/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
DiNovo Edge - hvordan splittes det ad?
Fra : Morten


Dato : 16-06-08 09:05

Hej

Ja, som titlen antyder... Jeg har et Logitech DiNovo Edge tastatur. Hvordan
splitter jeg det ad med mindst mulig skade til følge?
Synes ikke jeg lige kan se nogle skruer der er nemme at gå til og ved ikke
om jeg bare tør flå løs på den orange bagside.

Jeg skal ikke have det renset fordi jeg har spildt noget i det. Derimod vil
jeg pille batteriet ud og erstatte med en holder til 3 stk. opladelige AAA
på undersiden (kan fint være der når keyboardets ben slåes ud). Det passer
fint i spænding med indbyggede lithium batteri og når de løber tør skifter
man blot med 3 stk. frisk opladede eneloop og sætter de andre til opladning
og keyboardet er igen klar til brug på 5 sek. Som det er nu må jeg finde et
trådet keyboard frem og vente på det andet lader - og det er jo ikke lige
netop derfor man har købt et trådløs tastatur ;(

Årsag: Jeg er enormt og _rigtig_ godt og grundig træt af det indbyggede
batteri og den medfølgende lader. Laderen fylder helt abnormt og må således
stå et andet sted end computeren. og tastaturet kan ikke benyttes mens det
lader (eller jo, det kan det faktisk godt hvis man synes det er fedt det
står lodret). Fatter ikke hvorfor de ikke bare har givet tastaturet et lille
DC stik som f.eks. mobiltelefonerne, så slap man for at sætte den på en stor
moder-fu**er af en lade-"station" og det ville fylde meget mindre.

Alternativt er selvfølgelig at købe Apple's labre flade bluetooth og så
printe nogle andre labels til de knapper som måtte kræve det (varmlamineret
på oversiden, naturligvis) - det er nemlig så fornuftigt at bruge AA
batterier.

Mvh
Morten

PS: Har ingen problemer i at svinge en loddekolbe og elektronik til
husbehov, mangler alene tip til at splitte l*rtet ad med mindst mulig skade
til følge ;)



 
 
Holst (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 16-06-08 09:26


Morten wrote:

> Jeg skal ikke have det renset fordi jeg har spildt noget i det. Derimod vil
> jeg pille batteriet ud og erstatte med en holder til 3 stk. opladelige AAA
> på undersiden (kan fint være der når keyboardets ben slåes ud). Det passer
> fint i spænding med indbyggede lithium batteri og når de løber tør skifter
> man blot med 3 stk. frisk opladede eneloop og sætter de andre til opladning
> og keyboardet er igen klar til brug på 5 sek. Som det er nu må jeg finde et
> trådet keyboard frem og vente på det andet lader - og det er jo ikke lige
> netop derfor man har købt et trådløs tastatur ;(

Skal du ikke bare lære at sætte det til ladning i ny og næ, natten over.

Nu kendte jeg ikke lige tastaturet, så jeg søgte lige efter det, og
under specifikationer skriver de:

Power and Battery

o Built-in rechargeable 950 mAH lithium ion battery
o Fast-charge time: About 5 min for approx. one day usage
o Full-charge time: About 2 hours for up to 2 months usage

Hvis du er nødt til at lade ofte, så er batteriet nok slidt og trænger
til udskiftning.

> Alternativt er selvfølgelig at købe Apple's labre flade bluetooth og så
> printe nogle andre labels til de knapper som måtte kræve det (varmlamineret
> på oversiden, naturligvis) - det er nemlig så fornuftigt at bruge AA
> batterier.

Ja, AA-batterier er gode. Der sidder også 2 AA-batterier i mit gamle
Logitech-tastatur. Har haft tastaturet i fire år og har skiftet
batterier én gang undervejs.

Morten (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 16-06-08 10:14

> Skal du ikke bare lære at sætte det til ladning i ny og næ, natten over.

Jo, det kan du sige.
Men som med så mange andre ting får man det aldrig gjort før det er for
sent. Men vil nu også meget gerne slippe for at have den kæmpe ladestation
til at stå og se "smuk" ud ét eller andet sted.
Det vil jeg nu tage konsekvensen af og modificere det til nogle batterier
der er nemme at skifte. 2 sæt, så sætter man det sæt til opladning der er
fladt.

> Hvis du er nødt til at lade ofte, så er batteriet nok slidt og trænger til
> udskiftning.

Det er det formentlig også.
Lithium Ion er ikke så langtidsholdbare som fabrikanterne vil have os til at
tro. 1 års tid og batteriet er langt fra som nyt (husker ikke hvornår jeg
købte det, men det er vel 1 år eller mere siden). NiMH kan uden problemer
være som næsten nye selv efter 5 år med en god lader og behandles de godt er
10 år ikke ude af rækkevidde - og så er de jo også noget nemmere at
skifte... I DiNovo Edge er det _slet_ikke_ meningen man skal kunne skifte
batteriet :/ Ellers sælger de jo ikke nok tastaturer... ;(

** Velkommen til dagens køb og smid-væk samfund! **

Alt er helt lukket på det tastatur, derfor jeg spørger efter tip til at åbne
det. Om man skal flå det orange på bagsiden af og finde nogle skruer dér
eller om man skal bruge en fin kniv i kanten til at løsne tappe etc. Det
ville jo være ærgeligt at forsøge det ene først for så at opdage det er det
andet eller omvendt - så får det jo unødige mærker selvom man jo prøver at
være så forsigtig som muligt (og bruger træ når det er muligt til at
"brække" med frem for noget af metal).

> Ja, AA-batterier er gode. Der sidder også 2 AA-batterier i mit gamle
> Logitech-tastatur. Har haft tastaturet i fire år og har skiftet batterier
> én gang undervejs.

Tja, DiNovo Edge bruger nok lidt mere strøm, dels fordi det er bluetooth
(med rigtig god rækkevidde), dels fordi det også skal forsyne en touchplade
(ala dem på bærbare) og dels pga. alle de lysdioder der er i det. Så det er
nok en fordel her at bruge opladelige.

Ang. mus valgte jeg netop den beregnet til bærbare VX Revolution frem for MX
Revolution pga VX bruger et enkelt AA batteri hvor MX bruger indbygget
lithium ion (og samme forrykte koncept med en kæmpe lader, der tilmed er
modtager, så den er næsten tvunget til at være på bordet eller i hvert fald
i omegnen af computeren). Nok er VX lidt mindre, men passer egenligt min
hånd fint. Den bruger ét stk. AA batteri og selvom du ikke slukker den
holder den i 2 måneder eller sådan. Så den får alkaline sålænge jeg har et
hav af gamle alkaline (flere med udløbsdato i 2001, så de skal "snart"
bruges ) jeg af den ene eller anden årsag ikke har fået brugt endnu
(bruger nemlig mest opladelige). Når de er brugt får den også et sæt eneloop
(eller andet 2. generations NiMH)

Mvh
Morten



Hagar (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 16-06-08 12:56


"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:48562ebf$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Skal du ikke bare lære at sætte det til ladning i ny og næ, natten over.
>
> Jo, det kan du sige.
> Men som med så mange andre ting får man det aldrig gjort før det er for
> sent. Men vil nu også meget gerne slippe for at have den kæmpe ladestation
> til at stå og se "smuk" ud ét eller andet sted.
> Det vil jeg nu tage konsekvensen af og modificere det til nogle batterier
> der er nemme at skifte. 2 sæt, så sætter man det sæt til opladning der er
> fladt.
>

Hvis du lige husker det

Kunne ikke lade være

Hagar



Morten (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 16-06-08 13:23

> Hvis du lige husker det
>
> Kunne ikke lade være

Det kan du være ganske rolig for; når jeg tager et sæt flade opladelige ud
ryger de opladning prompte.
Og AA hhv. AAA er både billige og jeg har rigeligt flere sæt, så der altid
er frisk opladede tilgængelig på lager :)

Her er det netop at eneloop og andre 2. generations NiMH er helt perfekte.
De skal nemlig ligge temmelig længe før de bliver halvflade grundet meget
lav selvafladning (typisk derfor fokl tror opladelige er noget skidt, i
virkeligheden er de ikke klar over alm. NiMH's selvafladning er rimeligt
høj, så et par ugers liggetid = en tur i god og intelligent lader hvis de
lige skal være helt på toppen).

Mvh
Morten



Axel Hammerschmidt (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 16-06-08 23:22

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> wrote in
news:48561eb9$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej
>
> Ja, som titlen antyder... Jeg har et Logitech DiNovo Edge
> tastatur. Hvordan splitter jeg det ad med mindst mulig skade til
> følge? Synes ikke jeg lige kan se nogle skruer der er nemme at gå
> til og ved ikke om jeg bare tør flå løs på den orange bagside.

Har du prøvet Google?

Results 1 - 10 of about 9,640 for hack "DiNovo Edge keyboard".


--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets one.

Morten (17-06-2008)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 17-06-08 07:50

> Har du prøvet Google?

Ja. Synes ikke jeg kan finde noget.

> Results 1 - 10 of about 9,640 for hack "DiNovo Edge keyboard".

Lige netop den søgephrase har jeg ikke brugt, men synes heller ikke den
giver noget brugbart andet end folk der "hacker" deres flade Apple keyboards
til at være lidt højere ved at sætte gummifødder under dem.
Det tror jeg godt jeg kan finde ud af uden en webside fortæller mig hvordan.
Den generelle IQ i Amerika er da godt nok for nedadgående hvis folk vil
kalde det for "et hack" ;D

Kunne godt være man bare skulle prøve at flå løs på den orange bagside. Har
siddet og trykket (lidt hårdt) på den og synes jeg kan fornemme nogle
huller - det må nok være dér skruerne sidder... Så vil jeg håbe det kan lade
sig gøre så det kan limes pænt på igen bagefter (med hul standset ud så
skruerne er til at gå til i fremtiden).

Mvh
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste