/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Dell vs saml selv pc
Fra : John


Dato : 01-03-08 01:44

Hej,
Håber at der er nogen som kan hjælpe vedr. vejledning omkring køb af ny Pc.


Her er hvad jeg har i tankerne fra Dell:

XPS 420 Viiv Intel® Processor Q6600 Quad CoreT 2.40GHz, 1066Mhz FSB, 8MB
cache
3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024 MB + 2 x 512 MB] på 667 MHz
500 GB Seriel ATA/100-harddisk (7.200 omdr./min.) med 16 MB DataBurstT-cache
512 MB NVIDIA GeForce 8800GT-grafikkort
Tv-tuner og AVIO/Accelerator
Sound Blaster® X-Fi Xtreme Music PCI-lydkort
19-i-1-mediekortlæser (Bluetooth)
Original Windows Vista® Home Premium - Engelsk

Det er en Dell XPS 420, jeg syntes designet er ret fedt, og de skriver at
den støjsvag osv. hvilket er et must.
Samtidig skal den bruges til spil, video/billed redigering.

Prisen er: kr 8.740,00
Som jeg gerne vil udfordre.

Mvh,
John



 
 
Peter Lykkegaard (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 01-03-08 02:11

"John" wrote

> Håber at der er nogen som kan hjælpe vedr. vejledning omkring køb af ny
> Pc.

> Det er en Dell XPS 420, jeg syntes designet er ret fedt, og de skriver at
> den støjsvag osv. hvilket er et must.
> Samtidig skal den bruges til spil, video/billed redigering.
>
> Prisen er: kr 8.740,00
> Som jeg gerne vil udfordre.
>
Aldi har en MEDION AKOYA MD 8833 til 5500
Ca samme bestykning dog kun et 8600GT
Et 8800GT koster ca 2K ...

http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_10/P_OFF01.HTM

Jeg prøvede lige skønsmæssigt at sykke en maskine sammen vha shg's saml selv
PC ting
Prisen bliver nok den samme (eller dyrere) som den Dell du har kik på

Selvbyg er mere en livsstil end en mulighed for at få bedre udstyr for færre
penge

- Peter


Ludvig Nielsen. (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 01-03-08 02:45

Peter Lykkegaard formulerede spørgsmålet:
> "John" wrote
>
>> Håber at der er nogen som kan hjælpe vedr. vejledning omkring køb af ny Pc.
>
>> Det er en Dell XPS 420, jeg syntes designet er ret fedt, og de skriver at
>> den støjsvag osv. hvilket er et must.
>> Samtidig skal den bruges til spil, video/billed redigering.
>>
>> Prisen er: kr 8.740,00
>> Som jeg gerne vil udfordre.
>>
> Aldi har en MEDION AKOYA MD 8833 til 5500
> Ca samme bestykning dog kun et 8600GT

Det er da en sandhed med modifikationer.

http://tinyurl.com/3ye8ev

Med dell får man bla. det sidste nye chipset
Intel® X38 (Bearlake) med 800/1333 MHz FSB


> Et 8800GT koster ca 2K ...

Fedt, man køber en ny maskine og skal allerede opgradere

>
> Selvbyg er mere en livsstil end en mulighed for at få bedre udstyr for færre
> penge

Nej ikke billigere, man får bedre HW til samme beløb, da man ikke er
tvunget til at betale for det man evt. ikke har brug for, så som
software.

Stod mit valg mellem Dell og Medion, ville jeg ikke tøve et sekund med
at vælge Dell.

--
mvh.



Peter Lykkegaard (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 01-03-08 08:29

"Ludvig Nielsen." wrote

> Det er da en sandhed med modifikationer.
>
> Med dell får man bla. det sidste nye chipset
> Intel® X38 (Bearlake) med 800/1333 MHz FSB
>
Ja der er desværre ikke oplyst hvilket chipset bundkortet er bestykket med

> Nej ikke billigere, man får bedre HW til samme beløb, da man ikke er
> tvunget til at betale for det man evt. ikke har brug for, så som software.

Ved ikke et OS skal man jo betale for såehh

Kan du sætte en billigere selvbyg sammen med de samme specs?
Jeg har kun undersøgt priserne på shg, og her bliver det samme pris som på
XPS'en

- Peter


Jens G (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Jens G


Dato : 01-03-08 08:52

On Sat, 1 Mar 2008 08:29:28 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>> Nej ikke billigere, man får bedre HW til samme beløb, da man ikke er
>> tvunget til at betale for det man evt. ikke har brug for, så som software.
>
>Ved ikke et OS skal man jo betale for såehh

Hvis man har et standard operativ system, må man gerne bruge det til
sit nye hardware.

Når man bygger selv, er det sjældent man skifter alt ud, og derfor vil
det så godt som altid være billigere på den måde.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.
Besøg http://voip-user.dk for debat om ip-telefoni og udstyr.

Jesper Poulsen (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 01-03-08 09:03

Peter Lykkegaard wrote:

> Ved ikke et OS skal man jo betale for såehh

Kun hvis man i forvejen anvender Windows OEM. Det er ikke alle der gør.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peter Lykkegaard (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 01-03-08 09:52

"Jesper Poulsen" wrote

> Kun hvis man i forvejen anvender Windows OEM. Det er ikke alle der gør.
>
Eller hvis man ikke har en PC ...

- Peter


Peter Lykkegaard (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-03-08 17:34

"Ludvig Nielsen." wrote

> http://tinyurl.com/3ye8ev
>
> Med dell får man bla. det sidste nye chipset
> Intel® X38 (Bearlake) med 800/1333 MHz FSB

Btw hvor ser du at Dells XPS 420 kommer X38 chipset?
På alle modeller er angivet at de er monteret med DDR2 Dual Channel

Kræver X38 ikke DDR3 ram moduler?

- Peter


Ludvig Nielsen. (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 07-03-08 17:42

Peter Lykkegaard skrev:
> "Ludvig Nielsen." wrote
>
>> http://tinyurl.com/3ye8ev
>>
>> Med dell får man bla. det sidste nye chipset
>> Intel® X38 (Bearlake) med 800/1333 MHz FSB
>
> Btw hvor ser du at Dells XPS 420 kommer X38 chipset?
> På alle modeller er angivet at de er monteret med DDR2 Dual Channel
>
> Kræver X38 ikke DDR3 ram moduler?

Nej, bla. Gigabyte laver et X38bundkort i to versioner, et til DDR2 og
et til DDR3.

Men det står på Dells side:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_420?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Klik på fanebladet "specifikationer"

--
mvh.



Peter Lykkegaard (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 07-03-08 17:46

"Ludvig Nielsen." wrote

> Nej, bla. Gigabyte laver et X38bundkort i to versioner, et til DDR2 og et
> til DDR3.
>
Ahh ok

Jeg er ved at kikke på nyt board til knægtene
Jeg var så vansinnig at satse på socket 939 for et par år siden :(

- Peter


Ludvig Nielsen. (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 07-03-08 17:53

Peter Lykkegaard skrev:
> "Ludvig Nielsen." wrote
>
>> Nej, bla. Gigabyte laver et X38bundkort i to versioner, et til DDR2 og et
>> til DDR3.
>>
> Ahh ok
>
> Jeg er ved at kikke på nyt board til knægtene
> Jeg var så vansinnig at satse på socket 939 for et par år siden :(

Fejl laver vi alle, og med PChardware er det nemt og ofte dyrt, selv er
jeg gammel AMD mand, men mit næste projekt bliver Intel E8400 og et X38
mobo, priserne skal bare lige falde en smule mere

--
mvh.



Martin (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 02-03-08 02:21

Peter Lykkegaard wrote:
> "John" wrote
>
>> Håber at der er nogen som kan hjælpe vedr. vejledning omkring køb af
>> ny Pc.
>
>> Det er en Dell XPS 420, jeg syntes designet er ret fedt, og de skriver
>> at den støjsvag osv. hvilket er et must.
>> Samtidig skal den bruges til spil, video/billed redigering.
>>
>> Prisen er: kr 8.740,00
>> Som jeg gerne vil udfordre.
>>
> Aldi har en MEDION AKOYA MD 8833 til 5500
> Ca samme bestykning dog kun et 8600GT
> Et 8800GT koster ca 2K ...
>
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_10/P_OFF01.HTM
>
> Jeg prøvede lige skønsmæssigt at sykke en maskine sammen vha shg's saml
> selv PC ting
> Prisen bliver nok den samme (eller dyrere) som den Dell du har kik på

SHG er desværre også temmelig dyre!
Baseret på andre hardware-pushere (gider ikke linke til dem, da det så
nok kunne være betænkeligt med noget reklame fis)

Jesper Poulsen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 02-03-08 12:58

Martin wrote:

> SHG er desværre også temmelig dyre!

De har dog også god service.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ludvig Nielsen. (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 02-03-08 14:45

Jesper Poulsen forklarede den 02-03-2008:
> Martin wrote:
>
>> SHG er desværre også temmelig dyre!
>
> De har dog også god service.

Enig.

--
mvh.



Peter Lykkegaard (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-03-08 13:15

"Martin" wrote

> Baseret på andre hardware-pushere (gider ikke linke til dem, da det så nok
> kunne være betænkeligt med noget reklame fis)

At nogen går i selsving over links til internetforrentinger bør nu ikke
afholde dig fra at nævne nogle navne eller lave sammenligning på priser
Hvis du selv arbejder i een af forretningerne er det lidt "sværere", men imo
hvis det er reel forbrugeroplysning/sammenligning så kan jeg ikke se
problemet ...

- Peter



Martin (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 05-03-08 08:28

Peter Lykkegaard wrote:
> "Martin" wrote
>
>> Baseret på andre hardware-pushere (gider ikke linke til dem, da det så
>> nok kunne være betænkeligt med noget reklame fis)
>
> At nogen går i selsving over links til internetforrentinger bør nu ikke
> afholde dig fra at nævne nogle navne eller lave sammenligning på priser
> Hvis du selv arbejder i een af forretningerne er det lidt "sværere", men
> imo hvis det er reel forbrugeroplysning/sammenligning så kan jeg ikke se
> problemet ...

<http://topdata.dk/product.asp?product=4565&sub=260&page=1>
Hos SHG ville denne koste ca 7700,- (+ 500,- for montering)

Nej jeg har ingen forbindelse til Topdata overhovedet, ikke andet end
jeg har købt en computer derfra :)

Bestilte computeren onsdag, og mandag var den hjemme hos mig - det synes
jeg er temmelig hurtigt - når den også lige skal monteres først.

Nu har jeg ikke været i kontakt med Topdata, sådan pr mail eller telefon
- men mails jeg fik fra dem angående min ordre var helt perfekt, fik
vist en 4-5 stykker ialt.

For 3-4 år siden der skulle jeg i kontakt med SHG via telefonen, tror
klokken var omkring 10 om formiddagen, der tog det mig næsten 15 min. at
komme igennem kan jeg huske. Men det er egentlig også den eneste gang
jeg har været i kontakt med nogle computer pushere overhovedet.

Peter Lykkegaard (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 05-03-08 20:30

"Martin" <martin@aarhof.invalid> wrote in message
news:47ce4b97$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Peter Lykkegaard wrote:
>> "Martin" wrote
>>
>>> Baseret på andre hardware-pushere (gider ikke linke til dem, da det så
>>> nok kunne være betænkeligt med noget reklame fis)
>>
>> At nogen går i selsving over links til internetforrentinger bør nu ikke
>> afholde dig fra at nævne nogle navne eller lave sammenligning på priser
>> Hvis du selv arbejder i een af forretningerne er det lidt "sværere", men
>> imo hvis det er reel forbrugeroplysning/sammenligning så kan jeg ikke se
>> problemet ...
>
> <http://topdata.dk/product.asp?product=4565&sub=260&page=1>
> Hos SHG ville denne koste ca 7700,- (+ 500,- for montering)
>
Hvordan kan du sammenligne priserne når SHG ikke har det nævnte micro ATX
kort?

GIGABYTE BUNDKORT (INTEL G31) GA-G31MX-S2
http://www.gigabyte.co.nz/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2605

Hmm edbpriser siger ~ 550 kr
Q6600 1600 kr
Grafikkort 8800GT
uspecificeret ~1500 kr
250Gb Seagate uspec ~ 450 kr
2Gb DDR2 800 uspec ~ 400 kr
PSU Xilence 550w
- SHG/EDBpriser? anslået ~ 500 kr
CM Elite 335 kr
Lydkort?

Samling 500 kr

Jeg kan ikke lige se hvordan du får det til 7700?
Råb endelig højt hvis jeg har glemt noget :)

> For 3-4 år siden der skulle jeg i kontakt med SHG via telefonen, tror
> klokken var omkring 10 om formiddagen, der tog det mig næsten 15 min. at
> komme igennem kan jeg huske.

Det var hurtigt

- Peter


Mogens (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 05-03-08 21:30


"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:47cef4b3$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Martin" <martin@aarhof.invalid> wrote in message
> news:47ce4b97$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
>> Peter Lykkegaard wrote:
>>> "Martin" wrote
>>>
>>>> Baseret på andre hardware-pushere (gider ikke linke til dem, da det så
>>>> nok kunne være betænkeligt med noget reklame fis)
>>>
>>> At nogen går i selsving over links til internetforrentinger bør nu ikke
>>> afholde dig fra at nævne nogle navne eller lave sammenligning på priser
>>> Hvis du selv arbejder i een af forretningerne er det lidt "sværere", men
>>> imo hvis det er reel forbrugeroplysning/sammenligning så kan jeg ikke se
>>> problemet ...
>>
>> <http://topdata.dk/product.asp?product=4565&sub=260&page=1>
>> Hos SHG ville denne koste ca 7700,- (+ 500,- for montering)
>>
> Hvordan kan du sammenligne priserne når SHG ikke har det nævnte micro ATX
> kort?
>
> GIGABYTE BUNDKORT (INTEL G31) GA-G31MX-S2
> http://www.gigabyte.co.nz/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2605
>
> Hmm edbpriser siger ~ 550 kr
> Q6600 1600 kr
> Grafikkort 8800GT
> uspecificeret ~1500 kr
> 250Gb Seagate uspec ~ 450 kr
> 2Gb DDR2 800 uspec ~ 400 kr
> PSU Xilence 550w
> - SHG/EDBpriser? anslået ~ 500 kr
> CM Elite 335 kr
> Lydkort?
>
> Samling 500 kr
>
> Jeg kan ikke lige se hvordan du får det til 7700?
> Råb endelig højt hvis jeg har glemt noget :)

Kabinet til 335,- hos SHG

Så det bliver under 6000,- inkl. samling.

Mogens


Peter Lykkegaard (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 05-03-08 21:54

"Mogens" wrote

>> CM Elite 335 kr
>>
>> Jeg kan ikke lige se hvordan du får det til 7700?
>> Råb endelig højt hvis jeg har glemt noget :)
>
> Kabinet til 335,- hos SHG
>
Njah det har jeg med (CM Elite)

- Peter


Ludvig Nielsen. (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 01-03-08 02:47

John frembragte:
> Hej,
> Håber at der er nogen som kan hjælpe vedr. vejledning omkring køb af ny Pc.
>
>
> Her er hvad jeg har i tankerne fra Dell:
>
> XPS 420 Viiv Intel® Processor Q6600 Quad CoreT 2.40GHz, 1066Mhz FSB, 8MB
> cache
> 3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024 MB + 2 x 512 MB] på 667 MHz
> 500 GB Seriel ATA/100-harddisk (7.200 omdr./min.) med 16 MB DataBurstT-cache
> 512 MB NVIDIA GeForce 8800GT-grafikkort
> Tv-tuner og AVIO/Accelerator
> Sound Blaster® X-Fi Xtreme Music PCI-lydkort
> 19-i-1-mediekortlæser (Bluetooth)
> Original Windows Vista® Home Premium - Engelsk
>
> Det er en Dell XPS 420, jeg syntes designet er ret fedt, og de skriver at den
> støjsvag osv. hvilket er et must.
> Samtidig skal den bruges til spil, video/billed redigering.
>
> Prisen er: kr 8.740,00
> Som jeg gerne vil udfordre.

Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
valg end Medion.

--
mvh.



Hagar (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 01-03-08 04:52

>
> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
> valg end Medion.
>
> --
> mvh.
>
>

Godt nok ikke en quad
http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1

Hagar



Ludvig Nielsen. (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 01-03-08 04:59

Hagar forklarede den 01-03-2008:
>>
>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>> valg end Medion.
>>
>> -- mvh.
>>
>>
>
> Godt nok ikke en quad
> http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1

Også en glimrende maskine, endda et 8800GTS med G92, ikke dårligt.

--
mvh.



jama (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 01-03-08 06:40


"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:mn.092a7d839d83e866.86223@RENT-A-TRICK...
> Hagar forklarede den 01-03-2008:
>>>
>>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>>> valg end Medion.
>>>
>>>
>>Så har Aldi haderen talt.
jama



jama (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 01-03-08 06:13


"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47c8d29c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>> valg end Medion.
>>
>> --
>> mvh.
>>
>>
>
> Godt nok ikke en quad
> http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1
>
> Hagar

Ja jeg vil sige, at med den store!!! prisforskel der er mellem dem, den er
på ca.32000kr og samtidig Aldis gode returret og 4 kerner så ser jeg højt på
hvilken chipsæt, der er nyest. Du kan næsten få en PC til? Og helt sikkert
så meget bedre er Dell ikke, ihvertfald ikke til min pengepung, hvis Jeg
skulle købe Stationær, ja så var Jeg på vej til Aldi, så meget er sikkert.
Ja og Jeg ved godt, at nu starter der en Relegions krig, dem er til Aldi og
Dem, der siger det er det VÆRSTE LORT??
Mvh.Jama
>
>



Ludvig Nielsen. (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 01-03-08 06:20

jama skrev den 01-03-2008:
> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:47c8d29c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> >
>>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>>> valg end Medion.
>>>
>>> -- mvh.
>>>
>>>
>>
>> Godt nok ikke en quad
>> http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1
>>
>> Hagar
>
> Ja jeg vil sige, at med den store!!! prisforskel der er mellem dem, den er
> på ca.32000kr...snip

Du er dygtig til at regne, kunne godt være du skulle bruge en
lommeregner næste gang...

Chipsættet er ikke det eneste, kig dog på de specs Dell har på deres
maskine, det er på alle måde en meget bedre maskine end Medion.

--
mvh.



jama (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 01-03-08 06:30


"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:mn.097c7d83ca80156c.86223@RENT-A-TRICK...
> jama skrev den 01-03-2008:
>> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:47c8d29c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> >
>>>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>>>> valg end Medion.
>>>>
>>>> -- mvh.
>>>>
>>>>
>>>
>>> Godt nok ikke en quad
>>> http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1
>>>
>>> Hagar
>>
>> Ja jeg vil sige, at med den store!!! prisforskel der er mellem dem, den
>> er på ca.32000kr...snip
>
> Du er dygtig til at regne, kunne godt være du skulle bruge en lommeregner
> næste gang...
>
> Chipsættet er ikke det eneste, kig dog på de specs Dell har på deres
> maskine, det er på alle måde en meget bedre maskine end Medion.
>
> --
> mvh.

Dell Prisen er: kr 8.740,00
Aldis 5400kr det bliver efter min regnestok til ca. 3200 kr. men du kan jo
gøre alt billigere, men regne kan du du ihvertfald ikke ??????? nøjagtig
3340 kr er der til forskel,
faldt ti øren nu!!!!!
jama
>
>



Ludvig Nielsen. (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 01-03-08 06:35

jama formulerede spørgsmålet:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.097c7d83ca80156c.86223@RENT-A-TRICK...
>> jama skrev den 01-03-2008:
>>> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:47c8d29c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> >
>>>>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>>>>> valg end Medion.
>>>>>
>>>>> -- mvh.
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>> Godt nok ikke en quad
>>>> http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1
>>>>
>>>> Hagar
>>>
>>> Ja jeg vil sige, at med den store!!! prisforskel der er mellem dem, den
>>> er på ca.32000kr...snip
>>
>> Du er dygtig til at regne, kunne godt være du skulle bruge en lommeregner
>> næste gang...
>>
>> Chipsættet er ikke det eneste, kig dog på de specs Dell har på deres
>> maskine, det er på alle måde en meget bedre maskine end Medion.
>>
>> -- mvh.
>
> Dell Prisen er: kr 8.740,00
> Aldis 5400kr det bliver efter min regnestok til ca. 3200 kr. men du kan jo

For det første, så tjek lige dell prisen på det link jeg gav, for det
andet, så skrev du 32000, der er jo en forskel.

Nu skulle manden bruge en maskine der kunne bruges til spil, så der
kommer lige et nyt GFXkort oven i Medionen, det er yderligere ca.
2000kr

I dellen er der f.eks et skide godt lydkort, det er der IKKE i medion.

Medion kører så vidt jeg ved IKKE dualchanal på de 3GB ram, det gør
Dellen

OSV....

....snip

Hold dig til noget du ved noget om ostemand:
http://www.agffodbold.dk/Docs/Sponsorering/medlem.asp?id=440

Og lad så være med at kloge om hardware, for det aner du tydeligvis
ikke en skid om.

--
mvh.



Peter Lykkegaard (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 01-03-08 08:32

"Ludvig Nielsen." wrote

> Medion kører så vidt jeg ved IKKE dualchanal på de 3GB ram, det gør Dellen
>
http://www.medion.de/md8833/dk/_content/techdetails/index.html

Jow dual channel
>
> Og lad så være med at kloge om hardware, for det aner du tydeligvis ikke
> en skid om.
>
Kan du ikke gemme det til mudderkastningsgruppe?

- Peter


jama (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 01-03-08 10:43


"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:mn.098a7d83bb7dc62e.86223@RENT-A-TRICK...
> jama formulerede spørgsmålet:
>> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
>> news:mn.097c7d83ca80156c.86223@RENT-A-TRICK...
>>> jama skrev den 01-03-2008:
>>>> "Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>>> news:47c8d29c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>> >
>>>>>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt
>>>>>> bedre valg end Medion.
>>>>>>
>>>>>> -- mvh.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Godt nok ikke en quad
>>>>> http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1
>>>>>
>>>>> Hagar
>>>>
>>>> Ja jeg vil sige, at med den store!!! prisforskel der er mellem dem,
>>>> den er på ca.32000kr...snip
>>>
>>> Du er dygtig til at regne, kunne godt være du skulle bruge en
>>> lommeregner næste gang...
>>>
>>> Chipsættet er ikke det eneste, kig dog på de specs Dell har på deres
>>> maskine, det er på alle måde en meget bedre maskine end Medion.
>>>
>>> -- mvh.
>>
>> Dell Prisen er: kr 8.740,00
>> Aldis 5400kr det bliver efter min regnestok til ca. 3200 kr. men du kan
>> jo
>
> For det første, så tjek lige dell prisen på det link jeg gav, for det
> andet, så skrev du 32000, der er jo en forskel.

Han skrev Prisen er: kr 8.740,00, så hvad har det med din pris Jeg taler om
den PC til 8740 John vil købe kontra Aldis

Hvorfor, det? Det er ikke din pris jeg sammenligner, men den pris John skal
gi for sin Dell og den er kr.8740 og Aldis er 5400kr. Han skrev Prisen er:
kr 8.740,00, så differencen er kr.3340.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

For det første, så tjek lige dell prisen på det link jeg gav, for det
(Ludvig)

Mit svar:
Johns udlæg
Prisen er: kr 8.740,00
Som jeg gerne vil udfordre. (hvad Jeg gør med Aldis)
Og det er det, som Jeg forholder mig til, hans pris, ikke din pris, er ti
øren så faldet?
Hvad du finder af PCer er sagen uvedkommende, det er John der køber en PC
ikke DIG og hans PC koster kr.8740 og Aldis kr.5400, så der er 3340 kr. til
forskel
Og til slut, det OS der medfølger Dell, er et Engelsk OS, og jeg tror langt
de fleste vil ha et DK OS.
Om jeg er expert i Hardwaren eller ej skal Jeg ikke udtale mig om, og det
har Jeg heller aldrig skrevet, jeg er.
Tager Jeg fejl, ja så unskylder Jeg her, men Jeg tror ikke, Vi to kommer ret
meget længere i denne her diskution. sorry
Mvh.Jama




Ludvig Nielsen. (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 01-03-08 06:40

jama forklarede den 01-03-2008:
....snip


Du skriver at du kan få to Medion for Dellen's pris, for det første så
er det jo IKKE sandt.

Og står man og skal have ét par gode sko, så køber man ikke 2 par
gummistøvler bare fordi de er billigere.

--
mvh.



jama (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 01-03-08 06:44


"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:mn.09907d83d9ee3596.86223@RENT-A-TRICK...
> jama forklarede den 01-03-2008:
> ...snip
>
>
> Du skriver at du kan få to Medion for Dellen's pris, for det første så er
> det jo IKKE sandt.
>
> Og står man og skal have ét par gode sko, så køber man ikke 2 par
> gummistøvler bare fordi de er billigere.
>
> --
> mvh.

> Ludvig lad være, med at hise Dig op det har blodtrykket ikke godt af?
jama
>



Ludvig Nielsen. (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 01-03-08 06:47

jama udtrykte præcist:
> "Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:mn.09907d83d9ee3596.86223@RENT-A-TRICK...
>> jama forklarede den 01-03-2008:
>> ...snip
>>
>>
>> Du skriver at du kan få to Medion for Dellen's pris, for det første så er
>> det jo IKKE sandt.
>>
>> Og står man og skal have ét par gode sko, så køber man ikke 2 par
>> gummistøvler bare fordi de er billigere.
>>
>> -- mvh.
>
>> Ludvig lad være, med at hise Dig op det har blodtrykket ikke godt af?

Jeg hidser mig skam ikke op, jeg kalder blot en spade for en spade...

--
mvh.



Ukendt (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-03-08 17:44

> Ja jeg vil sige, at med den store!!! prisforskel der er mellem dem, den
> er på ca.32000kr og samtidig Aldis gode returret og 4 kerner.

Dell er da også med 4 kerner.

--

Mvh

kimila



Jesper Poulsen (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 01-03-08 08:37

Hagar wrote:

> http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1

Arh, fuskerne fra Topdata.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hagar (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 01-03-08 08:49

>
> Arh, fuskerne fra Topdata.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Kan du ikke uddybe det noget ?

Hagar



Jesper Poulsen (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 01-03-08 09:04

Hagar wrote:

>> Arh, fuskerne fra Topdata.
> Kan du ikke uddybe det noget ?

Kig på deres Gamer PC.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hagar (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 01-03-08 09:11

>
> Kig på deres Gamer PC.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Ja, det har jeg, jeg har endda linket til den, og jeg står for at skulle
købe den, derfor spurgte jeg om ikke du kunne uddybe det, så jeg ikke går
hen og gør noget jeg ikke burde.

Hagar



Jesper Poulsen (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 01-03-08 10:20

Hagar wrote:

> Ja, det har jeg, jeg har endda linket til den, og jeg står for at skulle
> købe den, derfor spurgte jeg om ikke du kunne uddybe det, så jeg ikke går
> hen og gør noget jeg ikke burde.

Se hvad der er i deres Game-PC'er. GF8600GT er skrabe-skrabe-skrabe. Det
er slet ikke på linie med hvad man må forvente i en Game-PC.

PRO-GAMER er ikke meget bedre:
GF9600GT koster det samme som GF8800GT med yder ikke lige så godt.

Der er absolut ikke de stumper i som man burde kunne forvente ift.
PC-modellens navn.

Køb en Dell XPS i stedet.
Dell har også bedre service.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hagar (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 01-03-08 13:29


> Se hvad der er i deres Game-PC'er. GF8600GT er skrabe-skrabe-skrabe. Det
> er slet ikke på linie med hvad man må forvente i en Game-PC.
>
> PRO-GAMER er ikke meget bedre:
> GF9600GT koster det samme som GF8800GT med yder ikke lige så godt.
>
> Der er absolut ikke de stumper i som man burde kunne forvente ift.
> PC-modellens navn.
>
> Køb en Dell XPS i stedet.
> Dell har også bedre service.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Det her ( 512MB DDR3 GEFORCE 8800GTS (92) (2X DIGITAL DVI), NVIDIA ) er
klippet fra den side jeg kigger på, så jeg ved ikke hvor du kigger, men jeg
postede dette link
http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1 som fremgår
i tråden her. Når jeg står og skal have nyt, så læser jeg da på hvad der er
i maskinen, og det gør vel de fleste også, og ikke kun læser overskriften ?

Hagar



Jesper Poulsen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 02-03-08 13:02

Hagar wrote:

> i maskinen, og det gør vel de fleste også, og ikke kun læser overskriften ?

Det skal du ikke sige. Rigtigt mange forblændes desværre af navnet.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hagar (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 02-03-08 13:36

>
> Det skal du ikke sige. Rigtigt mange forblændes desværre af navnet.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Så er man immervæk også selv skyld i at ikke få det man ønskede.Jeg har
tilmed kontaktet dem for at få flere oplysninger om maskinen, og jeg fik et
godt og hurtigt svar fra dem, så jeg tror det er et godt sted at handle.
Dem der ikke læser hvad der står, de kunne så også finde på at gå ned i en
sko-biks og købe nogle sko som er for små når de kommer hjem, bare fordi de
ikke så hvilken størrelse de havde

Hagar



Ludvig Nielsen. (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 02-03-08 14:49

Hagar tastede følgende:
>>
>> Det skal du ikke sige. Rigtigt mange forblændes desværre af navnet.
>>
>>
>> -- Mvh
>> Jesper Poulsen
>
> Så er man immervæk også selv skyld i at ikke få det man ønskede.Jeg har
> tilmed kontaktet dem for at få flere oplysninger om maskinen, og jeg fik et
> godt og hurtigt svar fra dem, så jeg tror det er et godt sted at handle.
> Dem der ikke læser hvad der står, de kunne så også finde på at gå ned i en
> sko-biks og købe nogle sko som er for små når de kommer hjem, bare fordi de
> ikke så hvilken størrelse de havde

Den maskine du linkede til, ser glimrende ud, og det er et rigtigt godt
GFXkort de har stoppet i den.

--
mvh.



Jesper Poulsen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 02-03-08 21:09

Hagar wrote:

> Så er man immervæk også selv skyld i at ikke få det man ønskede.Jeg har

Jeg vil gerne ønske dig tillykke med at du er nørd. Ikke-nørder kan ikke
være skyld i at leverandører giver deres løsninger misvisende navne og
så handler ind efter navnene. De bliver derimod snydt så vandet driver.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hagar (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 03-03-08 00:29


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47cb0968$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hagar wrote:
>
>> Så er man immervæk også selv skyld i at ikke få det man ønskede.Jeg har
>
> Jeg vil gerne ønske dig tillykke med at du er nørd. Ikke-nørder kan ikke
> være skyld i at leverandører giver deres løsninger misvisende navne og
> så handler ind efter navnene. De bliver derimod snydt så vandet driver.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Jeg skammer mig ikke over at være nørd, men jeg får hvad jeg skal have, og
lader mig ikke blive snydt.

Hagar



Jesper Poulsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 03-03-08 09:21

Hagar wrote:

> Jeg skammer mig ikke over at være nørd, men jeg får hvad jeg skal have, og
> lader mig ikke blive snydt.

Samme her, men det er jo ikke ensbetydende med at alle andre også er i
stand til det.

Der er en grund til at vi nørder bliver spurgt til råds når andre finder
en mulig PC som de kunne finde på at købe.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hagar (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 03-03-08 09:51

>
> Samme her, men det er jo ikke ensbetydende med at alle andre også er i
> stand til det.
>
> Der er en grund til at vi nørder bliver spurgt til råds når andre finder
> en mulig PC som de kunne finde på at købe.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Jeg må indrømme at jeg godt nok halter bagud med viden om det nye der er at
få efter AGP, ata og P4
Det bliver STORT når jeg får min nye computer, med sata2, dual core og hvad
ved jeg

Hagar



Ludvig Nielsen. (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 02-03-08 14:48

Jesper Poulsen tastede følgende:
> Hagar wrote:
>
>> i maskinen, og det gør vel de fleste også, og ikke kun læser overskriften ?
>
> Det skal du ikke sige. Rigtigt mange forblændes desværre af navnet.

Ja, eller ord som "highend" "MEGA stor" "SUPER Hurtig" "Gamermaskine"
osv. Medion er een af dem der score kassen på folk der ikke har
forstand nok til at vurdere at 8600GS er _langt_ fra highend.

--
mvh.



Peter Lykkegaard (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-03-08 15:35

"Ludvig Nielsen." wrote

> Ja, eller ord som "highend" "MEGA stor" "SUPER Hurtig" "Gamermaskine" osv.
> Medion er een af dem der score kassen på folk der ikke har forstand nok
> til at vurdere at 8600GS er _langt_ fra highend.
>
Jeg tvivler på at Medion ligefrem "scorer kassen" på deres multimedie
maskine
I øvrigt er det et 8600GT kort der sidder i - ikke et 8600GS
Man kan vel dårligt forlange et gfx-kort til 3000 i en maskine der koster
5500?

- Peter


Ludvig Nielsen. (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 02-03-08 15:45

Peter Lykkegaard:
> "Ludvig Nielsen." wrote
>
>> Ja, eller ord som "highend" "MEGA stor" "SUPER Hurtig" "Gamermaskine" osv.
>> Medion er een af dem der score kassen på folk der ikke har forstand nok til
>> at vurdere at 8600GS er _langt_ fra highend.
>>
> Jeg tvivler på at Medion ligefrem "scorer kassen" på deres multimedie maskine

Jo, ellers ville de ikke sælge de maskiner.

> I øvrigt er det et 8600GT kort der sidder i - ikke et 8600GS

Det ændrer såmænd ikke en tøddel, det er stadig et for lille kort til
spil.

> Man kan vel dårligt forlange et gfx-kort til 3000 i en maskine der koster
> 5500?

Du indrømmer altså at din sammenligning var ude i hampen.

Du sammenlignede jo en dyrere maskine som indeholder bedre komponenter,
med en Medion maskine som indeholder væsentligt dårligere komponenter,
der af den famøse prisforskel, som du så ville bruge på at opgradere
for istedet, uanset hvordan du vender det, så ville dit forslag med at
købe en Medion og opgradere den, blive både et dyrere og dårligere
valg.


Med Medion får man det man betaler for og længere er den ikke.

--
mvh.



Peter Lykkegaard (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-03-08 15:54

"Ludvig Nielsen." wrote

> Du indrømmer altså at din sammenligning var ude i hampen.

Det var stadig ikke en direkte sammenligning mellem to ens maskiner
For mig at se ville John gerne have en billigere maskine, og det kan man
ikke uden at gå på kompromis
Jeg gjorde jo opmærksom at gfx-kortet i Medionen ikke er lige så kraftigt
....

- Peter


Ludvig Nielsen. (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 02-03-08 16:02

Peter Lykkegaard tastede følgende:
> "Ludvig Nielsen." wrote
>
>> Du indrømmer altså at din sammenligning var ude i hampen.
>
> Det var stadig ikke en direkte sammenligning mellem to ens maskiner
> For mig at se ville John gerne have en billigere maskine

Som jeg så det søgte han en maskine med de nævnte specs. bare evt. til
en billigere pris, hvis det var muligt.

> og det kan man ikke uden at gå på kompromis

Kommer an på om en forretning har et godt tilbud, det sker jo af og
til.

> Jeg gjorde jo opmærksom at gfx-kortet i Medionen ikke er lige så kraftigt ...

Ja, og udskiftning ville få de to maskiner til at matche hinanden i
pris, så John ville være bedre tjent med Dellen.

--
mvh.



Peter Lykkegaard (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-03-08 16:14

"Ludvig Nielsen." wrote

> Ja, og udskiftning ville få de to maskiner til at matche hinanden i pris,
> så John ville være bedre tjent med Dellen.
>
Der ville være råd til et GTX i stedet for et GT pga prisforskellen

- Peter


Jesper Poulsen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 02-03-08 21:07

Peter Lykkegaard wrote:

> I øvrigt er det et 8600GT kort der sidder i - ikke et 8600GS
> Man kan vel dårligt forlange et gfx-kort til 3000 i en maskine der koster
> 5500?

Et større modelnummer giver ikke nødvendigvis bedre ydelse. GF7600GT er
hurtigere en GF8600GT.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peter Lykkegaard (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 02-03-08 22:36

"Jesper Poulsen" wrote

> Et større modelnummer giver ikke nødvendigvis bedre ydelse. GF7600GT er
> hurtigere en GF8600GT.

8600GT er nu heller ikke voldsomt hurtigt :)

- Peter


Ukendt (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-08 23:34

> 8600GT er nu heller ikke voldsomt hurtigt :)

Man har sat et 8600GT på marked for at få DirectX 10 support.

--

Mvh

kimila



Jesper Poulsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 03-03-08 09:23

kimila wrote:

>> 8600GT er nu heller ikke voldsomt hurtigt :)
> Man har sat et 8600GT på marked for at få DirectX 10 support.

End ikke DX10 er ikke noget at råbe hurra for på et GF8600GT. GF8400 har
også support for DX10.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hagar (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 03-03-08 09:53

>
> End ikke DX10 er ikke noget at råbe hurra for på et GF8600GT. GF8400 har
> også support for DX10.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Så skulle du prøve det på et GF XFX7950GT til AGP

Hagar



Per Nielsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 03-03-08 10:10

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47cbbc1c$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Så skulle du prøve det på et GF XFX7950GT til AGP

7950GT er en del hurtigere end 8600GT:

http://tinyurl.com/2oa8de

Forskellen mellem ens kort i henholdsvis AGP- og PCI-E-version er minimal.
AGP er døende, og der bliver ikke rigtigt lavet flere kort til den platform.



Jesper Poulsen (03-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 03-03-08 15:48

Hagar wrote:

> Så skulle du prøve det på et GF XFX7950GT til AGP

Prøve hvad?

DX10?

Hell freezes over before I makes use of DX10.

Som du kan se, så er min TB ikke til MS-platformen


--
Mvh
Jesper Poulsen

jama (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 01-03-08 16:48


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47c907ad$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hagar wrote:
>
>> http://www.topdata.dk:80/product.asp?product=4768&sub=260&page=1
>
> Arh, fuskerne fra Topdata.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Hvad vil det sige, fuskerne fra Topdata (jeg kender dem ikke), og jeg er
heller ikke med i lige denne del af strengen, men hvad er fuskere. Som jeg
ser det, er de fleste PC Firmaer/forretninger ikke til, at stole på 100%?
Men som jeg også sagde, er jeg ikke inde i lige denne del af strengen, jeg
handler, hvor jeg er 100% sikker på, at pengene kommer retur, hvis du ikke
vil ha PCen/eller er utilfreds, og det er der ikke mange forretninger der
gør!!
Spørgsmålet er ikke en kritik til nogen her, men jeg vil også gerne være på
forkant med evt. fusker/svindler.
Mvh.Jama



Jesper Poulsen (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 02-03-08 13:13

jama wrote:

> Hvad vil det sige, fuskerne fra Topdata (jeg kender dem ikke), og jeg er

De vælger det nyeste til prisen istedet for det hurtigste til prisen på
deres Game-PC'er. Det har sågar solgt Game-PC'er med GF8400.

Det er i den grad vildledning af forbrugerne.


--
Mvh
Jesper Poulsen

jama (02-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 02-03-08 16:07


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47ca99b2$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> jama wrote:
>
>> Hvad vil det sige, fuskerne fra Topdata (jeg kender dem ikke), og jeg er
>
> De vælger det nyeste til prisen istedet for det hurtigste til prisen på
> deres Game-PC'er. Det har sågar solgt Game-PC'er med GF8400.
>
> Det er i den grad vildledning af forbrugerne.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Takker for svaret, så ved man det.
Mvh.Jama



jama (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 01-03-08 06:21


"Ludvig Nielsen." <lunielsen @ yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:mn.08a77d83e70c192f.86223@RENT-A-TRICK...
> John frembragte:
>> Hej,
>> Håber at der er nogen som kan hjælpe vedr. vejledning omkring køb af ny
>> Pc.
>>
>>
>> Her er hvad jeg har i tankerne fra Dell:
>>
>> XPS 420 Viiv Intel® Processor Q6600 Quad CoreT 2.40GHz, 1066Mhz FSB, 8MB
>> cache
>> 3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024 MB + 2 x 512 MB] på 667 MHz
>> 500 GB Seriel ATA/100-harddisk (7.200 omdr./min.) med 16 MB
>> DataBurstT-cache
>> 512 MB NVIDIA GeForce 8800GT-grafikkort
>> Tv-tuner og AVIO/Accelerator
>> Sound Blaster® X-Fi Xtreme Music PCI-lydkort
>> 19-i-1-mediekortlæser (Bluetooth)
>> Original Windows Vista® Home Premium - Engelsk
>>
>> Det er en Dell XPS 420, jeg syntes designet er ret fedt, og de skriver at
>> den støjsvag osv. hvilket er et must.
>> Samtidig skal den bruges til spil, video/billed redigering.
>>
>> Prisen er: kr 8.740,00
>> Som jeg gerne vil udfordre.
>
> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
> valg end Medion.
>

> Ja Ludvig du er jo kendt for din modstand mod Aldi, hvis Jeg ikke husker
> forkert så mener du også, at Du kan bygge dem meget billigere selv.
jama
>
>



Jesper Poulsen (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 01-03-08 08:40

jama wrote:
>>> Som jeg gerne vil udfordre.
>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>> valg end Medion.
>>
>
>> Ja Ludvig du er jo kendt for din modstand mod Aldi, hvis Jeg ikke husker
>> forkert så mener du også, at Du kan bygge dem meget billigere selv.
> jama

jama, kan du ikke lade være med at quote-fucke?

Hvis ikke, så var det måske nu du skulle kigge dig om efter en rigtig
newsklient.


--
Mvh
Jesper Poulsen

jama (01-03-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 01-03-08 10:00


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:47c9084f$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> jama wrote:
>>>> Som jeg gerne vil udfordre.
>>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>>> valg end Medion.
>>>
>>
>>> Ja Ludvig du er jo kendt for din modstand mod Aldi, hvis Jeg ikke husker
>>> forkert så mener du også, at Du kan bygge dem meget billigere selv.
>> jama
>
> jama, kan du ikke lade være med at quote-fucke?
>
> Hvis ikke, så var det måske nu du skulle kigge dig om efter en rigtig
> newsklient.
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen


Jeg har tænkt på det, havde før Agent, og har tænkt på, om Jeg skulle ikke
lægge det ind igen. Må dog indrømme, at OutlookExpress også har sine
fordele, og er bedre til nogle ting. Men takker for rådet. Jeg er endnu ikke
færdig med, at lægge alle programmerne ind på den nye PC.
Mvh.Jama



Jesper Poulsen (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 01-03-08 10:24

jama wrote:

> Jeg har tænkt på det, havde før Agent, og har tænkt på, om Jeg skulle ikke

Det synes jeg at du skulle?

> lægge det ind igen. Må dog indrømme, at OutlookExpress også har sine
> fordele, og er bedre til nogle ting. Men takker for rådet. Jeg er endnu ikke

Slå to fluer med et smæk og skift til Thunderbird.

XFUT:dk.edb.internet.software.mail+news


--
Mvh
Jesper Poulsen

John (01-03-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 01-03-08 10:33

Tak for jeres svar.

Resultatet af alle råd ser ud til at støtte op omkring Dell XPS'en, altså et
færdig køb.

Selvom at det pludselig gik hen og blev en Dell Vs Medion diskussion

Tak endnu engang og rigtig god weekend.

Mvh,
John


"jama" <nonspam@mail.com> wrote in message
news:47c91b25$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> news:47c9084f$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> jama wrote:
>>>>> Som jeg gerne vil udfordre.
>>>> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
>>>> valg end Medion.
>>>>
>>>
>>>> Ja Ludvig du er jo kendt for din modstand mod Aldi, hvis Jeg ikke
>>>> husker
>>>> forkert så mener du også, at Du kan bygge dem meget billigere selv.
>>> jama
>>
>> jama, kan du ikke lade være med at quote-fucke?
>>
>> Hvis ikke, så var det måske nu du skulle kigge dig om efter en rigtig
>> newsklient.
>>
>>
>> --
>> Mvh
>> Jesper Poulsen
>
>
> Jeg har tænkt på det, havde før Agent, og har tænkt på, om Jeg skulle
> ikke lægge det ind igen. Må dog indrømme, at OutlookExpress også har sine
> fordele, og er bedre til nogle ting. Men takker for rådet. Jeg er endnu
> ikke færdig med, at lægge alle programmerne ind på den nye PC.
> Mvh.Jama
>



Ludvig Nielsen. (01-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 01-03-08 13:38

John frembragte:
> Tak for jeres svar.
>
> Resultatet af alle råd ser ud til at støtte op omkring Dell XPS'en, altså et
> færdig køb.

Lyder fornuftigt

>
> Selvom at det pludselig gik hen og blev en Dell Vs Medion diskussion

Er det ikke skønt

>
> Tak endnu engang og rigtig god weekend.
>

I lige måde.

--
mvh.



Erik Dan (02-03-2008)
Kommentar
Fra : Erik Dan


Dato : 02-03-08 04:28


"John" <prozak@mail.dk> wrote in message
news:47c922ed$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Tak for jeres svar.
>
> Resultatet af alle råd ser ud til at støtte op omkring Dell XPS'en, altså
> et færdig køb.
> --------------------------
Kunne jeg få dig til at komme med en vurdering af den , især hvor lydløs den
er etc... når du har modtaget den , da jeg selv går i overvejelser om at
købe den.

/ Dan



John (02-03-2008)
Kommentar
Fra : John


Dato : 02-03-08 11:51

JA, selvfølgelig.

Det er også en af grundene til at jeg vælger Dell - de påstår den er super
støjsvag.

"Erik Dan" <aaa@aaa.dk> wrote in message
news:47ca1ed4$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "John" <prozak@mail.dk> wrote in message
> news:47c922ed$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Tak for jeres svar.
>>
>> Resultatet af alle råd ser ud til at støtte op omkring Dell XPS'en, altså
>> et færdig køb.
>> --------------------------
> Kunne jeg få dig til at komme med en vurdering af den , især hvor lydløs
> den er etc... når du har modtaget den , da jeg selv går i overvejelser om
> at købe den.
>
> / Dan
>
>



jens.textor@gmail.co~ (04-03-2008)
Kommentar
Fra : jens.textor@gmail.co~


Dato : 04-03-08 11:01

On 1 Mar., 02:47, Ludvig Nielsen. <lunielsen @ yahoo.com> wrote:
> John frembragte:
>
>
>
>
>
> > Hej,
> > Håber at der er nogen som kan hjælpe vedr. vejledning omkring køb af ny Pc.
>
> > Her er hvad jeg har i tankerne fra Dell:
>
> > XPS 420 Viiv Intel® Processor Q6600 Quad CoreT 2.40GHz, 1066Mhz FSB, 8MB
> > cache
> > 3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024 MB + 2 x 512 MB] på 667 MHz
> > 500 GB Seriel ATA/100-harddisk (7.200 omdr./min.) med 16 MB DataBurstT-cache
> > 512 MB NVIDIA GeForce 8800GT-grafikkort
> > Tv-tuner og AVIO/Accelerator
> > Sound Blaster® X-Fi Xtreme Music PCI-lydkort
> > 19-i-1-mediekortlæser (Bluetooth)
> > Original Windows Vista® Home Premium - Engelsk
>
> > Det er en Dell XPS 420, jeg syntes designet er ret fedt, og de skriver at den
> > støjsvag osv. hvilket er et must.
> > Samtidig skal den bruges til spil, video/billed redigering.
>
> > Prisen er: kr 8.740,00
> > Som jeg gerne vil udfordre.
>
> Uanset hvad, så hold fingrene fra Medion, Dell XPS420 er et langt bedre
> valg end Medion.
>
> --
> mvh.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Forstår ikke hvorfor man skal holde sig fra Medion (at man hader Aldi,
gør ikke Medion til et dårligt produkt ). Er den lykkelige ejer af 3
stk. i husstanden, samt en Siemens ScaleoX ( ca. 4,5 k. dyrere, men
absolut ikke bedre ) disse kører perfekt. For at vende tilbage til
Medion 8833, er her lidt specs.
Tyske Computer Bild har testet denne maskine, som den hurtigste Medion
PC nogensinde, og en af de hurtigste i det hele taget til multimedie
opgaver. Windows Index Score 5,9 Grafik FPS 66
Hvad Ram angår, Dual Channel 667 Mhz.
Det eneste sted Dell er "bedre" er grafikkortet, ingen grund til at
bringe chipset på banen, da begge processors ( er ens), og "kun"
arbejder med 1066 Mhz FSB.
Til gengæld må Medions styresytem være at foretrække, da det er en
DANSK version af Vista Home Premium.
Det nævnte lydkort er installeret i min ScaleoX, og er såmænd ikke
bedre end de 8 kanals High Def. der er på bundkortet i en Medion PC.
Og hvorfor brokke sig over software der er medleveret på Medion 8833,
når man faktisk ikke betaler for det ( værdien af softwaren er dog tæt
på et par tusinde kr. ).

Jesper Poulsen (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 05-03-08 08:07

jens.textor@gmail.com wrote:

> Tyske Computer Bild har testet denne maskine, som den hurtigste Medion
> PC nogensinde, og en af de hurtigste i det hele taget til multimedie

Den hurtigste Medion - ikke den hurtigste PC.

> opgaver. Windows Index Score 5,9 Grafik FPS 66

Kunstige benchmarks kan ikke bruges til noget i den virkelige verden.

> Til gengæld må Medions styresytem være at foretrække, da det er en
> DANSK version af Vista Home Premium.

Nu er Microsoft ikke de bedste til at oversætte fra engelsk til dansk,
så der vil opstå færre misforståelser ved selv at tyde det engelske
operativsystem end ved at lade Microsoft forestå opgaven.

> Og hvorfor brokke sig over software der er medleveret på Medion 8833,
> når man faktisk ikke betaler for det ( værdien af softwaren er dog tæt
> på et par tusinde kr. ).

Jo, man betaler skam for softwaren. Microsoft har ingen gratis
operativsystemer.


--
Mvh
Jesper Poulsen

Ludvig Nielsen. (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 05-03-08 08:29

Jesper Poulsen har bragt dette til os:
> jens.textor@gmail.com wrote:
>
>> Tyske Computer Bild har testet denne maskine, som den hurtigste Medion
>> PC nogensinde, og en af de hurtigste i det hele taget til multimedie
>
> Den hurtigste Medion - ikke den hurtigste PC.

Helt rigtigt.

>
>> opgaver. Windows Index Score 5,9 Grafik FPS 66
>
> Kunstige benchmarks kan ikke bruges til noget i den virkelige verden.

Nej, den score kan ikke bruges til ret meget.

>
>> Til gengæld må Medions styresytem være at foretrække, da det er en
>> DANSK version af Vista Home Premium.
>
> Nu er Microsoft ikke de bedste til at oversætte fra engelsk til dansk,
> så der vil opstå færre misforståelser ved selv at tyde det engelske
> operativsystem end ved at lade Microsoft forestå opgaven.

Vista er et bugfyldt stykke software, og XP ville være et bedre bud,
hvis man skal have Windows.

>
>> Og hvorfor brokke sig over software der er medleveret på Medion 8833,
>> når man faktisk ikke betaler for det ( værdien af softwaren er dog tæt
>> på et par tusinde kr. ).
>
> Jo, man betaler skam for softwaren. Microsoft har ingen gratis
> operativsystemer.

Jesper, jeg misunder dig din tålmodighed, men jeg tror ikke dine ord
bliver læst og forstået af div. Mediondiscible.

--
mvh.



Peter Lykkegaard (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 05-03-08 20:38

"Ludvig Nielsen." wrote

>>> Tyske Computer Bild har testet denne maskine, som den hurtigste Medion
>>> PC nogensinde, og en af de hurtigste i det hele taget til multimedie
>>
>> Den hurtigste Medion - ikke den hurtigste PC.
>
> Helt rigtigt.
>
Jens skriver "Medion PC". Er en Medion ikke en PC?
Svjv så er PC ikke et beskyttet navn men en generel betegnelse for en
computer bestykket med CISC processor

> Vista er et bugfyldt stykke software, og XP ville være et bedre bud, hvis
> man skal have Windows.

Totally agree

> Jesper, jeg misunder dig din tålmodighed, men jeg tror ikke dine ord
> bliver læst og forstået af div. Mediondiscible.
>
Det hedder disciple ...

- Peter


Jesper Poulsen (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 08-03-08 00:19

Peter Lykkegaard wrote:

> Jens skriver "Medion PC". Er en Medion ikke en PC?

Jo, men en PC er ikke nødvendigvis en Medion


--
Mvh
Jesper Poulsen

Peter Lykkegaard (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 08-03-08 01:10

"Jesper Poulsen" wrote
>
>> Jens skriver "Medion PC". Er en Medion ikke en PC?
>
> Jo, men en PC er ikke nødvendigvis en Medion
>
Hmmm en "Medion PC" vil jeg formode kommer fra Medion?

- Peter


Ludvig Nielsen. (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen.


Dato : 08-03-08 01:16

Peter Lykkegaard:
> "Jesper Poulsen" wrote
>>
>>> Jens skriver "Medion PC". Er en Medion ikke en PC?
>>
>> Jo, men en PC er ikke nødvendigvis en Medion
>>
> Hmmm en "Medion PC" vil jeg formode kommer fra Medion?

Men ikke alle pcer kommer fra Medion.

--
mvh.



Volger Garfield (08-03-2008)
Kommentar
Fra : Volger Garfield


Dato : 08-03-08 14:46

On Sat, 08 Mar 2008 01:15:51 +0100, Ludvig Nielsen. <lunielsen @
yahoo.com> wrote:

>Men ikke alle pcer kommer fra Medion.

Og ikke alt der kommer fra Medion, er PC'er.


Volger
- Sådan er der så meget.

N/A (05-03-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 05-03-08 08:07



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste