/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Telte og oppakning
Fra : Niels Pein


Dato : 10-02-08 22:16

Hej gruppe

Konen og jeg vil til Alperne igen til sommer, men dels skal vi have nyt
telt, dels har vi fået ny motorcykel. Så der er nogle forandringer, og
spørgsmål melder sig.

Telt:
Vi har kigget på et par stykker fra Wolfcamper.
Det kunne nemt blive dette (Indian Eye 5).
http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=55
Men vi er bekymrede for det lidt lille indertelt, og at man ligger på tværs,
så hvis den der ligger inderst skal ud, skal vedkommende hen over den der
ligger yderst.
Er der ordentlig plads til at ligge inderst hvis man måler 184 cm.?

Vi kunne også gå i luksus-mode, og tage dette (Condor):
http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=574
Med dette telt er det vægten der bekymrer mig, og jeg har også tidligere
oplevet at vand kan samle sig midt på sådan en rund bue, som der er på det
håjeste sted.

Kommentarer/erfaringer vedr. disse telte? Andre forslag?
Vi gider ikke et telt der er lavt, så mange telte bliver udelukket p.g.a.
manglende højde. Jeg vil kunne stå op, bare nogenlunde, i yderteltet.

Oppakning bagpå:
Vi plejer at smide følgende bagpå: Telt, soveposer, liggeunderlag og en
vandflaske, samt måske lidt mere der kan være i en teltpose. Og så spænde
det godt fast med 2 remme. Som her:
http://www.pein.dk/bike/1996/sydfr-96.jpg
På Banditten har vi også Givitakser (tager ikke topboks med på ferie), men
Givi toppladen til topboksen er lidt smallere og mindre velegnet til remme,
end den vi havde på TransAlp'en. Så jeg har tænkt at pille den af og
erstatte den med en speciallavet "feriebaggagebærer".

Er der nogen der har oplevet problemer med at smide for meget vægt bagpå?
Det store Condor telt vejer 12,6 kg. og hvis vi køber det, ryger vi måske op
på 21-22 kg. i alt bagpå. Vi plejer at køre rundt med ca. 16 kg. bagpå
TransAlp'en, og det har aldrig givet problemer. Med Indian Eye teltet vil vi
nok lande på ca. 15 kg.

Tanktaske:
Vi skal også have ny tanktaske. Den gamle er simpelthen nedslidt.
Vi har faktisk en magnettaske allerede, men jeg har aldrig prøvet at pakke
den helt fuld. Den gamle taske er med remme rundt om tanken. Vi plejer at
pakke tunge ting i tanktasken. Virker det ok med en magnettanktaske selvom
den er meget tung?

Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA



 
 
Ukendt (10-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-02-08 22:57

On Sun, 10 Feb 2008 22:16:07 +0100, Niels Pein wrote:

> Er der nogen der har oplevet problemer med at smide for meget vægt bagpå?

Jup, smed to 11Kvolt porcelænsisoleringsblokke i topboksen, velsagtens 25
Kg. Der blev "fie" alternativt styrende

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Ole Baun (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 11-02-08 00:44


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
news:47af6995$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej gruppe
>
> Konen og jeg vil til Alperne igen til sommer, men dels skal vi have nyt
> telt, dels har vi fået ny motorcykel. Så der er nogle forandringer, og
> spørgsmål melder sig.
>
> Telt:
> Vi har kigget på et par stykker fra Wolfcamper.
> Det kunne nemt blive dette (Indian Eye 5).
> http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=55
> Men vi er bekymrede for det lidt lille indertelt, og at man ligger på
> tværs, så hvis den der ligger inderst skal ud, skal vedkommende hen over
> den der ligger yderst.
> Er der ordentlig plads til at ligge inderst hvis man måler 184 cm.?

Er et 3 personers telt for lille til 2 personer ?
Er det den mindste eller den største af Jer der måler 184 cm ?
Indian Eye 5 måler tilsyneladende 190 cm hvor det er højest (lige udenfor
inderteltet), så jeg vil da mene at det er stort nok. Det er selvfølgelig
individuelt, men det ville for mig være en opgradering i forhold til det
kuppeltelt jeg bruger når vi er 2 afsted på mc ferie.

Smart med slideshowet "opstilling af Indian Eye 5" forøvrigt.

Målene på teltet er jo opgivet, så du må da bare i gang med målebånd og
snor, så kan du da "bygge" en model

Ole Baun




Studo (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Studo


Dato : 11-02-08 07:46

On Sun, 10 Feb 2008 22:16:07 +0100, Niels Pein wrote:

> Hej gruppe
>
> Konen og jeg vil til Alperne igen til sommer, men dels skal vi have nyt
> telt, dels har vi fået ny motorcykel. Så der er nogle forandringer, og
> spørgsmål melder sig.
>
> Telt:
> Vi har kigget på et par stykker fra Wolfcamper. Det kunne nemt blive
> dette (Indian Eye 5).
> http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=55 Men vi er
> bekymrede for det lidt lille indertelt, og at man ligger på tværs, så
> hvis den der ligger inderst skal ud, skal vedkommende hen over den der
> ligger yderst.
> Er der ordentlig plads til at ligge inderst hvis man måler 184 cm.?
>
> Vi kunne også gå i luksus-mode, og tage dette (Condor):
> http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=574 Med dette telt
> er det vægten der bekymrer mig, og jeg har også tidligere oplevet at
> vand kan samle sig midt på sådan en rund bue, som der er på det håjeste
> sted.
>
> Kommentarer/erfaringer vedr. disse telte? Andre forslag? Vi gider ikke
> et telt der er lavt, så mange telte bliver udelukket p.g.a. manglende
> højde. Jeg vil kunne stå op, bare nogenlunde, i yderteltet.

Du fravælger vel allerede her Indian Eye teltet. For der kan du ikke stå
op.

Jeg vil komme med forslaget at kigge på vandretursscenen. Her kan du få
gennemførte telte, med smarte løsninger, og så løber der aldrig vand ind.
Det skal dog siges at jeg ikke har erfaring med WolfCamper. Umiddelbart
ser de noget tunge ud.
Men tag et kig:
http://www.friluftslageret.dk/ProductGroup.aspx?PGId=58044

Det kan anbefales at melde sig til deres klub og få noget rabat helt
gratis. Uden lige at kunne huske det, mener det er 10-20%, og deres
tilbud er næsten altid rigtig gode.

Tunnelteltene med stor apsis vil nok give dig bedst rumfornemmelse. Med
et par lave stole, kan du sidde derinde og se ud.

Morten KD (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 11-02-08 10:02


"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse
news:47af6995$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Telt:
> Vi har kigget på et par stykker fra Wolfcamper.
> Det kunne nemt blive dette (Indian Eye 5).
> http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=55
> Men vi er bekymrede for det lidt lille indertelt, og at man ligger på
> tværs, så hvis den der ligger inderst skal ud, skal vedkommende hen over
> den der ligger yderst.
> Er der ordentlig plads til at ligge inderst hvis man måler 184 cm.?

Som du selv nævner, synes jeg det er et problem at der ikke er ind/udgang i
begge ender. Smart nok at der er en lille apsis i den ene ende, men kan man
komme til den ude fra?

> Vi kunne også gå i luksus-mode, og tage dette (Condor):
> http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=574
> Med dette telt er det vægten der bekymrer mig, og jeg har også tidligere
> oplevet at vand kan samle sig midt på sådan en rund bue, som der er på det
> håjeste sted.
>
Fedt nok at man nærmest kan gå rundt inde i teltet, men efter min mening
bedst egnet som "base-telt". Jeg ser for mig at det kan blive temmelig
bøvlet at få det pakket ned hvis det blæser/regner..

> Vi gider ikke et telt der er lavt, så mange telte bliver udelukket p.g.a.
> manglende højde. Jeg vil kunne stå op, bare nogenlunde, i yderteltet.

Ja, forståeligt nok...

> Oppakning bagpå:
> Vi plejer at smide følgende bagpå: Telt, soveposer, liggeunderlag og en
> vandflaske, samt måske lidt mere der kan være i en teltpose. Og så spænde
> det godt fast med 2 remme. Med Indian Eye teltet vil vi nok lande på ca.
> 15 kg.

> Tanktaske:
> Vi skal også have ny tanktaske. Den gamle er simpelthen nedslidt.
> Vi har faktisk en magnettaske allerede, men jeg har aldrig prøvet at pakke
> den helt fuld. Den gamle taske er med remme rundt om tanken. Vi plejer at
> pakke tunge ting i tanktasken. Virker det ok med en magnettanktaske selvom
> den er meget tung?

Jeg tvivler på at magnettanktasken vil være stabil når den er fyldt med
tunge ting.. - tror den vil glide ned til en af siderne og kan lave rigtig
grimme ridser i tanken. Jeg ville ikke satse på det.
Jeg har tilgengæld rigtig god erfaring med Bagster bestående af 1 stk.
tankcover og 2 tanktasker der kan lynes sammen og klikkes på tankcoveret.
Når de er godt fyldt op, tror jeg ikke du skal bekymre dig om de 15 kg. bag
på. Vi har dog valgt at køre med topboks, da den er uundværlig til vores
madindkøb på den nye destination og kan låse vore hjelme ned i den mens vi
handler. Se evt. lidt billeder fra vores ture:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_alle.asp?postpw=34632510&formsort=AlbumID+DESC&formCatID=&formsearch=tour+de+france

Venligst,
Morten



Anders Majland (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 11-02-08 17:45

> Vi har kigget på et par stykker fra Wolfcamper.
> Det kunne nemt blive dette (Indian Eye 5).
> http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=55
> Men vi er bekymrede for det lidt lille indertelt, og at man ligger på
> tværs, så hvis den der ligger inderst skal ud, skal vedkommende hen over
> den der ligger yderst.

Vi købte for nogle år siden et tunneltelt - efter grundig research. Vi
cyklede rundt i 3uger med et "lortetelt" og kiggede rigtigt grundigt på hvad
andre havde. Så da vi kom hjem smed vi det gamle telt ud og købte et nyt -
som vi ikke har brugt ret meget ... Men det virker skide godt de gange vi
har brugt det.
http://www.findmeatent.com/specs/Fjallraven/Akka-RS-3/
http://www.fjallraven.com/Products/Product.asp?ItemId=1345&SectionName=yes&Menu=menu8&SectionId=3042

De har vist idag flere udgaver af det - forskellige materiale kvaliteter og
pris. Og der er også mange andre der har noget stort set magen til. Altså et
tunneltelt med et stort apsis og plads nok til at sidde op. Stænger sætte på
duen men teltet ligger ned, En plyk i den ene ende og man rejser det så op
som masterne på et flaskeskib. Når så yderteltet er oppe knapppes
sovekabinen på indvendigt.

Men der er ikke ståhøjde ...





Finn (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Finn


Dato : 11-02-08 19:05

Vi købte for nogen tid siden et "Indian Eye 5" telt og
har anvendt det på ferieture til Frankrig, Tyskland,
Sverige og Norge.
Vi er meget glade for teltet, da vi før kun havde et lille
IGLO-telt.
Vi bruger teltet både til MC-ture og bil-ture og da vi er typen
som ikke bor mere end en enkelt nat hvert sted er det jo
skønt med et telt som er nemt at håndtere og vægten er også minimal.
Min højde er kun 177 cm, og min kone er lidt mindre og vi
kan mageligt ligge i teltet. Forteltet/overteltet passer også fint til os.
Vi har ca. 30-35 kg. bagage med i sidebokse og topboks samt taske og
på CB500`eren skulle jeg lige vænne mig til den lidt lettere styring, men
så var der heller ingen problemer med det.(2 personer i fuld "uniform" og
oppakning - ca. 185 kg. (bl.a. Nordkapp)
Nu kører vi VFR800 og sidste år var der en del der blinkede efter os
når vi kørte om natten. Det har jeg dog fået TK-motor i Hjørring til at
se på og det skal så vise sig til sommer om det er blevet bedre.

Mvh. Finn VFR800

> Telt:
> Vi har kigget på et par stykker fra Wolfcamper.
> Det kunne nemt blive dette (Indian Eye 5).
> http://www.wolfcamper.dk/shop/showProduct.asp?itemid=55
> Men vi er bekymrede for det lidt lille indertelt, og at man ligger på
> tværs, så hvis den der ligger inderst skal ud, skal vedkommende hen over
> den der ligger yderst.
> Hilsen Niels
> Suzuki Bandit 1250 SA
>
>



Ped (11-02-2008)
Kommentar
Fra : Ped


Dato : 11-02-08 20:58

Niels Pein skrev:
<snip>
> Telt:

<snip>
> Kommentarer/erfaringer vedr. disse telte? Andre forslag?
> Vi gider ikke et telt der er lavt, så mange telte bliver udelukket p.g.a.
> manglende højde. Jeg vil kunne stå op, bare nogenlunde, i yderteltet.

Jeg har i mange år udelukkende brugt telte af denne type (den såkaldte
"hollandske facon"):

http://www.pedmail.dk/telt.jpg

(sælges ofte under navnet HIGH PEAK Colorado 180)

Der er lige akkurat ståhøjde på det højeste sted, og det er fint nok når
man skal tage overtøj af og på. I forteltet er der plads nok til at to
mennesker kan sidde på hver sin klapstol ved et lille bord. Sovekabinen
er stor og rummelig - det hedder sig at det er et 4-mands telt, men
bedst er det hvis man er to med en luftmadras i hver side, så er der en
'midtergang' på en lille meters bredde og en lille apsis henne i enden
til tasker og oppakning. Teltet er utroligt vindstabilt, og selvom
antallet af pløkke er over 30, er det nemt at sætte op og tage ned, også
i blæsevejr. Fra jeg parkerer motorcyklen og til teltet er sat op,
luftmadrassen pumpet op, soveposen rullet ud, bagagen båret ind og
kaffevandet snurrer går der 20-25 minutter. I regnvejr kan man lægge
overseglet hen over inderteltet mens det pløkkes fast og rejses. Den
eneste ulempe ved teltet, som jeg kan komme i tanker om er, at det på
grund af de mange pløkke er nødt til at have et underlag, hvor der kan
pløkkes. Det kan ikke stå uden pløkke.

Jeg forsøgte for et par år siden med en anden type telt fra Louis - et
ret stort kombineret tunnel/pyramidetelt, men efter at have haft det sat
op på græsplænen 3 gange solgte jeg det igen. Det var simpelthen for
besværligt at tage op og ned, og jeg savnede også stængerne til at hænge
ting på. Jeg har for nylig anskaffet mig et nyt 'hollandsk telt' - det
tredie på 23 år.


> Oppakning bagpå:
<snip>

Min oppakning ser ud omtrent som din, men hvis jeg har passager med
anbringer jeg soveposerne ovenpå sidetaskerne, og resten af bagagen på
bagagebæreren. Klapstolen spændes fast ovenpå bagagebæreren med
webbingremme og tjener så som basis for det der er ovenpå. Mine
passagerer har været yderst tilfredse med det arrangement - de sidder
som på en Gold Wing:

http://www.pedmail.dk/oppakning.jpg

Jeg har aldrig haft problemer med styring eller balance, hverken med
denne her 270 kg tunge Kawasaki eller GSX750ES'eren, som jeg havde
tidligere.

>
> Tanktaske:
<snip>

Jeg kører med magnettanktaske, og den sidder urokkelig stabilt på tanken.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100 ABS

Niels Pein (13-02-2008)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 13-02-08 02:17

Det vælter jo ind med gode svar. Tak for det.
Jeg prøver at samle kommentarerne i een posting. Måske lidt utraditionelt,
men jeg tror det er mere effektivt her.

Til "Orla Pedersen" og "Morten KD":
Vedr. vægt bagpå tænkte jeg egentlig mere på om beslag mm. kan holde til
belastningen. Styringen er jeg ikke så bekymret for, og slet ikke på den
store Bandit, som vejer godt 40 kg. mere end TransAlp'en og har lavere
tyngdepunkt.
Men jeg har tænkt at lave en hjemmelavet baggagebærer der egner sig
specifikt til opgaven, hvilket giver mulighed for at medbringe et større
telt hvis vi vælger det. Mht. køreegenskaber er jeg ikke nervøs for at gå op
på f.eks. 25 kg. i alt bagpå, når vi også kører med tanktaske, men jeg er
nervøs for om et eller andet i bagenden af motorcyklen måske giver efter for
belastningen.

Til "Ole Baun":
Det er den største, mig, der er 184. Konen er omkring 165.
Men bundmål på et telt er een ting. Hvordan teltet føles mht. størrelsen,
afhænger af flere ting, som f.eks. sidernes hældning og placering af
åbninger. Det skal prøves, og jeg begynder så lige med at spørge efter
erfaringer, inden vi skal til at ræse ud i butikkerne.

> "Niels Pein" skrev:
>> Vi gider ikke et telt der er lavt, så mange telte bliver udelukket p.g.a.
>> manglende højde. Jeg vil kunne stå op, bare nogenlunde, i yderteltet.
>
"Studo" skrev:
> Du fravælger vel allerede her Indian Eye teltet. For der kan du ikke stå
> op.
>
Som jeg skrev "bare nogenlunde", hvilket Indian Eye fint giver plads til. I
hvert fald en hel del mere en de ellers gode tunneltelte, som typisk ikke
kommer over 110 cm. i indvendig højde.

"Studo" skrev:
> http://www.friluftslageret.dk/ProductGroup.aspx?PGId=58044
>
"Anders Majland" skrev:
> http://www.findmeatent.com/specs/Fjallraven/Akka-RS-3/
>
Meget interessante telte, men enten er de for lave, eller også ryger vi op i
nogen priser jeg ikke har lyst til at betale.
Jeg er nok blevet lidt kræsen med telthøjden. Måske fordi mine knæ ikke er
hvad de har været. Jeg har godt nok fået rekonstrueret det ene knæ siden
sidste tur, så måske går det bedre nu.
Men når man nu sagtens kan få telte med en højde der gør at man næsten kan
stå op, så gider jeg ikke tumle rundt i et max. 110 cm. tunneltelt og prøve
at komme i køredragten mens det regner udenfor, uanset hvor fikse de
tunneltelte ellers er.

Til "Morten KD":
Jeg tror lige jeg vil tage et kig på Bagster. Har hørt om det system før, nu
du nævner det.
Kanon billeder. Godt initiativ. Det inspirerede mig til at afprøve Googles
Picasa Webalbum, og det fungerer tilsyneladende fint. Så nu er vores
feriebilleder fra 2006 også på nettet, hvor man bl.a. kan se det telt vi har
haft med på de seneste ture. Jeg skal nok have sorteret lidt mere i
billederne, der er for mange:
http://picasaweb.google.com/Niels.Pein/2006Touring

Til "Finn":
Herligt at høre fra een der har prøvet et Indian Eye 5 telt, endda på flere
ferieture. d.f.m. slår til igen. Det er en imponerende mængde erfaring der
er samlet her i gruppen.
Godt at høre at I er tilfredse med det telt. Vi må bestemt ud at se på sådan
eet.
Med begge vores tidligere telte, har vi oplevet at vand samler sig på det
mest vandrette sted på overteltet, når det regner nok. Da Indian Eye 5
teltet ikke har nogen del af overteltet der er i nærheden af vandret, så går
jeg ud fra at det problem ikke eksisterer for dette telt.

"Ped" skrev:
> Jeg har i mange år udelukkende brugt telte af denne type (den såkaldte
> "hollandske facon"):
>
> http://www.pedmail.dk/telt.jpg
>
Vores første telt var af netop denne type, og det har mange fordele. Men vi
oplevede 2 ulemper:
Når det regnede samlede der sig vand på overteltet hen over indgangen. Vi
kunne ikke stramme det nok op til at undgå dette.
Når det blæste (kraftigt) kunne yderteltet komme i berøring med inderteltet,
og hvis det samtidigt regnede, så var det en rigtig dårlig ting, for så blev
der vådt i inderteltet.
Hvordan har I undgået disse ting?

> Min oppakning ser ud omtrent som din, men hvis jeg har passager med
> anbringer jeg soveposerne ovenpå sidetaskerne, og resten af bagagen på
> bagagebæreren. Klapstolen spændes fast ovenpå bagagebæreren med
> webbingremme og tjener så som basis for det der er ovenpå. Mine passagerer
> har været yderst tilfredse med det arrangement - de sidder som på en Gold
> Wing:
>
> http://www.pedmail.dk/oppakning.jpg
>
Jeg har tidligere set bort fra muligheden at spænde noget ovenpå
sidetaskerne, for jeg tænkte at sidetaskerne på sådan en tur var rigeligt
tunge nok i forvejen, så yderligere belastning skulle undgåes. Men måske
skulle det genovervejes, for det ser da godt nok behageligt ud.

--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA



Ukendt (13-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-02-08 07:29

On Wed, 13 Feb 2008 02:17:25 +0100, Niels Pein wrote:

> Til "Orla Pedersen" og "Morten KD":
> Vedr. vægt bagpå tænkte jeg egentlig mere på om beslag mm. kan holde til
> belastningen.

Tjae, Du valgte Mo-Tech ? Dem jeg har set, har "lange" vandrette beslag ind
til mc'ens stel, og dét er det svage punkt. Det giver vrid i både stelrør,
og boksholderne.

> Men jeg har tænkt at lave en hjemmelavet baggagebærer der egner sig
> specifikt til opgaven,

Kan Du komme til at lave "stag" direkte lodret ned til stelrammen, så er Du
godt hjulpet.

Selve bagstellet af mc'en kan give efter, men dét er nok ikke lige
bandittens problem med sine stålrør. Det er derimod et problem på "makita"
alu-bagrammen, her smider man ikke 25 Kg. i topboksen :-/ "fie" derimod
kunne bære til forhjulet løftede sig

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

google@pein.dk (13-02-2008)
Kommentar
Fra : google@pein.dk


Dato : 13-02-08 01:13

On 13 Feb., 07:28, Orla Pedersen wrote:
> On Wed, 13 Feb 2008 02:17:25 +0100, Niels Pein wrote:
>> Til "Orla Pedersen" og "Morten KD":
>> Vedr. vægt bagpå tænkte jeg egentlig mere på om beslag mm. kan holde til
>> belastningen.
>
> Tjae, Du valgte Mo-Tech ? Dem jeg har set, har "lange" vandrette beslag ind
> til mc'ens stel, og dét er det svage punkt. Det giver vrid i både stelrør,
> og boksholderne.
>
Det er vist ikke det samme som jeg har.
Til at holde pladen til topboksen, er der monteret et ret kraftigt,
men lille, beslag i eet stykke. Det sidder med 2 bolte på hver side,
med få centimeters mellemrum, hvoraf den ene er den der også holder
"panikhåndtaget". Der kommer til at opstå et vrid over de 2 bolte, da
de sidder lidt længere fremme end massemidtpunktet for baggagen. Der
er dog rimeligt god plads på bagsædet, så jeg kan godt slippe afsted
med at lave en baggagebærer der går lidt hen over panikhåndtaget, for
at få massemidtpunktet så langt frem som muligt. Topboksen sidder
rigeligt langt nok tilbage på sin Givi-plade.
Beslaget har 3 boltehuller til at holde Givi toppladen. Jeg havde
tænkt blot at skrue et eller andet plade-agtigt direkte på dette
beslag i stedet for Givipladen.
Beslaget er kraftigt nok, men man kan vel forestille sig at boltene
som beslaget sidder fast på kan knække, eller at det som beslaget er
boltet fast til ikke kan holde.

Jeg burde jo have nogle billeder, men måske kan konstruktionen anes på
nogle af de billeder jeg allerede har taget:
http://picasaweb.google.com/Niels.Pein/Bandit1250
(der kan zoom'es hvis man ikke har en kæmpe skærmopløsning)


>> Men jeg har tænkt at lave en hjemmelavet baggagebærer der egner
>> sig specifikt til opgaven,
>
> Kan Du komme til at lave "stag" direkte lodret ned til stelrammen, så
> er Du godt hjulpet.
>
Sådan et lavede jeg på den ene side på TransAlp'en, for at forstærke
holderen til sidetasken.
Det kan jeg nok ikke komme til på Banditten.

> Selve bagstellet af mc'en kan give efter, men dét er nok ikke lige
> bandittens problem med sine stålrør.
>
Lyder godt. Det er præcis den slags vurderinger jeg er ude efter.
Så er der stadig det med boltene. Jeg har svært ved at vurdere hvad de
kan holde til.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Ukendt (14-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-08 18:01

On Wed, 13 Feb 2008 00:12:59 -0800 (PST), google@pein.dk wrote:

> Beslaget er kraftigt nok, men man kan vel forestille sig at boltene
> som beslaget sidder fast på kan knække, eller at det som beslaget er
> boltet fast til ikke kan holde.

Boltene skal nok holde, men ryk da endelig bagagen/topboks så langt frem
som muligt, med hensyntagen til passager.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste