/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
HP Color LaserJet 2600N erfaringer søges
Fra : Søren Jensen


Dato : 10-05-08 16:54

Hej
jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender til
den ?
er den stabil og billig i drift?
hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?

Søren



 
 
Andersen [3650] (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 10-05-08 20:17

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:g04gfi$22m6$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej
> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender til
> den ?
> er den stabil og billig i drift?
> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?
>
Velkommen i Netto tirsdag morgen.
999,- kontant ved kassen, så er den din



Michael Rasmussen (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 10-05-08 20:36

On Sat, 10 May 2008 21:17:27 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>Velkommen i Netto tirsdag morgen.
>999,- kontant ved kassen, så er den din

Jeg overvejer også at købe den. Men udbuddet er stærkt begrænset, så
man skal nok møde i god tid inden åbningen tirsdag morgen

<mlr>

Jesper Poulsen (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 10-05-08 20:36

Andersen [3650] wrote:

> 999,- kontant ved kassen, så er den din

Jeg kunne nemt finde noget der var bedre.

Xerox DocuPrint NC60 fås til ca. 1500,-

Det er en langt bedre (og hurtigere) printer, med mere RAM og
understøtter PCL 5C og PostScript 3. Desuden er der tale om en 1200x1200
dpi printer (både i sort og farve).


--
Mvh
Jesper Poulsen

Autocadster (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Autocadster


Dato : 10-05-08 23:18

Jesper Poulsen har bragt dette til verden:
> Andersen [3650] wrote:

>> 999,- kontant ved kassen, så er den din

> Jeg kunne nemt finde noget der var bedre.

> Xerox DocuPrint NC60 fås til ca. 1500,-

> Det er en langt bedre (og hurtigere) printer, med mere RAM og
> understøtter PCL 5C og PostScript 3. Desuden er der tale om en 1200x1200
> dpi printer (både i sort og farve).

Hej...

Er den også til netværk ?

--
Venligst
Autocadster / 2620



Jesper Poulsen (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-05-08 01:02

Autocadster wrote:

> Er den også til netværk ?

Ja.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Søren Jensen (24-05-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 24-05-08 08:49


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:4825f926$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Andersen [3650] wrote:
>
>> 999,- kontant ved kassen, så er den din
>
> Jeg kunne nemt finde noget der var bedre.
>
> Xerox DocuPrint NC60 fås til ca. 1500,-
>
> Det er en langt bedre (og hurtigere) printer, med mere RAM og
> understøtter PCL 5C og PostScript 3. Desuden er der tale om en 1200x1200
> dpi printer (både i sort og farve).

Ja det er også en udgået model nu
http://www.office.xerox.com/printers/color-printers/docuprint-nc60/sprt-enus.html
Andre forslag tilen farve laser under 2000-2500

Søren



Jesper Poulsen (24-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 24-05-08 12:08

Søren Jensen wrote:

>> Xerox DocuPrint NC60 fås til ca. 1500,-
> Ja det er også en udgået model nu

Du venter for længe...

> Andre forslag tilen farve laser under 2000-2500

Xerox Phaser 6130/N (det er efterfølgeren til min Phaser 6120N):
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=426540


--
Mvh
Jesper Poulsen

Esben (10-05-2008)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 10-05-08 23:59

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:g04gfi$22m6$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej
> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender til
> den ?

Den er udgået, det er derfor den sælges til lave priser her og der.

--
Esben



Steen F. (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Steen F.


Dato : 11-05-08 01:06

Søren Jensen wrote:
> Hej
> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender
> til den ?
> er den stabil og billig i drift?
> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?

Læs om den på www.edbpriser.dk
Den får ikke ret meget ros.



Søren Jensen (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 11-05-08 08:06


"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse
news:48263866$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> Søren Jensen wrote:
>> Hej
>> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender
>> til den ?
>> er den stabil og billig i drift?
>> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?
>
> Læs om den på www.edbpriser.dk
> Den får ikke ret meget ros.

Er der andre bud på en stabil farvelaserprinter billig i drift pris max
2000.
gerne med fuld toner fra ny , så man ikke skal ud at købe toner med det
samme.

Søren



Max (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-05-08 08:48

Hej Søren


> gerne med fuld toner fra ny , så man ikke skal ud at købe toner med
> det samme.

Se det i øjnene, du kan ikke købe toner til en printer for den pris en
HP2600N koster idag. Og det er forøvrigt en god printer til prisen,
den eneste ulempe er at den har lidt problemer hvis den skal op
og køre på et netværk med en server, men på lokalnetværk køre
den udmærket.


--
Mvh Max



Jesper Poulsen (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-05-08 09:02

Max wrote:

> HP2600N koster idag. Og det er forøvrigt en god printer til prisen,

For 500,- ekstra får man en printer der er _markant_ bedre. Ikke bare en
smule bedre, men meget, meget bedre.
HP2600N sælger på navnet - ikke andet. Maskinen er noget klamp rent
kompatibilitetsmæssigt og udvidelsesmæssigt. 16 MiB RAM er useriøst i en
farvelaser.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Max (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-05-08 13:07

Hej Jesper

> HP2600N sælger på navnet - ikke andet. Maskinen er noget klamp rent
> kompatibilitetsmæssigt og udvidelsesmæssigt. 16 MiB RAM er useriøst i

Vi taler om en printer i prisklassen hvor det hedder "køb og smid væk", og
den tilfredstiller såmændt 90% af brugerne.

--
Mvh Max



Jesper Poulsen (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-05-08 15:10

Max wrote:

> Vi taler om en printer i prisklassen hvor det hedder "køb og smid væk", og

Den er en printer der står til 1900,- i diverse netbutikker.

Der er steder hvor man ikke bør spare - et af stederne er på printere.
Det er surt at købe en printer for billigt og 2600N er for billig selv
hvis den koster 500,-

Den er simpelthen for skrabet.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Esben (12-05-2008)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 12-05-08 17:01

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:4826a80e$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> HP2600N sælger på navnet - ikke andet. Maskinen er noget klamp rent
> kompatibilitetsmæssigt og udvidelsesmæssigt. 16 MiB RAM er useriøst i en
> farvelaser.

Du kan ikke sammenligne RAM mængden i en GDI og en PCL5-6/PS printer..

--
Esben



Jesper Poulsen (14-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-05-08 04:43

Esben wrote:

> Du kan ikke sammenligne RAM mængden i en GDI og en PCL5-6/PS printer..

Nej, en GDI-printer kan ikke noget af sig selv. PC'en laver _alt_
arbejdet. 16MiB er stadig ikke meget i en laserprinter.

Hvor er det dog befriende bare at sende et printjob afted og så lade
printeren få det hele til at se ud. Livet er for kort til GDI.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jesper Poulsen (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-05-08 09:00

Søren Jensen wrote:

> Er der andre bud på en stabil farvelaserprinter billig i drift pris max
> 2000.

Ja. Det er der skam - læs tråden igennem.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Søren Jensen (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 11-05-08 09:23


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:4826a773$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Søren Jensen wrote:
>
>> Er der andre bud på en stabil farvelaserprinter billig i drift pris max
>> 2000.
>
> Ja. Det er der skam - læs tråden igennem.
>

du skriver Xerox DocuPrint NC60 ok den er lidt dyre end den hp på tilbud

men toner er ca. 100 % dyre 929.- kr pr farve og du får 4000 side
hvis du vælger hp er prisen på farve toner kun 470,- kr pr farve men du får
kun 2500 sider.
929,- kr 4000sider 0,23 pr udskrift
470.- dk 2500 sider 0,18 pr udskrift

så den er ikke billiger i drift.

kompatibilitetsmæssigt ?? kombatibil med hvad

andre der har et bud ?

Søren



Jesper Poulsen (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-05-08 15:19

Søren Jensen wrote:

> du skriver Xerox DocuPrint NC60 ok den er lidt dyre end den hp på tilbud

Men billigere end samme HP, når den ikke er på tilbud.

> men toner er ca. 100 % dyre 929.- kr pr farve og du får 4000 side

Det får du ikke behov for at tænke på de første mange år.
Du får til gengæld langt bedre funktionalitet i Xerox'en.

> 929,- kr 4000sider 0,23 pr udskrift
> 470.- dk 2500 sider 0,18 pr udskrift
> så den er ikke billiger i drift.

Når du får brug for at skifte toner har priserne garanteret ændret sig.
Faktum er at Xerox'en er en langt bedre printer. Laaangt bedre.
Skulle jeg købe farvelaser i dag blev det en Xerox DocuPrint NC60.

> kompatibilitetsmæssigt ?? kombatibil med hvad

HP'en er en GDI-printer og Xerox'en er en PCL/PostScript-printer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Device_Interface
http://en.wikipedia.org/wiki/Printer_Command_Language
http://en.wikipedia.org/wiki/PostScript

Sandsynligheden for at Xerox'en virker med de næste mange
Windows-versioner er større end at HP'en virker.


--
Mvh
Jesper Poulsen

TGJ (12-05-2008)
Kommentar
Fra : TGJ


Dato : 12-05-08 07:40


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:48270058$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Sandsynligheden for at Xerox'en virker med de næste mange
> Windows-versioner er større end at HP'en virker.


FULDSTÆNDIG enig

HP driver support er virkelig ringe

Thomas



Jesper Poulsen (12-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-05-08 09:29

TGJ wrote:

> HP driver support er virkelig ringe

Fordelen ved PostScript/PCL er at det er et OS- og printeruafhængigt
sprog, hvilket gøt at man kan skrive ud på printeren uden overhovedet at
have en driver til den.

Min PostScript-printer skal bare have en PostScript-fil, så skriver den...

Det virker med Mac, Linux og Vista, samt Windows 7 (når den kommer).


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ukendt (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-08 09:27

Den 10/05-2008 klokken 21:17, skrev
"Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
i <4825f4b9$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> "Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:g04gfi$22m6$1@newsbin.cybercity.dk...
> > Hej
> > jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender til
> > den ?
> > er den stabil og billig i drift?
> > hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?
> >
> Velkommen i Netto tirsdag morgen.
> 999,- kontant ved kassen, så er den din

Mon der medfølger drivere, så den kan installeres på Vista?

(Se min tråd 'HP Color LaserJet 2600N installation på Vista')

<news:47ff3ebf$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>

Med venlig hilsen,
Kjeld


Søren Jensen (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Søren Jensen


Dato : 11-05-08 09:49


>
> Mon der medfølger drivere, så den kan installeres på Vista?
>
> (Se min tråd 'HP Color LaserJet 2600N installation på Vista')

Den liger her .
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=446154&prodTypeId=18972&prodSeriesId=446153&swLang=6&taskId=135&swEnvOID=2093

har du prøvet den ?
det ville da væresurt at købe noget der ikke kan bruges på nye os

Søren



Max (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 11-05-08 13:08

Hej Kjeld

> Mon der medfølger drivere, så den kan installeres på Vista?

Den køre fint på Vista så længe vi taler om lokalt netværk.

--
Mvh Max



Ukendt (11-05-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-05-08 20:08

Den 11/05-2008 klokken 10:48, skrev
"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com>
i <g06bto$2ns4$1@newsbin.cybercity.dk>:

> >
> > Mon der medfølger drivere, så den kan installeres på Vista?
> >
> > (Se min tråd 'HP Color LaserJet 2600N installation på Vista')

> Den liger her .
> http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=446154&prodTypeId=18972&prodSeriesId=446153&swLang=6&taskId=135&swEnvOID=2093

> har du prøvet den ?
> det ville da væresurt at købe noget der ikke kan bruges på nye os

Tak for linket Søren.
Nej, jeg er ikke nået så langt endnu.
Men nu føler jeg mig snart parat til til at gå ud og forsøge installation
af min vens printer

Med venlig hilsen,
Kjeld


Jan Vennike (12-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 12-05-08 08:21



"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:g04gfi$22m6$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej
> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender til
> den ?
> er den stabil og billig i drift?
> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?
>
> Søren

Vi har en ude på firmaet og har haft det i en ½ års tid - og den fungerer
udemærket.

Faktisk så godt at jeg lige har købt en hjemtil.

Tonerne - hmmm - mener det er normale tonere der medleveres (2000 siders) -
og vi har stadig ikke udskiftet dem på arbejdet - og jo, den bliver brugt.

Mht Vista support - så er der drivere til den (kører Vista på arbejdet -
adddr) - og gennem mit lange liv i IT branchen er min erfaring at HP er de
eneste man kan få drivere til lang tid efter at selve printeren er udgået.
Alle/mange andre skrotter driverne et par år efter at printeren er udgået af
produktion.

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me



Jesper Poulsen (12-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 12-05-08 09:32

Jan Vennike wrote:

> eneste man kan få drivere til lang tid efter at selve printeren er udgået.
> Alle/mange andre skrotter driverne et par år efter at printeren er udgået af
> produktion.

Det er så bare ikke helt korrekt. Der er rigtigt mange HP-printere der
bare ikke findes Vista-drivere til. Rigtigt mange, endda.

Hvis man vælger en PS- eller PCL-printer behøver man ingen driver.
Printeren udskriver filer i PCL- eller PS-format.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Esben (12-05-2008)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 12-05-08 17:09

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:4828006c$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det er så bare ikke helt korrekt. Der er rigtigt mange HP-printere der
> bare ikke findes Vista-drivere til. Rigtigt mange, endda.

Generelt, eller i forhold til andre producenter? Stort set alle Laserjets
har Vista support.

--
Esben



Jan Vennike (12-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 12-05-08 19:47



"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> skrev i en meddelelse
news:48286b81$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> news:4828006c$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Det er så bare ikke helt korrekt. Der er rigtigt mange HP-printere der
>> bare ikke findes Vista-drivere til. Rigtigt mange, endda.
>
> Generelt, eller i forhold til andre producenter? Stort set alle Laserjets
> har Vista support.
>
> --
> Esben

Selv vores 15 år gamle Laserjet 5 er der indbygget support til i Vista - så
nej, der kan man IKKE få driverne fra HP, de er der allerede.

--
Jan

Remove the cat in the emailaddress to reach me



Jesper Poulsen (14-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-05-08 04:46

Jan Vennike wrote:

> Selv vores 15 år gamle Laserjet 5 er der indbygget support til i Vista - så

Det er en PCL-printer. Den skal ikke have særskilt support.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jesper Poulsen (14-05-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 14-05-08 04:45

Esben wrote:

> Generelt, eller i forhold til andre producenter? Stort set alle Laserjets
> har Vista support.

Og de færreste blækprintere har. HP er noget vægelsindet mht. support.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Jan (14-05-2008)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 14-05-08 14:59

Hejsa.

Har en 2600 dtn stående til privat brug, har haft den i et par år. Der er
udskrevet i alt 1267 sider, deraf 1028 sider i farve. Der er estimeret 148
sider tilbage af den sorte, 213 sider af den magneta, 661 af den gule, og
149 af den cyane patron.
Den har kørt upåklageligt på netværket, uden papirstop eller andre
skavanker, og er nem at bruge, også for konen

venlig hilsen
Jan

"Søren Jensen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:g04gfi$22m6$1@newsbin.cybercity.dk...
> Hej
> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender til
> den ?
> er den stabil og billig i drift?
> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?
>
> Søren
>



Peter Larsen (17-05-2008)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 17-05-08 09:17

Søren Jensen wrote:

> Hej
> jeg overvejer at købe HP Color LaserJet 2600N er der nogen der kender
> til den ?

Den var på tilbud i netto, så jeg købte en, da jeg var der for at købe
yoghurt.

> er den stabil og billig i drift?

Det ved jeg om et par år, normalt forventer man at sådan et apparat har 6
års levetid uden større service-behov.

> hvor mange sider er der ca i den /de toner der er i fra ny?

Der følger ""2000 siders"" farvepatroner med, så budgettet er 50 øre pr.
side print i 4 farver såfremt du forventer at købe en ny printer når den
ikke har mere ammunition.

HP's blæksprutter har bedre tone-overgange og jeg synes den har en smule
rødstik og en lidt mærkelig gamma-kurve. Men hvis du ikke ved, hvad
gammekurve er gør det ikke noget, og ved du det kan du korrigere for både
farvebalance og gamma. Køb en 6 farvet blæksprutte hvis du vil have optimalt
foto-print, hvad det angår er selv min gamle 1210 bedre ... så den blev
grebet igen inden den nåede ud. Jeg tror jeg skal have set lidt på dens
options ... jeg tror den kan printe pænere end den gør ud af æsken.

> Søren

Med venlig hilsen

Peter Larsen




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste