/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
dårlig motorgang
Fra : lisbethjuul@gmail.co~


Dato : 16-07-08 07:42

Er ejer af en Escort 1,8 i sport fra 96 med det problem , at den kører
hakkende,når man kobler ud ved alle hastigheder og i alle gear. kan
også til tider gå i stå .
Kender nogle til samme problem, og måske har en løsning, ville det
være rigtig nice

 
 
Niels Faldborg (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Niels Faldborg


Dato : 16-07-08 15:23

Jeg har oplevet samme problem, dog med en Escort 95 1.8GLX, jeg er ikke
klar over om motoren er opbygget på samme måde.
Årsagen var en mindre slange der var revnet og derfor tog falsk luft ind i
bensinreguleringen, slangen befinder sig i venstre side af motoren, rimelig
godt gemt et stykke nede på motorblokken.
Min mekaniker fandt den ved at sprøjte, en eller alden form for læksøgeskum,
og da det ramte det falske hul ændrede tomgangen sig fuldstændig.
Niels .
<lisbethjuul@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:159837dc-4198-4c89-b13e-5d7bddf89fb0@d45g2000hsc.googlegroups.com...
Er ejer af en Escort 1,8 i sport fra 96 med det problem , at den kører
hakkende,når man kobler ud ved alle hastigheder og i alle gear. kan
også til tider gå i stå .
Kender nogle til samme problem, og måske har en løsning, ville det
være rigtig nice



Leo Jensen (16-07-2008)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 16-07-08 17:43


<lisbethjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:159837dc-4198-4c89-b13e-5d7bddf89fb0@d45g2000hsc.googlegroups.com...
Er ejer af en Escort 1,8 i sport fra 96 med det problem , at den kører
hakkende,når man kobler ud ved alle hastigheder og i alle gear. kan
også til tider gå i stå .
Kender nogle til samme problem, og måske har en løsning, ville det
være rigtig nice.

Det kunne lyde som problemer med tænding: Tændrør, tændkabler eller
strømfordelerdæksel/rotor.
Hvis tændrørene er skiftet efter serviceintervallerne bør det ikke være dem.
Hvis ikke, så start med at skifte dem. Tændkablerne kan måles igennem,
modstanden skal være proportinal med længden når du sammeligner målingerne.
er der et der afviger skal det (eller alle) skiftes. Strømfordelerdæksel
skal være rent og uden revner, rotoren skal ikke være alt for forbrændt på
armen der foirdeler gnisten.
Prøv evt at åbne motorhjelmen når det bliver mørkt. Der skal ikke kunne ses
gnister omkring kablerne...

Leo


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste