/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Billig maling kontra dyr
Fra : Michael


Dato : 19-01-08 10:38

Med risiko for at starte en religionskrig

Jeg skulle i denne uge bruge noget vådrumsmaling og var en tur i Jem&Fix
samt XL Byg. Jem&Fix har en billig 10L glans 20 til 299. XL har en kvalitets
Sadolin til (hold nu fast) 819 kr. for 5L !! Sadolin'en er altså mere end 5
gange så dyr som Jem&Fix malingen pr. liter?!

Jeg er ikke i tvivl om, at Sadolin er væsentligt bedre end Jem&Fix', men er
den nu også mere end 5 gange så god?? Selvom man skal bruge dobbelt så meget
af den billige ifht. den dyre er prisforskellen stadig mere end det
dobbelte. Sadolin'en holder måske det længere - nogen der har erfaringer med
det?

PS: Købte ingenting da jeg havde nok i en rest fra Flügger Flutex



 
 
Rasmus M. Jensen (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 19-01-08 11:24

Michael wrote:
> Med risiko for at starte en religionskrig
>
> Jeg skulle i denne uge bruge noget vådrumsmaling og var en tur i
> Jem&Fix samt XL Byg. Jem&Fix har en billig 10L glans 20 til 299. XL
> har en kvalitets Sadolin til (hold nu fast) 819 kr. for 5L !!
> Sadolin'en er altså mere end 5 gange så dyr som Jem&Fix malingen pr.
> liter?!
> Jeg er ikke i tvivl om, at Sadolin er væsentligt bedre end Jem&Fix',
> men er den nu også mere end 5 gange så god?? Selvom man skal bruge
> dobbelt så meget af den billige ifht. den dyre er prisforskellen
> stadig mere end det dobbelte. Sadolin'en holder måske det længere -
> nogen der har erfaringer med det?
>
> PS: Købte ingenting da jeg havde nok i en rest fra Flügger Flutex

http://digital.sondagsavisen.dk/showmag.php?mid=trhpt&index=true side 9

http://www.flugger.dk/Malere/Sidste-c-nyt/2006,-e-,11,-e-,10-c-Flutex-c-bedst-c-i-c-test.aspx
og http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-5320306.html

billig maling er oftest ikke andet end vand og kridt/kalk og lidt farve...
Hvis jeg ikke maler med Flügger så køber jeg Jotun maling...
Sadolin har jeg aldrig prøvet, men jeg har indtryk af at kvaliteten ikke er
nær så god som Flügger til trods for det er samme pris eller dyrer...

Billig maling bruger kun hvis/når jeg skal male en lejlighed i
fraflytningsøjemed...

--
mvh
Rasmus



Michael (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 19-01-08 12:23


"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote in message
news:fmsj3t$eae$1@newsbin.cybercity.dk...
> Michael wrote:
>> Med risiko for at starte en religionskrig
>>
>> Jeg skulle i denne uge bruge noget vådrumsmaling og var en tur i
>> Jem&Fix samt XL Byg. Jem&Fix har en billig 10L glans 20 til 299. XL
>> har en kvalitets Sadolin til (hold nu fast) 819 kr. for 5L !!
>> Sadolin'en er altså mere end 5 gange så dyr som Jem&Fix malingen pr.
>> liter?!
>> Jeg er ikke i tvivl om, at Sadolin er væsentligt bedre end Jem&Fix',
>> men er den nu også mere end 5 gange så god?? Selvom man skal bruge
>> dobbelt så meget af den billige ifht. den dyre er prisforskellen
>> stadig mere end det dobbelte. Sadolin'en holder måske det længere -
>> nogen der har erfaringer med det?
>>
>> PS: Købte ingenting da jeg havde nok i en rest fra Flügger Flutex
>
> http://digital.sondagsavisen.dk/showmag.php?mid=trhpt&index=true side 9
>
> http://www.flugger.dk/Malere/Sidste-c-nyt/2006,-e-,11,-e-,10-c-Flutex-c-bedst-c-i-c-test.aspx
> og http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-5320306.html
>
> billig maling er oftest ikke andet end vand og kridt/kalk og lidt farve...
> Hvis jeg ikke maler med Flügger så køber jeg Jotun maling...
> Sadolin har jeg aldrig prøvet, men jeg har indtryk af at kvaliteten ikke
> er nær så god som Flügger til trods for det er samme pris eller dyrer...
>
> Billig maling bruger kun hvis/når jeg skal male en lejlighed i
> fraflytningsøjemed...
>
> --
> mvh
> Rasmus
>
Ja du har sikkert ret. Iøvrigt kan Bilka's tendens 1 ofte købes på tilbud
til under det halve af de dyre mærker og den er jo åbenbart stort set lige
så god. Så noget "billig" maling er da øjensynligt kvalitet?

Der er en grusom avance i yderste led - måske pga. prisaftaler??



Rasmus M. Jensen (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 19-01-08 12:18

Michael wrote:
>>
> Ja du har sikkert ret. Iøvrigt kan Bilka's tendens 1 ofte købes på
> tilbud til under det halve af de dyre mærker og den er jo åbenbart
> stort set lige så god. Så noget "billig" maling er da øjensynligt
> kvalitet?
hrm... nææ... du får hvad du betaler for... Bilkas maling er måske
nogenlunde ligeså god at male med, men der er da mange andre faktorer der
gør at man bør vælge kvalitetsmaling...
afsmitning, farveægthed, holdbarhed osv osv...

> Der er en grusom avance i yderste led - måske pga. prisaftaler??
formentlig... men det er der jo på mange ting... hvormeget tror du det
koster at producere et par jeans til 800 kr.?? skal vi gætte på maks. 10-20
kr.


--
mvh
Rasmus



Hauge (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 19-01-08 14:25

Rasmus M. Jensen wrote:
> hrm... nææ... du får hvad du betaler for...

Og:

> hvormeget tror du det
> koster at producere et par jeans til 800 kr.?? skal vi gætte på maks.
> 10-20 kr.

Hvordan kan du så kaste op at man får hvad man betaler for?

Hvis bukser til 800 kr. koster 20 kr. at producere, tror du så på at maling
til 150 kr./liter koster 100 kr. at producere? Nej vel, det koster sikkert
også kun 10 kr./liter som de billige.

Mvh Hauge



Rasmus M. Jensen (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 19-01-08 16:56

Hauge wrote:
>
> Hvis bukser til 800 kr. koster 20 kr. at producere, tror du så på at
> maling til 150 kr./liter koster 100 kr. at producere? Nej vel, det
> koster sikkert også kun 10 kr./liter som de billige.
>
hvorfor er der så forskel??
for der er forskel på jem&fix maling og så Flügger eksempelvis...


--
mvh
Rasmus



Hauge (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 19-01-08 17:25

Rasmus M. Jensen wrote:
> hvorfor er der så forskel??

Tjaeh, det var dit eget eksempel der fik dit eget udsagn om pris og kvalitet
til at falde sammen..

Du skriver at kvalitet og pris hænger sammen, selvom du 3 linjer længere ned
omtaler nogle dyre bukser der kun koster 10-20 kr. at producere, og
alligevel koster de 800 kr. i udsalg..

/Hauge



Carsten Keller (21-01-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 21-01-08 08:41

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
news:47922443$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Rasmus M. Jensen wrote:
>> hvorfor er der så forskel??
>
> Tjaeh, det var dit eget eksempel der fik dit eget udsagn om pris og
> kvalitet til at falde sammen..
>
> Du skriver at kvalitet og pris hænger sammen, selvom du 3 linjer længere
> ned omtaler nogle dyre bukser der kun koster 10-20 kr. at producere, og
> alligevel koster de 800 kr. i udsalg..

Argumentet er vel ikke nødvendigvis forkert. Det er jo udsalgsprisen der
sammenlignes da produktionsprisen i Kina eller andre steder er temmelig svær
at forholde sig til. Hvis du blot regner med at prisen bliver ganget med 80
på både maling og jeans fra de produceres til de står på hylden er det hele
jo ligegyldigt. Så længe du ikke kan få fat i noget maling/jeans ud af
bagdøren på fabrikken i hvert fald

Keller


Nygaard \(4330\) (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Nygaard \(4330\)


Dato : 19-01-08 17:27

> for der er forskel på jem&fix maling og så Flügger eksempelvis...

Jaeh, jeg har prøvet alm vægmaling fra Flügger, Jotun, Hygæa, Sadolin og
Jem&fix. Jeg er kommet til den konklusion, at hvis man køber den dyre (400,-
for 10 liter) fra J&F, er du lige så godt stillet som hvis du køber de andre
mærker. Men hvis du drister dig til at købe de billige i J&F lærer du
hurtigt hvorfor billig maling kan være en speget oplevelse.

/tue



Hauge (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 19-01-08 17:33

Nygaard (4330) wrote:
> Jaeh, jeg har prøvet alm vægmaling fra Flügger, Jotun, Hygæa, Sadolin
> og Jem&fix. Jeg er kommet til den konklusion, at hvis man køber den
> dyre (400,- for 10 liter) fra J&F, er du lige så godt stillet som
> hvis du køber de andre mærker.

Og kikker man på producenten af en del af disse dyre billig-malinger, så
opdager man at det er Sadolin og lign. der producerer dem. Og jeg er ret
tvivlende på at de lægger producent-navn til noget lort.

Mvh Hauge



Holst (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 19-01-08 12:25


Michael wrote:

> Ja du har sikkert ret. Iøvrigt kan Bilka's tendens 1 ofte købes på tilbud
> til under det halve af de dyre mærker og den er jo åbenbart stort set lige
> så god. Så noget "billig" maling er da øjensynligt kvalitet?

Indimellem kan man jo også købe Flügger på tilbud.

Men kigger du på normalprisen, så koster de tre dyreste reelt det samme.
Og de får også næste samme skudsmål.

Allthewayjose007@gma~ (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Allthewayjose007@gma~


Dato : 19-01-08 03:53


>
> http://www.flugger.dk/Malere/Sidste-c-nyt/2006,-e-,11,-e-,10-c-Flutex...

Sjovt nok fik malermesteren en palle maling uden beregning(!)

Hvis du køber maling i den dyre ende, går du aldrig helt galt i byen.
Og husk at du altid kan få min. 20% rabat. Avancerne er så store, så
du behøver ikke at komme med den lange sang fra de varme lande for at
opnå rabat. Vælger du en Flügger A/S ejet butik kan du desuden få
varerne leveret gratis.

/Jose

Rasmus M. Jensen (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 19-01-08 12:15

Allthewayjose007@gmail.com wrote:
>> http://www.flugger.dk/Malere/Sidste-c-nyt/2006,-e-,11,-e-,10-c-Flutex...
>
> Sjovt nok fik malermesteren en palle maling uden beregning(!)
>
dokumentér tak!

> Hvis du køber maling i den dyre ende, går du aldrig helt galt i byen.
> Og husk at du altid kan få min. 20% rabat. Avancerne er så store, så
> du behøver ikke at komme med den lange sang fra de varme lande for at
> opnå rabat. Vælger du en Flügger A/S ejet butik kan du desuden få
> varerne leveret gratis.
>
nå.. du er velkommen til at gøre forsøget i "min" Flügger i Aalborg...
jeg/vi får dog rabat qua min kærestes arbejdsplads har en aftale om det...

--
mvh
Rasmus



N/A (19-01-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-01-08 17:38



Allthewayjose007@gma~ (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Allthewayjose007@gma~


Dato : 19-01-08 05:58

(klip)
>
> dokumentér tak!
>
Der findes ikke noget på skrift, så det kan jeg ikke.
>
> nå.. du er velkommen til at gøre forsøget i "min" Flügger i Aalborg...
> jeg/vi får dog rabat qua min kærestes arbejdsplads har en aftale om det...
>

Begge Flügger i Allborg er Flügger ejet, så ingen problem der. Hvis du
vil have den rigtige store rabat, skal du melde dig ind i
Forbrugsforeningen. Bagefter venter du til butikken holder åbent hus,
med 20% på alt - så får du -20-20=36% rabat.


Rasmus M. Jensen (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 19-01-08 16:56

Allthewayjose007@gmail.com wrote:
>
> Begge Flügger i Allborg er Flügger ejet, så ingen problem der. Hvis du
> vil have den rigtige store rabat, skal du melde dig ind i
> Forbrugsforeningen. Bagefter venter du til butikken holder åbent hus,
> med 20% på alt - så får du -20-20=36% rabat.

forbrugsforeningen?

--
mvh
Rasmus



Hauge (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 19-01-08 17:25

Rasmus M. Jensen wrote:
> forbrugsforeningen?

Wow der var noget du ikke vidste, underligt. Du har da ellers altid svar på
alt. Google er din ven.

/Hauge



Holst (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Holst


Dato : 19-01-08 17:38


Allthewayjose007@gmail.com wrote:

> Begge Flügger i Allborg er Flügger ejet, så ingen problem der. Hvis du
> vil have den rigtige store rabat, skal du melde dig ind i
> Forbrugsforeningen. Bagefter venter du til butikken holder åbent hus,
> med 20% på alt - så får du -20-20=36% rabat.

Nu er der altså mange, der ikke kan blive medlem af Forbrugsforeningen.

Og giver Forbrugsforeningen virkelig 20 % på køb hos Flügger?

Henning (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-01-08 18:59

On Sat, 19 Jan 2008 17:38:01 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>
>Allthewayjose007@gmail.com wrote:
>
>> Begge Flügger i Allborg er Flügger ejet, så ingen problem der. Hvis du
>> vil have den rigtige store rabat, skal du melde dig ind i
>> Forbrugsforeningen. Bagefter venter du til butikken holder åbent hus,
>> med 20% på alt - så får du -20-20=36% rabat.
>
>Nu er der altså mange, der ikke kan blive medlem af Forbrugsforeningen.
>
>Og giver Forbrugsforeningen virkelig 20 % på køb hos Flügger?

Nej, check www.forbrugsforeningen.dk Du opnår 9% bonus i stedet.



Henning (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-01-08 16:33

On Sat, 19 Jan 2008 10:38:09 +0100, "Michael" <a@b.dk> wrote:

>Med risiko for at starte en religionskrig
>
>Jeg skulle i denne uge bruge noget vådrumsmaling og var en tur i Jem&Fix
>samt XL Byg. Jem&Fix har en billig 10L glans 20 til 299. XL har en kvalitets
>Sadolin til (hold nu fast) 819 kr. for 5L !! Sadolin'en er altså mere end 5
>gange så dyr som Jem&Fix malingen pr. liter?!
>
>Jeg er ikke i tvivl om, at Sadolin er væsentligt bedre end Jem&Fix', men er
>den nu også mere end 5 gange så god?? Selvom man skal bruge dobbelt så meget
>af den billige ifht. den dyre er prisforskellen stadig mere end det
>dobbelte. Sadolin'en holder måske det længere - nogen der har erfaringer med
>det?

Hvad koster din tid? Hvis du synes det er hyggeligt at male tre gange
samme sted for at dække med en billig, hvor du kunne nøjes med een
gang med en dyrere, kan du sikkert kommer langt

Hauge (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 19-01-08 17:27

Henning wrote:
> Hvad koster din tid? Hvis du synes det er hyggeligt at male tre gange
> samme sted for at dække med en billig, hvor du kunne nøjes med een
> gang med en dyrere, kan du sikkert kommer langt

Prøv du at spørge en maler, om han mener at èn gang maling, uanset pris, er
at male..

/Hauge



Lars Peter Larsen (20-01-2008)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 20-01-08 17:18

Hauge wrote:
> Henning wrote:
>
>>Hvad koster din tid? Hvis du synes det er hyggeligt at male tre gange
>>samme sted for at dække med en billig, hvor du kunne nøjes med een
>>gang med en dyrere, kan du sikkert kommer langt
>
>
> Prøv du at spørge en maler, om han mener at èn gang maling, uanset pris, er
> at male..
>
Det ligner nu meget godt det de professionelle malere i
udlejningsselskabet her leverer når de sætter en fraflyttet lejlighed
istand. Dem der selv laver den istand skal derimod leve op til højeste
håndværksmæssige standard.. Så meget for det!

Iøvrigt har min kone og jeg gode erfaringer med Bilkas maling til 700kr
pr 10 liter. Vi købte den bare på udsalg til det halve.

/Lars

Rasmus M. Jensen (20-01-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 20-01-08 22:41

Lars Peter Larsen wrote:
>>
> Det ligner nu meget godt det de professionelle malere i
> udlejningsselskabet her leverer når de sætter en fraflyttet lejlighed
> istand. Dem der selv laver den istand skal derimod leve op til højeste
> håndværksmæssige standard.. Så meget for det!
>
deri er jeg godt nok mere end 100% enig...!

> Iøvrigt har min kone og jeg gode erfaringer med Bilkas maling til
> 700kr pr 10 liter. Vi købte den bare på udsalg til det halve.
>
kan da bruges når man ik selv bo der bagefter...

--
mvh
Rasmus



Lars Peter Larsen (21-01-2008)
Kommentar
Fra : Lars Peter Larsen


Dato : 21-01-08 22:32

Rasmus M. Jensen wrote:
> Lars Peter Larsen wrote:
>
>>Det ligner nu meget godt det de professionelle malere i
>>udlejningsselskabet her leverer når de sætter en fraflyttet lejlighed
>>istand. Dem der selv laver den istand skal derimod leve op til højeste
>>håndværksmæssige standard.. Så meget for det!
>>
>
> deri er jeg godt nok mere end 100% enig...!
>
>
>>Iøvrigt har min kone og jeg gode erfaringer med Bilkas maling til
>>700kr pr 10 liter. Vi købte den bare på udsalg til det halve.
>>
>
> kan da bruges når man ik selv bo der bagefter...

Efter at have fjernet alt det gamle tapet, renoveret væggene og
tapetseret med Rutex har vi malet væggene med det. Og det står ikke til
bage for en Flügger til 800,- for 10 liter.

Joh, vi bor her bagefter

/Lars

Rasmus M. Jensen (22-01-2008)
Kommentar
Fra : Rasmus M. Jensen


Dato : 22-01-08 01:19

Lars Peter Larsen wrote:
>
> Efter at have fjernet alt det gamle tapet, renoveret væggene og
> tapetseret med Rutex har vi malet væggene med det. Og det står ikke
> til bage for en Flügger til 800,- for 10 liter.
>
dækker det virkeligt lige så godt??

> Joh, vi bor her bagefter
>



--
mvh
Rasmus



N/A (19-01-2008)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 19-01-08 17:38



Allthewayjose007@gma~ (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Allthewayjose007@gma~


Dato : 19-01-08 11:17


> Nej, checkwww.forbrugsforeningen.dkDu opnår 9% bonus i stedet.

Beklager, det var mig som ikke huskede rigtigt.
Men det er trods alt alligevel en besparelse på over 27%.



Inger Pedersen (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 19-01-08 20:20


<Allthewayjose007@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, checkwww.forbrugsforeningen.dkDu opnår 9% bonus i stedet.

Beklager, det var mig som ikke huskede rigtigt.
Men det er trods alt alligevel en besparelse på over 27%.

-------------

Iflg. hvilken regnebog?

Hilsen Inger



Max (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 19-01-08 20:45

Hej Inger

> Iflg. hvilken regnebog?

Den almindelige regnebog.

Hvis du køber for 100 kr, ja så trækker de 20 % fra,
og så ender du på 80 kr, derfra trækkes så de 9 %
og du ender på 72,40 kr. hvilket er meget tæt på
100 kr minus 27 %.

--
Mvh Max



Inger Pedersen (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Inger Pedersen


Dato : 19-01-08 20:56


"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hvis du køber for 100 kr, ja så trækker de 20 % fra,
> og så ender du på 80 kr, derfra trækkes så de 9 %
> og du ender på 72,40 kr. hvilket er meget tæt på
> 100 kr minus 27 %.

Ja det hjælper jo, når de 20% bliver lagt oveni.

Hilsen Inger



Henning (19-01-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-01-08 21:44

On Sat, 19 Jan 2008 20:45:04 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Inger
>
>> Iflg. hvilken regnebog?
>
>Den almindelige regnebog.
>
>Hvis du køber for 100 kr, ja så trækker de 20 % fra,

Hvor gør de det?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste