/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Upside Down Gaffel til SV650S
Fra : Repper


Dato : 16-01-08 21:04

Hej
Jeg vil gerne have en USD gaffel monteret på min Suzuki SV 650 S årgang
01(modelK1)
Noget der ved hvad der skal til.
Har forhørt mig nogle steder, men synes det er svært at få overblik på hvad
man skal bruge og hvilke gafler der evt. vil kunne bruges/ eller passer på.

Nogle der har erfaringer med det.
Mvh.
Rep


 
 
"J.C.Kløve" (16-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 16-01-08 22:04

Repper skrev:
> Hej
> Jeg vil gerne have en USD gaffel monteret på min Suzuki SV 650 S årgang
> 01(modelK1)
> Noget der ved hvad der skal til.
> Har forhørt mig nogle steder, men synes det er svært at få overblik på
> hvad man skal bruge og hvilke gafler der evt. vil kunne bruges/ eller
> passer på.

Det nemmeste er at finde en komplet forgaffel at sætte på - broer,
gafler, bremseskiver, calibre, clipon's hjul, alles!

Til KiloSV'eren passer GSX-R 750 og 1000 årgang K1, K2 og K3 forgaflerne
lige over, jeg vil antage det samme gør sig gældende for 650'eren
Under alle omstændigheder skal du have bro'er og gaffelben ofte også
calibre og skiver.
Regn med i omegnen af +6000kr

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Armand (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-01-08 22:26

Repper skrev:
> Hej
> Jeg vil gerne have en USD gaffel monteret på min Suzuki SV 650 S årgang
> 01(modelK1)
> Noget der ved hvad der skal til.
> Har forhørt mig nogle steder, men synes det er svært at få overblik på
> hvad man skal bruge og hvilke gafler der evt. vil kunne bruges/ eller
> passer på.
> Nogle der har erfaringer med det.
>
Ikke andet end at Ebay vrimler med USD'ere, hvoriblandt at nærmeste
konfiguration (á fra GSXR600 som nærmeste søstermodel) sikkert vil være
at finde!

En anden ting er at vurderet ud fra de "køb nu -priser" jeg umiddelbart
kan finde på Ebay ligger niveau'et på omkring 3.000,-kr for en gaffel
med broer.
Dertil kommer:
- Bremsecalibere for at matche med USD'erens bespændinger for ditto.
Andre calibere kan fordre matchende hovedcylinder, og i værste fald
andre skiver for match med skivediameteren fra donor-modellen (f.eks.
har GSXR600 10mm større skiver end SV650!)!
- Matchende forskærm (læg dertil en given omlakering af skærmen)!

Endelig er der det mekaniske mas á tilpasning til kronrør og hjulaksel.

Det er utvivlsomt en fed tanke med sådan en ombygning, men som dén der
plejer at punke folk for at spilde deres penge ved at tune, vil jeg også
mane til eftertanke omkring den samlede udgift ved projektet, hvilken
men aldrig får ind igen ved videresalg. Selvom du synes at SV'ere er fed
lige nu, så står den vel til opgrading om føje år. :-/
Der ligger formodentlig ikke meget mere end 1000,- i merværdi, hvilket
kan ende skjult á USD'eren bliver årsag til at din motorcykel bliver
solgt først og/eller til prisen, i modsætning til først efter nedslag
efter flere ugers salgsforsøg.
Det er tillige muligt at en given forhandler ikke er interesseret at
tage sådan en ombygning i bytte!

Endelig er der spørgsmålet om det teknisk hhv. afgiftsmæssigt lovlige i
sådan en ombygning, og den er jo ikke ligefrem diskret, hvorved at de
fleste motorcykel-betjente sikkert vil kunne spotte forandringen :-|

Har du pengene på hånden er udgiften sikkert værd at påtage sig, men jeg
ville nu mene at samme beløb er bedre at have liggende i skuffen til at
skyde i næste handel (hhv. udnyttet som ekstraordinært afdrag på
restgælden (om forekommende)) :-/

--
Armand.

Michael Dahlberg (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 17-01-08 09:29


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:478e763d$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Repper skrev:
>> Hej
>> Jeg vil gerne have en USD gaffel monteret på min Suzuki SV 650 S årgang
>> 01(modelK1)
>> Noget der ved hvad der skal til.
>> Har forhørt mig nogle steder, men synes det er svært at få overblik på
>> hvad man skal bruge og hvilke gafler der evt. vil kunne bruges/ eller
>> passer på.
>> Nogle der har erfaringer med det.
>>
> Ikke andet end at Ebay vrimler med USD'ere, hvoriblandt at nærmeste
> konfiguration (á fra GSXR600 som nærmeste søstermodel) sikkert vil være at
> finde!
>
> En anden ting er at vurderet ud fra de "køb nu -priser" jeg umiddelbart
> kan finde på Ebay ligger niveau'et på omkring 3.000,-kr for en gaffel med
> broer.
> Dertil kommer:
> - Bremsecalibere for at matche med USD'erens bespændinger for ditto. Andre
> calibere kan fordre matchende hovedcylinder, og i værste fald andre skiver
> for match med skivediameteren fra donor-modellen (f.eks. har GSXR600 10mm
> større skiver end SV650!)!
> - Matchende forskærm (læg dertil en given omlakering af skærmen)!
>
> Endelig er der det mekaniske mas á tilpasning til kronrør og hjulaksel.
>
> Det er utvivlsomt en fed tanke med sådan en ombygning, men som dén der
> plejer at punke folk for at spilde deres penge ved at tune, vil jeg også
> mane til eftertanke omkring den samlede udgift ved projektet, hvilken men
> aldrig får ind igen ved videresalg. Selvom du synes at SV'ere er fed lige
> nu, så står den vel til opgrading om føje år. :-/
> Der ligger formodentlig ikke meget mere end 1000,- i merværdi, hvilket kan
> ende skjult á USD'eren bliver årsag til at din motorcykel bliver solgt
> først og/eller til prisen, i modsætning til først efter nedslag efter
> flere ugers salgsforsøg.
> Det er tillige muligt at en given forhandler ikke er interesseret at tage
> sådan en ombygning i bytte!
>
> Endelig er der spørgsmålet om det teknisk hhv. afgiftsmæssigt lovlige i
> sådan en ombygning, og den er jo ikke ligefrem diskret, hvorved at de
> fleste motorcykel-betjente sikkert vil kunne spotte forandringen :-|
>
> Har du pengene på hånden er udgiften sikkert værd at påtage sig, men jeg
> ville nu mene at samme beløb er bedre at have liggende i skuffen til at
> skyde i næste handel (hhv. udnyttet som ekstraordinært afdrag på
> restgælden (om forekommende)) :-/
>
> --

Lyseslukker!

Sorry, det var ikke personligt ment, men du repræsenterer her "fornuften",
der kan dræbe al entusiasme / initiativ.

Bortset fra mine upassende udgydelser, er der så kørselsmæssigt rigtigt
meget at hente i den slags ombygninger, eller er det lige så meget "gejl"?
(Husk lige, at jeg ikke har fulgt rigtigt med, siden et Featherbed stel, med
Roadholder forgafler var State of the Art.)
(Januar kunkurence: Hvilken MC-mærke?)(Der må svare overalt!) ;-|


Michael D



Orla Pedersen (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Orla Pedersen


Dato : 17-01-08 10:26

Michael Dahlberg wrote:


> Roadholder forgafler var State of the Art.)
> (Januar kunkurence: Hvilken MC-mærke?)(Der må svare overalt!) ;-|

Norton

Orla


Torben Scheel (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 17-01-08 13:47

Orla Pedersen wrote:
> Michael Dahlberg wrote:
>
>
>> State of the Art
>
> Norton

Orv - det er længe siden

--
vh
Torben

Ukendt (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-01-08 17:28

On Thu, 17 Jan 2008 13:47:07 +0100, Torben Scheel wrote:

> Orla Pedersen wrote:
>> Michael Dahlberg wrote:
>>
>>
>>> State of the Art
>>
>> Norton
>
> Orv - det er længe siden

Men den forgaffel holdt standarden langt op i tredserne, måske i grunden
længere, for langt det meste er en "kopi" af road holderen.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Michael Dahlberg (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 17-01-08 20:31


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:hb5l714t86zf$.1nain6zhn2lhr.dlg@40tude.net...
> On Thu, 17 Jan 2008 13:47:07 +0100, Torben Scheel wrote:
>
>> Orla Pedersen wrote:
>>> Michael Dahlberg wrote:
>>>
>>>
>>>> State of the Art
>>>
>>> Norton
>>
>> Orv - det er længe siden
>
> Men den forgaffel holdt standarden langt op i tredserne, måske i grunden
> længere, for langt det meste er en "kopi" af road holderen.
>
> --
Ja, og så må vi da også lige nævne, at netop Featherbed / Roadholder
kombinationen var grundstenen i mange selvbyg- og ombyg- projekter både
originale Norton og Triton caféracere og sportstourer dengang.
Og hvis jeg ikke husker forkert blev stel/gaffel kombinationen også brugt
originalt på enkelte Machless. (Norton Villiers ejede jo også Machless til
sidst)

Snøft, der var nu noget ved engelske motorcykler, så længe man ikke var
afhængig af driftsikkerhed.

Michael D



Jim Andersen (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Jim Andersen


Dato : 17-01-08 13:36

Michael Dahlberg wrote:
> er der så kørselsmæssigt
> rigtigt meget at hente i den slags ombygninger

Det har tidligere været fremført at der nok er 3 mennesker herhjemme der vil
kunne udnytte den teoretiske forbedring en USD-gaffel giver.

Og hvis man skifter en sv-front ud med en gixxer-front er det jo svært at
sige hvor meget usd'en "giver" og hvor meget gixxeren giver.

> , eller er det lige så meget "gejl"?

Hvad er der nu galt med gejl?

/jim



"J.C.Kløve" (17-01-2008)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 17-01-08 15:22

Michael Dahlberg skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:478e763d$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Repper skrev:
>>> Hej
>>> Jeg vil gerne have en USD gaffel monteret på min *Suzuki SV 650 S* årgang
>>> 01(modelK1)
>
> Sorry, det var ikke personligt ment, men du repræsenterer her "fornuften",
> der kan dræbe al entusiasme / initiativ.
>
> Bortset fra mine upassende udgydelser, er der så kørselsmæssigt rigtigt
> meget at hente i den slags ombygninger, eller er det lige så meget "gejl"?

Det er jo lidt svært at svare på - hvis der "bare" ombyttes så er det
rent lir IMO (og det skader jo heller ikke) og i nogle tilfælde måske
også med dårligere køreegenskaber til følge (og det er jo ikke så godt).

Går man hele vejen og får fjedre skiftet med nye afstemt efter egen vægt
hældt i USD'erne, passende olie, og sætter fuld justerbar
støddæmper/affjedring bag på også, så har man nu fuldt-justerbar
affjedring (med K1-3 gixxer).
Bruger man så tiden på at få affjedringen sat korrekt op, såvel
geometrisk som affjedringsmæssigt, se så vil de fleste kunne mærke at
der er sket et betydelig "forbedring" (forandring snarre, da forbedring
jo er afhængig af den enkeltes ønsker og behov - men så i "race
forstand" en betydelig forbedring.)
Men det kommer ikke uden en klækkelig sum lagt på bordet, og noget tid
investeret.


--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC



Armand (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-08 16:24

Michael Dahlberg skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
>
>> En anden ting er at vurderet ud fra de "køb nu -priser" jeg umiddelbart
>> kan finde på Ebay ligger niveau'et på omkring 3.000,-kr for en gaffel med
>> broer. Dertil kommer:.............................
>> Det er utvivlsomt en fed tanke med sådan en ombygning, men som dén der
>> plejer at punke folk for at spilde deres penge ved at tune, vil jeg også
>> mane til eftertanke omkring den samlede udgift ved projektet, hvilken men
>> aldrig får ind igen ved videresalg.
>
> Lyseslukker!
>
> Sorry, det var ikke personligt ment, men du repræsenterer her "fornuften",
> der kan dræbe al entusiasme / initiativ.
>
Ufornuft er ganske tilladeligt, hvorfor jeg heller ikke forbyder et
sådant job.
Men det bør være velovervejet, og jeg har indtrykket af at det er blevet
meget nemt at finde inspiration på nettet hvorved mange kan komme til at
kaste sig ud i noget hvis total-økonomiske konskvenser kan være svære at
overskue, ikke mindst i begejstringens rus :-|

> Bortset fra mine upassende udgydelser, er der så kørselsmæssigt rigtigt
> meget at hente i den slags ombygninger, eller er det lige så meget "gejl"?
>
Så længe at argumentet ikke er at SV'eren stepper med forhjulet ud af
rundkørslerne og en længere konsultation på gruppen omkring afstemning,
olie og fjedre ikke har kunnet ændre noget, så må det være rent porno :-|

--
Armand.

Zodiac (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Zodiac


Dato : 17-01-08 16:58

Armand skrev:
> Michael Dahlberg skrev:

> Ufornuft er ganske tilladeligt, hvorfor jeg heller ikke forbyder et
> sådant job.
> Men det bør være velovervejet, og jeg har indtrykket af at det er blevet
> meget nemt at finde inspiration på nettet hvorved mange kan komme til at
> kaste sig ud i noget hvis total-økonomiske konskvenser kan være svære at
> overskue, ikke mindst i begejstringens rus :-|
>
>> Bortset fra mine upassende udgydelser, er der så kørselsmæssigt
>> rigtigt meget at hente i den slags ombygninger, eller er det lige så
>> meget "gejl"?
>>
> Så længe at argumentet ikke er at SV'eren stepper med forhjulet ud af
> rundkørslerne og en længere konsultation på gruppen omkring afstemning,
> olie og fjedre ikke har kunnet ændre noget, så må det være rent porno :-|
>

Hmmmin Duc. stepper ofte ud af svingene, og den har USD forgaffel.
Nu sfår jeg også skiftet olie på den, så må jeg se om det hjælper.

Ukendt (16-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-01-08 23:31

, men synes det er svært at få overblik på hvad
> man skal bruge og hvilke gafler der evt. vil kunne bruges/ eller passer
> på.
>
> Nogle der har erfaringer med det.
> Mvh.
> Rep

Hej Rep
Jeg har ikke nogen efaring i svèr, men har for et års tid siden startet et
lignende projekt, med min Bandit 600.
Jeg har en komplet gsxr1100 forgaffel med hjul og bremser og forskærm, der
er det bare at bytte kronrør (de er presset i) så skulde de være klar til
montering.
Jeg er dog aldrig blevet færdig, men har taget alle mål, og fået preset
kronrøret af 1100 gaflen.
Men ud over montering af forgaffel, er der jo også instrumentering, lys og
kåbe at tage hensyn til.

Mvh Ove der er modtagelig for bud på en usd forgaffel



Repper (18-01-2008)
Kommentar
Fra : Repper


Dato : 18-01-08 13:09


"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i meddelelsen
news:478e85c1$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>, men synes det er svært at få overblik på hvad
>> man skal bruge og hvilke gafler der evt. vil kunne bruges/ eller passer
>> på.
>>
>> Nogle der har erfaringer med det.
>> Mvh.
>> Rep
>
> Hej Rep
> Jeg har ikke nogen efaring i svèr, men har for et års tid siden startet et
> lignende projekt, med min Bandit 600.
> Jeg har en komplet gsxr1100 forgaffel med hjul og bremser og forskærm, der
> er det bare at bytte kronrør (de er presset i) så skulde de være klar til
> montering.
> Jeg er dog aldrig blevet færdig, men har taget alle mål, og fået preset
> kronrøret af 1100 gaflen.
> Men ud over montering af forgaffel, er der jo også instrumentering, lys og
> kåbe at tage hensyn til.
>
> Mvh Ove der er modtagelig for bud på en usd forgaffel

OVE---YOU GOT MAIL

/Rep


Ukendt (18-01-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-01-08 19:09


>> Mvh Ove der er modtagelig for bud på en usd forgaffel
>
> OVE---YOU GOT MAIL
>
> /Rep

NO I HAVE NOT
Min Mail er ikke valid.
Du kan sende på ove@wildwildwest.dk

Mvh Ove




runes-mc.dk (17-01-2008)
Kommentar
Fra : runes-mc.dk


Dato : 17-01-08 00:32

On 16 Jan., 21:04, "Repper" <capsta...@gmail.com> wrote:
> Hej
> Jeg vil gerne have en USD gaffel monteret på min Suzuki SV 650 S årgang
> 01(modelK1)
> Noget der  ved hvad der skal til.
> Har forhørt mig nogle steder, men synes det er svært at få overblik på hvad
> man skal bruge og hvilke gafler der evt. vil kunne bruges/ eller passer på.
>
> Nogle der har erfaringer med det.
> Mvh.
> Rep

kom og kig på SV forummet

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5033.0

Repper (17-01-2008)
Kommentar
Fra : Repper


Dato : 17-01-08 18:32

Halløj alle de indlæg..
Mange tak
Er lige kommet hjem, så nu vil jeg lige studere dem lidt
/Rep


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste