/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Euro3 - hvor højt skal vi op ?
Fra : Per


Dato : 19-03-08 19:12

Hej Ng !

Kan det passe at vi i fremtiden skal op på Euro5 eller mere pga. foruening ?

Jeg mener at jeg læste noget om euro5 her den anden dag.

Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
fremtidens mc?

mvh. Per



 
 
Nielsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 19-03-08 20:07

> og hvad kommer det egentlig til at betyde for fremtidens mc?

Det kommer til at betyde, at de forurener mindre!

/Ths.

Brian Lund Larsen (19-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 19-03-08 17:26

On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
> fremtidens mc?

Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)

--

// brian

Ukendt (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-08 09:04

On Wed, 19 Mar 2008 16:25:39 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:

> On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>
>> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
>> fremtidens mc?
>
> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)

Hvorfor dog det ? Eneste grund til at købe "aftermarket" er udseende, eller
støj. Og det ændres ikke af nok så mange EURO-normer.

Den gamle historie med at stramme normer gav mindre effekt er da godt og
grundigt aflivet efterhånden. Mens emisionskravene er blevet strammere har
cyklerne dog fået endnu mere litereffekt, og endog bedre økonomi, og for
langt de fleste mc'er skal der endog markante ændringer i mekanikken for
blot at hente yderligere få Hk. Faktisk er moderne mc-motorer imponerende
optimeret for både lav forurening, kørbarhed, og høj effekt.

Mon ikke snarere at vi ser en Tüv lignende tilstand i Danmark også, og så
skal "aftermarket" fabrikanterne pludselig til at lave kvalitet, og ikke
bare spytte tomme rør ud.

--
mvh
Orla Pedersen, som synes at det er ok at vi ikke forurener.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Armand (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-08 11:09

Orla Pedersen skrev:
>
>
> Mon ikke snarere at vi ser en Tüv lignende tilstand i Danmark også, og så
> skal "aftermarket" fabrikanterne pludselig til at lave kvalitet, og ikke
> bare spytte tomme rør ud.
>
Først og fremmest kunne folk lade være med at montere udstødninger der
er benævnt "not for road use" :-|

--
Armand.

Per (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 20-03-08 08:58

Brian Lund Larsen wrote:
> On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>
>> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
>> fremtidens mc?
>
> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)

Hmm !

Gad vide om der ikke blever slået hårdt ned på den slags af
færdselspolitiet.

Det er jo en "alvorlig" forbrydelse at forurene mere end maskinen er
godkendt til. Det svarer til at fjerne sin Katalysator på bilen. Jeg har
hørt at bøderne er meget høje.

Og der er jo meget nemt at se om den originale udstødning er ændret.
Aftermarket fabrikanterne går nok ikke op i forureningsfaktoren.....

Det kan måske ligefrem gå den anden vej, altså at der bliver solge færre
slip-on´s ?

mvh. Per


Armand (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-08 10:38

Brian Lund Larsen skrev:
> On 19 Mar., 19:11, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
>
>> Hvor højt skal vi op - og hvad kommer det egentlig til at betyde for
>> fremtidens mc?
>
> Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)
>
Snarere tværtom!
En ting er larm, men at man bevidst forandrer så emmisionerne ikke
overholder mindstekravene er ganske kriminelt (prøv blot at køre til syn
med en bil hvor katalysatoren er afmonteret)!
I modsætning til de firehjulede, så reklamerer man som motorcyklist
langt mere med hvilken udstødning der er monteret, så dét kan godt
risikere at blive den kommende mærkesag overfor motorcykelfolket nu hvor
stænklappen ikke længere kan bruges :-/

Noget andet er at selvom Db-hk's er mere udbredte blandt motorcyklister,
så var der ved katalysatorens indførelse et ramaskrig fra de bilister
der frygtede et kæmpe effekt-fald p.g.a. "proppen" i systemet; men fakta
er at bilmodellerne med katalysator og deraf (delvis) fornøden
indsprøjtning, historisk set havde mindst samme ydelse som deres
karburerede forgængere uden katalysator, og sidenhen har literydelsen
udviklet sig mod nye højder i samme takt som tidligere trods "proppen"!
Så lad være med at frygte fremtidens emmisionskrav.

--
Armand.

Per K. Nielsen (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 25-03-08 12:05

On Tue, 25 Mar 2008 10:38:06 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> (prøv blot at køre til syn
>med en bil hvor katalysatoren er afmonteret)!

Har prøvet. Gik igennem

Synsmanden gik ud fra den blot ikke var gennemvarm.

Ukendt (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-03-08 17:49

On Tue, 25 Mar 2008 12:04:51 +0100, Per K. Nielsen wrote:

> Har prøvet. Gik igennem

Stolt ?

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Per K. Nielsen (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 25-03-08 20:01

On Tue, 25 Mar 2008 17:49:04 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>> Har prøvet. Gik igennem
>
>Stolt ?

Tjae. Tilfreds vel.

Bilen blev købt med kat'en fjernet og et rør indsat i stedet.
Det passede meget godt med det luftfilter der var sat i.

Men hvis du tænker på om jeg har dårlig samvittighed, så nej.
Den bestod som sagt. Blot i den høje ende.


Sidenhen blev den tilbageført til original - både filter og kat.

Ukendt (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-03-08 21:33

On Tue, 25 Mar 2008 20:01:22 +0100, Per K. Nielsen wrote:

> Sidenhen blev den tilbageført til original - både filter og kat.

+

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
25-3-08

Brian Lund Larsen (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 20-03-08 05:50

On 20 Mar., 09:04, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Wed, 19 Mar 2008 16:25:39 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:
> > Bedre tider for dem der laver aftermarket udstødninger :)
>
> Hvorfor dog det ? Eneste grund til at købe "aftermarket" er udseende, eller
> støj. Og det ændres ikke af nok så mange EURO-normer.
>
> Den gamle historie med at stramme normer gav mindre effekt er da godt og
> grundigt aflivet efterhånden.

Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.

--

// brian

Per K. Nielsen (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Per K. Nielsen


Dato : 20-03-08 14:49

On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen
<brian.lund.larsen@gmail.com> wrote:

>Det er efterhånden nogle ordentlige
>skorstene der bliver monteret fra fabrikken

Ja, de er næsten ikke til at holde ud at se på ...
http://www.motorcycle-journal.com/forum/attachments/ninjas-mutant-turtle-not/5963d1159175867-new-kawasaki-ninja-zx-r-600-2007-kawasakininjazx6r2007-8301-001-f.jpg

--
Per K. Nielsen

Ubrugt Haynes for Suzuki Bandit '95-'06 kan afhentes
i København imod et par øl eller fem.

"J.C.Kløve" (20-03-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 20-03-08 15:16

Brian Lund Larsen skrev:
> On 20 Mar., 09:04, Orla Pedersen
> <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
> skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
> er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
> han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.
>

arghhhh - den holder vist ikke vand, jeg mener nu at have konstateret at
de bliver bedre og bedre integreret og mindre og mindre synlige
--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Ukendt (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-08 16:59

On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:

> Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
> skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
> er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
> han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.

Arhh, come on, fabrikkernes udviklere, og salgsafdeling gør da en voldsom
indsats for at tilfredstille, (hovedparten af), kunderne, så mon ikke din
smag er forkert.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

N/A (25-03-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 25-03-08 12:46



N/A (20-03-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-03-08 15:16



N/A (20-03-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 20-03-08 15:16



Brian Lund Larsen (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 20-03-08 08:56

On 20 Mar., 15:15, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> Brian Lund Larsen skrev:
>
> > On 20 Mar., 09:04, Orla Pedersen
> > <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> > Det er udseendet jeg tænker på. Det er efterhånden nogle ordentlige
> > skorstene der bliver monteret fra fabrikken og jeg er sikker på at det
> > er noget af det første der ryger når køberen får cyklen hjem - hvis
> > han altså ikke får forhandleren til at skifte dem før leveringen.
>
> arghhhh - den holder vist ikke vand, jeg mener nu at have konstateret at
> de bliver bedre og bedre integreret og mindre og mindre synlige
> --

Jeg er muligvis en lille smule skadet af at have kigget på en ny
GSXR1000.

Armand (25-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-03-08 12:46

Brian Lund Larsen skrev:
> On 20 Mar., 15:15, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
>>
>> arghhhh - den holder vist ikke vand, jeg mener nu at have konstateret at
>> de bliver bedre og bedre integreret og mindre og mindre synlige
>
> Jeg er muligvis en lille smule skadet af at have kigget på en ny
> GSXR1000.
>
Jeg begræder også at de seneste par års GSXR-udstødninger nu igen er
blevet voluminøse
Når jeg skriver igen, så er det fordi at det er ikke nogte nyt, det der
med en skorsten på siden af baghjulet: Se blot GSXR-"guldkaramellen" fra
'96 der får K8-designet til at blegne:
<http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/1996/1996_GSX-R750_side_450.jpg>


--
Armand.


Brian Lund Larsen (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund Larsen


Dato : 20-03-08 13:52

On 20 Mar., 16:59, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:

> Arhh, come on, fabrikkernes udviklere, og salgsafdeling gør da en voldsom
> indsats for at tilfredstille, (hovedparten af), kunderne, så mon ikke din
> smag er forkert.
>

Hmm.. jeg troede ellers ikke jeg var alene med den holdning, men må
vel bare indse at resten af verden er forkert på den :D

--
// brian

Ukendt (20-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-03-08 21:55


"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:906c28c2-01e7-4437-bec8-5d61ed50a041@i29g2000prf.googlegroups.com...
On 20 Mar., 16:59, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:
> On Thu, 20 Mar 2008 04:50:16 -0700 (PDT), Brian Lund Larsen wrote:

> Arhh, come on, fabrikkernes udviklere, og salgsafdeling gør da en voldsom
> indsats for at tilfredstille, (hovedparten af), kunderne, så mon ikke din
> smag er forkert.
>

Hmm.. jeg troede ellers ikke jeg var alene med den holdning, men må
vel bare indse at resten af verden er forkert på den :D

--
// brian

Hej Brian
Du er ikke den eneste, langt de fleste jeg kender holder med dig.
Hygge PD CBR1100t



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste