/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
HD-DVD erklæret død i dag
Fra : Jesper


Dato : 19-02-08 21:03

Så er det officielt: Toshiba kaster håndklædet i ringen og stopper
produktionen af HD-DVD, som topchefen Atsutoshi Nishida sagde i et
interview:

"Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at
vinde konkurrencen på".
--
Jesper
On the 7th day, God rested.... Chuck Norris took over.
htp://theextract.blogspot.com/

 
 
Dopedog (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Dopedog


Dato : 20-02-08 10:12

> Så er det officielt: Toshiba kaster håndklædet i ringen og stopper
> produktionen af HD-DVD, som topchefen Atsutoshi Nishida sagde i et
> interview:
>
> "Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at
> vinde konkurrencen på".

Prøv at checke det indlæg Thomas Hejl Pilgaard skrev for den 17. februar



Kim2000 (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 20-02-08 13:50


"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i en meddelelse
news:1icksz7.qqsm751j58pt6N%spambuster@users.toughguy.net...
> Så er det officielt: Toshiba kaster håndklædet i ringen og stopper
> produktionen af HD-DVD, som topchefen Atsutoshi Nishida sagde i et
> interview:
>
> "Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at
> vinde konkurrencen på".

Er der nogen der har et bud på hvad det betyder for os almindelige
forbrugere? Er dvd mediet dødt??? Da jeg har godt 200 film ville det være
lidt kikset (på den anden side så voksede min VHS samling fra 30-40 til 600
på 2 år og til næsten ingen penge, så intet er så dårligt at det ikke er
godt for noget).

mvh
Kim



Hauge (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 20-02-08 14:00

Kim2000 wrote:
> Er dvd mediet dødt???

HD-DVD, det har intet, udover navnet, til fælles med det DVD vi har kendt
indtil nu.
Alm. DVD ryger sikkert ingen steder de første mange år.

Mvh Hauge



Morten Steen (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten Steen


Dato : 20-02-08 14:00

> Er der nogen der har et bud på hvad det betyder for os almindelige
> forbrugere? Er dvd mediet dødt??? Da jeg har godt 200 film ville det være
> lidt kikset (på den anden side så voksede min VHS samling fra 30-40 til
> 600 på 2 år og til næsten ingen penge, så intet er så dårligt at det ikke
> er godt for noget).
>

Umiddelbart er Blu-Ray stadig fortrinsvis et format for "nørder" (på den
gode måde - jeg er selv en af dem), men med mindre det hele tager en meget
drastisk drejning, fortsætter alm. DVD i lang tid endnu. Jeg tror vi skal
nogle år ud i fremtiden, før der er filmselskaber der så meget som overvejer
at droppe DVD-udgivelserne helt.

Morten



Rune Zedeler (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 20-02-08 15:02

Kim2000 skrev:
> Er der nogen der har et bud på hvad det betyder for os almindelige
> forbrugere?

Det betyder, at du kan købe en blu-ray-afspiller med /lidt/ større
sikkerhed for, at den er fremtidssikker.
Ellers betyder det ikke noget.

-Rune

Mikkel Moldrup-Lakje~ (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 20-02-08 16:15

Kim2000 skrev:
>
> Er der nogen der har et bud på hvad det betyder for os almindelige
> forbrugere? Er dvd mediet dødt??? Da jeg har godt 200 film ville det være
> lidt kikset (på den anden side så voksede min VHS samling fra 30-40 til 600
> på 2 år og til næsten ingen penge, så intet er så dårligt at det ikke er
> godt for noget).

Jeg går ud fra at alle blu-ray afspillere også kan afspille alm. dvd?

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Morten Steen (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten Steen


Dato : 20-02-08 16:33

> Jeg går ud fra at alle blu-ray afspillere også kan afspille alm. dvd?
>

Naturligvis. De fleste opskalerer også, så alm. DVD bliver pænere at se på.
:)

Morten



Mikkel Moldrup-Lakje~ (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 21-02-08 05:12

Morten Steen skrev:
>> Jeg går ud fra at alle blu-ray afspillere også kan afspille alm. dvd?
>>
>
> Naturligvis. De fleste opskalerer også, så alm. DVD bliver pænere at se på.
> :)

Så kan Kim jo være rolig...


Jim Andersen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 23-02-08 18:26

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse
news:47bc4820$0$89172$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Jeg går ud fra at alle blu-ray afspillere også kan afspille alm. dvd?
>
> Naturligvis. De fleste opskalerer også, så alm. DVD bliver pænere at se
> på.

Men læste i Gear (tror jeg) at den testede model ikke kunne afspille en alm
musik-cd.

/jim



Ludvig Nielsen (23-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 23-02-08 18:44

Jim Andersen har bragt dette til os:
> "Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse
> news:47bc4820$0$89172$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Jeg går ud fra at alle blu-ray afspillere også kan afspille alm. dvd?
>>
>> Naturligvis. De fleste opskalerer også, så alm. DVD bliver pænere at se på.
>
> Men læste i Gear (tror jeg) at den testede model ikke kunne afspille en alm
> musik-cd.

Hvad har musik-CD at gøre med en film-DVD?

--
I en debat om voldtægt, ytrede Christian R. Larsen
"Dødsstraf til offeret - så er han eller hun da sikker."



Hans Joergensen (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 20-02-08 22:01

Jesper wrote:
> Så er det officielt: Toshiba kaster håndklædet i ringen og stopper
> produktionen af HD-DVD, som topchefen Atsutoshi Nishida sagde i et
> interview:
> "Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at
> vinde konkurrencen på".

Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Rune Zedeler (20-02-2008)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 20-02-08 22:20

Hans Joergensen skrev:
> Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..

Ja, det ville være lækker med en HD-HD-player (hard-disk
high-definition, altså). Men sådan én kan man vist ikke få endnu?
Blu-ray må gerne lige vente med at dø til der findes et alternativ

-Rune

Hans Joergensen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 21-02-08 10:53

Rune Zedeler wrote:
>> Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..
> Ja, det ville være lækker med en HD-HD-player (hard-disk
> high-definition, altså). Men sådan én kan man vist ikke få endnu?
> Blu-ray må gerne lige vente med at dø til der findes et alternativ

Nej nej nej.... man skal have hurtige++ internetforbindelser, og så
bare downloade (naturligvis mod betaling) det man vil se i super
kvalitet. På en ordentlig linie er det ikke noget problem at
downloade/streame en film i bluray-størrelsen..

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Peter Knutsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 21-02-08 11:31

Hans Joergensen wrote:
> Nej nej nej.... man skal have hurtige++ internetforbindelser, og så
> bare downloade (naturligvis mod betaling) det man vil se i super
> kvalitet. På en ordentlig linie er det ikke noget problem at
> downloade/streame en film i bluray-størrelsen..

Jeg ville intet have mod at bestille film, eller TV-serie-afsnit, 2-3
dage i forvejen, og så have min HD-maskine til at stå og downloade nogle
DRM-filer, så den bruger cirka 50% af de 2 Mbit/s jeg p.t. har.

Der kunne være en tidsbegrænsning på 3-4 dage på film, efter afsluttet
overførsel, og en måned på TV-serie-afsnit. Altså mod rimelig betaling
til producent og distributør.

Jeg kan ikke se hvorfor almindelige forbrugere skal tvinges til at have
forbindelser på 20-30 Mbit/s, bare for at kunne se film og serier via
Internettet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Kim2000 (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 21-02-08 21:45


"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse
news:47bd52c7$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hans Joergensen wrote:
>> Nej nej nej.... man skal have hurtige++ internetforbindelser, og så
>> bare downloade (naturligvis mod betaling) det man vil se i super
>> kvalitet. På en ordentlig linie er det ikke noget problem at
>> downloade/streame en film i bluray-størrelsen..
>
> Jeg ville intet have mod at bestille film, eller TV-serie-afsnit, 2-3 dage
> i forvejen, og så have min HD-maskine til at stå og downloade nogle
> DRM-filer, så den bruger cirka 50% af de 2 Mbit/s jeg p.t. har.
>
> Der kunne være en tidsbegrænsning på 3-4 dage på film, efter afsluttet
> overførsel, og en måned på TV-serie-afsnit. Altså mod rimelig betaling til
> producent og distributør.
>
> Jeg kan ikke se hvorfor almindelige forbrugere skal tvinges til at have
> forbindelser på 20-30 Mbit/s, bare for at kunne se film og serier via
> Internettet.
>

Næh, men det er jo ikke mange år siden vi anså 256 som helt unødvendig
luksus, der burde være fibernet indenfor kort tid til alle husstande på
samme måde som vi idag betragter en telefonlinie som en selvfølge.



Rune Zedeler (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 21-02-08 16:05

Hans Joergensen skrev:
> Nej nej nej.... man skal have hurtige++ internetforbindelser, og så
> bare downloade (naturligvis mod betaling) det man vil se i super
> kvalitet. På en ordentlig linie er det ikke noget problem at
> downloade/streame en film i bluray-størrelsen..

Det er ganske rigtigt ikke noget problem at streame Det kræver omkring
15 Gb/s. På en 20 Gb/s-linje skal man nok lige have 10 minutters buffer
eller så - men ellers ingen problemer.
Problemet er at få vist det, man streamer. Det findes der afaik stadig
ikke hardware, der kan gøre i ordentlig kvalitet.

-Rune

Peter Knutsen (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 21-02-08 11:26

Rune Zedeler wrote:
> Hans Joergensen skrev:
>> Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..
>
> Ja, det ville være lækker med en HD-HD-player (hard-disk
> high-definition, altså). Men sådan én kan man vist ikke få endnu?
> Blu-ray må gerne lige vente med at dø til der findes et alternativ

Er harddiske egentlig optiske? Jeg troede de var magnetiske...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Rune Zedeler (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 21-02-08 16:01

Peter Knutsen skrev:
>>> Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..
>>
>> Ja, det ville være lækker med en HD-HD-player (hard-disk
>> high-definition, altså). Men sådan én kan man vist ikke få endnu?
>> Blu-ray må gerne lige vente med at dø til der findes et alternativ
>
> Er harddiske egentlig optiske? Jeg troede de var magnetiske...

Nej, harddiske er magnetiske.
Det fremgår af tråden.
Du må have læst et eller andet galt et sted.

-Rune

Mikkel Moldrup-Lakje~ (21-02-2008)
Kommentar
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~


Dato : 21-02-08 05:11

Hans Joergensen skrev:
> Jesper wrote:
>> Så er det officielt: Toshiba kaster håndklædet i ringen og stopper
>> produktionen af HD-DVD, som topchefen Atsutoshi Nishida sagde i et
>> interview:
>> "Vi tog en hurtig beslutning og vurderede, at der ikke er nogen måde at
>> vinde konkurrencen på".
>
> Super, så mangler vi bare de andre optiske medier..

Laserdisks?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste