/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Ny ALDI pc'er
Fra : Tico


Dato : 04-02-08 10:13

Hej,

Der er en ny ALDI pc'er på onsdag. Hvad siger alle eksperterne herinde til
den? Er den ok eller hvad....jeg mener, den koster jo ikke kassen...

www.aldi.dk

MEDION AKOYA MD 8830

Med venlig hilsen

Busler



 
 
Ole C (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 04-02-08 11:09

Tico skrev blandt andet:

> Der er en ny ALDI pc'er på onsdag. Hvad siger alle eksperterne
> herinde til den? Er den ok eller hvad....jeg mener, den koster jo
> ikke kassen...
> www.aldi.dk
>
> MEDION AKOYA MD 8830

Medion plejer at give god valuta for pengene - god garanti - og oveni
kommer så Aldis 30 dages returret.
Men om maskinen lever op til netop dine krav og behov, ved kun du selv


--
vh
Ole C


Henning (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 04-02-08 14:20

On Mon, 4 Feb 2008 10:13:01 +0100, "Tico" <ticho@vesanet.de> wrote:

>Hej,
>
>Der er en ny ALDI pc'er på onsdag. Hvad siger alle eksperterne herinde til
>den? Er den ok eller hvad....jeg mener, den koster jo ikke kassen...

Du vil møde to grupper af meninger herinde - enten er Medion top til
prisen, eller også er det det værste lort og man kan bygge bedre selv
til samme pris.

Hvad er dit behov - alt kan siges at være OK, hvis bare kravene dertil
er opfyldt

Morten Wartou (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 04-02-08 14:36


"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i meddelelsen
news:m34eq398thkjee2o5qi0n4dqhcpo7mo905@4ax.com...
> On Mon, 4 Feb 2008 10:13:01 +0100, "Tico" <ticho@vesanet.de> wrote:
>
>>Hej,
>>
>>Der er en ny ALDI pc'er på onsdag. Hvad siger alle eksperterne herinde til
>>den? Er den ok eller hvad....jeg mener, den koster jo ikke kassen...
>
> Du vil møde to grupper af meninger herinde - enten er Medion top til
> prisen, eller også er det det værste lort og man kan bygge bedre selv
> til samme pris.

Til gengæld kan den sidstnævnte gruppe ikke dokumentere påstanden. :)


--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou


Henning (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 04-02-08 17:05


>
>Til gengæld kan den sidstnævnte gruppe ikke dokumentere påstanden. :)

Lykkedes det sidst? Jeg opgav at følge med....

Ukendt (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-02-08 17:10

Henning wrote:
||| Til gengæld kan den sidstnævnte gruppe ikke dokumentere påstanden.
||| :)
||
|| Lykkedes det sidst? Jeg opgav at følge med....



mvh Ebbe



Jørgen E. (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen E.


Dato : 04-02-08 18:23


"Morten Wartou" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> skrev i en meddelelse
news:47a714d5$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Henning" <nej@tak.invalid> skrev i meddelelsen
> news:m34eq398thkjee2o5qi0n4dqhcpo7mo905@4ax.com...
>> On Mon, 4 Feb 2008 10:13:01 +0100, "Tico" <ticho@vesanet.de> wrote:
>> Du vil møde to grupper af meninger herinde - enten er Medion top til
>> prisen, eller også er det det værste lort og man kan bygge bedre selv
>> til samme pris.
>
> Til gengæld kan den sidstnævnte gruppe ikke dokumentere påstanden. :)
>

Det kunne jeg nu godt, men gider ikke bruge tid på det. Jeg har lige haft
en bekendt der skrev om hvad jeg mente om maskinen og kunne jo kun
sige, at på papiret så de få ting som var entydig beskrevet sikkert dække
hans behov. Det meste er jo umiddelbart "no name" og siger ikke noget
om, hvad det bør koste eller dækker over i øvrigt. Når jeg bygger PC-er
kigger jeg på hardware i alle detaljer, hvilket en Medion desværre ikke
giver mulighed for. Men til den almindelige bruger der "bare" skal have
en PC er de sikkert et udemærket køb.


Ole C (04-02-2008)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 04-02-08 18:38

Jørgen E. skrev blandt andet:


>> Til gengæld kan den sidstnævnte gruppe ikke dokumentere påstanden. :)
>>
>
> Det kunne jeg nu godt, men gider ikke bruge tid på det.

Interessant så ugidelige I er i den gruppe,
taget i betragtning hvor megen energi I lægger i påstandende...

--
vh
Ole C


SKOVTROLDEN (04-02-2008)
Kommentar
Fra : SKOVTROLDEN


Dato : 04-02-08 20:52

Vrøvl
Medion bruger ikke noname
medmindre du kalder Seagate.Msi.Sony.Samsung. Asus
for Noname
"Jørgen E." <je-2@post.cybersity.dk> skrev i meddelelsen
news:47a74b2e$0$89173$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Morten Wartou" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> news:47a714d5$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Henning" <nej@tak.invalid> skrev i meddelelsen
>> news:m34eq398thkjee2o5qi0n4dqhcpo7mo905@4ax.com...
>>> On Mon, 4 Feb 2008 10:13:01 +0100, "Tico" <ticho@vesanet.de> wrote:
>>> Du vil møde to grupper af meninger herinde - enten er Medion top til
>>> prisen, eller også er det det værste lort og man kan bygge bedre selv
>>> til samme pris.
>>
>> Til gengæld kan den sidstnævnte gruppe ikke dokumentere påstanden. :)
>>
>
> Det kunne jeg nu godt, men gider ikke bruge tid på det. Jeg har lige haft
> en bekendt der skrev om hvad jeg mente om maskinen og kunne jo kun
> sige, at på papiret så de få ting som var entydig beskrevet sikkert dække
> hans behov. Det meste er jo umiddelbart "no name" og siger ikke noget
> om, hvad det bør koste eller dækker over i øvrigt. Når jeg bygger PC-er
> kigger jeg på hardware i alle detaljer, hvilket en Medion desværre ikke
> giver mulighed for. Men til den almindelige bruger der "bare" skal have
> en PC er de sikkert et udemærket køb.


Søren Nielsen (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 05-02-08 00:00

Jørgen E. wrote:
> Det kunne jeg nu godt, men gider ikke bruge tid på det.

Det synes at være det altdominerende argument, hver gang snakken falder på
det. Ikke just noget vidner om særlig meget seriøsitet.

Søren



Claus Tersgov (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 05-02-08 12:55

Jørgen E. skrev bl.a.:


> Det kunne jeg nu godt, men gider ikke bruge tid på det. Jeg har lige

Nej, det gider du ikke, fordi du kan nemlig ikke!
Akkurat som du nu poster en masse vrøvl, som er direkte usandfærdigt!

Claus



Jørgen E. (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen E.


Dato : 05-02-08 19:40


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:47a84eb7$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Jørgen E. skrev bl.a.:
>
>
>> Det kunne jeg nu godt, men gider ikke bruge tid på det. Jeg har lige
>
> Nej, det gider du ikke, fordi du kan nemlig ikke!
> Akkurat som du nu poster en masse vrøvl, som er direkte usandfærdigt!
>

Hvad du end har taget bør du holde med det og når du bliver normal igen
kan du kommentere mit indlæg sagligt om muligt, så vi har en chance for
at forholde os seriøst til det.


Claus Tersgov (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 06-02-08 10:35

Jørgen E. skrev bl.a.:

> Hvad du end har taget bør du holde med det og når du bliver normal
> igen kan du kommentere mit indlæg sagligt om muligt, så vi har en
> chance for at forholde os seriøst til det.

Du kanpå primitiv vis ævle alt det, du vil, det bliver dit indlæg jo ikke
mere sandfærdigt af??

Claus



jama (04-02-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 04-02-08 18:41


"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse
news:m34eq398thkjee2o5qi0n4dqhcpo7mo905@4ax.com...
> On Mon, 4 Feb 2008 10:13:01 +0100, "Tico" <ticho@vesanet.de> wrote:
>
>>Hej,
>>
>>Der er en ny ALDI pc'er på onsdag. Hvad siger alle eksperterne herinde til
>>den? Er den ok eller hvad....jeg mener, den koster jo ikke kassen...
>
> Du vil møde to grupper af meninger herinde - enten er Medion top til
> prisen, eller også er det det værste lort og man kan bygge bedre selv
> til samme pris.


Netop, enten er du med Aldi, eller også imod Aldi.l Der er ingen mellemvej.
Jeg er med Aldi, eller Medion da Aldi kun sælger PCerne, hvad også mange har
misforstået og tror, at det er Aldi der laver Dem. Det er Medion, som er et
stort Tysk Firma, der laver gode IT vare og samtidig har en god Garenti(3
år) Aldi selv har også den ordning, at du kan tilbagelevere Varen inden for
1 mdr. og få alle penge tilbage, og det er uden nogen problemmer, du kan
selvfølgelig være uheldig og må vente, men det kan ske i Alle Firmaer.
Mvh.Jama









Claus Tersgov (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 05-02-08 12:57

jama skrev bl.a.:

> Dem. Det er Medion, som er et stort Tysk Firma, der laver gode IT
> vare og samtidig har en god Garenti(3 år) Aldi selv har også den

NEJ!

Medion er udelukkende et handelshus, de producerer INTET selv!

Claus



jama (05-02-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 05-02-08 13:58


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:47a84f01$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> jama skrev bl.a.:
>
>> Dem. Det er Medion, som er et stort Tysk Firma, der laver gode IT
>> vare og samtidig har en god Garenti(3 år) Aldi selv har også den
>
> NEJ!
>
> Medion er udelukkende et handelshus, de producerer INTET selv!
>
> Claus Sorry det ved jeg godt, jeg var for hurtig.
jama
>



Claus Tersgov (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 05-02-08 12:53

Henning skrev bl.a.:

> Du vil møde to grupper af meninger herinde - enten er Medion top til
> prisen, eller også er det det værste lort og man kan bygge bedre selv
> til samme pris.

Ingen, til dato *ingen* her i grupperne har kunne dokumentere denne
påstand. De klapper i som østers hver eneste gang, eller også har de 117
dybt latterlige undskyldninger for ikke at finde samme hardware og software.

Man kan ikke bygge en medion maskine med fuldstændig samme konfiguration og
service til samme pris.

Claus



Jørgen E. (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen E.


Dato : 05-02-08 19:43


"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i en meddelelse
news:47a84e3d$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Henning skrev bl.a.:
>
>> Du vil møde to grupper af meninger herinde - enten er Medion top til
>> prisen, eller også er det det værste lort og man kan bygge bedre selv
>> til samme pris.
>
> Ingen, til dato *ingen* her i grupperne har kunne dokumentere denne påstand. De klapper
> i som østers hver eneste gang, eller også har de 117 dybt latterlige undskyldninger for
> ikke at finde samme hardware og software.
>
> Man kan ikke bygge en medion maskine med fuldstændig samme konfiguration og service til
> samme pris.
>

Nej, for meget af det er Medion-ting som ikke findes i normal handel.


Per Nielsen (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Per Nielsen


Dato : 05-02-08 19:54

"Jørgen E." <je-2@post.cybersity.dk> skrev i en meddelelse
news:47a8af7a$0$99018$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Man kan ikke bygge en medion maskine med fuldstændig samme konfiguration
>> og service til samme pris.

> Nej, for meget af det er Medion-ting som ikke findes i normal handel.

Så hvis du skal bygge en maskine der kan det samme vil det blive dyrere...



Claus Tersgov (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 06-02-08 10:38

Jørgen E. skrev bl.a.:

> Nej, for meget af det er Medion-ting som ikke findes i normal handel.

Det er jo noget usagligt vrøvl!

De få enheder som er specielle er fåtallige og begrænser sig til tv kort og
modem. Alt andet er standard og kan fås på edbpriser!

Lad nu være med alle de patetiske undskyldninger...

Claus




Henning Præstegaard (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 05-02-08 01:32

Tico wrote:

> Der er en ny ALDI pc'er på onsdag. Hvad siger alle eksperterne
> herinde til den? Er den ok eller hvad....jeg mener, den koster jo
> ikke kassen...
> www.aldi.dk
>
> MEDION AKOYA MD 8830
>
Et eller andet skummelt pc-magasin har haft fingrene i den maskine
og dømt den her: http://www.itsvar.dk:80/jcs/news/4/1.aspx?id=6072

mvh
Henning



Claus Tersgov (05-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 05-02-08 12:59

Henning Præstegaard skrev bl.a.:

> Et eller andet skummelt pc-magasin har haft fingrene i den maskine
> og dømt den her: http://www.itsvar.dk:80/jcs/news/4/1.aspx?id=6072

Lige netop alt om data vil jeg ikke tillægge nogen værdi.

Jeg er ret sikker på, at de ganske enkelt er betalt af Medion for at lave
alle disse fantastiske test. Men jeg kan ikke bevise det. Men det lugter
langt væk af reklame!

Claus



dw (05-02-2008)
Kommentar
Fra : dw


Dato : 05-02-08 20:16

Claus Tersgov skrev:
> Henning Præstegaard skrev bl.a.:
>
>> Et eller andet skummelt pc-magasin har haft fingrene i den maskine
>> og dømt den her: http://www.itsvar.dk:80/jcs/news/4/1.aspx?id=6072
>
> Lige netop alt om data vil jeg ikke tillægge nogen værdi.
>
> Jeg er ret sikker på, at de ganske enkelt er betalt af Medion for at lave
> alle disse fantastiske test. Men jeg kan ikke bevise det. Men det lugter
> langt væk af reklame!
>

Tjaa...
Har haft en del medion computere i mellem hænderne i tidens løb. Syntes
det har været ret gennemgående at:
God ydelse i forhold til prisen.
Ved "sæt køb" kørte alt som det skulle lige ud af kassen.
Enormt ringe kvalitet på plastic dele og kabinet.

Claus Tersgov (06-02-2008)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 06-02-08 10:40

dw skrev bl.a.:

> Har haft en del medion computere i mellem hænderne i tidens løb.
> Syntes det har været ret gennemgående at:
> God ydelse i forhold til prisen.
> Ved "sæt køb" kørte alt som det skulle lige ud af kassen.
> Enormt ringe kvalitet på plastic dele og kabinet.

Jeg har selv massevis af Medionudstyr og har selv solgt masevis af Medion
maskiner, og har absolut intet imod Medion. Men det ændrer ikke min holdning
til Alt om Data test. De test virker som om de er bestilte og betalte af
Medion.

Claus




Ludvig Nielsen (07-02-2008)
Kommentar
Fra : Ludvig Nielsen


Dato : 07-02-08 01:06

Claus Tersgov kom med følgende:
> dw skrev bl.a.:
>
>> Har haft en del medion computere i mellem hænderne i tidens løb.
>> Syntes det har været ret gennemgående at:
>> God ydelse i forhold til prisen.
>> Ved "sæt køb" kørte alt som det skulle lige ud af kassen.
>> Enormt ringe kvalitet på plastic dele og kabinet.
>
> og har selv solgt masevis af Medion
> maskiner

Det fortæller jo med al tydelighed, hvorfor du ikke er objektiv.

--
mvh.



kronborg (06-02-2008)
Kommentar
Fra : kronborg


Dato : 06-02-08 14:46

On Feb 6, 10:40 am, "Claus Tersgov" <nospamn...@tersgov.dk> wrote:
> dw skrev bl.a.:
>
> > Har haft en del medion computere i mellem hænderne i tidens løb.
> > Syntes det har været ret gennemgående at:
> > God ydelse i forhold til prisen.
> > Ved "sæt køb" kørte alt som det skulle lige ud af kassen.
> > Enormt ringe kvalitet på plastic dele og kabinet.
>
> Jeg har selv massevis af Medionudstyr og har selv solgt masevis af Medion
> maskiner, og har absolut intet imod Medion. Men det ændrer ikke min holdning
> til Alt om Data test. De test virker som om de er bestilte og betalte af
> Medion.
>
> Claus

Jeg vil give dig ret i, at det er lidt mistænkeligt, at de altid har
en anmeldelse klar lige inden salget starter. Og så linker Medion jo
også altid til anmeldelsen.. Det er faktisk på grænsen til
åbenlyst

Jonas

jama (11-02-2008)
Kommentar
Fra : jama


Dato : 11-02-08 12:47


"kronborg" <jonas.kronborg@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:acc41af2-75ca-4f1a-88f2-9c3d4727132e@d21g2000prf.googlegroups.com...
On Feb 6, 10:40 am, "Claus Tersgov" <nospamn...@tersgov.dk> wrote:
> dw skrev bl.a.:
>
> > Har haft en del medion computere i mellem hænderne i tidens løb.
> > Syntes det har været ret gennemgående at:
> > God ydelse i forhold til prisen.
> > Ved "sæt køb" kørte alt som det skulle lige ud af kassen.
> > Enormt ringe kvalitet på plastic dele og kabinet.
>
> Jeg har selv massevis af Medionudstyr og har selv solgt masevis af Medion
> maskiner, og har absolut intet imod Medion. Men det ændrer ikke min
> holdning
> til Alt om Data test. De test virker som om de er bestilte og betalte af
> Medion.
>
> Claus

Jeg vil give dig ret i, at det er lidt mistænkeligt, at de altid har
en anmeldelse klar lige inden salget starter. Og så linker Medion jo
også altid til anmeldelsen.. Det er faktisk på grænsen til
åbenlyst

Jonas

Ja her må jeg også Giver Jer ret, selvom jeg er (stor?) Aldi fan. Det ser
nemlig ud til, at Alt For Data altid kun har gode ting, at skrive om Medion
maskinnerne? Det virker mærkeligt, at Deres anmeldelser altid er så
positive, men det er måske fordig, De kun anmelder de Gode PCer altså Dem,
der er virkelig krudt i? Mærkeligt er det ihvertfalg.
Mvh.Jama



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste