/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
LMC campingvogn
Fra : drm


Dato : 19-07-08 14:38

Hej

Vi købte sidste år en LMC 475 Lord Ambassador i Tyskland. Jeg har dog stadig
ikke fundet ud af, hvad forskellen er på en Münsterland og en Lord
Ambassador - er der nogen, der kan fortælle mig det?

mvh
Dorthe



 
 
Jørgen L. (19-07-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 19-07-08 16:35

> Hej
>
> Vi købte sidste år en LMC 475 Lord Ambassador i Tyskland. Jeg har dog
> stadig ikke fundet ud af, hvad forskellen er på en Münsterland og en Lord
> Ambassador - er der nogen, der kan fortælle mig det?
>
> mvh
> Dorthe

Hej Dorthe
Er det en LMC til det danske eller tyske marked i har købt.


Billigst først
Jeg beskriver kun forskelle.

Casa Famila. er en decideret familie vogn som regel med køjer.
Udstyrs mæsigt er de skrabet, eks. er varmt vand ikke standart.

Münsterland lyst lamineret pæretræ / Favorit mørkere, lamineretAlabama
kirsebærtræ.
Er træsort mæsigt i samme stil m. casa family, lamineret træ med fyldte
låger.
Udstyr
I dk. er alu hjul, varmt vand, Heki II tagluge, dobbelt bund i magasiner
standart og front lavet i aluminium.

Dominant lyst pæretræ med lak.
Låger er træ i rammer, og finer/plast i midten.
Udstyr ud over ovenstående
serviceklap, polster/hunder er en bedre kvalitet,.

Lord amb. Lyst højglans lakeret pæretræ og det er træ intet fyld.
udstyr, ud over ovenstående
Vandbåren gulvvarme, airodynamsik designet front i glasfiber, som burde give
en neutral på virkning ved 80 kmt (så næsen ikke løfter eller trykker mere
på kuglen)
polster/hunder er en bedre kvalitet.

exquisit mørkt højglans lakeret alabama kirsebær.
polster/hunder er en bedre kvalitet,.og så er designet mere exklusivt.

Der er nok flere forskelle som jeg ikke husker.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk



drm (20-07-2008)
Kommentar
Fra : drm


Dato : 20-07-08 10:33

Hej Jørgen

Den er til det tyske marked. Vognen er fra 2003, så den har ikke guvlvarme.
Min fornemmelse er også, at det er polster og design, der er forskellen -
jeg ville dog bare gerne vide, om der var andet, som vi ikke umiddelbart
kunne se. Hmm nok ikke noget jeg ellers ville betale ekstra for, men da vi
sidste efterår solgte vores gamle vogn og gik på nettet for at find en
Münsterland 475 rd, som var vognen, vi havde bestemt os for, var markedet
helt ribbet (selvfølgelig ikke for nye vogne, men det var ikke lige det, der
var planen...). Vi måtte så til Harzen og hente den eneste, vi kunne finde
.

Vi havde en Hobby før, som lå rigtig godt på vejen. Vi har lige været i
Italien for første gang med LMC'en, og min mand er ikke helt tilfreds med
den under kørsel. Vi har rette tryk på både CV og bil opr kører med et
kugletryk på ca. 75, men den slingrer meget, når vi f.eks. overhaler en
lastbil ved 90-95 km - har du eller andre et godt råd her??

Tak for hjælpen.

Mvh
Dorthe

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse
news:488209bb$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej
>>
>> Vi købte sidste år en LMC 475 Lord Ambassador i Tyskland. Jeg har dog
>> stadig ikke fundet ud af, hvad forskellen er på en Münsterland og en Lord
>> Ambassador - er der nogen, der kan fortælle mig det?
>>
>> mvh
>> Dorthe
>
> Hej Dorthe
> Er det en LMC til det danske eller tyske marked i har købt.
>
>
> Billigst først
> Jeg beskriver kun forskelle.
>
> Casa Famila. er en decideret familie vogn som regel med køjer.
> Udstyrs mæsigt er de skrabet, eks. er varmt vand ikke standart.
>
> Münsterland lyst lamineret pæretræ / Favorit mørkere, lamineretAlabama
> kirsebærtræ.
> Er træsort mæsigt i samme stil m. casa family, lamineret træ med fyldte
> låger.
> Udstyr
> I dk. er alu hjul, varmt vand, Heki II tagluge, dobbelt bund i magasiner
> standart og front lavet i aluminium.
>
> Dominant lyst pæretræ med lak.
> Låger er træ i rammer, og finer/plast i midten.
> Udstyr ud over ovenstående
> serviceklap, polster/hunder er en bedre kvalitet,.
>
> Lord amb. Lyst højglans lakeret pæretræ og det er træ intet fyld.
> udstyr, ud over ovenstående
> Vandbåren gulvvarme, airodynamsik designet front i glasfiber, som burde
> give en neutral på virkning ved 80 kmt (så næsen ikke løfter eller trykker
> mere på kuglen)
> polster/hunder er en bedre kvalitet.
>
> exquisit mørkt højglans lakeret alabama kirsebær.
> polster/hunder er en bedre kvalitet,.og så er designet mere exklusivt.
>
> Der er nok flere forskelle som jeg ikke husker.
>
> --
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
> www.lmc-klub.dk
>
>



Jørgen L. (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 20-07-08 11:51

> Hej Jørgen
>
> Den er til det tyske marked. Vognen er fra 2003, så den har ikke
> guvlvarme. Min fornemmelse er også, at det er polster og design, der er
> forskellen - jeg ville dog bare gerne vide, om der var andet, som vi ikke
> umiddelbart kunne se. Hmm nok ikke noget jeg ellers ville betale ekstra
> for, men da vi sidste efterår solgte vores gamle vogn og gik på nettet for
> at find en Münsterland 475 rd, som var vognen, vi havde bestemt os for,
> var markedet helt ribbet (selvfølgelig ikke for nye vogne, men det var
> ikke lige det, der var planen...). Vi måtte så til Harzen og hente den
> eneste, vi kunne finde .

Bare fornysgerighed.
Er der dobbelt bund i magasnerne ? hvad med blæser varme ?

>
> Vi havde en Hobby før, som lå rigtig godt på vejen. Vi har lige været i
> Italien for første gang med LMC'en, og min mand er ikke helt tilfreds med
> den under kørsel. Vi har rette tryk på både CV og bil opr kører med et
> kugletryk på ca. 75, men den slingrer meget, når vi f.eks. overhaler en
> lastbil ved 90-95 km - har du eller andre et godt råd her??
>
> Tak for hjælpen.
>

Hvad hedder den mere end 475 ?
Hvordan er den indrettet ?
Hvad sidder der på af dæk ?
Slingrer kobling er den slidt ?
Hvad trækker i med ?
Hvor hurtigt kører i når i passere lastbiler ?
Har i noget tungt i bagenden af CV ?
egenvægt totalvægt

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk



drm (20-07-2008)
Kommentar
Fra : drm


Dato : 20-07-08 12:31


"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse
news:4883187a$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej Jørgen
>>
>> Den er til det tyske marked. Vognen er fra 2003, så den har ikke
>> guvlvarme. Min fornemmelse er også, at det er polster og design, der er
>> forskellen - jeg ville dog bare gerne vide, om der var andet, som vi ikke
>> umiddelbart kunne se. Hmm nok ikke noget jeg ellers ville betale ekstra
>> for, men da vi sidste efterår solgte vores gamle vogn og gik på nettet
>> for at find en Münsterland 475 rd, som var vognen, vi havde bestemt os
>> for, var markedet helt ribbet (selvfølgelig ikke for nye vogne, men det
>> var ikke lige det, der var planen...). Vi måtte så til Harzen og hente
>> den eneste, vi kunne finde .
>
> Bare fornysgerighed.
> Er der dobbelt bund i magasnerne ? hvad med blæser varme ?
>>
>> Vi havde en Hobby før, som lå rigtig godt på vejen. Vi har lige været i
>> Italien for første gang med LMC'en, og min mand er ikke helt tilfreds med
>> den under kørsel. Vi har rette tryk på både CV og bil opr kører med et
>> kugletryk på ca. 75, men den slingrer meget, når vi f.eks. overhaler en
>> lastbil ved 90-95 km - har du eller andre et godt råd her??
>>
>> Tak for hjælpen.
>>
>
> Hvad hedder den mere end 475 ?
> Hvordan er den indrettet ?
> Hvad sidder der på af dæk ?
> Slingrer kobling er den slidt ?
> Hvad trækker i med ?
> Hvor hurtigt kører i når i passere lastbiler ?
> Har i noget tungt i bagenden af CV ?
> egenvægt totalvægt
>
> --
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
> www.lmc-klub.dk
>


Hold da op - det var mange spørgsmål

Vi er ikke helt sikre på, hvad du mener med dobbelt bund i
magasinerne.....??
Ja der er Truma blæservarme.

1. På fakturaen står der LMC 475 RD Ambassador
2. Indretningen er nøjagtig magen til Münsterland 475 rd - seng og toilet
forrest i vognen og rundsiddegruppe bagest
3. Vi har lige købt nye varevognsdæk af mærket Hancock, da vi havde hørt at
de originale dæk (Matador) var meget dårlige
4. Nej slingrekoblingen er ikke slidt.
5. VW Passat tdi - 130 hk
6. Vi kører mellem 90 og 100 når vi passerer lastbiler
7. Nej vi har ikke noget tungt i bagenden (da vi kørte fra grænsen havde vi
2 ks. øl over akselen, 2 ks. foran akselen og 2 ks. bagved akselen og 3 i
bilen - og da kørte den perfekt!!! Men det kan vi jo ikke gøre hver gang, vi
skal ud og køre
8. Egenvægt: 1050 - totalvægt: 1350

Mvh
Dorthe



Jørgen L. (20-07-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 20-07-08 12:45

Hej Dorthe

> Hold da op - det var mange spørgsmål
Ja det er ikke for ingenting at Spørge Jørgen blev til )))

> Vi er ikke helt sikre på, hvad du mener med dobbelt bund i
> magasinerne.....??

Dobbelt bund er en løs træfiner hævet 2-3 cm over gulvet under sengen, i
skabe og i magasinerne, dette hjælper med luftcirkuleringen og er specielt
godt om vinteren.

> Ja der er Truma blæservarme.
Ok det er nemlig ikke standart på en tysker.

> 1. På fakturaen står der LMC 475 RD Ambassador
> 2. Indretningen er nøjagtig magen til Münsterland 475 rd - seng og toilet
Ok kender godt modellen, har i fjernsyn i oppe i tv skabet eller andet tungt
højt oppe ?

> forrest i vognen og rundsiddegruppe bagest
> 3. Vi har lige købt nye varevognsdæk af mærket Hancock, da vi havde hørt
> at de originale dæk (Matador) var meget dårlige
Varevognsdæk ? er det 8 lag, hvad er bære koden på dækket ?
Hvad kører i med af dæktryk ?

> 4. Nej slingrekoblingen er ikke slidt.
> 5. VW Passat tdi - 130 hk

Det kunne være at i skulle lægge teltet bag i bilen for at få noget vægt på
baghjulene, det er jo dem der styrer cven.

> 6. Vi kører mellem 90 og 100 når vi passerer lastbiler
Ok målt med GPS eller speedometer ?

> 7. Nej vi har ikke noget tungt i bagenden (da vi kørte fra grænsen havde
> vi 2 ks. øl over akselen, 2 ks. foran akselen og 2 ks. bagved akselen og 3
> i bilen - og da kørte den perfekt!!! Men det kan vi jo ikke gøre hver
> gang, vi skal ud og køre
Ja det kunne tyde på at i enten ikke har næsevægt nok på cv og/eller for
lidt vægt bag i bilen.
Husk også at hæve dæktrykket på baghjulene til maks + 10%

> 8. Egenvægt: 1050 - totalvægt: 1350

Ok jeg vil mene at den kan vejes op til 1500 kg hvis det ønskes.


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
www.lmc-klub.dk



drm (20-07-2008)
Kommentar
Fra : drm


Dato : 20-07-08 17:10


"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i en meddelelse
news:48832559$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Dorthe
>
>> Hold da op - det var mange spørgsmål
> Ja det er ikke for ingenting at Spørge Jørgen blev til )))
>
> > Vi er ikke helt sikre på, hvad du mener med dobbelt bund i
>> magasinerne.....??
>
> Dobbelt bund er en løs træfiner hævet 2-3 cm over gulvet under sengen, i
> skabe og i magasinerne, dette hjælper med luftcirkuleringen og er specielt
> godt om vinteren.
>
>> Ja der er Truma blæservarme.
> Ok det er nemlig ikke standart på en tysker.
>
>> 1. På fakturaen står der LMC 475 RD Ambassador
>> 2. Indretningen er nøjagtig magen til Münsterland 475 rd - seng og toilet
> Ok kender godt modellen, har i fjernsyn i oppe i tv skabet eller andet
> tungt højt oppe ?
>
>> forrest i vognen og rundsiddegruppe bagest
>> 3. Vi har lige købt nye varevognsdæk af mærket Hancock, da vi havde hørt
>> at de originale dæk (Matador) var meget dårlige
> Varevognsdæk ? er det 8 lag, hvad er bære koden på dækket ?
> Hvad kører i med af dæktryk ?
>
>> 4. Nej slingrekoblingen er ikke slidt.
>> 5. VW Passat tdi - 130 hk
>
> Det kunne være at i skulle lægge teltet bag i bilen for at få noget vægt
> på baghjulene, det er jo dem der styrer cven.
>
>> 6. Vi kører mellem 90 og 100 når vi passerer lastbiler
> Ok målt med GPS eller speedometer ?
>
>> 7. Nej vi har ikke noget tungt i bagenden (da vi kørte fra grænsen havde
>> vi 2 ks. øl over akselen, 2 ks. foran akselen og 2 ks. bagved akselen og
>> 3 i bilen - og da kørte den perfekt!!! Men det kan vi jo ikke gøre hver
>> gang, vi skal ud og køre
> Ja det kunne tyde på at i enten ikke har næsevægt nok på cv og/eller for
> lidt vægt bag i bilen.
> Husk også at hæve dæktrykket på baghjulene til maks + 10%
>
>> 8. Egenvægt: 1050 - totalvægt: 1350
>
> Ok jeg vil mene at den kan vejes op til 1500 kg hvis det ønskes.
>
>
> --
> Hilsen Jørgen
> Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD
> Garmin SP 2820, 2650 og GPS 12. Garmin 2650 til salg
> www.lmc-klub.dk
>


Okay det med Truma blæservarme var vi ikke klar over - det ville have været
træls at køre så langt og så gøre den opdagelse . Vi tror ikke, vi har
dobbelt bund - ikke så vi kan se det....

Nej vi har ikke fjernsyn med på ferie og har ikke andet tungt i tv-skabet
eller i nogen af de andre skabe.

Dækkene er 8 lag. Vi kørte med 4,5 bar (bærekoden er langt over, hvad vognen
må tage).

Nu har vi ikke telt med, når vi kører sydpå, men vores fornemmelse er nok
også, at det er bagagerummet vi skal eksperimentere med. Vi kører på camping
næste weekend og vil her lægges så meget som muligt i bagagerummet, selv om
det jo er begrænset, hvad man kan slæbe med til en weekend . At
eksperimentere er nok det eneste vi kan prøve og så håbe, at det bliver
bedre, men tak for svaret!

Mvh
Dorthe



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste