/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Adskillelse af 2 hunde
Fra : Ove Lissner


Dato : 15-06-08 18:48

Hej allesammen!

Jeg har 2 ikke helt racerene hunde som er af samme kuld, en ToyPuddel og en
DværgPuddel som er 5 årige søskende (tæver) og dværgpudlen er er efterhånden
blevet så aggressiv, at man ikke kan få den klippet hos nogen som helst
Hunde-Frisør, og man må dårlig nok røre hende oven på hovedet,
Hunde-Frisøren siger at hun er tosset oven i hovedet.

Hvis nu jeg får aflivet hende, kan jeg så godt gøre det UDEN at den anden
hund kan være alene hjemme?
Det skal siges at DværgPudlen snerrer efter den anden i jalousi, når jeg
kæler den, syntes ellers at jeg deler sol og vind lige imellem dem begge to.

Men kort og godt, vil den tilbageblivende hund få problemer med pludselig at
være alene?
Gode råd modtages!

Med venlig hilsen og god aften
fra
Ove L.



 
 
Trine Kornum Christi~ (15-06-2008)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 15-06-08 19:07

"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> writes:

> Men kort og godt, vil den tilbageblivende hund få problemer med pludselig at
> være alene?
> Gode råd modtages!

Selvom hundene ikke ligefrem er bedste venner, så tror jeg det er
vigtigt, at den tilbageværende hund får lov til at sige farvel. Altså
at den får lov til at snuse til og se dens døde kammerat. På den måde
ved den hvad der er sket.

Mvh Trine

--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde

http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Hm (15-06-2008)
Kommentar
Fra : Hm


Dato : 15-06-08 19:12


"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g33kkv$2v8a$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Men kort og godt, vil den tilbageblivende hund få problemer med pludselig
>> at
> være alene?

Det vil jo kun være et gæt, det kunne jo også være at den ville syntes det
var en lettelse at komme af med den anden, og måske få et bedre liv. !!!!

Man kunne jo vælge at få det gjort når man har nogle fridage, så den lige
har en dags tid til at finde ud af den nye situation, og så lade den alene
flere gange de næste dage af varierende længde.

Hanne




Kasper (15-06-2008)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 15-06-08 20:50


"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:g33kkv$2v8a$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej allesammen!
>
> Jeg har 2 ikke helt racerene hunde som er af samme kuld, en ToyPuddel og
> en
> DværgPuddel som er 5 årige søskende (tæver) og dværgpudlen er er
> efterhånden
> blevet så aggressiv, at man ikke kan få den klippet hos nogen som helst
> Hunde-Frisør, og man må dårlig nok røre hende oven på hovedet,
> Hunde-Frisøren siger at hun er tosset oven i hovedet.

Nu skriver du ikke så meget, men har overvejet at opdrage den?

for det andet lyder som den lette løsning...

Kasper



Søren LH (15-06-2008)
Kommentar
Fra : Søren LH


Dato : 15-06-08 22:01


"Kasper" <ask@ask.ask> skrev i meddelelsen
news:48557257$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:g33kkv$2v8a$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Hej allesammen!
>>
>> Jeg har 2 ikke helt racerene hunde som er af samme kuld, en ToyPuddel og
>> en
>> DværgPuddel som er 5 årige søskende (tæver) og dværgpudlen er er
>> efterhånden
>> blevet så aggressiv, at man ikke kan få den klippet hos nogen som helst
>> Hunde-Frisør, og man må dårlig nok røre hende oven på hovedet,
>> Hunde-Frisøren siger at hun er tosset oven i hovedet.
>
> Nu skriver du ikke så meget, men har overvejet at opdrage den?

Agression er oftest lig med frygt. Du kan ikke opdrage frygt ud af en hund,
men du kan socialisere det væk. Men på en 5-årig hund! - glem det.
Jeg tror Ove har valgt det rigtige.

Mvh
Søren


A. S. Nielsen (15-06-2008)
Kommentar
Fra : A. S. Nielsen


Dato : 15-06-08 23:15


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
news:newscache$ulvi2k$pg22$1@news.webpartner.dk...
>
> "Kasper" <ask@ask.ask> skrev i meddelelsen
> news:48557257$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote in message
>> news:g33kkv$2v8a$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> Hej allesammen!
>>>
>>> Jeg har 2 ikke helt racerene hunde som er af samme kuld, en ToyPuddel og
>>> en
>>> DværgPuddel som er 5 årige søskende (tæver) og dværgpudlen er er
>>> efterhånden
>>> blevet så aggressiv, at man ikke kan få den klippet hos nogen som helst
>>> Hunde-Frisør, og man må dårlig nok røre hende oven på hovedet,
>>> Hunde-Frisøren siger at hun er tosset oven i hovedet.
>>

Jeg ville nu aldrig overveje at aflive en af mine hunde, fordi en
hundefrisør mente, at hunden var skør i hovedet.
Jeg ville konsultere en ordentligt uddannet adfærdskonsulent (eller to),
inden jeg greb til så drastig en udvej, 5 år er jo ingen alder for så lille
en hund.

Har du fået en dyrlæge til at undersøge hunden ? Smerter kan også udløse
aggression hos en hund.

mvh Anelise



Ove Lissner (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Ove Lissner


Dato : 16-06-08 05:56

Ja, men det er blevet ekstremt slemt, for selvom den er MEGET glad for mig,
så kan jeg ikke rigtig røre den i nærheden af hovedet, og det kan også ske
når jeg vil løfte den op, at den knurrer, MULIGVIS hænger det sammen med, at
efter min forhenværende kone flyttede, fortalte de 2 ældste piger, at min
eks har gået og slået efter den, (og IKKE den anden), med støvsugerrøret når
hun støvsugede, men det benægter min eks.

Med venlig hilsen
fra
Ove L.
..
"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse
news:48559485$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> news:newscache$ulvi2k$pg22$1@news.webpartner.dk...
>>
>> "Kasper" <ask@ask.ask> skrev i meddelelsen
>> news:48557257$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote in message
>>> news:g33kkv$2v8a$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>> Hej allesammen!
>>>>
>>>> Jeg har 2 ikke helt racerene hunde som er af samme kuld, en ToyPuddel
>>>> og en
>>>> DværgPuddel som er 5 årige søskende (tæver) og dværgpudlen er er
>>>> efterhånden
>>>> blevet så aggressiv, at man ikke kan få den klippet hos nogen som helst
>>>> Hunde-Frisør, og man må dårlig nok røre hende oven på hovedet,
>>>> Hunde-Frisøren siger at hun er tosset oven i hovedet.
>>>
>
> Jeg ville nu aldrig overveje at aflive en af mine hunde, fordi en
> hundefrisør mente, at hunden var skør i hovedet.
> Jeg ville konsultere en ordentligt uddannet adfærdskonsulent (eller to),
> inden jeg greb til så drastig en udvej, 5 år er jo ingen alder for så
> lille en hund.
>
> Har du fået en dyrlæge til at undersøge hunden ? Smerter kan også udløse
> aggression hos en hund.
>
> mvh Anelise
>
>



lh (16-06-2008)
Kommentar
Fra : lh


Dato : 16-06-08 06:16


"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g34rpp$okb$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ja, men det er blevet ekstremt slemt, for selvom den er MEGET glad for
> mig, så kan jeg ikke rigtig røre den i nærheden af hovedet, og det kan
> også ske når jeg vil løfte den op, at den knurrer, MULIGVIS hænger det
> sammen med, at efter min forhenværende kone flyttede, fortalte de 2 ældste
> piger, at min eks har gået og slået efter den, (og IKKE den anden), med
> støvsugerrøret når hun støvsugede, men det benægter min eks.
>

Hvis ikke din beslutning om aflivning ligger fast og du har mulighed for
det, var det måske en idé at lade en adfærdsbehandler komme og se på hunden
i hjemmet og på den måde får du en idé om der overhovedet er noget at gøre,
om den uheldige adfærd kan tages fra den igen. Jeg forstår det sådan at det
ikke er noget der er kommet akut, men det var måske også en idé at vende
spørgsmålet med en dyrlæge også inden det sidste skridt tages.
En hund der bider - uanset hvad der udløser det - og der ikke kan gøres
noget ved det og fjerne problemet, er ikke holdbart.

lh




JB (16-06-2008)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 16-06-08 08:05


"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
news:newscache$ulvi2k$pg22$1@news.webpartner.dk...
>
> "Kasper" <ask@ask.ask> skrev i meddelelsen
> news:48557257$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote in message
>> news:g33kkv$2v8a$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> Hej allesammen!
>>>
>>> Jeg har 2 ikke helt racerene hunde som er af samme kuld, en ToyPuddel og
>>> en
>>> DværgPuddel som er 5 årige søskende (tæver) og dværgpudlen er er
>>> efterhånden
>>> blevet så aggressiv, at man ikke kan få den klippet hos nogen som helst
>>> Hunde-Frisør, og man må dårlig nok røre hende oven på hovedet,
>>> Hunde-Frisøren siger at hun er tosset oven i hovedet.
>>
>> Nu skriver du ikke så meget, men har overvejet at opdrage den?
>
> Agression er oftest lig med frygt. Du kan ikke opdrage frygt ud af en
> hund,
> men du kan socialisere det væk. Men på en 5-årig hund! - glem det.
> Jeg tror Ove har valgt det rigtige.
>
> Mvh
> Søren
>

Jeg giver Søren ret. Men det er selvfølgelig svært at råde, når man ikke har
set hunden. Men der er tydeligt noget galt. Efter min mening er
adfærdsbehandlere tvivlsomme. Men måske har hunden smerter, og så kan en
dyrlæge muligvis hjælpe.
Hunden har det ikke godt, det er nok bedst at give den fred.

Hilsen
Jytte



Kim Christensen (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Kim Christensen


Dato : 16-06-08 06:16

On 16 Jun., 09:05, "JB" <vingekattenfj...@mail.dk> wrote:

> Jeg giver Søren ret. Men det er selvfølgelig svært at råde, når man ikke har
> set hunden. Men der er tydeligt noget galt. Efter min mening er
> adfærdsbehandlere tvivlsomme. Men måske har hunden smerter, og så kan en
> dyrlæge muligvis hjælpe.
> Hunden har det ikke godt, det er nok bedst at give den fred.
>

Ja, der er noget galt, og det burde undersøges først. Hvis hunden
virkelig har en skade eller noget der gør ondt burde dyrlægen kunne
finde frem til noget.
Hundens adfærd minder tildels lidt om det vi har set i flimmeren med
Victoria-Pisk&Bondage.
Adfærdsbehandlere findes i mange varianter. Nogen tager sig godt ud på
fjernsynet, og kun der, andre kan en masse teori og intet i praksis,
og nogen løser problemerne på nogle få minutter.
Generelt for de adfærdsbehandlere jeg kender er at en indledende snak
i telefonen med dem er gratis.

Hilsen Kim

Ove Lissner (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Ove Lissner


Dato : 16-06-08 15:53

Jeg siger tak til alle, der har bidraget med rigtiggode råd - og jeg har i
dag været hos en Dyrlæge, og hun vurderede dens opførsel, som det var bedst
at den fik fred, og det fik den kl. 15.40 - hold da op hvor er det bare
hårdt, har det af helvede til, hun var bare sammen med den anden mit et og
ALT- ønsker det IKKE selv for min værste fjende, hvis jeg har sådan en, at
prøve DET - suk...!
Men tak til alle!

Med venlig hilsen
fra
Ove L.


"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g33kkv$2v8a$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej allesammen!
>
> Jeg har 2 ikke helt racerene hunde som er af samme kuld, en ToyPuddel og
> en
> DværgPuddel som er 5 årige søskende (tæver) og dværgpudlen er er
> efterhånden
> blevet så aggressiv, at man ikke kan få den klippet hos nogen som helst
> Hunde-Frisør, og man må dårlig nok røre hende oven på hovedet,
> Hunde-Frisøren siger at hun er tosset oven i hovedet.
>
> Hvis nu jeg får aflivet hende, kan jeg så godt gøre det UDEN at den anden
> hund kan være alene hjemme?
> Det skal siges at DværgPudlen snerrer efter den anden i jalousi, når jeg
> kæler den, syntes ellers at jeg deler sol og vind lige imellem dem begge
> to.
>
> Men kort og godt, vil den tilbageblivende hund få problemer med pludselig
> at
> være alene?
> Gode råd modtages!
>
> Med venlig hilsen og god aften
> fra
> Ove L.
>



lh (16-06-2008)
Kommentar
Fra : lh


Dato : 16-06-08 16:43


"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g35upm$14ee$1@newsbin.cybercity.dk...
> Jeg siger tak til alle, der har bidraget med rigtiggode råd - og jeg har i
> dag været hos en Dyrlæge, og hun vurderede dens opførsel, som det var
> bedst at den fik fred, og det fik den kl. 15.40 - hold da op hvor er det
> bare hårdt, har det af helvede til, hun var bare sammen med den anden mit
> et og ALT- ønsker det IKKE selv for min værste fjende, hvis jeg har sådan
> en, at prøve DET - suk...!
> Men tak til alle!
>
> Med venlig hilsen
> fra
> Ove L.
>

Hej Ove.

Nej det er noget af det værste at skal tage en sådan beslutning. Det er
simpelthen noget af det værste. Lige nu er det nok ingen trøst at når du
efter en vurdering af en dyrlæge også siger det bedste er at hunden får
fred, at så er det det bedste du har gjort. Giv den anden hund lidt mere
opmærksomhed den første tid (det kommer nok automatisk), jeg tror på sigt du
vil finde ud af du tog den rigtige beslutning. Men så gu er det ikke nemt at
være hundeejer en gang imellem!
Mange tanker herfra til dig.

lh



Tove Krieger (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 16-06-08 18:50

"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g35upm$14ee$1@newsbin.cybercity.dk
> Jeg siger tak til alle, der har bidraget med rigtiggode råd - og
> jeg har i dag været hos en Dyrlæge, og hun vurderede dens
> opførsel, som det var bedst at den fik fred, og det fik den kl.
> 15.40 - hold da op hvor er det bare hårdt, har det af helvede
> til, hun var bare sammen med den anden mit et og ALT- ønsker det
> IKKE selv for min værste fjende, hvis jeg har sådan en, at prøve
> DET - suk...! Men tak til alle!
>
> Med venlig hilsen
> fra
> Ove L.



Hej Ove.

Det gør mig oprigtigt ondt for dig. Det er ikke rart at skulle tage
den beslutning, men det er sikkert den bedste løsning. Jeg tror at
alle vi andre eller sikkert de fleste af os i gruppen også har
prøvet det. Det er utroligt hårdt at miste et dyr.

*Hvis* hundens adfærd skyldtes at en person (din eks) har slået til
den med støvsugerrøret så den har pådraget sig en skade, er det
utilgiveligt. Jeg håber at det skyldtes noget andet, det vil du
sikkert inderst inde også helst tro, selvom tvivlen måske stadig er
der. Det er i det hele taget forkert at straffe dyr ved at slå, man
kommer længst med tålmodighed og kærlighed.

Trøsteknus herfra.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Ove Lissner (20-06-2008)
Kommentar
Fra : Ove Lissner


Dato : 20-06-08 07:50


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4856a7ba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej Ove.
>
> Det gør mig oprigtigt ondt for dig. Det er ikke rart at skulle tage den
> beslutning, men det er sikkert den bedste løsning. Jeg tror at alle vi
> andre eller sikkert de fleste af os i gruppen også har prøvet det. Det er
> utroligt hårdt at miste et dyr.
>
> *Hvis* hundens adfærd skyldtes at en person (din eks) har slået til den
> med støvsugerrøret så den har pådraget sig en skade, er det utilgiveligt.
> Jeg håber at det skyldtes noget andet, det vil du sikkert inderst inde
> også helst tro, selvom tvivlen måske stadig er der. Det er i det hele
> taget forkert at straffe dyr ved at slå, man kommer længst med tålmodighed
> og kærlighed.
>
> Trøsteknus herfra.
>
> --
> Venlig hilsen Tove

Hej allesammen!
Vil da lige fortælle hvordan at det er gået med den anden hund Sheila - hun
har det rigtig godt, og men hun er blevet endnu mere knyttet til mig, men
hun er blevet utrolig rolig efter den anden hund ikke mere holder hende
nede, og hun gø'er næsten ikke når der kommer nogen

Men jeg har godt nok været meget ked af det siden i mandags, men har
gudskelov min lille dejlige Sheila

Endnu engang tak til ALLE for gode råd!

Med venlig hilsen og god weekend
fra
Ove L.





lh (20-06-2008)
Kommentar
Fra : lh


Dato : 20-06-08 11:54


"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g3fjvm$1jif$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news:4856a7ba$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej Ove.
>>
>> Det gør mig oprigtigt ondt for dig. Det er ikke rart at skulle tage den
>> beslutning, men det er sikkert den bedste løsning. Jeg tror at alle vi
>> andre eller sikkert de fleste af os i gruppen også har prøvet det. Det er
>> utroligt hårdt at miste et dyr.
>>
>> *Hvis* hundens adfærd skyldtes at en person (din eks) har slået til den
>> med støvsugerrøret så den har pådraget sig en skade, er det utilgiveligt.
>> Jeg håber at det skyldtes noget andet, det vil du sikkert inderst inde
>> også helst tro, selvom tvivlen måske stadig er der. Det er i det hele
>> taget forkert at straffe dyr ved at slå, man kommer længst med
>> tålmodighed og kærlighed.
>>
>> Trøsteknus herfra.
>>
>> --
>> Venlig hilsen Tove
>
> Hej allesammen!
> Vil da lige fortælle hvordan at det er gået med den anden hund Sheila -
> hun har det rigtig godt, og men hun er blevet endnu mere knyttet til mig,
> men hun er blevet utrolig rolig efter den anden hund ikke mere holder
> hende nede, og hun gø'er næsten ikke når der kommer nogen
>
> Men jeg har godt nok været meget ked af det siden i mandags, men har
> gudskelov min lille dejlige Sheila
>
> Endnu engang tak til ALLE for gode råd!
>
> Med venlig hilsen og god weekend
> fra
> Ove L.
>
>
>

På trods af det er hårdt for dig, så viser det jo så at du har valgt den
rigtige løsning. Det er ikke nemt at skal tage den beslutning du har taget,
men en gang imellem sker der noget der gør man er nødt til at gribe ind.
Det er i hvert fald gode tegn at den tilbageværende hund er blevet mere
glad.

lh



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408920
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste