt 170.000 samt 50.000 og 10.000 kr. for den første måned.
 Det giver et tab på 230.000 kr. hvis han havde købt den.
 
 Medmindre jeg har overset noget, så kan jeg ikke se at det bliver dyrere at 
 lease end at eje, for så kort en periode.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Knut (22-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Knut | 
  Dato :  22-09-08 05:34 |  
  |   
            
 "Peter S." <nope> wrote in message 
 news:48d6c92d$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
 > Mogens wrote:
 >> Som andre skriver lider leasing af at være alvorligt dyr, hvis man
 >> bliver nødsaget til at løse kontrakten før tid. Og i den forbindelse
 >> har jeg et dugfrisk eksempel fra det virkelige leasingliv 2008:
 >>
 >> Manden bestiller en Volvo V70 3,2 aut. - bilen har kun eet kryds i
 >> ekstraudstyrslisten: ALT i udstyr. Bilen udleveres, og manden kører
 >> 852 km i den, hvorefter han må stoppe med at arbejde grundet en
 >> pludselig opstået familietragedie. Leasingkontrakten opsiges, og
 >> bilen leveres tilbage til leasingfirmaet. Een uges kørsel på 852 km
 >> kostede 250.000 kr...
 >
 > Uden at kende leasingbetingelserne, så må der være noget galt med den 
 > kontrakt, synes jeg. Eller har han fået nogle dårlige leasingvilkår.
 > Hvad koster sådan en V70 med alt i udstyr? 850.000-900.000 kr.? Ved 
 > leasing burde han ikke betale mere end 50.000-75.000 kr. i 
 > førstegangsydelse, og derefter måske 9000 kr. i måneden over en 2- eller 
 > 3-årig periode. Kontrakten SKAL kunne opsiges efter 12 mdr., dvs. manden 
 > betaler max. 13 måneder. Det er 117.000 kr. + 75.000 = 192.000 kr.
 > Jeg kan ikke se hvordan han skulle kunne betale meget mere end det.
 > Han kunne vel ligeså godt have beholdt bilen resten af året, når han nu 
 > havde betalt for den alligevel. Udgifterne til forsikring og ejerafgift er 
 > jo små i den sammenhæng.
 >
 > Hvis han nu havde købt bilen i stedet for at lease den, så havde han 
 > betalt 20% af 850.000 kr. i udbetaling = 170.000 kr. Derefter skal han 
 > betale små 10.000 i måneden i afdrag de næste 8 år. Men hvis han sælger 
 > bilen efter 1 måned, har den tabt måske 50.000 kr.
 > Dvs. han har tabt 170.000 samt 50.000 og 10.000 kr. for den første måned.
 > Det giver et tab på 230.000 kr. hvis han havde købt den.
 >
 > Medmindre jeg har overset noget, så kan jeg ikke se at det bliver dyrere 
 > at lease end at eje, for så kort en periode.
 >
 
 Du har i hvertfald en noget alternativ måde at udregne tab ved køb på.
 
 Vedkøb taber han 'kun' forskellen mellem det han køber bilen for og det han 
 kan sælge den for og så har han en omkostning på den aktuelle periodes 
 rente. Du skal ikke forlods anse udbetalingen (170.000) som et tab.
 
 Knut 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (22-09-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  22-09-08 05:48 |  
  |  
 
            "Peter S." skriver:
 > 
 > Hvis han nu havde købt bilen i stedet for at lease den, så havde han betalt
 > 20% af 850.000 kr. i udbetaling = 170.000 kr. Derefter skal han betale små
 > 10.000 i måneden i afdrag de næste 8 år. Men hvis han sælger bilen efter 1
 > måned, har den tabt måske 50.000 kr.
 > Dvs. han har tabt 170.000 samt 50.000 og 10.000 kr. for den første måned.
 > Det giver et tab på 230.000 kr. hvis han havde købt den.
 > 
 > Medmindre jeg har overset noget, så kan jeg ikke se at det bliver dyrere at
 > lease end at eje, for så kort en periode.
 At udbetaler man 170.000 for en bil på 850.000 og betaler yderligere
 10.000 i første afdrag og herefter sælger bilen for 800.000, ja så har
 man kun tabt de 50.000 (værditabet), for restgælden slettes og man får
 120.000 (de 170.000 minus de 50.000 i tab) udbetalt kontant. Så er der
 selvfølgelig lige det første afdrag. Hvad man har vetalt af renter der,
 er selvfølgeligt tabt, men det man har betalt i afdrag på selve
 lånebeløbet er ikke tabt.
 Ellers har du eddermanme ngle kreative bankfolk.....
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |