/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Helikopterdele fra Marchand!
Fra : Ukendt


Dato : 17-05-08 09:37

Hej

Jeg har prøvet at bestille nogle reservedele til en helikopter hos firmaet
"Marchand" Selve helikopteren er købt i Bilka.
Jeg fik starks en mail om at hvis jeg indbetalte pengene, ville de sende
dele straks pengene var modtaget.
Dette er nu 2 mdr.siden. Trods mange gentagne henvendelser, har jeg endnu
ikke modtaget nogen dele eller fået mine penge retur. De svarer ikke på mine
mails.
Det skal lige siges at det ikke er mange penge. Men det irriterer mig at jeg
ikke hører noget.
De kun kan kontaktes pr. mail (Det måske også det nemmeste for dem)
Er der nogen her i gruppen der kender firmaet eller har prøvet det samme ?
Og hvad gør jeg ? Jeg vil egentligt gerne have helikopteren til at virke.

Venligst

Jan



 
 
Dan (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 23-05-08 13:05

Hej Jan

Du har forhåbentlig betalt med dankort / visakort (?)
Hvis du har betalt kontant, så har du et problem, fordi at det så er op til
deres nåde om du får noget fra dem. Det er vel for dyrt at lægge sag an..?
Hvis du har betalt med dankort el. lign. skal du kontakte kortudstedder (din
bank) og bede dem om en "Indsigelsesblanket" (den hedder vist også DK598).
http://www.pbs.dk/wwcm/resources/file/eb434b04c797adb/DK_598_Vejledning.pdf
http://w0.dk/~chlor/forbrug/dankort_forretningsgang.pdf
http://www.gemoneybank.dk/upload/pdf/GE_Money_Bank_Indsigelsesblanket.pdf
Da jeg forhørte mig om et lign. problem, så var min bank ikke særlig glade
for problemet (læs dovne), de påstod at jeg havde bevisførelsen for at jeg
_ikke_ havde modtaget pakken.

/Dan



Ukendt (23-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-08 20:17


"Dan" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:55bbb$4836b30c$5b643491$22959@news.arrownet.dk...
> Hej Jan
>
> Du har forhåbentlig betalt med dankort / visakort (?)
> Hvis du har betalt kontant, så har du et problem, fordi at det så er op
> til deres nåde om du får noget fra dem. Det er vel for dyrt at lægge sag
> an..?
> Hvis du har betalt med dankort el. lign. skal du kontakte kortudstedder
> (din bank) og bede dem om en "Indsigelsesblanket" (den hedder vist også
> DK598).
> http://www.pbs.dk/wwcm/resources/file/eb434b04c797adb/DK_598_Vejledning.pdf
> http://w0.dk/~chlor/forbrug/dankort_forretningsgang.pdf
> http://www.gemoneybank.dk/upload/pdf/GE_Money_Bank_Indsigelsesblanket.pdf
> Da jeg forhørte mig om et lign. problem, så var min bank ikke særlig glade
> for problemet (læs dovne), de påstod at jeg havde bevisførelsen for at jeg
> _ikke_ havde modtaget pakken.
>
> /Dan
Hej Dan

Næ havde det bare været så vel med dankort. Men jeg har blot lavet en
bankoverførsel. Så pengene er kastet ud af vinduet. Det er bare surt. Men
det der irriterer mig mest, er at de kan slippe fra det. Det var heldigvis
ikke ret mange penge, men hvis vi er mange "donorer" Tjener de jo fedt på
det.
Men deres handelsmuligheder gør ikke i dankort, kun bankoverførsel. Desuden
er der heller ikke telefon nr, kun E-mail adresse. Jeg gør nok det at jeg
besøger dem en dag. For at hjælpe dem til at tilbagebetale det skyldige.

Mvh Jan



Armand (24-05-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-05-08 06:32

Jan skrev:
>
>
> Næ havde det bare været så vel med dankort. Men jeg har blot lavet en
> bankoverførsel. Så pengene er kastet ud af vinduet. Det er bare surt. Men
> det der irriterer mig mest, er at de kan slippe fra det. Det var heldigvis
> ikke ret mange penge, men hvis vi er mange "donorer" Tjener de jo fedt på
> det.
> Men deres handelsmuligheder gør ikke i dankort, kun bankoverførsel. Desuden
> er der heller ikke telefon nr, kun E-mail adresse. Jeg gør nok det at jeg
> besøger dem en dag. For at hjælpe dem til at tilbagebetale det skyldige.
>
Det skulle ikke være fordi du ikke selv har givet overførslen et
tilstrækkeligt notat, hvorudfra at modtager kan erfare hvad overførslen
dækker :-/
Endelig kán det jo også hænde at overførslen er plaget af en tastefejl
:-/ Har du efterkontrolleret overførsels-detaljerne?

--
Armand.

Ukendt (24-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-08 21:29


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4837a7ff$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jan skrev:
>>
>>
>> Næ havde det bare været så vel med dankort. Men jeg har blot lavet en
>> bankoverførsel. Så pengene er kastet ud af vinduet. Det er bare surt. Men
>> det der irriterer mig mest, er at de kan slippe fra det. Det var
>> heldigvis ikke ret mange penge, men hvis vi er mange "donorer" Tjener de
>> jo fedt på det.
>> Men deres handelsmuligheder gør ikke i dankort, kun bankoverførsel.
>> Desuden er der heller ikke telefon nr, kun E-mail adresse. Jeg gør nok
>> det at jeg besøger dem en dag. For at hjælpe dem til at tilbagebetale det
>> skyldige.
>>
> Det skulle ikke være fordi du ikke selv har givet overførslen et
> tilstrækkeligt notat, hvorudfra at modtager kan erfare hvad overførslen
> dækker :-/
> Endelig kán det jo også hænde at overførslen er plaget af en tastefejl :-/
> Har du efterkontrolleret overførsels-detaljerne?
>
> --
> Armand.

Jeg har selvfølgelig efterkontrolleret, endda flere gange.
Men prøv nu at læse hvad jeg skrev i det første indlæg:
"De svarer ikke længere på mine mails"
Jeg syntes at det lugter lidt.
Og ville egentlig blot høre om andre havde haft samme oplevelse.

Mvh. Jan



Dan (25-05-2008)
Kommentar
Fra : Dan


Dato : 25-05-08 19:15

> Næ havde det bare været så vel med dankort. Men jeg har blot lavet en
> bankoverførsel. Så pengene er kastet ud af vinduet. Det er bare surt. Men
> det der irriterer mig mest, er at de kan slippe fra det. Det var heldigvis
> ikke ret mange penge, men hvis vi er mange "donorer" Tjener de jo fedt på
> det.
> Men deres handelsmuligheder gør ikke i dankort, kun bankoverførsel.
> Desuden er der heller ikke telefon nr, kun E-mail adresse. Jeg gør nok det
> at jeg besøger dem en dag. For at hjælpe dem til at tilbagebetale det
> skyldige.

Hej Jan,
Du kan tilsyneladende være glad for at det ikke er et "større" beløb, nu kan
du og alle dem du taler med jo "lære" af det.
Det er lige før at jeg "kun" vil anbefale efterkrav i sådanne tilfælde, men
det kan jo godt være en dyr måde i forhold til genstandens værdi.
Men i alle tilfælde kan du i fremtiden prøve Howard fra Forbruger Europa:
http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=9756
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta-raad/ehandel/howard/
/Dan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste