| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Et land har ret til at forsvare sig Fra : Peter | 
  Dato :  07-04-08 09:18 |  
  |   
            Ref. Nyhedmail
 
 "
 Tirsdag den 1. april afgjorde Flygtningenævnet, at to terrormistænkte, der 
 var administrativt udvist af Danmark, fordi de vurderedes at være til fare 
 for statens sikkerhed, ikke skal sendes tilbage til deres hjemland, fordi 
 nævnet mente, at det var uklart om der var fare for deres liv, hvis de blev 
 hjemsendt.
 
 Flygtningenævnet fastslog altså, at alene det forhold, at der var uklarhed 
 om, hvorvidt de udenlandske statsborgere måske ville være i fare, var 
 tilstrækkeligt til at beslutte, at to personer, som Politiets 
 Efterretningstjeneste vurderer, er til fare for statens sikkerhed og således 
 også danske borgeres sikkerhed kan forblive i Danmark.
 
 Ethvert land har både ret og pligt til at forsvare sig selv og sine borgere 
 mod udefrakommende trusler. Den mest fundamentale opgave for enhver stat er 
 at beskytte sine borgere mod overgreb. Den opgave har Flygtningenævnet med 
 sin afgørelse reelt gjort det umuligt for Danmark at løse.
 
 To terrormistænkte udlændinge er nu overført til Sandholmlejrens åbne 
 afdeling, hvor de kan komme og gå, som de lyster. De skal bare melde sig en 
 gang om ugen til politiet i Sandholmlejren.
 
 Flygtningenævnets dybt problematiske afgørelse er endnu mere opsigtsvækkende 
 al den stund, at Nævnet som begrundelse for beslutningen giver, at de ikke 
 kender til Politiets Efterretningstjenestes oplysninger omkring de to mænd. 
 Med den begrundelse vil det i praksis aldrig kunne lade sig gøre 
 administrativt at udvise udenlandske statsborgere, for 
 efterretningstjenesten vil formodentlig kun yderst sjældent være i stand til 
 at offentliggøre oplysninger om terrormistænkte uden derved at røbe kilden 
 til oplysningerne.
 
 Flygtningenævnet har med sin afgørelse besluttet, at det er væsentligere at 
 varetage to udenlandske statsborgeres tarv frem for at varetage alle danske 
 statsborgeres klare interesse i at undgå terrorangreb på dansk jord. Det er 
 i sandhed en beslutning med vidtrækkende konsekvenser, som nævnet har 
 truffet.
 
 Det er indlysende, at man som statsborgere i et land har andre rettigheder 
 end statsborgere fra andre lande. Når en person ikke er dansk statsborger, 
 er vedkommende at betragte som gæst i Danmark - personen har ikke taget 
 Danmark til sig, og Danmark har ikke accepteret ansvaret for personen. 
 Ansvaret for personen ligger hos det i land, i hvilket personen er 
 statsborger.
 
 Hvis vi i Danmark skønner, at en udenlandsk statsborger er til fare for 
 samfundet, er det indlysende, at denne, naturligvis bør kunne udvises af 
 landet - i mine øjne behøver der slet ikke at være en ankeinstans for den 
 beslutning -, for der er jo netop tale om et andet lands statsborger, der 
 frivilligt opholder sig i Danmark, og som vi i Danmark administrativt har 
 tilladt indrejse i landet - naturligvis på den baggrund, at vi formodede, at 
 vedkommende ikke ville være til fare for landet. Viser det sig, at han 
 alligevel er det, skal vi jo, ligesom vi administrativt har tilladt 
 vedkommende at rejse ind, også administrativt kunne bede vedkommende om at 
 forlade Danmark igen.
 
 At bakke op om administrativ udvisning af udenlandske statsborgere, der 
 udgør en fare for Danmark, er hverken et outreret eller ekstremt synspunkt. 
 Synspunktet er i fuld overensstemmelse med andre landes f.eks. 
 Storbritanniens og Frankrigs praksis på området, og den administrative 
 udvisning er i fuld overensstemmelse med Den Europæiske 
 Menneskerettighedskonvention protokol 7 af 22. november 1984, som netop 
 giver stater ret til at skille sig af med andre landes statsborgere, der 
 skønnes at være til fare for landets sikkerhed. I Danmark vedtog et bredt 
 flertal i Folketinget i 2002 de regler, der gør det muligt at udvise 
 terrormistænkte udenlandske statsborgere administrativt.
 
 I regeringen synes opbakning til de eksisterende regler imidlertid ikke 
 entydig. Den minister, som selv er sat til at administrere reglerne, 
 integrationsminister Birthe Rønn Hornbech, er tilsyneladende nærmest 
 modstander af reglerne - og modtog derfor Flygtningenævnets afgørelse om 
 løsladelsen af de to terrormistænkte med begejstring, og da Dansk Folkeparti 
 klargjorde sine synspunkter desangående mente integrationsministeren med 
 udgangspunkt i sin egen lommejura, at kravet om at terrormistænkte 
 naturligvis enten skulle hjem eller sidde i fængsel, "forhåbentlig ikke 
 skulle forstås sådan, at folk skulle spærres inde på livstid". Anderledes 
 med justitsminister Lene Espersen, der fandt anledning til at nærlæse 
 afgørelsen og se, om der var behov for at tage initiativer, der kunne sikre, 
 at Flygtningenævnet ikke igen fandt anledning til at løslade personer, der 
 udgør en fare for Rigets sikkerhed.
 
 Det er selvfølgelig noget forfærdeligt roderi, at regeringen ikke er enig 
 med sig selv om, at lovgivning, som regeringen selv har indført, naturligvis 
 loyalt skal bakkes op - og det er endnu mere problematisk, at det er en 
 minister, der selv sidder på området, som ikke bakker op om lovgivningen. 
 Statsminister Anders Fogh Rasmussen kommer ikke uden om at kalde Birthe Rønn 
 Hornbech til orden.
 
 Dansk Folkepartis synspunkt er krystalklart: Udenlandske statsborgere med 
 ophold i Danmark, som Politiets Efterretningstjeneste vurderer, er til fare 
 for rigets sikkerhed bør enten befinde sig i et fly på vej hjem eller 
 fængslet under betryggende vilkår, indtil en hjemsendelse kan finde sted.
 
 Det er sådant set også det lovgivningen lægger op til. Nu må statsministeren 
 skære igennem og fortælle integrationsministeren, hvordan lovgivningen skal 
 forstås... Og det bør ske omgående!
 
 Med venlig hilsen
 
 Pia Kjærsgaard "
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Aksel Pedersen (07-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aksel Pedersen | 
  Dato :  07-04-08 12:21 |  
  |   
            
 "Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse 
 news:47f9d70d$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Ref. Nyhedmail
 >
 > "
 > Tirsdag den 1. april afgjorde Flygtningenævnet, at to terrormistænkte, der 
 > var administrativt udvist af Danmark, fordi de vurderedes at være til fare 
 > for statens sikkerhed, ikke skal sendes tilbage til deres hjemland, fordi 
 > nævnet mente, at det var uklart om der var fare for deres liv, hvis de 
 > blev hjemsendt.
 >
 
 Det er uforståeligt, hvordan flygtningenævnet er kommet til en sådan 
 afgørelse. Tunis er vel nok det skikkeligste af de muslimske lande. Det er 
 vestligt orienteret og hundeangst for, at ekstremisterne skal få fodfæste i 
 landet. De er der, men myndighederne bestræber sig for at gøre dem livet 
 surt.
 Måske burde Flygtningenævnets sammensætning vurderes påny.
 Mvh
 Aksel 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Aksel Pedersen (07-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aksel Pedersen | 
  Dato :  07-04-08 12:24 |  
  |   
            
 "Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:37f7c$47fa03a1$551828fc$15812@news.arrownet.dk...
 >
 > "Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse 
 > news:47f9d70d$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Ref. Nyhedmail
 >>
 >> "
 >> Tirsdag den 1. april afgjorde Flygtningenævnet, at to terrormistænkte, 
 >> der var administrativt udvist af Danmark, fordi de vurderedes at være til 
 >> fare for statens sikkerhed, ikke skal sendes tilbage til deres hjemland, 
 >> fordi nævnet mente, at det var uklart om der var fare for deres liv, hvis 
 >> de blev hjemsendt.
 >>
 >
 > Det er uforståeligt, hvordan flygtningenævnet er kommet til en sådan 
 > afgørelse. Tunesien er vel nok det skikkeligste af de muslimske lande. Det 
 > er vestligt orienteret og hundeangst for, at ekstremisterne skal få 
 > fodfæste i landet. De er der, men myndighederne bestræber sig for at gøre 
 > dem livet surt.
 > Måske burde Flygtningenævnets sammensætning vurderes påny.
 > Mvh
 > Aksel
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Patruljen (07-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Patruljen | 
  Dato :  07-04-08 05:28 |  
  |   
            On 7 Apr., 13:21, "Aksel Pedersen" <aks...@hotmail.com> wrote:
 > "Peter" <p...@wer.nn> skrev i en meddelelsenews:47f9d70d$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > > Ref. Nyhedmail
 >
 > > "
 > > Tirsdag den 1. april afgjorde Flygtningenævnet, at to terrormistænkte, der
 > > var administrativt udvist af Danmark, fordi de vurderedes at være til fare
 > > for statens sikkerhed, ikke skal sendes tilbage til deres hjemland, fordi
 > > nævnet mente, at det var uklart om der var fare for deres liv, hvis de
 > > blev hjemsendt.
 >
 > Det er uforståeligt, hvordan flygtningenævnet er kommet til en sådan
 > afgørelse. Tunis er vel nok det skikkeligste af de muslimske lande. Det er
 > vestligt orienteret og hundeangst for, at ekstremisterne skal få fodfæste i
 > landet. De er der, men myndighederne bestræber sig for at gøre dem livet
 > surt.
 > Måske burde Flygtningenævnets sammensætning vurderes påny.
 > Mvh
 > Aksel
 
 Det er måske derfor vedkommende ikke kan vende tilbage  -
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Pernille (07-04-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Pernille | 
  Dato :  07-04-08 14:18 |  
  |   
            
 "Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse 
 news:47f9d70d$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Ref. Nyhedmail
 >
 > "
 > Tirsdag den 1. april afgjorde Flygtningenævnet, at to terrormistænkte, der 
 > var administrativt udvist af Danmark, fordi de vurderedes at være til fare 
 > for statens sikkerhed, ikke skal sendes tilbage til deres hjemland, fordi 
 > nævnet mente, at det var uklart om der var fare for deres liv, hvis de 
 > blev hjemsendt.
 >
 > Flygtningenævnet fastslog altså, at alene det forhold, at der var uklarhed 
 > om, hvorvidt de udenlandske statsborgere måske ville være i fare, var 
 > tilstrækkeligt til at beslutte, at to personer, som Politiets 
 > Efterretningstjeneste vurderer, er til fare for statens sikkerhed og 
 > således også danske borgeres sikkerhed kan forblive i Danmark.
 >
 > Det er sådant set også det lovgivningen lægger op til. Nu må 
 > statsministeren skære igennem og fortælle integrationsministeren, hvordan 
 > lovgivningen skal forstås... Og det bør ske omgående!
 >
 > Med venlig hilsen
 >
 > Pia Kjærsgaard "
 >
 >
 Jeg synes ikke, at det er underligt, at Pia Kjærsgaard og hendes parti 
 bliver mere og mere populære!
 Tænk, at vi beholder mennesker her i landet, som er til fare for den danske 
 befolkning, blot fordi det er farligt for dem at vende hjem.
 Det interesserer mig ikke, hvad der sker disse mennesker, hvis de sendes 
 hjem. De har jo ikke haft de bedste ønsker, for os danskere.
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |