|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Bredbånd|ADSL Fra : RaYmAn
 | 
 Dato :  17-07-01 16:31
 | 
 |  | Hej
 Jeg har netop fået installeret min 2mbit/512kbit Bredbånd|ADSL forbindelse
 med fast ip.
 Men..(ja, der er altid et men) jeg har ingen kontakt til DHCP serveren..
 Jeg har prøvet med flere maskiner og kabler inden jeg endeligt gav op og
 konkluderede det måtte være ved tele danmark fejlen ligger!
 Men modem'et lyser grønt i samtlige lamper...
 Efter et opkald til support og en lidt grundigere undersøgelse mener de at
 det er pga. overspænding (vel i netværkskablerne?) og derfor kan jeg ikke få
 noget information tilbage...
 Nu ved jeg ikke noget om ADSL generelt...men jeg har aldrig nogensinde hørt
 om at overspænding kan gøre at netværk overhovedet ikke virker?
 De mener at det skulle hjælpe at slutte pc og modem fra i cirka en time og
 så slutte det til igen..
 Så hvis det endeligt passer....Så må det vel være i modem'et overspændingen
 ligger? Da computeren virker helt fint i netværk med andre maskiner...
 Umiddelbart lyder det som en søforklaring for at skaffe tid til at lave det
 (hvilket heller ikke giver mening ;)
 Så jeg vil lige høre om der er andre der har oplevet noget lignende, og evt.
 hvad man kan gøre ved det??
 Andet end at vente et stykke tid og se om man er heldig...?
 Nå...men jeg er bare glad for jeg stadig har min stofanet forbindelse......
 Mvh. Jens Andersen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Lindbo Larsen (17-07-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Lindbo Larsen
 | 
 Dato :  17-07-01 16:47
 | 
 |  | Det kan meget vel være en fejl i routeren, er det en speedstream 5711, er
 det et kendt problem.
 Prøv at give din maskine et fast ip-nummer i det aktuelle subnet, for at
 konstatere om det kun er DHCP serveren (servicen) der ikke virker.
 
 mvh
 Niels
 
 
 "RaYmAn" <rayman@skumler.net> skrev i en meddelelse
 news:9j1lbp$qej$1@sunsite.dk...
 > Hej
 > Jeg har netop fået installeret min 2mbit/512kbit Bredbånd|ADSL forbindelse
 > med fast ip.
 > Men..(ja, der er altid et men) jeg har ingen kontakt til DHCP serveren..
 > Jeg har prøvet med flere maskiner og kabler inden jeg endeligt gav op og
 > konkluderede det måtte være ved tele danmark fejlen ligger!
 > Men modem'et lyser grønt i samtlige lamper...
 > Efter et opkald til support og en lidt grundigere undersøgelse mener de at
 > det er pga. overspænding (vel i netværkskablerne?) og derfor kan jeg ikke
 få
 > noget information tilbage...
 > Nu ved jeg ikke noget om ADSL generelt...men jeg har aldrig nogensinde
 hørt
 > om at overspænding kan gøre at netværk overhovedet ikke virker?
 > De mener at det skulle hjælpe at slutte pc og modem fra i cirka en time og
 > så slutte det til igen..
 > Så hvis det endeligt passer....Så må det vel være i modem'et
 overspændingen
 > ligger? Da computeren virker helt fint i netværk med andre maskiner...
 > Umiddelbart lyder det som en søforklaring for at skaffe tid til at lave
 det
 > (hvilket heller ikke giver mening ;)
 > Så jeg vil lige høre om der er andre der har oplevet noget lignende, og
 evt.
 > hvad man kan gøre ved det??
 > Andet end at vente et stykke tid og se om man er heldig...?
 > Nå...men jeg er bare glad for jeg stadig har min stofanet
 forbindelse......
 > Mvh. Jens Andersen
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Højriis Krist~ (17-07-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  17-07-01 16:54
 | 
 |  | "Niels Lindbo Larsen" <niels.lindbo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b545e0d$0$291$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Det kan meget vel være en fejl i routeren, er det en speedstream 5711, er
 > det et kendt problem.
 
 Der er ingen router med BB|ADSL
 
 --
 Martin Højriis Kristensen
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Højriis Krist~ (17-07-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  17-07-01 16:56
 | 
 |  | "RaYmAn" <rayman@skumler.net> skrev i en meddelelse
 news:9j1lbp$qej$1@sunsite.dk...
 > Efter et opkald til support og en lidt grundigere undersøgelse mener de at
 > det er pga. overspænding (vel i netværkskablerne?) og derfor kan jeg ikke
 få
 > noget information tilbage...
 > Umiddelbart lyder det som en søforklaring for at skaffe tid til at lave
 det
 
 Ja det lyder lidt underligt.
 Nu kender jeg ikke noget til ADSL-support, men mange gange florerer der
 husråd i sådanne kredse om at xx virker, men ingen ved hvorfor xx virker.
 Nogle supportere forsøger så at komme med en forklaring overfor kunden som
 måske ikke helt passer, men måske giver alligevel mening for den mindre
 kyndige bruger.
 Essensen er dog at man prøver noget som har en god sandsynlighed for at
 virke.
 
 --
 Martin Højriis Kristensen
 Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |