/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
nok en stjålet tlf
Fra : Kim bidstrup


Dato : 13-04-08 10:17

hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men nu
har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok er stjålet en
gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som teleselvskabet
eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke ændre noget i den så
den vil virke igen.

kimer82



 
 
P. (13-04-2008)
Kommentar
Fra : P.


Dato : 13-04-08 10:27

Hej.

> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men
> nu har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok er
> stjålet en gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som
> teleselvskabet eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke ændre
> noget i den så den vil virke igen.

Ja ja, en "ven" det kan du jo sagtens påstå.... *LOL*

Men spørg du/i hellere på nærmeste politistation......

--
P.


Avæs (6400) (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Avæs (6400)


Dato : 13-04-08 10:29

Hvis den var meldt stjålet, så ville man med stor sansynlighed ikke engang
kunne ringe på dem !

Mange operatører spærrer deres mobiler, så man kun kan bruge et simkort
fra denne operatør.
Det man så kan gøre er, at få det låst op, men det koster ca. 200,- og man
skal
regne med at man muligvis skal undvære sin mobil i op til 3 dage.

Fordi mobilen ikke har noget signal, er det ikke ensbetydende med, at den er
meldt
stjålet.
Det kunne jo være at den trænger til et nyt batteri, eller en opdatering.

A

"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com...
> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men
> nu har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok er
> stjålet en gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som
> teleselvskabet eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke ændre
> noget i den så den vil virke igen.
>
> kimer82
>


-= JF =- (13-04-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 13-04-08 13:25

Avæs (6400) skrev:

> Mange operatører spærrer deres mobiler, så man kun kan bruge et simkort
> fra denne operatør.
Ja - og så står der direkte i displayet at simkortet ikke er gyldigt.
Formuleringerne varierer, men meningen er den samme.

> Det man så kan gøre er, at få det låst op, men det koster ca. 200,- og
> man skal
Hvis bindingsperioden er overstået koster det ikke noget. Er det
indenfor bindingsperioden er 500,- vist den gængse takst?

> regne med at man muligvis skal undvære sin mobil i op til 3 dage.
Sludder og vrøvl.
Du får en kode oplyst i telefonen eller pr. mail - taster den ind - og
så er telefonen i luften.

> Fordi mobilen ikke har noget signal, er det ikke ensbetydende med, at
> den er meldt stjålet.
> Det kunne jo være at den trænger til et nyt batteri, eller en opdatering.
Hvordan skulle et dårligt batteri resultere i manglende signal? (bortset
fra det åbentlyse at telefonen slukker - men så har man alligevel ikke
meget at bruge signalet til.

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Avæs (6400) (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Avæs (6400)


Dato : 13-04-08 13:53

Telefonen får jo strøm via batteriet, og det har jo indflydelse på signalet.

A

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i meddelelsen
news:40385$4801fbb0$3e3d8c6c$6881@news.arrownet.dk...
> Avæs (6400) skrev:
>
>> Mange operatører spærrer deres mobiler, så man kun kan bruge et simkort
>> fra denne operatør.
> Ja - og så står der direkte i displayet at simkortet ikke er gyldigt.
> Formuleringerne varierer, men meningen er den samme.
>
>> Det man så kan gøre er, at få det låst op, men det koster ca. 200,- og
>> man skal
> Hvis bindingsperioden er overstået koster det ikke noget. Er det indenfor
> bindingsperioden er 500,- vist den gængse takst?
>
>> regne med at man muligvis skal undvære sin mobil i op til 3 dage.
> Sludder og vrøvl.
> Du får en kode oplyst i telefonen eller pr. mail - taster den ind - og så
> er telefonen i luften.
>
>> Fordi mobilen ikke har noget signal, er det ikke ensbetydende med, at den
>> er meldt stjålet.
>> Det kunne jo være at den trænger til et nyt batteri, eller en opdatering.
> Hvordan skulle et dårligt batteri resultere i manglende signal? (bortset
> fra det åbentlyse at telefonen slukker - men så har man alligevel ikke
> meget at bruge signalet til.
>
> --
> Mvh. John
>
> The only reason I would take up exercising is
> so that I could hear heavy breathing again.


Hauge (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 13-04-08 14:06

Avæs (6400) wrote:
> Telefonen får jo strøm via batteriet, og det har jo indflydelse på
> signalet.

Læs hvad JF skrev til dig.. Men jeg tror du skal sætte dig ind i hvad du
udtaler dig om, og umiddelbart vil læsning af JF's svar til dig, gøre dig en
del klogere.

/Hauge



P. (13-04-2008)
Kommentar
Fra : P.


Dato : 13-04-08 17:04

> og umiddelbart vil læsning af JF's svar til dig, gøre dig en del klogere.

*LOL*

Ønsketænkning !

--
P.


-= JF =- (13-04-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 13-04-08 17:13

P. skrev:

> Ønsketænkning !
>
Huh?
Har jeg skrevet noget forkert, eller?

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

Hauge (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 13-04-08 17:44

Hej
-= JF =- wrote:
> Har jeg skrevet noget forkert, eller?

Nej, jeg tror det er troen på (eller mangel på samme) at "Avæs (6400)"
skulle kunne blive klogere af at læse..
Altså ikke noget negativt om dit indlæg.

Mvh Hauge



-= JF =- (13-04-2008)
Kommentar
Fra : -= JF =-


Dato : 13-04-08 17:57

Hauge skrev:

> Nej, jeg tror det er troen på (eller mangel på samme) at "Avæs (6400)"
> skulle kunne blive klogere af at læse..

Det ku' hænde Avæs' indlæg virker ærligt talt også en smule uoverlagt.

--
Mvh. John

The only reason I would take up exercising is
so that I could hear heavy breathing again.

P. (13-04-2008)
Kommentar
Fra : P.


Dato : 13-04-08 18:49

Ja, det var mht. Anders, ikke John....

--
P.

dotman (26-04-2008)
Kommentar
Fra : dotman


Dato : 26-04-08 17:21


"Avæs (6400)" <Avæs@Avæs.dk> skrev i meddelelsen
news:48020058$0$27364$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> Telefonen får jo strøm via batteriet, og det har jo indflydelse på
> signalet.

Bilen får jo benzin fra tanken og det har jo indflydelse på hastigheden!
Så blev vi alle så meget kloger, eller gjore vi???


Andse (26-04-2008)
Kommentar
Fra : Andse


Dato : 26-04-08 17:42

LOL

Benzinen har ikke indflydelse på hastigheden, det har motoren.

A

"dotman" <no@mail.thanks> skrev i meddelelsen
news:48135670$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Avæs (6400)" <Avæs@Avæs.dk> skrev i meddelelsen
> news:48020058$0$27364$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>
>> Telefonen får jo strøm via batteriet, og det har jo indflydelse på
>> signalet.
>
> Bilen får jo benzin fra tanken og det har jo indflydelse på hastigheden!
> Så blev vi alle så meget kloger, eller gjore vi???
>


J.K.Arning (27-04-2008)
Kommentar
Fra : J.K.Arning


Dato : 27-04-08 19:38

On 2008-04-26 18:41:42 +0200, "Andse" <Andse@Andse.dk> said:

> LOL
>
> Benzinen har ikke indflydelse på hastigheden, det har motoren.


Det var godt du fangede ironien i det indæg du svarede på.


N_B_DK (16-04-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-04-08 16:32

"Avæs (6400)" <Avæs@Avæs.dk> wrote in message
news:4801d0a8$0$27367$ba624c82@nntp06.dk.telia.net

> fra denne operatør.
> Det man så kan gøre er, at få det låst op, men det koster ca. 200,-
> og man skal
> regne med at man muligvis skal undvære sin mobil i op til 3 dage.

LOL, det er da godt nok en værre gang ævl det der, en stjålet telefon låses
IKKE op, for 300,- den skal fjernes fra blacklisten, og det sker kun hvis
man kan dokumentere det er ens telefon.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)



Andse (16-04-2008)
Kommentar
Fra : Andse


Dato : 16-04-08 17:37

LOL

A

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:48061bda$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
> "Avæs (6400)" <Avæs@Avæs.dk> wrote in message
> news:4801d0a8$0$27367$ba624c82@nntp06.dk.telia.net
>
>> fra denne operatør.
>> Det man så kan gøre er, at få det låst op, men det koster ca. 200,-
>> og man skal
>> regne med at man muligvis skal undvære sin mobil i op til 3 dage.
>
> LOL, det er da godt nok en værre gang ævl det der, en stjålet telefon
> låses IKKE op, for 300,- den skal fjernes fra blacklisten, og det sker kun
> hvis man kan dokumentere det er ens telefon.
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)
>


S. Poulsen (13-04-2008)
Kommentar
Fra : S. Poulsen


Dato : 13-04-08 11:35


"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i en meddelelse
news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com...
> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men nu har den ikke
> noget signal mere. han mener det er fordi den nok er stjålet en gang da han fik den
> meget billigt. og hvis nu det er som teleselvskabet eller hvem det er der har spærret
> den kan man så ikke ændre noget i den så den vil virke igen.
>
Politiet tager sig ikke af stjålne telefoner og dermed blokering af dem,
men om det er noget teleselskaberne selv kan gøre og gør ved jeg ikke.


Michael Kjærsgård (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 13-04-08 12:14

> Politiet tager sig ikke af stjålne telefoner og dermed blokering af dem,
> men om det er noget teleselskaberne selv kan gøre og gør ved jeg ikke.

Ikke korrekt, det er netop politiet der blacklister på IMEI-nummer.

Avæs (6400): OP oplyser tlf. pludselig er holdt op med at virke, så kan det
jo ikke være pga. SIM-lås. Er tlf. over 6 mdr. gammel er operatøren
forpligtet til at låse op U/B (flere operatører gør efterhånden også gratis
selvom den er under 6 mdr.), og typisk kan det klares over telefonen, man
skal således ikke undvære telefonen.
At tlf. ikke kan komme på net pga. dårligt batteri lyder i mine ører lidt
søgt.

OP: Jeg tvivler på der er deltagere i denne gruppe der kan eller vil hjælpe
jer med at kunne bruge en blacklistet telefon.
For at få bekræftet at telefonen er blacklistet kan i kontakte det lokale
politi eller jeres teleselskab og oplyse telefonens IMEI-nummer
(serienummer). Er telefonen blacklistet vil jeg på det kraftigste anbefale
at indlevere den til politiet.
Er dette ikke tilfældet må i prøve "din kammerats" SIM-kort i en anden
mobiltelefon, fungerer det heller ikke der så kontakt teleselskabet.
Fungerer SIM i en anden telefon, så prøv et andet SIM i telfonen der er
problemer med, fungerer det heller ikke må telefonen nok en tur på værksted.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
//Gratis konkurrencer med flotte præmier: http://vindenand.dk



Avæs (6400) (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Avæs (6400)


Dato : 13-04-08 13:54

Har du flere informationer, om at operatørerner lukker telefonerne op gratis
?
- For så skal sgu min låst op...

A

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i meddelelsen
news:4801eaf6$0$99016$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Politiet tager sig ikke af stjålne telefoner og dermed blokering af dem,
>> men om det er noget teleselskaberne selv kan gøre og gør ved jeg ikke.
>
> Ikke korrekt, det er netop politiet der blacklister på IMEI-nummer.
>
> Avæs (6400): OP oplyser tlf. pludselig er holdt op med at virke, så kan
> det jo ikke være pga. SIM-lås. Er tlf. over 6 mdr. gammel er operatøren
> forpligtet til at låse op U/B (flere operatører gør efterhånden også
> gratis selvom den er under 6 mdr.), og typisk kan det klares over
> telefonen, man skal således ikke undvære telefonen.
> At tlf. ikke kan komme på net pga. dårligt batteri lyder i mine ører lidt
> søgt.
>
> OP: Jeg tvivler på der er deltagere i denne gruppe der kan eller vil
> hjælpe jer med at kunne bruge en blacklistet telefon.
> For at få bekræftet at telefonen er blacklistet kan i kontakte det lokale
> politi eller jeres teleselskab og oplyse telefonens IMEI-nummer
> (serienummer). Er telefonen blacklistet vil jeg på det kraftigste anbefale
> at indlevere den til politiet.
> Er dette ikke tilfældet må i prøve "din kammerats" SIM-kort i en anden
> mobiltelefon, fungerer det heller ikke der så kontakt teleselskabet.
> Fungerer SIM i en anden telefon, så prøv et andet SIM i telfonen der er
> problemer med, fungerer det heller ikke må telefonen nok en tur på
> værksted.
>
> --
> Michael Kjærsgård
> //Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
> //Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
> //Gratis konkurrencer med flotte præmier: http://vindenand.dk
>


Hauge (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 13-04-08 14:08

Avæs (6400) wrote:
> Har du flere informationer, om at operatørerner lukker telefonerne op
> gratis ?

Har du læst de betingelser som din udbyder gav dig, da du købt din fon?

Velkommen til virkligheden.

Mvh Hauge



Avæs (6400) (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Avæs (6400)


Dato : 13-04-08 14:45

Ja, man binder sig for 6 og ens mobil er simlåst.
Vil man have den låst hos forhandleren, så koster det
500,-

Men der er jo alt. .....

A

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
news:48020599$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Avæs (6400) wrote:
>> Har du flere informationer, om at operatørerner lukker telefonerne op
>> gratis ?
>
> Har du læst de betingelser som din udbyder gav dig, da du købt din fon?
>
> Velkommen til virkligheden.
>
> Mvh Hauge
>


Hauge (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 13-04-08 15:48

Avæs (6400) wrote:
> Ja, man binder sig for 6 og ens mobil er simlåst.
> Vil man have den låst hos forhandleren, så koster det
> 500,-

Ja hvis den skal låses op *inden* de 6 måneder er gået, hvilket der står ret
tydeligt i dine betingelser.
Derudover, så vil du sikkert have den låst *op*..
At det koster 500 kr. hos forhandleren er vel også fint nok, dem der skal
holdes i hånden når de skal gøre nogle simple ting, kommer til at betale.

> Men der er jo alt. .....

Ja sikkert. Men hvad?

/Hauge



Andse (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Andse


Dato : 13-04-08 16:00

Alt. er at gå til en unlocker og få det klaret den vej....
Men selvom man får den oplåst, så skal der jo stadigvæk
betales abb.

Og efter 6 md. kan man få koden gratis hos forhandleren.

A

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen
news:48021d0e$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Avæs (6400) wrote:
>> Ja, man binder sig for 6 og ens mobil er simlåst.
>> Vil man have den låst hos forhandleren, så koster det
>> 500,-
>
> Ja hvis den skal låses op *inden* de 6 måneder er gået, hvilket der står
> ret tydeligt i dine betingelser.
> Derudover, så vil du sikkert have den låst *op*..
> At det koster 500 kr. hos forhandleren er vel også fint nok, dem der skal
> holdes i hånden når de skal gøre nogle simple ting, kommer til at betale.
>
>> Men der er jo alt. .....
>
> Ja sikkert. Men hvad?
>
> /Hauge
>


N_B_DK (16-04-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-04-08 16:34

"Avæs (6400)" <Avæs@Avæs.dk> wrote in message
news:48020c8d$0$27377$ba624c82@nntp06.dk.telia.net
> Ja, man binder sig for 6 og ens mobil er simlåst.
> Vil man have den låst hos forhandleren, så koster det
> 500,-
>
> Men der er jo alt. .....

Ja og du læste ikke den del om at efter 6 måneder skal telefonen låses op ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)



Michael Kjærsgård (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 13-04-08 14:14

> Har du flere informationer, om at operatørerner lukker telefonerne op
> gratis ?
> - For så skal sgu min låst op...

Er den over 6 mdr. gammel ringer du bare og oplyser IMEI-nummer så får du en
kode til at låse den op.

De telefoner Sonofon, Callme osv. sælger i dag er der ikke simlås på

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
//Gratis konkurrencer med flotte præmier: http://vindenand.dk



Avæs (6400) (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Avæs (6400)


Dato : 13-04-08 14:43

Callme's er simlåste.
Det blev de efter at de overgik fra Debitel.

A

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i meddelelsen
news:48020707$0$99022$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Har du flere informationer, om at operatørerner lukker telefonerne op
>> gratis ?
>> - For så skal sgu min låst op...
>
> Er den over 6 mdr. gammel ringer du bare og oplyser IMEI-nummer så får du
> en kode til at låse den op.
>
> De telefoner Sonofon, Callme osv. sælger i dag er der ikke simlås på
>
> --
> Michael Kjærsgård
> //Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
> //Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
> //Gratis konkurrencer med flotte præmier: http://vindenand.dk
>


simon (14-04-2008)
Kommentar
Fra : simon


Dato : 14-04-08 11:54

Avæs (6400) skrev:
> Callme's er simlåste.
> Det blev de efter at de overgik fra Debitel.
>
> A
>

Hej.
Vil bare sige, at dette ikke er korrekt.
Efter de har skiftet navn til Callme, købte
jeg en SE K810i, den var ikke simlåst.
Tilsvarende "fik" jeg en Nokia 2760 af
dem, som heller ikke var simlåst.
mvh
simon


N_B_DK (16-04-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-04-08 16:33

"S. Poulsen" <sp2@tele2.news.dk> wrote in message
news:4801e382$0$89168$157c6196@dreader1.cybercity.dk
> Politiet tager sig ikke af stjålne telefoner og dermed blokering af
> dem,

Hvornår er de stoppet med det ? jeg har da talt emd politiet adskillige
hundrede gange netop for at kontrollere om en telefon var meldt stjålet.


--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)



Awul Dasfilshabeda (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Awul Dasfilshabeda


Dato : 13-04-08 14:58

"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i en meddelelse
news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com
|| hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år.

Kan den sende SMS med tele dk , men ikke ringe er den tyverispærret.

--
ad


N_B_DK (16-04-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 16-04-08 16:36

"Awul Dasfilshabeda" <awul.dasfilshab@gmail.com> wrote in message
news:ftt3gf$25d6$1@newsbin.cybercity.dk
> Kan den sende SMS med tele dk , men ikke ringe er den tyverispærret.

Nej ikke nødvendigvis, men sandsynligheden er stor for den er meldt spærret.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)



Kim bidstrup (13-04-2008)
Kommentar
Fra : Kim bidstrup


Dato : 13-04-08 22:58

glemte i lige at læse at den virkede ok i et halvt år og så virkede den ikke
mere? så kan den jo ikke ligepludselig sige at den er simlåst med det kort
der har virket i et halvt år. så læs før i svare.

det er en ven så han sagde bare den ligepludselig ikke havde noget signal
siger han. og han har jo brugt den i et halvt år uden problemer med sit
simkort. og jeg har set den virke. men jeg har ikke set den hvor den siger
det og ikke virker. så vil lige hører ham om jeg kan låne den så jeg ved
pracis hvad problemet er. og ved godt alt det der med simlock o.s.v. og jeg
vender tilbage en af dagene hvor jeg selv har set hvad den siger så.



"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com...
> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men
> nu har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok er
> stjålet en gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som
> teleselvskabet eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke ændre
> noget i den så den vil virke igen.
>
> kimer82
>



Per (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 14-04-08 11:40


"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i en meddelelse
news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com...
> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men
> nu har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok er
> stjålet en gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som
> teleselvskabet eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke ændre
> noget i den så den vil virke igen.
>
> kimer82
>
Er telefonen stjålet , er det ulovligt omgang med hittegods og kan straffes.

Jeg har selv købt en telefon på et loppemarked, som holdt op med at virke
kort efter. Senere dukkede politiet op, da de havde fået min adresse fra det
sim kort jeg havde sat i telefonen.

Jeg var i god tro og slap for bøde og straf. Politiet fandt da også sælgeren
ud fra de oplysninger jeg gav dem.

Telefonen blev konfiskeret og jeg mistede pengene. Jeg kunne søge at få mit
tab dækket hos hæleren, men det ville nok være omsonst.

Det er godt for os alle at man kan stoppe tyverier på den måde, og endda få
straffet hæleren (i dette tilfælde).

Så kan vi måske have vores mobiltelefoner i fred.

Mvh Per



Kim bidstrup (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Kim bidstrup


Dato : 14-04-08 18:03

ja men politiet kommer bare her. for det er ikke mit simkort eller tlf. men
jeg har lige lånt den. og kan man ikke gøre noget så den vil virke igen. han
havde fået en besked fra telia. jeg notere: politiet har meddelt os at din
mobiltelefon df rdgistreret stjålet. fra den 28. januar vil du ikke have
mulighed for at bruge din mobil tlf. på telia eller andre mobiloperatørers
netvært o.s.v. og så har den igen signal og der står i displayet simkortet
kunne ikke registreres. kan man ikke omgås af det. eller kan den kun bruges
til reservedele nu.






"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com...
> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men
> nu har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok er
> stjålet en gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som
> teleselvskabet eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke ændre
> noget i den så den vil virke igen.
>
> kimer82
>



Andse (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Andse


Dato : 14-04-08 19:29

Det var nok det du selv regnede med....

Få og meld sælger til politiet for at sælge hælervarer.
Og få skildt dig af den hurtigst muligt..

Andse



"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
news:s7MMj.3387$%h7.2404@fe16.usenetserver.com...
> ja men politiet kommer bare her. for det er ikke mit simkort eller tlf.
> men jeg har lige lånt den. og kan man ikke gøre noget så den vil virke
> igen. han havde fået en besked fra telia. jeg notere: politiet har meddelt
> os at din mobiltelefon df rdgistreret stjålet. fra den 28. januar vil du
> ikke have mulighed for at bruge din mobil tlf. på telia eller andre
> mobiloperatørers netvært o.s.v. og så har den igen signal og der står i
> displayet simkortet kunne ikke registreres. kan man ikke omgås af det.
> eller kan den kun bruges til reservedele nu.
>
>
>
>
>
>
> "Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
> news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com...
>> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men
>> nu har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok er
>> stjålet en gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som
>> teleselvskabet eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke
>> ændre noget i den så den vil virke igen.
>>
>> kimer82
>>
>
>


Kim bidstrup (14-04-2008)
Kommentar
Fra : Kim bidstrup


Dato : 14-04-08 21:28

kan ikke melde sælger til politiet da den er købt på en teknisk skole af
sælger i jylland. køberen af den bor i østersøen. han gik bare på skole
forløb i jylland den gang. og sig ikke at kommer nogen med et digital kamera
eller et fedt tv som er hæler vare. vil nok 30-40% af danmarks befolkning
købe det. og har skildt mig af med den til ham som har købt den. hehe. og
troede bare man kunne ændre imei nr. men lader ikke til man kan det. for så
havde nogle kloge hoveder nok skrevet det.



"Andse" <Andse@Andse.dk> skrev i meddelelsen
news:4803a258$0$4450$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Det var nok det du selv regnede med....
>
> Få og meld sælger til politiet for at sælge hælervarer.
> Og få skildt dig af den hurtigst muligt..
>
> Andse
>
>
>
> "Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
> news:s7MMj.3387$%h7.2404@fe16.usenetserver.com...
>> ja men politiet kommer bare her. for det er ikke mit simkort eller tlf.
>> men jeg har lige lånt den. og kan man ikke gøre noget så den vil virke
>> igen. han havde fået en besked fra telia. jeg notere: politiet har
>> meddelt os at din mobiltelefon df rdgistreret stjålet. fra den 28. januar
>> vil du ikke have mulighed for at bruge din mobil tlf. på telia eller
>> andre mobiloperatørers netvært o.s.v. og så har den igen signal og der
>> står i displayet simkortet kunne ikke registreres. kan man ikke omgås af
>> det. eller kan den kun bruges til reservedele nu.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> "Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
>> news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com...
>>> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år. men
>>> nu har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok er
>>> stjålet en gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som
>>> teleselvskabet eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke
>>> ændre noget i den så den vil virke igen.
>>>
>>> kimer82
>>>
>>
>>
>



Andse (15-04-2008)
Kommentar
Fra : Andse


Dato : 15-04-08 05:01

LOL

A

"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
news:k8PMj.25811$qb4.19077@fe19.usenetserver.com...
> kan ikke melde sælger til politiet da den er købt på en teknisk skole af
> sælger i jylland. køberen af den bor i østersøen. han gik bare på skole
> forløb i jylland den gang. og sig ikke at kommer nogen med et digital
> kamera eller et fedt tv som er hæler vare. vil nok 30-40% af danmarks
> befolkning købe det. og har skildt mig af med den til ham som har købt
> den. hehe. og troede bare man kunne ændre imei nr. men lader ikke til man
> kan det. for så havde nogle kloge hoveder nok skrevet det.
>
>
>
> "Andse" <Andse@Andse.dk> skrev i meddelelsen
> news:4803a258$0$4450$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Det var nok det du selv regnede med....
>>
>> Få og meld sælger til politiet for at sælge hælervarer.
>> Og få skildt dig af den hurtigst muligt..
>>
>> Andse
>>
>>
>>
>> "Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
>> news:s7MMj.3387$%h7.2404@fe16.usenetserver.com...
>>> ja men politiet kommer bare her. for det er ikke mit simkort eller tlf.
>>> men jeg har lige lånt den. og kan man ikke gøre noget så den vil virke
>>> igen. han havde fået en besked fra telia. jeg notere: politiet har
>>> meddelt os at din mobiltelefon df rdgistreret stjålet. fra den 28.
>>> januar vil du ikke have mulighed for at bruge din mobil tlf. på telia
>>> eller andre mobiloperatørers netvært o.s.v. og så har den igen signal og
>>> der står i displayet simkortet kunne ikke registreres. kan man ikke
>>> omgås af det. eller kan den kun bruges til reservedele nu.
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> "Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i meddelelsen
>>> news:AdkMj.20$mr.9@fe11.usenetserver.com...
>>>> hey. jeg har en ven der købte en n95 som virkede godt i et halv år.
>>>> men nu har den ikke noget signal mere. han mener det er fordi den nok
>>>> er stjålet en gang da han fik den meget billigt. og hvis nu det er som
>>>> teleselvskabet eller hvem det er der har spærret den kan man så ikke
>>>> ændre noget i den så den vil virke igen.
>>>>
>>>> kimer82
>>>>
>>>
>>>
>>
>
>


PSD (16-04-2008)
Kommentar
Fra : PSD


Dato : 16-04-08 21:17

> LOL

> A

Hvad er det der er så sjovt Anders/A-6400/andseman/sønderbronx??
- giver du ham ret i at du også ville købe stjålet telefoner, tv osv. osv ??



--
P.


Per (15-04-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 15-04-08 07:12


"Kim bidstrup" <101864@mit.bolignet.dk> skrev i en meddelelse
news:k8PMj.25811$qb4.19077@fe19.usenetserver.com...
sig ikke at kommer nogen med et digital kamera
> eller et fedt tv som er hæler vare. vil nok 30-40% af danmarks befolkning
> købe det. .
>

Ja folk kan ikke se handling og konsekvens. Jeg håber bare alle der køber
hæler varer kommer hjem og opdager de har haft indbrud !

Men så vil de sikkert stadig ikke se sammenhængen. Der er tider hvor jeg
ikke kan forstå store dele af den dk befolkning, er de dumme eller tænker de
bare ikke i sammenhænge.

Mvh Per



Hauge (15-04-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 15-04-08 15:49

Per wrote:
> ... er de dumme
> eller tænker de bare ikke i sammenhænge.

Nej de har sikkert bare gået på gymnasiet.
Der lærer man at man *kun* skal tænke på sig selv og spidse albuerne, så man
nemmere kan komme frem i verden.

Mvh Hauge



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste