/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Forsikring på vaskemaskine
Fra : Jens K


Dato : 29-01-08 21:36

Hej,

vi købte for ca. 1 år siden en vaskemaskine, Vi fik den leveret direkte fra
importøren.
Vi fik ikke forsikring på maskinen, men har nu ovevejet om det ikke kunne
være en god ide.

Jeg har forsøgt nogle butikker, men alle afviser, da maskinen ikke er købt i
den pågældende butik.
Jeg har googlet, fandt også på et tidspunkt et site, men det virker ikke
mere.

Nogle, der kender et sted, hvor dette kan lade sig gøre?
--
Mvh Jens



 
 
Max (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-01-08 21:43

Hej Jens

> Nogle, der kender et sted, hvor dette kan lade sig gøre?

Har du prøvet at tale med din forsikringsmand ?

--
Mvh Max



Jens K (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens K


Dato : 29-01-08 21:45


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:479f8f49$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Jens
>
>> Nogle, der kender et sted, hvor dette kan lade sig gøre?
>
> Har du prøvet at tale med din forsikringsmand ?
>
> --
> Mvh Max
>
>
Hej Max,

Ja, vort selskab tilbyder det ikke. Jeg har set at selskabet Alka har en
sådan forsikring, men de kræver, at man skifter familieforsikring, hvilket
vi ikke er interesseret i.



Max (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-01-08 22:27

Hej Jens

> Ja, vort selskab tilbyder det ikke. Jeg har set at selskabet Alka har

Ok, mit forsikringsselskab tilbød også hvidevareforsikring via et
andet selskab før i tiden, men det ser ikke ud til at være tilfældet
mere. Jeg tror forøvrigt også du får svært ved at finde et firma der
for en rimelig præmie vil forsikre en gammel vaskemaskine.

--
Mvh Max



Jens K (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens K


Dato : 29-01-08 22:32


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:479f99a7$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Jens
>
>> Ja, vort selskab tilbyder det ikke. Jeg har set at selskabet Alka har
>
> > mere. Jeg tror forøvrigt også du får svært ved at finde et firma der
> for en rimelig præmie vil forsikre en gammel vaskemaskine.
>
> --
> Mvh Max
>
>
Hej Max,

jeg er klar over, at det kan blive svært...men vil gerne prøve.
--
Mvh Jens



Ivar (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 29-01-08 22:29

Jens K skrev:

> Jeg har forsøgt nogle butikker, men alle afviser

Ja, de vil ikke risikere at apparatet allerede har en fejl når
forsikringen bliver tegnet.

Jeg kan ikke forstå at I ønsker en sådan forsikring. For noget
tid siden så jeg et fladskærms tv hos Fona. Da jeg fandt prisen
alt for høj, spurgte jeg, om jeg kunne få noget rabat. Sælgeren
mente, at han havde alle tiders tilbud, jeg kunne en forsikring
uden beregning til en værdi af 2000 kr. Det var jeg ikke
interesseret i, jeg ville have nedslag i prisen. Så kunne jeg
få 600 kr. Hvilken fik mig til at sige, at værdien af deres
forsikring kun er 600 kr og ikke 2000 kr. Det ville sælgeren
ikke give mig ret i. Det havde han selvfølgelig ret i, da
rabatten selvfølgelig ikke indeholder fortjenesten på forsikringen.
Men 1400 kr fortjeneste på en forsikring til 2000 kr finder jeg
absurd.


Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af
at citere indlæg fra Googles Groups korrekt.



Kasper (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Kasper


Dato : 29-01-08 22:41


"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message
news:mn.ed457d81bd6e5014.31159@nozpamwebspeed.dk...
> Jens K skrev:
>
>> Jeg har forsøgt nogle butikker, men alle afviser
>
> Ja, de vil ikke risikere at apparatet allerede har en fejl når
> forsikringen bliver tegnet.
>
> Jeg kan ikke forstå at I ønsker en sådan forsikring. For noget
> tid siden så jeg et fladskærms tv hos Fona. Da jeg fandt prisen
> alt for høj, spurgte jeg, om jeg kunne få noget rabat. Sælgeren
> mente, at han havde alle tiders tilbud, jeg kunne en forsikring
> uden beregning til en værdi af 2000 kr. Det var jeg ikke
> interesseret i, jeg ville have nedslag i prisen. Så kunne jeg
> få 600 kr. Hvilken fik mig til at sige, at værdien af deres
> forsikring kun er 600 kr og ikke 2000 kr. Det ville sælgeren
> ikke give mig ret i. Det havde han selvfølgelig ret i, da
> rabatten selvfølgelig ikke indeholder fortjenesten på forsikringen.
> Men 1400 kr fortjeneste på en forsikring til 2000 kr finder jeg
> absurd.

Ja, jeg forstår det heller ikke, de 2 første år bør være dækket af
reklamations retten, ellers er det vel ehvervs køb...
vi så på en engang, den kostede vidst 600kr på en maskine til 3000kr, det
kan jo ikke hænge sammen

Kasper



Kim Voss Schrader (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Kim Voss Schrader


Dato : 29-01-08 22:47

Hej!

Kasper wrote:
....
> Ja, jeg forstår det heller ikke, de 2 første år bør være dækket af
> reklamations retten, ellers er det vel ehvervs køb...
> vi så på en engang, den kostede vidst 600kr på en maskine til 3000kr, det
> kan jo ikke hænge sammen

Jo da, for butikken. Og det er jo sådan verdenen af og til hænger sammen... Jeg
køber _aldrig_ tillægsforsikringer.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Max (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-01-08 22:50

Hej Kasper

> Ja, jeg forstår det heller ikke, de 2 første år bør være dækket af
> reklamations retten, ellers er det vel ehvervs køb...

Reklamationsretten kan du jo ikke bruge hvis du har f.eks. hældt
cola i din DVD afspiller, men det dækker forsikringen.

--
Mvh Max



Jens K (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens K


Dato : 29-01-08 22:53


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:479f9f07$0$15875$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Kasper
>
>> Ja, jeg forstår det heller ikke, de 2 første år bør være dækket af
>> reklamations retten, ellers er det vel ehvervs køb...
>
> Reklamationsretten kan du jo ikke bruge hvis du har f.eks. hældt
> cola i din DVD afspiller, men det dækker forsikringen.
>
> --
> Mvh Max
>
>
Hej igen,
jeg har normalt et princip aldrig at købe tillægsforsikringer. Jeg har dog
lige præcis på vaskemaskiner uhyre dårlige erfaringer. Derfor ønsket om
forsikring.
--
Mvh Jens



Max (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-01-08 23:06

Hej Jens

> jeg har normalt et princip aldrig at købe tillægsforsikringer. Jeg
> har dog lige præcis på vaskemaskiner uhyre dårlige erfaringer. Derfor

Min første vaskemaskine, en BBC blev foræret væk da den var
20 år gammel, den anden, en Vølund, har nu holdt i 15 år, så jeg
har en god statestik med vaskemaskiner :)

Ps: BBC'en vasker faktisk stadigvæk tøj.

Pps: Hvorfor tegnede du ikke forsikringen da du købte den ?

--
Mvh Max



Jens K (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens K


Dato : 29-01-08 23:11


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:479fa2d3$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Pps: Hvorfor tegnede du ikke forsikringen da du købte den ?
> --
> Mvh Max
>
>
Hej Max,
min nuværende maskine kom direkte fra importøren, han kunne ikke tilbyde
forsikring.Jeg havde regnet med at kunne tegne forsikringen på anden vis,
men kom så fra det.
PS. Årsagen til at jeg fik den direkte fra importøren var...en
reklamationssag over en vaskemaskine, der gik to gange i stykker inden for
de første 6 måneder efter at garantien var udløbet....
--
Jens



Henning (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 29-01-08 22:53

On Tue, 29 Jan 2008 21:36:20 +0100, "Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> wrote:

>Hej,
>
>vi købte for ca. 1 år siden en vaskemaskine, Vi fik den leveret direkte fra
>importøren.
>Vi fik ikke forsikring på maskinen, men har nu ovevejet om det ikke kunne
>være en god ide.
>

Hvorfor? Hvor ofte har du oplevet, at en vaskemaskine er gået i
stykker indenfor 4-5 år, som en forsikring typisk dækker? Hvis det
endelig skulle ske, vil en reparation ofte være billigere end præmien
du har betalt.


Jens K (29-01-2008)
Kommentar
Fra : Jens K


Dato : 29-01-08 22:58


"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse
news:tu7vp3lf42nlatarer2cuh3rc8qukqotdp@4ax.com...
> On Tue, 29 Jan 2008 21:36:20 +0100, "Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> wrote:
>
>
> Hvorfor? Hvor ofte har du oplevet, at en vaskemaskine er gået i
> stykker indenfor 4-5 år, som en forsikring typisk dækker? Hvis det
> endelig skulle ske, vil en reparation ofte være billigere end præmien
> du har betalt.
>
Hej Henning,
jeg har desværre en skræmmende statistik. Ud af de sidste fire vaskemaskiner
vi har købt, er de tre gået i stykker i løbet af 3 - 5 år. Den sidste nåede
2 reparationer inden den var fyldt 2.5 år.
To stykker af mærket Bauknecht, een af mærket Blomberg.
--
Mvh Jens



Michael (31-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 31-01-08 20:07


"Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> wrote in message
news:479fa166$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse
> news:tu7vp3lf42nlatarer2cuh3rc8qukqotdp@4ax.com...
>> On Tue, 29 Jan 2008 21:36:20 +0100, "Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> wrote:
>>
>>
>> Hvorfor? Hvor ofte har du oplevet, at en vaskemaskine er gået i
>> stykker indenfor 4-5 år, som en forsikring typisk dækker? Hvis det
>> endelig skulle ske, vil en reparation ofte være billigere end præmien
>> du har betalt.
>>
> Hej Henning,
> jeg har desværre en skræmmende statistik. Ud af de sidste fire
> vaskemaskiner vi har købt, er de tre gået i stykker i løbet af 3 - 5 år.
> Den sidste nåede 2 reparationer inden den var fyldt 2.5 år.
> To stykker af mærket Bauknecht, een af mærket Blomberg.
> --
> Mvh Jens
>
Ja det er selvfølgelig uheldigt, men jeg tror dit tilfælde er temmelig
enestående. Langt de fleste fejl på hvidevarer viser sig inden for det
første år. Ikke særlig mange fejl opstår i år 2-5, som tillægsforsikringerne
dækker. Forsikringerne er ALT for dyre ifht. risikoen og
reparationsomkostningerne. Nogle reparationer kan man selv nemt klare som
f.eks. udskiftning af pumpen. Det gjorde jeg selv på vores tidligere (meget
gamle) vaskemaskine og det kostede 370 kr.

Husker stadig mit første køb af digitalkamera. Det kostede 2000 kr. og
manden forsøgte at sælge mig en forsikring til 1000 kr !! LOOL!!

Personligt holder jeg mig til at forsikre mig imod de helt store ulykker:
Nedbrændt hus, stjålen bil osv. Gider ikke det der småtteri med erstatninger
på 2-300 kr.



Jens K (03-02-2008)
Kommentar
Fra : Jens K


Dato : 03-02-08 20:40


"Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> skrev i en meddelelse
news:479f8e46$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej,
>
> vi købte for ca. 1 år siden en vaskemaskine, Vi fik den leveret direkte
> fra importøren.
> Vi fik ikke forsikring på maskinen, men har nu ovevejet om det ikke kunne
> være en god ide.
>
> Jeg har forsøgt nogle butikker, men alle afviser, da maskinen ikke er købt
> i den pågældende butik.
> Jeg har googlet, fandt også på et tidspunkt et site, men det virker ikke
> mere.
>
> Nogle, der kender et sted, hvor dette kan lade sig gøre?
> --
> Mvh Jens
>
Tak for svarene...jeg må klare mig uden forsikring
--
Mvh Jens



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste