/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
"Varm" Volvo Penta
Fra : Hans Poulsen


Dato : 16-07-01 16:41

Er der nogen der kender til flg. problemer, som jeg oplever med min Volvo
Penta 230 som er en i/o motor..
Motoren bliver meget varm når jeg sejler hurtigere end 5-6 knob. Ved
"normal" fart som er 18 - 20 knob ved 3300 rpm, så bliver den MEGET varm
(98 -100 grader) i tomgang er den 85 grader, som passer med at termostaten
skal åbne.
Motoren går ofte i stå når den er meget varm (koger dog ikke), og kan så
først starte igen efter et par minutter
Motoren har lukket kølesystem, som så igen bliver kølet ned af saltvand.
Hvis man kigger i køleren mens motoren kører, kan man se at kølevandet
bliver cirkuleret, altså virker vandpumpen
Jeg har checket impelleren, og den ser ok ud, og hvis jeg starter motoren på
land med motorbenet i et kar, så trækker pumpen også kølevand fra karret.
Kan impelleren være "træt" så den ikke arbejder med højt nok tryk eller er
kølesystemet mere eller mindre forstoppet??

Hvad gør jeg??

Hans




 
 
Allan Anonym (28-07-2001)
Kommentar
Fra : Allan Anonym


Dato : 28-07-01 15:38

> Er der nogen der kender til flg. problemer, som jeg oplever med min Volvo
> Penta 230 som er en i/o motor..

Er det en af de typer der kommer fra biler? Prøv at spørge i dk.fritid.bil



Jess Mathiasen (05-08-2001)
Kommentar
Fra : Jess Mathiasen


Dato : 05-08-01 11:48

>
> Hvad gør jeg??
>
> Hans
>
Det KUNNE være et problem med friskluftindtaget.
Prøv at sejle med motorrummet åbent, hvis det hjælper får motoren ikke nok
frisk luft...
Mvh
Jess M



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste