/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Glatte rundkørsler ...
Fra : Anders Majland


Dato : 29-04-08 19:53

.... Nej jeg tog ikke en røvtur men var bare vidne til en bilist der med
"normal" fart tog en snurretur i rundkørlsen mellem hovedvej 16 og 21
(ebeltoftvej, grenåvej øst for randers)

Bilen var en ældre rød stationcar, der lige pludselige skred over baghjulene
og øjeblikket efter stod den med snuden den gale vej på midterhellen...

Godt nok regnede det imorges, men det har sikkert været i kombination med
dieselolie eller lign .... Han kom fra øst og jeg skulle mod syd, så jeg
undersøgte det ikke nærmere ... Men må hellere se om jeg kan tage den med ro
i den rundkørsel i morgen aften på turen hjemad .......

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk


 
 
Ukendt (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-08 20:20


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message
news:48176e9f$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ... Nej jeg tog ikke en røvtur men var bare vidne til en bilist der med
> "normal" fart tog en snurretur i rundkørlsen mellem hovedvej 16 og 21
> (ebeltoftvej, grenåvej øst for randers)
>
> Bilen var en ældre rød stationcar, der lige pludselige skred over
> baghjulene og øjeblikket efter stod den med snuden den gale vej på
> midterhellen...
>
> Godt nok regnede det imorges, men det har sikkert været i kombination med
> dieselolie eller lign .... Han kom fra øst og jeg skulle mod syd, så jeg

Diesel på en vej er slet ikke sjovt. Min makker totalskadede lige sin ret
nye CBR600 RR for 3 uger siden pga. en dieselstribe på en motorvejstilkørsel
i Odense. Jeg kørte lige bag ved, så jeg var advaret og kom igennem
helskindet...

Han var også uskadet.

--
Mvh,
Allan
Aprilia SL1000



Ukendt (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-08 20:40

Ja, diesel er ret træls når det ligger på vejen/rundkørslen :(
Sidste år måtte jeg også en tur i asfalten med min 5 mdr gamle mc-scooter
pga diesel.
Heldigvis var farten ikke mere end ca. 20 km/t så der skete ikke noget med
mig, og scooteren slap med lidt skrammer i lakken.
Men surt, det er det :(

Mvh

Thomas



Torben Scheel (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-04-08 20:36

Anders Majland wrote:

> Godt nok regnede det imorges,

Ja det var da f@ndens som det regner i vest i dag. Jeg var et smut i
Århus på TDM'en, og al kørsel vest for Sorø var i vandtåge. I
nordsjælland har solen skinnet hele dagen (fordi det er min fødselsdag ).

For dælen jeg var negativ på Shell - over 11kr. literen, og så kan man
ikke betale ved standeren. Regnhandsker, hjelm, hjelmhue og ørepropper
af- og påmontering var ikke lige hvad jeg trængte til. Men de er vel nød
til at tjene lidt ekstra på chokolade og hapsdogs med de beskedne
brændstofpriser :-/

--
vh
Torben

Anders Majland (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 29-04-08 20:39

> Ja det var da f@ndens som det regner i vest i dag. Jeg var et smut i Århus
> på TDM'en, og al kørsel vest for Sorø var i vandtåge. I nordsjælland har
> solen skinnet hele dagen (fordi det er min fødselsdag ).

Og jeg havde mine vandtætte støvler stående på i kbh Heldigvis klarede
det op så turen fra odden til kbh var i tørvejr

> For dælen jeg var negativ på Shell - over 11kr. literen, og så kan man
> ikke betale ved standeren.

Jeg foretrækker også at tanke hvor der kan betales ved standeren ...


Armand (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-04-08 23:58

Anders Majland skrev:
> ... Nej jeg tog ikke en røvtur men var bare vidne til en bilist der med
> "normal" fart tog en snurretur i rundkørlsen mellem hovedvej 16 og 21
> (ebeltoftvej, grenåvej øst for randers)
>
> Bilen var en ældre rød stationcar, der lige pludselige skred over
> baghjulene og øjeblikket efter stod den med snuden den gale vej på
> midterhellen...
>
> Godt nok regnede det imorges, men det har sikkert været i kombination
> med dieselolie eller lign .... Han kom fra øst og jeg skulle mod syd, så
> jeg undersøgte det ikke nærmere ... Men må hellere se om jeg kan tage
> den med ro i den rundkørsel i morgen aften på turen hjemad .......
>
Som motorcyklist er det en klar fordel sådan at kunne lure tegn og
begivenheder!
Med en motorcyklist's øjne må man således også begræde den stedse større
forekomst af biler med ESP - Ligesom at læ-områder ved sidevind var
langt lettere at detektere dengang der var mange hæk-motoriserede
Skoda'er på vejene!

Aprospos (OT):
Foranlediget af mængden af Skoda'er i alle aldre og konstruktioner på
gaden i Prag, kommenterede min svoger at han havde noteret sig at der
kun skulle være to (2!) hækmotoriserede Skoda'er tilbage!
Kan dét virkelig passe - For i så fald bevæger 50% deraf sig vist rundt
her på gruppen?!

--
Armand.

Niels Pein (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 30-04-08 00:23

"Armand" skrev ...

> Med en motorcyklist's øjne må man således også begræde den stedse større
> forekomst af biler med ESP
Nul. Det er lige modsat. Det er kun fint at få de tunge metalkasser mere
under kontrol.
Så formindskes risikoen for at man kommer rundt i et sving, og mødes af en
ude-af-kontrol bil i ens egen vognbane. Selvfølgelig mest aktuelt for de der
kører vinterkørsel.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA
(og jeg skal nok skifte bil til een med ESP den dag jeg får brug for det
)



Ulvir (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 30-04-08 00:45


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen
news:4817adeb$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Armand" skrev ...
>
>> Med en motorcyklist's øjne må man således også begræde den stedse større
>> forekomst af biler med ESP
> Nul. Det er lige modsat. Det er kun fint at få de tunge metalkasser mere
> under kontrol.
> Så formindskes risikoen for at man kommer rundt i et sving, og mødes af en
> ude-af-kontrol bil i ens egen vognbane. Selvfølgelig mest aktuelt for de
> der kører vinterkørsel.
> --
> Hilsen Niels
> Bandit 1250 SA
> (og jeg skal nok skifte bil til een med ESP den dag jeg får brug for det

Nu føler jeg mig smådum- igen- men hvad er ESP? Vel ikke et
nationalitetsmærke bag på en bil? Olé!


Armand (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-08 01:09

Ulvir skrev:
>
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen
> news:4817adeb$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Armand" skrev ...
>>
>>> Med en motorcyklist's øjne må man således også begræde den stedse
>>> større forekomst af biler med ESP
>> Nul. Det er lige modsat. Det er kun fint at få de tunge metalkasser
>> mere under kontrol.
>> Så formindskes risikoen for at man kommer rundt i et sving, og mødes
>> af en ude-af-kontrol bil i ens egen vognbane. Selvfølgelig mest
>> aktuelt for de der kører vinterkørsel.
>
> Nu føler jeg mig smådum- igen- men hvad er ESP? Vel ikke et
> nationalitetsmærke bag på en bil? Olé!
>
Elektronisk stabilisering på biler!
Ved den mindste drift af bag eller for -ende udnyttes forekomsten af en
ABS-pumpe til automatisk at bremse et enkelt hjul for at rette op på
"skrideren"!

Jeg har oplevet det i praksis få gange og hver gang har jeg nået at
undre mig over den lyd der kom fra den ene baghjuls-kasse (á kort
ESP-styret blokering) inden at jeg observerede at ESP-lampen i
instrumentbordet blinkede; men heller ikke mere - Ergo: ESP'en begyndte
at korrigere allerede inde de første nakkehår havde registreret at bilen
driftede

--
Armand.

Ulvir (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 30-04-08 02:05


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4817b805$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ulvir skrev:

>> Nu føler jeg mig smådum- igen- men hvad er ESP? Vel ikke et
>> nationalitetsmærke bag på en bil? Olé!
> >
> Elektronisk stabilisering på biler!
> Ved den mindste drift af bag eller for -ende udnyttes forekomsten af en
> ABS-pumpe til automatisk at bremse et enkelt hjul for at rette op på
> "skrideren"!

> Armand.

Så blev jeg lidt klogere, her midt om natten- tak for det!


Torben Scheel (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-04-08 07:53

Armand wrote:
> Ulvir skrev:
>>
>> Nu føler jeg mig smådum- igen- men hvad er ESP? Vel ikke et
>> nationalitetsmærke bag på en bil? Olé!
> >
> Elektronisk stabilisering på biler!

Så længe det varer - BMW (tror jeg det er) leger med et system til MC.
Gad vide hvor tungt det bliver? (det sagde man nok også om de første
affjedringer :D)

--
vh
Torben

Armand (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-08 11:19

Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>> Ulvir skrev:
>>>
>>> Nu føler jeg mig smådum- igen- men hvad er ESP? Vel ikke et
>>> nationalitetsmærke bag på en bil? Olé!
>> >
>> Elektronisk stabilisering på biler!
>
> Så længe det varer - BMW (tror jeg det er) leger med et system til MC.
> Gad vide hvor tungt det bliver? (det sagde man nok også om de første
> affjedringer :D)
>
Stabilisering?
Er det ikke noget med antispinn at der rodes med??

--
Armand.

Torben Scheel (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-04-08 11:27

Armand wrote:

>> Så længe det varer - BMW (tror jeg det er) leger med et system til MC.
>> Gad vide hvor tungt det bliver? (det sagde man nok også om de første
>> affjedringer :D)
>>
> Stabilisering?
> Er det ikke noget med antispinn at der rodes med??
>
Jeg opfattede det som minimum en baggaffel der var hypermobil og styret
af elmotorer. Jeg skal prøve at finde det - min ikke det var i touring
nyt siden du ikke har set det

--
vh
Torben

Armand (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-08 12:12

Torben Scheel skrev:
> Armand wrote:
>
>>> Så længe det varer - BMW (tror jeg det er) leger med et system til
>>> MC. Gad vide hvor tungt det bliver? (det sagde man nok også om de
>>> første affjedringer :D)
>>>
>> Stabilisering?
>> Er det ikke noget med antispinn at der rodes med??
>

> .........mon ikke det var i touring nyt siden du ikke har set det
>
DEt er absolut en mulighed, men er dét tilfældet burde man kunne finde
artiklens indhold i BMW's pressemeddlelser på nettet :-/

--
Armand.

Torben Scheel (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-04-08 22:09

Armand wrote:

> DEt er absolut en mulighed, men er dét tilfældet burde man kunne finde
> artiklens indhold i BMW's pressemeddlelser på nettet :-/
>
Fundet i Touring Nyt 2/2008. BMW's udviklingsafdeling i München har søgt
patent på et system med hydraulisk styring af hjulenes hældning i
forhold til stellet. En computer skal styre det i krisesituationer -
forgaflen vippes til en stilling der stabiliserer cyklen. Baggaflen er
hypermobil, og computeren kan ændre højde på affjedringen. Selv
styringen skal den vist kunne overtage Gad vide om de indregner et
kamera til at spotte forhindringer..

Jeg kan scanne artiklen hvis det har interesse - den har ingen forfatter
og er ikke med i indholdsfortegnelsen - men bladet er ikke fra 1/4
Der er 3 patenttegninger i artiklen.

--
vh
Torben

TA (01-05-2008)
Kommentar
Fra : TA


Dato : 01-05-08 00:54

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4818e00c$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Fundet i Touring Nyt 2/2008. BMW's udviklingsafdeling i München har søgt
> patent på et system med hydraulisk styring af hjulenes hældning i
> forhold til stellet. En computer skal styre det i krisesituationer -
> forgaflen vippes til en stilling der stabiliserer cyklen. Baggaflen er
> hypermobil, og computeren kan ændre højde på affjedringen. Selv
> styringen skal den vist kunne overtage Gad vide om de indregner et
> kamera til at spotte forhindringer..
>
> Jeg kan scanne artiklen hvis det har interesse - den har ingen forfatter
> og er ikke med i indholdsfortegnelsen - men bladet er ikke fra 1/4
> Der er 3 patenttegninger i artiklen.


Se evt dette link for flere detaljer og tegninger:
<http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/February-1-3/11
-17/feb1308bmwsuncrashablemotorcycle/>

--
TA



Ulvir (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Ulvir


Dato : 01-05-08 02:02


"TA" <not@active.invalid> skrev i meddelelsen
news:481905dd$0$317$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Se evt dette link for flere detaljer og tegninger:
> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/February-1-3/11
> -17/feb1308bmwsuncrashablemotorcycle/>

'Page not found..' Ihverttilfælde ikke her..


Torben Scheel (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-05-08 09:29

Ulvir wrote:
>
> "TA" <not@active.invalid> skrev i meddelelsen
> news:481905dd$0$317$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Se evt dette link for flere detaljer og tegninger:
>> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/February-1-3/11
>>
>> -17/feb1308bmwsuncrashablemotorcycle/>
>
> 'Page not found..' Ihverttilfælde ikke her..
>
Prøv dette : http://shor.ter.dk/610501528

--
vh
Torben

Torben Scheel (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 01-05-08 09:30

TA wrote:

>
> Se evt dette link for flere detaljer og tegninger:
> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/February-1-3/11
> -17/feb1308bmwsuncrashablemotorcycle/>
>
Yup - der sparede du mig for tilslutning af en dinosaur med SCSI kabel,
genstart af PC'en USW. Takker

--
vh
Torben

Armand (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-05-08 12:51

Torben Scheel skrev:
> TA wrote:
>
>>
>> Se evt dette link for flere detaljer og tegninger:
>> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/February-1-3/11
>>
>> -17/feb1308bmwsuncrashablemotorcycle/>
>>
> Yup - der sparede du mig for tilslutning af en dinosaur med SCSI kabel,
> genstart af PC'en USW. Takker
>
TA har ellers gjort sig umage med at om-"klamme" linket med: " <...> ",
men i dette tilfælde virker det åbenbart ikke.
Men det der med brudte link må i da for pokker snart lære at gennemskue :-/

Jeg klarede mig med at svare på indlægget på skrømt, og dér så placere
curseren lige efter "11" på den linie der umiddelbart er markeret som
link, og så efterfølgende bruge DELETE indtil bindestregen før "17/...",
samt hele linie to, kom på plads. Derefter var det enkelt at kopiere
hele linket og sætte ind i browserens adressefelt !

Mekanikken er godtnok noget af et skridt at tage, og som sædvanligt ved
nytænkning er det underligt at tænke på hvorledes man er kommet på at
ex'ende hjul virker oprettende/stabiliserende ved udskridninger. For man
må jo formode at sagerne ér gennentestede :-/
Ducati 748/916 er udstyret med excentriske lejeskåle i kronrøret så man
kan vælge mellem lang eller kort styregeometri (á stabilitet eller
styrevillighed), hvilket i mange lande ikke har kunnet godkendes til
landevejsbrug - Så gad vide hvorledes at myndighederne ser på en
hydraulisk aktiveret excentrisk kronrørsaksel-montering, som ikke bare
ændrer efterløbet men derimod er til for at tilte forhjulet under kørsel

--
Armand.

Michael Dahlberg (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 01-05-08 13:04


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4819ae8d$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Torben Scheel skrev:
>> TA wrote:
>>
>>>
>>> Se evt dette link for flere detaljer og tegninger:
>>> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/February-1-3/11
>>> -17/feb1308bmwsuncrashablemotorcycle/>
>>>
>> Yup - der sparede du mig for tilslutning af en dinosaur med SCSI
>> kabel, genstart af PC'en USW. Takker
>>
> TA har ellers gjort sig umage med at om-"klamme" linket med: " <...>
> ", men i dette tilfælde virker det åbenbart ikke.
> Men det der med brudte link må i da for pokker snart lære at
> gennemskue :-/
>
> Jeg klarede mig med at svare på indlægget på skrømt, og dér så placere
> curseren lige efter "11" på den linie der umiddelbart er markeret som
> link, og så efterfølgende bruge DELETE indtil bindestregen før
> "17/...", samt hele linie to, kom på plads. Derefter var det enkelt at
> kopiere hele linket og sætte ind i browserens adressefelt !
>
> Mekanikken er godtnok noget af et skridt at tage, og som sædvanligt
> ved nytænkning er det underligt at tænke på hvorledes man er kommet på
> at ex'ende hjul virker oprettende/stabiliserende ved udskridninger.
> For man må jo formode at sagerne ér gennentestede :-/
> Ducati 748/916 er udstyret med excentriske lejeskåle i kronrøret så
> man kan vælge mellem lang eller kort styregeometri (á stabilitet eller
> styrevillighed), hvilket i mange lande ikke har kunnet godkendes til
> landevejsbrug - Så gad vide hvorledes at myndighederne ser på en
> hydraulisk aktiveret excentrisk kronrørsaksel-montering, som ikke bare
> ændrer efterløbet men derimod er til for at tilte forhjulet under
> kørsel
>

Bare der ikke er slør i det ved tilstand, er der meget lille chance for
at de opdager det!


Michael D



OZ3BTO (30-04-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 30-04-08 13:31


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:48184748$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Torben Scheel skrev:
> > Armand wrote:
> >> Ulvir skrev:
> >>>
> >>> Nu føler jeg mig smådum- igen- men hvad er ESP? Vel ikke et
> >>> nationalitetsmærke bag på en bil? Olé!
> >> >
> >> Elektronisk stabilisering på biler!
> >
> > Så længe det varer - BMW (tror jeg det er) leger med et system til MC.
> > Gad vide hvor tungt det bliver? (det sagde man nok også om de første
> > affjedringer :D)
> >
> Stabilisering?
> Er det ikke noget med antispinn at der rodes med??
>
> --
> Armand.


Også det .. Men den roder også med ABS systemet på den måde at den bremser
et måske 2 hjul for at rette op på udskridningen .. I min tilfælde var
det er forhjul


Erik



Armand (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-08 13:43

OZ3BTO skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:48184748$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Torben Scheel skrev:
>>> Armand wrote:
>>>> Ulvir skrev:
>>>>> Nu føler jeg mig smådum- igen- men hvad er ESP? Vel ikke et
>>>>> nationalitetsmærke bag på en bil? Olé!
>>>> >
>>>> Elektronisk stabilisering på biler!
>>> Så længe det varer - BMW (tror jeg det er) leger med et system til MC.
>>> Gad vide hvor tungt det bliver? (det sagde man nok også om de første
>>> affjedringer :D)
>>>
>> Stabilisering?
>> Er det ikke noget med antispinn at der rodes med??
>>
> Også det .. Men den roder også med ABS systemet på den måde at den bremser
> et måske 2 hjul for at rette op på udskridningen .. I min tilfælde var
> det er forhjul
>
Deneher BMW-snak er ganske topic og går på motorcykler og er ikke en del
af sniksnakken om biler!

--
Armand.

OZ3BTO (30-04-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 30-04-08 13:30


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4817b805$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ulvir skrev:
> >
> > "Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i meddelelsen
> > news:4817adeb$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> "Armand" skrev ...
> >>
> >>> Med en motorcyklist's øjne må man således også begræde den stedse
> >>> større forekomst af biler med ESP
> >> Nul. Det er lige modsat. Det er kun fint at få de tunge metalkasser
> >> mere under kontrol.
> >> Så formindskes risikoen for at man kommer rundt i et sving, og mødes
> >> af en ude-af-kontrol bil i ens egen vognbane. Selvfølgelig mest
> >> aktuelt for de der kører vinterkørsel.
> >
> > Nu føler jeg mig smådum- igen- men hvad er ESP? Vel ikke et
> > nationalitetsmærke bag på en bil? Olé!
> >
> Elektronisk stabilisering på biler!
> Ved den mindste drift af bag eller for -ende udnyttes forekomsten af en
> ABS-pumpe til automatisk at bremse et enkelt hjul for at rette op på
> "skrideren"!
>
> Jeg har oplevet det i praksis få gange og hver gang har jeg nået at
> undre mig over den lyd der kom fra den ene baghjuls-kasse (á kort
> ESP-styret blokering) inden at jeg observerede at ESP-lampen i
> instrumentbordet blinkede; men heller ikke mere - Ergo: ESP'en begyndte
> at korrigere allerede inde de første nakkehår havde registreret at bilen
> driftede
>
> --
> Armand.
Men det kan være noget skidt

Jeg har selv måtte smide en passat i grøften pga ESPen... Jeg smuttede og
jeg var sådan set begyndt på at redde den da ESPen slår til og river den
total ud af kurs
Behøver jeg at fortælle at jeg ALDRIG mere køre med ESP aktiveret om
vinteren hvis det kan undgåes.


Olie i rundkørsler er et stort peoblem her i byen .. 4-5000 indbygger (6000
i den gamle komune) og 32 rundkørsler inden for bygrænserne.
Køre til dagligt i madkasse med RWD og jow man kan drifte i en 2 tons 4WDer
:P


Erik



Ukendt (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-04-08 06:25

On Wed, 30 Apr 2008 00:57:33 +0200, Armand wrote:

> Aprospos (OT):
> Foranlediget af mængden af Skoda'er i alle aldre og konstruktioner på
> gaden i Prag, kommenterede min svoger at han havde noteret sig at der
> kun skulle være to (2!) hækmotoriserede Skoda'er tilbage!
> Kan dét virkelig passe - For i så fald bevæger 50% deraf sig vist rundt
> her på gruppen?!

Nah, det passer vist ikke, det var vist 105'ere, der var tale om. Der går
stadig nogle 120, og 130 på gaden.

Havde i øvrigt besøg af Per P. forleden, det rykkede godtnok gevaldigt i
ham ;-D 3 skodamobiler på ét sted
--
mvh
Orla Pedersen, som lige har besluttet at skodamobilet skal leve videre.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Anders Majland (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-04-08 08:50

> Nah, det passer vist ikke, det var vist 105'ere, der var tale om. Der går
> stadig nogle 120, og 130 på gaden.

Jeg var også i CZ for et par uger siden ~120km vest for Prag. Derude på
landet er der rigtigt mange gamle skodaer og de ser ud til at være i ganske
god stand. De er ihvertfald ikke ramt af røde hunde som herhjemme ...

Jeg havde overvejet at køre derned men 1100km i et stræk var lige til den
høje side.... Men hvis jeg skal derned igen kan det godt tænkes at jeg vil
bruge et par dage på det og gøre en tur ud af det (men så bliver tiden nok
på egen regning ...)

/A


Armand (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-08 12:00

Anders Majland skrev:
>>
> Jeg var også i CZ for et par uger siden ~120km vest for Prag.....
> Jeg havde overvejet at køre derned men 1100km i et stræk var lige til
> den høje side.... Men hvis jeg skal derned igen kan det godt tænkes at
> jeg vil bruge et par dage på det og gøre en tur ud af det

>
Ja, det er en dum distance: 1100 km i ét stræk kræver virkelig at man
har materiellet; tiden og trafikken med sig og ikke mindst rutinen; men
alligevel så virker 4 x 550 km(t/r) som latterligt og spild af feriedage :-/
I påsken var vi afsted med familien i bil og de 900km til Prag rørte
ikke chaufføren. Tidsmæssigt gik det også fint eftersom at vi passerede
Padborg kl. 06 og således primært kom glat igennem Hamborg men også var
fremme til fornuftig tid!

> (men så bliver tiden nok på egen regning ...)
>


--
Armand.

Anders Majland (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-04-08 12:14

> alligevel så virker 4 x 550 km(t/r) som latterligt og spild af feriedage
> :-/

Det afhænger da helt af vejene. Ideen var så at undgå motorvej fra et sted
syd for hamborg og så tage hyggekørsel gennem landskabet. Så er det ikke
længere A-B kørsel (som jo bedst gøres i bil/fly) men derimod A-A kørsel
uden andet formål end at nyde turen. hvor der så lige kan passes nogle dages
arbejde ind midtvejs ... Km pengene for de 2200km er jo også gode nok og
opvejer til dels at der kun er løn på det tidsforbrug det kan gøres på med
offenlig transport. Så ret beset er det kun 2 feriedage der til det ...

Det er ikke engang blevet til 750km arbejdskørsel på mc endnu iår (udaf
~8000km)

/A





OZ3BTO (30-04-2008)
Kommentar
Fra : OZ3BTO


Dato : 30-04-08 13:35


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:481850b4$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Anders Majland skrev:
> >>
> > Jeg var også i CZ for et par uger siden ~120km vest for Prag.....
> > Jeg havde overvejet at køre derned men 1100km i et stræk var lige til
> > den høje side.... Men hvis jeg skal derned igen kan det godt tænkes at
> > jeg vil bruge et par dage på det og gøre en tur ud af det
>
> >
> Ja, det er en dum distance: 1100 km i ét stræk kræver virkelig at man
> har materiellet; tiden og trafikken med sig og ikke mindst rutinen; men
> alligevel så virker 4 x 550 km(t/r) som latterligt og spild af feriedage
:-/
> I påsken var vi afsted med familien i bil og de 900km til Prag rørte
> ikke chaufføren. Tidsmæssigt gik det også fint eftersom at vi passerede
> Padborg kl. 06 og således primært kom glat igennem Hamborg men også var
> fremme til fornuftig tid!
>
> > (men så bliver tiden nok på egen regning ...)
> >
>
>
> --
> Armand.



1800km på under 24 timer er normalen hvis vi daffer på ferie .. ok det er så
i bil

Køre ~500km dagligt


Erik



KentBM (30-04-2008)
Kommentar
Fra : KentBM


Dato : 30-04-08 14:56

Anders Majland wrote:
> Jeg havde overvejet at køre derned men 1100km i et stræk var lige til
> den høje side.... Men hvis jeg skal derned igen kan det godt tænkes at
> jeg vil bruge et par dage på det og gøre en tur ud af det (men så bliver
> tiden nok på egen regning ...)
>
Er det virkelig så slemt? Sådan en Skoda har vel god plads til både
sodavand og slik i højre sæde. Hvis den larmer for meget så kan du jo
bare slukke for radioen

Ak ja. Skoda 120 LS den var næsten lige så hurtig som min R 1150 R. Og
lige så stabil.

--

Kent

Anders Majland (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 30-04-08 15:28

>> Jeg havde overvejet at køre derned men 1100km i et stræk var lige til den
>> høje side.... Men hvis jeg skal derned igen kan det godt tænkes at jeg
>> vil bruge et par dage på det og gøre en tur ud af det (men så bliver
>> tiden nok på egen regning ...)
>>
> Er det virkelig så slemt? Sådan en Skoda har vel god plads til både
> sodavand og slik i højre sæde. Hvis den larmer for meget så kan du jo bare
> slukke for radioen

Nu er vi jo i d.f.m så jeg overvejede at tage den på mc og gøre en tur ud af
det. Dvs alt andet end motorvej.

Iøvrigt har vi ikke skoda fabia'en mere - den blive sidste år byttet ud til
en c5 for at bedre bagagerums og bagsædeplads.

/A


Søren Høyer Hansen (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Søren Høyer Hansen


Dato : 30-04-08 07:41

Ja, de rundkørsler er notorisk uforudsigelige. I Middelfart, fra landevejen
og ind til byen, er der en rundkørsel, som stort set altid er meget glat.
Jeg adskillelige gange måtte rette op for lidt skrid både over for og
baghjul. Det er heller ikke bedre af at vejbanen hælder ekstremt og
belægningen er ødelagt af lastbiler! - Jeg hader den rundkørsel - skal i
gennem den næsten hver dag!! :-/
Pas på derude - især i nærheden af industrikvarterer, tankstationer og andre
områder hvor der kommer mange lastbiler.

Vh
Søren

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:48176e9f$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> ... Nej jeg tog ikke en røvtur men var bare vidne til en bilist der med
> "normal" fart tog en snurretur i rundkørlsen mellem hovedvej 16 og 21
> (ebeltoftvej, grenåvej øst for randers)
>
> Bilen var en ældre rød stationcar, der lige pludselige skred over
> baghjulene og øjeblikket efter stod den med snuden den gale vej på
> midterhellen...
>
> Godt nok regnede det imorges, men det har sikkert været i kombination med
> dieselolie eller lign .... Han kom fra øst og jeg skulle mod syd, så jeg
> undersøgte det ikke nærmere ... Men må hellere se om jeg kan tage den med
> ro i den rundkørsel i morgen aften på turen hjemad .......
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk


Studo (01-05-2008)
Kommentar
Fra : Studo


Dato : 01-05-08 10:37

den Thu, 01 May 2008 01:53:31 +0200, TA skrev:

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> news:4818e00c$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Fundet i Touring Nyt 2/2008. BMW's udviklingsafdeling i München har
>> søgt patent på et system med hydraulisk styring af hjulenes hældning i
>> forhold til stellet. En computer skal styre det i krisesituationer -
>> forgaflen vippes til en stilling der stabiliserer cyklen. Baggaflen er
>> hypermobil, og computeren kan ændre højde på affjedringen. Selv
>> styringen skal den vist kunne overtage Gad vide om de indregner et
>> kamera til at spotte forhindringer..
>>
>> Jeg kan scanne artiklen hvis det har interesse - den har ingen
>> forfatter og er ikke med i indholdsfortegnelsen - men bladet er ikke
>> fra 1/4 Der er 3 patenttegninger i artiklen.
>
>
> Se evt dette link for flere detaljer og tegninger:
> <http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/
February-1-3/11
> -17/feb1308bmwsuncrashablemotorcycle/>

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2008/January/
january-7-13/jan0908uncrashablebmwgallery/?R=EPI-97980

Denne her kan jeg få til at virke

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste