/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Heldigvis uden varige mén...2
Fra : stolle68


Dato : 17-05-08 01:42

Opfølgning på mit indlæg:

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/e7ed560a17dbcd8b?hl=da

Jeg blev i går ringet op af værkstedet, som jeg havde sendt min MC ud
til efter ulykken.
De fortalte at min MC var totalskadet. Skævt bagstel, forstel, smadret
tank, osv.osv.
Dette fik mig til at spekulere over hvor meget der egentlig skal til
for at totalskade en MC?
Jeg mener, stellet er lavet af stål og jeg er lavet af knogler, kød og
blod.
Hvordan kan MC'en blive så smadret når jeg slap med bøjede ribben,
forstuvet for og knubs?
Har jeg været svine heldig eller....

--
Martin
Tidligere GSX 750F ejer.

 
 
Dak (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 17-05-08 09:25


Hvordan kan MC'en blive så smadret når jeg slap med bøjede ribben,
forstuvet for og knubs?


Nok fordi at motorcyklen vejer en pæn del mere. Tænk på at hvis Mc'en lander
på bagdelen som der kun er beregnet til at holde din vægt + det løse i
nedadgående vægt at den så skal holde til at kunne bære motorcyklensvægt +
farten af slaget i måske sidegående retning. Det er jo de færreste mc'er som
kan holde til at du skrider ind i en mur med bagenden i oprest position
selvom det kun er med 20km/t. Med andre ord, jeg tror ikke at producenten
laver stellet så stærkt der hvor sadlen/styret sidder men mere har fokus på
der hvor motoren er.


---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"




H&M (17-05-2008)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 17-05-08 09:43

> Nok fordi at motorcyklen vejer en pæn del mere. Tænk på at hvis Mc'en
> lander på bagdelen som der kun er beregnet til at holde din vægt + det
> løse i nedadgående vægt at den så skal holde til at kunne bære
> motorcyklensvægt + farten af slaget i måske sidegående retning. Det er jo
> de færreste mc'er som kan holde til at du skrider ind i en mur med
> bagenden i oprest position selvom det kun er med 20km/t. Med andre ord,
> jeg tror ikke at producenten laver stellet så stærkt der hvor
> sadlen/styret sidder men mere har fokus på der hvor motoren er.


Plus det faktum at din krop er polstret, og giver efter, du får blå mærker,
mc'en giver efter......

Godt at høre du er i stand til at følge op på sagen, god bedring....



Andreas Andersen (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 17-05-08 09:57


"stolle68" <martin@stolten.eu> wrote in message
news:ef43455e-8959-487b-a83e-6a4803a04555@y21g2000hsf.googlegroups.com...
Hvordan kan MC'en blive så smadret når jeg slap med bøjede ribben,
forstuvet for og knubs?
Har jeg været svine heldig eller....

En skumgummibold ind i en bil med 50km/t tager sikkert ingen skade
overhovedet. Det er en fordel at give efter når man kolliderer med noget, og
stål er ikke voldsomt fleksibelt.

--
Andreas


Michael Dahlberg (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 17-05-08 10:32


"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:482e9de7$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "stolle68" <martin@stolten.eu> wrote in message
> news:ef43455e-8959-487b-a83e-6a4803a04555@y21g2000hsf.googlegroups.com...
> Hvordan kan MC'en blive så smadret når jeg slap med bøjede ribben,
> forstuvet for og knubs?
> Har jeg været svine heldig eller....
>
> En skumgummibold ind i en bil med 50km/t tager sikkert ingen skade
> overhovedet. Det er en fordel at give efter når man kolliderer med
> noget, og stål er ikke voldsomt fleksibelt.
>
Man må heller ikke glemme at de to skrog er af grundlæggende forskellig
teknologi.
Der er absolut intet på en motorcykel der er selvhelende, eller bare
hjælper til med reparationen.


Jeg håber det går fremad med knubsene.
Michael D



Janus Knudsen (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Janus Knudsen


Dato : 17-05-08 19:20

Mennesket har været under udvikling i 50.000år, motorcyklen små 60år.
Kroppen er en fantastisk maskine, i nogle tilfælde skrøbelig i andre
tilfælde umådelig stærk og udholdende.

Jeg har flere gange stået ud af totalskadede biler, det værste der skete den
ene gang var et ømt knæ som var helet natten over. Så jo.. vi kan holde til
meget.. nogle gange og det er lige det sidste der er pointen!!
Nemlig nogle gange går det godt og andre gange rigtigt rigtigt skidt. En
ting er dog sikkert, der skal mere til at skade MC'en end dig, så du har
været svineheldig *S* glæd dig over det



"stolle68" <martin@stolten.eu> wrote in message
news:ef43455e-8959-487b-a83e-6a4803a04555@y21g2000hsf.googlegroups.com...
> Opfølgning på mit indlæg:
>
> http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/e7ed560a17dbcd8b?hl=da
>
> Jeg blev i går ringet op af værkstedet, som jeg havde sendt min MC ud
> til efter ulykken.
> De fortalte at min MC var totalskadet. Skævt bagstel, forstel, smadret
> tank, osv.osv.
> Dette fik mig til at spekulere over hvor meget der egentlig skal til
> for at totalskade en MC?
> Jeg mener, stellet er lavet af stål og jeg er lavet af knogler, kød og
> blod.
> Hvordan kan MC'en blive så smadret når jeg slap med bøjede ribben,
> forstuvet for og knubs?
> Har jeg været svine heldig eller....
>
> --
> Martin
> Tidligere GSX 750F ejer.


Christian Stidsen (19-05-2008)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 19-05-08 11:59

Janus Knudsen skrev:
> Mennesket har været under udvikling i 50.000år, motorcyklen små 60år.
> Kroppen er en fantastisk maskine, i nogle tilfælde skrøbelig i andre
> tilfælde umådelig stærk og udholdende.

Kan vi derudaf konkludere at mennesket var mere skrøbeligt for 50.000 år
siden ?
- ville et menneske anno "50.000 år siden" være død efter den samme ulykke ?
Blot en tanke - uden at det skal udvikle sig til en
religionsvidenskabelig debat!

>
> Jeg har flere gange stået ud af totalskadede biler, det værste der skete
> den ene gang var et ømt knæ som var helet natten over. Så jo.. vi kan
> holde til meget.. nogle gange og det er lige det sidste der er pointen!!

Bekymrende med flere totalskadede biler!


Christian

Andreas Andersen (19-05-2008)
Kommentar
Fra : Andreas Andersen


Dato : 19-05-08 19:05


"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> wrote in message
news:g0rmia$1j8m$1@newsbin.cybercity.dk...
> Janus Knudsen skrev:
>> Mennesket har været under udvikling i 50.000år, motorcyklen små 60år.
>> Kroppen er en fantastisk maskine, i nogle tilfælde skrøbelig i andre
>> tilfælde umådelig stærk og udholdende.
>
> Kan vi derudaf konkludere at mennesket var mere skrøbeligt for 50.000 år
> siden ?
> - ville et menneske anno "50.000 år siden" være død efter den samme ulykke
> ?
> Blot en tanke - uden at det skal udvikle sig til en religionsvidenskabelig
> debat!

Mon ikke et menneske for 50000 år siden var fysisk væsentligt stærkere end
en af vore dages svæklinger, og tvært imod kunne holde til noget mere? Måske
man kunne starte en evolution af motorcyklister. Kør alle motorcyklister ind
i biler med 70 km/t, behold dem der overlever og par dem. Om 10000 år kunne
motorcykeldødsulykker være en saga blot.

--
Andreas


Jan Bachman (19-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 19-05-08 20:12

On Mon, 19 May 2008 20:04:49 +0200, "Andreas Andersen"
<andreas2411@gmail.invalid> wrote:

>Mon ikke et menneske for 50000 år siden var fysisk væsentligt stærkere end
>en af vore dages svæklinger, og tvært imod kunne holde til noget mere? Måske
>man kunne starte en evolution af motorcyklister. Kør alle motorcyklister ind
>i biler med 70 km/t, behold dem der overlever og par dem. Om 10000 år kunne
>motorcykeldødsulykker være en saga blot.

Forhåbentlig kan alle biler flyve om 10.000 år, så vi kan have vejene
i fred for madkasserne og fejre hjulets udødelighed på nostalgiske
søndagsture

/Jan

claus b.p. (18-05-2008)
Kommentar
Fra : claus b.p.


Dato : 18-05-08 19:49


"stolle68" <martin@stolten.eu> skrev i en meddelelse
news:ef43455e-8959-487b-a83e-6a4803a04555@y21g2000hsf.googlegroups.com...
Opfølgning på mit indlæg:

http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/e7ed560a17dbcd8b?hl=da

Jeg blev i går ringet op af værkstedet, som jeg havde sendt min MC ud
til efter ulykken.
De fortalte at min MC var totalskadet. Skævt bagstel, forstel, smadret
tank, osv.osv.
Dette fik mig til at spekulere over hvor meget der egentlig skal til
for at totalskade en MC?
Jeg mener, stellet er lavet af stål og jeg er lavet af knogler, kød og
blod.
Hvordan kan MC'en blive så smadret når jeg slap med bøjede ribben,
forstuvet for og knubs?
Har jeg været svine heldig eller....

Alle motorcyklister kommer ned før eller siden, held/uheld er kun en af
parametrene. En totalskadet motorcykel (eller bil) betyder ikke at den ikke
kan repareres, blot at det vil koste mere end halvdelen af dens værdi at
reparere den. Samme beregningsmetode er endnu ikke indført for reparationer
på mennesker...

/Claus



Torben Scheel (18-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-05-08 21:14

stolle68 wrote:
> Hvordan kan MC'en blive så smadret når jeg slap med bøjede ribben,
> forstuvet for og knubs?
> Har jeg været svine heldig eller....
>
Totalskade for en MC er når summen af de enkeltdele der skal skiftes +
arbejdsløn overstiger gensalgsværdien. Mennesket formodes generelt at
være mere værd en totalprisen for bestanddelene

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408927
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste