/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MC med autozug...
Fra : J W Nielsen


Dato : 29-04-08 18:47

Hej...
Har fået den udsøgte fornøjelse, at skulle på kursus i Schweiz i 2 uger -
lige ved Bodensee.
Vi plejer at flyve derned, men min chef synes det var en god ide at tage
MC'en og vil gerne betale:
Jeg havde en ide om at bruge autotoget fra Hamburg til Lörrach, men det har
jeg ikke prøvet før.
Jeg forstår på autozug's hjemmeside at billigste måde er en liggeplads i en
5-personers kupe- hvordan foregået det? Skal jeg så ligge i ske med 4
svedige tyskere?
Afmonterer man sidetasker mm?
Hvad med forplejning undervejs?
Kan nogen fortælle noget???

Mvh Jørgen
K1200GT


 
 
Armand (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-04-08 19:06

J W Nielsen skrev:
> Hej...
> Har fået den udsøgte fornøjelse, at skulle på kursus i Schweiz i 2 uger
> - lige ved Bodensee.
> Vi plejer at flyve derned, men min chef synes det var en god ide at tage
> MC'en og vil gerne betale:
> Jeg havde en ide om at bruge autotoget fra Hamburg til Lörrach, men det
> har jeg ikke prøvet før.
> Jeg forstår på autozug's hjemmeside at billigste måde er en liggeplads i
> en 5-personers kupe- hvordan foregået det? Skal jeg så ligge i ske med 4
> svedige tyskere?
> Afmonterer man sidetasker mm?
> Hvad med forplejning undervejs?
> Kan nogen fortælle noget???
>
Jeg har været afsted én gang: Da jeg skulle have Paso'en hjem fra München,
Autozug er typisk nattog, derfor også detaljen med 5-mands sovekupe. På
turen TIL München tog jeg det ordinære nattog á 6-mands ligge-kupé: Dén
var en ganske almindelig "gammeldags" 6-personers kupe indtil sovetid
hvor ryglænet blev løftet til at udgøre en køje og endnu et par klapper
derover ligeledes blev lagt ned som køjer. Så omend at der er tæt besat,
så ligger man ikke i ske!

Der kommer ingen til motorcyklen under kørslen, derved at den står frit
på en åben ladvogn og taskerne holder vel til fartvinden hvadenten det
er på motorvej eller jernbane, så toilettasken er alt man behøver at
tage med. Der er forøvrigt heller ikke den store bagageplads i de
"folke-kupéer"!

Der er en resaturationsvogn i togstammen, men det er vel kun omkring
morgenmaden at dén er særligt aktuel. Det er nok bedre måltid man får
ved at spise på et typisk tysk gasthaus undervejs til Hamborg, og ligeså
med morgenmaden, som jeg som ultra B-menneske ikke fik noget af på mine
tur/retur.

Det lyder til at turen nordpå generelt foregår med togstammer med
to-personers kupéer, hvilket er mere komfortabelt end 6'eren

--
Armand.

Carsten (29-04-2008)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 29-04-08 21:40


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4817633c$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>J W Nielsen skrev:
>> Jeg forstår på autozug's hjemmeside at billigste måde er en liggeplads i
>> en 5-personers kupe- hvordan foregået det? Skal jeg så ligge i ske med 4
>> svedige tyskere?
>>
> Jeg har været afsted én gang: Da jeg skulle have Paso'en hjem fra München,
> Autozug er typisk nattog, derfor også detaljen med 5-mands sovekupe. På
> turen TIL München tog jeg det ordinære nattog á 6-mands ligge-kupé: Dén
> var en ganske almindelig "gammeldags" 6-personers kupe indtil sovetid hvor
> ryglænet blev løftet til at udgøre en køje og endnu et par klapper derover
> ligeledes blev lagt ned som køjer. Så omend at der er tæt besat, så ligger
> man ikke i ske!

Da jeg prøvede det for 5-6 år siden var det faktisk billigere at bestille
turen via dsb end ved at gå direkte til kilden (autozug.de). OM det er
tilfældet i dag ved jeg ikke.
Dengang var det 4 mands kupéer og vi fik lovning på at hvis de lavede
"blandede" kupéer (sammensat af personer der ikke har bestilt sammen /
kender hinanden) så ville max-antal i 4 mands kupéer være 3 stk.

Carsten



Gert Schlæger (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Gert Schlæger


Dato : 30-04-08 06:52

Armand wrote:

>> Afmonterer man sidetasker mm?

Da jeg var afsted, var min største betænkelighed ikke sidetaskerne men
belastningen på kåben og kåbeglasset - når MC'en undervejs kom til at
"køre baglæns". De flinke DB-folk forsikrede mig dog, at det ikke var
noget problem.

Med hensyn til tasker står der vist noget i Autozug's alm. bestemmelser om
"fastmonteret udstyr", hvoraf følger, at der muligvis kan være problemer
med de mere løst "monterede" tasker på diverse cruisermodeller.

> Det lyder til at turen nordpå generelt foregår med togstammer med
> to-personers kupéer, hvilket er mere komfortabelt end 6'eren

Hvordan mon de får den logistik til at fungere?? Ved at fragte tomme
2-personers-kupevogne den ene vej gennem Europa (og 6-personers den
modsatte vej)

På sådan en togstamme er der flere forskellige vogntyper og dermed også
forskellige kupestørrelser. På nogle tog kan kupeer endog deles/samles, så
de kan indeholde alt fra 2 til 6 personer.

Mch Schlæger


Armand (30-04-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-08 11:32

Gert Schlæger skrev:
> Armand wrote:
>
>> Det lyder til at turen nordpå generelt foregår med togstammer med
>> to-personers kupéer, hvilket er mere komfortabelt end 6'eren
>
> Hvordan mon de får den logistik til at fungere?? Ved at fragte tomme
> 2-personers-kupevogne den ene vej gennem Europa (og 6-personers den
> modsatte vej)
>
Ja, det er ganske selvmodsigende, hvorfor jeg også brugte den "bløde
påstand" á "lyder til".
Når det skete for mig kan det jo være begrundet i at jeg tog nattoget (á
fra KBH) sydiver og biltoget nordover, men jeg har hæftet mig ved at
topersoners-kupéerne oftest bliver nævnt af folk omkring hjemturen :-/

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408928
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste